Ze hebben er nog altijd minder dan de pro-pieten hoorquote:Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade
Gelukkig vond hij dat ik zelf wel goed geïntegreerd ben. And so the student becomes the master.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:04 schreef Abed het volgende:
[..]
Die inburgeringscursus is ook niet meer wat het geweest is
Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"
Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.
Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?
Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Er staat toch echt meer Nederlander.
En het is dan ik.
Mei is een maand.
Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.
Wat een gezever.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.
Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik het idee dat je de boel aan moet passen omdat een groep een wazige claim neerlegt niet heel erg overtuigend
ik zou er op zich geen moeite mee hebben maar ik wil daar wel een betere reden voor dan 'daarom' en 'je snapt het heus wel'
Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?
Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
Kan je uberhaupt met zulke personen in gesprek zonder dat ze zich verontwaardigd voelen over vanalles... Ik denk van niet namelijk, echt meerdere gevallen gezien waarbij iemand dat probeert en voor vanalles uitgemaakt wordt.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien.
Je bent soms wel een lief allochtoontjequote:Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.
Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
Wat een heldquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
"Hee Georgina, jij plastic droplollie likkertje...."
Wat een idioot.
Het is objectief aanstellen te noemen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.
Er is ook geen gedachtenpolitie voor nodig. Die is ook niet nodig om andere uitlatingen te remmen die beledigend kunnen zijn voor bevolkingsgroepen. Zo wordt er op het Nos journaal niet zo snel het woord zwarte of tokkie gebruikt. Ben je ook stil tijdens de oorlogsherdenking. Ook al hoef je zelf niks te herdenken.quote:Op zaterdag 2 december 2017 11:58 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
3) Omdat de enige oplossing voor dit zp probleem' een gedachtenpolitie is.
Aanstellen impliceert verschillende waardeoordelen, dus het is per definitie niet objectief vast te stellen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is objectief aanstellen te noemen.
waarom doet het pijnquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.
En dan heb je een keuze; "sorry, maar ik ga er toch mee door" zeggen of stoppen met de ander pijn te doen.
De vraag is waarom mensen voor het eerste kiezen en er zelfs nog een schepje bovenop doen.
Dit is wel tekenend voor het Pro-Pieten kamp. Men is zo butthurt door het idee van ZP is racisme dat ze direct in een racistische reflex schieten. Waarom heeft deze man mijn paspoort.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een idioot.
Wat een haatmeneer weer.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een idioot.
Je moet je ook voor jezelf bepalen of je zo'n stereotypering in stand wil houden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
Wow. Gewoon wow.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is objectief aanstellen te noemen.
zwarte Piet is een symbool geworden van de weerstand tegen het doordrammen van wensen van een minderheid binnen een minderheidquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |