abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175446501
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade
Ze hebben er nog altijd minder dan de pro-pieten hoor :P
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:04 schreef Abed het volgende:

[..]

Die inburgeringscursus is ook niet meer wat het geweest is ;)
Gelukkig vond hij dat ik zelf wel goed geïntegreerd ben. And so the student becomes the master.
wooblabalurg
pi_175446507
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.
I´m back.
pi_175446518
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er staat toch echt meer Nederlander.
En het is dan ik.
Mei is een maand.
:D
Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.

Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:08:16 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.
Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175446537
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.

Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
Wat een gezever. :D
wooblabalurg
pi_175446544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik het idee dat je de boel aan moet passen omdat een groep een wazige claim neerlegt niet heel erg overtuigend

ik zou er op zich geen moeite mee hebben maar ik wil daar wel een betere reden voor dan 'daarom' en 'je snapt het heus wel'
"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.
En dan heb je een keuze; "sorry, maar ik ga er toch mee door" zeggen of stoppen met de ander pijn te doen.

De vraag is waarom mensen voor het eerste kiezen en er zelfs nog een schepje bovenop doen.
pi_175446556
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:09:34 #110
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446557
quote:

[..]

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien.
Kan je uberhaupt met zulke personen in gesprek zonder dat ze zich verontwaardigd voelen over vanalles... Ik denk van niet namelijk, echt meerdere gevallen gezien waarbij iemand dat probeert en voor vanalles uitgemaakt wordt.
pi_175446564
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je bent soms wel een lief allochtoontje :)
pi_175446576
quote:
Wat een held
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:10:42 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446579
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.
Het is objectief aanstellen te noemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175446591
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

3) Omdat de enige oplossing voor dit zp probleem' een gedachtenpolitie is.
Er is ook geen gedachtenpolitie voor nodig. Die is ook niet nodig om andere uitlatingen te remmen die beledigend kunnen zijn voor bevolkingsgroepen. Zo wordt er op het Nos journaal niet zo snel het woord zwarte of tokkie gebruikt. Ben je ook stil tijdens de oorlogsherdenking. Ook al hoef je zelf niks te herdenken.

In eerste instantie gaat het om het erkennen van de pijn van een ander. Dat is een voorwaarde om het gesprek aan te gaan. Om niet in deze oeverloze, verhitte discussies te belanden.

Zo probeer ik ook te erkennen waar de pijn van de voorstanders zit. Maar die tonen zich liever stoer, en doen alsof ze alleen maar rationeel handelen.
Maar de praktijk wijst anders uit. Bovendien, als er geen angst of pijn bij de voorstanders is voor het veranderen van Piet. Waarom zijn ze dan zo fel tegen verandering?
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:33 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175446595
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Aanstellen impliceert verschillende waardeoordelen, dus het is per definitie niet objectief vast te stellen.
  Moderator zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:35 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175446596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.
En dan heb je een keuze; "sorry, maar ik ga er toch mee door" zeggen of stoppen met de ander pijn te doen.

De vraag is waarom mensen voor het eerste kiezen en er zelfs nog een schepje bovenop doen.
waarom doet het pijn

daarom

ok sorry ik ga er toch mee door
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175446616
quote:
Dit is wel tekenend voor het Pro-Pieten kamp. Men is zo butthurt door het idee van ZP is racisme dat ze direct in een racistische reflex schieten. Waarom heeft deze man mijn paspoort. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:12:44 #118
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446618
quote:
Wat een haatmeneer weer.
Nederlands vlaggetje erbij om het helemaal af te maken _O-
Wat een hoop agressieve en bekrompen gekkies toch in dit land.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:13:28 #119
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446632
Het anti-pietenkamp doet zulke dingen nooit natuurlijk.
pi_175446633
quote:

Je moet je ook voor jezelf bepalen of je zo'n stereotypering in stand wil houden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175446634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat een gezever. :D
Das Vlaams :?
pi_175446636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wow. Gewoon wow.
Hierom hou ik van logica.
wooblabalurg
pi_175446639
Als ik een bankovervaller in Friesland was geweest wist ik welke dag ik zou uitzoeken eigenlijk. Geen politie meer te vinden in Friesland. (behalve in Dokkum)
pi_175446647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Wat een held
Ja nou. ;(
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:14:32 #125
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175446652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.
zwarte Piet is een symbool geworden van de weerstand tegen het doordrammen van wensen van een minderheid binnen een minderheid
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')