abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:54:40 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175424536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er bij professionele vuurwerkshows consequent gewonden of zelfs doden vallen dan is het zeker reden om daar niet meer mee door te gaan ja.
En het milieu dan? Dat is ook zo'n veelgebruikt argument om consumentenvuurwerk te verbieden. Of zijn die shows klimaatneutraal met roetfilter ofzo?
pi_175424547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb al heel veel ministers horen zeggen dat gebrek aan handhaafbaarheid een goede reden is om iets niet te doen. Maar wat weten die josties er nou van. Een huillie op het internet weet het vast beter.
Ben bang dat persoon in kwestie ook niet snapt of weet dat wij in Nederland ook een eerste kamer hebben die dat onder andere toetsen voordat ze een wet wel of niet laten doorvoeren.
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:56:32 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424583
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik gedraag me prima, daar hoeft je me niet op te wijzen. Dank je wel.

En wat je zegt klopt, wordt ook prima gehandhaafd toch? :') Waarom zou een extra verbod dan gaan helpen? Want als je dan iets hoort is het sowieso illegaal? Kunnen we lekker op pad om kinderen hun vuurwerk af te pakken en te bekeuren. Moet je willen hoor.

Het is het hele gezeik van de paddo's all over again. We gaan legaal vuurwerk verbieden wegens overlast van illegaal vuurwerk, say again?
Maar met een verbod op al het vuurwerk zal er sowieso een deel van de afstekers geen vuurwerk meer kopen, puur omdat ze het verbod naleven. Dat is al winst.
En hoe minder er wordt afgestoken, hoe beter het te handhaven is.

Desnoods paar avonden volle bak de straat op en iedereen met vuurwerk keihard afstraffen. Zou nu inderdaad ook al geen kwaad kunnen in de dagen voor oud en nieuw, dat ben ik helemaal met je eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175424623
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er bij professionele vuurwerkshows consequent gewonden of zelfs doden vallen dan is het zeker reden om daar niet meer mee door te gaan ja.
https://nl.wikipedia.org/wiki/S.E._Fireworks
Alles verbieden want dat maakt het leven fijn.

Selectief quoten is ook een gave die jij bezit. Fijn dat je onze handhavers achterlijk vindt, maar ze wel meer werk wil geven.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 13:58:30 #180
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175424631
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar met een verbod op al het vuurwerk zal er sowieso een deel van de afstekers geen vuurwerk meer kopen, puur omdat ze het verbod naleven. Dat is al winst.
En hoe minder er wordt afgestoken, hoe beter het te handhaven is.

Desnoods paar avonden volle bak de straat op en iedereen met vuurwerk keihard afstraffen. Zou nu inderdaad ook al geen kwaad kunnen in de dagen voor oud en nieuw, dat ben ik helemaal met je eens.
Het probleem is dus al dat er geen capaciteit is om het huidige verbod te handhaven, laat staan een extra verbod op ál het vuurwerk. Daarnaast gaat dat er echt niet voor zorgen dat men ineens stopt met vuurwerk afsteken. Dit lijkt me nou een typisch iets waar een groot deel van de bevolking lak aan zou hebben, juist vanwege het feit dat ze weten dat er geen gevolgen aan zullen hangen.

Ze mogen wat mij betreft het huidige verbod beter handhaven en er ook strenger op straffen. Opzouten met die idioten die vuurwerk naar mensen gooien en spullen vernielen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:59:42 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/S.E._Fireworks
Alles verbieden want dat maakt het leven fijn.

Selectief quoten is ook een gave die jij bezit. Fijn dat je onze handhavers achterlijk vindt, maar ze wel meer werk wil geven.
Ik geloof dat er genoeg is foutgegaan bij SE Fireworks, en daar moet ook zeker voor vervolgd worden.

Fijn dat je mij woorden in de mond legt. Ik ben voor een totaalverbod op al het consumentenvuurwerk, niet alleen op betere handhaving op illegaal vuurwerk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175424680
Vuurwerk is ook schadelijk voor het milieu en de luchtkwaliteit door het gebruik van zware en giftige metalen in vuurwerk en het fijnstof dat door vuurwerk wordt veroorzaakt. Tijdens de jaarwisseling is de luchtkwaliteit zelfs zeer slecht op plaatsen waar veel vuurwerk wordt afgestoken. Verder zorgt het afsteken van vuurwerk voor veel angst en onrust bij dieren (en mensen). Tijdens de jaarwisseling gaan grote zwermen vogels massaal de lucht in in een periode waarin hun reserves al zo worden aangesproken.

Ik zou liever zien dat professioneel vuurwerk door professionals centraal op bepaalde plaatsen wordt afgestoken. Ik heb geen moeite met een paar klappertjes of sterretjes die door jonge kinderen wordt afgestoken.
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:00:59 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424683
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het probleem is dus al dat er geen capaciteit is om het huidige verbod te handhaven, laat staan een extra verbod op ál het vuurwerk. Daarnaast gaat dat er echt niet voor zorgen dat men ineens stopt met vuurwerk afsteken. Dit lijkt me nou een typisch iets waar een groot deel van de bevolking lak aan zou hebben, juist vanwege het feit dat ze weten dat er geen gevolgen aan zullen hangen.
Hoezo is er geen capaciteit om een totaalverbod te handhaven?

Sowieso gaat het al meer dan genoeg helpen als het uberhaupt niet meer verkrijgbaar is. Een minderheid haalt zijn vuurwerk uit het buitenland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 14:01:22 #184
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175424691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoezo is er geen capaciteit om een totaalverbod te handhaven?

Sowieso gaat het al meer dan genoeg helpen als het uberhaupt niet meer verkrijgbaar is. Een minderheid haalt zijn vuurwerk uit het buitenland.
Omdat er al geen capaciteit is om op te treden tegen de huidige overtreders.

En als je iets verbiedt verdwijnt het niet, hé. Dan krijg je gewoon een zwarte markt die nog veel groter is dan nu, zonder toezicht en vol met veel zwaarder vuurwerk. Waarschijnlijk nog goedkoper ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:01:53 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175424706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het aantonen daarvan is in de praktijk vaak niet mogelijk, en dan komen die 'legale vervoerders van vuurwerk' er gewoon mee weg.

Als je knallen hoort en je treft een groepje jongeren op die plek aan dan is er meer dan voldoende aanleiding om te fouilleren wat mij betreft.
U mag geen vuurwerk op de openbare weg bij u hebben vóór en ná de verkoopdagen.
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 14:02:55 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424733
Ik vind eigenlijk het tussen je 12de en je 18de rondlopen en proberen de politie te ontwijken terwijl je vuurwerk afknalt horen bij de opvoeding :P

Ik ben bang dat de jeugd tegenwoordig liever thuis op de bank in een game knalt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175424737
Echt alsof je lult tegen een muur. :')
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:03:40 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424746
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Omdat er al geen capaciteit is om op te treden tegen de huidige overtreders.

En als je iets verbiedt verdwijnt het niet, hé. Dan krijg je gewoon een zwarte markt die nog veel groter is dan nu, zonder toezicht en vol met veel zwaarder vuurwerk.
Het is niet alleen een kwestie van capaciteit, maar ook prioriteit en handhaafbaarheid. De handhaafbaarheid gaat al omhoog bij een totaalverbod.

En het tweede punt blijft onzin, daarmee zou elk verbod onzinnig zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:04:40 #189
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424769
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind eigenlijk het tussen je 12de en je 18de rondlopen en proberen de politie te ontwijken terwijl je vuurwerk afknalt horen bij de opvoeding :P

Ik ben bang dat de jeugd tegenwoordig liever thuis op de bank in een game knalt.
Dat heeft wel als voordeel dat we over 10 jaar van het consumentenvuurwerk afzijn ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175424778
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik geloof dat er genoeg is foutgegaan bij SE Fireworks, en daar moet ook zeker voor vervolgd worden.

Fijn dat je mij woorden in de mond legt. Ik ben voor een totaalverbod op al het consumentenvuurwerk, niet alleen op betere handhaving op illegaal vuurwerk.
Wat nou vervolgen van mensen die over de scheef gaan? GEWOON VERBIEDEN VOORDAT ZE HET KUNNEN!!! :( :( :( :( was het toch?

Sorry hoor maar als je selectief quote ga ik maar van het slechtste uit en hier reageer je ook niet op mijn punt. Onze agenten zijn dus te achterlijk aldus jou. Tenzij je een andere verklaring hebt voor het niet kunnen onderscheiden van een cobra met een rotje.
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:05:23 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175424789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:00 schreef rutger05 het volgende:
Vuurwerk is ook schadelijk voor het milieu en de luchtkwaliteit door het gebruik van zware en giftige metalen in vuurwerk en het fijnstof dat door vuurwerk wordt veroorzaakt. Tijdens de jaarwisseling is de luchtkwaliteit zelfs zeer slecht op plaatsen waar veel vuurwerk wordt afgestoken. Verder zorgt het afsteken van vuurwerk voor veel angst en onrust bij dieren (en mensen). Tijdens de jaarwisseling gaan grote zwermen vogels massaal de lucht in in een periode waarin hun reserves al zo worden aangesproken.

Ik zou liever zien dat professioneel vuurwerk door professionals centraal op bepaalde plaatsen wordt afgestoken. Ik heb geen moeite met een paar klappertjes of sterretjes die door jonge kinderen wordt afgestoken.
Want vuurwerkshows zijn klimaatneutraal met roetfilter?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 14:05:40 #192
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175424797
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is niet alleen een kwestie van capaciteit, maar ook prioriteit en handhaafbaarheid. De handhaafbaarheid gaat al omhoog bij een totaalverbod.

En het tweede punt blijft onzin, daarmee zou elk verbod onzinnig zijn.
Dat zijn de meeste verboden dan ook.

Nee, noodhulp en meldingen rijden hebben áltijd een hogere prioriteit dan een stel jongeren met legaal vuurwerk. Verbod of niet.

Sowieso vind ik het raar om te denken dat men lijkt te denken dat het gewoon van de een op andere dag verdwijnt bij een verbod. Verwacht je echt dat het helemaal stil is om 12 uur? De politie heeft nooit genoeg capaciteit om alles en iedereen z'n schoonmoeder te fouilleren als zoiets gebeurt. Zie je het al voor je, de politie die rond 12 uur met tientallen auto's door de wijken scheurt om maar iemand te betrappen? Dat moet je toch helemaal niet willen..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:06:09 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat nou vervolgen van mensen die over de scheef gaan? GEWOON VERBIEDEN VOORDAT ZE HET KUNNEN!!! :( :( :( :( was het toch?

Sorry hoor maar als je selectief quote ga ik maar van het slechtste uit en hier reageer je ook niet op mijn punt. Onze agenten zijn dus te achterlijk aldus jou. Tenzij je een andere verklaring hebt voor het niet kunnen onderscheiden van een cobra met een rotje.
Mijn punt is dat ook rotjes verboden moeten zijn en bestraft moeten worden. Ook al kan de agent nog zo goed onderscheiden, ook legaal vuurwerk is gewoon gevaarlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 14:06:33 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424821
Gewoon een klein window van een paar uur met oud en nieuw legaal maken en het assortiment wat verkleinen, en daarbuiten handhaven. Zo heeft de jeugd ook nog wat te doen, ik vind serieus die spanning van iets illegaals doen een beetje horen bij het grenzen zoeken dat je als jongere nodig hebt, ik vind dan vuurwerk minder erg dan dat ze mensen gaan lastigvallen of beroven... of ergere dingen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:06:53 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175424829
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind eigenlijk het tussen je 12de en je 18de rondlopen en proberen de politie te ontwijken terwijl je vuurwerk afknalt horen bij de opvoeding :P
Vroegah je zakken vullen met allerlei crap en oom agent op zijn neus laten kijken. *O*
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 1 december 2017 @ 14:07:19 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175424844
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon een klein window van een paar uur met oud en nieuw legaal maken en het assortiment wat verkleinen, en daarbuiten handhaven. Zo heeft de jeugd ook nog wat te doen, ik vind serieus die spanning van iets illegaals doen een beetje horen bij het grenzen zoeken dat je als jongere nodig hebt, ik vind dan vuurwerk minder erg dan dat ze mensen gaan lastigvallen of beroven... of ergere dingen.
Die window is al een stuk kleiner geworden en daar wordt ook nauwelijks op gehandhaafd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:07:37 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175424852
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zijn de meeste verboden dan ook.

Nee, noodhulp en meldingen rijden hebben áltijd een hogere prioriteit dan een stel jongeren met legaal vuurwerk. Verbod of niet.

Sowieso vind ik het raar om te denken dat men lijkt te denken dat het gewoon van de een op andere dag verdwijnt bij een verbod. Verwacht je echt dat het helemaal stil is om 12 uur? De politie heeft nooit genoeg capaciteit om alles en iedereen z'n schoonmoeder te fouilleren als zoiets gebeurt.
Het is nu ook stil. Pas zodra de verkoop begint begint het afsteken.

Het verbod is namelijk niet enkel repressief, maar ook preventief. Er is minder makkelijk aan te komen en dat zal al zorgen voor een afname van het consumentenvuurwerk dat wordt afgestoken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:09:15 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175424889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is nu ook stil. Pas zodra de verkoop begint begint het afsteken.

Het verbod is namelijk niet enkel repressief, maar ook preventief. Er is minder makkelijk aan te komen en dat zal al zorgen voor een afname van het consumentenvuurwerk dat wordt afgestoken.
Maar consumentenvuurwerk is het probleem helemaal niet. Ja behalve in jouw optiek...
  Moderator vrijdag 1 december 2017 @ 14:09:19 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175424894
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die window is al een stuk kleiner geworden en daar wordt ook nauwelijks op gehandhaafd.
Inderdaad. Ik had het niet willen missen en vind een pijltje nu ook nog wel leuk. Maar dat massaal kilo's de lucht in jassen met oud en nieuw heb ik nooit begrepen. Er waren ook klasgenoten die er prat op gingen om wel 3600 astronauten te hebben gekocht :') ze hadden niet eens tijd om ze op te knallen :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 december 2017 @ 14:09:37 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')