Video (vanaf 0:25):quote:Verdachte 'neemt gif in' tijdens uitspraak Joegoslaviėtribunaal in Den Haag
Slobodan Praljak, één van de verdachten die vanochtend in Den Haag voor het Joegoslaviė-tribunaal moesten verschijnen, zou zichzelf na het aanhoren van zijn schuldigverklaring hebben geprobeerd te vergiftigen. De zitting is onmiddellijk geschorst.
Dat meldt de Britse omroep BBC. Praljaks advocaat bevestigt dat zijn cliėnt een giftig drankje heeft ingenomen. Na het incident werden een ambulance en een traumahelikopter opgeroepen.
Oorlogsmisdaden
Het VN-hof zou vanochtend definitief uitspraak doen tegen een handvol verdachten: Jadranko Prlic, Bruno Stojic, Slobodan Praljak, Milivoj Petkovic en Valentin Coric. Dat zijn onder anderen de ex-premier en vijf andere voormalige politieke en militaire kopstukken van de Kroatische Republiek Herceg-Bosna, een ministaatje ten tijde van de burgeroorlog in Bosniė. Ze staan terecht wegens oorlogsmisdaden.
Vanochtend was dus de uitspraak in hoger beroep. Praljak werd, net als in 2013, veroordeeld tot twintig jaar gevangenisstraf voor misdaden die hij had begaan in het oosten van Mostar.
Zal wel een klein flesje geweest zijn, verstopt in zijn mauw of iets dergelijks.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:01 schreef Bugno het volgende:
Hoe kan hij over zo'n drankje beschikken?
Maar ja, dan staat die vraag nog steeds. Hoe kan dat in godsnaam mogelijk zijn?quote:Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Zal wel een klein flesje geweest zijn, verstopt in zijn mauw of iets dergelijks.
Blijkbaar is de beveiliging niet helemaal waterdicht.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ja, dan staat die vraag nog steeds. Hoe kan dat in godsnaam mogelijk zijn?
quote:Op woensdag 29 november 2017 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
Wat is het probleem?
Als hij graag dood wil, laat hem dan gewoon.
Hij moet eerst zijn daden overdenken terwijl hij aan het kreperen is.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:12 schreef BoneThugss het volgende:
Wat is het probleem?
Als hij graag dood wil, laat hem dan gewoon.
Ik ben voor.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:21 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hij moet eerst zijn daden overdenken terwijl hij aan het kreperen is.
Hij zal het ook wel overleefd hebben. Als hij ter plekke dood neergevallen was, dan hadden we dat wel gehoord. De vraag is alleen wat er nog van hem over is.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:21 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hij moet eerst zijn daden overdenken terwijl hij aan het kreperen is.
Hangt ook van het gif af. Wat zal die genomen hebben? Cyaankali?quote:Op woensdag 29 november 2017 12:33 schreef Infection het volgende:
Hij zal het ook wel overleefd hebben. Als hij ter plekke dood neergevallen was, dan hadden we dat wel gehoord. De vraag is alleen wat er nog van hem over is.
Live footage outside the ICTY after the final hearing at a United Nations war crimes tribunal was dramatically halted when a former Bosnian Croat military chief claimed to have taken poison.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:34 schreef Infection het volgende:
RT is live in Den Haag:
https://www.rt.com/on-air(...)-court-croat-poison/
Hier een crosspost van mij uit Mladic topic. Deze deed het blijkbaar iets te opvallend.quote:Op woensdag 22 november 2017 15:33 schreef HenkieVdV het volgende:
Die zal ook wel over een tijdje heel mysterieus "ziek" worden en dan binnen een paar maanden sterven.
Van mij mag hij nog even lekker lang zitten.
Nee hoor. Ben er wel blij om.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oooooeh. Vervelend he, als de werkelijkheid niet zo zwart wit is als in jouw simpele wereldje.
Zou kunnen. Op de video leek hij wel iets in z'n hand te hebben in ieder geval. Zou natuurlijk ook water kunnen zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Live footage outside the ICTY after the final hearing at a United Nations war crimes tribunal was dramatically halted when a former Bosnian Croat military chief claimed to have taken poison.
Zou ie het faken?
Vraag ik me ook af ja.. een bekertje? Wie heeft dat dan neergezet?quote:Op woensdag 29 november 2017 12:40 schreef YazooW het volgende:
Is het niet gewoon water om de boel te trollen?
Ja duidelijk zo'n hoestdrankbekertje... toch?quote:Op woensdag 29 november 2017 12:41 schreef Infection het volgende:
[..]
Zou kunnen. Op de video leek hij wel iets in z'n hand te hebben in ieder geval. Zou natuurlijk ook water kunnen zijn.
Klein flesje volgens mij. Als het een bekertje was had hij hem niet kunnen verstoppen denk ik zo.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja duidelijk zo'n hoestdrankbekertje... toch?
Maar #hoedan??
Haha wat zielig, nu blijkt dat je toch niets van dit soort zaken afwist hier er achter komen.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:10 schreef DUTCHKO het volgende:
Nou nou een Kroaat die veroordeeld word op het vermoorden van Bosniaks.
Dat valt mij weer mee van het tribunaal.
Jammer dat die Izetbegovic niet veroordeeld is.
De telegraaf roept glas.. en dat zn advocaat bevestigd heeft dat er inderdaad gif in zat..quote:Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Klein flesje volgens mij. Als het een bekertje was had hij hem niet kunnen verstoppen denk ik zo.
Niet zo mauwen...quote:Op woensdag 29 november 2017 12:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Zal wel een klein flesje geweest zijn, verstopt in zijn mauw of iets dergelijks.
ja dat spul is wel zo ranzig dat je het best gif mag noemenquote:Op woensdag 29 november 2017 12:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opgelost...
(Vieze) onderbroek werden ze hier genoemd..quote:Op woensdag 29 november 2017 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat spul is wel zo ranzig dat je het best gif mag noemen
Het was niet toegestaan om versnaperingen mee de zaal in te nemen. Het tribunaal neemt dit zeer hoog op.quote:
Ik zeg altijd maar zo, opgeruimd staat netjes.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:04 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het was niet toegestaan om versnaperingen mee de zaal in te nemen. Het tribunaal neemt dit zeer hoog op.
RTquote:Op woensdag 29 november 2017 12:34 schreef Infection het volgende:
RT is live in Den Haag:
https://www.rt.com/on-air(...)-court-croat-poison/
Vroeg ik me ook al af.. of hij loopt straks weer naar buiten.. of het is niet best met hem.. Tenminste als hij in die ambu ligt...quote:Op woensdag 29 november 2017 13:16 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom gaan ze niet naar het ziekenhuis om het gif eruit te pompen?
Ze zijn niet heel druk bezig in de ambulance zo te zien. Ik vrees het ergste.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af.. of hij loopt straks weer naar buiten.. of het is niet best met hem.. Tenminste als hij in die ambu ligt...
Volgens mij staat de boel daar enkel te wachten voor het geval ze moeten gaan rijden.. en is hijzelf nog in het pandquote:Op woensdag 29 november 2017 13:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze zijn niet heel druk bezig in de ambulance zo te zien. Ik vrees het ergste.
Hij liep net de ambu inquote:Op woensdag 29 november 2017 13:20 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Volgens mij staat de boel daar enkel te wachten voor het geval ze moeten gaan rijden.. en is hijzelf nog in het pand
Waarschijnlijk een decoy. De echte ambu is al weg via de tunnel.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het idd.. nieuws is al een poosje oud.. dus das erg traag spul dan...
Een auto van het AT reed er achter aan. Zullen ze wel rekening mee houden.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:23 schreef Zolderkamer het volgende:
En nu maar afwachten of er geen ontsnappingsmanoeuvre komt...
Jawel.. maar er word wel een zwakke plek gecreėerd..quote:Op woensdag 29 november 2017 13:24 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Een auto van het AT reed er achter aan. Zullen ze wel rekening mee houden.
Niet als er geen arts nodig is.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:22 schreef warhamstr het volgende:
MMT arts rijd mee. Is gebruikelijk
VN bewakers..quote:Op woensdag 29 november 2017 13:25 schreef Nikonlover het volgende:
Wat waren dat eigenlijk voor agenten met gele emblemen op hun mouw?
Okquote:
Niet gepiept = niet nodig. Dus, maar nu wel gepiept dus zijn verantwoording dus arts rijd mee.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:27 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Niet als er geen arts nodig is.
Geen idee waar je die onzin weg haalt.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:28 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Niet gepiept = niet nodig. Dus, maar nu wel gepiept dus zijn verantwoording dus arts rijd mee.
Ok, onzin ook. Zodra de MMT arts de patient behandeld is hij verantwoordelijke. Want op dat moment hoogst in rang.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:39 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Geen idee waar je die onzin weg haalt.
Dat kan, maar als de patiėnt stabiel is, is er geen reden voor een trauma arts om mee te gaan. En gebeurt dan ook vaker niet dan wel.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:44 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Ok, onzin ook. Zodra de MMT arts de patient behandeld is hij verantwoordelijke. Want op dat moment hoogst in rang.
Ok, heb zelf nooit anders gezien.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:50 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Dat kan, maar als de patiėnt stabiel is, is er geen reden voor een trauma arts om mee te gaan. En gebeurt dan ook vaker niet dan wel.
Je vergeet even dat zo'n heli dan 2 uur niet inzetbaar kan zijn. Met een behoorlijk inzetgebied lijkt me dat niet echt wenselijk.
Bizar dat dat kan... god wat slecht..twitter:AP twitterde op woensdag 29-11-2017 om 14:47:24BREAKING: Croatian state TV says Slobodan Praljak has died after taking poison at war crimes court in The Hague. reageer retweet
Daar heb je wat aan als hij dood is...quote:Op woensdag 29 november 2017 14:22 schreef Angelof9 het volgende:
De uitspraak word voortgezet op dit moment
Waar is 'hier'?quote:Op woensdag 29 november 2017 14:43 schreef Angelof9 het volgende:
Het gerucht gaat hier dat hij in het ziekenhuis is overleden
Wat ik bizar vind is dat dit figuur het drankje bij zich had zonder dat iemand het merkte.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:48 schreef Frutsel het volgende:
Bizar dat dat kan... god wat slecht..twitter:AP twitterde op woensdag 29-11-2017 om 14:47:24BREAKING: Croatian state TV says Slobodan Praljak has died after taking poison at war crimes court in The Hague. reageer retweet
De man was ook 72... dat kan ook meespelen.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:51 schreef Infection het volgende:
Was goed gif blijkbaar. Of waren de hulpdiensten gewoon te laat?
Dat bedoelde ik ook.. bizar dat dat gelukt isquote:Op woensdag 29 november 2017 14:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat ik bizar vind is dat dit figuur het drankje bij zich had zonder dat iemand het merkte.
Doet mij denken aan Milosevic.
Iets klopt er niet bij dat Tribunaal.
Er zijn nog 5 medeverdachtenquote:Op woensdag 29 november 2017 14:51 schreef Infection het volgende:
[..]
Daar heb je wat aan als hij dood is...
Ah ok, wist niet dat je ter plekke was. Leukquote:
Ik werk hier, dus vandaar.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah ok, wist niet dat je ter plekke was. Leuk
Of nou ja, niet leuk, meer 'interessant'
Deed misschien wel expres rustig aan zodat het gif kans had om in te werken.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoezo dood? Hij liep gewoon de ambu in...
Om te overlijden moet je wel eerst in leven zijn.quote:Op woensdag 29 november 2017 14:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Hoezo dood? Hij liep gewoon de ambu in...
quote:Op woensdag 29 november 2017 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Om te overlijden moet je wel eerst in leven zijn.
Dat was iig ruim een uur nadat ie het drankje had opgedronken..quote:Op woensdag 29 november 2017 14:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Deed misschien wel expres rustig aan zodat het gif kans had om in te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |