Bloed irritant is dat ja! Na een paar keer houd ik het ook niet meer en dan geef ik maar wat meer gas..quote:Op maandag 4 december 2017 22:08 schreef k_man het volgende:
Hoe meer je rijdt, hoe meer je leert om je niet te ergeren, om je niet op te laten fokken. Maar er zijn grenzen...
Als iemand én categorisch weigert om rechts te rijden én met sterk wisselende snelheid rijdt én een ander keer op keer hindert is de maat wel vol.
Vanavond dus een of andere achterlijke Duitser. Continu op de middelste baan, dan weer 100, dan weer 150. Ik reed netjes 137 op de cruisecontrol dus haalde hem in en ging naar rechts. Vervolgens ging hij sneller rijden om dan precies naast me te blijven rijden. Dus ik reed me uiteindelijk vast achter een vrachtwagen. Achter hem naar links, waarna hij weer langzaam ging rijden en ik hem opnieuw inhaalde. En vervolgens herhaalde het feest zich. En toen nog een keer. Daarna was ik er wel klaar mee. Wat een mafkees.
Dus als iemand nog eens beweert dat Duitsers zoveel beter rijden...
Dat de snelknopperfuctie overbodig is als de alarmlichten worden gebruikt. Vroeger kwam het toevallig goed uit dat een half belast knipperrelais sneller ging knipperen, nu wordt de knippersnelheid electronisch geregeld, en alleen als richtingaanwijzer kan deze sneller knipperen.quote:Op maandag 4 december 2017 14:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ehm ja? Ik snap niet wat dat met mijn bericht heeft te maken? 😉
Vooral dat ja... Strontirritantquote:Op woensdag 6 december 2017 17:45 schreef Fer het volgende:
Rij zo langs een invoegstrook, waar ik ter hoogte van mijn achterkant een auto zie. Deze versnelt en komt met 1-2 km/u voorbij. Op het moment dat het einde van de invoegstrook in zicht komt rijdt de beste man ter hoogte van mijn voorwiel en begint wild opzij te kijken. Schijnbaar is het nu mijn probleem geworden dan hij niet kan invoegen en inmiddels over de vluchtstrook rijdt.
Ik klik de cc er maar weer af en laat de beste man voor mij invoegen, waarna hij gelijk naar de linkerbaan schiet, iemand inhaalt en ter hoogte van het punt waar hij weer naar rechts zou kunnen blijft hangen op de linkerbaan.
Langzaam verdwijnt hij in de verte, maar 2 kilometer later heb ik hem alweer ingehaald, terwijl ik nog altijd dezelfde snelheid op de cc rij.
Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.quote:Op maandag 4 december 2017 13:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt hoorZoals ik hierboven al schreef had ik zelf niet gemerkt dat een van mijn remlichten het niet meer deed.
Ik check mijn lichten ook meestal als ik achter een andere auto sta bij een stoplicht, maar ook dan zijn het alleen de koplampen en richtingaanwijzers vóór die je kunt zien.
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.quote:Op donderdag 7 december 2017 13:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als iedere auto verplicht zou moeten zijn uitgerust met een Canbus systeem zou dat probleem niet meer bestaan. Dan kan je zelfs de status van rem- en achteruitrijlichten uitlezen. In een tijd dat men maar niet ophoudt over veiligheid vind ik dat persoonlijk wel 1 van de grootste missers.
Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekendequote:Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Canbus is in ‘86 door Bosch geintroduceerdquote:Op donderdag 7 december 2017 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Kan ook zonder Canbus hoor. Duitse luxewagens hadden het al in de jaren 80, toen bestond er nog geen Canbus.
Een woordeboek Duits bedoel je.quote:Op donderdag 7 december 2017 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan kreeg je een ledje dat 4x knipperde en je in een dik wphb moest zoeken wat dat betekende
De niet-erotische vorm van scharen?quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond een ongeluk zien gebeuren 3 banen vol in de ankers en geen idee waarom en een bus met aanhanger achter ons kwam tegen de vangrail aan...
Jups ging helemaal van links naar rechts gelukkig wel rustig tegen de vangrail maar dan nog heftig om mee te maken. Ik hoorde het remgeluid en toen pakte ik het stuur goed beet en drukte ik mijn hoofd naar achter zoals ik het geleerd heb. Dacht echt laat maar komen. Ik keek in de spiegel en ik zag niks keek in de linkerbuitenspiegel en zag het busje van links naar rechts zwaaien maar dat hielp niet.quote:
Had er laatst ook eentje, ben achter hem gaan rijden en na 3x seinen deed hij ze aan. Ook bij kapotte verlichting sein ik even 2x kort..ze zien maar of ze er iets mee doen dan.quote:Op maandag 27 november 2017 22:30 schreef alpeko het volgende:
Om 18u ‘s avonds een auto zonder lichten aan tegenkomen en niemand die dan iets doet? Heb hem vervolgens maar voor haar achterligger geprakt en een seinvoorstelling van serieus zowat een minuut lang gegeven voordat er bij de bestuurster zelf een lichtje ging branden waardoor vervolgens ook de autolichtjes gingen branden.
quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Dat hou je nog lang vol..quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
Wat een mafkezen heb je toch!!quote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:35 schreef soapie het volgende:
Gister ook weer zo,n idioot. Einde Utrechtsebaan (voor de Hagenezen onder ons) Ik rij op de middenbaan, rechterbaan gaat rechtsaf, andere 2 rechtdoor en dan naar links. Het is daar altijd druk en reden rustig richting stoplicht. Linkerbaan stond al stil. Komt er zo'n mongool uit de linkerbaan in één keer naar volgas naar rechts. Gelukkig kon ik nog net op tijd uitwijken anders had hij vol de bestuurderskant eruit gereden. Ik toeteren, degene achter me seinen met z'n lichten, mongool in z'n BMW kijkt niet op of om en rijdt zo door....... Kl*tzak!!!!
Klopt en dat irriteert me mateloos!!!quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:44 schreef totalvamp het volgende:
[..]
wat verwacht je dan van een BMW rijder? Dat zijn 9/10 keer klootzakken in het verkeer die denken beter te zijn de iedereen op de weg.
Ja kan ik begrijpen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 15:47 schreef soapie het volgende:
[..]
Klopt en dat irriteert me mateloos!!!
Dan moet ik maar daar heen.....quote:Op zaterdag 9 december 2017 18:10 schreef totalvamp het volgende:
[..]
In Japan zijn er bijna geen BMW rijders gelukkig
Dat schiet ook niet echt op dan....quote:Op zaterdag 9 december 2017 18:22 schreef totalvamp het volgende:
[..]
hier hebben ze wel veel tolwegen en sta je bijna altijd na 100 meter weer stil xD
Wtfquote:Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een kruispunt zonder verkeerslichten kwam een auto van rechts. Ik wilde rechtdoor, dus stopte netjes. Gaat mevrouw die van rechts komt met twee handen een boterham eten. Na 30 seconden wachten maakte ze nog geen aanstalten om te gaan rijden, dus ging ik maar. Moet wel een lekkere boterham zijn geweest als je hem zo gaat opeten.
2x van je normale reistijd, helemaal als je snelweg hebtquote:Op zondag 10 december 2017 19:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Morgen zal het feest worden op de weg ik moet ook heen en weer werk <---> zolderkamer.
hoeveel % extra reistijd zal ik als marge houden?
En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.quote:Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen
Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).quote:Op zaterdag 9 december 2017 21:07 schreef Xaryna het volgende:
En toen zag ik dat het nummerbord ook totaal niet overeen kwam.
Dat kan helaas ook onder het rijden gebeuren. Ik merkte vrijdag pas dat de neus van de bolide onder een laag sneeuw van zeker een centimeter dik zat toen de parkeersensoren bij aankomst als een gek begonnen te piepen.quote:Op zondag 10 december 2017 02:01 schreef nijnja het volgende:
Mensen die de sneeuw niet van hun (achter)lichten afhalen
Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.quote:Op zondag 10 december 2017 20:12 schreef Light het volgende:
[..]
Afhankelijk van het soort aanhanger hoeft dat ook niet. De aanhanger kan ook een eigen kenteken hebben (de eerste letter is dan een W, bij opleggers is de eerste letter een O).
Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.quote:Op zondag 10 december 2017 20:41 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat wist ik niet! Ik heb geen idee wat het kenteken was en of het zo'n uitzonderingsgeval was. Volgende keer eens op letten.
Zo groot/zwaar was het dingetje niet, hoor. Van die hele grote weet ik wel dat ze een aparte plaat mogen hebbenquote:Op zondag 10 december 2017 21:13 schreef Light het volgende:
[..]
Het geldt voor alle aanhangers zwaarder dan 750 kg (toegestane maximummassa), ook voor caravans. Maar die zie je deze tijd van het jaar ook niet veel rijden.
Nou...quote:Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef Light het volgende:
[..]
En dat terwijl het niet zoveel werk is om een auto zo goed als volledig sneeuwvrij te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |