Nope, je kunt historie eigenaren opvragen. Je moet er dan wel voor betalen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:39 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat alleen om auto gegevens.
Duh.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:39 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat alleen om auto gegevens.
Ik zie het nu ja. Maar ik ben er niet zeker van dat je ook krijgt te zien wie. Of gewoon hoeveel eigenaren de auto gehad heeft.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope, je kunt historie eigenaren opvragen. Je moet er dan wel voor betalen.
Hmm, goed punt.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:41 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Ik zie het nu ja. Maar ik ben er niet zeker van dat je ook krijgt te zien wie. Of gewoon hoeveel eigenaren de auto gehad heeft.
Ik geloof wel dat er nog ergens een bedrag beschikbaar is voor het pro pieten fonds, die zouden het kunnen proberenquote:Op dinsdag 21 november 2017 09:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm, goed punt.
Nou ja, het is mij de 5 euro niet waard om dat te weten.
Dan krijg je het aantal eigenaren te zien, en of dat privé of zakelijk bezit was. Geen namen etc.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
https://www.kentekencheck.nu/
Uiteindelijk niet voor betaald om te zien of het echt werkt, maar je kunt hier zo te zien persoonsgegevens opvragen. (Historie eigenaren.)
In het eigenarenrapport staat het aantal voertuig eigenaren.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
https://www.kentekencheck.nu/
Uiteindelijk niet voor betaald om te zien of het echt werkt, maar je kunt hier zo te zien persoonsgegevens opvragen. (Historie eigenaren.)
Als die gegevens op illegale wijze zijn verkregen is dat inderdaad niet slim.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:06 schreef Bottendaal het volgende:
En hier heeft KOZP zijn zieligheidsfactor verspeeld zover ze die hadden, niet slim
Jawel hoor, verzekeraars kunnen rechtstreeks in het RDW kijken. Mogen ze niet openbaar delen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, lees mijn reactie anders nog eens door.
Die info komt niet bij het RDW vandaan en is niet legaal om te gebruiken voor deze doeleinden. Dat werd namelijk beweerd.
Je hebt niet door dat je te maken hebt met obsessieve mensen, die zijn niet blij te krijgenquote:Op dinsdag 21 november 2017 01:58 schreef Steef121 het volgende:
Het is een relatief kleine aanpassing wat een groep mensen heel blij maakt.
Wel dat er mensen bij staan die er niets mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 21 november 2017 10:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als die gegevens op illegale wijze zijn verkregen is dat inderdaad niet slim.
Laat natuurlijk niet weg dat er niet zoiets als privacy bestaat op de openbare weg. Dat nu bekend is wie de personen waren die de A7 blokkeerden vind ik ook weer niet heel schokkend ofzo.
Ja met datums wanneer veranderd van eigenaar en hoeveel eigenaars. Het is niet dat je daar namen te zien krijgt...quote:Op dinsdag 21 november 2017 09:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nope, je kunt historie eigenaren opvragen. Je moet er dan wel voor betalen.
Waar staat (link svp.) dat er nu bekend is wie de personen waren die op de A7 stonden ?quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Laat natuurlijk niet weg dat er niet zoiets als privacy bestaat op de openbare weg. Dat nu bekend is wie de personen waren die de A7 blokkeerden vind ik ook weer niet heel schokkend ofzo.
Alleen staan er ook weer lui op die lijst die er weer eens niks mee te maken hebben en is het een taak van de politie... Daarbij had je eerder nog de mond vol over eigenrichting etc. dat dat allemaal niet kon en nu mag het plotseling weer wel...quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jawel hoor, verzekeraars kunnen rechtstreeks in het RDW kijken. Mogen ze niet openbaar delen natuurlijk.
Haha. Bijzonder dit.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alleen staan er ook weer lui op die lijst die er weer eens niks mee te maken hebben en is het een taak van de politie...
https://www.rijksoverheid(...)n-mijn-auto-opvragenquote:
Hoezo? De politie heeft toch gegevens opgeschreven? Ik heb toch al eerder gezegd dat die lui gewoon een boete gaan ontvangen? Of doel je weer eens ergens anders op?quote:
Juist dus als er iemand ineens 20 kentekens natrekt is daar een log van en gaat er bij het rdw een belletje rinkelen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-mijn-auto-opvragen
Ze staan er niet bij, maar ik weet zeker dat het gewoon kan want ik heb er zelf gewerkt.
Dat is ook logisch, want als een verzekeraar een schade wil verhalen en alleen een kenteken van de andere partij heeft moeten ze wel weten welke verzekeraar daar achter zit. Logischerwijs mogen de gegevens alleen daarvoor gebruikt worden en worden alle uitvragen netjes opgeslagen. Daarnaast worden ze ook gewoon periodiek gecontroleerd door iemand van het RDW.
Je stond bijkans met je lul uit je broek rondjes te zwaaien bij die actie en nu "is het iets voor de politie" ? Als degenen die ongewenst mensen opzoeken gewoon eventueel een boete krijgen is er dan toch ook niets aan de hand. Volgens jou kun je alles naar eigen inzicht doen, zolang je de boete maar betaalt. Net zoals mensen snijden en dwingen tot stoppen op de snelweg niets meer is dan stilstaan op de snelweg. Hmmm.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb toch al eerder gezegd dat die lui gewoon een boete gaan ontvangen? Of doel je weer eens ergens anders op?
Dat is zeker een kwalijke zaak en is volgens mij ook strafbaar.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:34 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Wel dat er mensen bij staan die er niets mee te maken hebben
Oh dus jij vindt het normaal dat die gegevens online te zetten ook van mensen die er niks mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 21 november 2017 10:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Je stond bijkans met je lul uit je broek rondjes te zwaaien bij die actie en nu "is het iets voor de politie" ? Als degenen die ongewenst mensen opzoeken gewoon eventueel een boete krijgen is er dan toch ook niets aan de hand. Volgens jou kun je alles naar eigen inzicht doen, zolang je de boete maar betaalt. Net zoals mensen snijden en dwingen tot stoppen op de snelweg niets meer is dan stilstaan op de snelweg. Hmmm.
Godsamme...quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Je stond bijkans met je lul uit je broek rondjes te zwaaien bij die actie en nu "is het iets voor de politie" ? Als degenen die ongewenst mensen opzoeken gewoon eventueel een boete krijgen is er dan toch ook niets aan de hand. Volgens jou kun je alles naar eigen inzicht doen, zolang je de boete maar betaalt. Net zoals mensen snijden en dwingen tot stoppen op de snelweg niets meer is dan stilstaan op de snelweg. Hmmm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |