Wel leuk inderdaad, briljant zou ik niet meteen zeggen.quote:
Geniaal is de juiste term.quote:Op maandag 20 november 2017 18:59 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Wel leuk inderdaad, briljant zou ik niet meteen zeggen.
Ik begrijp dat dat best een moeilijk woord is voor jullie allochtonen.quote:Op maandag 20 november 2017 18:59 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Geinig bedoel je.quote:Op maandag 20 november 2017 19:00 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Geniaal is de juiste term.
Meteen vals worden.quote:Op maandag 20 november 2017 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dat best een moeilijk woord is voor jullie allochtonen.
Gewiekst.quote:
Heerlijk, die papieren werkelijkheid in Den Haag.quote:Minimaal drie uur gymles? Bijna geen school die het haalt
Van de minimaal drie uur gymles per week op basisscholen die het vorig kabinet voorstond, is niets terechtgekomen. Basisschoolleerlingen krijgen hetzelfde aantal minuten gym per week en kleuters sporten zelfs minder minuten per week. Het nieuwe kabinet maakt geen werk van meer gymles.
Het kabinet-Rutte II had de wens vastgelegd in het regeerakkoord: er moest tenminste drie uur per week worden gegymd op basisscholen. Er werd zelfs 8 miljoen euro voor uitgetrokken. Maar wat er ook met dat extra geld gebeurd is, het is niet gestoken in meer gymmen.
Een rapport van het Mulier Instituut voor sociaal-wetenschappelijk sportonderzoek, dat afgelopen week verscheen, stelt dat er geen verschil was in het aantal gymlessen tussen schooljaar 2012-2013 en afgelopen schooljaar. Gemiddeld sporten de groepen drie tot en met acht 89 minuten; exact dezelfde tijd als in 2012-2013. De kleuters bewegen zelfs minder dan vier jaar geleden: 113 minuten (en dat was 121 minuten).
Dat doen de scholieren ook meestal zonder begeleiding van een gymleraar. Bij de kleuters staat in 77 procent van de gevallen de reguliere leerkracht voor de klas. Bij de oudere groepen is dat minder: 40 procent van de gymlessen is daar voorbehouden aan de groepsleraar tegen 27 procent die door een gymleraar wordt gegeven. Het aantal docenten lichamelijke opvoeding op basisscholen is wél gestegen, vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Janneke had er een andere mening overquote:Op maandag 20 november 2017 18:59 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Toetje bedoel jequote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Kaas- het volgende:
Vriend heeft een gvd lekkere carpaccio voor me gemaakt.
Staat nu het hoofdgerecht te maken.
Geef ik hem straks wel ff een goed nagerecht, ghegheghe
Op het voortgezet onderwijs haalden we dat keurig trouwens. Basisschool weet ik niet meer.quote:Op maandag 20 november 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heerlijk, die papieren werkelijkheid in Den Haag.
Gauw de lumpsumsystematiek afschaffen en elke uitgave van die scholen controleren.quote:Op maandag 20 november 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hé hoe was het congres van Die Partei?quote:Op maandag 20 november 2017 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gauw de lumpsumsystematiek afschaffen en elke uitgave van die scholen controleren.
In de bovenbouw ook niet meer, gok ik.quote:Op maandag 20 november 2017 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op het voortgezet onderwijs haalden we dat keurig trouwens. Basisschool weet ik niet meer.
Nou ja, lumpsum en extra-geld-met-een-doel bijten elkaar wel enorm inderdaad. Daar moet wel een keer iets mee.quote:Op maandag 20 november 2017 19:06 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gauw de lumpsumsystematiek afschaffen en elke uitgave van die scholen controleren.
Jawel. Consequent elk halfjaar afwisselend 2 of 4 uur per week, het hele vwo lang.quote:Op maandag 20 november 2017 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de bovenbouw ook niet meer, gok ik.
Netjes.quote:Op maandag 20 november 2017 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel. Consequent elk halfjaar afwisselend 2 of 4 uur per week, het hele vwo lang.
Weer worst? Voorzichtig, he? Straks maakt hij er nog een keer carpaccio vanquote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Kaas- het volgende:
Lesuur of klokuur?quote:Op maandag 20 november 2017 19:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel. Consequent elk halfjaar afwisselend 2 of 4 uur per week, het hele vwo lang.
Hij staat in de keuken en jij zit jezelf alvast op de bank op te geilen met je telefoon in de hand. Whehe. Geniet er van.quote:Op maandag 20 november 2017 19:05 schreef Kaas- het volgende:
Broodje rosbief is angstaanjagender voor Kaas-.quote:Op maandag 20 november 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weer worst? Voorzichtig, he? Straks maakt hij er nog een keer carpaccio van
Bij ons op school is die discussie heel snel klaar.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lesuur of klokuur?
Lievelingsdiscussie in het onderwijs.
Tru dat.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Broodje rosbief is angstaanjagender voor Kaas-.
Lesuur, maar die waren 60 minuten.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lesuur of klokuur?
Lievelingsdiscussie in het onderwijs.
Dat was best wel genieten. Wel aardig op tijd weer vertrokken, omdat er ergens drugs gebruikt moesten worden.quote:Op maandag 20 november 2017 19:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Hé hoe was het congres van Die Partei?
Kipfiletjes roepen ook niet de gewenste gedachten op.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Broodje rosbief is angstaanjagender voor Kaas-.
Sporten moet je lekker buiten school om doen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaren 80 had je nog gemengd omkleden op mijn schoolquote:Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lesuur, maar die waren 60 minuten.
In de praktijk was het inderdaad iets minder ivm omkleden en zo.
#metooquote:Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jaren 80 had je nog gemengd omkleden op mijn school
Moet kunnen. Nu zeker, met al die potten en nichten.quote:Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jaren 80 had je nog gemengd omkleden op mijn school
Jammer, deze garp wilde ik later nog maken.quote:Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat was best wel genieten. Wel aardig op tijd weer vertrokken, omdat er ergens drugs gebruikt moesten worden.
Ik zat ooit op een school met 50 minuten uurtjes. Vervolgens universiteit met 45+15 schema.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij ons op school is die discussie heel snel klaar.
Met de prachtige rekenmodellen van de VNG krijgen scholen vaak ook minder uren gymzaal beschikbaar gesteld dan ze wettelijk uren gym moeten geven.quote:Op maandag 20 november 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
50 > 60quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij ons op school is die discussie heel snel klaar.
+15?quote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zat ooit op een school met 50 minuten uurtjes. Vervolgens universiteit met 45+15 schema.
Heb ik nog steeds concentratieproblemen door.
Bedpret op een volle maag... mij lijkt het niets.quote:Op maandag 20 november 2017 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij staat in de keuken en jij zit jezelf alvast op de bank op te geilen met je telefoon in de hand. Whehe. Geniet er van.
Bob, als die meisjes zeggen dat ze lesbisch zijn dan doen ze dat alleen om jouw gevoelens te sparenquote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Moet kunnen. Nu zeker, met al die potten en nichten.
De helft van al die gevallen zijn juist uit die tijd.quote:
Als je het een beetje goed framet (afschaffen van binaire genderidentiteiten etc) kom je er nog mee weg ook.quote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Euribob het volgende:
[..]
Moet kunnen. Nu zeker, met al die potten en nichten.
45 uur les, 15 minuten pauze.quote:
Klopt. Wij hebben er een jaar of twee geleden voor de brugklassen zelfs een uur gym af moeten halen omdat we gewoon niet meer zaal beschikbaar krijgen van de gemeente.quote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met de prachtige rekenmodellen van de VNG krijgen scholen vaak ook minder uren gymzaal beschikbaar gesteld dan ze wettelijk uren gym moeten geven.
Dan gymmen ze maar op het schoolplein.quote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met de prachtige rekenmodellen van de VNG krijgen scholen vaak ook minder uren gymzaal beschikbaar gesteld dan ze wettelijk uren gym moeten geven.
Om de 45 min 15 min pauze?quote:
Het is eerder andersom, Teigetje.quote:Op maandag 20 november 2017 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bob, als die meisjes zeggen dat ze lesbisch zijn dan doen ze dat alleen om jouw gevoelens te sparen
Jazeker. Soms ging een docent door, tot grote schrik van de autisten.quote:
Je moet meisjes niet vertellen dat je lesbisch bent, Bobquote:Op maandag 20 november 2017 19:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is eerder andersom, Teigetje.
Naar de andere kant van de stad fietsen voor je gymles is ook prima beweging.quote:Op maandag 20 november 2017 19:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan gymmen ze maar op het schoolplein.
Gaat ook wel ietsje scherper in de toekomst. Maar volledige controle bestaat op die wijze niet nee. Dan moet je dat hele gebeuren weer afschaffen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:08 schreef Janneke141 het volgende:
Nou ja, lumpsum en extra-geld-met-een-doel bijten elkaar wel enorm inderdaad. Daar moet wel een keer iets mee.
Of ze worden gebracht met de bus. Is ook vrij gangbaar, toch?quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Naar de andere kant van de stad fietsen voor je gymles is ook prima beweging.
Dat ook, gewoon minder scholen, dan moeten pubers verder fietsen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Naar de andere kant van de stad fietsen voor je gymles is ook prima beweging.
Oh, bij ons zijn er geen ingeroosterde pauzes. Op het moment dat wij vragen welk vak dit eigenlijk is en welke literatuur wij nodig hebben dan krijgen wij vanzelf wel pauze.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jazeker. Soms ging een docent door, tot grote schrik van de autisten.
Gezien de obesitas cijfers waarschijnlijk wel, ja.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of ze worden gebracht met de bus. Is ook vrij gangbaar, toch?
:Squote:Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Jammer, deze garp wilde ik later nog maken.
Geen idee, lijkt me een vrij dure oplossing. Ken het hier alleen van schoolzwemmen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of ze worden gebracht met de bus. Is ook vrij gangbaar, toch?
De oplossing is administratie. Laat die leraren maar eens vastleggen wat ze de hele dag uitspoken. Zo krijgen we de zorg onder de duim, dus een stel docenten moet geen probleem zijn.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gaat ook wel ietsje scherper in de toekomst. Maar volledige controle bestaat op die wijze niet nee. Dan moet je dat hele gebeuren weer afschaffen.
Goh.quote:Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oh, bij ons zijn er geen ingeroosterde pauzes. Op het moment dat wij vragen welk vak dit eigenlijk is en welke literatuur wij nodig hebben dan krijgen wij vanzelf wel pauze.
Tegen meisjes zeggen dat het leuk is om het af en toe met het andere geslacht te doen maar dat je toch teveel homo bent voor een relatie bespaart vrij veel gezeik, lijkt me. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb hoor.quote:Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je moet meisjes niet vertellen dat je lesbisch bent, Bob
Was de Charlie van die Partei weer niet goed genoeg?quote:Op maandag 20 november 2017 19:11 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat was best wel genieten. Wel aardig op tijd weer vertrokken, omdat er ergens drugs gebruikt moesten worden.
Geld speelt geen rol, du_ke, dat is alleen een issue voor de leraren salarissen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me een vrij dure oplossing. Ken het hier alleen van schoolzwemmen.
quote:Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
De oplossing is administratie. Laat die leraren maar eens vastleggen wat ze de hele dag uitspoken. Zo krijgen we de zorg onder de duim, dus een stel docenten moet geen probleem zijn.
Die krijgen er honderden miljoenen bij. Ondanks de demografische ondergang van het onderwijs.quote:Op maandag 20 november 2017 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geld speelt geen rol, du_ke, dat is alleen een issue voor de leraren salarissen.
Mischien in 2020, jaquote:Op maandag 20 november 2017 19:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijgen er honderden miljoenen bij. Ondanks de demografische ondergang van het onderwijs.
Project administratie en normen berekenen voor shoptime/jobtimequote:Op maandag 20 november 2017 19:16 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
De oplossing is administratie. Laat die leraren maar eens vastleggen wat ze de hele dag uitspoken. Zo krijgen we de zorg onder de duim, dus een stel docenten moet geen probleem zijn.
Eerst zien, dan geloven.quote:Op maandag 20 november 2017 19:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die krijgen er honderden miljoenen bij. Ondanks de demografische ondergang van het onderwijs.
Op mijn feestje laatst had een best wel knap meisje duidelijk veel interesse in je en toen gaf je mij tijdens een gesprek met haar toen ik langsliep ineens een klap op m’n reet met “he schat?”.quote:Op maandag 20 november 2017 19:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Tegen meisjes zeggen dat het leuk is om het af en toe met het andere geslacht te doen maar dat je toch teveel homo bent voor een relatie bespaart vrij veel gezeik, lijkt me. Niet dat ik daar veel ervaring mee heb hoor.
quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op mijn feestje laatst had een best wel knap meisje duidelijk veel interesse in je en toen gaf je mij tijdens een gesprek met haar toen ik langsliep ineens een klap op m’n reet met “he schat?”.
Was achteraf wellicht ook niet een heel solide strategie.
Mooi toch?quote:
Of juist een heel solide strategie, afhankelijk van wat je wil bereiken.quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op mijn feestje laatst had een best wel knap meisje duidelijk veel interesse in je en toen gaf je mij tijdens een gesprek met haar toen ik langsliep ineens een klap op m’n reet met “he schat?”.
Waarom niet?quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven.
'Wij' hebben er voorlopig sowieso niks aan.
Vraag het maar aan de incelsquote:Op maandag 20 november 2017 19:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi toch?
Uitstel van behoefte is leerzaam.
Go Macronquote:Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef beantherio het volgende:
De strijd om de EBU verloopt heel verrassend: Frankfurt ligt eruit en het gaat tussen Parijs en Dublin.
Matige opties. Doe dan maar Dublin, om de Britten een beetje te irriteren.quote:Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef beantherio het volgende:
De strijd om de EBU verloopt heel verrassend: Frankfurt ligt eruit en het gaat tussen Parijs en Dublin.
Daar was ik helemaal niet mee bezig man. We waren gewoon een beetje partners in crime die avond omdat we op dat moment geen groepje hadden om bij te horen. Was er ook niet om de vrouwtjes te versieren, dan was ik immers wel bij de musicaldames gaan staan.quote:Op maandag 20 november 2017 19:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat is er nog meer te vergeven cq wat is er al vergeven, is daar ergens een overzicht van?quote:Op maandag 20 november 2017 19:21 schreef beantherio het volgende:
Alleen de EMA en de EBU.quote:Op maandag 20 november 2017 19:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is er nog meer te vergeven cq wat is er al vergeven, is daar ergens een overzicht van?
Dublin en Amsterdam, hoofdsteden van de grootste handelspartners van de UK. Toeval bestaat niet.quote:Op maandag 20 november 2017 19:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Matige opties. Doe dan maar Dublin, om de Britten een beetje te irriteren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Agencies_of_the_European_Unionquote:Op maandag 20 november 2017 19:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is er nog meer te vergeven cq wat is er al vergeven, is daar ergens een overzicht van?
quote:Op maandag 20 november 2017 19:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daar was ik helemaal niet mee bezig man. We waren gewoon een beetje partners in crime die avond omdat we op dat moment geen groepje hadden om bij te horen. Was er ook niet om de vrouwtjes te versieren, dan was ik immers wel bij de musicaldames gaan staan.
quote:Op maandag 20 november 2017 19:28 schreef Kaas- het volgende:
Toen ik m’n vriend voorstelde aan Jip141 en z’n vriend, was zo ongeveer het allerallereerste wat m’n vriend zei “we hebben trouwens ook Marokkaanse hapjes”.
Zat toen van binnen tegelijkertijd me te schamen en te lachen.
Whehehe, leuk was dat ja.quote:Op maandag 20 november 2017 19:28 schreef Kaas- het volgende:
Toen ik m’n vriend voorstelde aan Jip141 en z’n vriend, was zo ongeveer het allerallereerste wat m’n vriend zei “we hebben trouwens ook Marokkaanse hapjes”.
Zat toen van binnen tegelijkertijd me te schamen en te lachen.
Als Frankrijk de functie van Londen overneemt vinden de Britten dat veel irritanter joh.quote:Op maandag 20 november 2017 19:24 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Matige opties. Doe dan maar Dublin, om de Britten een beetje te irriteren.
Que? Jij was erbij?quote:Op maandag 20 november 2017 19:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Whehehe, leuk was dat ja.
Ik weet het nog goed.
Alsof Fransen dat kunnen.quote:Op maandag 20 november 2017 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als Frankrijk de functie van Londen overneemt vinden de Britten dat veel irritanter joh.
Het was mijn vriendin. Plotwending.quote:
Ik las Frankfurt.quote:Op maandag 20 november 2017 19:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als Frankrijk de functie van Londen overneemt vinden de Britten dat veel irritanter joh.
Het pad naar de hel..quote:Op maandag 20 november 2017 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was goedbedoeld, dus helemaal niets mis mee.
The road to hell is paved with good intentions.quote:Op maandag 20 november 2017 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Het was goedbedoeld, dus helemaal niets mis mee.
Het zegt natuurlijk wel wat, daarom sta je je ook te schamen. Maar geloof direct dat er niets kwaads achter zit hoor.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |