abonnement Unibet Coolblue
pi_175155849



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_175155908
Maar Baudet is dus de grote held van alt rechtse nazi's. Lekker is dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175155950
Het FvD wil dat het nederlandse kabinet zelf actief kan beslissen wie het binnenhaalt, en onder welke voorwaarden. Ook wordt daarbij verwacht dat zij zich voldoende integreren. Dit gaat niet enkel en alleen over afrikaners, eerder zijn ook andere groeperingen genoemd die binnen de zogenaamd gehate groep vallen. Ik ben het daarmee eens, het lijkt me ook niet meer dan redelijk.
pi_175155955
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:52 schreef KoosVogels het volgende:
Maar Baudet is dus de grote held van alt rechtse nazi's. Lekker is dat.
Ook vooral lekker blijven herhalen. Ze zijn vast ook fan van superman, heb jij daar nog speelgoed van liggen, ik zou dat altright nazispeelgoed maar verbranden.

Je bent aan het framen. Het vriendelijke verzoek is dit gedrag nu, na het 10 maal herhaald te hebben, te staken.

Bij voorbaat dank
pi_175156003
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook vooral lekker blijven herhalen. Ze zijn vast ook fan van superman, heb jij daar nog speelgoed van liggen, ik zou dat altright nazispeelgoed maar verbranden.

Je bent aan het framen. Het vriendelijke verzoek is dit gedrag nu, na het 10 maal herhaald te hebben, te staken.

Bij voorbaat dank
Leg mij nou eens uit waarom nazi's zich aangetrokken voelen tot het FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:00:06 #6
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156048
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg mij nou eens uit waarom nazi's zich aangetrokken voelen tot het FvD.
Waarom vraag je het de Nazi's niet?
pi_175156099
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom vraag je het de Nazi's niet?
Die zullen antwoorden dat Baudet een fellow traveler is.

Maar dat is voor de frequente bezoekers van deze reeks vermoedelijk een moeilijk te verkroppen verklaring.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:05:55 #8
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156156
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die zullen antwoorden dat Baudet een fellow traveler is.

Maar dat is voor de frequente bezoekers van deze reeks vermoedelijk een moeilijk te verkroppen verklaring.
Nou, dan heb je je antwoord toch? Als zij dat denken en er daarom op stemmen, hun keuze toch.

Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat ze het eea verkeerd interpreteren. Maar goed, ik stem dan ook geen FvD.

Wel knap dat je zo goed in hun hoofd kan kruipen en tegelijkertijd tamelijk debiel dat je hier vragen blijft stellen waar je kennelijk het antwoord al op hebt :?
pi_175156196
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leg mij nou eens uit waarom nazi's zich aangetrokken voelen tot het FvD.
Waarom wil je dat weten? Wat kan je met die info?
Had ik overigens al beantwoord. Waarschijnlijk het conservatieve gedachtegoed, en het standpunt mbt massaimmigratie en integratie. Allemaal erg logisch lijkt me. Het zal vast niet gaan om hun standpunt mbt het 5g netwerk van Bill Gates.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:08:08 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156213
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten? Wat kan je met die info?
Had ik overigens al beantwoord. Waarschijnlijk het conservatieve gedachtegoed, en het standpunt mbt massaimmigratie en integratie. Allemaal erg logisch lijkt me. Het zal vast niet gaan om hun standpunt mbt het 5g netwerk van Bill Gates.
Onderschat de internetbehoeftes van extreem rechts niet. :')
pi_175156266
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, dan heb je je antwoord toch? Als zij dat denken en er daarom op stemmen, hun keuze toch.

Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat ze het eea verkeerd interpreteren. Maar goed, ik stem dan ook geen FvD.

Wel knap dat je zo goed in hun hoofd kan kruipen en tegelijkertijd tamelijk debiel dat je hier vragen blijft stellen waar je kennelijk het antwoord al op hebt :?
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat de FvD-stemmer ervan vindt dat hun grote held zoveel steun geniet onder jonge nazi's, die gecharmeerd zijn van Baudets antifeminisme, nationalisme en gedweep met de 'blanke cultuur'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:11:29 #12
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156289
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat de FvD-stemmer ervan vindt dat hun grote held zoveel steun geniet onder jonge nazi's, die gecharmeerd zijn van Baudets antifeminisme, nationalisme en gedweep met de 'blanke cultuur'.
Volgens mij heb je dat antwoord al. Totale desinteresse. En terecht.
pi_175156310
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat de FvD-stemmer ervan vindt dat hun grote held zoveel steun geniet onder jonge nazi's, die gecharmeerd zijn van Baudets antifeminisme, nationalisme en gedweep met de 'blanke cultuur'.
Zoals ik al zei: Baudet kan niet bepalen wie er op hem stemmen. Dus, dat doet me niks. Zijn standpunten, want daar gaat het je om, vind ik niet verkeerd overkomen. Zodra ik dat wel vindt, zal ik niet op 'm stemmen, ook niet als nazi's zeggen dat hij veel te soft is. Ik beoordeel Baudet en het FvD gewoon op dat wat het is, niet om wie zich ermee associeren. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
Antifeminisme is er niet bij het FvD, nationalisme is helemaal prima totdat het een exces wordt. Gedweep met de blanke cultuur is niet concreet, maar alles wat daar onder zou vallen, is voor mij juist een van de redenen om op het FvD te stemmen.
pi_175156324
Niet bepaald desinteresse. Ze proberen juist met alle macht om de hete brij heen te draaien. De reactie is voornamelijk wegkijken en stromannen neerzetten.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:15:07 #15
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156357
Ik heb ook CU gestemd, ondanks dat hele enge mensen die hun kinderen geen inentingen gunnen, tegen abortus na verkrachting zijn en medicijnen verafschuwen, er ook op stemmen.

En dan heb ik het nog niet eens over die engerds die GroenLinks aantrekt.

Op elke partij stemmen enge groepen mensen, dus ook op FvD.
pi_175156378
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Niet bepaald desinteresse. Ze proberen juist met alle macht om de hete brij heen te draaien. De reactie is voornamelijk wegkijken en stromannen neerzetten.
Ik wil alles inhoudelijk bediscussieren, maar het gaat hier om de intentie van de discussie. Als je de SP gaat vergelijken met Mao, en zeggen hoe slecht Mao was, en vraagt wat SP'ers ervan vinden, zou je ook geen antwoord meer krijgen. Ik draai nergens om heen, er wordt geframed, en daar wordt op gewezen. Dat lijkt me terecht of niet.
pi_175156386
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dat antwoord al. Totale desinteresse. En terecht.
Tsja, jammer.

Ik zou toch bij mezelf te rade gaan als ik een partij zou steunen die door jonge nazi's wordt gezien als laatste hoop voor Nederland.

Is die partij dan wel zo fris? Waarom zijn de nazi's zo gecharmeerd van het FvD? Wil ik daar wel bij horen?

Maar goed, dat ben ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:17:23 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175156400
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jammer.

Ik zou toch bij mezelf te rade gaan als ik een partij zou steunen die door jonge nazi's wordt gezien als laatste hoop voor Nederland.

Is die partij dan wel zo fris? Waarom zijn de nazi's zo gecharmeerd van het FvD? Wil ik daar wel bij horen?

Maar goed, dat ben ik.
Inderdaad. Dat ben jij.
pi_175156452
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou toch bij mezelf te rade gaan als ik een partij zou steunen die door jonge nazi's wordt gezien als laatste hoop voor Nederland.

Is die partij dan wel zo fris? Waarom zijn de nazi's zo gecharmeerd van het FvD? Wil ik daar wel bij horen?

Maar goed, dat ben ik.
Heb ik gedaan. Vond het niet overtuigend. Als ik de VVD met nazi's ga vergelijken, wat zou jij dan doen?

Ja dus in mijn optiek. Deal with it. Al antwoord op gegeven. Bij het FvD? Ja. Bij nazi's? Daar hoor ik niet bij.

Precies. Dus stop maar met doorgaan met het steeds stellen van dezelfde vraag, men komt niet tot de conclusie die jij wil dat ze doen. Blijkbaar is men het niet met je eens. Niet nogmaals vragen dus, het antwoord blijft hetzelfde. Zeker zonder inhoudelijke argumentatie.
pi_175156461
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:15 schreef BadderHaring het volgende:
Ik heb ook CU gestemd, ondanks dat hele enge mensen die hun kinderen geen inentingen gunnen, tegen abortus na verkrachting zijn en medicijnen verafschuwen, er ook op stemmen.

En dan heb ik het nog niet eens over die engerds die GroenLinks aantrekt.

Op elke partij stemmen enge groepen mensen, dus ook op FvD.
Conservatieve christenen stemmen CU omdat die opkomt voor hun religieuze waarden. Als het aan Segers zou liggen, dan werd de abortus-wetgeving flink ingeperkt.

Dierenactivisten stemmen PvdD en GL omdat die partijen strijden voor dierenrechten.

Allemaal zeer logisch.

Nazi's voelen zich blijkbaar aangetrokken tot het FvD. Dat geeft te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175156484
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Vond het niet overtuigend. Als ik de VVD met nazi's ga vergelijken, wat zou jij dan doen?

Ja dus in mijn optiek. Deal with it. Al antwoord op gegeven. Bij het FvD? Ja. Bij nazi's? Daar hoor ik niet bij.

Precies. Dus stop maar met doorgaan met het steeds stellen van dezelfde vraag, men komt niet tot de conclusie die jij wil dat ze doen. Schijnbaar is men het niet met je eens. Niet nogmaals vragen dus, het antwoord blijft hetzelfde. Zeker zonder inhoudelijke argumentatie.
Van mij mag jij de VVD nazistisch noemen, maar naar mijn weten rept Rutte niet over het behoud van de 'blanke cultuur' en wordt hij ook niet op handen gedragen door jonge nazi's.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175156534
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom vraag je het de Nazi's niet?
Die zijn er vrij helder over. Baudet / FvD is hun grote hoop om racisme te verwerken in beleid.
pi_175156561
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Conservatieve christenen stemmen CU omdat die opkomt voor hun religieuze waarden. Als het aan Segers zou liggen, dan werd de abortus-wetgeving flink ingeperkt.

Dierenactivisten stemmen PvdD en GL omdat die partijen strijden voor dierenrechten.

Allemaal zeer logisch.

Nazi's voelen zich blijkbaar aangetrokken tot het FvD. Dat geeft te denken.
Als je ook maar een objectieve vezel bezeten had, had je het zo gezegd:

quote:
Religieuze fundamentalisten stemmen CU, wat niks zegt over Segers en de CU.

Dierenactivisten als Volkert stemmen PvdD voor hun standpunt over dierenrechten en dat zegt niks over de PvdD en Thieme.

Alt-right stemt op het FvD wegens het culturele standpunt en dat zegt niks over het FvD en Baudet.

Multinationals stemmen op de VVD en dat zegt niks over de VVD en Rutte.
Het gaat dus om de standpunten. Daar wordt het misschien lastig voor je, dus hou je het bij "guilt by association" wat, zoals je hopelijk weet, een drogreden is.
pi_175156574
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, jammer.

Ik zou toch bij mezelf te rade gaan als ik een partij zou steunen die door jonge nazi's wordt gezien als laatste hoop voor Nederland.

Is die partij dan wel zo fris? Waarom zijn de nazi's zo gecharmeerd van het FvD? Wil ik daar wel bij horen?

Maar goed, dat ben ik.
Ik ben ook wel benieuwd waarom de figuren die bijde PVV niet binnen komen dat wel lijkt te lukken bij de FvD. Is hun deurbeleid wel streng genoeg?
pi_175156588
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Van mij mag jij de VVD nazistisch noemen, maar naar mijn weten rept Rutte niet over het behoud van de 'blanke cultuur' en wordt hij ook niet op handen gedragen door jonge nazi's.
Baudet ook niet, ze zouden hem zo laten vallen, zoals de NVU ook gedaan heeft. We hebben hier een NVU sympathisant (achtig iets weet niet precies hoe het zat) gezien die SP stemt, veel stemmen ook PVV. Zegt allemaal helemaal niks. Zinloze framing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')