abonnement Unibet Coolblue
pi_175152250
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat ze buurman door alle schmink niet herkennen. Ik denk dat de enge, zwarte schmink een gezicht nogal verandert. Ik denk dat ik de buurman ook niet zou herkennen. Maar als hij niet gechminkt is en alleen een raar pakke aan heeft wel.

Die kinderen kennen sommige acteurs wel, ik hoor wel eens dat kinderen tegen hun ouders zeggen "die Piet klinkt net als Marc Marie of nog een paar van die gasten die ook in kinderseries spelen.
Ik denk dat kinderen die dat zeggen, ondertussen wel toe zijn om te horen dat sint en piet niet echt bestaan (zegt een kindloos mens)
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:15:45 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175152272
De vindaloo staat te pruttelen. Wil er minstens drie keer van eten, want wat is het toch altijd kut veel werk. Werk dat ik weer vergeten ben als ik het eenmaal eet, maar nu nog niet!

Nu nog iets met het rundvlees. Ik neig naar hachee, omdat dat lekker makkelijk. Vlees, uien, kruidnagel, klaar! (bij wijze van uiteraard)
pi_175152358
Ik moet 2 kg stoofperen schillen, zo geen zin in.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:25:33 #229
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175152385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik moet 2 kg stoofperen schillen, zo geen zin in.
Kan ik me voorstellen. :Y
pi_175152679
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Echt? Zijn kinderen echt zó blind? Ik geloof er eigenlijk niks van.
Het filmpje is niet terug te vinden maar hier staat het beschreven:

https://www.dokterdokter.(...)laas-kunnen-geloven/?

Kinderen zijn niet blind, ze hebben een andere realiteitszin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175152749
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Omdat ze buurman door alle schmink niet herkennen. Ik denk dat de enge, zwarte schmink een gezicht nogal verandert. Ik denk dat ik de buurman ook niet zou herkennen. Maar als hij niet gechminkt is en alleen een raar pakke aan heeft wel.

Die kinderen kennen sommige acteurs wel, ik hoor wel eens dat kinderen tegen hun ouders zeggen "die Piet klinkt net als Marc Marie of nog een paar van die gasten die ook in kinderseries spelen.
Mijn kind zou echt 0 acteurs herkennen. Ik bedoel, hij herkent nu John Jones of Syb van der Ploeg ook niet en die zijn niet eens verkleed.

En wat betreft die stem, voor jou volgt daaruit een vraag "zou het Marc Marie kunnen zíjn?" maar dat betekent niet dat een kind dat ook denk. Weet ik uit ervaring want ik heb wel drie jaar lang verrukt geroepen dat Sinterklaas net zo praat als ome Kees :+ punt. Daar hield de redenatie op. Veel jonge kinderen nemen de werkelijkheid gewoon waar als feit, daar hoef je geen ingewikkelde vragen bij te stellen. :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 18 november 2017 @ 14:52:38 #232
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175152827
"Het meest bekende voorbeeld hiervan is de tv-uitzending waarin de juf zich voor de ogen van de klas verkleed als Sint. Op de vraag ‘Wie is dit?’ antwoordden de kinderen ‘Sinterklaas!’"

Op zich een antwoord dat ik ook zou geven. Dus ik weet het niet. Maar dan nog denk ik niet dat ze zich verkleedde als Sint zonder baard. De baard doet veel, net als de schmink bij Piet.

Ik ben niet overtuigd.
pi_175154301
Zoooo, dat was fuif 1 *O*

Eeeven een beetje ontnuchteren in bad en dan weer retoxen bij fuif 2 *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175154615
Zo, nieuwe opzetkam voor m'n tondeuse besteld. Deze werd toch echt een beetje te verrot :P
pi_175154616
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wellicht dat een groot deel van zijn (zakelijke, of amateur maar zeer ervaren met tuinieren) klanteschare weet waar zijn leverings uitdagingen uit voort komen en er zelf al op kunnen anticiperen?

Zodat het meerendeel dus ruim voldoende heeft aan die vorm van communiceren; dat neemt niet weg dat de startende tuinier dan in onbegrip achter gelaten kan worden.
:?
Als je op je site zet dat je levertijd op het moment een week is en in de bevestigingsmail 1-3 weken aangeeft, na bijna 3 weken op navraag zegt begin volgende week leveren we (net voorbij de 3 wk) en vervolgens weer een week later op een rappel reageert met dat het 'kennelijk' niet gelukt is en weer niet aangeeft wanneer het echt komt?
Dan is het afhankelijk van hoe lang je al tuiniert of je dat ergerlijk vindt :?

Overigens koop ik al jaren zaad en aanverwante zaken bij diverse webshops en is dit de enige die ik getroffen heb die zo met z'n klanten omgaat. Waar komt die 'startende tuinier'assumptie bij jou toch vandaan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175154640
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Echt? Zijn kinderen echt zó blind? Ik geloof er eigenlijk niks van.
Niet blind. Ze denken nog magisch. Is onderzoek naar gedaan.

Als ik iets te enthousiast een enge beer speel, begint mijn driejarige te huilen van angst. Al heeft ie zelf gevraagd om het spelletje, als het overtuigend genoeg is, is het voor hem echt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:40:00 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175154652
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

. Waar komt die 'startende tuinier'assumptie bij jou toch vandaan?
Gezien de timing van je activiteiten, de beschrijvingen die je hier post, het taalgebruik rondom de tuin in het algemeen.
Het is nu verre van het seizoen voor bestellingen van vanalles en nogwat, en alleen heel specifiek spul gaat nu de grond in?

Ik doe de centrale coördinatie voor de inkoop voor een 10-tal familieleden met grote moestuinen (een ieder een goede 300 - 500m2 en sommigen nog wat plus) en rond deze tijd van het jaar wordt er nul komma niks besteld noch gevraagd, anders dan heesters en bomenspul, wat zelden voorkomt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175154668
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het filmpje is niet terug te vinden maar hier staat het beschreven:

https://www.dokterdokter.(...)laas-kunnen-geloven/?

Kinderen zijn niet blind, ze hebben een andere realiteitszin.
Hmmz ik spuit elfde nogal dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175154701
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
En wat betreft die stem, voor jou volgt daaruit een vraag "zou het Marc Marie kunnen zíjn?" maar dat betekent niet dat een kind dat ook denk. Weet ik uit ervaring want ik heb wel drie jaar lang verrukt geroepen dat Sinterklaas net zo praat als ome Kees :+ punt. Daar hield de redenatie op. Veel jonge kinderen nemen de werkelijkheid gewoon waar als feit, daar hoef je geen ingewikkelde vragen bij te stellen. :*
Mijn autistische kind raakt er nogal van in de war, van die stemmen. Kijk je tekenfilm A, zit daar een stem in uit B, dan gaat ze verward de naam roepen van het personage uit B.

Ook dan moeten we uitleggen waarom het is, zij denkt dat ergens dat andere personage opeens in de film moet zijn opgedoken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 18-11-2017 17:13:22 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175154773
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoooo, dat was fuif 1 *O*

Eeeven een beetje ontnuchteren in bad en dan weer retoxen bij fuif 2 *O*
Retoxen. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175154787
Nog iets meer dan twee uur werken op mijn op één na laatste zaterdagdienst! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_175154807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:40 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gezien de timing van je activiteiten, de beschrijvingen die je hier post, het taalgebruik rondom de tuin in het algemeen.
Het is nu verre van het seizoen voor bestellingen van vanalles en nogwat, en alleen heel specifiek spul gaat nu de grond in?

Ik doe de centrale coördinatie voor de inkoop voor een 10-tal familieleden met grote moestuinen (een ieder een goede 300 - 500m2 en sommigen nog wat plus) en rond deze tijd van het jaar wordt er nul komma niks besteld noch gevraagd, anders dan heesters en bomenspul, wat zelden voorkomt.

Ah. Assumpties. Altijd handig.

Misschien wil je me nog wat van je doorgewinterd advies geven over de juiste periode voor het (ver)planten van blauwe bessen en azalea's? Of het poten van knoflook?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:48:16 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175154809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:47 schreef minilot het volgende:
Nog iets meer dan twee uur werken op mijn op één na laatste zaterdagdienst! *O*
Is het nou nog druk op zo'n zaterdagavond? Zeker met weer als dit, waarbij naar buiten gaan alleen met een heel specifiek doel leuk is?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:49:12 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175154829
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ah. Assumpties. Altijd handig.

Misschien wil je me nog wat van je doorgewinterd advies geven over de juiste periode voor het (ver)planten van blauwe bessen en azalea's? Of het poten van knoflook?
Verliezen jouw Azalea's blad of niet?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175154959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Verliezen jouw Azalea's blad of niet?
Nee.
Zelfs niet terwijl ze wegens tuinverbouwing stonden te verpieteren in te kleine potten met praktisch geen grond en zelden water. Ik had eigenlijk verwacht dat ze al maanden dood zouden zijn.

Wat voor mij heel nieuw is, is dat er dingen in mijn tuin groeien die geen eten voortbrengen. Voorheen gold if I can't eat it, I don't need it. Wel zo handig ook, prioriteren, als je op een balkon tuiniert. Als je dat tuinieren noemt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:00:57 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175155007
Knoflook zetten de meesten bij ons in diepe bakjes (van die potten die bv om de kluit van fruitdragende struiken zitten bij het tuincentrum) in een mix met 1/5 fijn grind en goedbemesste grond in de kas. Nadeel is dat je dan wel moet bewateren door de winter.
Bij volle grond poten bedenken dat je de komende 5 jaar een -andere- nieuwe plek voor knoflook moet kiezen, dus je moet rotatie toepassen.

Ik zou eerlijk gezegd die Azalea dan volgend jaar september verplaatsen; dan heeft ie nog even wat "levenskans" voor er potentieel vorst in de grond komt.
Bij verpoten nooit dieper zetten dan toen je hem rooide, de kluit rondom in een 10cm brede mix van de plaatselijke grond, compost en scherp zand zetten. (Makkelijk doordringbaar door jonge wortels)

Blauwe bessen kan prima (ff mijn tante gebeld). Ook hier geldt dat sept/okt de ideale periode is, dus je opbrengstverwachting iets naar beneden bijstellen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175155107
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik bedoelde de vraag niet zo serieus, ik had mijn research al redelijk grondig gedaan.

Dat in de webshop stond dat ze binnen een week zouden leveren, was voor mij de doorslaggevende factor om de bessen toch nog te bestellen. Ik wilde ze dan ook zsm de grond in hebben.
Dat maakt de 4 weken en nog geen garanties dus zo irritant. Stuur dan geen bevestiging, maar de vraag of je het spul wel wil hebben als de levering zo vertraagd gaat zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175155111
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niet blind. Ze denken nog magisch. Is onderzoek naar gedaan.

Als ik iets te enthousiast een enge beer speel, begint mijn driejarige te huilen van angst. Al heeft ie zelf gevraagd om het spelletje, als het overtuigend genoeg is, is het voor hem echt.
Ja, bijzonder is dat. Als ik een gevaarlijke tijger speelde, verstopte mijnes zich achter mijn lief en duwde haar naar voren. Hij offerde haar zonder nadenken om zich het vege lijf te redden :+ met bijna zes gelooft hij bij vlagen ook nog in monsters en spoken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175155137
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mijn autistische kind raakt er nogal van in de war, van die stemmen. Kijk je tekenfilm A, zit daar een stem in uit B, dan gaat ze verward de naam roepen van het personage uit B.

Ook dan moeten we uitleggen waarom het is, zij denkt dat ergens dat andere personages opeens in de film moet zijn opgedoken.
Och, dat klinkt verwarrend. Trekt ze deze tijd van het jaar een beetje?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175155184
Het gaat verrassend goed dit jaar. Hoewel ze een kwartier voor het eerste sintjournaal al zat te rillen van de spanning.

We vertalen en verklaren een hoop. Zo roepen we dus al vanaf maandag dat ze echt niet bang hoeft te zijn, elk jaar is het spannend maar de cadeautjes komen zeker wel blablabla. Dat helpt een beetje.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')