Het blijven wel Grieken.quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Met de voorwaarde dat ze ervan hebben geleerd en deze fouten niet nog een keer maken natuurlijk.
Die ¤60,55 is een gemiddelde maar niet iedere EU-burger betaalt evenveel mee. Nederland krijgt vaak iets van 5% van de rekening toegeschoven. Dan kom je 2,2 miljard euro wat Nederland mag betalen.quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
¤60,55 heb ik er ruim voor over om een EU land uit de shit te helpen.
Met de voorwaarde dat ze ervan hebben geleerd en deze fouten niet nog een keer maken natuurlijk.
Als Zuid-Cyprus niet tot de EU was toegetreden, dan was het probleem (of de schuld) van Griekenland ook nooit zo hoog geweest.quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Ik weet nog dat we voor de EU konden stemmen en dat 2 keer opnieuw is gedaan omdat het nederlandse volk niet wou en het gewoon erdoorheen is gestamptquote:
Niet meteen persoonlijk worden he.quote:Op donderdag 16 november 2017 08:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wrong, orginele persbericht komt van Reuters. snotneus.
40-45 miljard.quote:Op donderdag 16 november 2017 08:56 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ik denk dat het eerder 47 miljard is![]()
![]()
Doen ze ook, en je kan met pin betalen. Pinapparaat stort het op hun Zwitserse bankquote:Op donderdag 16 november 2017 09:09 schreef BoonDockSaint het volgende:
De grieken moeten gewoon wat meer soeflvakis verkopen
Lekker kort de bocht. Hoeveel is die 45 van het totale bail-out pakket.quote:
Er moet nog veel worden afgeschreven, en deze 45 miljard (en wat kleingeld) is het begin. Grotere bedragen volgen. Je moet mensen echter wat warm maken. Ineens zeggen dat 200 miljard niet terug komt is zo rauw op het dak. 5 keer ongeveer 40-50 miljard is makkelijker te verterenquote:Op donderdag 16 november 2017 09:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker kort de bocht. Hoeveel is die 45 van het totale bail-out pakket.
In 2010 52,9 miljard
In 2012 141,8 miljard
In 2015 50 miljard (?)
Welk bedrag had De Jager het over? Is dat inderdaad verdampt? Of is dat wél teruggekomen?
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er moet nog veel worden afgeschreven, en deze 45 miljard (en wat kleingeld) is het begin.
Ik zou het toch in één keer doen. 50 of 200 miljard, de gewone Nederlander kan zich er toch niets bij voorstellen. Nu heb je 4 á 5 keer dit gezeik.quote:Grotere bedragen volgen. Je moet mensen echter wat warm maken. Ineens zeggen dat 200 miljard niet terug komt is zo rauw op het dak. 5 keer ongeveer 40-50 miljard is makkelijker te verteren
Het lijkt wel alsof jij er nog blij mee bent ook dat er miljarden verbrand worden....quote:Op donderdag 16 november 2017 10:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.
[..]
Ik zou het toch in één keer doen. 50 of 200 miljard, de gewone Nederlander kan zich er toch niets bij voorstellen. Nu heb je 4 á 5 keer dit gezeik.
hey, we hebben daar wel een prachtig solidaire EU voor. Wie maalt er nu om een paar centenquote:Op donderdag 16 november 2017 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof jij er nog blij mee bent ook dat er miljarden verbrand worden....
Blij? Nee, zo zou ik het niet noemen. Lig ik er wakker van? Nee, ook niet!quote:Op donderdag 16 november 2017 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het lijkt wel alsof jij er nog blij mee bent ook dat er miljarden verbrand worden....
Jan Kees is toch echt een CDA'erquote:
Dat merk ik.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:04 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Blij? Nee, zo zou ik het niet noemen. Lig ik er wakker van? Nee, ook niet!
[..]
Ik werk 40 uur in de week, vaak meer, dit is een uitlaatklep.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat merk ik.
Ik kan bij jou nou nooit goed doorgronden of je nou serieus bent of gewoon een hele consistente troll met veel te veel tijd. Jouw standpunten lijken zo vaak recht tegen het gezond verstand in te gaan dat ik me niet kan voorstellen dat iemand echt zo denkt.
Waarom zou ik daar wakker van liggen? Ik kan er toch niets aan doen. Als dat mijn nachtrust zou moeten kosten, dan deed ik geen oog meer dicht.quote:Waarom lig jij er niet wakker van dat er zo met ons belastinggeld word omgesprongen? Ben je loaded with cash, vertrouw je er op dat je uitkering toch wel binnenkomt, wil je de staat slopen? Wat is het?
Het was Rutte die zei dat er geen geld meer naar Griekenland zou gaan.quote:Op donderdag 16 november 2017 10:04 schreef SicSicSics het volgende:
Jan Kees is toch echt een CDA'er
Ik heb het maar even aangepast voor je, enkel Rutte de schuld geven is wat eenzijdigquote:Op donderdag 16 november 2017 10:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het was Rutte die zei dat er geen geld meer naar Griekenland zou gaan.
Ach, liegen doetn Pinnokio politici wel vaker. What else is new.
Ik ook wel. Het probleem is dat die ¤60,55 is gebruikt om falende speculanten en banken te spekken, door de man die notabene zelf verantwoordelijk is voor de Griekse crisis, en die verantwoordelijk is voor het verder spekken van falende speculanten en banken met duizenden euro's per eurozone-ingezetene. Bij die roof moest Griekenland nou just de shit in geholpen worden.quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Dit dus, wat een gezemel om niks zeg..quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Nederland staat in principe op de rol voor 11 miljard en neemt voor 4,6 miljard deel in het kapitaal van het ESM. Daarnaast draagt Nederland, puur theoretisch, proportionele verliezen bij de ECB en het IMF. Als je al het Nederlandse ingelegde kapitaal en de garanties voor alle betrokken instellingen (ESM, ESFS, Europese Investeringsbank, IMF, ECB) optelt, kom je op een enorm bedrag van ver boven de 100 miljard.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:27 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit dus, wat een gezemel om niks zeg..
nou nog steeds, wow wat een paniek om niets..quote:Op donderdag 16 november 2017 11:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nederland staat in principe op de rol voor 11 miljard en neemt voor 4,6 miljard deel in het kapitaal van het ESM. Daarnaast draagt Nederland, puur theoretisch, proportionele verliezen bij de ECB en het IMF. Als je al het Nederlandse ingelegde kapitaal en de garanties voor alle betrokken instellingen (ESM, ESFS, Europese Investeringsbank, IMF, ECB) optelt, kom je op een enorm bedrag van ver boven de 100 miljard.
Laten we een haircut doen van 50 %.
5.5 miljard / 17.02 miljoen inwoners = 319,7 euro per persoon.
De EU is bewust bezig allemaal schulden op te bouwen. Het uiteindelijke verhaal zal zijn dat alle bezittingen en schulden van de EU-landen op 1 hoop gegooid moeten worden. Dat kost de Nederlander niet honderden euro's maar honderdduizenden euro's.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:02 schreef Drugshond het volgende:
700 euro per Nederlander: dat zijn Grieken ons schuldig
Bron 2015.
Kijk zo worden de cijfers wel anders.
Duitsland boert wel goed op Grieks schuldenpapier. De een z'n dood de ander z'n brood.quote:Op donderdag 16 november 2017 07:02 schreef Drugshond het volgende:
Frankrijk en Duitsland hebben relatief het meeste Griekse schulpapier in handen.
Nou ja, ontvangen? dat is natuurlijk gelijk naar schuldeisers gegaan waarvan ze geleend hadden.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:
En dan te denken dat er maar 10 miljoen Grieken zijn.Inmiddels hebben die iets van een half biljoen euro ontvangen als je de kwijtscheldingen van het bedrijfsleven en de jaarlijkse EU-sponsering meetelt.
Griekse miljardairs? Griekse scheepsmagnaten? Of desnoods Europese speculanten. En de burger mag ervoor opdraaien.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:12 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou ja, ontvangen? dat is natuurlijk gelijk naar schuldeisers gegaan waarvan ze geleend hadden.
Voortschrijdend inzicht? Kom je er nu pas achter dat zwakzinnige en corrupte Europese politici, politici die een eeuw onder het communisme geleefd hebben, politici uit maffiastaten niet zo goed de Nederlandse belangen behartigen?quote:Op donderdag 16 november 2017 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
Prima toch dat de Europese Rekenkamer hier naar kijkt en dat EC zich schuldbewust toont. Als er maar geleerd wordt van de fouten.
De wereld vergaat niet, mensen.
ECB kan dat in ongeveer 3 weekjes tijd.quote:Op donderdag 16 november 2017 08:49 schreef BoonDockSaint het volgende:
45 miljard is niks dat toveren wel even bij
Nog anderhalve maand en dan moeten ze het ergens anders heen gesluisd hebben.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen ze ook, en je kan met pin betalen. Pinapparaat stort het op hun Zwitserse bank
Er word natuurlijk niet van geleerd, het kost wat maar Griekenland zit nog in de eurozone net als de andere lidstaten die gered zijn met miljarden, de euro is niet geklapt.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
Prima toch dat de Europese Rekenkamer hier naar kijkt en dat EC zich schuldbewust toont. Als er maar geleerd wordt van de fouten.
De wereld vergaat niet, mensen.
1) Corrupte politici heb je overal, maar juist in veel mindere mate in Europa, dankzij de strenge controle (zie dit rapport). Een paar rotte appels bederven nog niet de hele mand.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht? Kom je er nu pas achter dat zwakzinnige en corrupte Europese politici, politici die een eeuw onder het communisme geleefd hebben, politici uit maffiastaten niet zo goed de Nederlandse belangen behartigen?
Ben jij ook wel eens ergens niet boos om?quote:Op donderdag 16 november 2017 14:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht? Kom je er nu pas achter dat zwakzinnige en corrupte Europese politici, politici die een eeuw onder het communisme geleefd hebben, politici uit maffiastaten niet zo goed de Nederlandse belangen behartigen?
Het gaat hem niet om de discussie, maar om de provocatie. Dan moet je wel altijd boos zijn en staan tieren, anders is er niet veel aan.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben jij ook wel eens ergens niet boos om?
Niet boos maar teleurgesteld. Het moment dat ik Nout Wellink zag vertellen dat Nederland zelfs rente zou verdienen op de Griekse leningen had ik mijn twijfels. Toen kwamen daar de eurofielen die vertelde dat het eerste hulppakket heel goed voor Nederland was, het tweede hulppakket voor Griekenland Nederland belachelijk rijk zou maken, het derde hulppakket voor Griekenland een geschenk uit de hemel was, het paradijs op aarde beloofde, het vierde hulppakket elke Nederlander een plek in de hemel garandeerde en voor eeuwig van Gods rijkdom kon genieten. Het lijkt toch iets anders af te lopen.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben jij ook wel eens ergens niet boos om?
Besef dan ook dat zonder het hulppakket de Euro hoogstwaarschijnlijk was ingestort, met jarenlange recessie en economische neergang tot gevolg. Dat had iedereen nog veel meer geld gekost.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Niet boos maar teleurgesteld. Het moment dat ik Nout Wellink zag vertellen dat Nederland zelfs rente zou verdienen op de Griekse leningen had ik mijn twijfels. Toen kwamen daar de eurofielen die vertelde dat het eerste hulppakket heel goed voor Nederland was, het tweede hulppakket voor Griekenland Nederland belachelijk rijk zou maken, het derde hulppakket voor Griekenland een geschenk uit de hemel was, het paradijs op aarde beloofde, het vierde hulppakket elke Nederlander een plek in de hemel garandeerde en voor eeuwig van Gods rijkdom kon genieten. Het lijkt toch iets anders af te lopen.
Proest, mijn koffie. Wat flik je me nu met je grappenmakerijquote:Op donderdag 16 november 2017 14:40 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik ben blij dat er destijds voor gekozen is solidariteit te tonen met een van onze bondgenoten. Maar ook blij dat er onafhankelijke controle is op de wijze waarop dit heeft plaatsgevonden, zoals een volwassen democratie hoort te werken. Dit is Europese democratie in optima forma.
Dank voor deze inhoudelijke bijdrage.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Proest, mijn koffie. Wat flik je me nu met je grappenmakerij
quote:
quote:De meerderheid voor een debat kwam tot stand omdat D66 zich per abuis aansloot bij de oppositie, maar het niet nodig vond dat te corrigeren. Daarna sprak ook coalitiepartner CDA zich uit voor het debat.
En over een paar jaar Portugal, Spanje, Italie, Frankrijk en Catalonie moet worden gered dan zeg je: ' hadden we de euro toen maar laten instorten, nu is de schade nog veel groter 'quote:Op donderdag 16 november 2017 14:40 schreef westwoodblvd het volgende:
Besef dan ook dat zonder het hulppakket de Euro hoogstwaarschijnlijk was ingestort, met jarenlange recessie en economische neergang tot gevolg. Dat had iedereen nog veel meer geld gekost.
Ze doen het langzaam over een jaartje nog eens 60 miljard ofzo net zolang tot het hele bedrag weg is en dan gaan ze verder met dat opkoopprogramma van ze. Zelfs in Brussel of Den Haag in ons geval snappen ze dat als je zegt nou die crisis heeft 2.000 miljard aan opkoopregeling gekost en dat is weg dat dan de pleuris uitbreektquote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Had gekund ja, het had ze ook de kans kunnen bieden om de weeffouten die in het systeem zitten op te lossen.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:40 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Besef dan ook dat zonder het hulppakket de Euro hoogstwaarschijnlijk was ingestort, met jarenlange recessie en economische neergang tot gevolg. Dat had iedereen nog veel meer geld gekost.
Ik ben blij dat er destijds voor gekozen is solidariteit te tonen met een van onze bondgenoten. Maar ook blij dat er onafhankelijke controle is op de wijze waarop dit heeft plaatsgevonden, zoals een volwassen democratie hoort te werken. Dit is Europese democratie in optima forma.
Nee precies. Ze schijnen na deze meevaller al een bid te doen voor het WK 2030.quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Je vergeet nog een stukje:quote:Op donderdag 16 november 2017 06:15 schreef -mosrednA het volgende:
Gewoon 37.000 euro per Griek betaald, waar ze lekker rond hun 61e met pensioen gaan, wij werken wel tot ons 70e.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:
En dan te denken dat er maar 10 miljoen Grieken zijn.Inmiddels hebben die iets van een half biljoen euro ontvangen als je de kwijtscheldingen van het bedrijfsleven en de jaarlijkse EU-sponsering meetelt.
Het meeste geld ging net zo snel weer naar het buitenland Franse en Duitse banken toch?quote:Op donderdag 16 november 2017 16:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gewoon 37.000 euro per Griek betaald, waar ze lekker rond hun 61e met pensioen gaan, wij werken wel tot ons 70e.
Al een tijdje niet meer waar: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-of-niet-a1495988quote:Op donderdag 16 november 2017 16:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gewoon 37.000 euro per Griek betaald, waar ze lekker rond hun 61e met pensioen gaan, wij werken wel tot ons 70e.
Hoeveel uren werken ze daar eigenlijk gemiddeld per week? Dacht dat ze daar geen 40-urige werkweek hadden zoals hier, maar aanzienlijk langer.quote:Op donderdag 16 november 2017 17:15 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Al een tijdje niet meer waar: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-of-niet-a1495988
Klopt, zelfs gemiddeld de langste werkweken van de EU landen:quote:Op donderdag 16 november 2017 19:31 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Hoeveel uren werken ze daar eigenlijk gemiddeld per week? Dacht dat ze daar geen 40-urige werkweek hadden zoals hier, maar aanzienlijk langer.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rol-1506875-a1289865quote:Het is waar, Grieken maken de langste werkweken van de eurozone. Dat blijkt uit onderzoeken van de OESO, de EU en de ILO. Grieken werken veelal fulltime en vaak als zzp'er in de landbouw - zij maken al snel meer uren per week dan gemiddeld. De bewering van Ewald Engelen klopt dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |