abonnement Unibet Coolblue
pi_175109686
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 13:37:51 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175109691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik kan het niet meer volgen. Wat ik beweerde was geen mening maar pure logica. Zowel pro-piet en anti-piet zouden het gewoon met me eens moeten zijn. Ik zeg: die 3 studentjes komen van buiten Rotterdam, studeren alleen in Rotterdam (en het is een godsgruwelijke gotspe dat die 3 buitenstaanders alle macht hebben hoe in Rotterdam het sinterklaasfeest gevierd moeten worden), en zouden dus niet in staat gesteld moeten worden om te bepalen hoe voor Rotterdammers die daar al generaties leven het sinterklaasfeest eruit moet zien. Is dat nou zo'n vreemde gedachte?
nee dat was je argument niet

je zei dat dit geen echte normale provincialen waren omdat ze die mening hebben want in de provincie heeft iedereen allemaal dezelfde identieke mening en anders ben je niet een echte maar een deugertje

daar kan natuurlijk niemand mee, ik snap prima dat je er wat anders van probeert te maken maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175109783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat was je argument niet

je zei dat dit geen echte normale provincialen waren omdat ze die mening hebben want in de provincie heeft iedereen allemaal dezelfde identieke mening en anders ben je niet een echte maar een deugertje

daar kan natuurlijk niemand mee, ik snap prima dat je er wat anders van probeert te maken maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd *)
Zo zwart-wit is het allemaal niet. Als je zou willen zou je me best begrijpen.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 13:42:10 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175109805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zo zwart-wit is het allemaal niet. Als je zou willen zou je me best begrijpen.
stel het dan ook niet zo zwart-wit

dat is het enige punt dat ik probeer te maken, bedankt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175109954
Ik vind de wijze waarop het Sinterklaasjournaal de boel gisteren presenteerde te schandalig voor woorden.

Geef vooraf een waarschuwing als je gewone mannen als pieten de ether inknalt, bepalen mensen zelf wel of ze gaan Kijken.
  donderdag 16 november 2017 @ 13:52:33 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175110007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind de wijze waarop het Sinterklaasjournaal de boel gisteren presenteerde te schandalig voor woorden.

Geef vooraf een waarschuwing als je gewone mannen als pieten de ether inknalt, bepalen mensen zelf wel of ze gaan Kijken.
De NPO is sowieso :')
pi_175110076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat kinderen een roetpiet gaan herkennen, maar dat ben ik
Sorry hoor maar er zit soms bij een roetpiet maar een veeg schmink op, mijn vader heeft meer zwarte olie/vuil op zijn gezicht zitten als hij van de garage komt en die herken ik ook toen ik nog kind was.
  Redactie Sport donderdag 16 november 2017 @ 14:00:17 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175110130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:56 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Sorry hoor maar er zit soms bij een roetpiet maar een veeg schmink op, mijn vader heeft meer zwarte olie/vuil op zijn gezicht zitten als hij van de garage komt en die herken ik ook toen ik nog kind was.
Had jouw pa ook een zwarte pietenpakje aan als hij uit de garage terugkwam of gewoon zijn werkkloffie?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175110142
Fries protest tegen komst anti-Piet demonstranten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-staan-schreeuwen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175110163
#WhiteLivesMather zeg nee tegen Zwarte piet, noem het gewoon Piet met roetvegen.
pi_175110179
De Anti Anti zwarte pieten dus. Zal er nu ook extra politiebewaking komen voor hun ludieke protest?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175110191
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef KingRadler het volgende:
#WhiteLivesMather zeg nee tegen Zwarte piet, noem het gewoon Piet met roetvegen.
Waarom?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 14:20:36 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175110487
om te trollen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175110802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef KingRadler het volgende:
#WhiteLivesMather zeg nee tegen Zwarte piet, noem het gewoon Piet met roetvegen.
Wie is Mather?
wooblabalurg
  donderdag 16 november 2017 @ 14:33:36 #265
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175110836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Fries protest tegen komst anti-Piet demonstranten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ren-staan-schreeuwen
Vreedzaam protest. Wel typisch Fries.
  donderdag 16 november 2017 @ 14:42:46 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175111059
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:07 schreef MakkieR het volgende:
Het grote probleem dat ik heb met een roetpiet of een regenboogpiet is dat de piet niet meer vermomd is. Dat is namelijk een van de redenen dat een piet zwart moet zijn ( zijn gelaat verdwijnt met een diep zwarte kleur ) en dat de sinterklaas een grote lange witte baard moet dragen. Je ziet het gezicht achter de vermomming niet.
Met BNers die meedoen aan de landelijke intocht lijkt mij ook dat dit een probleem wordt. Hoe wil je Erik van Muiswinkel vermommen zonder schmink, iedereen herkent hem meteen, net als al die andere acteurs. Thuis is je vader vaak de Sint en een oom een van de pieten bij een lokale opkomst, iedereen herkent ze meteen en daarmee is de magie verdwenen.
Het kan ook zwart met wat vegen erin zijn ipv wat vegen grijs of zwart op het gezicht.
Een paar vegen erin maken visueel duidelijk dat het iets is wat op het gezicht zit ipv de kleur van dat fantasie wezen/mens is.

Ik blijf het persoonlijk de beste oplossing vinden, waarin iedereens argumenten opgenomen zijn. Het traditionele zwart blijft, de onherkenbaarheid van de speler blijft en het figuur zwarte piet blijft herkenbaar. Geen mogelijke weergave van huidskleur/karikatuur van, maar iets dat op het gezicht is aangebracht en waaraan iedereen mee kan doen (of niet).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175111411
dat de Islam ook van Sinterklaas af wil, dit gaat echt te ver.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 16 november 2017 @ 15:01:15 #268
213457 engine
pi_175111459
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Vreedzaam protest. Wel typisch Fries.
quote:
„Ik ben niet tegen of voor Zwarte Piet, het maakt me niet eens zoveel uit. Het gaat mij om onze kinderen. Er zijn ook discussieavonden over het thema. Dat is prima, ga het debat aan. Ga dan daar heen. Maar politie bij een intocht van Sinterklaas? Ik vind dat wij als ouders daar wel eens iets van mogen zeggen.”
Prima punt ook wel. Die discussie hoort eigenlijk daar niet gevoerd te worden.
Helaas alleen dat die discussieavonden ook niet z'n succes zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  donderdag 16 november 2017 @ 15:06:46 #269
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175111583
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het kan ook zwart met wat vegen erin zijn ipv wat vegen grijs of zwart op het gezicht.
Een paar vegen erin maken visueel duidelijk dat het iets is wat op het gezicht zit ipv de kleur van dat fantasie wezen/mens is.

Ik blijf het persoonlijk de beste oplossing vinden, waarin iedereens argumenten opgenomen zijn. Het traditionele zwart blijft, de onherkenbaarheid van de speler blijft en het figuur zwarte piet blijft herkenbaar. Geen mogelijke weergave van huidskleur/karikatuur van, maar iets dat op het gezicht is aangebracht en waaraan iedereen mee kan doen (of niet).
Ik zie liever gitzwart met bloedspatten.
  donderdag 16 november 2017 @ 15:07:58 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175111614
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie liever gitzwart met bloedspatten.
Ik ook, maar je moet soms compromissen maken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175111701
Waarom is dit nog niet op de NPO uitgevochten. Gewoon wat voor- en tegenstanders aan tafel, beide partijen met redelijke argumenten, liefst geen publiek. Goede host die de discussie ordelijk laat verlopen. Om even te laten zien hoe deze maatschappelijke discussie ook beslecht kan worden.
't Echte en 't ware!
pi_175112322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:

Geef vooraf een waarschuwing als je gewone mannen als pieten de ether inknalt, bepalen mensen zelf wel of ze gaan Kijken.
de ether bestaat dat nog? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 november 2017 @ 15:43:22 #273
3542 Gia
User under construction
pi_175112510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Laten ze dan ook even de slavenmarkt in mauretanie en Lybie zien. Dan kunnen de kindertjes zien wat de tegenwoordige afstammelingen van zwarte piet doen met hun medemens. 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8} ~O> 8)7

Zoiets?

Leuk artikel over Mauretanië:
https://www.mo.be/reporta(...)lavernij-nog-bestaat
pi_175112513
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Had jouw pa ook een zwarte pietenpakje aan als hij uit de garage terugkwam of gewoon zijn werkkloffie?
Met een zwarte pietenpak aan ( is gewoon kleding ) had ik hem ook herkend, de zwarte schmink zou hem onherkenbaar maken, een roetveeg zeker niet.
  Redactie Sport donderdag 16 november 2017 @ 15:45:35 #275
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175112560
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:43 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Met een zwarte pietenpak aan ( is gewoon kleding ) had ik hem ook herkend, de zwarte schmink zou hem onherkenbaar maken, een roetveeg zeker niet.
Het is niet één roetveeg. En bij een piet ga je niet eerst denken 'hee daar heb je papa'
Haar is ook afgedekt, dat is misschien wel hetgene waar we mensen het snelst aan herkennen.

Denk dat je je er nog behoorlijk in vergist hoe gemakkelijk dat gaat. Al ben ik het er wel mee eens dat de onherkenbaarheid er op achteruit gaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175112675
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Het is niet één roetveeg. En bij een piet ga je niet eerst denken 'hee daar heb je papa'
Haar is ook afgedekt, dat is misschien wel hetgene waar we mensen het snelst aan herkennen.

Denk dat je je er nog behoorlijk in vergist hoe gemakkelijk dat gaat. Al ben ik het er wel mee eens dat de onherkenbaarheid er op achteruit gaat.
Ik ben van mening, dat je juist alles op alles moet zetten om de identiteit van Sinterklaas en Zwarte Piet moet beschermen, zolang de kinderen dit toelaten. Het zijn juist de wat oudere kinderen die niet gek zijn en zich gaan afvragen wie is dat. Maar het is ook die traditie van niet gelovige oudere kinderen en zelfs volwassenen waar je probeert iemand te bedotten. Dat hebben we toch allemaal wel gehad met bijvoorbeeld de Landelijke Intocht. Ik wist daar ook heel lang niet dat Erik van Muiswinkel de hoofdpiet was. Ik hou van die magie ook al ben ik niet gelovig, het is jammer dat deze magie van het feest wordt vernietigd door dit soort onnozele maatregelen.
pi_175113126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets?

Leuk artikel over Mauretanië:
https://www.mo.be/reporta(...)lavernij-nog-bestaat
Als dit een slaaf is: ja.
Schandalig dat dit nog wordt toegestaan door de wereld.
pi_175113631
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:10 schreef Japepk het volgende:
Waarom is dit nog niet op de NPO uitgevochten. Gewoon wat voor- en tegenstanders aan tafel, beide partijen met redelijke argumenten, liefst geen publiek. Goede host die de discussie ordelijk laat verlopen. Om even te laten zien hoe deze maatschappelijke discussie ook beslecht kan worden.
Om dezelfde reden dat Wild Geraas nog niet is uitgezonden. Dan is het snel afgelopen met het Zwarte Piet = racisme verhaal.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175114100
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Om dezelfde reden dat Wild Geraas nog niet is uitgezonden. Dan is het snel afgelopen met het Zwarte Piet = racisme verhaal.
en met zwarte piet hoort bij sinterklaas.

en onze racistische piet heeft ook nauwelijks iets te maken met oude tradities. behalve het kleurtje.

[ Bericht 8% gewijzigd door pokkerdepok op 16-11-2017 17:17:40 ]
pi_175115736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en met zwarte piet hoort bij sinterklaas.

en onze racistische piet heeft ook nauwelijks iets te maken met oude tradities. behalve het kleurtje.
En de kleur is nu net datgene wat we graag willen behouden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175116217
Nog altijd geen zwarte piet in Sinterklaasjournaal
pi_175116505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:05 schreef KingRadler het volgende:
Nog altijd geen zwarte piet in Sinterklaasjournaal
In die ene van de NPO niet nee. Nickelodeon zal ook wel geen zwarte pieten hebben, want dat is van een Amerikaans bedrijf en daar staat zwarte piet gelijk aan blackface.

In alle andere Sinterklaasjournaals zijn de pieten gewoon zwart en dat zal ook niet veranderen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175116632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In die ene van de NPO niet nee. Nickelodeon zal ook wel geen zwarte pieten hebben, want dat is van een Amerikaans bedrijf en daar staat zwarte piet gelijk aan blackface.

In alle andere Sinterklaasjournaals zijn de pieten gewoon zwart en dat zal ook niet veranderen.
die andere die zwarte piet vertonen neem ik niet serieus.
pi_175116805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:27 schreef KingRadler het volgende:

[..]

die andere die zwarte piet vertonen neem ik niet serieus.
^O^
Dat zouden meer tegenstanders van zwarte piet moeten doen: gewoon alle zwarte pieten niet serieus nemen en alleen maar blij zijn als ze een niet zwarte piet zien. Gelijk probleem opgelost.

Betekent dit nu ook dat we verder geklaag over zwarte pieten van jou niet meer aan hoeven horen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175118860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
Dat zouden meer tegenstanders van zwarte piet moeten doen: gewoon alle zwarte pieten niet serieus nemen en alleen maar blij zijn als ze een niet zwarte piet zien. Gelijk probleem opgelost.

Betekent dit nu ook dat we verder geklaag over zwarte pieten van jou niet meer aan hoeven horen?
Ik ga door als Zwarte piet helemaal weg is. Blijf nog jaren hier
pi_175119297
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:41 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ik ga door als Zwarte piet helemaal weg is. Blijf nog jaren hier
Tja, en ook hier neemt niemand jou serieus.
pi_175119357
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:41 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ik ga door als Zwarte piet helemaal weg is. Blijf nog jaren hier
Hardop gelachen _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_175119446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 19:05 schreef KingRadler het volgende:
Nog altijd geen zwarte piet in Sinterklaasjournaal
Ga jer nu een feestje vieren in je eentje, blije rat
pi_175119616
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, in IJsselmonde blijft hij gewoon zwart. Is zelfs geen discussie over. Is toch ook Rotterdam?

[..]

https://www.ad.nl/rotterd(...)warte-piet~a6659903/
Ah, het schijnt vrij druk te gaan worden in Rotterdam Zuid, bij de intocht met traditionele Zwarte Pieten.
quote:
IJsselmonde mét Zwarte Pieten rekent op drukkere intocht
https://www.ad.nl/dossier(...)re-intocht~adff68b4/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175119803
Volgens de telegraaf is de Friese actie verboden.

Per decreet van een burgemeester van de.... Jawel, pvda.
Vraag me af hoe eigenlijk... Gaan ze langzaamrijders beboeten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175119988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:08 schreef Red_85 het volgende:
Volgens de telegraaf is de Friese actie verboden.

Per decreet van een burgemeester van de.... Jawel, pvda.
Vraag me af hoe eigenlijk... Gaan ze langzaamrijders beboeten?
Klopt.
quote:
Op last van het OM moeten we deze actie staken. Onder bedreiging van vervolging wegens opruiing is dit ons laatste bericht en zullen we ons niet meer bemoeien met de intocht van Sinterklaas. Ons punt is gemaakt, ons standpunt duidelijk. We wensen iedereen een prettige intocht zonder incidenten en toestanden.
https://www.facebook.com/events/159138721246026/

http://www.rtvnof.nl/burgemeester-waanders-verbiedt-project-p/

Overigens apart dat er een kleine variatie zit in het bericht op facebook en die van rtvn. Bij rtvn staat het volgende:
quote:
De actievoerders schrijven op de pagina van Project P: 'Op last van het OM moeten we deze actie staken. Onder bedreiging van vervolging wegens opruiing is dit ons laatste bericht en zullen we ons niet meer bemoeien met de intocht van Sinterklaas. Ons punt is gemaakt, onze standpunt duidelijk, blijkbaar heeft KOZP vrienden op hoge posities. We wensen iedereen een prettige intocht zonder incidenten en toestanden'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 november 2017 @ 21:14:22 #292
862 Arcee
Look closer
pi_175120001
Ik vind het Sinterklaasjournaal echt tenenkrommend slecht. Bizar hoe spastisch die de laatste jaren met de Zwarte Piet-discussie omgaan.

Is het nou zo moeilijk om gewoon subtiel een wijziging door te voeren? Elk jaar een stapje verder in plaats van elk jaar weer een nieuwe stompzinnige uitwerking.
pi_175120210
Maar goed, merk wel dat er steeds meer weerstand komt van 'het klootjesvol' tegen alle onzinnige aanpassingen van 'hun' traditie. Ik vermoed dat als dit BLM/SJW/policor gedram van 'bovenaf' blijft doorgaan dat we binnen enkele jaren niet meer spreken van 'de traditionele zwartepieten discussie', maar van 'de traditionele zwartepieten rellen'. :{
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175120278
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:41 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Ik ga door als Zwarte piet helemaal weg is. Blijf nog jaren hier
Oh, maar zwarte piet zou toch verbannen zijn over 3, 5 of 10 jaar?

Ga je nu net als Afriyie of die andere knakker van Kick Out zwarte piet je baan verliezen of je huwelijk kapot laten gaan door je haat tegen zwarte piet?

In elk geval betekent het dat je de rest van je leven hier moet strijden tegen zwarte piet. Als zwarte piet ooit al helemaal weg zal zijn, dan zal dat pas over vele generaties zijn.

Veel plezier alvast 8}
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175125427
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 18:38 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

En de kleur is nu net datgene wat we graag willen behouden.
prima, maar doe de rest dan weg.
  vrijdag 17 november 2017 @ 07:54:13 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175126204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 02:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima, maar doe de rest dan weg.
Welke rest?
pi_175126226
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 02:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

prima, maar doe de rest dan weg.
Voor jou hetzelfde als die andere stijfkop, accepteer je verlies, zwarte piet verdwijnt niet
pi_175127277
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke rest?
de rest: een achterlijke christelijke ouwe gek die onze leuke heidense pieten, die eigenlijk vruchtbaarheid en geluk voor het nieuwe jaar kwamen brengen, tot slaafjes heeft gemaakt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2017 07:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Voor jou hetzelfde als die andere stijfkop, accepteer je verlies, zwarte piet verdwijnt niet
dat zullen we nog wel eens zien, he... duurt misschien nog even, maar er is geen houden meer aan. dat hele feest kan wat mij betreft de vuilnisbak in.
pi_175127523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de rest: een achterlijke christelijke ouwe gek die onze leuke heidense pieten, die eigenlijk vruchtbaarheid en geluk voor het nieuwe jaar kwamen brengen, tot slaafjes heeft gemaakt.

[..]

dat zullen we nog wel eens zien, he... duurt misschien nog even, maar er is geen houden meer aan. dat hele feest kan wat mij betreft de vuilnisbak in.
Psst. Je hoeft het niet te vieren hè. :Y)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175127769
quote:
19s.gif Op donderdag 16 november 2017 21:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh, maar zwarte piet zou toch verbannen zijn over 3, 5 of 10 jaar?

Ga je nu net als Afriyie of die andere knakker van Kick Out zwarte piet je baan verliezen of je huwelijk kapot laten gaan door je haat tegen zwarte piet?

In elk geval betekent het dat je de rest van je leven hier moet strijden tegen zwarte piet. Als zwarte piet ooit al helemaal weg zal zijn, dan zal dat pas over vele generaties zijn.

Veel plezier alvast 8}
Geen idee welke draai de NPO er nog aan kan geven vandaag, maar voorals nog is iedereen op de boot nog steeds niet voorzien van enige schmink.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')