motorbloempje | zondag 12 november 2017 @ 20:02 |
Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace's bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de 'Senna S' die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Met het kampioenschap al beslist in Mexico, gaan alle ogen nu richting Max Verstappen. Vorig jaar reed Max Verstappen hier een geweldige inhaalrace door zichzelf in de stromende regen van een 16e naar 3e plek te rijden in slechts 14 ronden, tot groot genoegen van de Braziliaanse fans die al uren in de regen stonden te wachten door de constante rode vlaggen, als ook de thuiskijkers die konden genieten van het gemak waarmee hij grip leek te vinden. Ook dit jaar is de kans op regen weer aanwezig en met de Red Bull auto de afgelopen races in top conditie, maakt Verstappen een hele goede kans om weer een goede show weg te geven op dit circuit. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer São Paulo | |
motorbloempje | zondag 12 november 2017 @ 20:02 |
Gewoon nog maar één race dit jaar godverdomme | |
Bonobo11 | zondag 12 november 2017 @ 20:03 |
BFF | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:03 |
| |
ESF1Gamer | zondag 12 november 2017 @ 20:04 |
Dat wordt weer afkicken | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 20:06 |
Ja ik zat al te zoeken. Een bloemlezing van dingen die ik tegenkom, waar ik weinig negativiteit in kan vinden.
| |
motorbloempje | zondag 12 november 2017 @ 20:06 |
'Gelukkig' is er nog Formula E | |
BadderHaring | zondag 12 november 2017 @ 20:07 |
Nee, want als jullie dat in een openbaar topic doen, heb ik er ook last van. Doe dat lekker via DM ofzo. Kinderachtig gemiep. | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 20:07 |
Weinig negativiteit? | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 20:09 |
Weet niet welk stuk jij leest dan? Enig stukje wat je negatief kan opvatten is dit; Maar zelfs dat eindigt hij op een positieve noot. Gezien hoe Max soms reageert geloof ik ook best wel dat het zo ging. | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:10 |
Superlatievenonzin Mega zou raar zijn, want ultra > mega. Ik stem voor extremesoft. | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:10 |
Denk dat ik in het totaal 10 minuten van m'n leven heb verspilt aan de Formule E... wat een gedrocht is dat. | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:10 |
Super Ultra Soft | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 20:12 |
Ok joh. Kennelijk carriere van Max niet gevolgd. Niet zo raar. Maar dan weetje dus niet veel over Max en Ocon. | |
sasquatsch | zondag 12 november 2017 @ 20:12 |
Alle seizoenen gezien. Is best vermakelijk | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:12 |
Ze zouden de banden beter herindexeren, want straks hebben we 10 gradaties soft, 1 gradatie medium en 1 variant hard. | |
ESF1Gamer | zondag 12 november 2017 @ 20:12 |
Gewoon Soft, Medium en Hard. Pirelli geeft per GP aan de team aan hoe zacht elke soort is. | |
Bonobo11 | zondag 12 november 2017 @ 20:12 |
Ja, wel een gezonde rivaliteit, maar da's logisch | |
ESF1Gamer | zondag 12 november 2017 @ 20:13 |
ooit een leuke race van gezien | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 20:13 |
Laat ik er verder niet op ingaan. Vroeg netjes om wat voorbeelden, maar buiten wat gezonde rivaliteit kom ik niks tegen. | |
MakkieR | zondag 12 november 2017 @ 20:13 |
Ben blij dat we seizoen 2017 over 2 weken mogen afsluiten, wat een treurnis vandaag zeg. Dat het gevecht met massa en de twee andere auto op het einde het hoogtepunt was, zegt wel genoeg. | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 20:14 |
En dan zat Alonso er al hele race achter zo'n beetje. Heeft weinig kunnen proberen | |
Peterselieman | zondag 12 november 2017 @ 20:15 |
hard is een beetje nutteloos geworden dit jaar | |
tja77 | zondag 12 november 2017 @ 20:15 |
Ocon heeft zich meerdermalen negatief uitgelaten over Max, maar dat is zijn goedrecht. Hij vond de stijl van Max te agressief, en keek niet uit naar opnieuw de strijd met hem aan te gaan. Iets in die strekking was het volgens mij. | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:16 |
Die Honda ziet er best goed uit nu, mist topsnelheid maar de betrouwbaarheid zit wel snor. Begreep helaas wel dat de teams (STR en McLaren) nog niet met de nieuwe motoren mogen testen. Honda heeft sowieso al een spec 4 gebouwd, maar die is dus nog niet in een auto getest. | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 20:16 |
Ik zie geen gezonde rivaliteit bij Ocon. Dus we zijn en blijven het oneens. Dat kan toch gewoon? | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:16 |
Massa had Alonso gevraagd om te doen alsof, zodat hij voor thuispubliek kon schitteren | |
MakkieR | zondag 12 november 2017 @ 20:18 |
Vonden jullie ook dat Massa zich weer eens gedroeg als een dramaqueen zwaaien met zijn vlag over zijn afscheid, Dat deed hij vorig jaar toch ook al. Gaat hij dat volgend jaar weer doen? | |
BadderHaring | zondag 12 november 2017 @ 20:19 |
Ach, die extra lichaamsbeweging doet hem vast goed, dikke pad dat het is. | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:19 |
Ik vond het vorig jaar wel een mooie oprechte emotie. Nu was het mooie eraf. Mij kon hij niet raken in ieder geval. Dat gaat een beetje lastig he | |
Tinos85 | zondag 12 november 2017 @ 20:19 |
Gewoon de huidige Hard eruit, Medium volgend jaar Hard noemen en zo door. Hard gebruiken ze toch niet. | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:20 |
^Dit | |
MakkieR | zondag 12 november 2017 @ 20:20 |
Het zou me echt niet verbazen als Massa volgend jaar als een duivel uit het doosje er gewoon weer bijzit. | |
Peterselieman | zondag 12 november 2017 @ 20:21 |
precies | |
mikieu | zondag 12 november 2017 @ 20:23 |
Maakt een motor wissel (in het geval van McLaren) veel uit voor je ontworpen chassis? Ik kan me voorstellen dat het zwaartepunt iets veranderd, natuurlijk de snelheden. Maar zouden ze halverwege het seizoen op niveau RBR kunnen zitten? | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 20:25 |
Ze ontwerpen uiteraard een nieuw chassis | |
Simba | zondag 12 november 2017 @ 20:27 |
ik voor microsoft | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 20:29 |
Max soft | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:29 |
Ik denk wel dat het veel uitmaakt, omdat het om meerdere disciplines gaat die sterke invloed op elkaar uitoefenen. Je zit bijv met de koeling, die bepalend is voor de grootte van de luchtinlaten en benodigde ruimte voor koelelementen. Daarnaast zal de grootte van de package invloed hebben op de totale omvang van het chassis. Uiteindelijk hebben deze veranderingen weer impact op de aero. Niet eenvoudig dus. | |
Tinos85 | zondag 12 november 2017 @ 20:30 |
https://twitter.com/skysportsf1/status/929787068225597440 | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 20:30 |
Burn | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:33 |
Tja kweet niet, maar zo slecht is de Honda niet (meer) Alleen de RBR's lagen voor hem en zelfs met de lage topsnelheid kon hij bij Massa blijven (en voor Perez), zo slecht is die motor echt niet meer. | |
Peterselieman | zondag 12 november 2017 @ 20:36 |
DRS hield ook een handje mee | |
mikieu | zondag 12 november 2017 @ 20:36 |
Logisch idd. Stom. Ben zeer benieuwd waar ze staan, ik denk dat ze het dan moeilijk gaan hebben met Renault. | |
SnowOokami | zondag 12 november 2017 @ 20:38 |
True om bij te blijven op de straight, maar het koppel van die motor is echt niet slecht. Alonso reed gewoon dat gat naar Massa dicht, dan moet je toch behoorlijk wat vermogen onderin hebben om dat verschil op de straight goed te maken. Ja triest dat ze die topsnelheid (nog) niet hebben, maar de motor oogt echt een heel stuk beter. En dat geluid van de Honda is nog steeds de beste van de hele grid. | |
M.Melandri | zondag 12 november 2017 @ 20:50 |
Ze kunnen ook wel wat hulp gebruiken met het ontwikkelen van banden. | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 20:52 |
Vroeger was er nog dat cluppie van ssjeik aktoum al maktoum maktoe maktoum al maktoeemi of hoe die ook alweer heette. Dat was altijd wel lekker om de winter te overbruggen. #fortheprideofyournationstartyourengines!!! | |
Syntix | zondag 12 november 2017 @ 20:55 |
BottasGOD | |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 20:55 |
Met deze kleur zijn het een beetje Gaylordsofts. | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 20:56 |
Het gaat toch ook weer nergens over dit. We hebben al veel te veel. ultrasoft supersoft soft medium hard En daar moet er dan nog eentje bij komen Sowieso, elke GP nemen ze andere compunds mee. Noem de banden gewoon ALTIJD soft, medium en hard of dat nou ultra's, super's en soft's zijn of bv super's, soft's en medium's Dat zou een hoop schelen. | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 20:57 |
Ik vond het overigens een saaie kutrace. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 november 2017 @ 20:58 |
Toen Hamilton aansloot bij Raikonnen vond ik het heel eventjes iets minder saai. | |
sasquatsch | zondag 12 november 2017 @ 21:01 |
Zo, tijd voor bier en nootjes. | |
Dutchguy | zondag 12 november 2017 @ 21:01 |
A1 of zoiets toch? Met een boostbutton waarmee je een paar keer per race mee in kon halen. Leuke races waren dat. | |
franklop | zondag 12 november 2017 @ 21:02 |
en NASCAR | |
Nattekat | zondag 12 november 2017 @ 21:07 |
A1GP | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 21:13 |
PS: Hulkenberg won toen alles zo een beetje | |
sasquatsch | zondag 12 november 2017 @ 21:19 |
Minder dan Frankrijk het jaar ervoor | |
ondeugend | zondag 12 november 2017 @ 21:19 |
Ik kon niet live kijken dus net pas gezien. Het leukste vond ik eigenlijk; Max... how are the track conditions out there? Max; Sunny! | |
Zorro | zondag 12 november 2017 @ 21:20 |
Of noem de middelste medium. Weetjewel, medium? En dan Ultrahard Superhard Hard Medium Soft Supersoft Ultrasoft Problem solved. | |
daNpy | zondag 12 november 2017 @ 21:24 |
Hij geeft laatst toch bijgetekend? Nu meteen weer zieken. Blijf dan weg als je het niet kan bekoren en ga ergens anders rijden.... Of wil er niemand zo'n Piet negatief in het team? | |
bloodymary1 | zondag 12 november 2017 @ 21:32 |
Rijdt Massa in Abu Dhabi niet mee? Met zijn afscheid.. | |
Gezicht | zondag 12 november 2017 @ 21:35 |
De mediums en hards worden sowieso amper tot niet gebruikt toch? | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 21:35 |
Lijkt me van wel. Alleen was dit natuurlijk zijn thuisrace. | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 21:36 |
Ja, maar waarom noemen ze niet elke GP gewoon soft, medium en hard, ongeacht welke compound dat het daadwerkelijk is. Dat boeit niemand. Er mogen er 3 gebruikt worden. Hou het dan lekker simpel. Scheelt ook in verf op de zijkant overigens. | |
Geralt | zondag 12 november 2017 @ 21:36 |
Proost en smakelijk | |
bloodymary1 | zondag 12 november 2017 @ 21:38 |
Ja en? Als het Lewis zijn laatste seizoen is, gaat hij dan al in juli op Silverstone afscheid nemen? Aanstellerig gedoe. | |
Donnie-Brasco | zondag 12 november 2017 @ 21:39 |
Je bent niet de enige denk ik zo. | |
Donnie-Brasco | zondag 12 november 2017 @ 21:40 |
Brazilië is thuisrace natuurlijk. | |
Klummie | zondag 12 november 2017 @ 21:43 |
Ric zal dat ook doen in Melbourne en daarna nog 19 races of zo. | |
zoem | zondag 12 november 2017 @ 21:44 |
Tja, het is de voorlaatste race. Ik snap het wel dat hij dit als afscheidsrace ziet. Anders moet hij afscheid nemen in die grote zandbak, daar is niets aan. | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 21:56 |
Duhhh, jawel Ik ga slapen | |
Whiskers2009 | zondag 12 november 2017 @ 21:57 |
Thuisrace | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 22:49 |
Nou, niet helemaal eens. Start was boeiend, hoe Hamilton en Ricciardo naar voren reden, battle tussen Massa, Alonso en Perez. Laatste paar ronden Hamilton Raikkonen was wel boeiend. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 22:50 |
Jawel hoor, het team zou hem op contractuele basis niet kunnen/mogen vervangen. Zei iemand ergens vandaag bij Sky. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 22:53 |
Overigens lees ik net pas het nieuws dat er dus uiteindelijk geen straf volgt voor Magnussen, Vandoorne en Ricciardo. Waarom daar niet en bij Grosjean en Ocon wel? Magnussen kon er niet veel aan doen en Grosjean ook niet. | |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 22:54 |
Vooral de inhaalacties van RIC waren best mooi. HAM reed er toch hoofdzakelijk vrij saai op vermogen / DRS voorbij. Bij RAI / HAM zie je alweer dat echt inhalen lastig is dit seizoen. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 22:56 |
Hamilton met DRS was wel poepsaai hoor. Werd haast voorstander van het afschaffen van DRS. | |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 23:00 |
Ik ben er ook niet zo'n fan van. Echt inhalen door goeie remacties / racelijnen is een stuk minder saai, maar helaas dit seizoen gewoon erg lastig als je auto niet beduidend sneller is. | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:01 |
Hoezo dit seizoen? Je kunt altijd al alleen inhalen als je auto of veel sneller is of als je veel nieuwere banden hebt. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 23:04 |
Ja, waarom dan ook nog DRS? Ricciardo had vandaag een paar mooie inhaalacties van ver dankzij DRS. Verstappen op Hamilton in Maleisië was ook van ver dankzij DRS. Hamilton ging ze vandaag allemaal, op misschien Verstappen na, echt fluitend voorbij. Misschien een beetje moeite met Perez, maar die heeft dan ook dezelfde motor. | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:06 |
Je beantwoordt je eigen vraag. | |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 23:06 |
Het is dit seizoen echt extra lastiger vanwege onder andere de bredere auto's, de aerodynamica die extra gevoelig is voor turbulente lucht en grotere remschijven waardoor iemand eruit remmen lastiger is vanwege de kortere remzones. | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:08 |
Dat is de partyline ja, maar in de praktijk blijkt daar niets van waar te zijn. Sterker nog, dit jaar hebben we veel meer mooie inhaalacties en gevechten gezien dan in de jaren hiervoor. Voornamelijk omdat DRS er voor zorgt dat iemand genoeg tijd kan goedmaken op de rechte stukken om het later in de ronde te proberen. En meer fatsoenlijke banden die tegen een stootje kunnen. | |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 23:11 |
Blijft feitenvrij geneuzel zoals we dat van je gewend zijn. Je ziet ze vandaag ook weer allemaal vooraan dicht op elkaar rijden maar niet in de buurt komen en een actie maken. Dat zie je heel veel dit seizoen. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 23:11 |
Niet helemaal. Ik denk dat beide acties ook een ronde of twee later hadden kunnen plaatsvinden. | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:13 |
Ga je nou echt net doen alsof er ooit een tijd was waarin men zomaar kon inhalen als men niet of een veel betere auto had of veel betere banden? Ik heb van jou nog geen enkel feit gehoord, behalve wat cliche geneuzel waar niets van waar blijkt te zijn. Bovendien dat halfslachtige op de man spelen heeft ook niemand wat aan . | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:19 |
Zonder DRS? Blijft lastig gissen. | |
RingBewoner | zondag 12 november 2017 @ 23:23 |
Ach, het was ook meer omdat ik vond dat Hamilton er vanmiddag een aantal keer wel heel makkelijk voorbij ging. Over het algemeen vind ik DRS prima en is het een prima systeem. | |
marcodej | zondag 12 november 2017 @ 23:25 |
Monolith | zondag 12 november 2017 @ 23:31 |
Ik heb de feiten genoemd hoor, vervolgens kom je zelf met een slappe ad hominem. Dat is namelijk wat je altijd doet, een beetje hautain 'Nietus!' roepen en beweren dat iedereen gek is behalve jij. Ja, er waren wel degelijk tijden dat het makkelijker was om in te halen door laat te remmen en de juiste lijn te kiezen. Het aantal inhaalacties is sinds DRS en ook de snel aftakelende Pirelli banden fors toegenomen, maar het gros zijn van die Lewis acties zoals vandaag. | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:43 |
De jaren 70 misschien. Maar laat die zogenaamde feiten maar zien dan. Het enige waar je tot nu toe mee gekomen bent is bewezen onzin. Een doemdenkscenario dat geroepen werd aan het begin van het seizoen maar waar niets van waar bleek te zijn. We hebben dit seizoen prachtige acties gezien. Als je wilt beweren dat het dit jaar anders is dan andere jaren zul je toch echt een punt moeten gaan maken. Er is een verschil tussen een inhaalactie en een gevecht. Mensen zeggen het eerste te willen maar willen eigenlijk het tweede. Echte gevechten zijn echter altijd al zeldzaam geweest. En men probeert al meer dan 30 jaar dat minder zeldzaam te maken, altijd met exact hetzelfde resultaat. Nogmaals dat slappe op de man spelen begint saai te worden . | |
Fir3fly | zondag 12 november 2017 @ 23:47 |
Ik vermoed dat dat meer met het verschil tussen de Mercedes en het middenveld te maken heeft dan met DRS inderdaad. | |
MakkieR | maandag 13 november 2017 @ 00:59 |
Vettel heeft dit seizoen verreweg de meeste driver of the day awards gewonnen, zegt eigenlijk ook wel veel over hoe hij in vorm is geweest en tot hoe ver hij voor de nodige spektakel heeft gezorgd. Gezien de kijker daarover beslist. | |
BaasBanaan | maandag 13 november 2017 @ 01:55 |
Dat hij er zo makkelijk doorheen kon kwam ook door het feit dat hij een nieuwe motor heeft die maar twee races mee hoeft te gaan en hij door zijn pitstart niet aan parc ferme regels hoefde te houden en dus een veel beter afgestelde auto had dan de rest van het veld. | |
BaasBanaan | maandag 13 november 2017 @ 01:56 |
De woorden 'driver of the day' en 'zegt eigenlijk ook wel veel' horen niet zomaar gecombineerd te worden. | |
Seam | maandag 13 november 2017 @ 02:36 |
Zegt ook veel dat een Vettel 'in vorm' dan alsnog faalt geen WK te worden. | |
Fir3fly | maandag 13 november 2017 @ 02:44 |
Over de Mercedes, ja. | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 november 2017 @ 08:10 |
Er is toch wel een artikeltje over aantallen inhaalacties door de jaren heen (DRS en non-DRS, gelijkwaardige en niet gelijkwaardige auto's)? Of wat doen F1-journalisten dan voor hun geld? | |
Geralt | maandag 13 november 2017 @ 08:13 |
Denk dat het juist meer zegt over de Ferrari Overigens heeft Vettel het zelf verkloot dit jaar, hij had nog gewoon op koers kunnen liggen. | |
daNpy | maandag 13 november 2017 @ 09:21 |
Ik vind die samengeknepen-billen divebombs nog steeds erg risicovol hoor, en ook niet bepaald mooi. Het enige wat je doet is je auto voor die van de ander zetten (blokkeren) en dan samen heel langzaam de bocht door. Soort need for speed/arcade racen en flink huilen als het mis gaat. Dan vind ik acties van Hamilton en Max die buitenom gaan en/of gewoon veel sneller de bocht door kunnen op rijderskunst veel mooier. | |
franske19 | maandag 13 november 2017 @ 09:23 |
Divebombs zijn prachtig man. Veel later remmen en zonder het blokkeren van je wielen die bocht pakken is ook knap. | |
daNpy | maandag 13 november 2017 @ 09:25 |
Mweh, het is risicovol inhalen voor mensen die het qua sturen niet op kunnen brengen. | |
Smacked_Actor | maandag 13 november 2017 @ 09:50 |
Ach, Max doet die divebombs ook wel maar Ricciardo heeft er echt een handje van.. | |
KillerBee4ever | maandag 13 november 2017 @ 11:50 |
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen. Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB). | |
BadderHaring | maandag 13 november 2017 @ 12:01 |
Of er is iets goed mis geweest met de auto van Bottas, of we moeten inderdaad concluderen dat hij echt in een categorie rijders hoort die niet in een top-auto (of überhaupt in de F1) thuishoren. Als je ziet hoe veel sneller Hamilton in dezelfde auto was, dan is dat inderdaad beschamend. | |
ondeugend | maandag 13 november 2017 @ 12:07 |
Bottas is een nette en behouden rijder, Racet meer met verstand dan gevoel denk ik. En natuurlijk levert dat vaak punten en of goede posities op, maar dat is niet genoeg om een fantastische racer te zijn. Beetje te passief vaak. | |
daNpy | maandag 13 november 2017 @ 12:10 |
En daarom prima om voor Mercedes voldoende punten binnen te halen om het WCC binnen te halen. Hij schrok van Vettel die aan zijn binnenkant zat, en was daarmee meteen zijn "moment" kwijt om hem bij de volgende bocht terug te pakken. | |
Gezicht | maandag 13 november 2017 @ 12:19 |
Bottas lijkt me hét voorbeeld van een goede tweede rijder. Was dit seizoen ook wel overduidelijk toch? | |
Deckard | maandag 13 november 2017 @ 12:21 |
Bottas word wereldkampioen let op mijn woorden! (in een andere autoklasse) | |
BadderHaring | maandag 13 november 2017 @ 12:26 |
Super Mario Kart? | |
Deckard | maandag 13 november 2017 @ 12:32 |
Daar maakt het niet uit hoe ver je achter staat. Iedereen wordt toch door het spel weer bij elkaar getrokken. | |
bloodymary1 | maandag 13 november 2017 @ 12:33 |
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder. | |
potjecreme | maandag 13 november 2017 @ 12:35 |
Want? | |
nils7 | maandag 13 november 2017 @ 12:35 |
Hij scoort inderdaad niet als Lewis het af laat weten. | |
bloodymary1 | maandag 13 november 2017 @ 12:36 |
Zie gisteren en nog een heleboel voorbeelden. Kleurloos gereden, als een natte dweil. En juist als er wat met Lewis is, zou hij moeten kunnen scoren. Maar dat gebeurt ook lang niet altijd. | |
miss_dynastie | maandag 13 november 2017 @ 12:37 |
Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn. | |
ShaoliN | maandag 13 november 2017 @ 12:38 |
Die gaan van een gebrek aan onderdelen en vermogen naar een gebrek aan vermogen. Dus win voor Torro Rosso. | |
potjecreme | maandag 13 november 2017 @ 12:40 |
Vind niet iedere eerste rijder het fijn als er een 2de viool is? | |
BeamofLight | maandag 13 november 2017 @ 12:43 |
RIC niet meer | |
bloodymary1 | maandag 13 november 2017 @ 12:43 |
Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder. | |
ShaoliN | maandag 13 november 2017 @ 12:43 |
Ook mee eens. En vervolgens vrolijk zwaaien en lachen met 2 Ferrari coureurs en een engineer op dat podium. Als ik Toto was, was ik dat podium opgeklommen om Bottas van dat balkon af te tiefen. Slappe zak die het is. | |
ShaoliN | maandag 13 november 2017 @ 12:45 |
Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari. | |
habitue | maandag 13 november 2017 @ 12:53 |
Nee de 2e rijder van Merc had 2e moeten worden in het WK klassement. | |
habitue | maandag 13 november 2017 @ 12:55 |
Was overigens wel een saaie race gister. | |
Weltschmerz | maandag 13 november 2017 @ 13:05 |
Het gebeurt wel vaker dat Ferrari alle FP's nodig heeft om de snelheid te vinden, terwijl de Mercedes gewoon veel sneller is en nauwelijks progressie boekt. Ook was Hamilton in de vrije trainingen helemaal niet sneller dan Bottas, maakt al dan niet onder die druk een fout en krijgt een nieuwe motor. Hamilton heeft wel meer snelheid, maar niet op elke baan. Bottas zou nooit in aanmerking gekomen zijn voor een topteam als Rosberg het niet zat was. Hij is niet snel genoeg en hij heeft de neiging om zich de kaas van het brood te laten eten. Maar als Hamilton zo'n start heeft en hem er zo naast zet en Bottas geen kans op een tegenaanval laat en hem gewoon keurig op afstand houdt dan heet het een ijzersterke actie en een dominante race. | |
miss_dynastie | maandag 13 november 2017 @ 13:07 |
Ik ben het met je eens hoor. De kracht van Bottas is dat 'ie het ego van Hamilton heel laat en zelfs een beetje voedt. Dat is zijn taak en die vervult hij. Maar een goede racer, neen. Dat heeft 'ie ook wel bewezen, kijk alleen naar gisteren. | |
chiren | maandag 13 november 2017 @ 13:16 |
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS. Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen. HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET. | |
bloodymary1 | maandag 13 november 2017 @ 13:18 |
Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor. | |
chiren | maandag 13 november 2017 @ 13:28 |
Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren. | |
Lokale_Notabele | maandag 13 november 2017 @ 13:52 |
Het ligt gewoon aan de aerodynamica van de 2017 auto's dat Bottas Vettel niet voorbij kwam en dat Lewis Kimi niet voorbij kwam. Dat heeft niet perse met de Mercedes of de coureurs te maken. Dat zien we toch al het hele jaar. | |
Geralt | maandag 13 november 2017 @ 13:53 |
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft. En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was | |
Rossdale | maandag 13 november 2017 @ 13:53 |
Niet zo veel naar Kamphues luisteren | |
Geralt | maandag 13 november 2017 @ 13:55 |
Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft. | |
Weltschmerz | maandag 13 november 2017 @ 14:14 |
De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan. Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 14:28 |
Ex-kwali beest | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 14:58 |
Ik dacht dat het aan STR lag https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/ | |
chiren | maandag 13 november 2017 @ 15:00 |
HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee. In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen. | |
DutchTrain | maandag 13 november 2017 @ 15:09 |
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt | |
sasquatsch | maandag 13 november 2017 @ 15:11 |
Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt. En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat. | |
Weltschmerz | maandag 13 november 2017 @ 15:17 |
Dat verklaart het verschil tussen Hamilton en Bottas, niet het verschil tussen Vettel en Bottas op de rechte stukken. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 15:25 |
idd maar omdat Abiteboul eergisteren aangaf dat het waarschijnlijk aan STR lag en dat STR gisteren reageerde... en nu zegt hij weer wat anders | |
THEFXR | maandag 13 november 2017 @ 15:41 |
toch hetzelfde wat Honda gedaan heeft. | |
aesop | maandag 13 november 2017 @ 16:08 |
Dat en omdat ie nog nooit een kwalificatieduel heeft verloren, tot nu. En Vergne heeft ie daarbij twee jaar op rij behoorlijk vernietigd. Alleen Vettel kon hem redelijk bijbenen (10-9 Ric) maar Kvyat en Max verloren toch met duidelijke cijfers. | |
RamboDirk | maandag 13 november 2017 @ 16:19 |
Jongens vergeten jullie niet het afstudeeronderzoek van Van Gameren in te vullen. https://nl.surveymonkey.com/r/ZiggoSportF1 | |
ShaoliN | maandag 13 november 2017 @ 16:35 |
Hij had als een idioot lopen jagen op zn supersofts dus denk dat zn banden er niet meer waren | |
sasquatsch | maandag 13 november 2017 @ 16:52 |
Pirelli en McLaren hebben de geplande bandentest deze week geschrapt vanwege de aanhoudende problemen met de veiligheid. Naast Mercedes en Sauber eerder deze week zijn ook Williams en Pirelli de afgelopen dagen slachtoffer geworden van (pogingen tot) overvallen. | |
Wuwwa | maandag 13 november 2017 @ 16:58 |
Beveiliging zou na het Mercedes-incident zijn opgevoerd. Will Buxton tweette: 'I’d love to say this is a surprise. We left the track at 5pm. The police had almost all gone. It’s a joke.' Volgend jaar toch geen Braziliaan in de F1, tijd om eens een ander Zuid Amerikaans baantje aan te doen. | |
motorbloempje | maandag 13 november 2017 @ 17:09 |
Die worden altijd meegenomen aan 't einde van een race | |
DKUp | maandag 13 november 2017 @ 17:09 |
Sla Brazilië maar over volgend jaar | |
motorbloempje | maandag 13 november 2017 @ 17:10 |
Was het tof, Dutchtrain? | |
Wuwwa | maandag 13 november 2017 @ 17:15 |
Nog twee weken en dan de laatste race zonder halo. Vanaf dan is het huilen met de pet op. | |
nils7 | maandag 13 november 2017 @ 17:19 |
Wordt Max WK met de lelijkste auto ooit | |
Asschen_sukar | maandag 13 november 2017 @ 17:19 |
Het zal ook wel weer wennen, net zoals de haaienvin | |
Nattekat | maandag 13 november 2017 @ 18:06 |
Neuh. De afschuwelijke achtervleugel heb ik nooit mooi gevonden. | |
Fir3fly | maandag 13 november 2017 @ 18:23 |
Fixed. | |
tja77 | maandag 13 november 2017 @ 19:38 |
Max | |
trein2000 | maandag 13 november 2017 @ 19:46 |
Verstappen zit bij peptalk atm. | |
Zorro | maandag 13 november 2017 @ 20:32 |
Huilen met de halo op | |
Sjemmert | maandag 13 november 2017 @ 20:37 |
| |
Parafernalia | maandag 13 november 2017 @ 20:59 |
Ik heb niet veel verstand van f1. Maar hoe is het nu mogelijk dat Max zijn auto niet genoeg snelheid heeft om Mercedes en Ferrari bij te houden, maar dat hij wel een baanrecord rijdt? | |
Monolith | maandag 13 november 2017 @ 21:01 |
Hij wisselde heel laat nog een keer naar een nieuw setje banden. Nieuwe banden + weinig benzine = baanrecord. Deed Vettel in Mexico ook. | |
trein2000 | maandag 13 november 2017 @ 21:02 |
Op het laatst even nieuwe banden. Dan is de auto licht. En dan de zachtste compound. | |
zoem | maandag 13 november 2017 @ 21:02 |
Dat komt omdat hij heel laat in de race nog nieuwe banden had gehaald. Gecombineerd met het afgenomen brandstofgewicht kan hij een hele snelle ronde neerzetten. De banden van de anderen zijn daar niet vers genoeg meer voor. Daarnaast rijden ze tegen het eind vaak in een conservatievere modus om oa de motor te sparen. spuit11 | |
franklop | maandag 13 november 2017 @ 21:16 |
Zijn nogal wat mensen die heel veel waarde hechten aan dat ronderecord. Hij is niet de eerste en zeker niet de laatste die het op dezelfde manier doet Bedoel dan vooral mensen buiten dit forum he | |
mikieu | maandag 13 november 2017 @ 21:18 |
Max heeft een clausule in z'n contract dus. Benieuwd wat het inhoud. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 21:18 |
Lmao; Jack: Renault is niet overvallen? Voor onderdelen ofzo? Max: Wat moeten ze geven dan? | |
Peterselieman | maandag 13 november 2017 @ 21:24 |
| |
aesop | maandag 13 november 2017 @ 21:33 |
Jack was wel weer heel erg vanavond. | |
Whiskers2009 | maandag 13 november 2017 @ 21:58 |
Je bedoelt de bonus voor het zetten ve fastest lap danwel baanrecord? Of doel je op iets anders wat in Peptalk is gezegd (ik heb het niet gezien)? Indien het eerste: ik las ergens dat de bonus 150.000 euro of 150.000 pond is. Ik denk echter niet dat het geld de motivatie is geweest voor Max. Wel alsnog een prestatie neerzetten na een frustrerende race. En even lekker zo vol mogelijk gaan (ondanks het terugschroeven) op nwe banden. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 22:13 |
Dat zegt hij toch helemaal niet? | |
mikieu | maandag 13 november 2017 @ 22:14 |
Ze vroegen aan hem wat er zou gebeuren als komend seizoen Renault opnieuw zo zou lopen kloten. Max zei uiteraard dat ie niet over z'n contract praat. Z'n houding liet wel doorschemeren dat er afspraken zijn gemaakt. | |
mikieu | maandag 13 november 2017 @ 22:15 |
Kijk maar eens hoe hij reageert. En dan hoe hij op andere vragen reageert. (Niet alleen van deze uitzending) | |
#ANONIEM | maandag 13 november 2017 @ 22:15 |
Dat geluid [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2017 22:15:59 ] | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 22:18 |
Lekker he die V6 M'n 2L turbo maakt meer geluid | |
Whiskers2009 | maandag 13 november 2017 @ 22:22 |
Ah, ok. Dank voor de toelichting | |
sasquatsch | maandag 13 november 2017 @ 22:25 |
De I4 1.5l turbo ook. | |
Nattekat | maandag 13 november 2017 @ 22:39 |
Daar wordt die Renault nog verder op z'n plaats gezet. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 22:39 |
Eigenlijk bizar dat ze pas 13 jaar later sneller zijn dan de V10 auto's van toen | |
Nattekat | maandag 13 november 2017 @ 22:40 |
Die motor stelt dan ook niks meer voor vergeleken met die V10 ( ) | |
Fer | maandag 13 november 2017 @ 22:41 |
Toen Hamilton hem had ingehaald reed hij 45 seconden voor Ricciardo, ruim genoeg om een pitsstop te maken (20s) en toch dezelfde plek (P5) te behouden. Hij reed op dat moment wel de snelste rondes, maar door de extra pitstop meer dan 25s achter de top 4. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 22:43 |
| |
Fer | maandag 13 november 2017 @ 22:44 |
2005 moesten de banden een hele race meegaan. 2006 Gingen we naar de 2.4 V8 motoren 2009 Minder downforce met die rare smalle achtervleugel 2011 Kutbanden van Pirelli 2014 Turbomotoren en nog minder downforce | |
Nattekat | maandag 13 november 2017 @ 22:48 |
F1 / [Zandvoort] Race in Zandvoort is haalbaar Goed stuk | |
#ANONIEM | maandag 13 november 2017 @ 22:49 |
2010 tanken tijdens de race eruit, dus (op het aller einde na) zwaardere auto's | |
Nattekat | maandag 13 november 2017 @ 22:50 |
Wat een kutregelementen hebben we ook gehad de afgelopen tijd zeg... dat besef je ook pas als je het zo op een rijtje zet. | |
Parafernalia | maandag 13 november 2017 @ 22:52 |
ok maar dat zal toch al wel eens eerder iemand gedaan hebben? Zo uitzonderlijk is dat toch niet? | |
Parafernalia | maandag 13 november 2017 @ 22:54 |
rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan | |
#ANONIEM | maandag 13 november 2017 @ 22:55 |
V10 vs V6, wat denk je? Verbruik met die V10's lag afaik tegen de 200kg per uur. Die V6's minder dan de helft. | |
SnowOokami | maandag 13 november 2017 @ 22:57 |
Ik pleit nog steeds voor V12 bi-turbo bi-hybrid motoren en bijtanken weer toestaan gewoon gaan met die banaan. | |
Monolith | maandag 13 november 2017 @ 23:01 |
Ja, zoals ik zei deed Vettel dat de vorige GP. | |
Red_85 | maandag 13 november 2017 @ 23:09 |
Kun je wel stellen. Vroegah ging er bij tanken per seconde 12 liter peut in, ze stonden 7 a 10 seconden stil en dat 2x nadat ze ook nog vol van start waren gegaan. 1 op een emmer. Weer-ga-loos. | |
Fer | maandag 13 november 2017 @ 23:15 |
Bijna alle wijzigingen hebben een tegengesteld resultaat gehad. Minder downforce zou leiden tot meer actie en inhalen. In tegenstelling raken de banden sneller oververhit en moet er heel voorzichtig gereden worden. De V10 leverde amper meer vermogen als nu, maar bijna iedereen (Renault, Honda, BMW) was aan elkaar gewaagd, na de overstap op de V8 en alle bevriezingsregels is het nooit meer goed gekomen. De kutbanden zouden meer sensatie op de baan geven, inclusief klif enz, maar het is alleen maar geemmer tot dit jaar. De huidige banden zijn dan ook vergelijkbaar met de kwaliteit van Bridgetone toen. De Ultrasoft doet een halve race en de soft anderhalve. Maar heel eerlijk, de richtng van Liberty/Ross Brawn kwa technische regelementen bevallen me wel. Alhoewel ik de Halo nog mot afwachten f het zal wennen. | |
DutchTrain | maandag 13 november 2017 @ 23:45 |
Ja! Wel weer anders dan de andere races waar ik de afgelopen jaren was. Het circuit is er wel uniek in dat je vanaf de tribunes langs start-finish een groot deel van de baan kan zien. Je kan echter niet rondlopen en er zijn alleen wat eet- en merchandisetentjes; niet de gebruikelijke simulatoren enzovoort. De sfeer viel op de baan eigenlijk wat tegen of ik had er meer van verwacht. Er was applaus voor Massa en waardering voor de opmars van Hamilton, maar verder was het publiek -ook door de hitte- wat stil. De sfeer rond het circuit was wel een grote verrassing. De 20 minuten lopen van em naar het treinstation was een feest op zich langs de garagebedrijfjes, cafeetjes, straatverkopers en de ochtenddienst van de aan het circuit gelegen kerk. Voor het publiek is het vervoer goed geregeld en ik heb me dankzij de ruime politieinzet nergens onveilig gevoeld rond het circuit of op de metro- en treinstations. De race zelf was zeker ook wel vermakelijk met de inhaalacties van Hamilton, de continue strijd tussen Massa en Alonso en de pitstopstrategieën. Al met al wel weer een belevenis om op deze historische plek te zijn en zeker geen spijt van | |
Red_85 | maandag 13 november 2017 @ 23:57 |
Ben benieuwd naar de eerste ontwerpen. Heb het gevoel van een noviteit die 1 a 2 jaar er is en daarna verdwijnt. Door publieke druk, een freak acccident ofso of coureurs die het afkraken als een malle door hinder. | |
M.Melandri | dinsdag 14 november 2017 @ 00:02 |
Mwa dit jaar is het nog wel slechter dan pakweg 20 jaar geleden. Vergelijk dat eens met de race van dit jaar waar je elkaar amper kon volgen. | |
Drebbelman | dinsdag 14 november 2017 @ 00:22 |
Zoiets verwacht ik ook... een vogel die op zo'n halo poept terwijl je met 320km/u over een recht stuk knalt ofzo. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 14 november 2017 @ 01:04 |
Dit! | |
Parafernalia | dinsdag 14 november 2017 @ 01:12 |
ik bedoel natuurlijk op dit circuit | |
THEFXR | dinsdag 14 november 2017 @ 01:21 |
ja, was vroeger was het leuker, 2 pakjes sigaretten die altijd de race wonnen | |
motorbloempje | dinsdag 14 november 2017 @ 08:20 |
Klinkt wel tof, maar wat je zegt, jammer van de sfeer. Als ik dat verhaal bijvoorbeeld vergelijk met Barcelona, dat was een groot feest voor elke coureur zowat | |
Wuwwa | dinsdag 14 november 2017 @ 15:05 |
Nog even Peptalk terug gekeken, maar mijn hemel, het was weer een ouderwetse Echec van Gelder. Hij vroeg nog niet niet of Verstappen op z'n schoot kwam zitten. | |
Weltschmerz | dinsdag 14 november 2017 @ 15:32 |
Precies, ik kan me nog een race in Japan in 87 of 88 herinneren waar lyrisch over werd gedaan omdat er 5 auto's aan touwtje reden, niet dat ze inhaalden, maar ze zaten hoogst ongebruikelijk allemaal op dezelfde plek op de baan. Dat was dan een legendarisch gevecht om plek 2. | |
Pagan | dinsdag 14 november 2017 @ 16:09 |
Volgens mij zijn ze met de huidige motoren teruggegaan van 150 kilo max. per race naar 100 kilo per race. In het eerste seizoen met de nieuwe motoren en brandstofhoeveelheden kreeg je ook geregeld verbruiksstatistieken in beeld, nu niet meer. | |
RamboDirk | dinsdag 14 november 2017 @ 16:19 |
Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms. | |
THEFXR | dinsdag 14 november 2017 @ 19:02 |
logisch er bestaat tussen verstappen en ziggo een commercieel contract | |
SnowOokami | dinsdag 14 november 2017 @ 19:36 |
Dat zeiden ze laatst zelf ook | |
Nattekat | dinsdag 14 november 2017 @ 21:57 |
https://www.motorsport.co(...)upport-races-976439/ Wauw... Hockenheim kan van mijn wensenlijstje af nu ik dit weet. Leuk voor een circuit dat al moeite heeft met tribunes vol krijgen | |
THEFXR | dinsdag 14 november 2017 @ 23:13 |
Evenstar | dinsdag 14 november 2017 @ 23:35 |
Zoveel hebben ze niet veranderd toch. Volgend jaar nog meer regels omtrent motoren wisselen en maar maximaal 3 motoren bijvoorbeeld. DRS moet weg, tanken moet terugkomen en al die domme regels omtrent het straffen van wisselen van motoren etc. moeten ook weg. Coureurs en teams moeten tot het uiterste kunnen gaan. | |
M.Melandri | woensdag 15 november 2017 @ 00:49 |
Zullen wel met een alternatief komen, maar Liberty komt weer niet sterk over. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 15 november 2017 @ 09:23 |
Dit is toch best wel een aanfluiting Red Bull zonder reserve-onderdelen Renault-motor naar Abu Dhabi Foto: ANP Gepubliceerd: 15 november 2017 09:01 Laatste update: 15 november 2017 09:12 In de laatste Grand Prix van het jaar heeft Red Bull Racing niet de beschikking over reserveonderdelen voor de motor. Het team van Max Verstappen moet hopen dat er geen defecten ontstaan tijdens de trainingen of kwalificatie. "We zijn blij dat de motors de race in Brazilië overleefd hebben", zegt Red Bull-teambaas Christian Horner tegen Auto, Motor und Sport. "We kunnen dezelfde auto's gebruiken in Abu Dhabi." Bij de Grand Prix in Sao Paulo reed Verstappen met een verouderde MGU-H in zijn motor, nadat de turbolader gescheurd was in de dagen voor de race. Op Interlagos kwam Verstappen niet in de buurt van de podiumplaatsen en moest hij genoegen nemen met de vijfde plek. Alle auto's die gebruik maken van een Renault-motor hebben dit seizoen al vaak van krachtbron moeten wisselen. Verstappen en zijn teamgenoot Daniel Ricciardo hebben al zes motoren gebruikt. Nico Hülkenberg en Carlos Sainz rijden bij Renault inmiddels met hun vijfde motor. De auto's van Toro Rosso, die momenteel bestuurd worden door Pierre Gasly en Brandon Hartley, hebben respectievelijk vijf en zeven motoren nodig gehad. Hartley viel in Brazilië uit met een motorprobleem. De Nieuw-Zeelander moet hopen dat dit opgelost wordt voor de race in Abu Dhabi. Op nieuwe onderdelen hoeft hij niet te rekenen. Coureur hoopt dat teamgenoot Ricciardo blijftZie ook: Verstappen vertrouwt op goede relatie tussen Red Bull en Renault Klein mirakel "We moeten er niet aan denken dat we schade oplopen of dat er in de training in Abu Dhabi iets misgaat", zegt Horner. "Daar willen we het niet op aan laten komen, want het wordt een dure klus om dat op te lossen." Als dat wel gebeurt, moeten de motoronderdelen gerepareerd worden, of moeten er gebruikte onderdelen van de teams Toro Rosso of Renault geleend worden. Horner is desondanks erg te spreken over het werk van Renault. "Wat de monteurs van Renault hebben gepresteerd, is een klein mirakel. Ze zijn al weken bezig om oude onderdelen gereed te maken voor de nieuwe auto." De Grand Prix van Abu Dhabi wordt op zondag 26 november om 17.00 uur Nederlandse tijd verreden. | |
BadderHaring | woensdag 15 november 2017 @ 09:27 |
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren? Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen. | |
tja77 | woensdag 15 november 2017 @ 09:32 |
Wat een amateurisme van Renault. Alles heel houden tijdens vrije training en Q, en vervolgens tijdens de race het vermogen vol open en het racejaar met een plof afsluiten. | |
SnowOokami | woensdag 15 november 2017 @ 10:32 |
Hebben ze nog wel een oude motor om de FP's mee te rijden of gaat het hele weekend met 1 motor gereden worden? dat wordt het hele weekend *fingers crossed* | |
Wuwwa | woensdag 15 november 2017 @ 10:44 |
Anders is er altijd nog ergens ducttape te koop in Abu Dhabi om de boel bijeen te houden. | |
DKUp | woensdag 15 november 2017 @ 10:45 |
Ach de laatste race was ook niet best | |
SnowOokami | woensdag 15 november 2017 @ 10:48 |
Er was toch 1 reserve motor? Heeft Gasly of Hartley die nu gekregen? | |
Fer | woensdag 15 november 2017 @ 10:59 |
daNpy | woensdag 15 november 2017 @ 11:06 |
Dit. | |
TagForce | woensdag 15 november 2017 @ 11:10 |
Het liefst met flinke vlammen zodat Tommie ook weer iets te becijferen heeft. Maar inderdaad is dit echt beneden alle peil... Ik snap dat Renault vol op 2018 zit met de ontwikkeling van de motoren, maar je moet toch minstens 2 motoren op reserve hebben voor de laatste GP. | |
Tinos85 | woensdag 15 november 2017 @ 11:11 |
Dat wordt dus in niemandsland rijden op plek 5 en 6 als er niks stuk gaat. | |
Nattekat | woensdag 15 november 2017 @ 11:12 |
Ik zie nog liever twee ploffen dan dat. | |
bloodymary1 | woensdag 15 november 2017 @ 11:17 |
Voor hun is het seizoen al een paar races klaar eigenlijk. | |
Wereldgozer | woensdag 15 november 2017 @ 11:21 |
Gewoon in FP1 opblazen en lekker vakantie gaan vieren. Renault | |
Gezicht | woensdag 15 november 2017 @ 11:52 |
Bizar dat dit kan gebeuren in een dergelijke wereld als de F1 ja. | |
BadderHaring | woensdag 15 november 2017 @ 12:12 |
En dan zorgen dat de rook van de plof in de kleuren van Renault is. Ze geven het gezegde 'met de Franse slag' wel weer geheel nieuwe betekenis bij Renault. | |
Sinister-D- | woensdag 15 november 2017 @ 12:42 |
Teams zouden gezamenlijk moeten overeenkomen best tesamen elke 2 of 3 races allemaal de volledige drivetrain vervangen en allemaal evenveel penalties pakken waardoor de startopstelling gelijk blijft aan de quali (minus penalties die per coureur zijn uitgedeeld wegens individuele straffen). Anders gaat het komend seizoen een ramp worden voor sommige teams | |
flipsen | woensdag 15 november 2017 @ 14:47 |
Nou inderdaad | |
Nattekat | woensdag 15 november 2017 @ 15:00 |
Dat zou echt prachtig zijn | |
Wombcat | woensdag 15 november 2017 @ 15:43 |
Waarom zouden de teams die niet onder jouw sommige teams vallen, dat doen? | |
THEFXR | woensdag 15 november 2017 @ 15:57 |
Head: "Kubica een uitstekende optie voor Williams" https://www.f1today.net/n(...)-optie-voor-williams | |
Wuwwa | woensdag 15 november 2017 @ 16:13 |
Geruchten waren dat de tests die Kubica gereden heeft niet zo bijzonder goed waren. Maar denk dat dat niet slecht uitkomt voor Papa Stroll, die wel wat in de melk te brokkelen heeft daar. Als Lance Kubica weet te verslaan volgend jaar groeit zijn waarde. | |
BadderHaring | woensdag 15 november 2017 @ 16:15 |
Solidariteit, want verder zijn er geen belangen enzo. | |
Sunri5e | woensdag 15 november 2017 @ 16:15 |
Precies wat jij zegt. | |
AMDB | woensdag 15 november 2017 @ 16:27 |
Om weer op Stroll terug te komen, had gehoopt dat hij zich wat beter zou ontwikkelen. Heeft een aantal goede races gehad maar overall weinig progressie geboekt. Lijkt alleen te kunnen presteren als alle omstandigheden hem goed liggen maar dat blijkt bij niet meer dan 2-3 races zo te zijn. Wat dat betreft vergelijkbaar met Bottas afgelopen jaar. | |
chiren | woensdag 15 november 2017 @ 17:22 |
De enige races waarbij Stroll enigszins gepresteerd heeft waren; 1) waarbij vrijwel alleen VOLLEGAS gereden hoefde te worden, weinig bochten (Monza, Baku) 2) hij presteerde omdat de rest pech had (front row start Monza doordat 2 redbulls helemaal terug moesten, 3e in Baku omdat iedereen uitviel) En daarna bij Sky stoer doen met; I'm the youngest driver that did this and that | |
AMDB | woensdag 15 november 2017 @ 17:31 |
Wat is het record voor jongste coureur die de F1 weer uitgezet wordt? | |
Gezicht | woensdag 15 november 2017 @ 17:40 |
Kvyat dunkt me. 23, 24? | |
Monolith | woensdag 15 november 2017 @ 17:55 |
Flavio vindt dat Ferrari Max had moeten halen: https://www.f1today.net/e(...)igned-max-verstappen | |
Fer | woensdag 15 november 2017 @ 18:44 |
Ik gun hem nog het voordeel. Hij had dit jaar eigenlijk F2 moeten doen, ervaring krijgen van het rijden met 600+pk en downforce. Hij heeft meer tijd nodig, want op een paar weekenden was hij er gewoon bij en in duels is hij ook niet slecht. Alleen in snelle bochten en medium-snelle bochten (van 7 naar 4 en insturen) laat hij het afweten kwa rondentijd. Op circuits waar hard geremd moet worden en in de regen is hij er gewoon. Mini drivers !!! | |
Sinister-D- | woensdag 15 november 2017 @ 19:16 |
competitie niveau van het racen an sich verhogen. Mercedes moet even goed zijn drivetrain knijpen, dus als alle motoren voluit kunnen zou in theorie het racen beter moeten zijn. BadderHarin mocht het dan wel laconiek brengen. Maar daar komt het wel op neer: solidair zijn. | |
Fer | woensdag 15 november 2017 @ 19:30 |
Solidairiteit is ver te zoeken in de F1. Ja uit de monden van de teambazen, veel woorden, weinig daden. | |
SnowOokami | woensdag 15 november 2017 @ 20:17 |
Dit idd. Ja was redelijk verbaasd dat Ferrari zich zo liet piepelen door Vettel (die waarschijnlijk half heeft geëist dat Kimi nog een jaar zou blijven). Had het wel tof gevonden als Max naar Ferrari was gegaan, ondanks dat RBR een goed team heeft/is. [ Bericht 16% gewijzigd door SnowOokami op 15-11-2017 20:27:53 ] | |
Monolith | woensdag 15 november 2017 @ 20:29 |
Max naast een Vettel of Hamilton had me sowieso wel tof geleken. Nu lijkt het er toch wel op dat de top drie teams een duidelijke eerste en tweede coureur hebben, hoewel RIC Max nog wel verslaat in punten dit seizoen. | |
opreis | woensdag 15 november 2017 @ 23:56 |
Dat Massa Stroll af en toe zoek rijdt zegt heel veel. Massa is al niet goed genoeg meer voor de F1, laat staan Stroll. Die williams is heus zo slecht nog niet maar de coureurs bakken er gewoon niet veel van. | |
aesop | donderdag 16 november 2017 @ 00:17 |
Stroll moet nog een halve tot een hele seconde vinden in de kwalificatie, afhankelijk van de baan. Dat is nogal wat. Kans voor open doel voor willekeurig welke gemankeerde coureur om een glorieuze rentree te maken bij Williams. | |
THEFXR | donderdag 16 november 2017 @ 00:27 |
die Williams moet gaan als de brandweer met die mercedes motor achterin. | |
Nattekat | donderdag 16 november 2017 @ 00:59 |
Hoor ik nou de claim dat due Williams als de brandweer moet kunnen gaan? Het is een rammelbak Op aerogebied nooit een goede wagen geweest, ze hadden mazzel met die Mercedes. | |
DeeBee | donderdag 16 november 2017 @ 06:43 |
'Vol op 2018 zit...' Echt, wie gelooft in zulke sprookjes?! In maart rijden ze nog met precies dezelfde bagger rond, dit wordt nooit meer wat. Zulke problemen los je nog niet op in 4 jaar, laat staan 4 maanden... | |
Fer | donderdag 16 november 2017 @ 07:02 |
Max won Maleisie en Mexico op pure aero zeker | |
DeeBee | donderdag 16 november 2017 @ 07:21 |
Tuurlijk niet. Als alles meezit dan doet Renault niet super veel onder voor de rest. Maar Max heeft vies geluk dat z'n motor heel blijft in Mexico, er vallen nota bene 4 andere Renault powered auto's uit... De betrouwbaarheid is op het niveau Honda... Merc heeft denk 1 engine plof voor HAM in 3 seizoenen? Renault heeft er 1 per 3 races... Dan kan je niet een piekmoment van Renault nemen zoals Mexico of Kuala en dan gaan zeggen: 'heel 2018 wordt zo!' De betrouwbaarheid is momenteel zo slecht dat ze niet snel genoeg nieuwe motoren en reserve onderdelen kunnen maken. Als je denkt dat dit allemaal over 4 maanden opgelost is, dan ga je van een hele koud kermis thuis komen verwacht ik... | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 11:34 |
Williams had uitverkoop Windstopper softshell voor 37 pond
| |
Sunri5e | donderdag 16 november 2017 @ 11:43 |
Nice. Ik zoek nog zo'n Red Bull. Iemand een idee waar je dat spul tegen een mooie prijs kunt kopen? | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 11:48 |
Er zijn aan het eind van het seizoen altijd wel sales. Gewoon regelmatig op de teamwebsites/-stores kijken online! | |
flipsen | donderdag 16 november 2017 @ 12:04 |
Fapje gemacht | |
Donnie-Brasco | donderdag 16 november 2017 @ 12:06 |
| |
Sunri5e | donderdag 16 november 2017 @ 12:06 |
Bij RBR op de site kosten ze nog 150 euro. | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 12:11 |
Dan hebben ze nog geen sale dus | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 12:11 |
Gast | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 12:28 |
Ik wacht nog op een FI sale, ik wil een Ocon petje | |
sasquatsch | donderdag 16 november 2017 @ 12:43 |
Nice! Paar jaar terug zo een McLaren jas en Alonso trui gekocht. | |
Sander_Van_Hoorn | donderdag 16 november 2017 @ 13:29 |
Ach iedereen die het leuk vind/ vond om aan oudere auto's te sleutelen weet dat Franse auto's prut in elkaar zitten. This is no different. Het is Frans, dus t gaat stuk. | |
SnowOokami | donderdag 16 november 2017 @ 13:59 |
Leuke foto maar die Williams kleuren Is het een beetje een fijne jas? Zie dat de andere teams ook dergelijke softshell jasjes hebben. | |
flipsen | donderdag 16 november 2017 @ 14:13 |
Ik heb gewoon een jasjes fetish | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 15:43 |
Ja, hij is helaas een héél klein beetje groot, maar ze hadden geen maat kleiner meer maargoed, hij zit wel erg lekker, goede kwaliteit! | |
trein2000 | donderdag 16 november 2017 @ 15:52 |
Ik had toch op zn minst een #metoo verwacht | |
motorbloempje | donderdag 16 november 2017 @ 16:51 |
| |
flipsen | donderdag 16 november 2017 @ 17:09 |
Me too | |
trein2000 | donderdag 16 november 2017 @ 17:28 |
As expected. | |
tralalala | donderdag 16 november 2017 @ 18:30 |
https://www.reddit.com/r/(...)rand_prix_colorized/ | |
Peterselieman | donderdag 16 november 2017 @ 18:39 |
Iemand nog een paar kwartjes over? De Mercedes C63 Coupé van Max gaat onder de hamer. Uiteraard gesigneerd, maar je moet wel minimaal 130.000 euro bieden https://www.ad.nl/binnenl(...)er-de-hamer~aee18294 | |
SnowOokami | donderdag 16 november 2017 @ 18:43 |
Heb net een OPC gekocht | |
BeamofLight | donderdag 16 november 2017 @ 18:58 |
is niet van Max geweest. Jaaa ik weet dat zijn handtekening erop staat. Maar hij heeft er geen kilometer mee gereden. | |
Fir3fly | donderdag 16 november 2017 @ 19:54 |
Leuk voor Hartley, hij heeft het verdiend. | |
DutchTrain | donderdag 16 november 2017 @ 21:47 |
Naast de eigen websites ook bij Puma op de website en in de outletstores. Bij die in Rosada regelmatig shirts, jassen en schoenen van Ferrari, RBR en AMG in de aanbieding. En anders in februari naar de F1 test, daar staan ook altijd wat Engelsen de collectie van vorig jaar te verkopen. | |
Whiskers2009 | vrijdag 17 november 2017 @ 11:20 |
James Allen: Lewis Hamilton indentifies the driver most likely to take his F1 crown: https://www.jamesallenonf(...)o-take-his-f1-crown/ | |
nils7 | vrijdag 17 november 2017 @ 11:27 |
Ricciardo? | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 11:32 |
Stroll. | |
Weltschmerz | vrijdag 17 november 2017 @ 11:48 |
En in wiens face ging Verstappen ook alweer zitten? Die negeert Hamilton gewoon, het is Hamilton die Verstappen aandacht geeft, maar Verstappen ziet gewoon een hele snelle Mercedes. | |
SnowOokami | vrijdag 17 november 2017 @ 12:03 |
Stroll wordt volgend jaar (door wie Massa dan ook vervangen wordt) gewoon gedeclasseerd. | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 12:17 |
Door iemand die al 10 jaar geen race gereden heeft en een kreupele arm heeft? Door iemand die nooit echt goed is geweest? Massa was imo de beste kandidaat. | |
SnowOokami | vrijdag 17 november 2017 @ 12:29 |
Kvyat The Torpedo 2. | |
THEFXR | vrijdag 17 november 2017 @ 15:43 |
voor zijn crash reed Kubica iedereen zoek, slecht geheugen heb je. | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 15:46 |
Ja, 10 jaar geleden. Schumacher reed Rosberg ook niet zoek bij zijn rentree. | |
THEFXR | vrijdag 17 november 2017 @ 15:47 |
het heeft echt niks met schumacher te maken | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 15:50 |
Niet? Schumacher is in de drie jaar bij Mercedes geen moment meer op z'n niveau van 2006 geweest en jij verwacht dat iemand die al veel langer dan dat afwezig is zomaar in kan stappen en iedereen het leven zuur maakt? Kubica is verleden tijd, over en uit. | |
THEFXR | vrijdag 17 november 2017 @ 15:52 |
er is echt niks van data wat jouw visie ondersteund. | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 15:53 |
Het feit dat hij alleen op de baan in een racesimulatie al tekort komt gemist? Je kan niet na bijna 10 jaar zomaar weer in die wagen stappen op je oude niveau, echt niet. Zet het nou maar uit je hoofd, Kubica zal - in het onwaarschijnlijke geval dat ie terugkeert - nooit het niveau van Massa kunnen overtreffen. | |
THEFXR | vrijdag 17 november 2017 @ 15:55 |
het is 7 jaar geleden, niet overdrijven! | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 15:56 |
Zelfde verhaal. | |
BadderHaring | vrijdag 17 november 2017 @ 15:58 |
Daarbij, er zijn zoveel top talenten die een kans verdienen. Leuk dat ze hun gehandicapten-quotum een beetje omhoog willen brengen binnen het bedrijf, maar neem dan een pitspoes met één arm in dienst. | |
bloodymary1 | vrijdag 17 november 2017 @ 15:58 |
Ik begrijp ook niet goed waarom Kubica nog zo in beeld is. | |
BadderHaring | vrijdag 17 november 2017 @ 16:01 |
Gunfactor. En waarschijnlijk rijdt hij voor een appel en een ei. | |
Metalfreak | vrijdag 17 november 2017 @ 16:47 |
En wat dacht je van de extra media-aandacht die je door zoiets krijgt met de bijbehorende exposure en daardoor reclameinkomsten? | |
Weltschmerz | vrijdag 17 november 2017 @ 17:13 |
Neuh, goede coureur was hij, maar geen absolute top. | |
BadderHaring | vrijdag 17 november 2017 @ 17:20 |
Zo gaat dat met bovengemiddelde sporters die geblesseerd raken. Elke maand dat ze niet sporten worden hun voormalige prestaties legendarischer. | |
fathank | vrijdag 17 november 2017 @ 18:24 |
Als die lamme competitief is stop ik met kijken. Dan is de F1 echt kapot. | |
Nattekat | vrijdag 17 november 2017 @ 18:32 |
Bianchi is dus het talent van zijn generatie over x jaar. | |
trein2000 | vrijdag 17 november 2017 @ 18:48 |
Waarschijnlijk wel ja. | |
trein2000 | vrijdag 17 november 2017 @ 18:48 |
Dicht |