abonnement Unibet Coolblue
pi_175060285
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 23:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja! Wel weer anders dan de andere races waar ik de afgelopen jaren was.
Het circuit is er wel uniek in dat je vanaf de tribunes langs start-finish een groot deel van de baan kan zien. Je kan echter niet rondlopen en er zijn alleen wat eet- en merchandisetentjes; niet de gebruikelijke simulatoren enzovoort.

De sfeer viel op de baan eigenlijk wat tegen of ik had er meer van verwacht. Er was applaus voor Massa en waardering voor de opmars van Hamilton, maar verder was het publiek -ook door de hitte- wat stil. De sfeer rond het circuit was wel een grote verrassing. De 20 minuten lopen van em naar het treinstation was een feest op zich langs de garagebedrijfjes, cafeetjes, straatverkopers en de ochtenddienst van de aan het circuit gelegen kerk. Voor het publiek is het vervoer goed geregeld en ik heb me dankzij de ruime politieinzet nergens onveilig gevoeld rond het circuit of op de metro- en treinstations.

De race zelf was zeker ook wel vermakelijk met de inhaalacties van Hamilton, de continue strijd tussen Massa en Alonso en de pitstopstrategieën.
Al met al wel weer een belevenis om op deze historische plek te zijn en zeker geen spijt van :)
Klinkt wel tof, maar wat je zegt, jammer van de sfeer. Als ik dat verhaal bijvoorbeeld vergelijk met Barcelona, dat was een groot feest voor elke coureur zowat O+
Ja doei.
pi_175066929
Nog even Peptalk terug gekeken, maar mijn hemel, het was weer een ouderwetse Echec van Gelder. Hij vroeg nog niet niet of Verstappen op z'n schoot kwam zitten.
pi_175067423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:21 schreef THEFXR het volgende:
ja, was vroeger was het leuker, 2 pakjes sigaretten die altijd de race wonnen :{
Precies, ik kan me nog een race in Japan in 87 of 88 herinneren waar lyrisch over werd gedaan omdat er 5 auto's aan touwtje reden, niet dat ze inhaalden, maar ze zaten hoogst ongebruikelijk allemaal op dezelfde plek op de baan. Dat was dan een legendarisch gevecht om plek 2.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 november 2017 @ 16:09:56 #204
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_175068113
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:54 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

rijden ze nu minder rondjes dan? Of zijn de motoren zoveel zuiniger? Ja hoewel dan zou de regel nergens op slaan
Volgens mij zijn ze met de huidige motoren teruggegaan van 150 kilo max. per race naar 100 kilo per race.
In het eerste seizoen met de nieuwe motoren en brandstofhoeveelheden kreeg je ook geregeld verbruiksstatistieken in beeld, nu niet meer.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_175068303
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:05 schreef Wuwwa het volgende:
Nog even Peptalk terug gekeken, maar mijn hemel, het was weer een ouderwetse Echec van Gelder. Hij vroeg nog niet niet of Verstappen op z'n schoot kwam zitten.
Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.
pi_175071753
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.
logisch er bestaat tussen verstappen en ziggo een commercieel contract
pi_175072574
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is bij Ziggo ook echt een bukkake van max geilerij. Beetje over the top soms.
Dat zeiden ze laatst zelf ook :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 november 2017 @ 21:57:32 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175076736
https://www.motorsport.co(...)upport-races-976439/

Wauw... Hockenheim kan van mijn wensenlijstje af nu ik dit weet. Leuk voor een circuit dat al moeite heeft met tribunes vol krijgen :|W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 november 2017 @ 23:35:10 #210
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_175079207
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 23:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Bijna alle wijzigingen hebben een tegengesteld resultaat gehad. Minder downforce zou leiden tot meer actie en inhalen. In tegenstelling raken de banden sneller oververhit en moet er heel voorzichtig gereden worden. De V10 leverde amper meer vermogen als nu, maar bijna iedereen (Renault, Honda, BMW) was aan elkaar gewaagd, na de overstap op de V8 en alle bevriezingsregels is het nooit meer goed gekomen.
De kutbanden zouden meer sensatie op de baan geven, inclusief klif enz, maar het is alleen maar geemmer tot dit jaar. De huidige banden zijn dan ook vergelijkbaar met de kwaliteit van Bridgetone toen. De Ultrasoft doet een halve race en de soft anderhalve.

Maar heel eerlijk, de richtng van Liberty/Ross Brawn kwa technische regelementen bevallen me wel. Alhoewel ik de Halo nog mot afwachten f het zal wennen.
Zoveel hebben ze niet veranderd toch. Volgend jaar nog meer regels omtrent motoren wisselen en maar maximaal 3 motoren bijvoorbeeld.

DRS moet weg, tanken moet terugkomen en al die domme regels omtrent het straffen van wisselen van motoren etc. moeten ook weg. Coureurs en teams moeten tot het uiterste kunnen gaan.
pi_175080231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:57 schreef Nattekat het volgende:
https://www.motorsport.co(...)upport-races-976439/

Wauw... Hockenheim kan van mijn wensenlijstje af nu ik dit weet. Leuk voor een circuit dat al moeite heeft met tribunes vol krijgen :|W
Zullen wel met een alternatief komen, maar Liberty komt weer niet sterk over.
  woensdag 15 november 2017 @ 09:23:07 #212
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_175082425
Dit is toch best wel een aanfluiting :{

Red Bull zonder reserve-onderdelen Renault-motor naar Abu Dhabi
Foto: ANP
Gepubliceerd: 15 november 2017 09:01
Laatste update: 15 november 2017 09:12

In de laatste Grand Prix van het jaar heeft Red Bull Racing niet de beschikking over reserveonderdelen voor de motor. Het team van Max Verstappen moet hopen dat er geen defecten ontstaan tijdens de trainingen of kwalificatie.
"We zijn blij dat de motors de race in Brazilië overleefd hebben", zegt Red Bull-teambaas Christian Horner tegen Auto, Motor und Sport. "We kunnen dezelfde auto's gebruiken in Abu Dhabi."

Bij de Grand Prix in Sao Paulo reed Verstappen met een verouderde MGU-H in zijn motor, nadat de turbolader gescheurd was in de dagen voor de race. Op Interlagos kwam Verstappen niet in de buurt van de podiumplaatsen en moest hij genoegen nemen met de vijfde plek.

Alle auto's die gebruik maken van een Renault-motor hebben dit seizoen al vaak van krachtbron moeten wisselen. Verstappen en zijn teamgenoot Daniel Ricciardo hebben al zes motoren gebruikt. Nico Hülkenberg en Carlos Sainz rijden bij Renault inmiddels met hun vijfde motor. De auto's van Toro Rosso, die momenteel bestuurd worden door Pierre Gasly en Brandon Hartley, hebben respectievelijk vijf en zeven motoren nodig gehad.

Hartley viel in Brazilië uit met een motorprobleem. De Nieuw-Zeelander moet hopen dat dit opgelost wordt voor de race in Abu Dhabi. Op nieuwe onderdelen hoeft hij niet te rekenen.

Coureur hoopt dat teamgenoot Ricciardo blijftZie ook: Verstappen vertrouwt op goede relatie tussen Red Bull en Renault
Klein mirakel
"We moeten er niet aan denken dat we schade oplopen of dat er in de training in Abu Dhabi iets misgaat", zegt Horner. "Daar willen we het niet op aan laten komen, want het wordt een dure klus om dat op te lossen."

Als dat wel gebeurt, moeten de motoronderdelen gerepareerd worden, of moeten er gebruikte onderdelen van de teams Toro Rosso of Renault geleend worden.

Horner is desondanks erg te spreken over het werk van Renault. "Wat de monteurs van Renault hebben gepresteerd, is een klein mirakel. Ze zijn al weken bezig om oude onderdelen gereed te maken voor de nieuwe auto."

De Grand Prix van Abu Dhabi wordt op zondag 26 november om 17.00 uur Nederlandse tijd verreden.
Rini dankjewel.
  woensdag 15 november 2017 @ 09:27:07 #213
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175082473
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren?

Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen. :')
  woensdag 15 november 2017 @ 09:32:44 #214
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175082559
Wat een amateurisme van Renault.
Alles heel houden tijdens vrije training en Q, en vervolgens tijdens de race het vermogen vol open en het racejaar met een plof afsluiten.
pi_175083591
Hebben ze nog wel een oude motor om de FP's mee te rijden of gaat het hele weekend met 1 motor gereden worden? :P dat wordt het hele weekend *fingers crossed* ;(
pi_175083847
Anders is er altijd nog ergens ducttape te koop in Abu Dhabi om de boel bijeen te houden.
pi_175083888
Ach de laatste race was ook niet best :')
SOONY
pi_175083945
Er was toch 1 reserve motor? Heeft Gasly of Hartley die nu gekregen?
pi_175084135
.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:06:00 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175084236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:27 schreef BadderHaring het volgende:
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren?

Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen. :')
Dit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175084320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:32 schreef tja77 het volgende:
Wat een amateurisme van Renault.
Alles heel houden tijdens vrije training en Q, en vervolgens tijdens de race het vermogen vol open en het racejaar met een plof afsluiten.
Het liefst met flinke vlammen zodat Tommie ook weer iets te becijferen heeft. Maar inderdaad is dit echt beneden alle peil... Ik snap dat Renault vol op 2018 zit met de ontwikkeling van de motoren, maar je moet toch minstens 2 motoren op reserve hebben voor de laatste GP.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:11:22 #222
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_175084330
Dat wordt dus in niemandsland rijden op plek 5 en 6 als er niks stuk gaat.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 november 2017 @ 11:12:00 #223
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175084341
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:11 schreef Tinos85 het volgende:
Dat wordt dus in niemandsland rijden op plek 5 en 6 als er niks stuk gaat.
Ik zie nog liever twee ploffen dan dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175084448
Voor hun is het seizoen al een paar races klaar eigenlijk.
pi_175084522
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:27 schreef BadderHaring het volgende:
Genant. Echt genant. Dat lijkt me toch pure contractbreuk als je geen onderdelen kunt leveren?

Wordt een leuke race, vanaf FP1 alles op voorzichtig terwijl je al rijdt met oude onderdelen. :')
Gewoon in FP1 opblazen en lekker vakantie gaan vieren.

Renault :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')