Ik vind die samengeknepen-billen divebombs nog steeds erg risicovol hoor, en ook niet bepaald mooi. Het enige wat je doet is je auto voor die van de ander zetten (blokkeren) en dan samen heel langzaam de bocht door. Soort need for speed/arcade racen en flink huilen als het mis gaat.quote:Op zondag 12 november 2017 22:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vooral de inhaalacties van RIC waren best mooi.
Divebombs zijn prachtig man. Veel later remmen en zonder het blokkeren van je wielen die bocht pakken is ook knap.quote:Op maandag 13 november 2017 09:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind die samengeknepen-billen divebombs nog steeds erg risicovol hoor, en ook niet bepaald mooi. Het enige wat je doet is je auto voor die van de ander zetten (blokkeren) en dan samen heel langzaam de bocht door. Soort need for speed/arcade racen en flink huilen als het mis gaat.
Dan vind ik acties van Hamilton en Max die buitenom gaan en/of gewoon veel sneller de bocht door kunnen op rijderskunst veel mooier.
Mweh, het is risicovol inhalen voor mensen die het qua sturen niet op kunnen brengen.quote:Op maandag 13 november 2017 09:23 schreef franske19 het volgende:
[..]
Divebombs zijn prachtig man. Veel later remmen en zonder het blokkeren van je wielen die bocht pakken is ook knap.
Of er is iets goed mis geweest met de auto van Bottas, of we moeten inderdaad concluderen dat hij echt in een categorie rijders hoort die niet in een top-auto (of überhaupt in de F1) thuishoren.quote:Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil
Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen.
Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB).
En daarom prima om voor Mercedes voldoende punten binnen te halen om het WCC binnen te halen.quote:Op maandag 13 november 2017 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Bottas is een nette en behouden rijder, Racet meer met verstand dan gevoel denk ik.
En natuurlijk levert dat vaak punten en of goede posities op, maar dat is niet genoeg om een fantastische racer te zijn.
Beetje te passief vaak.
Super Mario Kart?quote:Op maandag 13 november 2017 12:21 schreef Deckard het volgende:
Bottas word wereldkampioen let op mijn woorden! (in een andere autoklasse)
Daar maakt het niet uit hoe ver je achter staat. Iedereen wordt toch door het spel weer bij elkaar getrokken.quote:
Want?quote:Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Hij scoort inderdaad niet als Lewis het af laat weten.quote:Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Zie gisteren en nog een heleboel voorbeelden. Kleurloos gereden, als een natte dweil. En juist als er wat met Lewis is, zou hij moeten kunnen scoren. Maar dat gebeurt ook lang niet altijd.quote:
Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.quote:Op maandag 13 november 2017 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind Bottas eigenlijk helemaal niet zo'n goede tweede rijder.
Die gaan van een gebrek aan onderdelen en vermogen naar een gebrek aan vermogen. Dus win voor Torro Rosso.quote:Op zondag 12 november 2017 20:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://twitter.com/skysportsf1/status/929787068225597440
Vind niet iedere eerste rijder het fijn als er een 2de viool is?quote:Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.
RIC niet meerquote:Op maandag 13 november 2017 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vind niet iedere eerste rijder het fijn als er een 2de viool is?
Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder.quote:Op maandag 13 november 2017 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bottas is vooral een hele goede tweede viool en dat vindt het ego van Hamilton heel erg fijn.
Ook mee eens. En vervolgens vrolijk zwaaien en lachen met 2 Ferrari coureurs en een engineer op dat podium. Als ik Toto was, was ik dat podium opgeklommen om Bottas van dat balkon af te tiefen. Slappe zak die het is.quote:Op maandag 13 november 2017 11:50 schreef KillerBee4ever het volgende:
https://www.autosport.com(...)barrassing-in-brazil
Voor het eerst ben ik het eens met Villeneuve, ik vond het ook nogal beschamend hoe makkelijk VET BOT voorbij kwam en verder ook totaal geen gevecht om zijn positie terug te claimen.
Nog 1 seizoen voor BOT in de Merc en dan is het over en uit (zeker met een RIC die in 2019 zijn stoeltje over zou kunnen nemen, mits RIC weg wil bij RB).
Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari.quote:
Nee de 2e rijder van Merc had 2e moeten worden in het WK klassement.quote:Op maandag 13 november 2017 12:19 schreef Gezicht het volgende:
Bottas lijkt me hét voorbeeld van een goede tweede rijder. Was dit seizoen ook wel overduidelijk toch?
Het gebeurt wel vaker dat Ferrari alle FP's nodig heeft om de snelheid te vinden, terwijl de Mercedes gewoon veel sneller is en nauwelijks progressie boekt. Ook was Hamilton in de vrije trainingen helemaal niet sneller dan Bottas, maakt al dan niet onder die druk een fout en krijgt een nieuwe motor. Hamilton heeft wel meer snelheid, maar niet op elke baan.quote:Op maandag 13 november 2017 12:45 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Als Mercedes zijnde wil je toch gewoon Ferrari en Vettel pijn doen. Lewis maakt een keer een fout, en de tweede rijder geeft gewoon niet thuis in zijn superieure auto. De ronde tijden op vrijdag en zaterdag en ook Lewis zijn rondetijden tijden in de race gaven aan dat de Mercedes dit weekend veel beter was dan de Ferrari.
Ik ben het met je eens hoor. De kracht van Bottas is dat 'ie het ego van Hamilton heel laat en zelfs een beetje voedt. Dat is zijn taak en die vervult hij. Maar een goede racer, neen. Dat heeft 'ie ook wel bewezen, kijk alleen naar gisteren.quote:Op maandag 13 november 2017 12:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan blijf ik er bij dat ik hem geen goede tweede rijder vind. Maar een slechte tweede rijder. Barrichello was bijvoorbeeld een goede tweede viool, maar die kon toch op eigen kracht zelf overwinningen behalen. Dat was een goede tweede rijder.
Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.quote:Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.
Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.
HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.quote:Op maandag 13 november 2017 13:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, als er nog een paar rondjes meer geweest waren was hij Kimi zeker voorbij gegaan hoor.
Niet zo veel naar Kamphues luisterenquote:Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.
En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was
Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft.quote:Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Niet zo veel naar Kamphues luisteren
De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.quote:Op maandag 13 november 2017 13:16 schreef chiren het volgende:
Laten we eerlijk zijn, je zag hoe slecht de Merc was in vuile lucht bij HAM die continu onderstuurde wanneer hij achter iemand zat. In de eerste en tweede sector kwam HAM ook nergens voorbij, op de straights kon HAM posities winnen door vermogen en DRS.
Aangezien de Ferrari's qua vermogen ongeveer gelijk zijn aan de Merc's, was het logisch dat Bottas in de eerste en tweede sector er niet aan te pas kwam bij VET en op de straights ook niet veel kon klaarspelen.
HAM z'n opmars stopte ook toen hij achter een Ferrari kwam en daarmee is het niet eens heel raar dat BOT er niet aan te pas kwam bij VET.
Ex-kwali beestquote:Op maandag 13 november 2017 13:53 schreef Geralt het volgende:
13-6 in het voordeel van Max. Zelfde voordeel als wat Lewis over Bottas heeft.
En ik maar denken dat Ricciardo zo een kwalificatiebeest was
https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/quote:12:24 - Renault chief Cyril Abiteboul lamented a lack of pace at the Brazilian Grand Prix as the manufacturer focused on reliability after a spate of failures.
Abiteboul accepted that accepted that Renault misjudged the balance between performance and reliability at the previous round in Mexico, with several drivers hitting trouble.
Daniel Ricciardo suffered a suspected MGU-H failure, having changed several components pre-race, while an ERS problem forced Nico Hülkenberg out.
An oil issue sidelined Brendon Hartley, after a stoppage in qualifying, while Pierre Gasly faced problems in FP2 and FP3, and was unable to qualify.
Renault turned down performance for the visit to Interlagos, another high altitude track, and Abiteboul conceded that Renault was "clearly" below its potential.
Red Bull pair Max Verstappen and Ricciardo placed a low-key fifth and sixth, with works Renault driver Hülkenberg completing the points, a lap down.
"Our focus was on reliability for this weekend and we saw three Renault-powered cars finish in the top 10 and five cross the finish line," said Abiteboul.
"This better reliability unfortunately came at the expense of performance, as [we] were clearly running below our potential pace.
*knip*
HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.quote:Op maandag 13 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Ferrari's zijn qua vermogen niet gelijk en Hamilton ging bijna een volle seconde sneller dan Raikkonen. Daar doet hij dan gewoon te weinig mee, als het met DRS op het rechte stuk niet lukt dan weet hij niet meer, dan gaat hij kijkjes nemen en dat is het dan.
Dat Bottas er bij Vettel niet aan kwam was een ander verhaal, die had immers niet of nauwelijks snelheidsverschil.
Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STRquote:Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
Dat verklaart het verschil tussen Hamilton en Bottas, niet het verschil tussen Vettel en Bottas op de rechte stukken.quote:Op maandag 13 november 2017 15:00 schreef chiren het volgende:
[..]
HAM was een seconde sneller omdat hij 1) in clean air reed en 2) hij de motor vol opengeschroefd had de gehele race, wellicht zelfs quali mode. Deze motor hoeft namelijk nog maar 1 race mee.
In reguliere racetrim zit er tussen de ferrari's en merc's vrijwel geen verschil in vermogen.
idd maar omdat Abiteboul eergisteren aangaf dat het waarschijnlijk aan STR lag en dat STR gisteren reageerde... en nu zegt hij weer wat andersquote:Op maandag 13 november 2017 15:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als het 4 van de 6 Renaults zijn die er last van hebben is het niet alleen STR
Het totale verbruik van MGU-H's van STR ten opzichte van Renault valt ook wel mee, 6 vs 7 voor afgelopen race. Ricciardo had er ook 7 gebruikt.
En Abiteboul had al na Mexico aangegeven dat ze die balans verkeerd hadden ingeschat.
toch hetzelfde wat Honda gedaan heeft.quote:Op maandag 13 november 2017 14:58 schreef SnowOokami het volgende:
Ik dacht dat het aan STR lag
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)y-reliability-focus/
Dat en omdat ie nog nooit een kwalificatieduel heeft verloren, tot nu.quote:Op maandag 13 november 2017 13:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Vergne had meer punten toen Ricciardo naar RB ging. Vergne had ook meer punten toen Kyat naar Red Bull ging. Ricciardo is qua kwalificaties een beetje overrated omdat ie toevallig een paar keer een kneiter van een rondje eruit geperst heeft.
Hij had als een idioot lopen jagen op zn supersofts dus denk dat zn banden er niet meer warenquote:Op maandag 13 november 2017 13:28 schreef chiren het volgende:
[..]
Hij zat in lap 66/71 al achter Raikonnen, als het na 4 ronden niet lukt dan zou het een paar laps later ook niet lukken met de ultrasofts die al aan het opraken waren.
Die worden altijd meegenomen aan 't einde van een racequote:Op maandag 13 november 2017 15:09 schreef DutchTrain het volgende:
Als er morgen een DRS bord op eBay staat, weet je waar die vandaan komt
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |