abonnement Unibet Coolblue
pi_174964922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:52 schreef Fripsel het volgende:
Ben ik nu irritant trouwens want ik voel me vooral nieuwsgierig en daar is wel eens verwarring over. _O-
ohnee, ik vind dit zelf best fijn. Ik ben nu nog student maar ik moet in de praktijk dingen kunnen uitleggen aan mensen die niet in mn vakgebied zitten en dat lukt me nog niet echt _O- goede oefening :D
Baby darling doll face honey
  donderdag 9 november 2017 @ 18:56:28 #77
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_174964928
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:53 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

slecht nieuws op het werk, emotionele boel onder collegae, als BHV-er moeten ondersteunen en toen goed nieuws mbt 'n sollicitatie. Gewoon 'n emotie alle kanten op dagje.
Das wel beide kanten van het spectrum als ik dat zo lees ja. Was er slecht nieuws over een collega?
pi_174964931
Ik heb het idee dat de rookverboden overal meer effect hebben dan de plaatjes...

Fatsoenlijke lange termijn statistieken vinden blijkt wel weer een opgave, dus ik brand er m'n vingers niet aan (huehue)
pi_174964939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:55 schreef Crack_ het volgende:

[..]

nee zwaar bewijzen heeft niks met het effect te maken. Effect kan echt minimaal zijn maar dat het wel zwaar bewezen is zeg maar. Voorbeeldje: van een sigaret roken zou je leven maar 0.000001 dag korter worden maar dat is wel bewezen met p = 0.00001
Dan is het effect heel klein maar het effect kom wel echt van roken, dus zwaar bewezen met klein effect. Hierbij geven ze alleen CI, maar die is wel prima. De odds ratio is dus vergelijking van verpakking met en zonder waarschuwing waarbij blijkt dat er dus eh bijna 25% minder kans is dat men gaat roken
Maar dat is dan toch precies mijn punt? Leuk dat het werkt bij 0,5 maar is het het noemen/doen dan waard zeg maar. :+ Je kan ook te ver gaan.
pi_174964945
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:56 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Das wel beide kanten van het spectrum als ik dat zo lees ja. Was er slecht nieuws over een collega?
nee dat niet, geen gezondheidsdsissues meer reorganisatie gerelateerd.
  Designer donderdag 9 november 2017 @ 18:57:50 #81
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174964947
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:54 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje te kort door de bocht want daarmee neem je het gewoon aan ipv dat je echt begrijpt wat er staat als je het mij vraagt.
Dan neem jij aan dat ik dat aanneem. Ik doelde er meer op dat opleiding niet per se uitmaakt.

Als een wetenschapper significant zegt bedoelen ze trouwens iets anders als een hoop mensen het woord in spreektaal gebruiken. Dat het effect er echt is, en niet een dingetje binnen de foutmarge is. Ze bedoelen niet dat meteen een meerderheid er mee kapt.
🐙
  donderdag 9 november 2017 @ 18:59:10 #82
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_174964977
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:56 schreef Crack_ het volgende:

[..]

ohnee, ik vind dit zelf best fijn. Ik ben nu nog student maar ik moet in de praktijk dingen kunnen uitleggen aan mensen die niet in mn vakgebied zitten en dat lukt me nog niet echt _O- goede oefening :D
Zijn goede gesprekken ja. Ik heb nog wel eens moeite met met op mijn gemak voelen als ik echt op de spreekstoel zit dus zijn dergelijke gesprekken buiten werk om fijn om te voeren.
  Designer donderdag 9 november 2017 @ 18:59:52 #83
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174964988
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:56 schreef Faxie het volgende:
Ik heb het idee dat de rookverboden overal meer effect hebben dan de plaatjes...

Fatsoenlijke lange termijn statistieken vinden blijkt wel weer een opgave, dus ik brand er m'n vingers niet aan (huehue)
Het is wel een kosten baten ding. Het kost bijna geen moeite om vieze plaatjes te drukken. Dus zelfs als is het effect klein, is het nog steeds "winst".
🐙
pi_174965000
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:57 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dan neem jij aan dat ik dat aanneem. Ik doelde er meer op dat opleiding niet per se uitmaakt.

Als een wetenschapper significant zegt bedoelen ze trouwens iets anders als een hoop mensen het woord in spreektaal gebruiken. Dat het effect er echt is, en niet een dingetje binnen de foutmarge is. Ze bedoelen niet dat meteen een meerderheid er mee kapt.
En dan kom ik toch even terug op effectiviteit. Als de overheid een maatregel neemt. Zoals een plaatje op een pakje sigaretten. En dat werkt dan voor bijvoorbeeld 1%. Dan is het dus wetenschappelijk bewezen als ik het allemaal goed begrijp.

Maar denk je dat Coca Cola daarvoor een reclame op de tv zou brengen? Voor dat bereik? Dat zou ik erg inefficiënt noemen. Kosten/baten. Etc. :+
pi_174965005
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:57 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch precies mijn punt? Leuk dat het werkt bij 0,5 maar is het het noemen/doen dan waard zeg maar. :+ Je kan ook te ver gaan.
Maar bij dit specifieke onderwerp en onderzoek was dat effect dus 25% minder kans op roken :D.
Verder klopt het wel wat je zegt hoor. Op school bij ons hebben sommige studenten heel erg de focus op significante resultaten, maar het effect kijken ze niet naar.. En als dat effect zo klein is in de praktijk, ja dan boeiend dat het significant is? Maarrr, meestal als iets wel significant is maar weinig effect dan kijk je wel hoe je dat effect groter kan maken blablabla en dat doen ze bij die foto's ook. Kijken ze naar self efficacy enzo en of dat ermee te maken heeft blablabla, alles om te kijken hoe ze dat effect kunnen vergroten. En ja, dan nog de discussie wanneer is het wel echt succesvol en wanneer niet. Lastig wel
Baby darling doll face honey
pi_174965009
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:27 schreef STING het volgende:
Ik ben nat. :@
laat maar
pi_174965017
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:00 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dan kom ik toch even terug op effectiviteit. Als de overheid een maatregel neemt. Zoals een plaatje op een pakje sigaretten. En dat werkt dan voor bijvoorbeeld 1%. Dan is het dus wetenschappelijk bewezen als ik het allemaal goed begrijp.

Maar denk je dat Coca Cola daarvoor een reclame op de tv zou brengen? Voor dat bereik? Dat zou ik erg inefficiënt noemen. Kosten/baten. Etc. :+
ja dat doet coca cola. Kijk maar hoe veel kleine marketing dinge coca cola doet :P maar ze doen er duizenden tegelijk
Baby darling doll face honey
pi_174965023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:00 schreef Lot88 het volgende:

[..]

grappig ik ook.
:o
  donderdag 9 november 2017 @ 19:01:40 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174965030
Vakantie O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Designer donderdag 9 november 2017 @ 19:01:49 #90
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174965035
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:00 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En dan kom ik toch even terug op effectiviteit. Als de overheid een maatregel neemt. Zoals een plaatje op een pakje sigaretten. En dat werkt dan voor bijvoorbeeld 1%. Dan is het dus wetenschappelijk bewezen als ik het allemaal goed begrijp.

Maar denk je dat Coca Cola daarvoor een reclame op de tv zou brengen? Voor dat bereik? Dat zou ik erg inefficiënt noemen. Kosten/baten. Etc. :+
Ik denk dat Coca Cola nog wel publiekelijk kittens in een blender gooit als het een 1% effect oplevert.
🐙
pi_174965037
kerstboom staat nu de ballen enz nog
pi_174965041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:01 schreef Samzz het volgende:
Vakantie O+.
Oh wat lekker! Nog plannen?
pi_174965047
quote:
11s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:00 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Maar bij dit specifieke onderwerp en onderzoek was dat effect dus 25% minder kans op roken :D.
Verder klopt het wel wat je zegt hoor. Op school bij ons hebben sommige studenten heel erg de focus op significante resultaten, maar het effect kijken ze niet naar.. En als dat effect zo klein is in de praktijk, ja dan boeiend dat het significant is? Maarrr, meestal als iets wel significant is maar weinig effect dan kijk je wel hoe je dat effect groter kan maken blablabla en dat doen ze bij die foto's ook. Kijken ze naar self efficacy enzo en of dat ermee te maken heeft blablabla, alles om te kijken hoe ze dat effect kunnen vergroten. En ja, dan nog de discussie wanneer is het wel echt succesvol en wanneer niet. Lastig wel
Ja ik vind het echt vet fascinerend. Ik vind alleen de hele marketing kant er niet aan. Ik kan niet zo goed tegen het idee om die kennis te gebruiken om mensen geld af te troggelen ofzo. :') Dus ben nu een beetje tot de conclusie gekomen dat ik het sociale werkveld in wil denk ik.
  Designer donderdag 9 november 2017 @ 19:02:48 #94
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174965052
Coca cola adverteert ook niet omdat ze een groter marktaandeel nastreven trouwens. Maar puur om relevant in je onderbewustzijn aanwezig te blijven zeg maar. Duizenden speldenprikjes.
🐙
  donderdag 9 november 2017 @ 19:02:52 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174965054
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:02 schreef DomtCloseYourEyes het volgende:

[..]

Oh wat lekker! Nog plannen?
Slapen. En nog wat slapen. Paar daagjes naar Enschede en nog wat slapen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174965056
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:01 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ik denk dat Coca Cola nog wel publiekelijk kittens in een blender gooit als het een 1% effect oplevert.
Ja Coca cola is dan weer zo rijk. :D
pi_174965067
Maargoed het effect is dus groter dan 1% en het is niet de enige maatregel die ze nemen, alles samen daar gaat het om
Baby darling doll face honey
  donderdag 9 november 2017 @ 19:03:40 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174965079
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:02 schreef DeZwabber het volgende:
Coca cola adverteert ook niet omdat ze een groter marktaandeel nastreven trouwens. Maar puur om relevant in je onderbewustzijn aanwezig te blijven zeg maar. Duizenden speldenprikjes.
Coca Cola heeft dan ook reclames die te pruimen zijn. Dat scheelt.

Vooralsnog drink ik t nooit :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174965085
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:02 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ik vind het echt vet fascinerend. Ik vind alleen de hele marketing kant er niet aan. Ik kan niet zo goed tegen het idee om die kennis te gebruiken om mensen geld af te troggelen ofzo. :') Dus ben nu een beetje tot de conclusie gekomen dat ik het sociale werkveld in wil denk ik.
Hehe, ja is ook moeilijk en kut.. Ik zeg ook altijd dat ik iedereen gezond kon maken als ik de enige was met de macht.. maar alle grote bedrijven hebben veel meer geld dan de gezondheidszorg dus gaat nooit werken :'(
Baby darling doll face honey
  Designer donderdag 9 november 2017 @ 19:04:12 #100
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_174965089
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:02 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja ik vind het echt vet fascinerend. Ik vind alleen de hele marketing kant er niet aan. Ik kan niet zo goed tegen het idee om die kennis te gebruiken om mensen geld af te troggelen ofzo. :') Dus ben nu een beetje tot de conclusie gekomen dat ik het sociale werkveld in wil denk ik.
Ik heb een tijdje marketing gehad op m'n opleiding en werd er even misselijk van als geïntrigeerd.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')