abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174945540
:')

quote:
Amsterdam is het toneel van een grootschalige terreuroefening. Onder meer politie, ambulances en het leger doen mee. Bij de oefening worden figuranten ingezet en wordt gebruikgemaakt van oefenmunitie. Maar kun je wel oefenen voor een aanslag? We vroegen het de politie.

Hoe oefen je een terreuraanslag? De ene aanslag is de andere niet.
De politie heeft gekozen voor een scenario dat lijkt op recente aanslagen in Londen en Barcelona, zegt woordvoerder Rob van der Veen. "Een truck rijdt een festivalterrein op, in combinatie met een x aantal schutters. Het is iets wat in werkelijkheid plaats zou kunnen vinden. Wij oefenen al jaren, ook voor terreuraanslagen. In dit geval is het heel grootscheeps, er is geprobeerd om de oefening zo realistisch mogelijk te maken."

De mensen die meedoen met de oefening wisten van tevoren niet wat er ging gebeuren. "Het komt allemaal als een verrassing. Ze wisten niet hoe de scenario's eruitzagen."

Oefenen op een aanslag is toch helemaal niet nodig? In Nederland gebeurt niets.
Het dreigingsniveau voor terreur in Nederland staat al sinds 2013 op 'substantieel', maar concrete aanwijzingen voor een aanslag zijn er niet. Toch is het goed dat Nederland zich erop voorbereidt, zegt Van der Veen. "Dit kan overal gebeuren. In de hele wereld en dus ook in Amsterdam. Laten we hopen dat we er verschoond van blijven. Het is fijn als het nooit gebeurt, maar je kan niet zeggen dat het nooit zal gebeuren."

Welke diensten doen allemaal mee?
De oefening is niet alleen voor de politie. "Het is een samenwerking tussen alle diensten: politie, Openbaar Ministerie, brandweer en ambulances, in combinatie met de gemeente." Ook de Dienst Speciale Interventies en Defensie doen mee – militairen worden ingezet om onder meer een metrostation te bewaken.

Na de fictieve aanslag is ook meteen de recherche ingeschakeld, zegt Van der Veen. "Als zo'n incident plaatsvindt, willen we weten wie erachter zitten. Bij de oefening is een rechercheteam ingevlogen. Dat is meteen aan het werk gegaan na het sein veilig."

Wat mag er niet mis gaan na een aanslag?
"We hebben bij deze oefening gefocust op de samenwerking tussen alle diensten. Daarbij is communicatie zeer belangrijk. Niet alleen tussen diensten, maar ook onderling en naar de burgers toe. Twitter is voor ons heel belangrijk. Tijdens de oefening hebben we in tweets duidelijk gemaakt dat mensen moesten vluchten en weg moesten blijven. We hebben ook gezegd: laat je familie weten dat je in orde bent, en we hebben gevraagd beelden te delen met de politie. Dan krijgen we een beter beeld van de omvang en de daders. Om dat te oefenen, hebben we een speciaal mediaplatform opgezet."

"Als er iets misgaat bij de oefening, leren we daarvan. Als alles optimaal zou verlopen, hebben we geen leerpunten. Maar je loopt altijd tegen dingen aan waarvan je denkt: dat hadden we anders moeten doen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ar-is-het-voor-nodig

Misschien moeten wij even oefenen hoe we gaan reageren op FOK! na zo'n aanslag...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174945581
Geen idee waarom het nodig is in NL.
I´m back.
pi_174945597
Het is mij ook een raadsel.
pi_174945612
Dit heeft niets met de islam te maken.
pi_174945624
Ik zie weinig islamitische hulpverleners. Waar is de diversiteit / de afspiegeling van de samenleving? Ik zie het niet in het filmpje terug :@
U MAD?
pi_174945627
Misschien bereid ze een valse flag operatie in 2018 voor op, zodra men deze training vergeet, gaat ze aan de slag.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_174945635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:22 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien bereid ze een valse flag operatie in 2018 voor op, zodra men deze training vergeet, gaat ze aan de slag.
Lol, meestal gebeurt er wel iets of tijdens een oefening of net erna... :D.
I´m back.
  woensdag 8 november 2017 @ 18:23:21 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_174945644
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:21 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zie weinig islamitische hulpverleners. Waar is de diversiteit / de afspiegeling van de samenleving? Ik zie het niet in het filmpje terug :@
Die zie je bijna nooit ergens als het leuk en/of nuttig is.
pi_174945671
Was ergens in de jaren negentig best een interessant TV-programma:

Waarbij politici en bestuurders zulk een ramp oefenden vanuit een controle-centrum...
Kreeg je vooral te zien hoe die dan handelden, welke bevelen ze gaven en reageerden op inkomende informatie...

Was best interessant aangezien je dan ook een zicht kreeg op de bestuurscapaciteiten (en bij bepaalde partijpolitiek ook vooral het ontbreken ervan)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_174945719
Nou wat apart zeg, de brandweer oefent wekelijks met branden, auto's openknippen, gaslekken. Regelmatig vinden er multidisciplinaire oefeningen plaats rond het water, grote gebouwen, industrie.

Waarom zou dit dan raar zijn? Omdat het niet gebeurd in Europa?
pi_174945756
Je kunt oefenen wat je wil. Voor sommige mensen baart oefening kunst, andere mensen klappen toch dicht op het moment supreme. Heb er geen problemen mee dat de autoriteiten met dit soort dingen proberen zich zo goed als mogelijk voor te bereiden.
pi_174945821
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:29 schreef Toefjes het volgende:
Je kunt oefenen wat je wil. Voor sommige mensen baart oefening kunst, andere mensen klappen toch dicht op het moment supreme. Heb er geen problemen mee dat de autoriteiten met dit soort dingen proberen zich zo goed als mogelijk voor te bereiden.
Is dat zo? Oefenen is voor hulpdiensten wel heel belangrijk hoor. Zit je niet bij de BHV/EHBO-reanimatie? Ik merk wel dat dat oefenen daarbij helpt.
I´m back.
pi_174945923
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat zo? Oefenen is voor hulpdiensten wel heel belangrijk hoor. Zit je niet bij de BHV/EHBO-reanimatie? Ik merk wel dat dat oefenen daarbij helpt.
Ik kan me voorstellen dat elk mens anders reageert als de ledematen om je heen vliegen en een mensenmassa in paniek is. Het lijkt me dat iedereen anders reageert op zo'n extreme situatie. Zoals men standaard op extreme situaties anders reageert. De één handelt, de ander bevriest. En je weet pas in welke categorie je zelf valt als het zo ver is.

Maar met het oefenen op zich heb ik absoluut geen problemen. Sowieso prettig om te weten dat hulpdiensten onderling hun best doen om met elkaar te kunnen communiceren bij calamiteiten.

Ik vind de vraag in de OP ook een vreemde vraag.
pi_174945964
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat elk mens anders reageert als de ledematen om je heen vliegen en een mensenmassa in paniek is. Het lijkt me dat iedereen anders reageert op zo'n extreme situatie. Zoals men standaard op extreme situaties anders reageert. De één handelt, de ander bevriest. En je weet pas in welke categorie je zelf valt als het zo ver is.

Maar met het oefenen op zich heb ik absoluut geen problemen. Sowieso prettig om te weten dat hulpdiensten onderling hun best doen om met elkaar te kunnen communiceren bij calamiteiten.

Ja, goed, dat weet je idd niet, ook altijd weer de vraag die ik stel daarbij aan de docent. NL is eigenlijk zo veilig dat je daar dus ook niet zo gauw mee geconfronteerd wordt.
I´m back.
pi_174946021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, dat weet je idd niet, ook altijd weer de vraag die ik stel daarbij aan de docent. NL is eigenlijk zo veilig dat je daar dus ook niet zo gauw mee geconfronteerd wordt.
Kan zijn. Of we zijn gewoon te onbelangrijk om een aanslag op te plegen.
pi_174946043
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Kan zijn. Of we zijn gewoon te onbelangrijk om een aanslag op te plegen.
Dat laatste weet ik niet. Het blijft wmb een beetje ongrijpbaar waarom er niet een echte grote aanslag is geweest in NL.
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 november 2017 @ 18:49:36 #17
284411 crew  heywoodu
pi_174946117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet. Het blijft wmb een beetje ongrijpbaar waarom er niet een echte grote aanslag is geweest in NL.
Misschien zijn die inlichtingendiensten en dergelijken in Nederland toch zo slecht nog niet.
pi_174946162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Misschien zijn die inlichtingendiensten en dergelijken in Nederland toch zo slecht nog niet.
Maar dan ben je dus toch wel een target, alleen wordt dit verhinderd door onze uitstekende inlichtingendiensten. Kan, maar een theorie die niet echt te verifiëren is.
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 november 2017 @ 18:57:49 #19
284411 crew  heywoodu
pi_174946290
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dan ben je dus toch wel een target, alleen wordt dit verhinderd door onze uitstekende inlichtingendiensten. Kan, maar een theorie die niet echt te verifiëren is.
Dat klopt :P

Het lijkt me alleen nog lastiger voor te stellen dat er in de laatste 10 jaar ofzo helemaal nergens een serieuze terrorist is geweest die dacht "hey, Nederland.". Ik bedoel, er worden hier toch ook best wel dingen geroepen waar de gemiddelde terrorist van uit z'n string zal schieten.
pi_174946332
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat klopt :P

Het lijkt me alleen nog lastiger voor te stellen dat er in de laatste 10 jaar ofzo helemaal nergens een serieuze terrorist is geweest die dacht "hey, Nederland.". Ik bedoel, er worden hier toch ook best wel dingen geroepen waar de gemiddelde terrorist van uit z'n string zal schieten.
Mogelijkheden zat idd, maar wat jij zegt is in feite dat onze inlichtingendiensten dus beter functioneren dan die in België (wat kan), Frankrijk, UK, Duitsland (wat al minder wrs is).
I´m back.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 november 2017 @ 19:05:28 #21
284411 crew  heywoodu
pi_174946447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mogelijkheden zat idd, maar wat jij zegt is in feite dat onze inlichtingendiensten dus beter functioneren dan die in België (wat kan), Frankrijk, UK, Duitsland (wat al minder wrs is).
Ook niet helemaal. In Frankrijk, UK en Duitsland hebben ze natuurlijk veel meer om in de gaten te houden, het is nou eenmaal groter en er zijn meer mensen en potentiële doelwitten. Ach, de factor geluk zal vast ook meespelen.
pi_174946522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ook niet helemaal. In Frankrijk, UK en Duitsland hebben ze natuurlijk veel meer om in de gaten te houden, het is nou eenmaal groter en er zijn meer mensen en potentiële doelwitten. Ach, de factor geluk zal vast ook meespelen.
En die inlichtingendiensten zijn ook veel groter wrs.
Overigens is in NL ook flink bezuinigd daarop in het verleden.
Ik denk niet dat het an sich aan die inlichtingendiensten ligt.
Waaraan wel? Vraagteken, ik snap het ook niet, an sich geen echte verklaring. Zo mogelijk zijn we gesamt in NL nog veel politiek incorrecter tav islam dan in voornoemde landen. Dus dat is het ook niet.
Wij hebben alleen niet volledig losgezongen islamitische no-go zones. Die heb je in voornoemde landen wel.
I´m back.
pi_174946830
Beetje oefening kan geen kwaad ^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_174953312
Mensen bang maken, budgetten verhogen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_174953510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:39 schreef Toefjes het volgende:
Omdat islam de puurste vorm van vrede is? Omdat er meer mensen dood gaan die van krukjes vallen? Omdat alleen populisten als Wilders zoiets zouden kunnen bedenken en hij dat alleen zou doen om de mensen angst aan te jagen? Waarom dan die maatregelen? In een stad waar D66 de grootste is en met een landelijke regering die progressiever is dan ooit en waarin D66 zit. Dit kan toch niet?
pi_174953512
Toen Wilders voorstelde om bepaalde locaties door militairen te beveiligen werd hij een haatzaaier genoemd. Waarom stemt D66 in met dit soort haatzaaiende populistische maatregelen?
  donderdag 9 november 2017 @ 05:05:56 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174953544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 04:40 schreef Braindead2000 het volgende:
Toen Wilders voorstelde om bepaalde locaties door militairen te beveiligen werd hij een haatzaaier genoemd. Waarom stemt D66 in met dit soort haatzaaiende populistische maatregelen?
Dit is POL niet, laten we het hebben over de oefening in 020.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 9 november 2017 @ 05:08:22 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 04:40 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat heeft dit met de oefening te maken? Je trainen en voorbereiden is overigens prima denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 9 november 2017 @ 05:10:14 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_174953555
Ik denk dat het sowieso wel goed is dat er geoefend wordt; al is het maar om er zeker van te zijn dat communicatie e.d. op elkaar is afgestemd; het leger is het hier in NL natuurlijk niet erg gewend om met de normale hulpdiensten samen te werken e.d., door dit soort oefeningen kunnen problemen in een eventuele ekte ellende situatie wel vooraf ondervangen worden.

Op een echt scenario kun je niet oefenen, je weet nooit waar die ene idioot gaat opduiken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 9 november 2017 @ 05:12:30 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953558
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:10 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat het sowieso wel goed is dat er geoefend wordt; al is het maar om er zeker van te zijn dat communicatie e.d. op elkaar is afgestemd; het leger is het hier in NL natuurlijk niet erg gewend om met de normale hulpdiensten samen te werken e.d., door dit soort oefeningen kunnen problemen in een eventuele ekte ellende situatie wel vooraf ondervangen worden.

Op een echt scenario kun je niet oefenen, je weet nooit waar die ene idioot gaat opduiken.
Precies. En oefenen en het testen van de diverse diensten en de samenwerking zorgt er toch voor dat je wel voorbereid bent. En leert je ook waar het beter kan. Altijd een goede zaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174953559
Ik vind het wel prima dat ze daar oefenen, is het op de Veluwe stuk rustiger.
  donderdag 9 november 2017 @ 05:15:55 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953561
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:14 schreef sig000 het volgende:
Ik vind het wel prima dat ze daar oefenen, is het op de Veluwe stuk rustiger.
? Op de Veluwe kun je dit niet oefenen.
  donderdag 9 november 2017 @ 05:15:56 #33
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174953562
Is dit zo'n snelcursus paniek van de NOS om de hype bij een aanslag nog explosiever te kunnen maken? :')
pi_174953565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

? Op de Veluwe kun je dit niet oefenen.
Parachutisten, helikopters, schietoefeningen, hoezo niet?
  donderdag 9 november 2017 @ 05:19:33 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953567
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:15 schreef bijstandboy het volgende:
Is dit zo'n snelcursus paniek van de NOS om de hype bij een aanslag nog explosiever te kunnen maken? :')
Niet alleen de NOS bericht over de oefening?
  donderdag 9 november 2017 @ 05:20:23 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953569
quote:
5s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:18 schreef sig000 het volgende:

[..]

Parachutisten, helikopters, schietoefeningen, hoezo niet?
Dan heb je het over het leger. Niet over hulpdiensten. En denk niet dat terroristen de Veluwe zullen gaan opzoeken om daar aanslagen te gaan plegen?
pi_174953574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:20 schreef Megumi het volgende:
En denk niet dat terroristen de Veluwe zullen gaan opzoeken om daar aanslagen te gaan plegen?
Nee gelukkig niet
  donderdag 9 november 2017 @ 05:30:19 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953578
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet
Vandaar dus oefenen in een stedelijk gebied.
pi_174953580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vandaar dus oefenen in een stedelijk gebied.
Ik juich dat toe, is het zootje hier opgedonderd.
pi_174953582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan heb je het over het leger. Niet over hulpdiensten. En denk niet dat terroristen de Veluwe zullen gaan opzoeken om daar aanslagen te gaan plegen?
Je weet maar nooit!
pi_174953587
Ze vliegen steeds laag met die paar helikopters die er nog zijn boven de hei.
Hoeveel nut heb dat?
  donderdag 9 november 2017 @ 05:37:01 #42
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_174953588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet alleen de NOS bericht over de oefening?
Allemaal één pot nat :')
  donderdag 9 november 2017 @ 05:37:24 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953589
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Je weet maar nooit!
De strategie van de huidige terroristen is het maken van veel slachtoffers. En zo als sig000 aangeeft is het rustig op de Veluwe. Dus weet wel zeker dat het daar niet zal gebeuren. Tenzij er een evenement is of iets degelijks. Waar veel mensen op af komen.
  donderdag 9 november 2017 @ 05:38:03 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:37 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Allemaal één pot nat :')
Wat is er dan mis mee het is gewoon nieuws.
pi_174953597
Het is maar goed dat ik geen terrosist ben.
  donderdag 9 november 2017 @ 05:53:53 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953640
quote:
3s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:40 schreef sig000 het volgende:
Het is maar goed dat ik geen terrosist ben.
Wat is een terrosist?
pi_174953643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat is een terrosist?
Veel lullen
  donderdag 9 november 2017 @ 05:56:49 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174953650
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

Veel lullen
Kennen we dat niet als het begrip politicus?
pi_174953653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 05:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kennen we dat niet als het begrip politicus?
Die hebben het als vak.
pi_174954186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:29 schreef Toefjes het volgende:
Regelmatig oefenen zorgt er voor dat de massa beter weet wat er verwacht wordt.

Neem iets simpels als ontruimingsoefeningen in een groot gebouw (bedrijf, school, hotel). Het gaat daarbij er om dat je als gebruiker leert om bij alarm direct een weg naar buiten te zoeken zonder eerst je jas/tas/telefoon te zoeken.
Grote kans trouwens dat je als gebruiker bij een echte ontruiming niet eens iets merkt van rook/vuur of ander gevaar. En denk je in eerste instantie totdat je buiten staat en hulpdiensten ziet arriveren dat het de zoveelste oefening is.

Maar veel belangrijker is dat de aangewezen hulpverleners oefenen. Zodat ze bij een calamiteit de protocollen goed kennen, weten wat ze aan elkaar hebben, weten via welke lijnen het beste gecommuniceerd kan worden etc. Dit geldt binnen zo'n gebouw voor de BHV-ers. En daarbuiten voor de hulpdiensten met blauwe lampen op de auto, leger, gemeente, ziekenhuizen en rode kruis. Die laatste 3 ivm opvang en onderdak slachtoffers.
pi_174954306
Betonblokken op de Dam. Best mooi met die houten plankjes erop. Laat mensen overal kunnen zitten, lost de eenzaamheid een beetje op.

http://www.at5.nl/artikel(...)tonblokken-op-de-dam
pi_174954319
Die marmeren zwarte zeshoeken in het station zelf aan de IJzijde, zijn harstikke koud om op te zitten. Daar kunnen ook beter mooie houten plankjes op.
pi_174954365
quote:
Grote terreuroefening Amsterdam: waar is het voor nodig?
Weet TS niet wat 'oefening' betekent?

Er is nog een hele wereld buiten je zolderkamer knul, daar moeten mensen gewoon oefenen als voorbereiding.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174956768
quote:
10s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:36 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Weet TS niet wat 'oefening' betekent?

Er is nog een hele wereld buiten je zolderkamer knul, daar moeten mensen gewoon oefenen als voorbereiding.
RTL Nieuws, niet TS.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  donderdag 9 november 2017 @ 13:41:03 #55
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_174959327
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
Omdat wij misschien statistisch gezien aan de beurt zijn? Overal om ons heen zijn al grote dodelijke aanslagen geweest.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_174960025
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Thee drinken. Het is vooral de Nederlandse politie die eventuele radicalisering veel beter in het oog heeft. Wijkagenten met hun poten in de modder en hun sokken in de plaatselijke moskee. Nederland heeft ook een voorsprong omdat het door Van Gogh en de Hofstadtgroep eerder begonnen is. Maar er zijn meer omstandigheden die blinde vlekken tegenwerken, zoals de Nederlandse traditie om dure en goedkope huizen door elkaar heen te bouwen. Zo'n stadsdeel als Molenbeek bestaat hier gewoon niet, met 80.000 inwoners in ongeveer dezelfde inkomensgroep en grotendeels vergelijkbare afkomst.

Ook zal allicht meespelen dat het voor de onderkant van de moslims het hier helemaal niet zo ellendig en uitzichtloos is, en het niet zo gepolariseerd is als in bijv. Frankrijk. Daar heb je toch vooral de moslims en gewone Fransen, terwijl je hier allerlei soorten christenen hebt die het regelmatig voor de moslimgemeenschap opnemen terwijl er ook een heleboel andere immigranten zijn. Relatief veel Turken ook, en die hebben een seculiere cultuur meegekregen.

Anderzijds, Nederland is gewoon een klein land. Het enige andere kleine land dat is getroffen is Belgie. Belgie als staat functioneert gewoon niet, ze kunnen daar echt heel erg weinig regelen. Er gaan nog wel 3 generaties VVD-ministers overheen voordat wij op dat niveau zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174960079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er gaan nog wel 3 generaties VVD-ministers overheen voordat wij op dat niveau zitten.
Helaas, dit zijn de laatsten. Straks mag je tevreden zijn met FvD- en PVV-ministers.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174960398
quote:
15s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:18 schreef Ryan3 het volgende:
Oefenen, ongeacht dreigingsniveau is noodzakelijk. Je wilt (nieuwe) kennis/middelen, buiten echt gevaar, in de praktijk kunnen testen. Protocollen moeten getoetst worden. Multi-disciplinaire samenwerking moet doelmatig zijn en er moet voldoende ruimte zijn voor evaluatie en verbetering.

Zonder oefenen is een daadkrachtige hulpverlening vrijwel niet mogelijk.
pi_174960531
Ik zag de grote terreuroefening in Nederland voorbij komen bij Ruptly (RT)...

Wel jammer van de internationale aandacht... Abu Bakr Jihad kijkt ook mee, en denkt, Shit we forgot Holland...

pi_174960573
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:48 schreef Justinn het volgende:

[..]

Oefenen, ongeacht dreigingsniveau is noodzakelijk. Je wilt (nieuwe) kennis/middelen, buiten echt gevaar, in de praktijk kunnen testen. Protocollen moeten getoetst worden. Multi-disciplinaire samenwerking moet doelmatig zijn en er moet voldoende ruimte zijn voor evaluatie en verbetering.

Zonder oefenen is een daadkrachtige hulpverlening vrijwel niet mogelijk.
quote:
Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.
pi_174963565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Omdat wij misschien statistisch gezien aan de beurt zijn? Overal om ons heen zijn al grote dodelijke aanslagen geweest.
Dan kan Luxemburg ook aan de beurt zijn.
pi_174971359
Vals Alarm?

BreakingNLive twitterde op donderdag 09-11-2017 om 22:25:13 BREAKING NEWS: Sniffer dogs reportedly find a suspicious object at a DHL cargo center at Schiphol, Amsterdam airpor… https://t.co/qvIO0dVGSr reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_174971385
Marechaussee twitterde op donderdag 09-11-2017 om 22:05:14 Speurhond aangeslagen bij sorteercentrum DHL Schiphol. EOD komt ter plaatse. Terrein afgezet reageer retweet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_174973011
Zomaar een reden..

https://twitter.com/dreigingnl
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
pi_174973339
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2017 00:37 schreef Kim-Holland het volgende:
Zomaar een reden..

https://twitter.com/dreigingnl
Yups daarom dus
I will do what i must !!
pi_174975042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 01:29 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Yups daarom dus
Nee, die oefeningen doen ze wel vaker, en deze was allang ingepland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')