Ja, daar las ik dat het voorheen via het RDW mogelijk was om zulke gegevens te kopen. Dat is echter per maart 2017 niet meer mogelijk. Dus hoe komen ze dan aan mijn gegevens?quote:
Gegevens gekocht voor maart 2017?quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:44 schreef saviola9 het volgende:
[..]
Ja, daar las ik dat het voorheen via het RDW mogelijk was om zulke gegevens te kopen. Dat is echter per maart 2017 niet meer mogelijk. Dus hoe komen ze dan aan mijn gegevens?
Staan ze na werktijd geparkeerd bij of op het bedrijventerrein?quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:36 schreef saviola9 het volgende:
Goedemiddag,
De laatste tijd krijg ik steeds vaker post/telefoontjes van schimmige autohandelaren. Deze bedrijven geven aan dat ze één van de bestelbussen van ons bedrijf over willen kopen. Onze bussen zijn niet van reclame voorzien en daardoor kan er op geen één manier de link worden gelegd tussen het kenteken en mijn adres/telefoonnummer.
Hoe kan het dan toch zo zijn dat deze handelaren hiervan op de hoogte zijn? Hoe weten zij dat bestelbus met kenteken XX-XXX-X bij ons bedrijf hoort? Hopelijk kan één van jullie mij helpen met deze brandende vraag. Het begint ondertussen namelijk een beetje irritant te worden, voornamelijk vanwege de vervelende toon die via de telefoon ten gehore wordt gebracht.
Alvast bedankt!
We zijn ondertussen benaderd door bedrijven uit het hele land. Van het hoge noorden tot aan Limburg, dus dat lijkt me sterk..quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:50 schreef maily het volgende:
Of ze denken; "heej mooie bus" en volgen je en komen zo aan je adres-/telefoongegevens?
Dat was ook mijn gedachte eerlijk gezegd, maar vanmiddag werd er gebeld voor een bus die we pas sinds de zomer in ons bezit hebben.quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gegevens gekocht voor maart 2017?
Nope, staan binnen..quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Staan ze na werktijd geparkeerd bij of op het bedrijventerrein?
Volgens mij is dat al sinds 2007 niet meer mogelijk.quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:44 schreef saviola9 het volgende:
[..]
Ja, daar las ik dat het voorheen via het RDW mogelijk was om zulke gegevens te kopen. Dat is echter per maart 2017 niet meer mogelijk. Dus hoe komen ze dan aan mijn gegevens?
Ze bellen van door het hele land.quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:16 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al sinds 2007 niet meer mogelijk.
Er zijn wel diensten met de RDW gegevens en een hoop andere bronnen een good guess kunnen doen. Maar zo specifiek, nee, dat kan niet.
Hebben ze ze niet simpelweg voor de deur zien staan in de avond?
Hier zat ik ook al aan te denken....quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:23 schreef maily het volgende:
Is er iemand die jou wil pesten? En misschien op een soort Marktplaats jouw bussen te koop aanbiedt?
quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:46 schreef paardendokter het volgende:
Er is een zeer select clubje die naw gegevens bij rdw kan op vragen. Denk aan verzekeraars, politie en advocatuur. De rdw controleert de laatste jaren heel streng (oa met audits) of er geen onterechte bevragingen plaatsvinden. Mijn tip aan jou is om de rdw in Veendam te bellen. Zij kunnen nml. checken of en door wie er recent bevragingen op jullie kentekens zijn geweest....
Goeie tips!quote:Op dinsdag 7 november 2017 22:49 schreef frederik het volgende:
Ik zou ook eens kijken naar de voorwaarden van je verzekeraar, of van degene die jou die bus(sen) verkoopt.
Dat zijn ook instellingen die dat soort gegevens eventueel voor een leuke grijpstuiver kunnen verkopen.
Een prijsvergelijkingssite zou ook nog een "lek" kunnen zijn als je daar zelf info hebt verstrekt om de goedkoopste verzekering te kunnen vinden.
'de'quote:Op dinsdag 7 november 2017 16:44 schreef saviola9 het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:46 schreef paardendokter het volgende:
Er is een zeer select clubje die naw gegevens bij rdw kan op vragen. Denk aan verzekeraars, politie en advocatuur. De rdw controleert de laatste jaren heel streng (oa met audits) of er geen onterechte bevragingen plaatsvinden. Mijn tip aan jou is om de rdw in Veendam te bellen. Zij kunnen nml. checken of en door wie er recent bevragingen op jullie kentekens zijn geweest....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |