abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO zondag 21 november 2021 @ 11:19:33 #101
22592 crew  Ole
pi_202275298
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 11:17 schreef vencodark het volgende:

[..]
Een jaar of 1,5 geleden, zo bleek.
Ik wilde de OP al aanpassen. Ik denk vorig jaar een zelfdiagose..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 21 november 2021 @ 11:31:45 #102
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202275420
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 11:19 schreef Ole het volgende:

[..]
Ik wilde de OP al aanpassen. Ik denk vorig jaar een zelfdiagose..
Mag de autisme-burnout er ook in?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_202275827
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 11:31 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Mag de autisme-burnout er ook in?
Het is blijkbaar wel "one diagnosis to rule them all", dus er moeten er ook een aantal uit:

03-10-2021: After A LOT of misdiagnosis like CVS, ME, ADHD, Personality Disorder and so on,
instagram
pi_202275860
Nou, happy voor haar, hoor.
De meid heeft na 1001 ziektes de diagnose en ze is er ook nog eens trots op.
Het maakt haar niet een minder stom wijf ofzo.
Go hard or go home
  zondag 21 november 2021 @ 13:20:48 #105
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_202276687
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 12:14 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
Het is blijkbaar wel "one diagnosis to rule them all", dus er moeten er ook een aantal uit:

03-10-2021: After A LOT of misdiagnosis like CVS, ME, ADHD, Personality Disorder and so on,
[ instagram ]
Die lijst is toch juist de grap van dit hele topic?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zondag 21 november 2021 @ 14:39:24 #106
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_202277916
Mooi voor haar dat de diagnose nu klopt, meen ik echt. Nu goed mee omgaan. ^O^ Geen wonder dat men haar vreemd en een aansteller vond. Dit zit er dus achter.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_202286041
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 10:51 schreef SQ het volgende:
Eindelijk weer eens een nieuwe diagnose O+
En ze is er nog trots op ook. Ik heb eveneens autisme en ik vind het een verschrikking.
Heeft ze nou ook nog borderline? Want ik kan het allemaal niet meer bijbenen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  Moderator / Miss SHO zondag 21 november 2021 @ 22:34:10 #108
22592 crew  Ole
pi_202286088
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
En ze is er nog trots op ook. Ik heb eveneens autisme en ik vind het een verschrikking.
Zie OP >:)
pi_202286876
Oh wauw Sonja is back! Weer een nieuwe diagnose. Wat fijn voor haar.
Alius aliud dicit
pi_202287167
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 22:30 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat vroeg ik me toevallig af, hoe dit overkomt op mensen met deze diagnose die er echt mee worstelen. Ze doet er wel erg triomfantelijk over. Nou is het niks om je voor te schamen maar om er heel blij en trots over te doen...
pi_202287197
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 22:34 schreef Ole het volgende:

[..]
Zie OP >:)
Kan me vaag herinneren dat ze dat ook had ja, maar wellicht is het weggehaald omdat ze het inwisselt voor een nieuwe stoornis?
  maandag 22 november 2021 @ 11:53:42 #112
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202290276
Wat fijn voor haar dat ze na 20 diagnoses eindelijk de juiste diagnose heeft.

Tot ze over een paar jaar éindelijk de echte echte juiste diagnose heeft want autisme gaf toch ook niet echt de invulling in haar leven waar ze op hoopte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 22-11-2021 17:02:49 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202292566
Obees lijkt iig redelijk definitief vh lijstje te kunnen :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_202294062
Hier kan Antwee nog wat van leren met zijn emotionele burn-out zelfdiagnose
pi_202294104
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 16:29 schreef JaneDoe het volgende:
Hier kan Antwee nog wat van leren met zijn emotionele burn-out zelfdiagnose
Slaat natuurlijk nergens op. Zelfdiagnose weten we geeneens en verder wordt Antwee bij elk willekeurig showbizz topic erbij gehaald.
Why? :?
  maandag 22 november 2021 @ 16:38:30 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_202294190
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 14:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Obees lijkt iig redelijk definitief vh lijstje te kunnen :Y
Obesiteit zit in je hart, dat weet je toch.
disclaimer
pi_202294320
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 16:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Obesiteit zit in je hart, dat weet je toch.
Je weet toch dat ik dit weet :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator / Miss SHO maandag 22 november 2021 @ 17:31:49 #118
22592 crew  Ole
pi_202295101
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 00:35 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]
Kan me vaag herinneren dat ze dat ook had ja, maar wellicht is het weggehaald omdat ze het inwisselt voor een nieuwe stoornis?
Geen idee. Kan me ook indenken dat wij dat bedacht hebben
pi_202297262
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 16:32 schreef vencodark het volgende:

[..]
Slaat natuurlijk nergens op. Zelfdiagnose weten we geeneens en verder wordt Antwee bij elk willekeurig showbizz topic erbij gehaald.
Why? :?
Laat ik het dan zo zeggen, er is geen deskundige die de term 'emotionele burn-out' bezigt. En sinds wanneer is het verboden om een mogelijke overeenkomst uit te lichten? Dát zou pas nergens op slaan
pi_202297934
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:08 schreef JaneDoe het volgende:

[..]
Laat ik het dan zo zeggen, er is geen deskundige die de term 'emotionele burn-out' bezigt. En sinds wanneer is het verboden om een mogelijke overeenkomst uit te lichten? Dát zou pas nergens op slaan
Zei ik verboden?
Het valt me gewoon op hoe zijn naam ‘overal’ te pas en te onpas opduikt. Ik bedoel daar niet alleen jouw post mee.
pi_202299107
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Zei ik verboden?
Het valt me gewoon op hoe zijn naam ‘overal’ te pas en te onpas opduikt. Ik bedoel daar niet alleen jouw post mee.
Je zou er zomaar een emotionele burn-out van kunnen krijgen zeg
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 01:12:11 #122
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_202300317
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:02 schreef JourneyBlue het volgende:

[..]
Nee, pas op hoe je diagnosticeert, straks loopt Son een diagnose mis! En je weet dat ze haar bingo-kaart vol wil hebben.
[..]
#actuallyautistic
A C T U A L L Y A U T I S T I C
The day has finally come! After A LOT of misdiagnosis like CVS, ME, ADHD, Personality Disorder and so on, I finally have my diagnosis! I have known that I have autism for a couple of years now, but I have been focusing on my husband and son's diagnosis and process first.

[ instagram ]
Volgt zij nou #sonjasilva? _O- _O- _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 07:32:59 #123
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202300788
Wat mij als eerste opviel is dat het lijkt alsof haar ogen zijn strakgetrokken? Of zijn ze altijd zo geweest?

Ben ook benieuwd of dit de juiste diagnose is. Ze noemt CVS als iets anders dan ME, maar die twee zijn toch hetzelfde?

En kan het zo zijn dat je als autist blijkbaar dagen op de bank ligt van de vermoeidheid en zo moe bent dat je niet (veel) kan werken? En dan bedoel ik niet soms of een keer een weekje, maar maanden, jaren, dat je niks anders kan dan moe zijn en op de bank liggen? Want dat zei ze altijd dat haar leven was.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_202304104
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 07:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat mij als eerste opviel is dat het lijkt alsof haar ogen zijn strakgetrokken? Of zijn ze altijd zo geweest?

Ben ook benieuwd of dit de juiste diagnose is. Ze noemt CVS als iets anders dan ME, maar die twee zijn toch hetzelfde?

En kan het zo zijn dat je als autist blijkbaar dagen op de bank ligt van de vermoeidheid en zo moe bent dat je niet (veel) kan werken? En dan bedoel ik niet soms of een keer een weekje, maar maanden, jaren, dat je niks anders kan dan moe zijn en op de bank liggen? Want dat zei ze altijd dat haar leven was.
Ze is aan de botox, vanwege haar hoofdpijnklachten, aldus een eerdere instapost. Maar d'r rimpels krullen wel wat naar achteren/omhoog.

Je kan de vermoeidheid koppelen aan de overprikkeling. Als je al zo overprikkelt raakt van kleine dingen, dan kost dat een boel energie. Mensen met autisme hebben ook een hogere kans op burnout (aldus deze website )
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 13:22:04 #125
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202304307
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:04 schreef Lyssa het volgende:

[..]
Ze is aan de botox, vanwege haar hoofdpijnklachten, aldus een eerdere instapost. Maar d'r rimpels krullen wel wat naar achteren/omhoog.

Je kan de vermoeidheid koppelen aan de overprikkeling. Als je al zo overprikkelt raakt van kleine dingen, dan kost dat een boel energie. Mensen met autisme hebben ook een hogere kans op burnout (aldus deze website )
Dat ze hoofdpijnklachten heeft en daar botox voor krijgt wist ik niet, :+. Maar vind dit niet lijken op (enkel) botox maar goed, ik ben ook geen cosmetisch arts, :D.

Van de overprikkeling weet ik, maar toch. Iets klikt bij mij niet helemaal hierbij. Wel viel me dit nog op uit een interview uit 2016:

quote:
'Ik heb al eens een grondig psychiatrisch onderzoek gehad waarvoor ik met vlag en wimpel ben geslaagd. Dus ik ben niet ziek omdat er iets mis zit tussen mijn oren', vertelt ze aan het AD.
Plus ze kreeg pijnverlichtende therapieën voor haar ME/CVS en die hielpen (tenminste, elke sessie leverde twee pijnloze dagen op). Ook gaf ze aan dat ze geen last had van haar ziekte tijdens haar zwangerschap.

quote:
De operatie bleek een goede zet, want Sonja voelt zich niet alleen weer thuis in haar lichaam, ze heeft ook weer energie voor tien. Dat was hard nodig. Op haar dieptepunt moest haar zoontje Damian zelfs voor haar zorgen, omdat ze dat zelf niet meer kon.
Terwijl je juist zou denken dat je meer op pad gaat als je meer energie hebt en dus sneller tegen prikkels aanloopt (autisme) en (over)vermoeid raakt daarvan dan wanneer je alleen maar op de bank ligt en 'met moeite' je zoontje naar school kon brengen. En dat laatste was haar leven (gaf ze aan).

[ Bericht 14% gewijzigd door ChipsZak. op 23-11-2021 13:31:29 ]
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 13:45:48 #126
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202304566
Desalniettemin hoop ik dan maar dat ze inderdaad autistisch is en daar haar plek ik kan vinden i.p.v. over een paar jaar weer een andere diagnose. Want dat maakt het leven voor haar een stuk makkelijker, :).

Verder wel eens met @letmehearyouscream . Waarom zou je SPW gaan studeren om je man en kind beter te begrijpen? Dat kan toch ook wel anders? Sterker nog:

quote:
Ze ontmoette in die tijd ook haar huidige man, die ooit de diagnose ADHD kreeg. Sonja geloofde daar weinig van. Dus zodra ze het weer kon, ging ze SPW studeren."Ik wilde uitvinden wat hij wel had."
Uhh... ok.

Samenvatting van de rest van een interview met RTL Nieuws

Op den duur had ze door dat ze geen ME had, ergens nadat ze voor 't eerst in een rolstoel weer naar een festival ging. Vervolgens deed ze eerst een zelfdiagnose autisme doordat ze op de partnercursus (van mensen met autisme) verhalen hoorde over vrouwen met autisme. Daar herkende ze zich toen in. En pas later, na allerlei gesprekken, kreeg ze een officiële diagnose. Dat het zo lang duurde wijdde ze aan de manier van diagnosticeren want vrouwen met autisme hebben juist 'te veel empathie' i.t.t. 'minder' of 'geen' bij mannen.

Als ze een pil kon nemen om autisme weg te nemen, zou ze dat niet doen want het heeft haar veel gebracht.
  dinsdag 23 november 2021 @ 13:49:19 #127
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_202304606
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:45 schreef ChipsZak. het volgende:
Desalniettemin hoop ik dan maar dat ze inderdaad autistisch is en daar haar plek ik kan vinden i.p.v. over een paar jaar weer een andere diagnose. Want dat maakt het leven voor haar een stuk makkelijker, :).

Verder wel eens met @:letmehearyouscream . Waarom zou je SPW gaan studeren om je man en kind beter te begrijpen? Dat kan toch ook wel anders? Sterker nog:
[..]
Uhh... ok.

Samenvatting van de rest van een interview met RTL Nieuws

Op den duur had ze door dat ze geen ME had, ergens nadat ze voor 't eerst in een rolstoel weer naar een festival ging. Vervolgens deed ze eerst een zelfdiagnose autisme doordat ze op de partnercursus (van mensen met autisme) verhalen hoorde over vrouwen met autisme. Daar herkende ze zich toen in. En pas later, na allerlei gesprekken, kreeg ze een officiële diagnose. Dat het zo lang duurde wijdde ze aan de manier van diagnosticeren want vrouwen met autisme hebben juist 'te veel empathie' i.t.t. 'minder' of 'geen' bij mannen.

Als ze een pil kon nemen om autisme weg te nemen, zou ze dat niet doen want het heeft haar veel gebracht.
Plus dat je bij SPW niet opgeleid wordt om diagnoses te stellen, het is immers geen medische opleiding.
Maar okee, doe je ding Sonja.
pi_202305431
Autisme staat er wel om bekend dat het bij vrouwen veel later/slechter gediagnosticeerd wordt, dus wat dat betreft... verder is ze ook van een leeftijd dat autisme echt nog wel onbekend was.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 23 november 2021 @ 15:23:43 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202305600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Autisme staat er wel om bekend dat het bij vrouwen veel later/slechter gediagnosticeerd wordt, dus wat dat betreft... verder is ze ook van een leeftijd dat autisme echt nog wel onbekend was.
Weet ik, maar imo zitten er gewoon dingen in dat verhaal die niet te rijmen zijn met haar eerdere klachten (zoals ze die zelf altijd beschreef). Welke autist heeft spontaan geen last van autisme als hij/zij zwanger is? Welke autist heeft baat bij pijntherapieen? En welke autist heeft meer overprikkeling als hij/zij thuis op de bank ligt itt (in een rolstoel) bij festivals, tv, op pad gaan, etc.? En dat zijn nog maar enkele dingen.

Het zou allemaal kunnen en ik ben Sonja niet en ken haar situatie ook niet van dichtbij, dus wie ben ik, :+.
  donderdag 25 november 2021 @ 07:25:17 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_202328818
quote:
81s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:49 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Plus dat je bij SPW niet opgeleid wordt om diagnoses te stellen, het is immers geen medische opleiding.
Maar okee, doe je ding Sonja.
Naast de ze bij dat soort opleidingen niet bepaald zitten te wachten op leerlingen met 'een vlekje'. Dat maakt de stap ook wat opmerkelijk.
  donderdag 25 november 2021 @ 08:41:17 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202329163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Even los daarvan snap ik ook niet hoe het zou kunnen worden aangezien voor ME?

Ik snap heel goed dat het vervelend is als je autistisch bent en dat niet begrepen wordt, maar dat je dan voor dood op de bank terechtkomt heeft niets met je autisme te maken, maar vooral met de manier waarop je met dingen omgaat.

Voor de duidelijkheid: in geval van een misdiagnose, het zou vooral vervelend zijn als mensen die echt ME hebben een klap krijgen van het gedrag en zelfdiagnose van Sonja Silva omdat mensen ze daardoor niet meer serieus nemen.

Verder denk ik dat Sonja aan hypochondrie lijdt en zelf last krijgt van iedere ziekte waarmee ze bij anderen geconfronteerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 25 november 2021 @ 09:20:09 #132
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_202329526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 08:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Even los daarvan snap ik ook niet hoe het zou kunnen worden aangezien voor ME?

Ik snap heel goed dat het vervelend is als je autistisch bent en dat niet begrepen wordt, maar dat je dan voor dood op de bank terechtkomt heeft niets met je autisme te maken, maar vooral met de manier waarop je met dingen omgaat.

Voor de duidelijkheid: in geval van een misdiagnose, het zou vooral vervelend zijn als mensen die echt ME hebben een klap krijgen van het gedrag en zelfdiagnose van Sonja Silva omdat mensen ze daardoor niet meer serieus nemen.

Verder denk ik dat Sonja aan hypochondrie lijdt en zelf last krijgt van iedere ziekte waarmee ze bij anderen geconfronteerd wordt.
Zoiets wel misschien. Al is dat meer gericht op lichamelijk klachten, dacht ik? Of meer een soort angst. Ik weet niet zozeer of Sonja echt angst of extreme bezorgdheid ervaart. Het komt op mij wel over alsof ze altijd denkt ‘iets’ te moeten hebben. Alsof ziek zijn haar gehele identiteit is. Misschien wel dat ze zich (onbewust) dan heel interessant voelt tegenover zichzelf of andere mensen.

Hoe dan ook denk ik wel dat iets is met Sonja maar geen idee wat. Valt ook niet te diagnosticeren op afstand, :+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')