Joods-christelijke traditie.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb serieus nog met een lineaal gehad als ik met mijn linkerhand schreef.
Een Anatolische winter is doorgaans wat indrukwekkender dan die van Nijmegen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef Pokkelmans het volgende: [..] Nee, ik vind de winter wel mooi. Laat die kloteturk met z'n gedichtjes van onze winter afblijven ja!!!~`1~!?
Toen zat MET-JE-NIET-VERVLOEKTE-DUIVELSHAND-LEREN-SCHRIJVEN-GODVEORMDOEMEONENE nog gewoon in het curriculum.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En maar volhouden dat vroeger het onderwijs zo veel beter was.
Ik niet hoor. Ik ben alleen blij dat ik zulk degelijk onderwijs in het Nederlands heb gehad. Voor de rest was het helemaal niet zo geweldig. De meisjes handwerkten en de jongens deden aan handenarbeid, blij dat dat weg is.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En maar volhouden dat vroeger het onderwijs zo veel beter was.
Ik verwacht een reactie als:quote:Op donderdag 2 november 2017 19:32 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Een Anatolische winter is doorgaans wat indrukwekkender dan die van Nijmegen.
Lijkt me wel mooi, een keer zo'n echt continentale winter. Hier dat gematigde klimaat is heel leuk en handig en zo, maar een keer echt een winter met een meter sneeuw en zo hebben we hier wat te weinig.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:32 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Een Anatolische winter is doorgaans wat indrukwekkender dan die van Nijmegen.
Ik ken het van mijn vader, en die deed examen in '62.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:34 schreef Igen het volgende:
Lineaal, handwerk, over welk jaar gaat dit?
Hah, ik deed een vriendelijk voorstel.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik verwacht een reactie als:
"Dan ga je toch lekker daar heen, stinkturk."
Bij mij halverwege jaren zeventig. Ik had een stokoude juf, vandaar dat het was blijven hangen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:34 schreef Igen het volgende:
Lineaal, handwerk, over welk jaar gaat dit?
Dat laatste weet ik niet maar je kunt gewoon skieën.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Lijkt me wel mooi, een keer zo'n echt continentale winter. Hier dat gematigde klimaat is heel leuk en handig en zo, maar een keer echt een winter met een meter sneeuw en zo hebben we hier wat te weinig.
Gaan we toch een keertje samen? Lekker niet skieën want skieën is voor homo's en waarschijnlijk knallen de inboorlingen je dan met oud sovjet-tuig van je latten. Maar toch.
Gewoon leren piepers schillen, huisvrouwen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik ben alleen blij dat ik zulk degelijk onderwijs in het Nederlands heb gehad. Voor de rest was het helemaal niet zo geweldig. De meisjes handwerkten en de jongens deden aan handenarbeid, blij dat dat weg is.
Is nog steeds voor homo's.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:36 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Dat laatste weet ik niet maar je kunt gewoon skieën.
Google heeft gevoel voor poëzie ontwikkeld.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind de vertaling van dat gedicht helemaal niet zo gek.
De robots komen. Zelf op tv gezien.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:37 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Google heeft gevoel voor poëzie ontwikkeld.
Eng.
Dochter naar school sturenquote:Op donderdag 2 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat systeem dat de zoon van de loodgieter naar de lts ging en de dochter van de dokter naar de hbs, dat hadden we natuurlijk nooit af moeten schaffen.
Oh.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Maar dat systeem dat de zoon van de loodgieter naar de lts ging en de dochter van de dokter naar de hbs, dat hadden we natuurlijk nooit af moeten schaffen.
Eens. Nu zitten we met Wouter Koolmees.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:36 schreef Janneke141 het volgende:
Je maakt een grapje, maar ik had in mijn eerste jaar nog een vriendin die er openlijk voor uitkwam dat ze een man zocht onder de studenten. Ze ging vaak naar Vindicat.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dochter naar school sturen.
Zonde van de moeite.
Het grappige is dat ze nu eigenlijk al in groep 3 tafels leren.... het was gisteren kijkochtend, en dan kun je een kwartiertje in de klas meebeleven wat ze doen, maar dat zie je in het rekenschrift bijvoorbeeld al 15 hokjes met daarop een plaatje zodat je ze niet letterlijk kunt tellen, en dan moeten ze zeggen hoeveel hokjes het zijn.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En sla je ze met een liniaal als ze de tafel van 29 niet binnen een minuut kunnen opzeggen.
Bij ons op de lagere school al niet meer, daar was nog wel een juf in de tweede klas die van de lijfstraffen was, tegen de tijd dat mijn zusje (3 jaar jonger) in haar klas zat waren de ouders het zo zat dat ze gezorgd hebben dat ze op non-actief ging.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Bij mij halverwege jaren zeventig. Ik had een stokoude juf, vandaar dat het was blijven hangen.
Verstandige dame. Heeft ze een rijke aan de haak geslagen?quote:Op donderdag 2 november 2017 19:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar ik had in mijn eerste jaar nog een vriendin die er openlijk voor uitkwam dat ze een man zocht onder de studenten. Ze ging vaak naar Vindicat.
Wat is dat? Google maakt me niet wijzer.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
Mijn vader moest naar de OVS, maar hij wilde niet. En terecht.
Dat kan toch? Ik zie mezelf ook niet snel met een laag-opgeleide partner. Eigenlijk überhaupt niet met partner, maar toch. Als ik dan toch mag kiezen gaat de voorkeur denk ik al snel uit naar iemand met in ieder geval een béétje gezond verstand.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar ik had in mijn eerste jaar nog een vriendin die er openlijk voor uitkwam dat ze een man zocht onder de studenten. Ze ging vaak naar Vindicat.
Bijzonder.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het grappige is dat ze nu eigenlijk al in groep 3 tafels leren.... het was gisteren kijkochtend, en dan kun je een kwartiertje in de klas meebeleven wat ze doen, maar dat zie je in het rekenschrift bijvoorbeeld al 15 hokjes met daarop een plaatje zodat je ze niet letterlijk kunt tellen, en dan moeten ze zeggen hoeveel hokjes het zijn.
Ik niet en jij ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:39 schreef Pokkelmans het volgende:
Tegenwoordig kun je gewoon geld verdienen met een lekker wijf zijn en twerken.
Nee, dat viel tegen. Ze is aan de zoon van haar chef gekoppeld zodra ze ging werken omdat het studeren te lang duurde.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verstandige dame. Heeft ze een rijke aan de haak geslagen?
Privileges.quote:
Deze vergelijking klopt niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:40 schreef Drugshond het volgende:
Parlement Sint-Maarten zet premier Marlin af
Zwarte Piet == Zwarte Piet -1
De Ondergrondse VakSchool.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is dat? Google maakt me niet wijzer.
Dat is volkomen begrijpelijk en niet verkeerd. Maar zij deed het om de status en was zelf ook niet echt ontwikkeld.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dat kan toch? Ik zie mezelf ook niet snel met een laag-opgeleide partner. Eigenlijk überhaupt niet met partner, maar toch. Als ik dan toch mag kiezen gaat de voorkeur denk ik al snel uit naar iemand met in ieder geval een béétje gezond verstand.
Nou nee, dat is nu kennelijk de manier van leren rekenen.... met lezen gaat het ook weer anders dan 20 jaar (of 45 jaar) geleden, maar het grappige is dat het eigenlijk best wel een moderne versie van aap noot mies is nu.... hij kan aap noot mies dan ook prima lezenquote:
Die had je ook niet aan jullie eind van het land.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
Ik dacht dat tafels pas in groep 4 aan bod kwamen in mijn tijd. Wellicht was ik gewoon traag en liepen we achter.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, dat ik nu kennelijk de manier van leren rekenen.... met lezen gaat het ook weer anders dan 20 jaar (of 45 jaar) geleden, maar het grappige is dat het eigenlijk best wel een moderne versie van aap noot mies is nu.... hij kan aap noot mies dan ook prima lezen
Ook nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die had je ook niet aan jullie eind van het land.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ondergrondse_Vakschool
Dank. Nu snap ik dat Ondergrondse: werk in de mijnen. Je vader had vast veel beter gekund.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die had je ook niet aan jullie eind van het land.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ondergrondse_Vakschool
Kennelijk was het gemakkelijker om gewoon door te tellen met jouw lichting, dan iedere individuele leerling uit je klas te laten zitten en het jaar daarop een dubbel zo grote klas in het leerjaar te hebben.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat tafels pas in groep 4 aan bod kwamen in mijn tijd. Wellicht was ik gewoon traag en liepen we achter.
Heeft ie ook, want hij is niet gegaan. Maar dat kwam hem wel op de nodige bonje met mijn opa en met meneer pastoor te staan.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Dank. Nu snap ik dat Ondergrondse: werk in de mijnen. Je vader had vast veel beter gekund.
Niet zo denigrerend over de mijnwerkers hè.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Je vader had vast veel beter gekund.
Goed punt.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kennelijk was het gemakkelijker om gewoon door te tellen met jouw lichting, dan iedere individuele leerling uit je klas te laten zitten en het jaar daarop een dubbel zo grote klas in het leerjaar te hebben.
Vandaar ook dat je langer 21 bent dan normale mensen.
Wat goed dat je vader heeft geweigerd. Het gaat tenslotte om je toekomst; dan maar bonje.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heeft ie ook, want hij is niet gegaan. Maar dat kwam hem wel op de nodige bonje met mijn opa en met meneer pastoor te staan.
Nee, het verbaasde mij ook hoor, maar er was gewoon een bladzijde met diverse blokjes (3 rijen van 5 bijvoorbeeld) met daarop een plaatje dat het tellen onmogelijk maakte en toch wist hij kennelijk prima hoeveel blokjes het waren, want de juiste getallen stonden erbij.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik dacht dat tafels pas in groep 4 aan bod kwamen in mijn tijd. Wellicht was ik gewoon traag en liepen we achter.
Je hebt gelijk. Dat had jij moeten doen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:48 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Niet zo denigrerend over de mijnwerkers hè.
Ideaal voor de rekentoets.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
Er wordt met die tafels gewoon meer ingezet op begrip dan op het stampen en het klassikaal opdreunen van die rijtjes. Daar heb je uiteindelijk ook veel meer aan.
Vooral omdat die toch wordt afgeschaft.quote:
Zonde. Slechtste beslissing uit dit kabinet, op de afschaffing van FBI-vastgoedvehikels na.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral omdat die toch wordt afgeschaft.
Meen je dit serieus, of is deze post slechts bedoeld om mij uit de tent te lokken?quote:Op donderdag 2 november 2017 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zonde. Slechtste beslissing uit dit kabinet, op de afschaffing van FBI-vastgoedvehikels na.
Vast niet voor lang.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral omdat die toch wordt afgeschaft.
Ik weet niets over die rekentoets.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meen je dit serieus, of is deze post slechts bedoeld om mij uit de tent te lokken?
Gewoon gedaan omdat het gros (behalve Dijkhoff) hem niet zou halen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zonde. Slechtste beslissing uit dit kabinet, op de afschaffing van FBI-vastgoedvehikels na.
Ik moet vooral zien of het lukt om het door te voeren voordat het kabinet valtquote:
ik ken het uit ervaring, vertelde het mijn broer in de hogere klas, die juf die kreeg ervan langs!quote:Op donderdag 2 november 2017 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ken het van mijn vader, en die deed examen in '62.
Wat mij betreft mogen ze hun tijd uitzitten gedwarsboomd door de oppositie!quote:Op donderdag 2 november 2017 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moet vooral zien of het lukt om het door te voeren voordat het kabinet valt
Als Janneke al geen vertrouwen in de toekomst heeft, waarom wij dan wel?quote:Op donderdag 2 november 2017 19:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik moet vooral zien of het lukt om het door te voeren voordat het kabinet valt
Geef jij met vol vertrouwen dan al geld uit?quote:Op donderdag 2 november 2017 20:03 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Als Janneke al geen vertrouwen in de toekomst heeft, waarom wij dan wel?
Uiteraard.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Geef jij met vol vertrouwen dan al geld uit?
Vroeg ik jouw?quote:
Het is sowieso een kabinet voor mensen die vertrouwen in zichzelf hebben en daar eigenlijk geen kabinet voor nodig hebben.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:03 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Als Janneke al geen vertrouwen in de toekomst heeft, waarom wij dan wel?
Je krijgt ook meer inkomen, dus die 9% BTW doet dan ook geen echte pijn.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vroeg ik jouw?
Ik doe het niet, vertik het of ik mag het al in het buitenland?
Niet voor niks verhogen ze de btw op levensmiddelen, ergens steekt het.
Lijkt mij toch geen aanbeveling als het kabinet je zelfvertrouwen moet geven.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is sowieso een kabinet voor mensen die vertrouwen in zichzelf hebben en daar eigenlijk geen kabinet voor nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |