Het wordt met de dag gekkerquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 01:45 schreef ToT het volgende:
"maar dat malle festival heeft dus excuses gemaakt voor het "racisme" van die fotograaf, en niet voor het racisme van Lido." WTF???/
Precies dit. Als dit veroordeeld was, zoals elke gekke racistische actie moet veroordeeld worden was alles prima geweest. Je hebt nu eenmaal racistisch volk. Dat geblaat over safe space en dergelijke, daar ga je spontaan van kotsen. Zal niet lang meer duren voor we dat gezeik hier ook krijgen, geïmporteerd door de reeds vermelde Quincy Gario's van deze wereld.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:25 schreef ToT het volgende:
Wel lachen dat de blanken nu als jankerds of racisten worden weggezet, terwijl er excuses gemaakt zijn voor het gedrag van de journalist i.p.v. deze racistische dame zelf.
Dat dit wijf zichzelf belachelijk wil maken en een tweesplitsing wil herintroduceren tussen blank en zwart boeit me niet zo. Die excuses voor dat iemand niet aan haar "slegs vir swartes" geneuzel mee wil doen vind ik veel kwalijker.
Toch denk ik dat het hier veel minder zal aanslaan; Nederlanders zijn veel nuchterder.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:31 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Precies dit. Als dit veroordeeld was, zoals elke gekke racistische actie moet veroordeeld worden was alles prima geweest. Je hebt nu eenmaal racistisch volk. Dat geblaat over safe space en dergelijke, daar ga je spontaan van kotsen. Zal niet lang meer duren voor we dat gezeik hier ook krijgen, geïmporteerd door de reeds vermelde Quincy Gario's van deze wereld.
Jongen, racisme bestaat niet meer! Er zijn namelijk succesvolle zwarte mensen!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dat moet dan als compensatie gelden wegens slavernij of 'institutioneel racisme'. Mocht deze radicaal dit echt gaan doen zou aangifte zeker op zijn plaats.
(Erg he al dat institutioneel racisme waar je als 'zwart' mens gewoon succes kan hebben al artiest)
En waarom vind je dat dom?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat ze als minderheidsgroep een bepaald recht hebben op vergelding omdat ze van mening zijn dat 'je als witte/man/hetero/enz. niet kan weten hoe het voelt om gediscrimineerd te worden'.
Elk argument waarmee je claimt dat ze nu zélf discrimineren wordt dan van tafel geveegd omdat je het vanuit een bevoorrechte positie maakt.
Ik had niets anders verwacht van dat domme Canadese volk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:23 schreef Perox het volgende:
Go alt-rechts-SJW!![]()
![]()
![]()
Domme actie van deze artiest, en een nog dommere reactie van dat festival.
Tijd voor de oprichting van WLM.
We wonen niet in Amerika hé, met je jurisprudentie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wel als in 5223 andere voorwaarden staan. Ben er niet heel erg in thuis, maar ik meen dat zo'n discriminatie aanklacht vaak bestaat uit een combinatie van artikelen die al dan niet door jurisprudentie wat ruimer zijn gemaakt dan je zou denken. Het is niet zo dat je bij de politie kan komen met zie je nou wel in art. 1 van de grondwet staat duidelijk dat ik slachtoffer ben!!
Omdat 'discrimineren' gaat om gelijkwaardigheid, niet om het mogen terug-discrimineren om de stand weer gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En waarom vind je dat dom?
Deze post spreekt zich nogal tegen. Als het uitgangspunt ongelijk is, waarom mag je dan niets terug doen om weer op gelijke hoogte te komen staan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Omdat 'discrimineren' gaat om gelijkwaardigheid, niet om het mogen terug-discrimineren om de stand weer gelijk te krijgen.
Omdat er nergens een duidelijk 'nulniveau' is bepaald. Net zo goed als we mannen niet minder laten verdienen of hun stemrecht afpakken omdat vrouwen al eeuwenlang dat recht niet hebben gehad.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Deze post spreekt zich nogal tegen. Als het uitgangspunt ongelijk is, waarom mag je dan niets terug doen om weer op gelijke hoogte te komen staan?
Als art. 1 het einde van het verhaal zou zijn dan zouden veel van jouw opvattingen ongrondwettelijk zijn. En ook in Nederland is jurisprudentie een dingetje hoewel niet in dezelfde mate als de Angelsaksen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
We wonen niet in Amerika hé, met je jurisprudentie.
Lekker makkelijk om dat te zeggen als je zelf nauwelijks last hebt van discriminatie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je kan óf zeggen "We gaan elkaar vanaf NU gelijkwaardig behandelen",
Een dingetje van geen belang.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als art. 1 het einde van het verhaal zou zijn dan zouden veel van jouw opvattingen ongrondwettelijk zijn. En ook in Nederland is jurisprudentie een dingetje hoewel niet in dezelfde mate als de Angelsaksen.
Jij bent tegen discriminatie dus wil je van discriminatie beleid maken om de vermeende discriminatie te compenseren. Dat is pas echt niveau hoor.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om dat te zeggen als je zelf nauwelijks last hebt van discriminatie.
- "We gaan niet meer praten over discriminatie, maar elkaar allemaal gelijkwaardig behandelen!"
- "Maar ik vind nog steeds reële nadelen van discriminatie."
- "Kan niet, want behandelen elkaar vanaf nu gelijkwaardig. Je stelt je gewoon aan of zo."
- "Prima, als je dat denkt, dan ga ik jou ook eens discrimineren."
- "Hé, we zouden elkaar toch allemaal gelijkwaardig behandelen?! Vieze racist!"
Om even het niveau van die discussie weer te geven...
Ach ja, we doen ook aan het opsluiten van mensen om ontvoering tegen te gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij bent tegen discriminatie dus wil je van discriminatie beleid maken om de vermeende discriminatie te compenseren. Dat is pas echt niveau hoor.
Met als verschil dat we daders opsluiten en jouw ideeën voornamelijk onschuldige mensen treffen. Ervanuitgaande dat een meerderheid tegen racisme is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ach ja, we doen ook aan het opsluiten van mensen om ontvoering tegen te gaan.
Klinkklare bullshit, als je gediscrimineerd wordt kun je daar aangifte van doen, het volgens de legale wegen bestrijden en zult daar ook steun in krijgen. Maar in plaats daarvan wil je burgers die daar niks mee te maken hebben gaan straffen op basis van huidskleur.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om dat te zeggen als je zelf nauwelijks last hebt van discriminatie.
- "We gaan niet meer praten over discriminatie, maar elkaar allemaal gelijkwaardig behandelen!"
- "Maar ik vind nog steeds reële nadelen van discriminatie."
- "Kan niet, want behandelen elkaar vanaf nu gelijkwaardig. Je stelt je gewoon aan of zo."
- "Prima, als je dat denkt, dan ga ik jou ook eens discrimineren."
- "Hé, we zouden elkaar toch allemaal gelijkwaardig behandelen?! Vieze racist!"
Om even het niveau van die discussie weer te geven...
En ze je white guilt proberen aan te praten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden dat ze als minderheidsgroep een bepaald recht hebben op vergelding omdat ze van mening zijn dat 'je als witte/man/hetero/enz. niet kan weten hoe het voelt om gediscrimineerd te worden'.
Elk argument waarmee je claimt dat ze nu zélf discrimineren wordt dan van tafel geveegd omdat je het vanuit een bevoorrechte positie maakt.
Dat dringt niet door hoor. Probleem is dat het sjw volk niet vanuit principes redeneert, maar vanuit uitkomsten. Bijvoorbeeld X percentage mensen op tv/in het bestuur moet zwart zijn. Dus ze zeggen misschien wel racisme is fout en we moeten er wat aan doen, maar ze schuwen dan geen racisme om de uitkomsten gelijk te trekken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En ze je white guilt proberen aan te praten.
Ik weet hoe de sjw's in elkaar steken inmiddels![]()
Ranzig zichzelf goedvolk schijtvolk met een monopoly op het eigen gelijk. In een dergelijke discussie moet je het dan ook direct omdraaien en terugkaatsen.
Gewoon omdat al die hypergevoelige alt right figuurtjes zo lekker hun eigen glazen ingooien met hun hysterische reacties.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:25 schreef ToT het volgende:
Wel lachen dat de blanken nu als jankerds of racisten worden weggezet, terwijl er excuses gemaakt zijn voor het gedrag van de journalist i.p.v. deze racistische dame zelf.
Dat dit wijf zichzelf belachelijk wil maken en een tweesplitsing wil herintroduceren tussen blank en zwart boeit me niet zo. Die excuses voor dat iemand niet aan haar "slegs vir swartes" geneuzel mee wil doen vind ik veel kwalijker.
Voorbeelden?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon omdat al die hypergevoelige alt right figuurtjes zo lekker hun eigen glazen ingooien met hun hysterische reacties.
Kijk ik heb ook niks met die Sylvana/Gario figuren waar deze zangeres ook een adept van is. En vind het ook een beetje smakeloos. Maar de kinderachtige en gefrustreerde manier waarop manier waarop de voorspelbare users erop reageren is nog veel triester.
Racisme veroordelen, dieptriest inderdaad.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon omdat al die hypergevoelige alt right figuurtjes zo lekker hun eigen glazen ingooien met hun hysterische reacties.
Kijk ik heb ook niks met die Sylvana/Gario figuren waar deze zangeres ook een adept van is. En vind het ook een beetje smakeloos. Maar de kinderachtige en gefrustreerde manier waarop manier waarop de voorspelbare users erop reageren is nog veel triester.
Racisme veroordelen is kinderachtig !quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De ironiequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar de kinderachtige en gefrustreerde manier waarop manier waarop de voorspelbare users erop reageren is nog veel triester.
Het punt is natuurlijk niet dat ze het afkeuren maar dat racisme van anderen hun racisme moet legitimeren.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi hoe dit hele topic een spiegel is voor andere racisme-discussies, maar dat de fanatieke racisten dat niet door lijken te hebben.
Welk racisme heb je het over.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk niet dat ze het afkeuren maar dat racisme van anderen hun racisme moet legitimeren.
Het hypocriete gedrag van o.a. Sylvana/Gario/deze zangeres is net zo erg.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een beetjes stigmatiserend. Deze witte lieden stonden op het punt om naar het concert van deze donkere dame te gaan. En wel helemaal vooraan, om ten volle te kunnen genieten van het stemgeluid. Nu wordt dit hen ontnomen vanwege redenen van discriminatoire aard. En dat is natuurlijk een enorme teleurstelling, en bovenal een gevoel van bodemloze onrechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon opportunisme van de meest doorzichtige soort.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:48 schreef habitue het volgende:
[..]
Racisme veroordelen, dieptriest inderdaad.
Niet alleen die B-artiest doet iets raars, de organisator doet nog iets veel raarders. En dat is onderdeel van een trend (bijv. ook organisaties die zogenaamd racistische namen aanpassen of bij sollicitaties voorrang geven aan minderheden). Discriminatie moet niet met discriminatie de andere kant op bestreden worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:05 schreef westwoodblvd het volgende:
Al die schuimbekkende bruinhemden hier die over elkaar heen buitelen van verontwaardiging, omdat er een B-artiest ergens in Canada rare dingen doet. Het is bijna te komisch om waar te zijn.
De betreffende artiest was gewoon bezorgd dat de tere witte zieltjes geen gehoorschade opliepen natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een beetjes stigmatiserend. Deze witte lieden stonden op het punt om naar het concert van deze donkere dame te gaan. En wel helemaal vooraan, om ten volle te kunnen genieten van het stemgeluid. Nu wordt dit hen ontnomen vanwege redenen van discriminatoire aard. En dat is natuurlijk een enorme teleurstelling, en bovenal een gevoel van bodemloze onrechtvaardigheid.
Is dat een reden om je dan precies zo te gaan gedragen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Het hypocriete gedrag van o.a. Sylvana/Gario/deze zangeres is net zo erg.
Wie doet er aan openbare racisme in dit topic? Wil je ze even aanwijzen en anders jezelf corrigeren?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat een reden om je dan precies zo te gaan gedragen?
Dat is nou juist waar ik in dit topic over val. Men gedraagt zich net zo kleinzielig als degenen die men het verwijt.
Het racisme van de fanatieke racisten waar Ser_Ciappelletto naar verwijst.quote:
Volgens mij hebben de meeste SJW tegenstanders op fok en in de rest van de wereld aangegeven wat tegen discriminatie te hebben. En dan is er een zanger met de steun van de organisatie die even aan rassenscheiding doet. Jij noemt de kritiek opportunisme, ik noem het consequent zijn, zelfs als mensen aan de top van de progressieve slachtofferladder benadeeld worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon opportunisme van de meest doorzichtige soort.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wie doet er aan openbare racisme in dit topic? Wil je ze even aanwijzen en anders jezelf corrigeren?
Geen idee of Ser het al in dit topic heeft gedaan, maar hij is voorstander voor andere regels voor mensen op basis van huidskleur. In de zin van als er niet genoeg zwarte mensen naar de uni gaan voor zijn smaak dan moeten blanke en Aziatische mensen voortaan hogere cijfers halen dan de zwarte medemens.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het racisme van de fanatieke racisten waar Ser_Ciappelletto naar verwijst.
Ik vind het veel erger dat de organisatie eiste dat er aan meegedaan werd en dat er excuses werd aangeboden wegens een journaliste die dat niet deed.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:05 schreef westwoodblvd het volgende:
Al die schuimbekkende bruinhemden hier die over elkaar heen buitelen van verontwaardiging, omdat er een B-artiest ergens in Canada rare dingen doet. Het is bijna te komisch om waar te zijn.
Dat is wat ze in Engels 'affirmative action' noemen. Ik snap je intuïtie dat dat ook racistisch is. Toch zijn er best goede argumenten die je daarvoor zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen idee of Ser het al in dit topic heeft gedaan, maar hij is voorstander voor andere regels voor mensen op basis van huidskleur. In de zin van als er niet genoeg zwarte mensen naar de uni gaan voor zijn smaak dan moeten blanke en Aziatische mensen voortaan hogere cijfers halen dan de zwarte medemens.
Als dat niet openbaar racisme is weet ik het niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ken ik Sers exacte ideeën hierover niet. Wellicht is het beter als hij die zelf toelicht.Niet meer aanwezig in dit forum.
Niemand, men is juist druk bezig om zich ineens zo policor mogelijk te profilerenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wie doet er aan openbare racisme in dit topic? Wil je ze even aanwijzen en anders jezelf corrigeren?
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is wat ze in Engels 'affirmative action' noemen. Ik snap je intuïtie dat dat ook racistisch is. Toch zijn er best goede argumenten die je daarvoor zou kunnen maken.
Relevante politieke filosofie:Geen tijd om Harvard filmpjes te gaan kijken maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ken ik Sers exacte ideeën hierover niet. Wellicht is het beter als hij die zelf toelicht.komen de argumenten toevallig hier op neer?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat dringt niet door hoor. Probleem is dat het sjw volk niet vanuit principes redeneert, maar vanuit uitkomsten. Bijvoorbeeld X percentage mensen op tv/in het bestuur moet zwart zijn. Dus ze zeggen misschien wel racisme is fout en we moeten er wat aan doen, maar ze schuwen dan geen racisme om de uitkomsten gelijk te trekken.
Dat is veel te veel eer voor dat clubje, SJW'ers worden nu ook niet echt gewaardeerd door de meeste liberals zoals bijvoorbeeld Seinfeld en Bill Maher regelmatig laten horen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
Vooral zo doorgaan SJWers. Dit soort onzin heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat Trump in het Witte Huis terecht is gekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |