abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:07:21 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780362
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174780386
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
pi_174780392
Dus een V6 met enkele turbo en alleen een MGU-K met meer vermogen en hogere toeren.

Geen twin turbo en (nog) geen loslaten (of verhogen) van de fuel flow -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 31-10-2017 15:15:14 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174780429
Meer brandstof moeten besparen maar wel aanzienlijk meer toeren maken. Ja dit staat niet evenredig aan elkaar maar toch. De restrictie van de brandstof mag er wel af.
pi_174780484
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
Eerder de fuel flow limiet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:13:23 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174780500
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:08 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Maargoed, de MGU-H is er af, die kon nog wel eens voor die beperking zorgen.
slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:15:42 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174780546
quote:
Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used
laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:27 #208
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174780895
Laat ze het tanken tijdens de race maar weer invoeren. Dat maakt het allemaal weer wat minder voorspelbaar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:34:33 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780898
• 1.6 Litre, V6 Turbo Hybrid
• 3000rpm higher engine running speed range to improve the sound
• Prescriptive internal design parameters to restrict development costs and discourage extreme designs and running conditions
• Removal of the MGUH
• More powerful MGUK with focus on manual driver deployment in race together with option to save up energy over several laps to give a driver controlled tactical element to racing
• Single turbo with dimensional constraints and weight limits
• Standard energy store and control electronics
• High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
• Intention to investigate tighter fuel regulations and limits on number of fuels used

Lijstje
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:37:17 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174780962
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
3000 toeren mogen draaien? Willen ze terug naar de 18.000 toeren?

Nu halen ze de toegestane 15.000 toeren al bij lange na niet
Zonder MGU-H moeten ze meer toeren draaien om de turbo goed te laten werken. Komt wel goed denk ik :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174780976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Eerder de fuel flow limiet
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

slechts gedeeltelijk. Die fuel flow limit moet je niet uitvlakken
Klopt, overheen gelezen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:43:23 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174781108
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:44:41 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781131
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
KERS is nooit weggeweest :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:47:19 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781193
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:48:09 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174781212
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

laten we maar hopen dat ze dit nog herzien
betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:51:10 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781275
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

betekent gewoon dat ze minder vaak met een nieuw brandstofmengsel mogen komen.
oa
pi_174781559
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:43 schreef nils7 het volgende:
Waarom KERS weer terug en waarom standaard componenten? Elektrisch is de toekomst, ik zou wel willen zien of Mercedes dat beter voor elkaar heeft dan Renault met dat elektrisch gedeelte. Dat de rijder dit kan loslaten is fijn maar zou het niet beter zijn dat een X percentage van een rondje altijd van een niet-ICE bron komt.
Daarvoor is de Formule E en de MGU-K is nog steeds het elektrische deel van de hybride motor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781619
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Oftewel er verandert helemaal niets, behalve dat de MGU-H weg gaat.

En verder weer een bak restricties, hebben ze dan echt totaal niets geleerd :')? Dat verhoogt de kosten juist weer alleen maar. Wat een dom gedoe zeg.

Dit betekent dus geen nieuwe constructeurs voor 2021 in ieder geval.
Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174781668
quote:
High Level of external prescriptive design to give ‘Plug-And-Play’ engine/chassis/transmission swap capability
Betekent dit dat motoren interchangeable worden? Als in, engine performed niet gedurende een seizoen, RIP engine deal en zo een andere motor erin?

Dat zou wel vet zijn namelijk. Nu zijn teams daar ontzettend in beperkt omdat de hele auto om de motor heen is ontworpen qua engine mounts en chassis.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:19 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal nog heel moeilijk worden voor 2021
Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:14:38 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174781751
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Mooi, dan weten we dat het omgekeerde waar is :)
Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:16:05 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174781772
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh?
Stopt indy in 2021 dan?
nee maar dat winnen van titels voor 2021
pi_174781835
Je kunt ook een boost gebruiken van de MGUK om je auto wat sneller op toeren te krijgen.

Turbo lags zijn niet vreemd in de F1. Sterker nog, vroeger was er (jaren ‘70?) een BMW F1 motor die in quali trim zo’n 1100-1400pk leverde, maar waarbij de coureurs voor het ingaan van de bocht alweer op het gas gingen om na de bocht meteen weer op de turbo te kunnen rijden😂

Edit: De BMW M10 1.5 turbo, 1500pk in quali trim
De basis was een zeer flink gebruikt blok van een BMW motorfiets, waarvan het staal door hitte in de loop der jaren gebruik helemaal was uitgehard. Werd een tijd in de sneeuw gelegd waar de monteurs er regelmatig op pisten om hem nog harder te krijgen.

Daarna werd hij opgebouwd voor de F1. Nog steeds de meest krachtige F1 motor ooit.
(Y)
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:43 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174781839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar dat winnen van titels voor 2021
Dat is vrij logisch, maar wie of wat stopt er in 2021 dan?
Ik denkt dat wij elkaar niet helemaal snappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:19:45 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174781841
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dit drastisch de kosten gaat verminderen? Om dezelfde performance te krijgen zal de MGU-K flink opgevoerd moeten worden, dat kleine dingetje levert nu veel te weinig power.

Bovendien moet men weer een compleet nieuw systeem ontwikkelen om turbo-lag tegen te gaan. Gaat dat goedkoop worden denk je?

Oh en als die onderdelen standaard worden waarom zouden Mercedes of Renault dan blijven?
De turbo wordt kleiner, de regulering rond het ontwerp van de motor wordt flink aangescherpt waardoor de ontwerpkosten lager worden, de MGU-H was een absolute hel voor alle motorbouwers. Dus ja, dit gaat de kosten flink verlagen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')