abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174689839
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:43:48 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174689888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:37 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Ben het effe kwijt waarom was dat ook alweer?
http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Klingon_augment_virus
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:51:05 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174689997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:37 schreef Devil010 het volgende:

[..]

Ben het effe kwijt waarom was dat ook alweer?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 00:07:29 #4
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_174705539
Thanks guys!
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_174758011
Nieuwe aflevering, ik vond hem wel tof.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_174761832
Anthony Rapp is nu volop in het nieuws, voor wie dit gemist heeft: https://nos.nl/artikel/22(...)ng-minderjarige.html
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174763728
quote:
3s.gif Op maandag 30 oktober 2017 14:36 schreef DragonFodder het volgende:
Nieuwe aflevering, ik vond hem wel tof.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174763856
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eens, maar ik hou er juist van :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_174766168
Toffe ep wel. Tis al vaker gedaan maar ach, wel wat character development. Feestjes op de Discovery lijken me een stuk leuker dan op de Enterprise. Beer pong vs jazzmuziek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174767145
Referentie naar Q, I like! _O_
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2017 @ 21:35:15 #11
230491 Zith
pls tip
pi_174767177
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:01 schreef Nielsch het volgende:
Toffe ep wel. Tis al vaker gedaan maar ach, wel wat character development. Feestjes op de Discovery lijken me een stuk leuker dan op de Enterprise. Beer pong vs jazzmuziek.
Hiphop parties in de galaxy _O_

Tijdlus _O_

Massamoordenaar die aan het einde zijn vriendin terug krijgt, eind goed al goed :{
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174767529
Blijft toch bijzonder dat ze daar op feestjes nog muziek van pakweg 170 jaar geleden draaien. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174767645
Leuke, ouderwetse aflevering. Passend in de rode draad maar toch een min of meer losse episode. Fijn.
pi_174769226
Gejat van Groundhog day en die film van Tom Cruise met die Alien invasie.
pi_174769513
Puik weer.
Ja doei.
  maandag 30 oktober 2017 @ 23:24:28 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174770636
Ik zie de chemie tussen Burnham en Tyler echt niet.
pi_174770809
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 23:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie de chemie tussen Burnham en Tyler echt niet.
Ik ook niet.
Ze krijgt een natte poes van hem en hij krijgt een harde worst van haar.
pi_174771153
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:34 schreef DJKoster het volgende:
Referentie naar Q, I like! _O_

Deze maar even posten. *O*
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 00:35:14 #19
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_174772161
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 18:16 schreef Kloonhommel het volgende:
Anthony Rapp is nu volop in het nieuws, voor wie dit gemist heeft: https://nos.nl/artikel/22(...)ng-minderjarige.html
Zachary Quinto gelooft excuus Spacey niet

[...]

De toen veertienjarige Broadway-acteur op een feest van Spacey raakte verveeld door alle volwassenen om zich heen en ging boven in de slaapkamer tv kijken. Toen het evenement afgelopen was verscheen Spacey in de deuropening en tilde hem op bed, vertelt Rapp in zijn bericht. „Hij probeerde me te verleiden. Ik weet niet of ik het in deze woorden zou hebben gezegd, maar ik was me ervan bewust dat hij seks met me wilde”, aldus de Star Trek-acteur.

[...]

„Het is erg verdrietig en verontrustend dat dit is hoe Kevin Spacey vertelt homo te zijn”, stelt Quinto. „Niet door op te staan als een teken van trots - in het licht van al zijn prijzen en prestaties - en op die manier tienduizenden LGBTQ-kinderen over de hele wereld te inspireren, maar door op een berekende manipulatieve manier de aandacht af te leiden van serieuze beschuldigingen. Quinto zegt verder te hopen dat Rapp zijn stem wordt gehoord boven het statement van Spacey.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:32:39 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174773063
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig de betere ook.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:33:24 #21
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174773722
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 21:01 schreef Nielsch het volgende:
Toffe ep wel. Tis al vaker gedaan maar ach, wel wat character development. Feestjes op de Discovery lijken me een stuk leuker dan op de Enterprise. Beer pong vs jazzmuziek.
Feestjes op DS9 waren ook wel leuk. Wat was het, een vrijgezellenfeestje van Dax?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:34:14 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174773726
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:37 schreef polderturk het volgende:
Gejat van Groundhog day en die film van Tom Cruise met die Alien invasie.
En een aflevering van TNG
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:18:59 #23
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174774359
ik heb vandaag zoveel overeenkomsten gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vond de aflevering (7 alweer) een 7 waard
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:20:40 #24
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174774381
die dokter is wel echt een natte hoor
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:49:33 #25
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174777914
Ik vond het een prima ep op het feit na dat hij er wel heel makkelijk mee weg kwam, het bleef alleen de hele tijd knagen hoe het met die admiraal is.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174780582
Verdomme, waarom pakt deze serie me na 7 afleveringen nog steeds niet!?
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:22:20 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174780687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:17 schreef Odaiba het volgende:
Verdomme, waarom pakt deze serie me na 7 afleveringen nog steeds niet!?
Kweenie man. Jammer wel. Het gewoon ff helemaal los zien van wat je van Star Trek gewend bent?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174780886
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:17 schreef Odaiba het volgende:
Verdomme, waarom pakt deze serie me na 7 afleveringen nog steeds niet!?
Als een serie mij niet pakt na 1 of 2 afleveringen stop ik ermee. Misschien een tip?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:35:45 #29
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_174780925
Je kan het ook even laten rusten en straks alle afleveringen in één keer kijken. Dat helpt soms.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:38:25 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174780992
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als een serie mij niet pakt na 1 of 2 afleveringen stop ik ermee. Misschien een tip?
Ik normaal ook wel maar met series zoals Star Trek zou ik het ook moeilijker hebben als ik me er niet in kan vinden :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174782042
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Kweenie man. Jammer wel. Het gewoon ff helemaal los zien van wat je van Star Trek gewend bent?
Dat doe ik al zins aflevering 3. Dan gaat het wel, maar ik wil juist star trek en de mensen die dit mogelijk maken supporten. Dus ik geef het niet op.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als een serie mij niet pakt na 1 of 2 afleveringen stop ik ermee. Misschien een tip?
Dat doe ik bij elke andere serie, niet met Star Trek, maargoed verder is er ook weinig te bekijken tot nu toe. Beetje zwak televisie seizoen. Hopelijk maakt Vikings nog een hoop goed.
pi_174782104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:28 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat doe ik al zins aflevering 3. Dan gaat het wel, maar ik wil juist star trek en de mensen die dit mogelijk maken supporten.

Dan kun je ook de aflevering aanzetten en iets anders gaan doen. Denkt Netflix dat er weer iemand gekeken heeft.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174782386
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan kun je ook de aflevering aanzetten en iets anders gaan doen. Denkt Netflix dat er weer iemand gekeken heeft.
:') Is een optie, maar dan kijk ik toch nog liever iets. Maar bedankt voor de suggestie.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:10:05 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174782821
Maar
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Je kan het ook even laten rusten en straks alle afleveringen in één keer kijken. Dat helpt soms.
is ook wel een goede vind ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:49:43 #35
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174785040
Kun je nog snachts aanzetten ook :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174794653
Vandaag TNG S3A15 gekeken. Echt een top aflevering. Ongelofelijk goed.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 november 2017 @ 08:31:30 #37
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174796991
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 23:46 schreef polderturk het volgende:
Vandaag TNG S3A15 gekeken. Echt een top aflevering. Ongelofelijk goed.
Ah, ik moest even zoeken, maar Yesterday's Enterprise, die is inderdaad ontzettend goed gedaan. Een juweeltje in de TNG reeks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 1 november 2017 @ 09:05:29 #38
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174797385
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 15:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als een serie mij niet pakt na 1 of 2 afleveringen stop ik ermee. Misschien een tip?
zoals iemand eerder zei, het is leuke scifi, maar slechte star trek
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 1 november 2017 @ 09:17:11 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174797579
Grappig dat ze “Staying Alive” op het feestje draaiden.

Aardige aflevering. Had goed kunnen zijn als het niet zo afgeraffeld was.

Wel duidelijk dat Stamets een soort god of supermens wordt. Benieuwd waar dat naar toe gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 01-11-2017 09:22:42 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator woensdag 1 november 2017 @ 09:27:32 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174797760
Het einde van deze aflevering had zo in TOS gekunt O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 1 november 2017 @ 09:35:02 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174797878
Hoe verder de serie vordert, hoe toffer ik Kapitein Lorca en Saru begin te vinden, maar hoe meer Burnham en Stamets mij irriteren.

Time loop episodes zijn nogal stock, ik was niet onder de indruk.
  woensdag 1 november 2017 @ 09:35:59 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174797891
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:17 schreef thedeedster het volgende:
Grappig dat ze “Staying Alive” op het feestje draaiden.
Is een beetje alsof je in 2017 naar een feest gaat waar Mozart uit de speakers schalt.
  woensdag 1 november 2017 @ 09:43:25 #43
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174798013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Is een beetje alsof je in 2017 naar een feest gaat waar Mozart uit de speakers schalt.
Bedoelde eigenlijk dat de tekst - of liever gezegd de titel - wel passend was voor de verhaallijn. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 1 november 2017 @ 12:42:30 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174801437
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:17 schreef thedeedster het volgende:
Grappig dat ze “Staying Alive” op het feestje draaiden.

Aardige aflevering. Had goed kunnen zijn als het niet zo afgeraffeld was.

Wel duidelijk dat Stamets een soort god of supermens wordt. Benieuwd waar dat naar toe gaat.
Blijkt dat hij in elk geval niet alleen het dna van die beer binnen heeft gekregen O+
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174801787
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:17 schreef thedeedster het volgende:

Wel duidelijk dat Stamets een soort god of supermens wordt. Benieuwd waar dat naar toe gaat.
Voorvader van Wesley Crusher
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 1 november 2017 @ 13:02:17 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174801833
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voorvader van Wesley Crusher
Geen idee was de schrijvers bezielde, toen ze dit karakter schreven. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174801925
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Voorvader van Wesley Crusher
Ha! Dat is eik helemaal niet dom gedacht.
Denk t niet maar grappigr gedachte.
ijs_beer fan!
pi_174802095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hoe verder de serie vordert, hoe toffer ik Kapitein Lorca en Saru begin te vinden, maar hoe meer Burnham en Stamets mij irriteren.

Time loop episodes zijn nogal stock, ik was niet onder de indruk.
Die Burnham is veel te koud zoals vulcans. Hoe hadden ze zon personage ooit hoofdopersonage kunnen maken.

Lorca is wel cool, maar had in een veel andere setting geplaatst moeten worden.

Stamets is wel geinige karakter en Saru maar een raar figuur die rare keuzes heeft gemaakt als first officer.
pi_174802161
De nadruk ligt duidelijk meer op special effects dan op het script. Maar dat is de moderne tijd. Ach ja, millennials zullen het vast heel tof vinden.
  woensdag 1 november 2017 @ 13:57:36 #50
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174802785
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 09:17 schreef thedeedster het volgende:
Grappig dat ze “Staying Alive” op het feestje draaiden.

Aardige aflevering. Had goed kunnen zijn als het niet zo afgeraffeld was.

Wel duidelijk dat Stamets een soort god of supermens wordt. Benieuwd waar dat naar toe gaat.
Soort Q wordt dat denk ik.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_174805535
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:57 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Soort Q wordt dat denk ik.
Doubt that. Denk niet dat hij nog meer verrassingen heeft dan hij tot nu toe heeft laten zien.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_174805892
TOS, TAS, TNG, DS9, nooit helemaal uit weten te kijken..
VOY en ENT wel. en discovery draait nog maar tot op heden ook best te volgen..

wel her en der nog stukken dat ik denk Meh? Oke? waar is dit gebleven in de latere tijdlijnen?
pi_174806257
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:08 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ha! Dat is eik helemaal niet dom gedacht.
Denk t niet maar grappigr gedachte.
Zou wel tof zijn als hij The Traveler zou worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174817466
Net een fout ontdekt in Star Trek: TNG S3A20 Tin Man. De Entreprise bevindt zich op een afstand van 3.8 mld km van een supernova. terwijl een supernova op lichtjaren afstand nog grote schade kan veroorzaken. 3.8 mld km is korter dan de afstand tussen de zon en Pluto. De Enterprise zou op die afstand weggevaagd moeten worden.

Een supernova is een ongelofelijk krachtige gebeurtenis. Een supernova geeft meer licht dan een hele galaxy waarin de supernova zich bevindt en kan overal in het universum waargenomen worden.

[ Bericht 23% gewijzigd door polderturk op 02-11-2017 12:59:20 ]
pi_174818185
Jeetje! Wat een fout!

Ik ben heerlijk aan het genieten van de serie, kijk weer uit naar de maandagen :).

De karakters zijn leuk. Moet nog het meest wennen aan Michael.
Maar waar ik bij de meeste Star Trek series tandenknarsend seizoen 1 door moest komen. Begin ik dat gevoel nu al kwijt te raken.

Ik gok nog 3 afleveringen en dan ben ik totally hooked *O*
pi_174900791
Was nog best een vermakelijke aflevering dit.
pi_174901714
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 11:44 schreef Odaiba het volgende:
Was nog best een vermakelijke aflevering dit.
Jij bent er vroeg bij. Ik ga vanavond pas kijken.
pi_174901882
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 12:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij bent er vroeg bij. Ik ga vanavond pas kijken.
Gordijntjes dicht en gaan! :D

Ik moet straks namelijk werken :P
pi_174908039
Deze was wel weer tof, maar ik haat cliffhangers. :(
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 20:10:41 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174909729
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 19:00 schreef Monolith het volgende:
Deze was wel weer tof,
Idd *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 november 2017 @ 20:26:02 #61
242879 Onnoman
The On And Only
pi_174910068
the klingons hebben iets weg van de Mercenaries van de film prometheus

wat ik trouwens wel jammer vindt, is dat explosies op basis van torpedos ook echt explosies zijn en dat je geen schild ziet die de klap opvangt..
dat vind ik ergens wel jammer
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_174911189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 01:26 schreef polderturk het volgende:
Net een fout ontdekt in Star Trek: TNG S3A20 Tin Man. De Entreprise bevindt zich op een afstand van 3.8 mld km van een supernova. terwijl een supernova op lichtjaren afstand nog grote schade kan veroorzaken. 3.8 mld km is korter dan de afstand tussen de zon en Pluto. De Enterprise zou op die afstand weggevaagd moeten worden.

Een supernova is een ongelofelijk krachtige gebeurtenis. Een supernova geeft meer licht dan een hele galaxy waarin de supernova zich bevindt en kan overal in het universum waargenomen worden.

Spreek de acteurs er op aan tijdens een comicon.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 21:48:43 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174912054
Er werd wel leuk extra verdieping gebracht aan saru, leuk gegeven dat hij als prooi zijnde geevolueerd is om altijd in angst te leven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174912630
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 21:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Spreek de acteurs er op aan tijdens een comicon.
Volgens mij hebben die arme acteurs echt met dat soort malloten te maken...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 november 2017 @ 09:19:04 #65
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174916634
Plot met de Klingon verraadster vind ik nogal warrig...

Net zoals die ontsnapping van Lorca een paar afleveringen eerder.

Blijkbaar is het erg gemakkelijk om zomaar wat rond te banjeren op een Klingon schip.

Of gewoon gemakzuchtig schrijven...

[ Bericht 9% gewijzigd door thedeedster op 07-11-2017 09:32:09 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174917129
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:19 schreef thedeedster het volgende:
Plot met de Klingon verraadster vind ik nogal warrig...

Net zoals die ontsnapping van Lorca een paar afleveringen eerder.

Blijkbaar is het erg gemakkelijk om zomaar wat rond te banjeren op een Klingon schip.

Of gewoon gemakzuchtig schrijven...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hoofdplot van de aflevering vond ik nog wel aardig met die planeet, ben wel benieuwd hoe dat verder gaat. Dat is wel een heel erg Star Trek thema ook door de manier van brengen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_174917398
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 01:26 schreef polderturk het volgende:
Net een fout ontdekt in Star Trek: TNG S3A20 Tin Man. De Entreprise bevindt zich op een afstand van 3.8 mld km van een supernova. terwijl een supernova op lichtjaren afstand nog grote schade kan veroorzaken. 3.8 mld km is korter dan de afstand tussen de zon en Pluto. De Enterprise zou op die afstand weggevaagd moeten worden.

Een supernova is een ongelofelijk krachtige gebeurtenis. Een supernova geeft meer licht dan een hele galaxy waarin de supernova zich bevindt en kan overal in het universum waargenomen worden.

Op zich wel een leuke oefening. Een supernova is vergelijkbaar met een kernbom met de massa van een zon die tot ontploffing komt. Totale energie: Massa zon x energie per kg bij waterstoffusie:

Totale energie = 2*10^30 * 3*10^14 = 6*10^44 J

Ik heb het even opgezocht. De energie die vrijkomt bij een supernova explosie bedraagt 10^44 J. Ik zit er dus niet ver naast. Dat is overigens een 1 met 44 nullen.

Al deze energie gaat door een bol met een straal r. De oppervlakte van een bol is 4*Pi*r^2. Als je de energie per m2 op een afstand r wil hebben, moet je dus de totale energie delen door 4*Pi*r^2.
Een lichtjaar bedraagt 10^16 meter.

Op een lichtjaar afstand is de energie per vierkante meter:
E = 10^44 / (4*Pi*(10^16)^2)
E = 10^44 / 10^33
E = 10^11 J

Dus op een lichtjaar afstand is de energie per m2 gelijk aan 10^11 J ofwel de energie die vrijkomt bij de fusie van een gram deuterium. Op een oppervlakte van 1000 m2 heb je dus de energie van een kilogram deuterium. De entreprise zou dus op een lichtjaar afstand van een supernova zelfs de explosie van een waterstofbom moeten verduren. Zou de entreprise dit overleven?

De entreprise stond op een afstand van 3.8 miljard km. Laten we nu de energie per m2 uitrekenen op een afstand van ongeveer 10 miljard km van een supernova. Dit is 10^10 km of 10^13 m

E = 10^44 / (4*Pi*(10^13)^2)
E = 10^44 / 10^27
E = 10^17 J

Dat komt overeen met de fusie van 1000 kg deuterium per m2. Dus de Entreprise zou te maken krijgen met de ontploffing van 1000 waterstofbommen per m2. Over het hele oppervlak zou de entreprise met miljoenen waterstofbommen geraakt worden. Op een afstand van 10 miljard km blijft er echt helemaal niets van de entreprise over.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 10:17:43 #68
8781 crew  Frutsel
pi_174917482
Mr Data, Deflector Shields up

eitje
pi_174917493
Wat een bazenep weer _O_
Ja doei.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 10:18:47 #70
8781 crew  Frutsel
pi_174917502
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een bazenep weer _O_
baze nep of bazen ep ?
pi_174917518
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:17 schreef Frutsel het volgende:
Mr Data, Deflector Shields up

eitje
Dat. Want. Dingen.

"Maar het is niet realistisch!!!"

Nee. Ja. Want. Dingen.

:')
Ja doei.
pi_174917934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:17 schreef Frutsel het volgende:
Mr Data, Deflector Shields up

eitje
hahaha. Jij denkt dat de Entreprise de explosie van miljoenen kernbommen kan weerstaan? Als ze op het scherm naar de supernova explosie kijken, zien ze een kleine explosie. Onzin natuurlijk. Overal waar ze kijken zou gevuld moeten zijn met licht.
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:07:15 #73
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174918218
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:51 schreef Karstman het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het hoofdplot van de aflevering vond ik nog wel aardig met die planeet, ben wel benieuwd hoe dat verder gaat. Dat is wel een heel erg Star Trek thema ook door de manier van brengen.
Laatste aflevering beviel mij ook goed. Ten minste wat meer klassieke SciFy en wat minder (met alle respect) GoT. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_174918244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

hahaha. Jij denkt dat de Entreprise de explosie van miljoenen kernbommen kan weerstaan? Als ze op het scherm naar de supernova explosie kijken, zien ze een kleine explosie. Onzin natuurlijk. Overal waar ze kijken zou gevuld moeten zijn met licht.
poepoe....
Ja doei.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 11:34:15 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174918779
Ik zit de hele tijd te denken dat we bij die planeet naar de geboorte van de borg zitten te kijken, lekker symbiotisch samen werken alles is fijn, gooi daar wat klingons in en saru en je hebt een symbiotische samenleving vol met angst en agressie :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 11:40:54 #76
8781 crew  Frutsel
pi_174918867
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit de hele tijd te denken dat we bij die planeet naar de geboorte van de borg zitten te kijken, lekker symbiotisch samen werken alles is fijn, gooi daar wat klingons in en saru en je hebt een symbiotische samenleving vol met angst en agressie :D
Heel effe dacht ik daar gisteravond ook aan, maar kon het nog wel weer loslaten.
Nu jij er ook over begint denk ik helemaal: WHY NOT!! Go for it! :P
pi_174918892
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:40 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Heel effe dacht ik daar gisteravond ook aan, maar kon het nog wel weer loslaten.
Nu jij er ook over begint denk ik helemaal: WHY NOT!! Go for it! :P
De Borg bevindt zich in een andere sector op 10.000 lichtjaar afstand wanneer ze in TNG er voor het eerst mee in aanraking komen. Lijkt me dus sterk dat daar de Borg ontstaat.
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:44:12 #78
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_174918906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Borg bevindt zich in een andere sector op 10.000 lichtjaar afstand wanneer ze in TNG er voor het eerst mee in aanraking komen. Lijkt me dus sterk dat daar de Borg ontstaat.
Met die nieuwe drive van de Discovery heb je dat zo afgelegd.
(maar ja, dan moet je een hele planeet vervoeren of zo)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:39:17 #79
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174920063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:17 schreef Frutsel het volgende:
Mr Data, Deflector Shields up

eitje
Je vergeet het activeren van de plot armor matrix.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_174920294
Leuk dat die Klingons hun eigen taaltje hebben, maar het is eigenlijk best wel vermoeiend om naar te luisteren. Het moeten lezen van de ondertiteling leidt alleen maar af.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:53:59 #81
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174920386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:50 schreef Molurus het volgende:
Leuk dat die Klingons hun eigen taaltje hebben, maar het is eigenlijk best wel vermoeiend om naar te luisteren. Het moeten lezen van de ondertiteling leidt alleen maar af.
Dat vind ik het grote euvel in deze serie. Van mij mag het snel afgelopen zijn met die Klingons.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174921105
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zit de hele tijd te denken dat we bij die planeet naar de geboorte van de borg zitten te kijken, lekker symbiotisch samen werken alles is fijn, gooi daar wat klingons in en saru en je hebt een symbiotische samenleving vol met angst en agressie :D
de Borg zijn veel eerder ontstaan... in de Delta Quadrant... al in het Aardse jaar 1484 hadden de Borg enkele stelsels in handen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174921159
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:50 schreef Molurus het volgende:
Leuk dat die Klingons hun eigen taaltje hebben, maar het is eigenlijk best wel vermoeiend om naar te luisteren. Het moeten lezen van de ondertiteling leidt alleen maar af.
ik vind het wel tof eigenlijk, dat alles in het Klingon is. Ik zou ook niet weten wat er nou zo "vermoeiend" aan is...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 13:42:46 #84
8781 crew  Frutsel
pi_174921442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:42 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Borg bevindt zich in een andere sector op 10.000 lichtjaar afstand wanneer ze in TNG er voor het eerst mee in aanraking komen. Lijkt me dus sterk dat daar de Borg ontstaat.
gezien de geschiedenis van de Borg en de gedachte dat de Borg mogelijk zouden zijn ontstaan door een samensmelting van organisch en cybernetisch materiaal en het feit dat ze al duizenden jaren in ontwikkeling zijn lijkt me alles mogelijk.. :P
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2017 @ 14:23:04 #85
230491 Zith
pls tip
pi_174922112
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik vind het wel tof eigenlijk, dat alles in het Klingon is. Ik zou ook niet weten wat er nou zo "vermoeiend" aan is...
Ze spreken 2 woorden per seconde
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:33:02 #86
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_174922234
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze spreken 2 woorden per seconde
En het klinkt als kokken...
Maar goed, daar kunnen zij ook niks aan doen :o
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_174922256
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Ze spreken 2 woorden per seconde
ja ik zie het probleem niet zo
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174922601
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik vind het wel tof eigenlijk, dat alles in het Klingon is. Ik zou ook niet weten wat er nou zo "vermoeiend" aan is...
Het moeten lezen van de ondertiteling vind ik best wel vervelend. Het leidt af en je mist de visuele details terwijl je aan het lezen bent.

Daarom kijk ik ook nooit naar films in talen anders dan Nederland of Engels.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174922967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het moeten lezen van de ondertiteling vind ik best wel vervelend. Het leidt af en je mist de visuele details terwijl je aan het lezen bent.

Daarom kijk ik ook nooit naar films in talen anders dan Nederland of Engels.
Heb je de Klingontaal nog niet geleerd dan?
pi_174922991
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Heb je de Klingontaal nog niet geleerd dan?
:D

Er zijn vast fans die zo ver gaan, maar nee... daar ga ik geen tijd aan besteden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 16:41:06 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_174924380
Dit dialect klingon is ook veel moeilijker te verstaan dan die van klingons in 2345 :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_174924440
De eerste 2 eppies vond ik t klingon gepraat ook traag en té.
Nu vind ik t wel in de serie passen, lekker theatraal O+.

Is t al weer maandag? Grommetjes }:|
ijs_beer fan!
pi_174924441
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit dialect klingon is ook veel moeilijker te verstaan dan die van klingons in 2345 :P
Blijkbaar evolueren ze heel snel. Hun voorhoofden en lichamen zijn in korte tijd zichtbaar veranderd.
pi_174924448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:45 schreef NanKing het volgende:
De eerste 2 eppies vond ik t klingon gepraat ook traag en té.
Nu vind ik t wel in de serie passen, lekker theatraal O+.

Is t al weer maandag? Grommetjes }:|
Het is zelfs dinsdag :)
pi_174924494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Blijkbaar evolueren ze heel snel. Hun voorhoofden en lichamen zijn in korte tijd zichtbaar veranderd.
Omdat ze over een aantal jaar een cure vinden. Ergens in dit topic legt iemand t helaal uit (in een spoiler).
ijs_beer fan!
pi_174924525
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is zelfs dinsdag :)
Volgende week maandag bedoel ik. Aan de ene kant is t heel leuk om ouderwets te moeten wachten op nieuwe eppies maar godsamme wat heeft netflix (en amazon) ons verwend met bingen.
ijs_beer fan!
  woensdag 8 november 2017 @ 09:48:14 #97
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_174936939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Er zijn vast fans die zo ver gaan, maar nee... daar ga ik geen tijd aan besteden.
Je kan de ondertiteling instellen op Klingon. Kun je het jezelf alvast een beetje leren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 9 november 2017 @ 12:09:44 #98
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_174957529
Ik had vroeger een klingon woordenboek. :@
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2017 @ 13:07:58 #99
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_174978981
Tegelijkertijd met DSC kijk ik ook TNG. Ik heb namelijk alleen TOS en TAS volledig gezien. Zojuist ook the Best of Both Worlds gezien. Eigenlijk wel jammer dat de Borg volgens mij nooit in DSC kunnen voorkomen.
Vandaag kwam ik er echter pas achter dat Laibach in een nummer sterk naar de Borg verwijst:
Of eigen koppelen ze zichzelf aan de Borgideologie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2017 @ 13:38:45 #100
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174979638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:07 schreef Gijscoman het volgende:
Tegelijkertijd met DSC kijk ik ook TNG. Ik heb namelijk alleen TOS en TAS volledig gezien. Zojuist ook the Best of Both Worlds gezien. Eigenlijk wel jammer dat de Borg volgens mij nooit in DSC kunnen voorkomen.
Vandaag kwam ik er echter pas achter dat Laibach in een nummer sterk naar de Borg verwijst:
Of eigen koppelen ze zichzelf aan de Borgideologie.
Zeg nooit nooit, Enterprise had ook een Borg aflevering (Regeneration), het borduurde voort op de film First Contact
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174982126
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 13:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit, Enterprise had ook een Borg aflevering (Regeneration), het borduurde voort op de film First Contact
Die aflevering vond ik best vet van Enterprise.
pi_174994186
Ik vond de meeste callbacks van Enterprise naar de rest van de franchise leuk. Zoals de aflevering dat Reed verschillende iteraties van red alert uitprobeert.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 november 2017 @ 11:26:29 #103
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_174995774
Dat was een mooie inderdaad :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_174999781
Ik zie net dat Star Trek: TNG gemaakt is tussen 1987 en 1994. Veel ouder dan ik had verwacht. Goede effecten voor die tijd ook.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2017 @ 12:18:27 #105
230491 Zith
pls tip
pi_175041010
Hele slechte aflevering :')

Alleen wel een prima set-up voor de rest van het(de) seizoen(en) in de laatste 5 minuten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2017 @ 14:34:49 #106
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_175043896
Ik vond het juist een sterke aflevering.
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 19:41:11 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175050318
Erg leuke aflevering :) Ik begin de characters te kennen en ze komen nu zeker 'star trek' over :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 november 2017 @ 20:17:49 #108
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_175051380
Ik vind het een leuke serie maar geen goede serie. De actie- en vechtscenes missen spanning en actie. Zie Battlestar Galactica hoe je een space battle moet doen met veel chaos en actie bijv. Of neem een Koreaanse thriller voor vechtscenes tussen mensen. De emotionele ontwikkelingen gaan te snel, netzoals de voortgang van het verhaal, waardoor gebeurtenissen gewicht missen. Bijv. de PTSD van Ash Tyler.

Het resulteert dus voor mij in een serie waarin de fun momenten niet goed uit de verf komen, en de serieuze momenten niet overtuigen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_175051899
Haha ja hoor, zijn die twee op dat Klingon-schip en doen ze van alles om zich te verhullen, maar het neerzetten van die sensor maakt tyfusveel herrie en dan blert dat ding ook nog eens: UPLINK WITH THE DISCOVERY ACTIVE!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 november 2017 @ 20:36:47 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175051979
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 19:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Erg leuke aflevering :) Ik begin de characters te kennen en ze komen nu zeker 'star trek' over :)
Dit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 13 november 2017 @ 20:37:13 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175051996
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:34 schreef Nielsch het volgende:
Haha ja hoor, zijn die twee op dat Klingon-schip en doen ze van alles om zich te verhullen, maar het neerzetten van die sensor maakt tyfusveel herrie en dan blert dat ding ook nog eens: UPLINK WITH THE DISCOVERY ACTIVE!
Ok, dit ook wel _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 13 november 2017 @ 21:15:08 #112
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175053217
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:34 schreef Nielsch het volgende:
Haha ja hoor, zijn die twee op dat Klingon-schip en doen ze van alles om zich te verhullen, maar het neerzetten van die sensor maakt tyfusveel herrie en dan blert dat ding ook nog eens: UPLINK WITH THE DISCOVERY ACTIVE!
daar stond ik ook wel van te kijken :D
Verder een toffe aflevering vond ik.
Wanneer gaat het nou weer verder?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175053262
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:15 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

daar stond ik ook wel van te kijken :D
Verder een toffe aflevering vond ik.
Wanneer gaat het nou weer verder?
7 januari, las ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 november 2017 @ 21:18:55 #114
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175053345
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 21:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

7 januari, las ik.
oh dat valt nog mee :)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175055096
Fuck yeah, bazenaflevering en plot twist! O+

Lang wachten. ;(
Ja doei.
  maandag 13 november 2017 @ 22:12:08 #116
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_175055194
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 20:34 schreef Nielsch het volgende:
Haha ja hoor, zijn die twee op dat Klingon-schip en doen ze van alles om zich te verhullen, maar het neerzetten van die sensor maakt tyfusveel herrie en dan blert dat ding ook nog eens: UPLINK WITH THE DISCOVERY ACTIVE!
Tja, dat komt omdat de schrijvers duidelijk willen maken dat de hoofdrolspelers een manier gevonden hebben om de verborgen Klingonschepen te zien, een probleem wat overigens pas verzonnen werd in een aflevering of twee geleden. Dit doen ze door dit sensorverhaal te verzinnen, en om dat echt duidelijk te maken moet een computerstem verbaal en verbatim omschrijven wat er in de scene gebeurt.

Zie ook de vele expositiedialogue. Bijv.

quote:
Her name's L'Rell. She's the reason I've had nightmares...every night since Captain Lorca and I fled her ship.
Je zou denk ik normaal zeggen "vanaf het punt dat ik ontsnapte" ipv ""vanaf het punt dat kapitein Lorca en ik van haar schip ontsnapten". Maar de schrijvers vinden het nodig om de kijker op die manier te reminden ipv te vertrouwen dat die het al weet.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mirel op 13-11-2017 22:18:14 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_175055847
Ik zit er in, vermaak me prima, los van wat irritatiedingetjes. Maar seizoen 1 he.
Mooie cliffhanger ook.
pi_175057271
Het is me niet duidelijk of Lorca een andere adres opgaf om nooit op sterrenbasis 46 aan te komen of wat hij bedoelde met "We gaan naar huis". :?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 13 november 2017 @ 23:34:51 #119
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_175057915
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Het is me niet duidelijk of Lorca een andere adres opgaf om nooit op sterrenbasis 46 aan te komen of wat hij bedoelde met "We gaan naar huis". :?
Wellicht dat Starbase 46 de (tijdelijke) thuisbasis is van Discovery, gedurende haar posting in de Klingon War.
pi_175058122
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wellicht dat Starbase 46 de (tijdelijke) thuisbasis is van Discovery, gedurende haar posting in de Klingon War.
Wellicht ja. Blijft nog de vraag over of het sabotage was.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  † In Memoriam † dinsdag 14 november 2017 @ 00:03:19 #121
230491 Zith
pls tip
pi_175058378
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:12 schreef Mirel het volgende:
Je zou denk ik normaal zeggen "vanaf het punt dat ik ontsnapte" ipv ""vanaf het punt dat kapitein Lorca en ik van haar schip ontsnapten". Maar de schrijvers vinden het nodig om de kijker op die manier te reminden ipv te vertrouwen dat die het al weet.

Of... "As you know, we've known each other for 7 years" oid in episode 2 ofzo :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_175058723
Die Klingons lijken op Orcs uit LOTR. Het Klingon uiterlijk is een faal.

Goede aflevering.
pi_175059165
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:47 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wellicht ja. Blijft nog de vraag over of het sabotage was.
Gezien de medische toestand van Stamets lijkt het me een ongeval. Toen hij aangaf nog 1 laatste jump te doen dacht ik meteen al van: dat gaat mis
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175060203
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 01:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Gezien de medische toestand van Stamets lijkt het me een ongeval. Toen hij aangaf nog 1 laatste jump te doen dacht ik meteen al van: dat gaat mis
naar een paralel universum, want dat is niet voor niets genoemd aan het begin van de ep!
Ja doei.
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:57:26 #125
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_175060773
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

naar een paralel universum, want dat is niet voor niets genoemd aan het begin van de ep!
Mirror universe.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:15:58 #126
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175061025
Ben nog niet om...
Nog één laatste keer die spore drive gebruiken...

Er zal toch niets gebeuren???

Het gemak waarmee men even op dat Klingonschip komt...

Hoe snel men alweer die “bewuste planeet” (ben de naam even kwijt) verlaat...

Iemand (even niet nader genoemd) die stiekem toch nog in leven is..,

De karakters zijn wel OK, vooral Lorca, maar het plot is naar mijn mening soms wat gemakzuchtig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 14 november 2017 @ 10:11:39 #127
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_175061691
De eerste aflevering eindelijk gezien en vond ik erg lekker!
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 10:20:25 #128
8781 crew  Frutsel
pi_175061838
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

naar een paralel universum, want dat is niet voor niets genoemd aan het begin van de ep!
om nooit meer terug te komen aangezien we de Spore Drive niet kennen... ?
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 10:32:53 #129
8781 crew  Frutsel
pi_175062075
Lorca kan zelf ook wel eens de Lorca van de Mirror Universe zijn...
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:04:55 #130
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175062646
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

om nooit meer terug te komen aangezien we de Spore Drive niet kennen... ?
Voyager anyone?
Ja, ik vond het een tof concept O+
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:02:34 #131
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_175063604
Nou ja, Lorca ziet het natuurlijk al helemaal gebeuren dat hij de Discovery kwijt raakt vanwege verder onderzoek etc.
Was wellicht een hele bewuste sprong.

En volledig onbedoeld dat hij daarmee Stamets stuk maakte. Niet dat dat er niets heel dik bovenop lag van te voren, maar sois.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_175063684
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Het is me niet duidelijk of Lorca een andere adres opgaf om nooit op sterrenbasis 46 aan te komen of wat hij bedoelde met "We gaan naar huis". :?
Lorca is een gedreven ambitieuze gek.

Hij wil geen legion of honor medal. Hij wil meer jumps maken naar paralele werelden en roem vergaren. Maar hij kreeg te horen dat hij terug moest naar Starbase 46 en nog erger, Stamets gaf aan nog maar 1 laatste jump te willen doen.

Dat verwachte Lorca niet, dus hij heeft zijn hele crew om de tuin geleid en op het laatste moment de coordinaten veranderd. Hij is verder gegaan dan getest en ze zitten nu waarschijnlijk in een andere parallele universum. Wellicht misschien wel in die van de originele Star-Trek !
pi_175063790
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:18 schreef Zith het volgende:
Hele slechte aflevering :')

Alleen wel een prima set-up voor de rest van het(de) seizoen(en) in de laatste 5 minuten.
Wat was er precies slecht?

Net nu de serie midseason pauze heeft begin ik enthousiaster te worden. Jammer, nu alsnog wachen tot januari.
pi_175063802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 00:41 schreef polderturk het volgende:
Die Klingons lijken op Orcs uit LOTR. Het Klingon uiterlijk is een faal.

Goede aflevering.
De klingons zullen er straks wel anders uit komen te zien. Deze klingons zien we hopelijk niet meer terug.

Alles valt wel op zijn plaats nu, zoals de makers al zeiden.
pi_175063869
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 23:47 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wellicht ja. Blijft nog de vraag over of het sabotage was.
Het was duidelijk geneog, dat Lorca dit zou doen. Nadat Stamets zei dat hij nog maar 1 laatste jump wou maken. Geen sabotage dus, maar een dick selfish move.
  Moderator dinsdag 14 november 2017 @ 12:33:45 #136
8781 crew  Frutsel
pi_175064049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:07 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Lorca is een gedreven ambitieuze gek.

Lorca is van het andere mirror-universum O-)

-Lorca is geen doorsnee starfleet kapitein - agressief, rebels... past meer bij de opstandige parallelfiguren
-Hij slaapt met een pistool in bed en kan zich weinig herinneren van zijn 'relatie' met Cornwell... past wel in het plaatje van een parallel Lorca die die herinneringen immers niet heeft.
-Je ziet hem in de laatste shots van die aflevering dat Cornwell hem erbij wil lappen, maar ze uiteindelijk gekidnapt wordt, met een faser op zijn rug en kijkt daar bij in zijn eigen spiegelbeeld (mirror?)..
-Hij was toevallig enige overlevende van de Buran? Identiteit overgenomen of foutje waardoor ze geswitched zijn?

O-)
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:46:18 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175064224
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

om nooit meer terug te komen aangezien we de Spore Drive niet kennen... ?
Jaaaa. Gooi er ook nog ff wat tijdreizen doorheen en dan komt Discovery gewoon ergens 20 jaar Na Voyager weer terecht in de 'main' timeline en gaan ze de Borg en Dominion bitchslappen O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175064782
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lorca is van het andere mirror-universum O-)

-Lorca is geen doorsnee starfleet kapitein - agressief, rebels... past meer bij de opstandige parallelfiguren
-Hij slaapt met een pistool in bed en kan zich weinig herinneren van zijn 'relatie' met Cornwell... past wel in het plaatje van een parallel Lorca die die herinneringen immers niet heeft.
-Je ziet hem in de laatste shots van die aflevering dat Cornwell hem erbij wil lappen, maar ze uiteindelijk gekidnapt wordt, met een faser op zijn rug en kijkt daar bij in zijn eigen spiegelbeeld (mirror?)..
-Hij was toevallig enige overlevende van de Buran? Identiteit overgenomen of foutje waardoor ze geswitched zijn?

O-)
Dat was me al duidelijk, maar toch bedankt.
pi_175065507
Vragen van een niet-trekkie: Hoe sterk zijn Klingons eigenlijk? Ik dacht eerst dat ze veel sterker waren dan mensen, maar toen Lorca en Tyler gevangen zaten en ontsnapten, vochten ze gewoon met die bewakers. Is dat logisch?

Het Klingon als taal, hoe ontwikkeld is dat? Ik vind het een betere keus om ze gewoon Engels te laten spreken zoals in de laatste episode via dat vertaal-dingetje. Dan komen ze beter over en snap je de emoties beter. Als ik bijv. Japans hoor, komen die emoties ook gewoon prima door, net als een verzonnen taal als Valyrisch (GoT) of alle LotR-characters. Maar met Klingon had ik dat niet. Dat moet toch gewoon komen doordat de taal niet ontwikkeld is en het laten spreken in Klingon door de Klingon meer een dingetje van trots was (wij kunnen dit) ipv iets dat echt functioneel is? Het uiterlijk gaat het niet om in deze, aangezien Engels veel beter werkt en het in LotR ook geen obstakel is.

M.i. maken ze ook de fout om ze bijv. 'ja' te laten knikken, dus het idee dat ze volledig anders zijn klopt dan ook niet. Naar mijn idee dan.

Over de aflevering: Ik vond het wel weer een goeie, hoewel het wel van clichés aan elkaar hing. Ben verder ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de oorlog. De belangrijkste kracht is immers nu toch uitgeschakeld? Ging overigens ook veel te makkelijk. Die aliens waren best interessant met die zender en dergelijke. Zou dat de laatste keer zijn dat we die gezien hebben? Of zouden ze andere Klingons aantrekken? Zou niet onlogisch zijn.

Die zenders waarmee ze de data verstuurden, sloegen nergens op. Gewoon huge en maakten geluid en gaven licht. Alsof de Klingons die daadwerkelijk nooit zouden zien?
pi_175066129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:07 schreef Djoetma het volgende:
Vragen van een niet-trekkie: Hoe sterk zijn Klingons eigenlijk? Ik dacht eerst dat ze veel sterker waren dan mensen, maar toen Lorca en Tyler gevangen zaten en ontsnapten, vochten ze gewoon met die bewakers. Is dat logisch?

Het Klingon als taal, hoe ontwikkeld is dat? Ik vind het een betere keus om ze gewoon Engels te laten spreken zoals in de laatste episode via dat vertaal-dingetje. Dan komen ze beter over en snap je de emoties beter. Als ik bijv. Japans hoor, komen die emoties ook gewoon prima door, net als een verzonnen taal als Valyrisch (GoT) of alle LotR-characters. Maar met Klingon had ik dat niet. Dat moet toch gewoon komen doordat de taal niet ontwikkeld is en het laten spreken in Klingon door de Klingon meer een dingetje van trots was (wij kunnen dit) ipv iets dat echt functioneel is? Het uiterlijk gaat het niet om in deze, aangezien Engels veel beter werkt en het in LotR ook geen obstakel is.

M.i. maken ze ook de fout om ze bijv. 'ja' te laten knikken, dus het idee dat ze volledig anders zijn klopt dan ook niet. Naar mijn idee dan.

Over de aflevering: Ik vond het wel weer een goeie, hoewel het wel van clichés aan elkaar hing. Ben verder ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de oorlog. De belangrijkste kracht is immers nu toch uitgeschakeld? Ging overigens ook veel te makkelijk. Die aliens waren best interessant met die zender en dergelijke. Zou dat de laatste keer zijn dat we die gezien hebben? Of zouden ze andere Klingons aantrekken? Zou niet onlogisch zijn.

Die zenders waarmee ze de data verstuurden, sloegen nergens op. Gewoon huge en maakten geluid en gaven licht. Alsof de Klingons die daadwerkelijk nooit zouden zien?
Klingons zijn net zo sterk als mensen. Vulcans en Romulans zijn sterker, slimmer en leven langer dan mensen.
pi_175066184
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:57 schreef Bart het volgende:

[..]

Mirror universe.
Ja joh.
Ja doei.
pi_175066202
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:32 schreef Frutsel het volgende:
Lorca kan zelf ook wel eens de Lorca van de Mirror Universe zijn...
Intwesting.... :o
Ja doei.
pi_175066315
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Klingons zijn net zo sterk als mensen. Vulcans en Romulans zijn sterker, slimmer en leven langer dan mensen.
Maar hoe kan het dan dat in dat gevecht Burham meermaals helemaal naar achteren gegooid werd? Iets dat we vaker hebben gezien in andere gevechten met Klingons? Of is dit gewoon Star Trek-vecht-choreografie en is Saru bijv. ook niet sterker (buiten het feit dat hij gewoonweg groter is)?

Edit: Misschien gewoon Klingon-warrior training die zwaarder is dan wat de gemiddelde Starfleet-functionaris krijgt?
pi_175066445
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:07 schreef Djoetma het volgende:
Vragen van een niet-trekkie: Hoe sterk zijn Klingons eigenlijk? Ik dacht eerst dat ze veel sterker waren dan mensen, maar toen Lorca en Tyler gevangen zaten en ontsnapten, vochten ze gewoon met die bewakers. Is dat logisch?
Fysiek zijn ze ongeveer hetzelfde, maar individueel kan dat natuurlijk verschillen.

Wat ook een groot verschil maakt is dat Klingons een warrior society is, ze krijgen dus al vanaf kind een hele zware training mee. Dat moet ze dus toch wel het voordeel geven. Toch worden Klingons altijd als mindere dan de mens afgebeeld vind ik.

Zelf zou ik dus zeggen dat Klingons in een gevecht sterker zijn dan een mens.

quote:
Het Klingon als taal, hoe ontwikkeld is dat? Ik vind het een betere keus om ze gewoon Engels te laten spreken zoals in de laatste episode via dat vertaal-dingetje. Dan komen ze beter over en snap je de emoties beter. Als ik bijv. Japans hoor, komen die emoties ook gewoon prima door, net als een verzonnen taal als Valyrisch (GoT) of alle LotR-characters. Maar met Klingon had ik dat niet. Dat moet toch gewoon komen doordat de taal niet ontwikkeld is en het laten spreken in Klingon door de Klingon meer een dingetje van trots was (wij kunnen dit) ipv iets dat echt functioneel is? Het uiterlijk gaat het niet om in deze, aangezien Engels veel beter werkt en het in LotR ook geen obstakel is.
Ik ben ook geen fan van dat taaltje, maar kennelijk is het zo ontwikkeld dat men het dus ook echt kan leren spreken. Het is gewoon een heel rauw schreeuwerig taaltje, wat op zich wel bij het ras hoort.

quote:
Over de aflevering: Ik vond het wel weer een goeie, hoewel het wel van clichés aan elkaar hing. Ben verder ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de oorlog. De belangrijkste kracht is immers nu toch uitgeschakeld? Ging overigens ook veel te makkelijk. Die aliens waren best interessant met die zender en dergelijke. Zou dat de laatste keer zijn dat we die gezien hebben? Of zouden ze andere Klingons aantrekken? Zou niet onlogisch zijn.
Die oorlog etc was gewoon een opstapje voor de serie. Ik zou zeggen dat de serie pas echt start in januari.

quote:
Die zenders waarmee ze de data verstuurden, sloegen nergens op. Gewoon huge en maakten geluid en gaven licht. Alsof de Klingons die daadwerkelijk nooit zouden zien?
Niet geschikt voor deze stealth operatie inderdaad, maar je moet gebruiken wat je hebt lijkt mij.
pi_175066486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:38 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dan dat in dat gevecht Burham meermaals helemaal naar achteren gegooid werd? Iets dat we vaker hebben gezien in andere gevechten met Klingons? Of is dit gewoon Star Trek-vecht-choreografie en is Saru bijv. ook niet sterker (buiten het feit dat hij gewoonweg groter is)?

Edit: Misschien gewoon Klingon-warrior training die zwaarder is dan wat de gemiddelde Starfleet-functionaris krijgt?
Bedoel je dit gevecht?


Daar wordt Burnham wel geowned, maar ook logisch als je man/vrouw gevechten hebt. Vond de scene wel ok.
pi_175066554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:44 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Bedoel je dit gevecht?


Daar wordt Burnham wel geowned, maar ook logisch als je man/vrouw gevechten hebt. Vond de scene wel ok.
Daar ging het om inderdaad. Maar het verschil in grootte en inderdaad man/vrouw zegt wel het nodige. Ik denk dat het vooral de training is die vaak het verschil maakt en een logische verklaring is.

Dat de oorlog een opstapje is... Zo had ik er eigenlijk nooit naar gekeken. Ik vraag me dan wel af wat ze precies gaan doen. Meer typisch Star Trek, exploren? Dan gaan ze de toon van de serie dus wel flink veranderen? Ik weet niet of dat zo'n logische stap is met de verwachtingen die ze gewekt hebben. Ook zou het kunnen betekenen dat ze het concept veranderen, namelijk dat ze van serialized (doorlopend verhaal) meer naar episodal (case of the week) gaan.
pi_175066656
Het feit dat ze ergens zitten nu (of het nu mirror, paralel of heel ver weg is) lijkt te duiden op een algemene lijn a la Voyager met een problem of the week erbij om het spannend te houden. Maar dan iets meer gericht op de terugkeer dan dat het bij Voyager was, dat was toch vooral problem of the week.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:40 #148
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175066819
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Jaaaa. Gooi er ook nog ff wat tijdreizen doorheen en dan komt Discovery gewoon ergens 20 jaar Na Voyager weer terecht in de 'main' timeline en gaan ze de Borg en Dominion bitchslappen O+.
Ik ben voor ^O^
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_175066868
Dit is niet de main universe, dus heeft puur gediend om de karakters te introduceren en vooral ook om te laten zien met wat voor kapitein ze te maken hebben. Wellicht dat we daarom ook zo weinig herkennen in deze serie wat Star Trek gerelateerd is. Behalve dan dit beeld met namen



Maar zo raar hoeft dat ook niet te zijn aangezien een mirror universe, gewoon een kopie is met afwijkingen.

Ik denk dat ze nu gewoon meer ruimte hebben om hun eigen ding te doen, omdat je in een parallel universum niet zoveel kwaad kan doen. Grote vraag is nu alleen is het de main univererse waar ze inzitten of gaan ze juist naar de main universe.

Er zijn in ieder geval nog genoeg jumps te maken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:19:11 #150
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_175069593
Burnt to the core but not broken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2017 @ 17:57:59 #151
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175070431
Dit is volgens mij gewone universe, aangezien het de USS Discovery is, en niet de ISS Discovery.
Echter, Lorca is niet echt Starfleet materiaal, hij kon zelf wel eens uit de mirror universe komen en Discovery erheen hebben gebracht.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_175070432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 15:02 schreef Odaiba het volgende:
Dit is niet de main universe..
Hoezo niet? Voor zover ik begrijp is dit de Enterprise/TOS/TAS/TNG/DS9/Voyager tijdlijn.

Het is in ieder geval niet de Kelvin universe(ooit gelezen) en ook niet het mirror universe (dan zou de mensheid de agressor zijn).

Welk universe zou dit dan zijn? (Ja, ik heb parallels gezien, genoeg om te kiezen)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 november 2017 @ 17:58:52 #153
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175070455
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:58 schreef Altijd_Lastig het volgende:

[..]

Hoezo niet? Voor zover ik begrijp is dit de Enterprise/TOS/TAS/TNG/DS9/Voyager tijdlijn.

Het is in ieder geval niet de Kelvin universe(ooit gelezen) en ook niet het mirror universe (dan zou de mensheid de agressor zijn).

Welk universe zou dit dan zijn? (Ja, ik heb parallels gezien, genoeg om te kiezen)
De Mirror Universe uit A Scanner Darkly 1/2, Mirror Mirror, Through the Looking Glass etc
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_175070487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:58 schreef Altijd_Lastig het volgende:

[..]

Hoezo niet? Voor zover ik begrijp is dit de Enterprise/TOS/TAS/TNG/DS9/Voyager tijdlijn.

Het is in ieder geval niet de Kelvin universe(ooit gelezen) en ook niet het mirror universe (dan zou de mensheid de agressor zijn).

Welk universe zou dit dan zijn? (Ja, ik heb parallels gezien, genoeg om te kiezen)
Het is ofwel de main ofwel de mirror universe. Dat is nog niet duidelijk, maar deze Star Trek gaat dus niet de quadrants verkennen, maar parallelle universums.
pi_175070571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het is ofwel de main ofwel de mirror universe. Dat is nog niet duidelijk, maar deze Star Trek gaat dus niet de quadrants verkennen, maar parallelle universums.
Het is sowieso niet het mirror universe. Dat is wel duidelijk.
Kijk http://memory-alpha.wikia.com/wiki/In_a_Mirror,_Darkly_(episode) nog maar eens,
pi_175070764
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

De Mirror Universe uit A Scanner Darkly 1/2, Mirror Mirror, Through the Looking Glass etc
Dat is dezelfde als het mirror universe uit TOS en Enterprise. Mirror Kira heeft dat uitgelegd in een DS9 mirror aflevering. De agressor mensheid heeft uiteindelijk aan het kortste eind getrokken, is overwonnen en werd opeens zielig.
  dinsdag 14 november 2017 @ 18:56:58 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_175071649
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja joh.
Ja. Heeft Frakes gezegd.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_175075696
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:19 schreef PPL het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmmmm.....
En iedereen ook zo benieuwd wat er met Voq gebeurd is? Ik heb her en der al wat theorieen gelezen...

[ Bericht 9% gewijzigd door aesop op 14-11-2017 23:50:33 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 november 2017 @ 08:26:45 #159
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175081682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:14 schreef Altijd_Lastig het volgende:

[..]

Dat is dezelfde als het mirror universe uit TOS en Enterprise. Mirror Kira heeft dat uitgelegd in een DS9 mirror aflevering. De agressor mensheid heeft uiteindelijk aan het kortste eind getrokken, is overwonnen en werd opeens zielig.
Ja, die bedoelde ik, en anderen hier, ook

Discovery zoals we het afgelopen afleveringen hebben gezien is geen Mirror Universe, dat is duidelijk. Dat was het Terran Empire, schepen hadden ISS voor de naam, etc. (en inderdaad, Terran Empire is omver gegooid na de switch met Kirk, zoals uitgelegd in de Mirror afleveringen van DS9).

Mijn gok is dat ze nu in de Mirror Universe zijn beland, en ik vind Lorca een typische Terran kapitein, misschien originele Lorca omgebracht en hem vervangen? En nu Discovery naar de Terrans gebracht?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_175081876
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:22 schreef aesop het volgende:

[..]

Hmmmmm.....
En iedereen ook zo benieuwd wat er met Voq gebeurd is? Ik heb her en der al wat theorieen gelezen...
Dat hij Ash Tyler is?
pi_175082290
Zijn dit alle eps die over de mirror universe gaan?

ENT: In a mirror, darkly I & II
TOS: Mirror, mirror
DS9: Crossover
DS9: Through the looking glass
DS9: Shattered mirror
DS9: Insurrection
DS9: Emperor's new cloak

Maar weer eens kijken binnenkort...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 09:29:54 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175082520
;) nadat Riker zijn baardje kreeg is eigenlijk heel TNG een mirror universe :P ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175082542
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:29 schreef Bosbeetle het volgende:
;) nadat Riker zijn baardje kreeg is eigenlijk heel TNG een mirror universe :P ;)
Er was toch ook een evil Riker, lid van de Maquis? Maar was volgens mij een transporter-ongeluk, geen mirror.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 09:32:54 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175082562
Mooi trouwens dat er gewoon een baard entry is in memory alpha :D

http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Beard
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 november 2017 @ 12:48:15 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175086136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:14 schreef Nielsch het volgende:
Zijn dit alle eps die over de mirror universe gaan?

ENT: In a mirror, darkly I & II
TOS: Mirror, mirror
DS9: Crossover
DS9: Through the looking glass
DS9: Shattered mirror
DS9: Insurrection
DS9: Emperor's new cloak

Maar weer eens kijken binnenkort...
Ja, dat zijn ze

Bedenk wel dat In A Mirror Darkly gelinkt is aan TOS aflevering The Tholian Web
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 15 november 2017 @ 14:56:28 #166
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175089005
Ik dacht dat er maar tien afleveringen zouden komen! Hoeveel krijgen we er nog na de break?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_175092920
Ik vond het begin van star trek Discovery veelbelovend en keek elke week uit naar de nieuwe aflevering maar vind het wel elke week minder worden

Laatste 3 afleveringen vond ik niet veel aan
pi_175093563
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:21 schreef Vinture het volgende:
Ik vond het begin van star trek Discovery veelbelovend en keek elke week uit naar de nieuwe aflevering maar vind het wel elke week minder worden

Laatste 3 afleveringen vond ik niet veel aan
Misschien is The Orville wel wat voor jou? Moet je ff dat topic zoeken in F&S en daar reageren mits interesse.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 15 november 2017 @ 18:51:47 #169
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175093644
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175094239
quote:
Gaan ze in het nieuwe jaar verder met het tweede deel van seizoen één?
  woensdag 15 november 2017 @ 19:11:25 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175094328
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:08 schreef polderturk het volgende:

Gaan ze in het nieuwe jaar verder met het tweede deel van seizoen één?
Blijkbaar. 15 afleveringen in totaal dus nog 6 te gaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175094433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:49 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Misschien is The Orville wel wat voor jou? Moet je ff dat topic zoeken in F&S en daar reageren mits interesse.
Jaa heb van the orville 3 afleveringen gezien en vind dat wel leuker maar is volgens mij nog niet legaal in nl te kijken dus daarom heb ik nog niet verder gekeken
pi_175095139
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat hij Ash Tyler is?
Ja, interessante theorie wel.
pi_175098587
Fokked by an alien?


#MeToo
pi_175103135


[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2017 01:29:18 ]
pi_175108594
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:14 schreef Vinture het volgende:

[..]

Jaa heb van the orville 3 afleveringen gezien en vind dat wel leuker maar is volgens mij nog niet legaal in nl te kijken dus daarom heb ik nog niet verder gekeken
Klopt. Acht de kans ook zeer klein dat dat ergens legaal komt. Tenzij Comedy Central het over een paar jaar gaat uitzenden ofzo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_175108774
Aan het einde is het Voyager all over again.
Heeft opzich potentie want ben de Klingons zat.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 14:12:40 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175110322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Aan het einde is het Voyager all over again.
Heeft opzich potentie want ben de Klingons zat.
Ze eindigden tussen de klingon wreckage dus we zijn vast nog niet helemaal van de klingons af.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175111267
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze eindigden tussen de klingon wreckage dus we zijn vast nog niet helemaal van de klingons af.
Ah dat het resten waren van schepen van specifiek Klingons was mij even ontgaan, goed gezien! :)
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 14:53:50 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175111321
quote:
7s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ah dat het resten waren van schepen van specifiek Klingons was mij even ontgaan, goed gezien! :)
Dat zeggen ze zelf, wel met een vraagteken maar toch :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 16 november 2017 @ 15:00:17 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175111444
quote:
Iets wat ik toch heel erg mis bij die nieuwe Klingons...

In andere series heb ik toch altijd de indruk dat het echt super goed zuipen met die gasten is. Goed tanken en veel slechte grappen.

Bij die nieuwe Klingons zie ik daar niets van terug...

Zal wel niet zo SJW zijn om zuipen in beeld te brengen of zo... :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 15:03:29 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175111505
Ik vind het wel een veels te lange pauze }:|
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 15:04:35 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175111529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 15:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Iets wat ik toch heel erg mis bij die nieuwe Klingons...

In andere series heb ik toch altijd de indruk dat het echt super goed zuipen met die gasten is. Goed tanken en veel slechte grappen.

Bij die nieuwe Klingons zie ik daar niets van terug...

Zal wel niet zo SJW zijn om zuipen in beeld te brengen of zo... :{
Ja idd dat is in een paar generaties goed gekomen gelukkig... die klingons die kirk tegenkwam waren ook nog zurig en niet heel feestelijk, bij TNG werd het allemaal wat vrolijker bij de klingons. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 16 november 2017 @ 16:26:43 #184
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175113314
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 12:18 schreef Zith het volgende:
Hele slechte aflevering :')

Alleen wel een prima set-up voor de rest van het(de) seizoen(en) in de laatste 5 minuten.
Dit idd, het begint dermate absurdistisch te worden dat het niks maar dan ook niks meer weg heeft van star trek
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 16 november 2017 @ 16:31:36 #185
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175113378
Begin ook steeds meer de indruk te krijgen dat millenials dit een vette serie vinden maar de echte die hard star trek fans 😉 het maar niks vinden..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175113391
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:26 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Dit idd, het begint dermate absurdistisch te worden dat het niks maar dan ook niks meer weg heeft van star trek
Op zich zelf is het een aardige serie, maar het heeft echt weinig met Star Trek te maken jammer genoeg.

Toch heb ik hier weer 9 weken elke maandag op gewacht.
pi_175113403
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:31 schreef Onnoman het volgende:
Begin ook steeds meer de indruk te krijgen dat millenials dit een vette serie vinden maar de echte die hard star trek fans 😉 het maar niks vinden..
Inderdaad man. Die millennials hebben geen referentie kader. Alles wat oud is is kut alles wat nieuw is is vet. Waarom? Nou is gewoon vet....
  donderdag 16 november 2017 @ 16:34:30 #188
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175113415
Alle tech die in TNG nog uitgevonden moet worden, is in ENT en DISC lukraak ingetyft.. niks waaruit je kan detecteren dat tng voorloper is op deze serie
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 16 november 2017 @ 16:39:51 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175113493
Dan ben ik een millenial uit 1979, raar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 16:43:37 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175113554
quote:
6s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:39 schreef jogy het volgende:
Dan ben ik een millenial uit 1979, raar.
Ik één uit 1981, high five....

Maar de millenials beginnen toch zo'n beetje rond 1980 dus misschien ben jij je tijd vooruit :D

Toch leuk dat je zonder iets te doen van patat generatie naar generatie x en generatie y ineens tot de millenials gebeurt... ze blijven naampjes verzinnen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 16:45:22 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175113583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:34 schreef Onnoman het volgende:
Alle tech die in TNG nog uitgevonden moet worden, is in ENT en DISC lukraak ingetyft.. niks waaruit je kan detecteren dat tng voorloper is op deze serie
Geef eens een voorbeeld behalve de sporedrive?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175113586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Inderdaad man. Die millennials hebben geen referentie kader. Alles wat oud is is kut alles wat nieuw is is vet. Waarom? Nou is gewoon vet....
Imo doe je precies hetzelfde maar dan andersom. Het eerste seizoen van zowel tng en voyager waren ook niet geweldig, de series moesten groeien. Bij elke nieuwe star trek serie zijn er een hoop trekkies die roepen "dit is geen star trek, zo hoort het niet",. Ik vind het jammert, star trek is geen concept wat alleen over consequent zijn in de verhaallijnen, star trek is vernieuwend, laat je ruimer denken over de maatschappij waar we in leven. Althans dat ik star trek voor mij. Natuurlijk nit pick ik lekker elke aflevering mee of het wel klopt in de verhaallijnen, maar daar gaat t imo helemaal niet om. Ik geloof er helemaal in dat de diepgang die je nu misschien mist, nog gaat komen.
Toen ik begon met tng terug kijken dacht ik in t eerste seizoen ook, "was dit het nou wat ik zo groot maakte in mijn hoofd?" Hoe verder ik weer in de serie kwam hoe meer ik het oude gevoel weer terug kreeg.

Het kan echt zijn dat je t niks vindt, maar vind het niet helemaal terecht je uitspraak.
ijs_beer fan!
pi_175113589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:31 schreef Onnoman het volgende:
Begin ook steeds meer de indruk te krijgen dat millenials dit een vette serie vinden maar de echte die hard star trek fans 😉 het maar niks vinden..
Valt mee hoor, ik ga gewoon met mijn tijd mee ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 16 november 2017 @ 16:47:53 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175113630
quote:
2s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld behalve de sporedrive?
Het communiceren via hologrammen is volgens mij de enige.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 16:51:58 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175113716
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Het communiceren via hologrammen is volgens mij de enige.
Ja inderdaad... dat hebben ze snel afgeschaft toen Kirk op zijn 5 year mission was :P waarschijnlijk een hele irritante manier van communiceren... skype3d :r
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175114072
Gaaf hoor ep 9.

je ziet het al van mijlenver aankomen van die Stamets maar toch triest.

Ben benieuwd in wat voor vaag parallel (??) universum ze terecht zijn gekomen.

Genottelijke serie, echt goed gemaakt.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_175114441
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:19 schreef PPL het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie cap dit

zoveel vragen!!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_175114692
  donderdag 16 november 2017 @ 18:29:55 #199
104871 remlof
Europees federalist
pi_175115575
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:10 schreef wolfrolf het volgende:
Gaaf hoor ep 9.

je ziet het al van mijlenver aankomen van die Stamets maar toch triest.

Ben benieuwd in wat voor vaag parallel (??) universum ze terecht zijn gekomen.

Genottelijke serie, echt goed gemaakt.
Hele goeie ep, zo typisch Star Trek.
  donderdag 16 november 2017 @ 18:50:30 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_175115951
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:45 schreef NanKing het volgende:

[..]

Imo doe je precies hetzelfde maar dan andersom. Het eerste seizoen van zowel tng en voyager waren ook niet geweldig, de series moesten groeien.
Helemaal mee eens. Zoiets als DS9 heb ik ook pas later écht kunnen waarderen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_175121619
Owja mirror universe vrouwen lopen er halfnaakt bij op het schip, haha dat was ik vergeten.





Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175127066
Daar is toch weinig mis mee?
Hoshi O+
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_175127146
Zekers, maar waarom alleen de vrouwen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175127616
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:27 schreef Wantie het volgende:
Zekers, maar waarom alleen de vrouwen?
Alstu!


"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_175144980
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 november 2017 09:55 schreef Karstman het volgende:

[..]

Alstu!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*O* *O* _O-
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175146136


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2017 05:24:42 ]
pi_175148561
Hoe zijn eigenlijk de kijkcijfers, is men tevreden daarover?
pi_175151486
quote:
"fap fap"
pi_175165435
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

"fap fap"


[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2017 03:07:28 ]
pi_175166217
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 10:59 schreef Adrie072 het volgende:
Hoe zijn eigenlijk de kijkcijfers, is men tevreden daarover?
Geen idee. Maar ik denk dat het succes van deze serie mede bepaald wordt door hoeveel abonnees het trekt op CBS all access. Doel van de serie is in feite dat platform verkopen.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 20 november 2017 @ 12:23:07 #211
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175192391
seizoen al voorbij??????
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 12:29:41 #212
8781 crew  Frutsel
pi_175192500
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:23 schreef Onnoman het volgende:
seizoen al voorbij??????
de helft... ik dacht dat het 7 januari weer verder ging ofzo
  maandag 20 november 2017 @ 12:30:32 #213
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175192512
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

de helft... ik dacht dat het 7 januari weer verder ging ofzo
kutzooiiiiiiiiii
ik zat er helemaal klaar voor :')
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175193855
The Expanse is ook gaaf :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 15:53:24 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175196833
Ik ga denk ik maar TAS kijken op de komende maandagen... De enige reeks van ST die ik nog niet gezien heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175198610
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

de helft... ik dacht dat het 7 januari weer verder ging ofzo
Klopt. 7 januari gaat seizoen 1 weer verder.
pi_175199324
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 12:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

de helft... ik dacht dat het 7 januari weer verder ging ofzo
We zijn al wel wat over de helft, zijn er nu 9 geweest, vanaf januari komen er nog 6
pi_175199898
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 17:52 schreef Max23 het volgende:

[..]

We zijn al wel wat over de helft, zijn er nu 9 geweest, vanaf januari komen er nog 6
Klopt. Ook seizoen 2 is al aangekondigd. Geen idee of die in 2018 ook zal verschijnen.
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 19:12:58 #219
9859 crew  Karina
Woman
pi_175201064
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 17:10 schreef wolfrolf het volgende:
Gaaf hoor ep 9.

je ziet het al van mijlenver aankomen van die Stamets maar toch triest.

Ben benieuwd in wat voor vaag parallel (??) universum ze terecht zijn gekomen.

Genottelijke serie, echt goed gemaakt.
Wie weet komen ze Q nog tegen _O_ Dat zou wel tof zijn. maar dat zal wel niet helaas.

Volgende afleveringen worden een beetje Discovery denk ik. Beetje kijken waar zijn we en hoe komen we weer thuis.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 november 2017 @ 19:42:46 #220
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175201853
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 19:12 schreef Karina het volgende:

[..]

Wie weet komen ze Q nog tegen _O_ Dat zou wel tof zijn. maar dat zal wel niet helaas.

Volgende afleveringen worden een beetje Discovery denk ik. Beetje kijken waar zijn we en hoe komen we weer thuis.
Discovery? Dat is dit al :D
Je bedoelt zeker Voyager
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 20 november 2017 @ 19:44:08 #221
9859 crew  Karina
Woman
pi_175201896
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 19:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Discovery? Dat is dit al :D
Je bedoelt zeker Voyager
Oh ja voyager :')__ die ja. Al die namen ook.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_175212024
quote:
99s.gif Op maandag 20 november 2017 19:44 schreef Karina het volgende:

[..]

Oh ja voyager :')__ die ja. Al die namen ook.
:D
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 21 november 2017 @ 16:05:42 #223
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175219600
Nou, al met al vond ik het een matige start, maaarrrrr.... als Discovery vanaf nu een interdimensionaal ontdekkingsschip wordt, op zoek naar een weg naar huis, dan geef ik hem nog een dikke vette kans. Dat zou namelijk een interessant concept zijn.
pi_175219673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nou, al met al vond ik het een matige start, maaarrrrr.... als Discovery vanaf nu een interdimensionaal ontdekkingsschip wordt, op zoek naar een weg naar huis, dan geef ik hem nog een dikke vette kans. Dat zou namelijk een interessant concept zijn.
Doet me denken aan Sliders... maar dan in space.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 21 november 2017 @ 16:20:15 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175219888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Nou, al met al vond ik het een matige start, maaarrrrr.... als Discovery vanaf nu een interdimensionaal ontdekkingsschip wordt, op zoek naar een weg naar huis, dan geef ik hem nog een dikke vette kans. Dat zou namelijk een interessant concept zijn.
Hmm dat zou ik dan wel weer heel erg voyager vinden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175221015
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet me denken aan Sliders... maar dan in space.
Dat concept zou alleen kunnen als ze de sporedrive voor elke "slide" zouden gebruiken. Ik denk dat t voorlopig over is met de sporedrive.
ijs_beer fan!
pi_175221042
Q O+, zou wel een leuke toevoeging zijn idd. >:O
ijs_beer fan!
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:12:55 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175241913
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 17:17 schreef NanKing het volgende:

[..]

Dat concept zou alleen kunnen als ze de sporedrive voor elke "slide" zouden gebruiken. Ik denk dat t voorlopig over is met de sporedrive.
Tenzij ze hier vriendelijke beerdiertjes tegenkomen die geen last hebben van de jumps :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 22 november 2017 @ 16:21:45 #229
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_175242079
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 16:23:11 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175242100
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175242851
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2017 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tenzij ze hier vriendelijke beerdiertjes tegenkomen die geen last hebben van de jumps :)
Ja of evil Terranversie Lorca gebruikt gewoon menselijke slaven daarvoor...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175353393
De volgende aflevering (Despite Yourself) komt pas 7 januari 2018 op Netflix NL
pi_175354838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:43 schreef ZetaOS het volgende:
De volgende aflevering (Despite Yourself) komt pas 7 januari 2018 op Netflix NL
Reken maar op 8 januari want 7 is een zondag en dan komt de nieuwe aflevering in Amerika uit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 09:03:24 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175355325
Ik ben inmiddels bij aflevering 6 van TAS :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 november 2017 @ 09:20:41 #235
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175355547
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 16:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet me denken aan Sliders... maar dan in space.
En laat Sliders nou net een van mijn favoriete series ooit zijn. :o
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 09:26:57 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175355639
Ik vond quantum leap leuker eigenlijk :) (op de een of andere rare manier zijn die series in mijn hoofd gekoppeld, dat heb ik wel met meer dingen die niets met elkaar te maken hebben)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175361183
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:23 schreef Karstman het volgende:

[..]

Reken maar op 8 januari want 7 is een zondag en dan komt de nieuwe aflevering in Amerika uit.
Je hebt gelijk :'(
  Moderator dinsdag 28 november 2017 @ 14:21:12 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175361442
Duurt lang }:|
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 28 november 2017 @ 14:41:00 #239
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175361785
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Duurt lang }:|
Ja! :(
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zondag 3 december 2017 @ 01:50:49 #240
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175463187
Ik heb vandaag echt een vet cadeau gekregen van de goede Sint.
Een gesigneerde plaquette van Lt. Cmdr Data een echte collectors item dus!
Ik heb dezelfde als deze die nu op Ebay staat
https://www.ebay.com/itm/(...)4-2500-/263288688337

ik heb nummertje 2000 ergens

zijn er maar 2500 van gemaakt..
vraag me wel af of dit nu echt een orginele zelfgeschreven handtekening is, aangezien het dus 2500 stuks van gemaakt zijn

des al niet te min onwijs cool om zoiets te hebben :)

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 10:59:20 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175504837
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175505885
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 01:50 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb vandaag echt een vet cadeau gekregen van de goede Sint.
Een gesigneerde plaquette van Lt. Cmdr Data een echte collectors item dus!
Ik heb dezelfde als deze die nu op Ebay staat
https://www.ebay.com/itm/(...)4-2500-/263288688337

ik heb nummertje 2000 ergens

zijn er maar 2500 van gemaakt..
vraag me wel af of dit nu echt een orginele zelfgeschreven handtekening is, aangezien het dus 2500 stuks van gemaakt zijn

des al niet te min onwijs cool om zoiets te hebben :)

[ afbeelding ]

Gaaf :)
  woensdag 6 december 2017 @ 11:27:23 #243
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175524506
heb besloten om TNG weer vanaf seizoen 1 te bekijken.. encounter at farpoint

wie kijkt er mee? :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 6 december 2017 @ 11:32:37 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175524629
Ik ben pas bij aflevering 9 van TAS dus dat is nog ver verwijderd van TNG :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 december 2017 @ 11:57:38 #245
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_175525130
Zit eind S5 van TNG momenteel. Enjoy the ride though!
Engage!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 6 december 2017 @ 12:20:30 #246
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175525591
ik heb een nieuwe goof gevonden in Encounter

When Riker enters the holodeck for the very first time, you can see his shadow behind him. When the position of the camera changes, the shadow is in front of him.

:D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175528143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Onnoman het volgende:
heb besloten om TNG weer vanaf seizoen 1 te bekijken.. encounter at farpoint

wie kijkt er mee? :D
Ik ben nu bij seizoen 6. Ik kijk gemiddeld 2 afleveringen per dag.
pi_175528628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 11:27 schreef Onnoman het volgende:
heb besloten om TNG weer vanaf seizoen 1 te bekijken.. encounter at farpoint

wie kijkt er mee? :D
Ik! Geef me je adres even en vanaf hoe laat kan ik mee kijken? Heb je bier in huis? :D
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 6 december 2017 @ 16:53:46 #249
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175531321
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 14:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik! Geef me je adres even en vanaf hoe laat kan ik mee kijken? Heb je bier in huis? :D
blijf maar lekker waar je zit :D
het ging om het idee
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175535327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:53 schreef Onnoman het volgende:

[..]

blijf maar lekker waar je zit :D
het ging om het idee
_O- _O- _O-
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:07:18 #251
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_175582283
Quentin Tarantino’s ‘Star Trek’ Will Be R-Rated: ‘The Revenant’s Mark L. Smith Frontrunner Scribe

Wat een paar dagen geleden nog een vergezocht gerucht was lijkt nu toch wel behoorlijk serieus, Tarantino heeft een script voorgelegd aan Abrams en Paramount voor een nieuwe Star Trek film. Het project lijkt al behoorlijk in de steigers te staan.
pi_175610309
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Quentin Tarantino’s ‘Star Trek’ Will Be R-Rated: ‘The Revenant’s Mark L. Smith Frontrunner Scribe

Wat een paar dagen geleden nog een vergezocht gerucht was lijkt nu toch wel behoorlijk serieus, Tarantino heeft een script voorgelegd aan Abrams en Paramount voor een nieuwe Star Trek film. Het project lijkt al behoorlijk in de steigers te staan.
Goed nieuws. Tarrentino staat bekend om de dialogen. Ik verwacht een hoop dialogen over technische science fiction zaken.
pi_175613441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Quentin Tarantino’s ‘Star Trek’ Will Be R-Rated: ‘The Revenant’s Mark L. Smith Frontrunner Scribe

Wat een paar dagen geleden nog een vergezocht gerucht was lijkt nu toch wel behoorlijk serieus, Tarantino heeft een script voorgelegd aan Abrams en Paramount voor een nieuwe Star Trek film. Het project lijkt al behoorlijk in de steigers te staan.
Eeeeeh ok. Ze gaan wel heel roekeloos om met Star Trek tegenwoordig. Neemt niet weg dat het een strak script kan worden.
  zondag 10 december 2017 @ 12:19:29 #254
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175617484
aflevering Justice gekeken van TNG
een van de betere afleveringen

en Brenda Bakke. wat een knappe vrouw is dat zeg
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175618903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Quentin Tarantino’s ‘Star Trek’ Will Be R-Rated: ‘The Revenant’s Mark L. Smith Frontrunner Scribe

Wat een paar dagen geleden nog een vergezocht gerucht was lijkt nu toch wel behoorlijk serieus, Tarantino heeft een script voorgelegd aan Abrams en Paramount voor een nieuwe Star Trek film. Het project lijkt al behoorlijk in de steigers te staan.
Godsamme wat gaaf

Tarantino god _O_
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 11 december 2017 @ 11:45:10 #256
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175641151
De meeste Star Trek films zijn al afschuwelijk, zelfs die met de TNG cast. Dus er is weinig te verpesten. Geef die Tarantino maar een kans, misschien verrast hij ons.
pi_175645342
ik ben momenteel de voyager serie aan het kijken en zit in seizoen 2 inmiddels.
heb de star trek discovery serie inmiddels ook helemaal gezien, nu wachten op nieuwe seizoen denk ik?
maar ondertussen voyager maar kijken. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175647885
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik ben momenteel de voyager serie aan het kijken en zit in seizoen 2 inmiddels.
heb de star trek discovery serie inmiddels ook helemaal gezien, nu wachten op nieuwe seizoen denk ik?
maar ondertussen voyager maar kijken. :)
Had je TNG al gezien?
pi_175648163
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Had je TNG al gezien?
die met captain picard etc?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2017 @ 16:31:57 #260
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_175648321
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik ben momenteel de voyager serie aan het kijken en zit in seizoen 2 inmiddels.
heb de star trek discovery serie inmiddels ook helemaal gezien, nu wachten op nieuwe seizoen denk ik?
maar ondertussen voyager maar kijken. :)
Het huidige Discoveryseizoen loopt nog. Er is gewoon even een winterstop. Je hoeft dus niet lang te wachten op nieuwe afleveringen.
pi_175648342
aha oke, dacht gezien het einde van de laatste aflevering, dat dit een seizoen stop was :) en dan volgend jaar ofzo seizoen 2 begint :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 december 2017 @ 16:35:00 #262
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_175648375
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
aha oke, dacht gezien het einde van de laatste aflevering, dat dit een seizoen stop was :) en dan volgend jaar ofzo seizoen 2 begint :)
Nee; gelukkig niet! In januari gewoon weer nieuwe afleveringen.

En TNG is inderdaad met Picard. Kijk ik nu. Al in seizoen 4.
pi_175648440
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:35 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Nee; gelukkig niet! In januari gewoon weer nieuwe afleveringen.

En TNG is inderdaad met Picard. Kijk ik nu. Al in seizoen 4.
oke, die heb ik lang geleden ook op tv gezien evenals de voyager serie en ook een tijdje deep space nine.
tng en voyager werden in de jaren 90 op 1 van de publieke zenders uitgezonden aan het begin van de zaterdag avond dacht ik, met het hele gezin op de bank voor de buis bordje patat etc op schoot en ondertussen startrek kijken O+ :Y)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_175648810
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:24 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

die met captain picard etc?
Yep.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 18:52:53 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175651822
O+ tof in The animated series episode 9 zegt spock dat zijn moeder fan was van lewis carrol en vooral van alice in wonderland. En dat klopt want dat boek heeft ze dus ook aan burnham gegeven O+ en die zegt ook dat haar moeder er fan van was :P

:) tof dat ze daar rekening mee hebben gehouden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 19:12:26 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175724364
In episode 12 van TAS "the time trap" komen ze op een plek terecht vol met allemaal scheepswrakken uit allerlij plaatsen. En het ziet er precies zo uit als waar de dicovery eindigd :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 december 2017 @ 00:53:10 #267
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175733671
holy shit joh.. Marsha Hunt is onlangs 100 jaar geworden
ik vond haar al oud in de aflevering "too short a season"
maar ze blijkt dus nog te leven

kleine introductie

Marsha Hunt wilde al vroeg actrise worden, maar heeft voornamelijk bijrollen gespeeld.
Getrouwd met een regisseur en is op de zwarte lijst terecht gekomen, een lijst waar je vroeger op terecht kwam als mensen je verdachten van betrokkenheid met het communisme. Dus ook een kleine rol in Star Trek gehad.



[ Bericht 70% gewijzigd door Onnoman op 15-12-2017 01:00:31 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 09:21:18 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175735657
Wel tof dat ze nog leeft O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:21:59 #269
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175735668
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel tof dat ze nog leeft O+
Spoilers! :(
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 09:24:42 #270
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175735701
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:21 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Spoilers! :(
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 17 december 2017 @ 21:27:49 #271
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175795987
what the floep

helemaal naar de tyfus gespoten

Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 20 december 2017 @ 00:20:24 #272
242879 Onnoman
The On And Only
pi_175856016
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_175856406
quote:
Ik herkende bepaalde mensen niet, zoals die meneer met bril, maar dat is dus Worf, en die dame met lang haar ook niet, dat komt omdat ze in de serie donker haar heeft (als ik me niet vergis is zij dat?), en kortpittig kapsel die maar blijft kauwen ken ik helemaal niet, was vroeger wel een mooie vrouw als ik de google resultaten bekijk maar kan me haar niet herinneren of zo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kloonhommel op 20-12-2017 01:06:36 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175857830
Is die kauwgommevrouw Tasha Yar?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 december 2017 @ 08:53:09 #275
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_175858620
Volgorde van links naar rechts: Geordi LaForge, Data, Beverly Crusher, Jean-Luc Picard, Worf, Deanna Troi, Tasha Yar, Q

Tasha zat alleen in season 1, kwam terug voor 1 aflevering (Yesterday's Enterprise) en door timeline mixup had een dochter met een Romulan: Sela, ook weer gespeeld door Denise Crosby in een later seizoen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_175863758
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Volgorde van links naar rechts: Geordi LaForge, Data, Beverly Crusher, Jean-Luc Picard, Worf, Deanna Troi, Tasha Yar, Q

Tasha zat alleen in season 1, kwam terug voor 1 aflevering (Yesterday's Enterprise) en door timeline mixup had een dochter met een Romulan: Sela, ook weer gespeeld door Denise Crosby in een later seizoen.
Dank je :D
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 20 december 2017 @ 13:20:12 #277
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_175863878
Kwam Tasha op de een of andere manier ook niet voor in Voyager?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:13:13 #278
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176170889
Ok. Ik ben nu voyager weer aan het bingewatchen en begrijp de kritiek op de nieuwste star trek nu wel. De tragere diepgang mist. En de vreemdere concepten komen er niet echt in voor. Het is nu gewoon een sci fi actieserie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 30 december 2017 @ 23:54:48 #279
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176173137
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:20 schreef MPC60 het volgende:
Kwam Tasha op de een of andere manier ook niet voor in Voyager?
nee
wel in 48 hours
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 1 januari 2018 @ 19:25:16 #280
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176220488
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176220580
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:25 schreef Onnoman het volgende:
[ afbeelding ]
bedankt, wat is hiermee?
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 1 januari 2018 @ 19:38:24 #282
242879 Onnoman
The On And Only
pi_176220782
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 19:30 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

bedankt, wat is hiermee?
goof

K'Ehleyr vroeg om een "exercise" menu.. maar er wordt maar één exercise getoond :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_176228585
Zat nog wat oude afleveringen van TNG te kijken. Als je dan The Outcast ziet dan is het toch echt wel verbazingwekkend dat er zo moeilijk wordt gedaan over twee homo's in Discovery. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176229371
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:13 schreef jogy het volgende:
Ok. Ik ben nu voyager weer aan het bingewatchen en begrijp de kritiek op de nieuwste star trek nu wel. De tragere diepgang mist. En de vreemdere concepten komen er niet echt in voor. Het is nu gewoon een sci fi actieserie.
Goede analyse.
pi_176229526
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:34 schreef Monolith het volgende:
Zat nog wat oude afleveringen van TNG te kijken. Als je dan The Outcast ziet dan is het toch echt wel verbazingwekkend dat er zo moeilijk wordt gedaan over twee homo's in Discovery. :P
Moeilijk, valt wel weer mee. Een paar FOKkers (en ikzelf ook) spraken hun verbazing of ontzetting uit dat zelfs Star trek niet ongevoelig is gebleken voor de homo opkomst in vrijwel alle series. Nielsch oa maakte daar een storm in een glas water van en dankzij hem gaan we dat homogedoe nooit meer vergeten. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 02-01-2018 10:14:59 ]
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176229556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Moeilijk, valt wel weer mee. Een paar en ikzelf spraken hun verbazing of ontzetting uit dat zelfs Star trek niet ongevoelig is gebleken voor de homo opkomst in vrijwel alle series. Nielsch oa maakte daar een storm in een glas water van en dankzij hem gaan we dat homogedoe nooit meer vergeten. :')
Niet alleen hier hoor, ook in bredere kringen is daar veel gezeur over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176229596
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet alleen hier hoor, ook in bredere kringen is daar veel gezeur over.
O zo... Mja, het is niet anders.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_176230767
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet alleen hier hoor, ook in bredere kringen is daar veel gezeur over.
Vrij kansloos gezeur. Als je ziet wat voor haat de acteur die Stamets speelt krijgt op Twitter.... :r

Ben benieuwd naar de tweede helft. *O*
Ja doei.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:21:15 #289
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176230897
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 00:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Moeilijk, valt wel weer mee. Een paar (en ikzelf ook) spraken hun verbazing of ontzetting uit dat zelfs Star trek niet ongevoelig is gebleken voor de homo opkomst in vrijwel alle series. Nielsch oa maakte daar een storm in een glas water van en dankzij hem gaan we dat homogedoe nooit meer vergeten. :')
Wat is zo verbazingwekkend aan de opkomst van homo's in series?
1 + 1 = blauw
pi_176230933
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:21 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wat is zo verbazingwekkend aan de opkomst van homo's in series?
Dat staat er helemaal niet, en verder was alles hierover ooit al eens gezegd. Tis wel klaar zo.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:36:19 #291
456432 Kamina
Tenacious!
pi_176230977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet, en verder was alles hierover ooit al eens gezegd. Tis wel klaar zo.
Dat is precies wat er staat, maar okay.
1 + 1 = blauw
pi_176231148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat staat er helemaal niet, en verder was alles hierover ooit al eens gezegd. Tis wel klaar zo.
Haha jij bent degene die er te pas en te onpas weer mee aan komt zetten, zelfs in andere topics :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_176231897
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 07:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vrij kansloos gezeur. Als je ziet wat voor haat de acteur die Stamets speelt krijgt op Twitter.... :r

Ben benieuwd naar de tweede helft. *O*
Precies, maar het aardige is dus dan een EP van pakweg 25 jaar geleden doodleuk over transgenderissues gaat. Vandaag de dag was Twitter ontploft. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176231944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, maar het aardige is dus dan een EP van pakweg 25 jaar geleden doodleuk over transgenderissues gaat. Vandaag de dag was Twitter ontploft. :P
Er was toen nog geen twitter natuurlijk ;(
Ja doei.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 10:54:39 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_176232456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er was toen nog geen twitter natuurlijk ;(
Toen twitter nog gewoon 'bij de koffiemachine' was. O+

Al deed men zelfs daar niet moeilijk over homo's, wel over seks voor de buch dat niemand gezien had maar wel haarfijn wist waarom het niet kon en ook wat erin te zien was.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 januari 2018 @ 11:32:30 #296
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176232986
Het verschil met één aflevering in Star Trek TNG of een rode draad binnen de serie lijkt me wel duidelijk stiekem. Beetje vergelijkbaar met die TOS aflevering waar Kirk met Uhura zoende, hebben ze ook een heel verhaal omheen verzonnen.

Dat gezegd hebbende vind ik de seksualiteit van Stamets er niet geforceerd uitzien, netjes gedaan wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176233411
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 23:34 schreef Monolith het volgende:
Zat nog wat oude afleveringen van TNG te kijken. Als je dan The Outcast ziet dan is het toch echt wel verbazingwekkend dat er zo moeilijk wordt gedaan over twee homo's in Discovery. :P
Homofobie is van alle tijden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176233760
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Homofobie is van alle tijden...
Het is niet alleen homofobie hoor, het lijkt meer de existentiële angst van conservatieve adolescente mannen die denken dat alles van ze afgepakt wordt. Ik las zelfs alweer gejank over het feit dat in het nieuwe seizoen van BM in elke aflevering de leadrol door een vrouw wordt gespeeld (waarvan één gedeeld). Heb me daar echt geen moment aan gestoord. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 2 januari 2018 @ 12:24:49 #299
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176234016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is niet alleen homofobie hoor, het lijkt meer de existentiële angst van conservatieve adolescente mannen die denken dat alles van ze afgepakt wordt. Ik las zelfs alweer gejank over het feit dat in het nieuwe seizoen van BM in elke aflevering de leadrol door een vrouw wordt gespeeld (waarvan één gedeeld). Heb me daar echt geen moment aan gestoord. :')
BM? :@. Het viel me wel een beetje op dat bij Strike back er nu 2 Special Forces dames ingeschreven zijn, maar ook dat is een gevalletje 'boeiend'.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176234175
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:24 schreef jogy het volgende:

[..]

BM? :@. Het viel me wel een beetje op dat bij Strike back er nu 2 Special Forces dames ingeschreven zijn, maar ook dat is een gevalletje 'boeiend'.
Black Mirror wrsch.
Ja doei.
pi_176234188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is niet alleen homofobie hoor, het lijkt meer de existentiële angst van conservatieve adolescente mannen die denken dat alles van ze afgepakt wordt. Ik las zelfs alweer gejank over het feit dat in het nieuwe seizoen van BM in elke aflevering de leadrol door een vrouw wordt gespeeld (waarvan één gedeeld). Heb me daar echt geen moment aan gestoord. :')
Ja, maar die arme blanke jongetjes die nu geen enkel rolmodel meer hebben ;(
Ja doei.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')