Niets, B2X/S2X is het gevolg van de NYA (New York Agreement).quote:
Maar waarom zie je dan bij coin.dance bijv. bij sommige miners NYA en B2X en bij andere alleen NYA. Of staan die dan simpelweg gewoon niet achter de hardfork?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:01 schreef daankes het volgende:
[..]
Niets, B2X/S2X is het gevolg van de NYA (New York Agreement).
In de NYA is afgesproken dat er op 1 augustus een soft fork zou worden gedaan op de originele bitcoin chain waarbij de block grootte 1 mb zou worden. Voorwaarde hierbij was dat er binnen 6 maanden een hard fork zou volgen waarbij de block grootte naar 2 MB zou gaan.
Die hard fork volgt nu dus op +- 16 november, genaamd B2X met daaruitvolgend een nieuwe Bitcoin die wordt gesupport door de NYA.
Veel miners vinden de block grootte van 1 MB prima en zijn inderdaad tegen een hardfork (ook een aantal groepen die in eerste instantie wel de NYA hebben getekend). Ik verwacht dat het daar mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:06 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maar waarom zie je dan bij coin.dance bijv. bij sommige miners NYA en B2X en bij andere alleen NYA. Of staan die dan simpelweg gewoon niet achter de hardfork?
Steeds meer miners laten het support voor B2X vallen, is er een mogelijkheid dat die hele hardfork niet door gaat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:08 schreef daankes het volgende:
[..]
Veel miners vinden de block grootte van 1 MB prima en zijn inderdaad tegen een hardfork (ook een aantal groepen die in eerste instantie wel de NYA hebben getekend). Ik verwacht dat het daar mee te maken heeft.
Ik verwacht dat die gewoon door gaat. Al hoop ik van niet, want naar mijn idee kan het alleen maar een hoop paniek veroorzaken op de markt. Vooral omdat hij er een beetje doorheen is gedrukt en er een hoop dingen niet goed zijn geregeld (onder andere replay-protection).quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Steeds meer miners laten het support voor B2X vallen, is er een mogelijkheid dat die hele hardfork niet door gaat?
De reden dat er geen replay protection wordt ingevoerd is toch omdat B2X vindt dat zij dé Bitcoin zijn en die naam willen claimen? Mocht B2X de langste chain worden gaat Coinbase B2X de Bitcoin naam geven. Wat ze dan met Bitcoin doen die we nu kennnen, geen idee. Misschien Bitcoin Classic or Bitcoin Loser of zo..?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:39 schreef daankes het volgende:
[..]
Ik verwacht dat die gewoon door gaat. Al hoop ik van niet, want naar mijn idee kan het alleen maar een hoop paniek veroorzaken op de markt. Vooral omdat hij er een beetje doorheen is gedrukt en er een hoop dingen niet goed zijn geregeld (onder andere replay-protection).
Wel kan de impact een stuk kleiner worden als de support afneemt en wordt het meer een alt-coin zoals Bitcoin Cash, dan een alternatieve Bitcoin chain. Dus daar moeten we maar op hopen.
Waar kun je dit uberhaupt zien?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:06 schreef dimmak het volgende:
[..]
Maar waarom zie je dan bij coin.dance bijv. bij sommige miners NYA en B2X en bij andere alleen NYA. Of staan die dan simpelweg gewoon niet achter de hardfork?
Hmm, dacht coin.dance. Maar zat dus op een andere website vanmorgen. Ga nog eens proberen die website op te zoeken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:12 schreef fckdedeurkruk het volgende:
https://bitcointechtalk.c(...)n-works-1a5e41767103quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:37 schreef metallicelmo het volgende:
Kan iemand mij in simpele taal uitleggen wat het risico is van het feit dat Bitcoin Gold geen replay protection heeft? Hoe werkt zoiets en kun je jezelf beschermen door eerst al je bitcoins te verplaatsen naar een andere wallet of is dat niet voldoende?
Zoiets begreep ik dus ook, als de coin dus geen "replay protection" heeft, bestaat er technisch gezien een kans dat als jij jouw Bitcoin Gold ophaalt en verstuurt naar een ander adres, dat jouw transactie ook opgepikt zou kunnen worden op het normale Bitcoin netwerk. Dit kan er dan voor zorgen dat als je Bitcoin Gold verstuurd, je direct ook je originele Bitcoins wegstuurt en je dus alles kwijt raakt. Dit omdat de transactie op beide chains geldig is? Zeg ik het zo goed?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:44 schreef genakt het volgende:
[..]
https://bitcointechtalk.c(...)n-works-1a5e41767103
In the event of a hard fork without replay protection, transactions that spend pre-fork coins are valid on both chains. That is, if Alice sends Bob 1 coin on chain X, the same transaction will be valid on chain Y.
Alice may be intending to send Bob 1 XCoin and 1 YCoin, in which case she'd be broadcasting the transaction on both chains and have no vulnerability. However, if she wanted to send Bob only 1 XCoin and not 1 YCoin, we have a problem. Alice will, of course, broadcast the transaction on chain X, but the transaction is now public and that opens up a security vulnerability.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:50 schreef metallicelmo het volgende:
Zoiets begreep ik dus ook, als de coin dus geen "replay protection" heeft, bestaat er technisch gezien een kans dat als jij jouw Bitcoin Gold ophaalt en verstuurt naar een ander adres, dat jouw transactie ook opgepikt zou kunnen worden op het normale Bitcoin netwerk. Dit kan er dan voor zorgen dat als je Bitcoin Gold verstuurd, je direct ook je originele Bitcoins wegstuurt en je dus alles kwijt raakt. Dit omdat de transactie op beide chains geldig is? Zeg ik het zo goed?
bijna maar dit niet:quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:50 schreef metallicelmo het volgende:
Dit kan er dan voor zorgen dat als je Bitcoin Gold verstuurd, je direct ook je originele Bitcoins wegstuurt en je dus alles kwijt raakt. Dit omdat de transactie op beide chains geldig is? Zeg ik het zo goed?
Zijn verschillende keys uiteindelijk maar weet niet wat ze allemaal daadwerkelijk dan kunnen achterhalen maar het beloofd niet veels goedsquote:Dit kan er dan voor zorgen dat als je Bitcoin Gold verstuurd, je direct ook je originele Bitcoins wegstuurt en je dus alles kwijt raakt
Seed, passphrase of private key, wat uiteindelijk maar van toepassing isquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 17:08 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Krijg je bij een paper wallet niet altijd een seed?
Ledger waarschuwt wel degelijk voor het ontbreken van replay protection:quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 15:00 schreef genakt het volgende:
[..]
[..]
bijna maar dit niet:
[..]
Zijn verschillende keys uiteindelijk maar weet niet wat ze allemaal daadwerkelijk dan kunnen achterhalen maar het beloofd niet veels goeds
https://www.ledger.fr/201(...)itcoin-block-491472/quote:How to safeguard your Bitcoin Gold
Since the replay protection mechanism is unknown, it’s recommended to stop transacting on the Bitcoin network if you think your assets on the Bitcoin Gold network could be valuable.
https://ledger.zendesk.co(...)in-Gold-with-Ledger-quote:Ledger will add immediate ability to make transactions with Bitcoin Gold as soon as:
* the Bitcoin Gold code is available
* the Bitcoin Gold network publishes a proof of replay protection
* we are sure that the transactions network is successful and valid
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:26 schreef supermercado het volgende:
Ik zat even wat na te denken over het volgende:
Vaak zie je dat alts stijgen zonder reden voor een uur of 2 en daarna dalen ze weer als er genoeg mensen mee zijn gegaan.
Zouden wij dat ook als fok groep kunnen veroorzaken om zo met winst weer te kunnen verkopen? Of zijn wij daar met zn allen niet groot genoeg voor?
Beide ja..quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 12:51 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik vraag me iets af.
Stel je koopt voor 100,- aan BTC en investeert dit in ETH, op de BTC/ETH markt.
ETH verdubbelt en je besluit je winst te nemen voor meer BTC. Ondertussen is de waarde van BTC gedaald. Dan maak je toch verlies ookal maak je winst op je ETH? Naja relatief gezien verlies.
Dan nog een vraag:
Stel ik heb een limit sell order op 30% stijging en wil graag 50% van de winst houden in de betreffende currency, en de andere 50% in een andere currency stoppen. Hoe stel je dit in bij een limit sell order? Moet je dan berekenen hoeveel de 50% is bij een waarde van 130% (100+30) en dat als bedrag invoeren?
Hahaha net als al die stumper MLM company events. Prijzen uitreiken op een podium en een heleboel oppervlakkige Arabieren. Wel weer duidelijk waar we mee te maken hebben.quote:
Dan is het soms verstandiger om een limit sell niet in te stellen en gewoon wachten tot BTC stijgt, mits deze is gedaald.. Maarja, dan kan ETH weer dalen bijv... Hoe doen jullie dit? Traden met BTC is dan toch zeer risicovol omdat het geen stabiele koers heeft.quote:
Als je echt wilt traden zal ik niets instellen..quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:51 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Dan is het soms verstandiger om een limit sell niet in te stellen en gewoon wachten tot BTC stijgt, mits deze is gedaald.. Maarja, dan kan ETH weer dalen bijv... Hoe doen jullie dit? Traden met BTC is dan toch zeer risicovol omdat het geen stabiele koers heeft.
Is het dan niet beter om EUR/ETH in te zetten, tenzei je heilig in BTC gelooft.
Ik ben niet de enige met probleem zie ik al. De hier genoemde oplossingen werken helaas nog niet voor mij: https://github.com/paritytech/parity/issues/6684quote:Your clock is not in sync. Detected difference is too big for the protocol to work.-967ms. Synchronize your clock.
Hij heeft een punt. Maar dit ligt te erg voor de hand en daarom zal je net zien dat we dit keer gewoon verder omhoog gaanquote:
Welke wallet gebruik je?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:56 schreef _--_ het volgende:
Hoe moet je je seed gebruiken om je bitcoins te krijgen?
Zo gemakkelijk? Het is toch een hardware wallet? Is de wallet toch deels online?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 23:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wallet installeren, seed inkloppen, gaan.
Hardware wallets zijn... hardware... zoals de Trezor of de Ledger Nano...quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 23:10 schreef _--_ het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk? Het is toch een hardware wallet? Is de wallet toch deels online?
quote:How secure is the seed?
The seed phrase created by Electrum has 132 bits of entropy. This means that it provides the same level of security as a Bitcoin private key (of length 256 bits). Indeed, an elliptic curve key of length n provides n/2 bits of security.
Bedankt voor je hulp!quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 23:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hardware wallets zijn... hardware... zoals de Trezor of de Ledger Nano...
Electrum leest de seed in, je Bitcoins staan op de blockchain.
En dat is gewoon veilig, zo'n seed.
[..]
ik word hier niet heel blij van....ruim twee weken voor de fork, veel onzerkerheidquote:Op zondag 29 oktober 2017 12:11 schreef brombeer_ het volgende:
https://blockchain.info/charts/hash-rate
Flinke drop
Iedereen duikt met z'n miners op BCH vermoed ik, herstelt snel weer.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:11 schreef brombeer_ het volgende:
https://blockchain.info/charts/hash-rate
Flinke drop
Zegt hij ook wanneer dat is? Want zo kan ik ook wel voorspellen. Bitcoin gaat weer stijgen en weer dalenquote:
heujjquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:20 schreef brombeer_ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt. Maar dit ligt te erg voor de hand en daarom zal je net zien dat we dit keer gewoon verder omhoog gaan
quote:Op zondag 29 oktober 2017 21:14 schreef BredeBroeder het volgende:
Had gehoopt op een flinke dip om in te slaan maarja
Zal er wel iets moeten gebeuren dat mensen massaal gaan verkopenquote:Op zondag 29 oktober 2017 21:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Mijn buy orders hangen ook nog triestig op < $4900 maar ik heb nog steeds het gevoel dat ze wel gaan fillen voordat het jaar voorbij is.
Vroeg of laat moet er een correctie komenquote:Op zondag 29 oktober 2017 21:18 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zal er wel iets moeten gebeuren dat mensen massaal gaan verkopen![]()
Maarja, best veel alt's staan nu erg laag. Dus daarin investeren lijkt me nu verstandiger. BTC komt later wel
Kijk hier ook indd, al die buy ordersquote:Op zondag 29 oktober 2017 21:22 schreef TwenteFC het volgende:
https://www.gdax.com/trade/BTC-EUR genot om naar te kijken.
Inderdaad genoeg nieuw geldquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 22:19 schreef brombeer_ het volgende:
https://twitter.com/alistairmilne/status/924347512424747018
Aardig wat. En dat worden er in de loop der jaren alleen maar meer.
Zou jullie bitcoins dan ook maar koesteren
🤔quote:
Edgod in een telegramgroep:quote:
quote:Crypto_Ed:
Ik heb verteld dat een drop aannemelijk is omdat mijn target van die hele cyclus gehaald was. Maar dat dat niet vast staat en er best nog wel een push up Kan komen nog verder in mijn blauwe box. Voor de webinar zat ik al te dubben hoe te brengen omdat ik idd bearish was maar sinds gistermorgen ook het idee kreeg dat een laatste push nog wel zou kunnen. De cycle is "mature" Dus een correctie kan elk moment beginnen. Ik dacht eergisteren dat ie al begonnen was, maar nog niet dus. Een laatste wave in zo'n cyclus is gewoon erg tricky te bepalen ((en te traden) Check mijn Tradingview, daar heb ik het vandaag ook nog beschreven.
edje heeft gelijkquote:
hij gaat zakken. en deze groeispurt had niemand verwachtquote:
quote:
quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:15 schreef Oscar. het volgende:
[..]
hij gaat zakken. en deze groeispurt had niemand verwacht
in dat grafiekje zie ik ook twee dibs na een groeispurtquote:Op zondag 29 oktober 2017 22:16 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Alleen dit grafiekje al zegt genoeg;
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/
niet eens technische analyses voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |