abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:16:47 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174688529
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 08:29 schreef Tamabralski het volgende:
Je hebt het wel over ondoorgrondelijke en moeilijke victims die worden geblamed. Gore verkrachtinssex willen, de ene keer wel en de andere keer niet. Nee wacht, dit kan ook veranderen tijdens de daad zelf.
Sorry, maar nog nooit problemen daarmee gehad.
Hoe grover de seks (vrijwillig dus) hoe normaler het voor beide geslachten is goed te communiceren (verbaal en non verbaal).
In de bdsm wereld is over een stopwoord heen gaan een halsmisdaad. Een stopwoord afspreken (wat ook gewoon nee kan zijn natuurlijk) en die ten alle tijden respecteren is een fundament voor bdsm. Vertrouwen is een fundament van bdsm.
Hoe geef je grenzen aan, hoe zie je grenzen, dat zijn zaken die je op je eerste verkenningstocht in bdsm al tegen zal komen. Waar over gepraat wordt. Dit geld voor zowel mannen als vrouwen, is geen mannen vs vrouwen in die hoek (en dat helpt!).

In die hoek van seks kom je veel minder misstanden tegen. Zelfde in de swingers wereld, daar is het standaard dat je toestemming vraagt of je mee mag doen, niet zomaar erop duikt. Men steunt elkaar daarin, spreekt anderen aan op zich niet aan de spelregels houden.
Natuurlijk kan er daar ook wat gebeuren, maar de cultuur is anders, geeft minder gelegenheid en vooral geen ja maar het slachtoffer heeft het over zichzelf afgeroepen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:20:15 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174688588
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:01 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nou ja angst is een groot woord.
Ze moet gewoon even leren dat zij er ook iets aan moet hebben. Dat ze het niet hoeft te doen om mij te plezieren.
Misschien heeft ze gewoon geen zin meer? Even leren is dan makkelijk gezegd en als puntje bij paaltje komt heb je geen reet aan seks met een ander (tenzij je kinderen moet) en kun je net zo goed zonder.
Dat kun jij natuurlijk even leren. Maar nu jij haar hebt gescoord eis je niet alleen seks van haar, maar ook nog dat ze het leuk gaat vinden.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:28:20 #78
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174688705
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:07 schreef Allures het volgende:

[..]

iemand niet straffen als dader wil niet zeggen dat hem niets kwalijk te nemen valt. Ik neem hem wel dingen kwalijk, namelijk dat hij voor zijn eigen genot koos en daardoor maar met een half oog naar mij keek bijvoorbeeld

Dat ik hem dingen kwalijk neemt wil ook niet zeggen dat ik hem wil demoniseren of wat aan wil doen

Hoe ik over hem denk is voor mij grijs, hoe ik over de situatie denk niet. En ik denk dat dat ook een optie moet zijn en niet alleen maar 'pak de hooivorken'
Eens. Maar waar grenzen liggen en hoe die beter aangegeven hadden moeten worden zal per geval anders zijn. Daar moet je meestal samen uit zien te komen.
Hooivorken en de rechtszaal lijken mij inderdaad overdreven als het om een wederzijds misverstand gaat. Maar je moet wel de ruimte krijgen om boos en verdrietig te mogen zijn. Allebei.
Als stel zul je wel vaker per ongeluk over elkaars grenzen heengaan, en zeker niet alleen bij intimiteiten.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:29:23 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174688727
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 09:13 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ja maar ik schreef er ook nog iets bij in mijn comment. Wanneer je kijkt naar de technieken en toenaderings technieken die zij gebruiken. En je ziet dat deze 'trucs' werken. Waarom werken ze op vrouwen?

Ik denk, het zou eigenlijk niet moeten. En toch werken ze. Het vertelt mij dan iets over de natuur en de verlangens van vrouwen zelf.
Als iemand succesvol is in pua weet iemand het juist licht en luchtig te houden. Is voortvarend, maar geeft voldoende ruimte voor die nee, voor een terug trekken.

Direct zijn en dwingend zijn zijn 2 verschillende zaken. Dat is dus waarom pua ook vaak misgaat, dat zijn dan die voorbeelden waarbij vrouwen het niks vinden, dom pua gedoe. Degene die dit nog aan het oefenen zijn gaan soms die grens tussen direct en dwingend over.

Pua technieken zijn een spel, het werkt als je de spelregels kent en volgt. Zo kan een goede pua verdomd goed tegen afwijzing, dat hoort bij het spel. Ipv frustratie en door duwen (dwingend) gaat hij gewoon naar de volgende.
Daar zit de kracht van goede pua, ook licht en luchtig omgaan met afwijzing, dat niet meer zo op je persoon betrekken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174688732
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Misschien heeft ze gewoon geen zin meer? Even leren is dan makkelijk gezegd en als puntje bij paaltje komt heb je geen reet aan seks met een ander (tenzij je kinderen moet) en kun je net zo goed zonder.
Dat kun jij natuurlijk even leren. Maar nu jij haar hebt gescoord eis je niet alleen seks van haar, maar ook nog dat ze het leuk gaat vinden.
Ik eis niks van haar en ik kan ook goed zonder seks als het moet, ik heb het jaren zo gedaan.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:30:13 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174688745
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 10:22 schreef 8777 het volgende:

[..]

Zo gaan die dingen.
Dan zorg je dat ze anders gaan.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:42:08 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174688950
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:16 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik heb het over het principe, jij over de theorie zoals hij nu beschreven is. We zijn in onze eigen wereld allemaal de alpha, en blijven dat, afhankelijk van de vrienden die je kiest. (mensen die je in je waarde laten.. zou jij dat noemen)

Of niet, en dan lijkt het leven te bestaan uit toeval en randomness. Je kan geboren worden met een bijl, dan hoef je alleen te leren hakken, of je wordt geboren zonder bijl, dan moet je eerst zien aan die bijl te komen, of een andere oplossing verzinnen. Ik vertel waar de bijl ligt, jij over de andere oplossingen.Er zijn inmiddels motorzagen, dus leer mensen daar mee omgaan en stop met z'n allen om te zoeken naar die paar bijlen. PUA's hebben een bijl, maar leren je niet met een motorzaag omgaan.
Ik zie het meer dat de ware alfa-male echt gewenst wordt door sommige vrouwen. Vrouwen die de kettingzaag willen.
De PUA -de immitator- doet of ie een kettingzaag heeft en staat uiteindelijk met lege handen. Maar òmdat hij immiteert en ziet dat de alfa-male seks heeft, zal hij ook dat willen immiteren, zelfs als zijn masker al is gevallen en dus met geweld nemen waar hij recht op denkt te hebben. In zijn hoofd is hij immers de alfa-male.

Maar dat gezanik over recht op vrouwen ben ik niet met je eens. Het vrouwtje van de alfa-male is een bepaald type. Andere vrouwen zoeken iets anders in een man. Daar is veel te weinig oog voor. Iedereen wil te graag de PUA zijn, want dat zijn de helden van de tv. Als je gewoon jezelf kunt zijn heb je vast meer succes, want dan ben je uniek.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:47:50 #83
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174689067
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik zie het meer dat de ware alfa-male echt gewenst wordt door sommige vrouwen. Vrouwen die de kettingzaag willen.
De PUA -de immitator- doet of ie een kettingzaag heeft en staat uiteindelijk met lege handen. Maar òmdat hij immiteert en ziet dat de alfa-male seks heeft, zal hij ook dat willen immiteren, zelfs als zijn masker al is gevallen en dus met geweld nemen waar hij recht op denkt te hebben. In zijn hoofd is hij immers de alfa-male.

Maar dat gezanik over recht op vrouwen ben ik niet met je eens. Het vrouwtje van de alfa-male is een bepaald type. Andere vrouwen zoeken iets anders in een man. Daar is veel te weinig oog voor. Iedereen wil te graag de PUA zijn, want dat zijn de helden van de tv. Als je gewoon jezelf kunt zijn heb je vast meer succes, want dan ben je uniek.
Wat is een alfa man?

Voor mij is een agressieve man geen alfa. Voor mij is een alfa iemand met leiderskwaliteit. Om een goede leider te zijn dien je gelijkmatig te zijn, kalm te zijn, eerlijk/rechtlijnig te zijn. Sterk ja, agressief nee.

In de gehele natuur werkt dit principe zo. Geen enkele alfa is een agressieve bruut zonder oog voor anderen. Dat is namelijk geen goede strategie om te overleven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:49:43 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174689105
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:29 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik eis niks van haar en ik kan ook goed zonder seks als het moet, ik heb het jaren zo gedaan.
Lees nog eens goed na wat ik citeerde.
"Ze moet even leren".
Nee. Gewoon nee. Ze is je eigendom niet, ze is niemands eigendom, ze moet niks. Jij hebt niks te eisen en als ze niet wil doen wat jij wilt ("even leren") dan kun je beter uit elkaar gaan.

Walgelijk ook dat wanneer ik zeg dat zij geen zin heeft dat je niet over háár gevoelens doorgaat, maar het onmiddellijke weer op jezelf betrekt "ik kan het ook dus ze moet niet zeiken en gewoon even leren dat ze seks leuk moet vinden". Wat ben jij walgelijk egoïstisch.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:50:50 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174689124
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:15 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat zal best, maar het probleem is nu nog niet opgelost.
Nee, omdat leipgoochems als jij blijven vasthouden aan prehistorische ideeën over vrouwen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:56:30 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174689235
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sorry, maar nog nooit problemen daarmee gehad.
Hoe grover de seks (vrijwillig dus) hoe normaler het voor beide geslachten is goed te communiceren (verbaal en non verbaal).
In de bdsm wereld is over een stopwoord heen gaan een halsmisdaad. Een stopwoord afspreken (wat ook gewoon nee kan zijn natuurlijk) en die ten alle tijden respecteren is een fundament voor bdsm. Vertrouwen is een fundament van bdsm.
Hoe geef je grenzen aan, hoe zie je grenzen, dat zijn zaken die je op je eerste verkenningstocht in bdsm al tegen zal komen. Waar over gepraat wordt. Dit geld voor zowel mannen als vrouwen, is geen mannen vs vrouwen in die hoek (en dat helpt!).

In die hoek van seks kom je veel minder misstanden tegen. Zelfde in de swingers wereld, daar is het standaard dat je toestemming vraagt of je mee mag doen, niet zomaar erop duikt. Men steunt elkaar daarin, spreekt anderen aan op zich niet aan de spelregels houden.
Natuurlijk kan er daar ook wat gebeuren, maar de cultuur is anders, geeft minder gelegenheid en vooral geen ja maar het slachtoffer heeft het over zichzelf afgeroepen.
Aan dat stopwoord dacht ik ook.
Ik zou er een voorstander van zijn als de principes van bdsm (macht, onderdanigheid, genot in beide rollen, grenzen, vertrouwen, etc) werden behandeld bij seksuele voorlichting (en in lessen maatschappijleer, want je ziet het overal terug: arbeidsverhoudingen, politiek, rij bij de kassa...).

Vanilla heeft het allemaal in zich, maar door niet te weten hoe het werkt en er dus niet over te denken en te spreken is het vaak destructief en teleurstellend. Mensen vertrouwen te veel op roze wolken en dat het wel goed komt.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:03:12 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174689358
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is een alfa man?

Voor mij is een agressieve man geen alfa. Voor mij is een alfa iemand met leiderskwaliteit. Om een goede leider te zijn dien je gelijkmatig te zijn, kalm te zijn, eerlijk/rechtlijnig te zijn. Sterk ja, agressief nee.

In de gehele natuur werkt dit principe zo. Geen enkele alfa is een agressieve bruut zonder oog voor anderen. Dat is namelijk geen goede strategie om te overleven.
Dat is precies wat ik bedoel met alfa-man. En dat is dus ook wat een PUA allemaal niet is.

Maar dat neemt niet weg dat zo'n man negatieve bij-effecten heeft, zoals elke leider zal hij regelmatig op de proef worden gesteld. Hoeft voor hem geen probleem te zijn, maar zijn partner moet er wel tegen kunnen dat hij steeds wordt aangevallen en uitgedaagd wordt. En misschien wel zelf wordt aangevallen, want het wijfje van de leider veroveren is natuurlijk een grote overwinning :{
pi_174689456
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lees nog eens goed na wat ik citeerde.
"Ze moet even leren".
Nee. Gewoon nee. Ze is je eigendom niet, ze is niemands eigendom, ze moet niks. Jij hebt niks te eisen en als ze niet wil doen wat jij wilt ("even leren") dan kun je beter uit elkaar gaan.

Walgelijk ook dat wanneer ik zeg dat zij geen zin heeft dat je niet over háár gevoelens doorgaat, maar het onmiddellijke weer op jezelf betrekt "ik kan het ook dus ze moet niet zeiken en gewoon even leren dat ze seks leuk moet vinden". Wat ben jij walgelijk egoïstisch.
Ach ga toch weg man, jij trekt mijn woorden uit hun context.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:29:04 #89
451005 Grems
Clown World
pi_174689698
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 11:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, omdat leipgoochems als jij blijven vasthouden aan prehistorische ideeën over vrouwen.
Dat gaan ze ook pas loslaten zodra de vrouwelijke partnerselectie zich losmaakt van de prehistorie.
pi_174689757
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:29 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat gaan ze ook pas loslaten zodra de vrouwelijke partnerselectie zich losmaakt van de prehistorie.
Grappig, want zodra vrouwen wél beseffen dat ze niet moeten gaan voor een agressieve macho, betekent dat dat elke man die je daarna nog kiest tweede keus is. En dat moet je niet willen zijn, dus dan wil je als man die vrouw niet meer

Maar goed, in n topic dat gaat over verkrachting is partnerkeuze echt compleet niet ter zake doende.
compact en kleverig.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:38:49 #91
451005 Grems
Clown World
pi_174689822
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Grappig, want zodra vrouwen wél beseffen dat ze niet moeten gaan voor een agressieve macho, betekent dat dat elke man die je daarna nog kiest tweede keus is. En dat moet je niet willen zijn, dus dan wil je als man die vrouw niet meer [ afbeelding ]

Maar goed, in n topic dat gaat over verkrachting is partnerkeuze echt compleet niet ter zake doende.
Natuurlijk wel, sterker nog er zijn weinig dingen meer relevant dan dat, het gedrag van mannen is het rechtstreekse gevolg van de partnerselectie van vrouwen.

Wat je eerste punt betreft, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Pas als vrouwen hun initiële voorkeur in mannen aanpassen zal het gedrag van mannen zich daarnaar vormen.
pi_174689859
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, sterker nog er zijn weinig dingen meer relevant dan dat, het gedrag van mannen is het rechtstreekse gevolg van de partnerselectie van vrouwen.

Wat je eerste punt betreft, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Pas als vrouwen hun initiële voorkeur in mannen aanpassen zal het gedrag van mannen zich daarnaar vormen.
Frustraties bij mannen/vrouwen betreffende het niet kunnen vinden van een partner, zullen nooit een rechtvaardiging kunnen zijn om een ander te vekrachten of aan te randen.

Dus, graag weer ontopic, weer even genoeg topic hijacks gehad over de partner voorkeuren van mannen en vrouwen en alle frustraties die daaruit voortvloeien.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:46:00 #93
451005 Grems
Clown World
pi_174689916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:42 schreef STING het volgende:

[..]

Frustraties bij mannen/vrouwen betreffende het niet kunnen vinden van een partner, zullen nooit een rechtvaardiging kunnen zijn om een ander te vekrachten of aan te randen.

Dus, graag weer ontopic, weer even genoeg topic hijacks gehad over de partner voorkeuren van mannen en vrouwen en alle frustraties die daaruit voortvloeien.
Waar zeg ik dat dan?

Dat een Anne Faber scenario verkrachting is daar zijn we het allemaal wel over eens, de discussie gaat over, om het maar zo te noemen, misverstanden/miscommunicatie die leiden tot al dan niet "doelbewuste" gevallen van seksueel ongewenste ervaringen.

Dan lijkt mij de voorkeur van veel ( jonge ) vrouwen voor dominantere, wellicht minder invoelende mannen zeker wel relevant.
pi_174689934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, sterker nog er zijn weinig dingen meer relevant dan dat, het gedrag van mannen is het rechtstreekse gevolg van de partnerselectie van vrouwen.


Dat is gemakkelijk, dan is élke verkrachting dus de schuld van ‘de’ vrouw.
compact en kleverig.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:50:46 #95
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174689993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, sterker nog er zijn weinig dingen meer relevant dan dat, het gedrag van mannen is het rechtstreekse gevolg van de partnerselectie van vrouwen.

Wat je eerste punt betreft, dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Pas als vrouwen hun initiële voorkeur in mannen aanpassen zal het gedrag van mannen zich daarnaar vormen.
Wat een vooroordelen weer om verkrachting goed te praten.

In andere samenlevingen is die partnerkeuze anders (en dat was die hier ook) maar dat heeft dus weinig te maken met verkrachtingen, want die blijven bestaan.

Overigens net zo goed door vrouwen, en het slachtoffer is niet per se altijd een vrouw. Alleen al daaruit blijkt dat je uit je nek kletst.

Verkrachting gaat om macht en vermeend recht. Niet om partnerkeuze of de angst nooit een partner te hebben. Domme dwalingen, vaak met een psychisch defect. Het is net religie.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:51:17 #96
451005 Grems
Clown World
pi_174690001
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:47 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk, dan is élke verkrachting dus de schuld van ‘de’ vrouw.
Nee hoor, maar doen alsof het geen relevantie heeft ( in zaken waar we het hebben over signalen die niet opgepikt worden door bijvoorbeeld desinteresse in hoe de ander zich voelt ) is ook naïef.
pi_174690024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:46 schreef Grems het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan?

Dat een Anne Faber scenario verkrachting is daar zijn we het allemaal wel over eens, de discussie gaat over, om het maar zo te noemen, misverstanden/miscommunicatie die leiden tot al dan niet "doelbewuste" gevallen van seksueel ongewenste ervaringen.

Dan lijkt mij de voorkeur van veel ( jonge ) vrouwen voor dominantere, wellicht minder invoelende mannen zeker wel relevant.
o, het is wat genuanceerder.

De discussie zou helemaal niet moeten gaan over de misverstanden/miscommunicatie naar een partner toe, dat is nl maar een klein deel van de situaties die mensen verkrachting noemen.
Het wórdt vaak niet eens zo genoemd door de bewuste vrouw, maar zij zal het in de meeste gevallen ook over een misverstand hebben.

Verkrachtingen gebeuren vaak door bekenden, wat niet wil zeggen dat t een partner of seksuele interesse is, of dat er ooit seks is geweest, of een intentie, dat wil gewoon zeggen dat je weet wie iemand is. Om het nou allemaal op seksuele partners te gooien is onzin.
compact en kleverig.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 12:53:54 #98
451005 Grems
Clown World
pi_174690045
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:52 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]
De discussie zou helemaal niet moeten gaan over de misverstanden/miscommunicatie naar een partner toe, dat is nl maar een klein deel van de situaties die mensen verkrachting noemen.
Daar gaat het inmiddels al een tijdje over.

De overige zaken zijn namelijk niet zo interessant, daar zijn de meeste mensen het immers wel over eens.
pi_174690059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:51 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor, maar doen alsof het geen relevantie heeft ( in zaken waar we het hebben over signalen die niet opgepikt worden door bijvoorbeeld desinteresse in hoe de ander zich voelt ) is ook naïef.
als het inderdaad alleen daar om zou gaan, had je n punt gehad, dat is echter totaal niet het geval. Partnerkeuze is in de meeste verkrachtingsgevallen totaal irrelevant, doen alsof dat de verreweg de meeste situaties zijn waarin verkrachting voorkomt, is je kop in t zand steken.
compact en kleverig.
pi_174690076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Daar gaat het inmiddels al een tijdje over.

De overige zaken zijn namelijk niet zo interessant, daar zijn de meeste mensen het immers wel over eens.
die zijn wel interessant, aangezien compleet voorbij gegaan wordt aan hoe vaak dat voorkomt door te focussen op schemergebieden.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')