Online racen lijkt me juist tof. AI is toch altijd matigjes en voorspelbaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:57 schreef Liftdeur het volgende:
Had hier erg lang naar uitgekeken, maar zag vlak voordat ik hem wou halen dat het erg gefocust is op online racen, wat ik erg jammer vind.
Heb me bij de vorige GT's altijd kostelijk vermaakt met de career/campaign modus.
Dit blijkt er nu allemaal uitgehaald te zijn, ook hebben ze flink lopen snijden in het aantal cars en tracks.
Heb er dus voorlopig maar even vanaf gezien, F1 2017 voldoet voor nu nog prima.
Verdomme het loopt bij mij ook wel te kriebelen . Speel je met stuur of controller?quote:
Controller. Gisteren rijbewijzen gehaald. Hoef er nu nog maar 10 ofzo.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:12 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Verdomme het loopt bij mij ook wel te kriebelen . Speel je met stuur of controller?
Heb je de Scapes add-on al gedownload? Kun je prachtige foto's mee maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Controller. Gisteren rijbewijzen gehaald. Hoef er nu nog maar 10 ofzo.
Morgen online knallen!
Uhhh nee. Waar download ik dat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:31 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heb je de Scapes add-on al gedownload? Kun je prachtige foto's mee maken.
Ja !quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:33 schreef Leonos het volgende:
Nog geen topic zag ik
Mensen die het hier spelen?! Ik ga hem vanavond halen.
Exact de reden dat ik hem ook niet gehaald heb. GT had altijd een lage instap en dus voor een ieder een leuk te spelen spel op zijn/haar niveau. Nu met het online gebeuren zie ik dat toch minder.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:57 schreef Liftdeur het volgende:
Had hier erg lang naar uitgekeken, maar zag vlak voordat ik hem wou halen dat het erg gefocust is op online racen, wat ik erg jammer vind.
Heb me bij de vorige GT's altijd kostelijk vermaakt met de career/campaign modus.
Dit blijkt er nu allemaal uitgehaald te zijn, ook hebben ze flink lopen snijden in het aantal cars en tracks.
Heb er dus voorlopig maar even vanaf gezien, F1 2017 voldoet voor nu nog prima.
Is nog exact hetzelfde. Je stroomt in bij de newbs, hoe meer je speelt hoe hoger je komt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 13:26 schreef Gurian het volgende:
[..]
Exact de reden dat ik hem ook niet gehaald heb. GT had altijd een lage instap en dus voor een ieder een leuk te spelen spel op zijn/haar niveau. Nu met het online gebeuren zie ik dat toch minder.
Maw een nieuwe racegame zoeken. GT7 is not gonna happen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:00 schreef Sjemmert het volgende:
Als je niet online wil racen zou ik hem niet halen eerlijk gezegd. Dan kun je beter wachten op GT7. Dit is echt competitie gericht, zie het als een soort evolutie en verlengstuk van de GT academy.
Ze hebben veel geleend van het systeem van iRacing. En het werkt, het niveau in de races is vrij goed in de hogere klassen.
Nice! Het speelt inderdaad weer heerlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja !
Ik vind hem erg goed weer. De focus ligt wel op online maar dat is precies mijn ding. Sport Mode zit echt goed in elkaar. Ik speel het met een T300 stuur.
Hier wat replays van mijn races.
Waarom niet ? Gaat wel weer even duren natuurlijk maar ik verwacht echt nog wel nieuwe Gran Turismo games hoor.quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:43 schreef Gurian het volgende:
[..]
Maw een nieuwe racegame zoeken. GT7 is not gonna happen.
Ik ook wel maar geen GT7quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom niet ? Gaat wel weer even duren natuurlijk maar ik verwacht echt nog wel nieuwe Gran Turismo games hoor.
Hmm ja inderdaad ja. Voor mij persoonlijk niet erg maar kan begrijpen dat een deel van hun fanbase er minder blij mee zal zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:01 schreef Gurian het volgende:
[..]
Ik ook wel maar geen GT7
https://www.gtplanet.net/(...)lanet+%28GTPlanet%29
GT Sport 2 is dan eerder een optie als je dit zo leest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door very op 12-11-2017 18:07:19 ]People assume too much.
quote:Op zondag 12 november 2017 18:00 schreef very het volgende:
Leonos
Ik speel dit ook, dus voeg me gerust toe: veryferry
Vooral het maken van liveries en de PhotoMode vind ik erg tof. Hieronder wat van mijn plaatjes.
(uiteraard met een klein extra photoshop sausje om het net dat beetje extra te geven)Yoooo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Invite incoming!
Heb ik de game gisteren precies op tijd gekocht!quote:Op zaterdag 25 november 2017 08:37 schreef Sjemmert het volgende:
Goed nieuws !
In December krijgen we een aantal nieuwe auto's en wordt de campaign uitgebreid met GT League, wat een beetje lijkt op de GT mode van vroeger.
https://blog.us.playstati(...)play-gt-league-more/
#RETWEETquote:Op woensdag 29 november 2017 13:00 schreef kreuk050 het volgende:
GT sport is gewoon goede gameplay en mooie graphics.
Dat is echt super goedkoopquote:Op zaterdag 25 november 2017 02:46 schreef Kalebatz het volgende:
Ik heb de game vandaag ook opgepikt voor ¤19,95. Keer lekker racon!
Doe alleen Sports mode eigenlijkquote:Op woensdag 29 november 2017 13:34 schreef very het volgende:
[..]
Wanneer gaan we effe racen tegen elkaar?
Doe je netjes. Tegen jou hoef ik niet te racen, ben ik bang hahaquote:Op donderdag 30 november 2017 18:38 schreef Sjemmert het volgende:
Eindelijk een keer de top 10 leaderbords weten te halen. Maar zal niet voor lang zijn denk ik.
[ afbeelding ]
Edit: nog kunnen verbeteren, momenteel #4 in Europa.
[ afbeelding ]
Dat laatste inderdaad. Tenzij je de scape-locations vanuit Brand-Central gebruikt.quote:Op zondag 3 december 2017 21:22 schreef mug89 het volgende:
Er is geen manier om alle auto's in Scapes te gebruiken zeker? alleen je eigen auto's in je garage?
Rijd meestal alleen met ABS en altijd in cockpit view. Die brake cones gebruik ik ook. Ookal ken je de baan al die extra markeringen langs de baan zijn gewoon heel handig.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:04 schreef Liftdeur het volgende:
Met welke assists rijden jullie? Had gisteren alles uitgezet, heel moeilijk maar wel goed voor het realistische gevoel. Ga flink oefenen denk ik.
Ah. Ik toevallig vanmorgen nog even.quote:
Die heb ik nooit gedaan, dus geen ideequote:Op dinsdag 2 januari 2018 16:41 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Ah. Ik toevallig vanmorgen nog even.
Merk dat ik toch wat meer naar F1 2017 trek, vind ik toch vetter.
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnenquote:
Erg gaaf inderdaad dat er nu meerdere strategieën mogelijk zijn nu ze banden slijtage en brandstofverbruik verhoogd hebben.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen
Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen
Die zien er nice uit, vooral die DHL livery van Tom ziet er goed uit. Daar heb ik dan weer geen tijd ingestopt. Ik download er meestal eentje van andere Ik reed gister in de BMW M6 met de shell livery van Augusto Farfus. Deze:quote:Op woensdag 10 januari 2018 08:28 schreef Meike26 het volgende:
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel.. Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT
[ afbeelding ]
En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;
[ afbeelding ]
33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval..
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee..quote:Op woensdag 10 januari 2018 20:49 schreef YokiKater het volgende:
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee..
[ afbeelding ]
Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat..
Ja sommigen hebben echt een huisstijltje gecreëerd, erg tof om te zien. Zelf werk ik het liefst met gradients en diepte.. Zal van het weekend wel wat andere liveries uploaden en delen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef YokiKater het volgende:
[..]
"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
Goede keus.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Erg fijne auto.. Tricky, maar goed op te vangen.. Ik heb nog niet gereden met stuurtje, maar de motion control met de controller is ook al genieten met deze wagen. En één van de lekkerst klinkendequote:Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
Je had toch een stuur ?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.
Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even meequote:Op woensdag 10 januari 2018 22:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je had toch een stuur ?
Edit: laat maar zie het al
Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts
Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DR overigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.
[ afbeelding ]
Thanks, en ik snap het wel, als je vooral voor de fun speelt zijn die stats natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan iig die kudosprime profiel aanraden. Ook al heb je niet de beste stats is dat wel een mooie manier om voor jezelf te volgen hoe je het aan het doen bent aangezien je je hele history terug kunt kijken.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:51 schreef YokiKater het volgende:
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.
1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte.
Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
Met een controller wordt het inderdaad al lastiger om constant te zijn, hoewel ik wel moet zeggen dat ik GT een van de fijnste race games vind om met controller te spelen. Heb je motion controls al eens geprobeerd ? Hoor daar veel goede dingen over hoewel ik zelf met de triggers het makkelijkste vond.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:53 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.
Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
Lachen Mooie race !quote:
Meh, ik maakte een paar foutjes. Mijn kwalificatietijd is 1:58:684, dat is vrij rap als ik de rest van de deelnemers zo bekijk, heb deze race al een aantal keer gedaan vandaag. De race van gisteren met de RX7 was ook leuk.quote:
Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:51 schreef YokiKater het volgende:
Nou, die was leuker.. verneuk ik het alsnog. Ik maak te veel foutjes. Ik druk die gasknop zowat door die controller heen joh, vermaak me er wel prima mee
Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.
Edit: ow zie dat het niet meer live is
Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:02 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.
Ik doe het ook lang niet altijd. Soms zijn er stukjes waar je wel gewoon van het gas af kan gaan zonder dat je echt veel snelheid verliest maar wel die penalty kwijtraakt. Maarja, ik moet even wat minder agressief rijden en als het goed gaat gewoon de focus blijven houden. Want dat ging er weer mooi mis in race 2, gewoon strak blijven rijden en dan had ik hem gewoon gewonnen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.
Ik zag je in de eerste ronde wat afremmen om je penalty in te lossen volgens mij. Aan het begin van een race is dit vaak niet nodig omdat in sommige bochten of situaties de penalty al omlaag gaat, soms kan hem daardoor inlossen gedurende een race zonder echt veel tijd te verliezen. Ik zou dit pas in de laatste ronde doen en zelfs dan niet altijd. Als je finished met een penalty word de tijd gewoon bij je eindtijd opgetelt. En soms verlies je meer tijd met het inlossen dan de penalty eigenlijk waard was dus dan kan het voordelig zijn om te finishen met.
Gaat gas en rem ook met motion control?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:18 schreef Meike26 het volgende:
Het rijden met de drukknoppen op je controller kost je ook echt tijd, je kan minder gas en rem doseren, dus het is alsof je met schoenen als bakstenen rijdt, aan of uit.
Het rijden met de motion control is even wennen, maar dat is voornamelijk wat betreft het sturen, qua gas en rem hoef je het niet eens te veranderen, maar je houdt je vingers vrij van de joysticks, waardoor je weer iets meer vrijhijdt hebt om met joystick of triggers aan achterzijde te rijden.
Je wordt er hoe dan ook sneller van !
Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:00 schreef Meike26 het volgende:
Nee, gas rem blijft gewoon één van de toetsen, triggers of joystick !
Enige dat je met motion control doet is sturen. Probeer het uit.. echt veel leuker !
Maar dat is toch de verkeerde setting? L1 en R1 snap ik wel, maar juist door de variabele input van de triggers Kan je deze veel beter gebruiken voor gas en rem. Zelf wil ik ook weer schakelen, hierbij denk ik er aan om één van de joysticks te gaan gebruiken. Straks misschien nog even pielenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:10 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.
Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:53 schreef YokiKater het volgende:
In 1 race van C C naar D E, omdat mensen het leuk vinden tegen je aan te botsen.. Nou, dan is het fair rijden er voor mij ook vanaf. Sim doe ik wel met Assetto Corsa, dit is gewoon een arcaderacer.
Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al was En bij A is het inderdaad al een stuk prettiger racen. De laatste 3 races in A kwam ik niet meer aan kwalificeren toe omdat er te weinig tijd is, maar dan mis je toch al snel de aansluiting met de kop die wel 1 of meerdere rondes hebben kunnen rijden.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 14:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.
Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 14:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al was En bij A is het inderdaad al een stuk prettiger racen. De laatste 3 races in A kwam ik niet meer aan kwalificeren toe omdat er te weinig tijd is, maar dan mis je toch al snel de aansluiting met de kop die wel 1 of meerdere rondes hebben kunnen rijden.
Voordeel is al dat ik wat jaartjes 'ervaring' heb met online racen in GT5 en 6. Na een sabbatical van ruim 2 jaar ben ik weer met wat races mee aan het doen bij het clubje waar de ervaring ook begon. Maandag avond een race op Suzuka met de Subaru Impreza Gr4 versus Lancer EVO Gr4. Misschien vanavond de auto en circuit uittesten en wat gaan tunen. Tijden onder de 2.10 zijn dan gangbaar (BOP ingesteld op 400pk). Alleen al dat trainen, afstellen en prepareren vóór een race is heerlijk om te doenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 15:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.
Mijn aanpak is als volgt; voor ik deelneem aan een race ben ik zeker een half uur tot uur aan het kwalificeren. Dit zorgt ervoor dat ik meestal in de top 5 start en de car/track combo goed genoeg ken om 10 rondes een constant tempo te rijden zonder grote fouten te maken. Vooraan starten vergroot de kansen op een clean race sowieso al natuurlijk, maar de rest die vooraan start zal ook meer geoefend zijn waardoor die kans alleen nog maar groter wordt.
Zulke velgen op een F40quote:Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn trots:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op zondag 14 januari 2018 21:50 schreef Sjemmert het volgende:
Rondje Bathurst in het donker voor de Daily C race van vandaag.
Jankbek.quote:Op maandag 15 januari 2018 01:35 schreef very het volgende:
[..]
Zulke velgen op een F40
IS DAN GODVERREDOMME NIETS MEER HEILIG??!?
Helaas kan ik dat onderschrijven. Ik heb lang in D S vastgehangen. Ben zelf niet zo'n supertalent en hoewel het lekker rijdt met de controller op directional mis je toch wel een stuurtje (heb ik geen ruimte voor), maar het ergste zijn de stick-rijders, goed te herkennen aan de gekke bewegingen die hun auto maken. Sommige rammen expres alles van de baan, anderen zijn gewoon te klunzig voor hun niveau.quote:Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair
rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.
Erg mooi inderdaad die verschillende strategieën. Maar het vergt wel weer wat extra denkwerk en concentratie tijdens een race. Gister op Brands de leiding verloren door een wiel in het gras te zetten tijdens het fuel mappen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 12:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Helaas kan ik dat onderschrijven. Ik heb lang in D S vastgehangen. Ben zelf niet zo'n supertalent en hoewel het lekker rijdt met de controller op directional mis je toch wel een stuurtje (heb ik geen ruimte voor), maar het ergste zijn de stick-rijders, goed te herkennen aan de gekke bewegingen die hun auto maken. Sommige rammen expres alles van de baan, anderen zijn gewoon te klunzig voor hun niveau.
Dankzij een daily race met een Peugeot RCZ pakte ik drie poles achtereen, helaas geen racewins, want er startte steeds een beuker achter me die me er meteen afveegde. Fijn dat je je dan toch nog door het veld kan knokken en level C halen. C was al iets minder vervelend, top5 in een groep probeert het in ieder geval eerlijk te spelen. Beste races tot nu toe: gisteren twee podiums in een Corvette op Brands Hatch. Die wagen is heerlijk op die baan om mensen voor je zenuwachtig te maken en in een fout te drijven. De fuelmapping is de laatste tijd in GR3 ook een rol gaan spelen en ik ben er al een paar keer in geslaagd de auto precies op de finish leeg te rijden. Kost wat tandenknarsen aan het begin, maar je hebt een kortere pitstoptijd dan de rest. #keeponlearning
Ja dat kan. Lokaal via splitscreen of online door een lobby te maken.quote:Op zaterdag 20 januari 2018 21:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Kan ik dit spel tegen iemand spelen via multiplayer? 1 tegen 1?
quote:Op maandag 29 januari 2018 10:32 schreef Meike26 het volgende:
Heel simpel.. van voor tot achter voor de anderen die het ook willen weten ;
Oh en ga dan, voor het eerst met motion control, gelijk met de Ferrari F40 rijden
[/quote]quote:Op maandag 29 januari 2018 10:37 schreef ertdop het volgende:
Dankjewel! Ga gelijk kijken als ik thuis ben, kan ze niet op mobiel openen ofzo...ja de f40 heb ik ook.
Kreeg gisteren de enzo van daily.
[..]
Oh en ga dan, voor het eerst met motion control, gelijk met de Ferrari F40 rijden
Je moet het echt wel wat meer tijd gunnen dan een paar rondjesquote:Op dinsdag 30 januari 2018 09:11 schreef ertdop het volgende:
Heb gisteren een paar rondes gedaan met motion sensor. Vond het enorm wennen dus ben weer terug gegaan naar joystick. Misschien moet ik even de "feeling" krijgen, van vanavond weer proberen.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je moet het echt wel wat meer tijd gunnen dan een paar rondjes
Ik was ook niet direct overtuigd, pas na de eerste race online was ik om. Het intuïtieve reageren op overstuur en tikjes van anderen gaat zoveel vlotter dan met de roerstokjes.. driften gaat ook beter/leuker.
Afgelopen tijd een paar liveries gemaakt. De eerste ben ik op zich wel erg blij mee, heeft mij weinig tijd gekost, in amper een uur tijd had ik hem klaar Nummer 33 rijdt ik al ruim 5 jaar mee, later bleek Max ook met 33 te gaan rijden.. Voor deze livery kwam 'zijn' nummer 33 wel goed van pas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarnaast met een leuk iets bezig, zogenaamde 'art cars', op basis van een woordspeling.. RedBall ! Daarvan heb ik er nu 2 gemaakt.
RedBall Porsche
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RedBall Lexus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste livery, deze week gemaakt. The Grasshopper, ben nog opzoek naar een leuk lettertype en deze als decal te uploaden met zijn titel ;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het maken van deze liveries is echt als therapie.. met sommigen ben ik echt uren bezig
Jordy zijn Mercedes?quote:Op donderdag 1 februari 2018 13:29 schreef ertdop het volgende:
Vind die Porsche heel vet! Heb zelf een BMW m6 gemaakt met deze bestaande livery.
[ afbeelding ]
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn circuit inderdaad. In tegengestelde richting ook erg gaaf vooral als je dan berg afwaarts door die S sectie knalt. Dragon Trail en Kyoto zijn ook goed imo. Alsace Village vind ik dan weer niks.quote:Op zondag 4 februari 2018 17:53 schreef Meike26 het volgende:
Lago Maggiore is qua feel en lay-out ook één van de lekkerste fictionele circuits van de laatste GT spellen. Enige nadeel is de heftige banking in sommige bochten, niet realistisch en het maakt de bochten te makkelijk
Ik heb goede hoop dat we binnenkort Twin Ring Motegi gaan zien. Heerlijke baan met een paar listige bochten. Wat betreft de fictieve banen inderdaad Grand Valley en Deep Forest, altijd erg leuke races op gereden !quote:Op zondag 4 februari 2018 18:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Fijn circuit inderdaad. In tegengestelde richting ook erg gaaf vooral als je dan berg afwaarts door die S sectie knalt. Dragon Trail en Kyoto zijn ook goed imo. Alsace Village vind ik dan weer niks.
Hoop dat grand valley speedway ook nog terug komt dat was een van mijn favorieten in GT5/GT6.
Heb hun site even bekeken en dat lijkt me ook wel lachen om een keer te doen. Vooral VR lijkt me gaaf een keer te proberen, PC2 heb ik ook nog niet gespeeld. Maar dan moet ik wel een groepje vinden dat een beetje kan rijden, zag dat ze bij GTHQ ook weleens langs gaan. Misschien eens kijken of ik met hun mee kan. Wat voor hardware hebben ze ? Fanatec ?quote:Op maandag 5 februari 2018 17:40 schreef Meike26 het volgende:
Vanavond eens even wat rondjes rijden bij RacingHub in Utrecht. Helaas alleen nóg Pcars 2 waarmee zij een licentie hebben, maar hoop van de eigenaar daar wat meer informatie over te krijgen, hopelijk binnenkort ook andere games die je daar kan 'spelen' (al vind ik dat een raar woord voor simracing, bezigen of beoefenen is beter)
Edit ;
Awesome !!! Wat een leuke ervaring en wat een leuk bedrijf! Tuurlijk, thuis race ik vele malen goedkoper, maar dit was wat mij betreft een sportief avondje uit.
Momenteel hebben ze alleen een licentie om met Project Cars 2 te rijden. Daarbij hebben ze 8 rigs staan, 8 x triple screen + VR bril. De recensies over Pcars2 hebben mij er van weerhouden het spel niet te kopen, ook de servers om online te spelen zijn erg instabiel en dat wist RacingHub te bevestigen. Bij hen rijd je offline in een lan-party achtige setting, veel stabieler en erg gezellig met de andere 'coureurs'. Frank van Gasteren kwam ook nog even kijken, deels betrokken bij het bedrijf. Ik had hem al eens eerder gesproken, enthausiaste jongen
Als je een beetje mazzel hebt, kan je van 6 tot 10 savonds racen voor 1 vast bedrag (35 euro). Aanradertje !
Helaas denkt niet iedereen er zo over.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:21 schreef Meike26 het volgende:
Glitches of cheaten doe ik al lang niet meer, dat was het PS1 / NFS tijdperk. Of Toca touringcars om dan met mini autootjes te rijden
Met Race soft is ie redelijk in toom te houden. Op race hard of slechter word het echt een groot glij festijn.. En als hij éénmaal sideways gaat, is ie erg moeilijk op te vangenquote:Op zaterdag 10 februari 2018 14:44 schreef mithrandirrr het volgende:
Heb ik vannacht ook met een maat van me gedaan. We hebben ons ziek gelachen 😂. Eerste rondje waren we vergeten de bus te tunen (en ghosting uit te zetten )
Netjes gooz!quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:50 schreef Sjemmert het volgende:
Gister de #1 tijd van Europa gereden in de Gr.1 Peugeot op Monza. Volgens een Amerikaan uit me lijst ook de snelste tijd van Noord- en Zuid-Amerika.
Ik hoop dat rechts onderin de Lotus 97T van Senna is eigenlijk...quote:Op zondag 25 februari 2018 21:56 schreef Meike26 het volgende:
Paar auto's die ik herken. Links boven de klassieke Alpine A110, onderin de nieuwe A110. Rechts bovenin jaren 80 Toyota Supra. Rechts onderin één of ander ding van Panoz wat nog wel eens een leuk ding kan zijn, als je met PSVR gaat rijden.
In het midden ben ik er nog niet helemaal zeker van, maar hoop dat het de DeTomaso Pantera is
de 98T mag ook welquote:Op maandag 26 februari 2018 08:27 schreef very het volgende:
[..]
Ik hoop dat rechts onderin de Lotus 97T van Senna is eigenlijk...
Ik zie ook nog een Murcielago, een WRX, een R8, een Mustang Mach 1.quote:Op zondag 25 februari 2018 21:56 schreef Meike26 het volgende:
Paar auto's die ik herken. Links boven de klassieke Alpine A110, onderin de nieuwe A110. Rechts bovenin jaren 80 Toyota Supra. Rechts onderin één of ander ding van Panoz wat nog wel eens een leuk ding kan zijn, als je met PSVR gaat rijden.
In het midden ben ik er nog niet helemaal zeker van, maar hoop dat het de DeTomaso Pantera is
Audi lijkt ook met een soort van VGT te komen..quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:56 schreef Cryothic het volgende:
April update komt met de nieuwe GR Supra Racing Concept
https://newsroom.toyota.c(...)?padid=ag478_from_kv
Vóór online GT Sport events heeft tunen geen zin.quote:Op maandag 12 maart 2018 08:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik vind online races nog steeds lastig... ik vind het erg leuk, en dat ik niet win boeit me niet zo heel veel. Ik heb lol... maar ondertussen hoor ik een hoop mensen klagen over het nieuwe straf-systeem omdat ze bij tikjes zo weer 3 seconden aan de broek hebben die inmiddels een stuk lastiger in te lossen zijn.
Echter werd ik zaterdag compleet van de weg gerost op de BBRing, en daar leek toch verdomd weinig straf aan te hangen voor de ander. Heel apart.
En ik moet me denk ik iets meer verdiepen in het tunen... aangezien daar volgens mij wel wat winst te halen is. Die tuning-sheets zouden uitwisselbaar moeten zijn
De daily races niet, maar de fia races toch wel?quote:Op maandag 12 maart 2018 19:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vóór online GT Sport events heeft tunen geen zin.
Ik zou zeggen, zoek een GTsport clubje op, Nederlands of Engels. Met zo'n clubje heb je denk ik veel leukere races. Minder gebeuk van jonge jochies, leukere close races en meer respect voor elkaar op de baan
Welke layout, welke auto(groep)?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:12 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Wat zijn jullie tijden op de Nordschleife, als ik vragen mag?
Dat is echt afhankelijk welke layout en welke auto je rijdt. Mijn snelste tijd om de 'korte' Norschleife met de Mercedes AMG GT Gr3 is een 6:52.543. Maar dat is een offline tijd, online rijdt GTsport net wat anders / zijn de gripniveaus net wat anders.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:12 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Wat zijn jullie tijden op de Nordschleife, als ik vragen mag?
Deze heb ik met Race Mediums gereden, het was een test voor een latere race, welke ik helaas ik niet gereden heb. Het voordeel van testen op mediums vind ik is dat je van beide banden een beetje een indruk hebt. Ga je testen op de zachte band, dan is de overgang (pitstop) naar de harde band in de race weer wat extremer en vice versa.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:59 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik doelde op de 'normale' lay-out, zonder beperkingen of toevoegingen. Dat gezegd hebbende, de 24H in het donker heeft ook wel wat!
Zolang het tijden zijn waar jullie 'trots' op zijn, vind ik elke autocategorie wel leuk om mijzelf met anderen te meten.
Alhoewel ik wel goud gehaald heb - wat volgens de meesten veel makkelijker gaat dan in vorige versies; vinden jullie dat ook? - weet ik niet of ik met de M6 onder de 6:57:135 zat. Later vandaag even controleren!
Weet je toevallig nog met welke banden je met de Mercedes 6:52.543 had gereden? Lijkt me in ieder geval een mooi uitdaging!
Leuk, die uitdaging wil ik ook wel aangaan. Welke banden ? En performance en weight beide op 100% ?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
Ik ben benieuwd of ik je tijd kan verbeteren! Later vandaag meer daarover. Heb je de herhaling gedeeld met PlayStation Share?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
Van tunen heb ik helaas niet veel kaas gegeten, alhoewel dat volgens mij wel een van de leukere onderdelen van Gran Turismo is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 16:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Deze heb ik met Race Mediums gereden, het was een test voor een latere race, welke ik helaas ik niet gereden heb. Het voordeel van testen op mediums vind ik is dat je van beide banden een beetje een indruk hebt. Ga je testen op de zachte band, dan is de overgang (pitstop) naar de harde band in de race weer wat extremer en vice versa.
Wat trouwens ook een leuke uitdaging is, racen met het VW busje. tunen tot het maximale en proberen de snelste tijden er mee te rijden (race super soft). Heb er enorm veel lol aan beleefd !
Met medium banden. Performance op maximum en gewicht op minimum voor zover dat kan bij deze auto.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Leuk, die uitdaging wil ik ook wel aangaan. Welke banden ? En performance en weight beide op 100% ?
Ik heb mijn youtube account met mijn ps4 gekoppeld, zo is het via de share knop heel eenvoudig om een video te uploaden. Live streamen is ook geen probleem via youtube.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:16 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik je tijd kan verbeteren! Later vandaag meer daarover. Heb je de herhaling gedeeld met PlayStation Share?
[..]
Van tunen heb ik helaas niet veel kaas gegeten, alhoewel dat volgens mij wel een van de leukere onderdelen van Gran Turismo is.
Hetzelfde geldt voor bestickeringen, maar gelukkig kan je die van anderen overnemen!
Hebben jullie een paar liveries die jullie het delen waard vinden?
Die mini vgt is wel leuk gedaan. Going to, coming from lol. Knap werk. Ik heb er mezelf nog niet mee bezig gehouden. Lijkt me veel werk om echt iets goed te maken.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Mijn livery topic op GTplanet heb ik al tijdje niet meer geüpdate, maar het zijn er een paar.
Voornamelijk de Toyota VGT met Polskamp-livery ben ik wel blij mee. Beter geworden dan ik er zelf van had verwacht
https://www.gtplanet.net/(...)yukinosuzuka.363449/
Die mini vgt is wel leuk gedaan. Going to, coming from lol. Knap werk. Ik heb er mezelf nog niet mee bezig gehouden. Lijkt me veel werk om echt iets goed te maken.quote:
Nee ik doe echt alles in game. Ook een aantal decals gemaakt (die dan wel op pc) voor een paar liveries die ik gemaakt heb. Laatst een leuke serie voor een simracing bedrijf in Utrecht. Zoek anders maar op GTHQ en RacingHub in GTsport > Discoverquote:Op woensdag 14 maart 2018 13:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Doe je dan het meeste werk met de in game editor of ook veel op je pc?
Door te werken met gradiënts en achtergrond kleuren kan je enorm veel kanten op. Zoals je in dat topic van mij ook dat kleine karretje ziet, Grasshopper, heb ik meerdere laagjes van een zelfde sticker over elkaar heen gelegd, achtergrond een zwarte gradiënt geplaatst en de twee lagen daarboven donkergroen + een tint lichter gemaakt. Ook door gradiënts achter een gewone decal of startnummer te plaatsen, kan je diepte creëren, zoals ik op de FerrariF40 heb gedaan.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Mooie resultaten dan, die editor is toch niet zo uitgebreid of mis ik ergens iets. Veel meer dan het plaatsen van een decal en de grote er van veranderen heb ik nog niet gedaan er mee.
Met het risico iets gemist te hebben, maar eh... je kunt bij mijn weten geen bestickering maken op de pc. Enkel decals.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Doe je dan het meeste werk met de in game editor of ook veel op je pc?
Kan juist heel goed !quote:Op woensdag 14 maart 2018 14:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vooral veel geduld hebben als het even niet wil lukken
Het lijkt me vooral vervelend om het goed te laten overlappen omdat je niet zomaar met je camera even rond de auto draait in de editor. Ik zat of wel van boven-, voor- of zijkant van de auto aan te passen en kon niet rond de hele auto draaien.
quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Mijn livery topic op GTplanet heb ik al tijdje niet meer geüpdate, maar het zijn er een paar.
Voornamelijk de Toyota VGT met Polskamp-livery ben ik wel blij mee. Beter geworden dan ik er zelf van had verwacht
https://www.gtplanet.net/(...)yukinosuzuka.363449/
Plaatjes plakken op mobiel is echt kansloos..
Jullie hebben toffe liveries op jullie naam staan. Ik zou jullie graag toevoegen alleen al voor het jatten van de bestickeringen!quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:38 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Met het risico iets gemist te hebben, maar eh... je kunt bij mijn weten geen bestickering maken op de pc. Enkel decals.
Dat heb ik wel gedaan... logo van m'n werkgever op een auto geknalt.
Qua gedeelde auto's zit ik pas op 2:
The Flash
[ afbeelding ]
7UP
[ afbeelding ]
[..]quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Plaatjes plakken op mobiel is echt kansloos..
quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:49 schreef Cryothic het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben toffe liveries op jullie naam staan. Ik zou jullie graag toevoegen alleen al voor het jatten van de bestickeringen!
Bedankt!quote:Dat mag altijd. Ook daar is het cryothic
Mocht je ze willen hebben zonder te adden, log dan ff op de Gran Turismo site. Dan kan je daar op 'add to collection' klikken.
Flash
https://www.gran-turismo.(...)/6134492037374803977
7up
https://www.gran-turismo.(...)/8142518099949683216
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
boeiend, ik ben te langzaam om met sponsoring te rijden in het echt... Staat gewoon leukquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Bedankt!
Jammer genoeg vind ik mezelf vooralsnog te langzaam om met iets van The Flash te rijden!
Met een tijd van 6:37 ben je sneller dan mijn ronde hier boven, dat was 6:57.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:27 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?
Hoe dan ook verwacht ik wel dat iemand hier mijn tijd met twee vingers in de neus zal verbreken!
Racing Medium, voor en achter
ABS Zwak
Fabrieksinstellingen
Zeker niet met twee vingers in de neus, listig wagentje.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:27 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?
Hoe dan ook verwacht ik wel dat iemand hier mijn tijd met twee vingers in de neus zal verbreken!
Racing Medium, voor en achter
ABS Zwak
Fabrieksinstellingen
quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Met een tijd van 6:37 ben je sneller dan mijn ronde hier boven, dat was 6:57.
Mijn auto heeft die 3 power en weight reduction level ups. Power en weight ratio staan beide op 100%. Dat geeft de auto 986 pk en een gewicht van 540 kg.
Ben nu opnieuw aan het rijden. Mijn rondje van net was ik goed op weg naar een snelle tijd, maar het ging helemaal mis in de allerlaatste bocht. Veel te vroeg op het gas en 180 graden, veel tijd verloren.
Edit: Nog steeds enkele stevige fouten, maar een tijd van 6:25.865. Al een stevige verbetering sinds deze voormiddag. Maar het zou dus nog zo'n 40 à 50 seconden sneller kunnen. Dat word nog heel wat oefenen.
Lekker bezig allemaal!quote:Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeker niet met twee vingers in de neus, listig wagentje.
Ik rijd niet vaak met manual gearbox omdat mn duim vrij snel lam wordt. Maar ik merk wel dat het op een baan als de Nordschleife wel echt nodig is. Ik kwam op een lage 6:28.2 uit, zonder tcs, met tuning (te verwaarlozen) en standaard ophanging. Enige dat ik veranderd heb is een langere bak verhouding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk lijkt me alleen een afwijkende combinatie banden en keuze tussen fabrieksinstellingen en aangepaste instellingen een nieuwe rij waard, maar als jullie vinden dat er ook onderscheid gemaakt moet worden tussen bijvoorbeeld hulpmiddelen of overbrenging, kan dat natuurlijk ook!
quote:Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Lekker bezig allemaal!
Ik heb ondertussen de volgende tabel gemaakt, die iedereen met een link als het goed is kan bewerken. Lijkt me wel leuk om de snelste tijden bij te houden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk lijkt me alleen een afwijkende combinatie banden en keuze tussen fabrieksinstellingen en aangepaste instellingen een nieuwe rij waard, maar als jullie vinden dat er ook onderscheid gemaakt moet worden tussen bijvoorbeeld hulpmiddelen of overbrenging, kan dat natuurlijk ook!NIEUW: Nieuwe foto-site
wtf, ik krijg dat ding al niet normaal over een oval heen... maar wat een grip moet ie dan hebben met die settings zeg...quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:17 schreef Sjemmert het volgende:
Op GTP heeft iemand de Nordschleife afgelegd in 3:14.950 in een opgevoerde Tomahawk. Moet je voor de grap eens bekijken dat is echt bizar.
Ik zal zo even voor je kijken !quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Meike ik kan die redball porsche livery van je maar niet vinden. Met zoeken op redball lukt het me niet.
Thanks. Het is ook geen makkelijke auto om te besturen. Hij heeft flink wat downforce en je kan goed hard de bocht in gooien maar hij rijd wel heel nerveus en heeft gauw wielspin. In combinatie met de Nordschleife een interresante uitdaging.quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:39 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Heel goed gereden. Ik moet wat vaker oefenen met deze auto om die tijd te halen. Er moeten nog zo'n 47 seconden vanaf dan.
Rolstoelvandaal bood al een goeie uitdaging, maar dit is toch wel andere koek.quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:30 schreef Sjemmert het volgende:
Ook even een paar rondjes gedaan in de F1500. Snelste tijd was een 5:38.096, denk dat een 05:2X.XXX wel mogelijk is. Vermogen en gewicht op 100%, racing mediums, full downforce en kleine aanpassingen aan de diff en gearbox hoewel de gears nog iets te lang waren. Alleen ABS default als assist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel maar de Nordschleife heeft maar 1 echt recht stuk en verder iets van 175 bochten wat je op het rechte stuk verliest aan top kun je ruimschoots goedmaken op de rest van het circuit.quote:Op donderdag 15 maart 2018 23:31 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Uitdagende maar wel een leuke auto om mee te rijden. Ik rem vaak nog te vroeg, te bruusk en te veel lol. Het moet allemaal wat soepeler en dan zal mijn tijd al heel wat beter zijn.
Aan de downforce instellingen heb ik nog niks veranderd. Had die max downforce geen negatieve invloed op je topsnelheid?
https://www.gran-turismo.(...)/8070476926979933704quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zal zo even voor je kijken !
RedBall Porsche is te vinden met zoektermen ;
#redball #porsche #pirelli
Die inderdaad..quote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:17 schreef Cryothic het volgende:
[..]
https://www.gran-turismo.(...)/8070476926979933704
deze?
Het is echt een schijt-systeem. Hij zoekt per periode. iig op de pc.
Dus als je zoekt op Redball, vind ie niks. Moet je eest 10x (ofzo) op "volgende content" klikken.
Elke keer een lege pagina, en dan opeens is er een resultaat.
Nice.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die inderdaad..
Deze heb ik ook een tijdje geleden gemaakt, ook te downloaden overigens, te vinden met de volgende zoektermen #martini #ozracing #nvidia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorige week de livery van de Arrows A22 zo goed mogelijk naproberen te maken op de F1500
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook deze heb ik gedeeld, met #f1 #arrows #josverstappen te vinden.
Grappig, volgens mij is dat dan echt per toeval, zoveel mensen volg ik niet uit NL en volgens mij ook niet omdat we hier op fok actief zijn?!quote:Op maandag 19 maart 2018 07:46 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nice.
Volgens mij had ik een melding dat jij mij volgde, dus meteen ff terug gevolgd. Kan ik eens gaan kijken
duman toch? Of is dat iemand anders?quote:Op dinsdag 20 maart 2018 17:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Grappig, volgens mij is dat dan echt per toeval, zoveel mensen volg ik niet uit NL en volgens mij ook niet omdat we hier op fok actief zijn?!
Dat is iemand andrs. Op PSN ben ik YukinoSuzukaquote:Op dinsdag 20 maart 2018 20:51 schreef Cryothic het volgende:
[..]
duman toch? Of is dat iemand anders?
Ow, ik dacht die naam eerder gezien te hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2018 21:11 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is iemand andrs. Op PSN ben ik YukinoSuzuka
Nope, over het algemeen is het systeem er beter op geworden.quote:Op maandag 26 maart 2018 08:38 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Dus in plaats van iets aan dat achterlijk slecht werkende systeem te verbeteren, hebben ze het nog erger gemaakt?
Ik oefen vaak in time trial. Daar krijg je regelmatig een straf uit het niets. Bocht goed genomen, niet van het track af gegaan, maar toch plots 0,4 seconde of iets dergelijks straf. Dat gebeurd regelmatig.
Jep, zeker als ie 'automaat' staat moet dat ding gewoon weg. Heb je echt geen zak aan. En een optie om hem uit te kunnen zetten is idd ook wel fijn. Een echte auto heeft ook geen indicator (voordat het zo ver is).quote:Op maandag 26 maart 2018 10:02 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Nog maar weinig online races gedaan. Ik wou eerst mijn rijkunsten wat opfrissen in de single player races voor ik online ging. Nog steeds niet alles gewonnen in singleplayer, maar misschien toch eens vaker online racen.
Wat schakelen betreft ik voel me nog niet goed genoeg om handmatig te schakelen in een race. Maar wat me het meeste stoort is de rode gear indicator die voor elke bocht je aandacht trekt. Vaak ga je onbewust afremmen door dat storend rot ding. Ik heb nog geen optie gevonden om het af te zetten.
De daily races blijven 24 uur hetzelfde en veranderen ergens in de ochtend rond een uur of 9 geloof ik.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:10 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Nog maar 6 online races gedaan, ratings zijn D en B en mijn beste resultaat was 2de qualified en 3de gefinished. Hoe vaak veranderen de races? Doen jullie elke online race 1 keer of hoe gaan jullie te werk?
Ik heb meestal niet zoveel tijd, dus ik pak vaak race A of B. En dan ook meestal gewoon de eerste die er aan komt.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De daily races blijven 24 uur hetzelfde en veranderen ergens in de ochtend rond een uur of 9 geloof ik.
Ik rij meestal race C omdat die wat langer is en er banden slijtage en benzine verbruik is waardoor je verschillende strategieën krijgt.
Ik doe meestal een half uur tot uur kwalificeren tot ik een goede lap gereden heb en constant kan rijden en doe dan een aantal races.
Dat kan ik me voorstellen. Ik rij ook niet zo heel vaak. Maar als ik ga racen ga ik er wel even goed voor zitten. Is ook wel nodig om met de top mee te kunnen in S/S anders start je achteraan.quote:Op maandag 26 maart 2018 12:19 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb meestal niet zoveel tijd, dus ik pak vaak race A of B. En dan ook meestal gewoon de eerste die er aan komt.
Eens dat de penalty's hiervoor nergens op sloegen maar nog niet overtuigd dat dit helemaal perfect is. Heb nu al regelmatig gezien dat mensen onverwachts op de rem gaan om hun penaltys in te lossen wat ook weer gevaarlijke situaties kan creëren. Het liefst zie ik dat ze helemaal niet ingelost kunnen worden en gewoon bij je eindtijd opgeteld worden.quote:Op maandag 26 maart 2018 09:37 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nope, over het algemeen is het systeem er beter op geworden.
Het is nog verre van perfect, maar het is (in z'n geheel) een hele verbetering. Die update is er overigens al een paar weken hoor
Het "af cruisen" van die penalties was ook echt een lachertje. De meeste penalties kon je binnen een ronde wel weg rijden. Sloeg helemaal nergens op in online-races. Gewoon rammen, doorrijden en nergens last van. Dat is nu gelukkig wel anders.
Ook lijkt het bepalen van de "dader" wat beter. Al kreeg ik gisteren alsnog 2 seconden straf omdat ik te hard in de eerste haakse bocht op de Tokyo Binnenring de muur raakte. Opzich zou ik het geen probleem vinden, alleen knalde ik juist tegen de muur omdat ik van achteren aangereden werd :/ Maar goed... dat heb je op sommige banen.
Ik heb me inmiddels wel voorgenomen om meer handgeschakeld te rijden. Ik vrijdag op Dragon Trail 3 seconden achter de pole-position in de Daily terwijl ik voor m'n idee toch echt niet zo'n slechte ronde had. Pole was 2:02:5xx en ik had in de qualificatie 2:05:3xx ofzo.
Na afloop met dezelfde auto eens Time Trial gereden (ik weet dat de auto dan iets anders rijd), maar kwam alsnog niet verder dan 2:04:9xx
Daarna op handgeschakeld gezet en gekeken wat ik daarmee kon. M'n 2de rondje was al 2:04:0xx en uiteindelijk kwam ik uit op 2:02:001
Dat is nogal een verschil. Kost wat tijd om aan te leren, maar ik wil dit wel vaker gaan doen
dat zeg ik, het is nog lang niet perfect. Misschien moeten ze zorgen dat je op een soort speed limiter gaat en ghost wordt zodra je je alarmlichten aan doet en dan de straf inlost.quote:Op maandag 26 maart 2018 13:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eens dat de penalty's hiervoor nergens op sloegen maar nog niet overtuigd dat dit helemaal perfect is. Heb nu al regelmatig gezien dat mensen onverwachts op de rem gaan om hun penaltys in te lossen wat ook weer gevaarlijke situaties kan creëren. Het liefst zie ik dat ze helemaal niet ingelost kunnen worden en gewoon bij je eindtijd opgeteld worden.
Hee, Alkmaar...quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:49 schreef Sjemmert het volgende:
Ik heb wat highlight clips gemaakt van een paar races en acties.
Er zitten ook nachtraces in inderdaad alleen komt het niet heel vaak voor in de Sport races. Maakt het wel extra spannend imo.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 16:09 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Hee, Alkmaar...
maar eh... nice, ik wist niet eens dat er zulke 'nachtraces' in zaten joh. Ik dacht dat het wel een beetje ophield bij schemering.
Ja, belangrijkste is wel dat ik het op muziek wil monteren om het catchy te maken.. maar ja, muziek gebruiken in je video's is heikel puntje.. Misschien eens op SoundCloud speuren voor rechtenvrije muziek. Of er jeuk aan hebben en gewoon doenquote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:34 schreef Sjemmert het volgende:
Bedankt. Volgens mij kan je wel leuke dingen doen met dat shareplay ziet er nog best uitgebreid uit. Ben er zelf nog niet echt een ster in ofzo, hou het vooral lekker simpel. Upload toch vooral omdat ik het zelf ook leuk vind af en toe terug te kijken en hier en daar post ik eens wat op forums.
Als je er net zo handig in wordt als je met die livery's bent weet ik zeker dat je nog veel mooiere montages in elkaar kan zetten.
Ik heb het juist andersom.quote:Op woensdag 28 maart 2018 08:27 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Gewoon wat stevige metal erbij, dat doet mij altijd sneller racen.
Ik begin gefrustreerd te geraken, die F1500 kan ik foutloos over de ring sturen in een steeds snellere tijd. Maar die bmw in de circuit experience bezorgt me grijze haren.
In welke camera modus rijd je? Die F1500 rijdt erg leuk met cockpit view, maar veel GT wagens zijn vrij donker in cockpit view. Met races en tijdrijden rijd ik vaak met de bumpercamera, extra snelheidsgevoel + je reflexen worden een beetje beterquote:Op woensdag 28 maart 2018 08:27 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Gewoon wat stevige metal erbij, dat doet mij altijd sneller racen.
Ik begin gefrustreerd te geraken, die F1500 kan ik foutloos over de ring sturen in een steeds snellere tijd. Maar die bmw in de circuit experience bezorgt me grijze haren.
https://www.facebook.com/GranTurismo/videos/10160177465260048/quote:Gran Turismo Sport – Patch 1.15 will arrive tomorrow with the addition of VR Time Trial challenges, 13 new cars, three GT League Events, a Cherry Blossom Scapes theme and the GT Sport debut of the Tsukuba Circuit!
New Vehicles:
• Aston Martin DB 11
• BMW M3 Sport Evolution
• Eckerts Rod & Custom Mach Forty
• Ford GT 40 Mark I
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Junior
• Gran Turismo Red Bull X 2014 Standard
• Honda RAYBRIG CONCEPT-GT (GT500)
• Lexus au TOM’S RC F (GT500)
• Lexus RC F GT3 (Emil Frey Racing)
• Mazda RX-7 GT - X (FC)
• Nissan GT-R Nismo
• Nissan MOTUL AUTECH GT-R (GT500)
• Nissan Skyline GT-R V-Spec (R 33)
New GT League Events:
• Nissan GT-R Cup
• Red Bull X Junior Series
• All Japan GT Car Championships
New Course:
• Tsukuba Circuit
Kan je je auto afstellen of heb je BOP aan staan ?quote:Op woensdag 28 maart 2018 12:12 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ook altijd bumpercamera. Mijn beste tijd is 7m20sec. In elke bocht is er wel een beetje tijd te winnen, alleen vecht ik nu meer met de auto dan het circuit. Geen idee waar het aan ligt.
Beste nieuws wat ik de gehele maand Maart gehoord heb ! Echt zo'n tof baantje ! Hopelijk hebben ze ook de optie toegevoegd om de 'langere' versie te rijden, ná de Dunlop band zit er een soort van Jokerlap-lus aan de rechterkant, heb deze vaak gereden en maakt de baan nóg leuker dan hij al is. En samen met die E30 word dat een leuke drift challenge !quote:Op woensdag 28 maart 2018 16:05 schreef Cryothic het volgende:
Tsukuba is terug!
[..]
https://www.facebook.com/GranTurismo/videos/10160177465260048/
Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Ik reed altijd in cockpit view maar ben overgestapt naar bumper toen er fuel consumption werd toegevoegd aan sport mode. Was met cockpit view al beperkt in welke auto's ik reed omdat ik toch minimaal een bruikbare achteruitkijk spiegel eis en veel wagens miste dat. Met de wagens die dat wel hadden kon ik in combinatie met radar en knoppen voor links en rechts kijken goed uit de voeten maar toen er fuel gemanaged moest worden kon ik ook geen radar meer gebruiken en ben ik overgestapt. Hoop al sinds GT5P dat PD een keer een virtuele spiegel toevoegd voor elke view maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.
Schakelen heb ik eigenlijk altijd al zelf gedaan. Het heeft zeker veel voordelen. Je hebt gewoon veel meer controle over de auto als je zelf je schakel momenten bepaald. Neem bijvoorbeeld een bocht met een late apex die in zijn 2 genomen moet worden. Je remt af, schakelt terug naar 3 en stuurt in, zodra je verder in wilt sturen om de late apex te maken schakel nog een keer terug naar 2. Door het terugschakelen remt de auto nog iets op de motor waardoor het gewicht naar voren verplaats wordt en nog eens extra op de voorwielen drukt wat je extra grip geeft waardoor je sneller in kunt sturen. Of als er een bocht is waar je vaak last hebt van overstuur bij het uitkomen van de bocht, dan kun je net wat eerder schakelen om dat op te vangen (shortshiften). Wat fuel managen betreft is het ook erg belangrijk, je kunt veel benzine sparen in een race door veel te short shiften, hierdoor zullen je pit stops veel korter duren of kun je zelfs voor een no stop gaan soms zonder al te veel te verliezen zoals je zou doen in fuel map 4-5-6. Ook heb ik het idee dat je door zelf te schakelen beter je eigen snelheid in kan schatten.
Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:18 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat fuelmaps betreft rijdt ik meestal 1/3 van de race op 3 of 4, de rest op 1. Shortshiften ben ik nog niet handig in. Ik merk dat ik met deze tactiek al wat korter aan het pitten ben dan anderen op de baan. Ook al 2 keer een pitstop uit kunnen sparen.
Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden)quote:Op woensdag 28 maart 2018 17:57 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben er ook niet de beste in, maar sommige zijn zowat specialist geworden in het efficient rijden en dat kan echt veel opleveren. Als een no stop geen optie is voor mij probeer ik de eerste stint wat te sparen voor de stops en dan tank ik meestal genoeg om voluit te gaan tot de finish. Verlies dan wel eens een plek of 2 tegen mensen die beide stints sparen om nog korter te stoppen of gewoon efficienter zijn maar kan die meestal wel terugpakken door vol in de aanval te kunnen.
Haha ja dat is balen, dan kunnen 6 ronden lang durenquote:Op woensdag 28 maart 2018 18:07 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat is ook de afweging die je moet maken. Helaas maandag avond totaal uit mijn concentratie geschoten in een 6 lap race op Nordschleife met een mustang (Gr3), na ronde 3 alleen maar tijd verloren en laatste geworden van de 6. Maarja, de top reed ook 20 seconden sneller dan ik (op m'n snelst, dat moment zelfs 40 sec, 6.40'ers tegenover 7.16 gemiddeld in de laatste 3 ronden)
Op een baan als Nordschleife is dat ca 0.5 tiende sneller per sectie voor de top, maar het is echt vrij armoedig om dat zo in de race te zien... eenzaam achteraan
quote:Op donderdag 29 maart 2018 15:33 schreef Sjemmert het volgende:
Gister een 02:01.683 gereden op Bathurst. 15de tijd van Europa.
[ afbeelding ]
Helaas geen races kunnen winnen, ben 4 keer 2de geworden
Thanks, die stats kan je hier vinden;quote:Op donderdag 29 maart 2018 17:49 schreef ertdop het volgende:
Lekker! Welke site gebruik je voor die stats?
[..]
Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 19:55 schreef ertdop het volgende:
Net een spannende race op de ring, met 3 nederlanders😂
[ afbeelding ]
Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?quote:Op donderdag 29 maart 2018 22:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nice ! Heb 4 races gereden op Nurburgring GP vandaag. 3 keer 2de geworden en 1 keer 3de. Heb altijd wat moeite om op snelheid te komen hier als ik er een tijd niet gereden heb. In T2 en T4 moet je ver buiten de baan rijden om competitieve tijden te kunnen rijden.
Heb ook even een paar rondjes op Tsukuba gereden maar ik vind dat maar een matig circuit.
Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 09:36 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Hoezo ver buiten de baan? Aan de buitenbocht gewoon over de lijn heen?
Jammer dat dat zo moet. Net als op Interlagos bij bocht 4 volgens mij?
Ik probeer het te vermijden, maar ja... als het nodig is voor een sneller tijd en er geen straf aan hangt helpt dat niet echt.
Ach ja, zo gaan er in het echt ook heel wat door die bochten.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja helaas zijn de track limits op sommige plekken wat te soepel imo. T2 en T4 Nurb kun je flink wijd gaan voor je een penalty krijgt. T4 Lago Maggiore hetzelfde verhaal. T4 Interlagos kan het ook maar is wel een risico omdat je makkelijk kan spinnen als je de curb verkeerd raakt. De chicane op Kyoto kun je ook snijden, je kunt zelfs 2 wielen in het gras zetten zolang je 1 of 2 wielen op de curb houdt maar je krijgt wel gelijk 10 seconden als je te ver gaat, 20 als je alle twee de knikken in de chicane te veel snijdt. Dus wel een risico in de race.
Op al deze plekken is er wel een offtrack penalty maar ligt de grens verder dan je zou verwachten. Als er tijd mee te winnen valt zullen de snelste spelers het vinden en gebruiken. Als je de top10 replays erop nakijkt zie je ze het zowat allemaal doen. Dus als je met de top mee wil zul je wel moeten.
Zie hier een top10 rondje van mij op Nurb GP dan zie je wat ik bedoel in T2 en T4.
[/quote]quote:Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.
Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket
[ [url=https://s3.amazonaws.com/gt7sp-prod/livery/37/87/95/7350455144948958737_23.jpg
Erg tof gedaanquote:Op maandag 2 april 2018 16:34 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen 2 weken een paar nieuwe liveries gemaakt, waaronder een serie van 4 LMP2 Toyota's.
Racing Team Nederland heeft afgelopen maand hun nieuwe wagen gelanceerd, uiteraard met de welbekende Jumbo sponsoring. En ook eigenaar/CEO van Jumbo, Frits van Eerd, die zelf mee rijdt in de 24h van LeMans. Na die lancering vroeg ik mijzelf af, hoe zou de auto eruit gezien hebben als niet de CEO van Jumbo, maar de baas van o.a. Spar, AH of Plus met het team deel zou nemen aan de 24h van LeMans (en het WEC) ? Alle wagens zijn te vinden met hashhekjes : #lmp2 en #supermarket
Nice, subtiel. Hoeft niet altijd 1 groot stickerfeest te zijn, zeker op sportauto's.quote:Op dinsdag 3 april 2018 07:17 schreef ertdop het volgende:
Hele mooie livery's. Ik heb er zelf ook 3 gemaakt. Ben niet zo goed als jij bent hoor.
[ afbeelding ]
https://ibb.co/h09Kmc
Er zat toch inmiddels ook een report-optie in om "griefers" te aan te geven?quote:Op donderdag 5 april 2018 08:02 schreef Meike26 het volgende:
Daarom rijd ik zelden nog in Sportmode, ik had gehoopt met die laatste update dat het beuken minder zou worden, maar zolang je als onschuldige ook nog penalty's krijgt, loont het voor de beukers om je van de baan te duwen. Het verlies qua penalty's op de finish is dan met voldoende voorsprong om plek te behouden.
En ik weiger het om op die manier plekken goed te maken en te dreigen in ranking..
Ze zouden van PD een paar mensen een weekend of week moeten laten meeracen en een aantal rotte appels een ban geven. Dan stopt het gebeuk hopelijk wel !
Je hebt een driver rating (DR) en safety rating (SR). DR gaat van 0-75000 SR gaat van 0-99. Kwa matchmaking wordt je in eerste instantie ingedeeld naar SR, dan DR en dan Qualy tijd. SR gaat per gereden sector, als het een clean sector was krijg je SR+ zo niet SR- aan het eind van de race wordt de balans opgemaakt. Je DR stijgt/zakt aan de hand van waar je finisht, hoeveel is afhankelijk van je eigen DR ranking en die van de competitie.quote:Op donderdag 5 april 2018 15:15 schreef Bolters het volgende:
Zit een beetje te twijfelen om deze game aan te schaffen. Houd ontzettend van online racing, liefst met een rakingsysteem. Hoe werkt dat precies in GT Sport?
Klinkt tof!quote:Op donderdag 5 april 2018 18:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je hebt een driver rating (DR) en safety rating (SR). DR gaat van 0-75000 SR gaat van 0-99. Kwa matchmaking wordt je in eerste instantie ingedeeld naar SR, dan DR en dan Qualy tijd. SR gaat per gereden sector, als het een clean sector was krijg je SR+ zo niet SR- aan het eind van de race wordt de balans opgemaakt. Je DR stijgt/zakt aan de hand van waar je finisht, hoeveel is afhankelijk van je eigen DR ranking en die van de competitie.
Is het ook. Alleen zijn ze momenteel een beetje zoekende naar de juiste manier van straffen als je tegen andere auto's aan rijd. Waardoor je na de ene update wat sneller in niveau kan stijgen, en na de volgende update opeens weer hard kan zakken omdat de beoordeling van straffen opeens weer anders wordt.quote:
Oke! Dat klinkt inderdaad best lastig om een eerlijk systeem in te vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2018 09:50 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Is het ook. Alleen zijn ze momenteel een beetje zoekende naar de juiste manier van straffen als je tegen andere auto's aan rijd. Waardoor je na de ene update wat sneller in niveau kan stijgen, en na de volgende update opeens weer hard kan zakken omdat de beoordeling van straffen opeens weer anders wordt.
Maar goed, hopelijk komen ze binnenkort met een eerlijker systeem.
Overigens: binnenkort nieuws:
https://www.psx-sense.nl/(...)-gran-turismo-sport/
Ja, staat continue (behalve tijdens het racen) bovenin het scherm.quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:07 schreef Bolters het volgende:
[..]
Oke! Dat klinkt inderdaad best lastig om een eerlijk systeem in te vinden.
Kun je je eigen en andersmans ranking(s) ook heel eenvoudig terugvinden als je ingame bent?
SPOILER: Groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechts bovenin, onder de klok.
Deze user heeft dus een DR-E en SR-B (tenzij ik DR en SR weer verwissel, dan is het andersom )
En buiten de game om kun je o.a. kijken op de officiele site (waar je gedeelde foto's enzo ook allemaal komen). https://gran-turismo.com/nl/gtsport/user/ of op de onofficiele statistieken site (die meer info geeft over je status enzo)
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=search (even een PSN-ID invullen en gaan )NIEUW: Nieuwe foto-site
quote:Op vrijdag 6 april 2018 10:33 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ja, staat continue (behalve tijdens het racen) bovenin het scherm.
En bij elke time-table voor/na de race.Cool! Waarbij A dan het beste is en E het slechtste, ofzo?SPOILER: Groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rechts bovenin, onder de klok.
Deze user heeft dus een DR-E en SR-B (tenzij ik DR en SR weer verwissel, dan is het andersom )
En buiten de game om kun je o.a. kijken op de officiele site (waar je gedeelde foto's enzo ook allemaal komen). https://gran-turismo.com/nl/gtsport/user/ of op de onofficiele statistieken site (die meer info geeft over je status enzo)
http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=search (even een PSN-ID invullen en gaan )
Begint bij E ja, en dan kan je je opwerken naar S, die zit boven A (gek genoeg... maar het is E,D,C,B,A,S)quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:54 schreef Bolters het volgende:
[..]
Cool! Waarbij A dan het beste is en E het slechtste, ofzo?
Aangeschaft inmiddels! Binnenkort maar eens aan beginnen (A)quote:Op vrijdag 6 april 2018 12:08 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Begint bij E ja, en dan kan je je opwerken naar S, die zit boven A (gek genoeg... maar het is E,D,C,B,A,S)
Multiplayer is wel de hoofdmoot ja.quote:Op vrijdag 6 april 2018 16:47 schreef Bolters het volgende:
[..]
Aangeschaft inmiddels! Binnenkort maar eens aan beginnen (A)
Game draait geloof ik voornamelijk om multiplayer he? Singleplayer stelt niet zoveel voor?
Ik hoor het al: ik ben straks weer heel veel vrije uurtjes kwijt ;-)quote:Op zaterdag 7 april 2018 00:07 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Multiplayer is wel de hoofdmoot ja.
Maar singleplayer is ook wel leuk hoor.
GT Leaugue zijn complete races, die zijn niet heel boeiend over het algemeen.
Maar de Rijschool, missies en (vooral) circuit uitdagingen zijn leuk om te doen en helpen je wel de auto's en banen onder de knie te krijgen
Als je offline gaat racen en de AI is te zwak voor je (wat al vrij snel is), verlaag dan je motorvermogen met 3 tot 5% of doe er wat gewicht bij. Dan gaat het allemaal niet zo makkelijk meer en worden de races een uitdaging om 1e te worden. Per auto en circuit afhankelijk hoe goed je de auto en circuit kent.quote:Op zaterdag 7 april 2018 00:07 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Multiplayer is wel de hoofdmoot ja.
Maar singleplayer is ook wel leuk hoor.
GT Leaugue zijn complete races, die zijn niet heel boeiend over het algemeen.
Maar de Rijschool, missies en (vooral) circuit uitdagingen zijn leuk om te doen en helpen je wel de auto's en banen onder de knie te krijgen
Inderdaadquote:Op zaterdag 7 april 2018 09:16 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De optie om custom races zelf in te stellen helpt om het heel uitdagend te maken. Met een half zo krachtige auto rijden als de AI, en dan nog proberen te winnen. Op de rechte stukken rijden ze zo van je weg, al je voordeel komt uit het goed nemen van de bochten. De AI kan nog steeds geen fatsoenlijke bocht nemen. Wat wel jammer is.
Ze schijnen wel van plan te zijn om data van hoe de echte spelers racen te gebruiken om de AI te verbeteren. Hopelijk zorgt dat voor verbetering.
Ik twijfel even of ik de race-versie van die Toyota heb, maar ik vond het normale modelletje er wat sullig uit zien.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:04 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen paar weken niet veel liveries gemaakt. De laatste twee waren allebei voor de GTplanet livery competition, deel 1 en 2 !
Bij deel 1 was het de bedoeling een 'klassieke' GranTurismo wagen te kiezen en deze qua kleurstelling zo goed mogelijk te benaderen. Één nadeel, vergeten de foto toe te voegen (reglement) en niet opgenomen in het rijtje kanshebbers. De BMW die ik heb nagemaakt was voor velen een favoriet in GT3 en GT4, de M3 GTR ;
Bij deel 2, die over iets meer dan 24 uur gaat sluiten, zijn de regels wat serieuzer.
Géén eigen stickers gebruiken of andere gedownloade stickers van anderen.
Behalve stickers met het symbool van GTP + de naam. Voor de rest ben je 'beperkt' tot de stickers en toebehoren die al in het spel zaten. Al vanaf de lancering van de Toyota S-FR ben ik fan van het bakkie en dus was het wel leuk om dit kleine ding van een agressieve kleurstelling te voorzien.
quote:
Ja zou goed kunnen hoor ik heb 8 races gereden die dag op Monzaquote:Op maandag 16 april 2018 08:36 schreef ertdop het volgende:
Volgens mij zat ik dit weekend best vaak bij jou in de race nu ik je gamertag zie😂
[..]
Ik moet me nog even gaan verdiepen in welke auto ik voor welke race inzet.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:36 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja zou goed kunnen hoor ik heb 8 races gereden die dag op Monza
Vandaag Gr.2 op Suzuka zie ik. Heb nog geen Gr.2 autos gereden en Suzuka is een van de favorieten dus denk dat ik vandaag ook weer een paar races ga doen.
Zou je misschien zo,n\fantasy Brabham livery kunnen maken , (met Martini, Parmalat, Olivetti, Santal en Emperio Armani sponsoring), een soort van best of 70,s and 80,s Brabhamquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:04 schreef Meike26 het volgende:
Afgelopen paar weken niet veel liveries gemaakt. De laatste twee waren allebei voor de GTplanet livery competition, deel 1 en 2 !
Bij deel 1 was het de bedoeling een 'klassieke' GranTurismo wagen te kiezen en deze qua kleurstelling zo goed mogelijk te benaderen. Één nadeel, vergeten de foto toe te voegen (reglement) en niet opgenomen in het rijtje kanshebbers. De BMW die ik heb nagemaakt was voor velen een favoriet in GT3 en GT4, de M3 GTR ;
Bij deel 2, die over iets meer dan 24 uur gaat sluiten, zijn de regels wat serieuzer.
Géén eigen stickers gebruiken of andere gedownloade stickers van anderen.
Behalve stickers met het symbool van GTP + de naam. Voor de rest ben je 'beperkt' tot de stickers en toebehoren die al in het spel zaten. Al vanaf de lancering van de Toyota S-FR ben ik fan van het bakkie en dus was het wel leuk om dit kleine ding van een agressieve kleurstelling te voorzien.
Ik doe eigenlijk alleen de daily's en kies meestal de auto die het meest in de top10 staat. Alleen als die niet bevalt kies ik voor wat anders.quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:01 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik moet me nog even gaan verdiepen in welke auto ik voor welke race inzet.
Gisteren Gr.3 op Blue Moon Speedway. Maar die Mercedes AMG is daar niet de beste voor denk ik.
Al zou het ook aan mijn rijkunsten kunnen liggen. In de manufactors-race gisteren, met de (megane geloof ik) zat ik ook een seconde achter de pole
Maar tijdens de race rij ik dan weer harder dan m'n qualificatietijd
Misschien dat ik hier donderdag wel even voor kan gaan zitten. Nog voorkeur voor auto? Als ik de liveries van Brabham zo even bekijk, denk ik aan een lmp2 wagen (Audi), Citroen GT of de Alfa 4C zou ook wel leuk kunnen uitpakken.quote:Zou je misschien zo,n\fantasy Brabham livery kunnen maken , (met Martini, Parmalat, Olivetti, Santal en Emperio Armani sponsoring), een soort van best of 70,s and 80,s Brabham
Dat zou heel goed kunnen Ik heb niet echt vaak de tijd (of zin) om een hele avond dezelfde online race te blijven doen om me te blijven verbeterenquote:Op dinsdag 17 april 2018 17:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je vaker hebt dat je snellere race ronde rijd dan kwalificatie ronde spendeer je misschien te weinig tijd aan kwalificeren.
Nope, je wint alleen autos met de rijbewijs, missies en circuit ervaringen.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Win je in de GT League geen auto's?
Ah oké thanks, dan ga ik eerst rijbewijs afmaken bijna mee klaar.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:39 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Nope, je wint alleen autos met de rijbewijs, missies en circuit ervaringen.
En je dagelijkse 42km
Missies en circuitervaring is ook leuk hoor.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oké thanks, dan ga ik eerst rijbewijs afmaken bijna mee klaar.
Ja circuitervaring wou ik sowieso halen voor ik online ga.quote:Op woensdag 18 april 2018 14:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Missies en circuitervaring is ook leuk hoor.
Succes!
Ja dat is ook net hoe je het wilt spelen natuurlijk en kan ik me prima voorstellen als je wat minder tijd heb of meer afwisseling wil. Ikzelf kies meestal wel 1 race en probeer daar dan het maximale uit te halen kwa rondetijden en resultaten. Gister nog weten te verbeteren naar een 1:48.244 goed voor #7 op het leaderboard.quote:Op woensdag 18 april 2018 08:04 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen Ik heb niet echt vaak de tijd (of zin) om een hele avond dezelfde online race te blijven doen om me te blijven verbeteren
Dus dat helpt dan ook niet.
Die circuit ervaring is ook een goede manier om snel wat geld te verdienen. Vooral in het begin handig als je nog niet zo veel auto's hebt.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja circuitervaring wou ik sowieso halen voor ik online ga.
Maar vind het tot nu toe al leuk en ben nog niet eens online begonnen.
Ik las dat je in begin geen auto's moet kopen toch omdat je die anders dubbel krijgt met awards? Heb nu 500k credits ongeveer en 7 auto's of zo.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:29 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja dat is ook net hoe je het wilt spelen natuurlijk en kan ik me prima voorstellen als je wat minder tijd heb of meer afwisseling wil. Ikzelf kies meestal wel 1 race en probeer daar dan het maximale uit te halen kwa rondetijden en resultaten. Gister nog weten te verbeteren naar een 1:48.244 goed voor #7 op het leaderboard.
[..]
Die circuit ervaring is ook een goede manier om snel wat geld te verdienen. Vooral in het begin handig als je nog niet zo veel auto's hebt.
Ja die had ik toen op pauze gezet een paar uur omdat het zo lang duurde.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:37 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Sow, ik heb ontzettend veel GT2 gespeeld, op de PS1.
Toen had ik nog tijd voor endurance-races.
Ik heb meerdere malen op "exit" geklikt nadat ik hem op pauze had gezet... Weg 3 uur.
Ja klopt ik koop sowieso bijna geen auto's. De meeste heb ik verkregen door te spelen. Maar kwa tijd vs credits zijn die circuit experience gewoon erg goed. Koop eigenlijk alleen als het een wagen is die ik graag wil hebben of nodig heb voor een sport race. Je kunt trouwens ook een contract tekenen in FIA sport mode voor het merken kampioenschap. Dan krijg een Gr.4 en Gr.3 leen auto van dat merk voor de duur van het kampioenschap (1 week).quote:Op woensdag 18 april 2018 16:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik las dat je in begin geen auto's moet kopen toch omdat je die anders dubbel krijgt met awards? Heb nu 500k credits ongeveer en 7 auto's of zo.
Krijg wel telkens de minst epische als ik die roulette zo zie.
Alfa zou leuk zijn , of op een BMW (GT3) (of Z4 versie, anders misschien op de Gran Turismo Red Bull X2014 Junior of de F1500T-A (misschien een beetje te standaard.. )quote:Op dinsdag 17 april 2018 19:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Misschien dat ik hier donderdag wel even voor kan gaan zitten. Nog voorkeur voor auto? Als ik de liveries van Brabham zo even bekijk, denk ik aan een lmp2 wagen (Audi), Citroen GT of de Alfa 4C zou ook wel leuk kunnen uitpakken.
Ah cool zal eens kijken naar een contract.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja klopt ik koop sowieso bijna geen auto's. De meeste heb ik verkregen door te spelen. Maar kwa tijd vs credits zijn die circuit experience gewoon erg goed. Koop eigenlijk alleen als het een wagen is die ik graag wil hebben of nodig heb voor een sport race. Je kunt trouwens ook een contract tekenen in FIA sport mode voor het merken kampioenschap. Dan krijg een Gr.4 en Gr.3 leen auto van dat merk voor de duur van het kampioenschap (1 week).
Als je verder geen FIA races meer doet blijven de auto's in je garage volgens mij. Ik sta nog steeds als Ferrari coureur aangemeld met 2 Ferrari's terwijl dat al weer weken terug wasquote:Op woensdag 18 april 2018 16:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja klopt ik koop sowieso bijna geen auto's. De meeste heb ik verkregen door te spelen. Maar kwa tijd vs credits zijn die circuit experience gewoon erg goed. Koop eigenlijk alleen als het een wagen is die ik graag wil hebben of nodig heb voor een sport race. Je kunt trouwens ook een contract tekenen in FIA sport mode voor het merken kampioenschap. Dan krijg een Gr.4 en Gr.3 leen auto van dat merk voor de duur van het kampioenschap (1 week).
Damn zien er beide erg cool uit, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 21 april 2018 01:31 schreef Meike26 het volgende:
Topic is bijna vol, maar ik heb 2 Brabhams (inspired) liveries gemaakt vanavond en ik kan eigenlijk niet wachten om ze te delen. Zijn naar eigen mening wel goed gelukt
Ze zijn beide te vinden met de Hasjhekjes #Brabham #olivetti #fanart
Damn zien er beide erg cool uit, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 21 april 2018 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ze zijn beide te vinden met de Hasjhekjes #Brabham #olivetti #fanart
Ik koop er af en toe een auto van, zoals de Z4 gt3 hierboven, ik dacht dat ik hem al had.. Ach ja..450 duizend credits.. dat is toch fantastisch (veel waar voor je geld) ?quote:Op zaterdag 21 april 2018 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat doen jullie met de credits dan? Heb er nu 1 miljoen en nog steeds niks gekocht.
auto's kopen die je leuk vind. Voor de GTLeague en voor de (ingame)achievementsquote:Op zaterdag 21 april 2018 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat doen jullie met de credits dan? Heb er nu 1 miljoen en nog steeds niks gekocht.
Damn zien er beide erg cool uit, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?quote:Op zaterdag 21 april 2018 15:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ze zijn beide te vinden met de Hasjhekjes #Brabham #olivetti #fanart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |