Vóór online GT Sport events heeft tunen geen zin.quote:Op maandag 12 maart 2018 08:20 schreef Cryothic het volgende:
Ik vind online races nog steeds lastig... ik vind het erg leuk, en dat ik niet win boeit me niet zo heel veel. Ik heb lol... maar ondertussen hoor ik een hoop mensen klagen over het nieuwe straf-systeem omdat ze bij tikjes zo weer 3 seconden aan de broek hebben die inmiddels een stuk lastiger in te lossen zijn.
Echter werd ik zaterdag compleet van de weg gerost op de BBRing, en daar leek toch verdomd weinig straf aan te hangen voor de ander. Heel apart.
En ik moet me denk ik iets meer verdiepen in het tunen... aangezien daar volgens mij wel wat winst te halen is. Die tuning-sheets zouden uitwisselbaar moeten zijn
De daily races niet, maar de fia races toch wel?quote:Op maandag 12 maart 2018 19:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Vóór online GT Sport events heeft tunen geen zin.
Ik zou zeggen, zoek een GTsport clubje op, Nederlands of Engels. Met zo'n clubje heb je denk ik veel leukere races. Minder gebeuk van jonge jochies, leukere close races en meer respect voor elkaar op de baan
Welke layout, welke auto(groep)?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:12 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Wat zijn jullie tijden op de Nordschleife, als ik vragen mag?
Dat is echt afhankelijk welke layout en welke auto je rijdt. Mijn snelste tijd om de 'korte' Norschleife met de Mercedes AMG GT Gr3 is een 6:52.543. Maar dat is een offline tijd, online rijdt GTsport net wat anders / zijn de gripniveaus net wat anders.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 00:12 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hallo,
Wat zijn jullie tijden op de Nordschleife, als ik vragen mag?
Deze heb ik met Race Mediums gereden, het was een test voor een latere race, welke ik helaas ik niet gereden heb. Het voordeel van testen op mediums vind ik is dat je van beide banden een beetje een indruk hebt. Ga je testen op de zachte band, dan is de overgang (pitstop) naar de harde band in de race weer wat extremer en vice versa.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:59 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik doelde op de 'normale' lay-out, zonder beperkingen of toevoegingen. Dat gezegd hebbende, de 24H in het donker heeft ook wel wat!
Zolang het tijden zijn waar jullie 'trots' op zijn, vind ik elke autocategorie wel leuk om mijzelf met anderen te meten.
Alhoewel ik wel goud gehaald heb - wat volgens de meesten veel makkelijker gaat dan in vorige versies; vinden jullie dat ook? - weet ik niet of ik met de M6 onder de 6:57:135 zat. Later vandaag even controleren!
Weet je toevallig nog met welke banden je met de Mercedes 6:52.543 had gereden? Lijkt me in ieder geval een mooi uitdaging!
Leuk, die uitdaging wil ik ook wel aangaan. Welke banden ? En performance en weight beide op 100% ?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
Ik ben benieuwd of ik je tijd kan verbeteren! Later vandaag meer daarover. Heb je de herhaling gedeeld met PlayStation Share?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
Van tunen heb ik helaas niet veel kaas gegeten, alhoewel dat volgens mij wel een van de leukere onderdelen van Gran Turismo is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 16:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Deze heb ik met Race Mediums gereden, het was een test voor een latere race, welke ik helaas ik niet gereden heb. Het voordeel van testen op mediums vind ik is dat je van beide banden een beetje een indruk hebt. Ga je testen op de zachte band, dan is de overgang (pitstop) naar de harde band in de race weer wat extremer en vice versa.
Wat trouwens ook een leuke uitdaging is, racen met het VW busje. tunen tot het maximale en proberen de snelste tijden er mee te rijden (race super soft). Heb er enorm veel lol aan beleefd !
Met medium banden. Performance op maximum en gewicht op minimum voor zover dat kan bij deze auto.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Leuk, die uitdaging wil ik ook wel aangaan. Welke banden ? En performance en weight beide op 100% ?
Ik heb mijn youtube account met mijn ps4 gekoppeld, zo is het via de share knop heel eenvoudig om een video te uploaden. Live streamen is ook geen probleem via youtube.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:16 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik je tijd kan verbeteren! Later vandaag meer daarover. Heb je de herhaling gedeeld met PlayStation Share?
[..]
Van tunen heb ik helaas niet veel kaas gegeten, alhoewel dat volgens mij wel een van de leukere onderdelen van Gran Turismo is.
Hetzelfde geldt voor bestickeringen, maar gelukkig kan je die van anderen overnemen!
Hebben jullie een paar liveries die jullie het delen waard vinden?
Die mini vgt is wel leuk gedaan. Going to, coming from lol. Knap werk. Ik heb er mezelf nog niet mee bezig gehouden. Lijkt me veel werk om echt iets goed te maken.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Mijn livery topic op GTplanet heb ik al tijdje niet meer geüpdate, maar het zijn er een paar.
Voornamelijk de Toyota VGT met Polskamp-livery ben ik wel blij mee. Beter geworden dan ik er zelf van had verwacht![]()
https://www.gtplanet.net/(...)yukinosuzuka.363449/
Die mini vgt is wel leuk gedaan. Going to, coming from lol. Knap werk. Ik heb er mezelf nog niet mee bezig gehouden. Lijkt me veel werk om echt iets goed te maken.quote:
Nee ik doe echt alles in game. Ook een aantal decals gemaakt (die dan wel op pc) voor een paar liveries die ik gemaakt heb. Laatst een leuke serie voor een simracing bedrijf in Utrecht. Zoek anders maar op GTHQ en RacingHub in GTsport > Discoverquote:Op woensdag 14 maart 2018 13:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Doe je dan het meeste werk met de in game editor of ook veel op je pc?
Door te werken met gradiënts en achtergrond kleuren kan je enorm veel kanten op. Zoals je in dat topic van mij ook dat kleine karretje ziet, Grasshopper, heb ik meerdere laagjes van een zelfde sticker over elkaar heen gelegd, achtergrond een zwarte gradiënt geplaatst en de twee lagen daarboven donkergroen + een tint lichter gemaakt. Ook door gradiënts achter een gewone decal of startnummer te plaatsen, kan je diepte creëren, zoals ik op de FerrariF40 heb gedaan.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Mooie resultaten dan, die editor is toch niet zo uitgebreid of mis ik ergens iets. Veel meer dan het plaatsen van een decal en de grote er van veranderen heb ik nog niet gedaan er mee.
Met het risico iets gemist te hebben, maar eh... je kunt bij mijn weten geen bestickering maken op de pc. Enkel decals.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Doe je dan het meeste werk met de in game editor of ook veel op je pc?
Kan juist heel goed !quote:Op woensdag 14 maart 2018 14:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Vooral veel geduld hebben als het even niet wil lukken![]()
Het lijkt me vooral vervelend om het goed te laten overlappen omdat je niet zomaar met je camera even rond de auto draait in de editor. Ik zat of wel van boven-, voor- of zijkant van de auto aan te passen en kon niet rond de hele auto draaien.
quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Mijn livery topic op GTplanet heb ik al tijdje niet meer geüpdate, maar het zijn er een paar.
Voornamelijk de Toyota VGT met Polskamp-livery ben ik wel blij mee. Beter geworden dan ik er zelf van had verwacht![]()
https://www.gtplanet.net/(...)yukinosuzuka.363449/
Plaatjes plakken op mobiel is echt kansloos..
Jullie hebben toffe liveries op jullie naam staan. Ik zou jullie graag toevoegen alleen al voor het jatten van de bestickeringen!quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:38 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Met het risico iets gemist te hebben, maar eh... je kunt bij mijn weten geen bestickering maken op de pc. Enkel decals.
Dat heb ik wel gedaan... logo van m'n werkgever op een auto geknalt.
Qua gedeelde auto's zit ik pas op 2:
The Flash
[ afbeelding ]
7UP
[ afbeelding ]
[..]quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:39 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Plaatjes plakken op mobiel is echt kansloos..
quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:49 schreef Cryothic het volgende:
[..]
[..]
Jullie hebben toffe liveries op jullie naam staan. Ik zou jullie graag toevoegen alleen al voor het jatten van de bestickeringen!
Bedankt!quote:Dat mag altijd. Ook daar is het cryothic
Mocht je ze willen hebben zonder te adden, log dan ff op de Gran Turismo site. Dan kan je daar op 'add to collection' klikken.
Flash
https://www.gran-turismo.(...)/6134492037374803977
7up
https://www.gran-turismo.(...)/8142518099949683216
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?quote:Op woensdag 14 maart 2018 10:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Met de F1500 over de Nordschleife. Eerste poging, nogal onzeker en zeker niet foutloos, maar zo leuk om te doen. Abs op zwak en verdere alle hulp uitgeschakeld.
boeiend, ik ben te langzaam om met sponsoring te rijden in het echt... Staat gewoon leukquote:Op woensdag 14 maart 2018 18:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Bedankt!
Jammer genoeg vind ik mezelf vooralsnog te langzaam om met iets van The Flash te rijden!
Met een tijd van 6:37 ben je sneller dan mijn ronde hier boven, dat was 6:57.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:27 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?
Hoe dan ook verwacht ik wel dat iemand hier mijn tijd met twee vingers in de neus zal verbreken!
Racing Medium, voor en achter
ABS Zwak
Fabrieksinstellingen
Zeker niet met twee vingers in de neus, listig wagentje.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:27 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Met Power en Weight Reduction op 100% heb ik 6:37,583 weten te halen. Wellicht dat het verschil in tijd te verklaren is door je aanpassingen op het gebied van Power en Weight Reduction?
Hoe dan ook verwacht ik wel dat iemand hier mijn tijd met twee vingers in de neus zal verbreken!
Racing Medium, voor en achter
ABS Zwak
Fabrieksinstellingen
quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
[..]
Met een tijd van 6:37 ben je sneller dan mijn ronde hier boven, dat was 6:57.
Mijn auto heeft die 3 power en weight reduction level ups. Power en weight ratio staan beide op 100%. Dat geeft de auto 986 pk en een gewicht van 540 kg.
Ben nu opnieuw aan het rijden. Mijn rondje van net was ik goed op weg naar een snelle tijd, maar het ging helemaal mis in de allerlaatste bocht. Veel te vroeg op het gas en 180 graden, veel tijd verloren.
Edit: Nog steeds enkele stevige fouten, maar een tijd van 6:25.865. Al een stevige verbetering sinds deze voormiddag. Maar het zou dus nog zo'n 40 ŕ 50 seconden sneller kunnen. Dat word nog heel wat oefenen.
Lekker bezig allemaal!quote:Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeker niet met twee vingers in de neus, listig wagentje.
Ik rijd niet vaak met manual gearbox omdat mn duim vrij snel lam wordt. Maar ik merk wel dat het op een baan als de Nordschleife wel echt nodig is. Ik kwam op een lage 6:28.2 uit, zonder tcs, met tuning (te verwaarlozen) en standaard ophanging. Enige dat ik veranderd heb is een langere bak verhouding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk lijkt me alleen een afwijkende combinatie banden en keuze tussen fabrieksinstellingen en aangepaste instellingen een nieuwe rij waard, maar als jullie vinden dat er ook onderscheid gemaakt moet worden tussen bijvoorbeeld hulpmiddelen of overbrenging, kan dat natuurlijk ook!
quote:Op woensdag 14 maart 2018 21:34 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
[..]
Lekker bezig allemaal!
Ik heb ondertussen de volgende tabel gemaakt, die iedereen met een link als het goed is kan bewerken. Lijkt me wel leuk om de snelste tijden bij te houden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk lijkt me alleen een afwijkende combinatie banden en keuze tussen fabrieksinstellingen en aangepaste instellingen een nieuwe rij waard, maar als jullie vinden dat er ook onderscheid gemaakt moet worden tussen bijvoorbeeld hulpmiddelen of overbrenging, kan dat natuurlijk ook!
NIEUW: Foto's!
wtf, ik krijg dat ding al niet normaal over een oval heen... maar wat een grip moet ie dan hebben met die settings zeg...quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:17 schreef Sjemmert het volgende:
Op GTP heeft iemand de Nordschleife afgelegd in 3:14.950 in een opgevoerde Tomahawk. Moet je voor de grap eens bekijken dat is echt bizar.
Ik zal zo even voor je kijken !quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:45 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Meike ik kan die redball porsche livery van je maar niet vinden. Met zoeken op redball lukt het me niet.
Thanks. Het is ook geen makkelijke auto om te besturen. Hij heeft flink wat downforce en je kan goed hard de bocht in gooien maar hij rijd wel heel nerveus en heeft gauw wielspin. In combinatie met de Nordschleife een interresante uitdaging.quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:39 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Heel goed gereden. Ik moet wat vaker oefenen met deze auto om die tijd te halen. Er moeten nog zo'n 47 seconden vanaf dan.
Rolstoelvandaal bood al een goeie uitdaging, maar dit is toch wel andere koek.quote:Op donderdag 15 maart 2018 22:30 schreef Sjemmert het volgende:
Ook even een paar rondjes gedaan in de F1500. Snelste tijd was een 5:38.096, denk dat een 05:2X.XXX wel mogelijk is. Vermogen en gewicht op 100%, racing mediums, full downforce en kleine aanpassingen aan de diff en gearbox hoewel de gears nog iets te lang waren. Alleen ABS default als assist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel maar de Nordschleife heeft maar 1 echt recht stuk en verder iets van 175 bochtenquote:Op donderdag 15 maart 2018 23:31 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Uitdagende maar wel een leuke auto om mee te rijden. Ik rem vaak nog te vroeg, te bruusk en te veel lol. Het moet allemaal wat soepeler en dan zal mijn tijd al heel wat beter zijn.
Aan de downforce instellingen heb ik nog niks veranderd. Had die max downforce geen negatieve invloed op je topsnelheid?
https://www.gran-turismo.(...)/8070476926979933704quote:Op donderdag 15 maart 2018 19:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zal zo even voor je kijken !
RedBall Porsche is te vinden met zoektermen ;
#redball #porsche #pirelli
Die inderdaad..quote:Op vrijdag 16 maart 2018 09:17 schreef Cryothic het volgende:
[..]
https://www.gran-turismo.(...)/8070476926979933704
deze?
Het is echt een schijt-systeem. Hij zoekt per periode. iig op de pc.
Dus als je zoekt op Redball, vind ie niks. Moet je eest 10x (ofzo) op "volgende content" klikken.
Elke keer een lege pagina, en dan opeens is er een resultaat.
Nice.quote:Op vrijdag 16 maart 2018 19:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Die inderdaad..![]()
Deze heb ik ook een tijdje geleden gemaakt, ook te downloaden overigens, te vinden met de volgende zoektermen #martini #ozracing #nvidia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vorige week de livery van de Arrows A22 zo goed mogelijk naproberen te maken op de F1500
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook deze heb ik gedeeld, met #f1 #arrows #josverstappen te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |