abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176239589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:41 schreef Liftdeur het volgende:

[..]

Ah. Ik toevallig vanmorgen nog even.
Merk dat ik toch wat meer naar F1 2017 trek, vind ik toch vetter.
Die heb ik nooit gedaan, dus geen idee :P
pi_176361421
Ik heb ook getwijfeld tussen GTsport en F1 2017 maar ik vind F1 veel te snel gaan :) dus ik heb GTSport gekocht vorige week. Erg mooie graphics, zeker op mijn 55" 4K tv :D
pi_176368497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 16:38 schreef Liftdeur het volgende:
Spelen jullie nog jongens :D?
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen 8-)

Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen _O-
pi_176388817
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen 8-)

Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen _O-
Erg gaaf inderdaad dat er nu meerdere strategieën mogelijk zijn nu ze banden slijtage en brandstofverbruik verhoogd hebben.

Ik speel ook nog regelmatig en heb iets meer dan 100 races gereden, meestal de daily C race. Heb ondertussen een S-S ranking.
pi_176405764
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel.. :@ Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT



En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;


33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval.. :6
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:45:53 #56
474923 Soesieb
Gewoon Soesieb
pi_176410603
mijn favoriete game :)
pi_176414614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 08:28 schreef Meike26 het volgende:
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel.. :@ Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT

[ afbeelding ]

En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;

[ afbeelding ]
33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval.. :6
Die zien er nice uit, vooral die DHL livery van Tom ziet er goed uit. Daar heb ik dan weer geen tijd ingestopt. Ik download er meestal eentje van andere :P Ik reed gister in de BMW M6 met de shell livery van Augusto Farfus. Deze:

Bleek na de race de ontwerper van die livery in de lobby te zitten. Hij vond het mooi dat ik zijn livery reed en wenste me er plezier mee. :D :P

Ik merk wel met de races dat ik echt meer brandstof moet sparen. Gister op La Maggiore bijvoorbeeld starte ik als 2e, diegene op pole was de nummer 2 op de leaderboard. Zijn tijd was 7 tienden sneller dan mijn PB en nog 4 tienden sneller dan mijn optimal. Ik wist op voorhand al dat ik vrij kansloos zou zijn dus het plan was hem zo lang mogelijk te volgen in zijn slipstream. Dat lukte tot aan de pitstop maar ik had tot dan in fuel map 1 gereden en hij had duidelijk gespaard, vooral in de laatste sector viel het op. Zijn pitstop was daardoor veel korter en ik verloor de aansluiting na de stop.

Overigens is er nog een mooie site van kudosprime waar je je stats mooi kunt volgen. Zie hier mijn stats: http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=1816117
Om dit voor je eigen profiel te kunnen inzien moet inloggen op www.gran-turismo.com en dan naar je profiel gaan. Dan kopieer je het nummer van uit de url van je gran-turismo.com profiel over mijn nummer in de kudosprime url en dan zou het moeten werken.
pi_176419519
pi_176419619
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
pi_176420073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 20:49 schreef YokiKater het volgende:
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee.. :')



Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat.. Rest van de auto ook nog gedaan.. De livery editor is echt puur genieten, echt helemaal aan niets anders denken dan wat stickertjes plakken... GT Yoga !
Met sommige ben ik een paar uur bezig, deze was een uurtje werk. Voorzijde, zijkant bovenkant..

[ Bericht 11% gewijzigd door Meike26 op 10-01-2018 21:10:21 ]
pi_176420280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee.. :')

[ afbeelding ]

Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat.. :P
:D

"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
pi_176420433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef YokiKater het volgende:

[..]

:D

"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
Ja sommigen hebben echt een huisstijltje gecreëerd, erg tof om te zien. Zelf werk ik het liefst met gradients en diepte.. Zal van het weekend wel wat andere liveries uploaden en delen.
pi_176420589
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
pi_176420652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Goede keus.
People assume too much.
pi_176420888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Erg fijne auto.. Tricky, maar goed op te vangen.. Ik heb nog niet gereden met stuurtje, maar de motion control met de controller is ook al genieten met deze wagen. En één van de lekkerst klinkende ^O^
pi_176421390
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
pi_176422068
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.

Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
pi_176422688
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.

Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
Je had toch een stuur ?

Edit: laat maar zie het al :P

Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts

Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DR :D overigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.


[ Bericht 8% gewijzigd door Sjemmert op 11-01-2018 01:27:45 ]
pi_176436744
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:38 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je had toch een stuur ?

Edit: laat maar zie het al :P

Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts

Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DR :D overigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.
[ afbeelding ]
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee :@
pi_176454727
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
pi_176457720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 18:16 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee :@
Thanks, en ik snap het wel, als je vooral voor de fun speelt zijn die stats natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan iig die kudosprime profiel aanraden. Ook al heb je niet de beste stats is dat wel een mooie manier om voor jezelf te volgen hoe je het aan het doen bent aangezien je je hele history terug kunt kijken.
pi_176458293
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:51 schreef YokiKater het volgende:
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.

1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte. Sowieso trekken de langere races de wat meer serieuze racers aan in mijn ervaring die gewoon hun kansen afwachten in de wetenschap dat het niet allemaal in 3 of 4 rondjes moet gebeuren.

Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
pi_176458380
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.

1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte.

Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.

Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
pi_176458837
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:53 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.

Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
Met een controller wordt het inderdaad al lastiger om constant te zijn, hoewel ik wel moet zeggen dat ik GT een van de fijnste race games vind om met controller te spelen. Heb je motion controls al eens geprobeerd ? Hoor daar veel goede dingen over hoewel ik zelf met de triggers het makkelijkste vond.

Heb vorige maand 2 weken niet kunnen rijden met mijn stuur omdat de veer in mijn rempedaal was gebroken. Heb toen wel wat online races gedaan met de controller in lobby's en me nog best goed vermaakt zonder me echt druk te hoeven maken om DR of SR. Met de controller gebruikte ik trouwens wel Counter Steer Assist en TC. Maakt het net ff beter te handelen met een controller.
pi_176458870
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sjemmert op 12-01-2018 19:20:48 ]
pi_176458965
Kijken of dit werkt.
pi_176459075
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:25 schreef YokiKater het volgende:
Kijken of dit werkt.
Lachen :) Mooie race !
pi_176459192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:32 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Lachen :) Mooie race !
Meh, ik maakte een paar foutjes. Mijn kwalificatietijd is 1:58:684, dat is vrij rap als ik de rest van de deelnemers zo bekijk, heb deze race al een aantal keer gedaan vandaag. De race van gisteren met de RX7 was ook leuk.

Straks om 1940u ga ik nog een keer. Even TC uitzetten. Kan makkelijk met die WRX.
pi_176459512
Nou, die was leuker.. verneuk ik het alsnog. Ik maak te veel foutjes. Ik druk die gasknop zowat door die controller heen joh, vermaak me er wel prima mee :D
pi_176459659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:51 schreef YokiKater het volgende:
Nou, die was leuker.. verneuk ik het alsnog. Ik maak te veel foutjes. Ik druk die gasknop zowat door die controller heen joh, vermaak me er wel prima mee :D
Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.

Edit: ow zie dat het niet meer live is :P
pi_176459737
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 19:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.

Edit: ow zie dat het niet meer live is :P
Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.
pi_176459875
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:02 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.
Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.

Ik zag je in de eerste ronde wat afremmen om je penalty in te lossen volgens mij. Aan het begin van een race is dit vaak niet nodig omdat in sommige bochten of situaties de penalty al omlaag gaat, soms kan hem daardoor inlossen gedurende een race zonder echt veel tijd te verliezen. Ik zou dit pas in de laatste ronde doen en zelfs dan niet altijd. Als je finished met een penalty word de tijd gewoon bij je eindtijd opgetelt. En soms verlies je meer tijd met het inlossen dan de penalty eigenlijk waard was dus dan kan het voordelig zijn om te finishen met.
pi_176459988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.

Ik zag je in de eerste ronde wat afremmen om je penalty in te lossen volgens mij. Aan het begin van een race is dit vaak niet nodig omdat in sommige bochten of situaties de penalty al omlaag gaat, soms kan hem daardoor inlossen gedurende een race zonder echt veel tijd te verliezen. Ik zou dit pas in de laatste ronde doen en zelfs dan niet altijd. Als je finished met een penalty word de tijd gewoon bij je eindtijd opgetelt. En soms verlies je meer tijd met het inlossen dan de penalty eigenlijk waard was dus dan kan het voordelig zijn om te finishen met.
Ik doe het ook lang niet altijd. Soms zijn er stukjes waar je wel gewoon van het gas af kan gaan zonder dat je echt veel snelheid verliest maar wel die penalty kwijtraakt. Maarja, ik moet even wat minder agressief rijden en als het goed gaat gewoon de focus blijven houden. Want dat ging er weer mooi mis in race 2, gewoon strak blijven rijden en dan had ik hem gewoon gewonnen.
pi_176460186
Het rijden met de drukknoppen op je controller kost je ook echt tijd, je kan minder gas en rem doseren, dus het is alsof je met schoenen als bakstenen rijdt, aan of uit.

Het rijden met de motion control is even wennen, maar dat is voornamelijk wat betreft het sturen, qua gas en rem hoef je het niet eens te veranderen, maar je houdt je vingers vrij van de joysticks, waardoor je weer iets meer vrijhijdt hebt om met joystick of triggers aan achterzijde te rijden.
Je wordt er hoe dan ook sneller van !
pi_176460300
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:18 schreef Meike26 het volgende:
Het rijden met de drukknoppen op je controller kost je ook echt tijd, je kan minder gas en rem doseren, dus het is alsof je met schoenen als bakstenen rijdt, aan of uit.

Het rijden met de motion control is even wennen, maar dat is voornamelijk wat betreft het sturen, qua gas en rem hoef je het niet eens te veranderen, maar je houdt je vingers vrij van de joysticks, waardoor je weer iets meer vrijhijdt hebt om met joystick of triggers aan achterzijde te rijden.
Je wordt er hoe dan ook sneller van !
Gaat gas en rem ook met motion control?
pi_176461425
Nee, gas rem blijft gewoon één van de toetsen, triggers of joystick !

Enige dat je met motion control doet is sturen. Probeer het uit.. echt veel leuker !
pi_176461720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:00 schreef Meike26 het volgende:
Nee, gas rem blijft gewoon één van de toetsen, triggers of joystick !

Enige dat je met motion control doet is sturen. Probeer het uit.. echt veel leuker !
Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.
pi_176461972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:10 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.
Maar dat is toch de verkeerde setting? L1 en R1 snap ik wel, maar juist door de variabele input van de triggers Kan je deze veel beter gebruiken voor gas en rem. Zelf wil ik ook weer schakelen, hierbij denk ik er aan om één van de joysticks te gaan gebruiken. Straks misschien nog even pielen :)
  zaterdag 13 januari 2018 @ 09:42:52 #89
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_176470796
Gisteren de leukste race tot nu toe gehad. 2de gekwalificeerd en 3 ronden lang een tof gevecht met de als 3de gestarte racer. Ook als 2de gefinished. De eerste had alsnog 8 seconden voorsprong.

Over dat rating systeem. Ik vind toch echt dat ik geen straf verdien als ik netjes mijn bocht neem en een ander zonder remmen me vol ramt. Of als iemand me raakt omdat hij te snel na een bocht op het gas gaat. Mijn rating gaat omhoog omdat ik meer positieve rating dan straffen krijg. Maar dat mogen ze toch wel veranderen. Ook in de single player, heb je een goed rondje gereden krijg je een slow down penalty net voor de finish. Dan kan je hopelijk nog alles dicht gooien of je volgende ronde telt niet. Verpest is de volgende ronde dan toch al wat betreft een goede tijd.
pi_176471846
In 1 race van C C naar D E, omdat mensen het leuk vinden tegen je aan te botsen.. Nou, dan is het fair rijden er voor mij ook vanaf. Sim doe ik wel met Assetto Corsa, dit is gewoon een arcaderacer.
pi_176475143
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:53 schreef YokiKater het volgende:
In 1 race van C C naar D E, omdat mensen het leuk vinden tegen je aan te botsen.. Nou, dan is het fair rijden er voor mij ook vanaf. Sim doe ik wel met Assetto Corsa, dit is gewoon een arcaderacer.
Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.
pi_176475458
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:30 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.
Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al was :D En bij A is het inderdaad al een stuk prettiger racen. De laatste 3 races in A kwam ik niet meer aan kwalificeren toe omdat er te weinig tijd is, maar dan mis je toch al snel de aansluiting met de kop die wel 1 of meerdere rondes hebben kunnen rijden.
pi_176476486
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al was :D En bij A is het inderdaad al een stuk prettiger racen. De laatste 3 races in A kwam ik niet meer aan kwalificeren toe omdat er te weinig tijd is, maar dan mis je toch al snel de aansluiting met de kop die wel 1 of meerdere rondes hebben kunnen rijden.
Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.

Mijn aanpak is als volgt; voor ik deelneem aan een race ben ik zeker een half uur tot uur aan het kwalificeren. Dit zorgt ervoor dat ik meestal in de top 5 start en de car/track combo goed genoeg ken om 10 rondes een constant tempo te rijden zonder grote fouten te maken. Vooraan starten vergroot de kansen op een clean race sowieso al natuurlijk, maar de rest die vooraan start zal ook meer geoefend zijn waardoor die kans alleen nog maar groter wordt.
pi_176478380
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.

Mijn aanpak is als volgt; voor ik deelneem aan een race ben ik zeker een half uur tot uur aan het kwalificeren. Dit zorgt ervoor dat ik meestal in de top 5 start en de car/track combo goed genoeg ken om 10 rondes een constant tempo te rijden zonder grote fouten te maken. Vooraan starten vergroot de kansen op een clean race sowieso al natuurlijk, maar de rest die vooraan start zal ook meer geoefend zijn waardoor die kans alleen nog maar groter wordt.
Voordeel is al dat ik wat jaartjes 'ervaring' heb met online racen in GT5 en 6. Na een sabbatical van ruim 2 jaar ben ik weer met wat races mee aan het doen bij het clubje waar de ervaring ook begon. Maandag avond een race op Suzuka met de Subaru Impreza Gr4 versus Lancer EVO Gr4. Misschien vanavond de auto en circuit uittesten en wat gaan tunen. Tijden onder de 2.10 zijn dan gangbaar (BOP ingesteld op 400pk). Alleen al dat trainen, afstellen en prepareren vóór een race is heerlijk om te doen ^O^
pi_176497376
Mijn trots:

pi_176508524
Rondje Bathurst in het donker voor de Daily C race van vandaag.



[ Bericht 9% gewijzigd door Sjemmert op 15-01-2018 00:17:23 ]
pi_176512434
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn trots:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zulke velgen op een F40 :(

IS DAN GODVERREDOMME NIETS MEER HEILIG??!?
People assume too much.
pi_176515371
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:50 schreef Sjemmert het volgende:
Rondje Bathurst in het donker voor de Daily C race van vandaag.

_O_ Nice!
pi_176516387
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 01:35 schreef very het volgende:

[..]

Zulke velgen op een F40 :(

IS DAN GODVERREDOMME NIETS MEER HEILIG??!?
Jankbek.
pi_176528206
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 11:56 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Jankbek.
...dus...
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')