Die heb ik nooit gedaan, dus geen ideequote:Op dinsdag 2 januari 2018 16:41 schreef Liftdeur het volgende:
[..]
Ah. Ik toevallig vanmorgen nog even.
Merk dat ik toch wat meer naar F1 2017 trek, vind ik toch vetter.
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnenquote:
Erg gaaf inderdaad dat er nu meerdere strategieën mogelijk zijn nu ze banden slijtage en brandstofverbruik verhoogd hebben.quote:Op maandag 8 januari 2018 16:20 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend een paar GT sport races gereden op Bathurst met de Megane. Heel even lag ik 5e, na een slechte start vanaf P3, na 2 rondes naar binnen gegaan met exact 6 rondjes aan brandstof.. Gewonnen![]()
Daarna de race nogmaals gereden, nu met fuel consumption op 4 (ecomodus) en zonder pitstop nog net gewonnen, maar p2 rijder kwam wel pijnlijk snel dichtbij, hij deed een divebomb in laatste bocht schoot ietsjes rechtdoor en met 2 tienden gewonnen
Die zien er nice uit, vooral die DHL livery van Tom ziet er goed uit. Daar heb ik dan weer geen tijd ingestopt. Ik download er meestal eentje van anderequote:Op woensdag 10 januari 2018 08:28 schreef Meike26 het volgende:
Daarvoor rijd ik nog iets te weinig en sticker ik de wagens iets te veel..Twee creaties die wel goed gelukt zijn.. Tom zijn WTCC livery op de Honda NSX GT
[ afbeelding ]
En een 'Polskamp' livery, gebaseerd op huiskleuren van een vleesverwerking/transport bedrijf ;
[ afbeelding ]
33 is al sinds GT5 het nummer waarmee ik online races rijdt, dat dat pubertje in de F1 nu ook met dat nummer rijdt..is gewoon toeval..![]()
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee..quote:Op woensdag 10 januari 2018 20:49 schreef YokiKater het volgende:
Ik ben nog bezig met en Corvette te beplakken maar die heeft iig "It's a race!!" op zijn kont.
quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toen ik het spel net had, was de Mini VGT één van mijn eerst gewonnen auto's en op GTplanet ontstond al snel het topic van fun-liveries.. Bij het zien van de achterzijde van de Mini kwam ik op een idee..![]()
[ afbeelding ]
Helaas nog geen online race mee gehad, maar ik hoop dat mijn achterligger wel uit zijn concentratie zone gaat..
Ja sommigen hebben echt een huisstijltje gecreëerd, erg tof om te zien. Zelf werk ik het liefst met gradients en diepte.. Zal van het weekend wel wat andere liveries uploaden en delen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:09 schreef YokiKater het volgende:
[..]![]()
"It's a race" wil ik voor zover mogelijk op vrijwel al mijn auto's achterop hebben staan. Om 3 redenen:
- Het is een race (niet zeuren, racen zal je!)
- Gumball 3000 (it's not a race, it's a rally!)
- Epic filmquote:
Goede keus.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Erg fijne auto.. Tricky, maar goed op te vangen.. Ik heb nog niet gereden met stuurtje, maar de motion control met de controller is ook al genieten met deze wagen. En één van de lekkerst klinkendequote:Op woensdag 10 januari 2018 21:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Woehoe heb mn eerste auto gekocht! Ferrari F40
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.quote:Op woensdag 10 januari 2018 21:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
O gebruiken jullie motion control? Ik gebruik de rechter joystick om te sturen en L2 en R2 voor gas en rem.
Je had toch een stuur ?quote:Op woensdag 10 januari 2018 22:13 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je moet er even aan wennen, maar het werkt veel lekkerder, kan veel beter doseren/insturen en dus eerder op gas. Ook correcties op overstuur gaan beter. Op Suzuka was ik bijna 2 sec sneller. Enige nadeel is hairpins. Maar dat went ook wel weer.
Nu weer beginnen te oefenen om weer te schakelen met controller.
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even meequote:Op woensdag 10 januari 2018 22:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je had toch een stuur ?
Edit: laat maar zie het al
Via deze site zijn ook nog wat stats te zien trouwens http://www.jasonguernsey.net/gts
Momenteel 5de in Nederland en 150 in de wereld kwa DRoverigens is er een DR cap van 75k die sommigen al aangetikt hebben.
[ afbeelding ]
Thanks, en ik snap het wel, als je vooral voor de fun speelt zijn die stats natuurlijk minder belangrijk. Maar ik kan iig die kudosprime profiel aanraden. Ook al heb je niet de beste stats is dat wel een mooie manier om voor jezelf te volgen hoe je het aan het doen bent aangezien je je hele history terug kunt kijken.quote:Op donderdag 11 januari 2018 18:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Toffe stats.. als ik die van mij ga oproepen, komen er lang niet zulke zcijfers naar voren, dus ik wacht er nog even mee
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 15:51 schreef YokiKater het volgende:
Ik vind hoe ze die SR doen maar ruk. Mensen rammen mij en ik krijg de strafpunten.
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als het goed is krijgen beide een SR reductie bij contact en dat blijft toch de beste manier zonder stewards aangezien het vooralsnog zowat technish onmogelijk is voor een programma om op een juiste manier shuld toe te wijzen. iRacing werkt ook op die manier. De factor schuld wordt niet meegerekend, het enigste wat telt is hoevaak je betrokken raakt in incidenten.
1 tip die ik kan geven als je je SR wilt verhogen is zoveel mogelijk de lange races te rijden. In de korte races zijn mensen door de korte duur veelste ongeduldig en willen zo snel mogelijk naar voren voor de race weer voorbij is. Alles wat ook maar enigszins op een gat lijkt wordt benut met een divebomb poging. Ik heb op het hoogste niveau nog korte races meegemaakt waar het hele veld in SR zakte.
Ook de keuze in tracks hebben invloed op de races en SR. Ik ontwijk de ovals als de pest en de tokyo tracks zijn ook echte SR killers bijvoorbeeld. Maar ook Interlagos kan gevaarlijk zijn. Door de layout van Interlagos waar een op meerdere plekken een wijde entry in langzame bochten de snelste lijn is zien mensen vaak gaten waar ze eigenlijk niet zijn.
Met een controller wordt het inderdaad al lastiger om constant te zijn, hoewel ik wel moet zeggen dat ik GT een van de fijnste race games vind om met controller te spelen. Heb je motion controls al eens geprobeerd ? Hoor daar veel goede dingen over hoewel ik zelf met de triggers het makkelijkste vond.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:53 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Mjah, ik was misschien iets te voorbarig want een aantal races later ben ik weer goed gestegen. Ik ben eigenlijk pas van de week echt begonnen met spelen, veel te lang laten liggen. Kan ook een stang van mijn playseat niet vinden.. dus speel met de controller en dan vind ik het weer kut dat je geen eigen setup kan kiezen. Want ik geef gas met X en rem met vierkantje, die waren op de PS3 nog analoog maar nu niet meer. Toch gaat het aardig nu.
Hoop dat ik die stang nog kan vinden of iets kan maken en anders moet ik maar eens kijken naar een nieuwe stoel en misschien wel meteen een nieuw stuurtje.
Lachenquote:
Meh, ik maakte een paar foutjes. Mijn kwalificatietijd is 1:58:684, dat is vrij rap als ik de rest van de deelnemers zo bekijk, heb deze race al een aantal keer gedaan vandaag. De race van gisteren met de RX7 was ook leuk.quote:
Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:51 schreef YokiKater het volgende:
Nou, die was leuker.. verneuk ik het alsnog. Ik maak te veel foutjes. Ik druk die gasknop zowat door die controller heen joh, vermaak me er wel prima mee
Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 19:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha ik kijk de volgende even een stukje mee.
Edit: ow zie dat het niet meer live is
Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:02 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ja, ben nu even gestopt. Moet denk ik ook even iets aanpassen want volgens mij hapert die stream nogal.
Ik doe het ook lang niet altijd. Soms zijn er stukjes waar je wel gewoon van het gas af kan gaan zonder dat je echt veel snelheid verliest maar wel die penalty kwijtraakt. Maarja, ik moet even wat minder agressief rijden en als het goed gaat gewoon de focus blijven houden. Want dat ging er weer mooi mis in race 2, gewoon strak blijven rijden en dan had ik hem gewoon gewonnen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Bij doet ie het goed maar was niet live natuurlijk.
Ik zag je in de eerste ronde wat afremmen om je penalty in te lossen volgens mij. Aan het begin van een race is dit vaak niet nodig omdat in sommige bochten of situaties de penalty al omlaag gaat, soms kan hem daardoor inlossen gedurende een race zonder echt veel tijd te verliezen. Ik zou dit pas in de laatste ronde doen en zelfs dan niet altijd. Als je finished met een penalty word de tijd gewoon bij je eindtijd opgetelt. En soms verlies je meer tijd met het inlossen dan de penalty eigenlijk waard was dus dan kan het voordelig zijn om te finishen met.
Gaat gas en rem ook met motion control?quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:18 schreef Meike26 het volgende:
Het rijden met de drukknoppen op je controller kost je ook echt tijd, je kan minder gas en rem doseren, dus het is alsof je met schoenen als bakstenen rijdt, aan of uit.
Het rijden met de motion control is even wennen, maar dat is voornamelijk wat betreft het sturen, qua gas en rem hoef je het niet eens te veranderen, maar je houdt je vingers vrij van de joysticks, waardoor je weer iets meer vrijhijdt hebt om met joystick of triggers aan achterzijde te rijden.
Je wordt er hoe dan ook sneller van !
Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:00 schreef Meike26 het volgende:
Nee, gas rem blijft gewoon één van de toetsen, triggers of joystick !
Enige dat je met motion control doet is sturen. Probeer het uit.. echt veel leuker !
Maar dat is toch de verkeerde setting? L1 en R1 snap ik wel, maar juist door de variabele input van de triggers Kan je deze veel beter gebruiken voor gas en rem. Zelf wil ik ook weer schakelen, hierbij denk ik er aan om één van de joysticks te gaan gebruiken. Straks misschien nog even pielenquote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:10 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik wil het sowieso wel eens proberen, maar ik schakel met de triggers.. Ik moet gewoon mijn stuurtje even gaan installeren.
Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 10:53 schreef YokiKater het volgende:
In 1 race van C C naar D E, omdat mensen het leuk vinden tegen je aan te botsen.. Nou, dan is het fair rijden er voor mij ook vanaf. Sim doe ik wel met Assetto Corsa, dit is gewoon een arcaderacer.
Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al wasquote:Op zaterdag 13 januari 2018 14:30 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kunt ook geen fair race verwachten in C C. Alles onder B S is chaos is mijn ervaring, fair rijden vereist bepaalde skills en kennis die veel mensen op dat niveau gewoon missen. Vanaf A S of S S begint het ergens op te lijken. 9 van de 10 races verlopen gewoon clean voor mij in S S.
Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.quote:Op zaterdag 13 januari 2018 14:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk, dat motiveert wel, ik dacht dat ik er met A onderhand al wasEn bij A is het inderdaad al een stuk prettiger racen. De laatste 3 races in A kwam ik niet meer aan kwalificeren toe omdat er te weinig tijd is, maar dan mis je toch al snel de aansluiting met de kop die wel 1 of meerdere rondes hebben kunnen rijden.
Voordeel is al dat ik wat jaartjes 'ervaring' heb met online racen in GT5 en 6. Na een sabbatical van ruim 2 jaar ben ik weer met wat races mee aan het doen bij het clubje waar de ervaring ook begon. Maandag avond een race op Suzuka met de Subaru Impreza Gr4 versus Lancer EVO Gr4. Misschien vanavond de auto en circuit uittesten en wat gaan tunen. Tijden onder de 2.10 zijn dan gangbaar (BOP ingesteld op 400pk). Alleen al dat trainen, afstellen en prepareren vóór een race is heerlijk om te doenquote:Op zaterdag 13 januari 2018 15:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies, als je de sim ervaring wil zul het ook moeten aanpakken als een sim. Dat houdt in, oefenrondes rijden tot je een goede tijd gereden hebt en constant binnen enkele tienden van die tijd kan rijden zonder fouten te maken. Als je je eigen fouten zo kan elimineren en over de racecraft beschikt om zo min mogelijk door fouten van anderen uitgeschakeld te worden kun je prima races rijden in GTS. Het niveau in de hogere sport lobbys is meestal een stuk hoger dan het niveau in publieke lobby's in Assetto Corsa.
Mijn aanpak is als volgt; voor ik deelneem aan een race ben ik zeker een half uur tot uur aan het kwalificeren. Dit zorgt ervoor dat ik meestal in de top 5 start en de car/track combo goed genoeg ken om 10 rondes een constant tempo te rijden zonder grote fouten te maken. Vooraan starten vergroot de kansen op een clean race sowieso al natuurlijk, maar de rest die vooraan start zal ook meer geoefend zijn waardoor die kans alleen nog maar groter wordt.
Zulke velgen op een F40quote:Op zondag 14 januari 2018 13:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn trots:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 januari 2018 21:50 schreef Sjemmert het volgende:
Rondje Bathurst in het donker voor de Daily C race van vandaag.
Jankbek.quote:Op maandag 15 januari 2018 01:35 schreef very het volgende:
[..]
Zulke velgen op een F40
IS DAN GODVERREDOMME NIETS MEER HEILIG??!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |