effe kijkenquote:Europese Hof keurt fusie Ziggo en UPC alsnog af
Het Gerecht van de EU heeft de overname van kabelaar Ziggo door UPC-moeder Liberty Global alsnog afgewezen. Dat heeft de Europese rechter vanmorgen besloten.
David Bremmer 26-10-17, 10:48 Laatste update: 11:20
8
De zaak was twee jaar geleden aangespannen door KPN. De Europese Commissie zag in 2014 weliswaar enkele serieuze gevaren, maar had uiteindelijk geen bezwaar tegen de overname. Nieuwe eigenaar Liberty Global liet het eigen UPC vervolgens fuseren met Ziggo. Gevolg was dat Nederland één dominant kabelbedrijf kreeg, die een geduchte concurrent is voor KPN.
De zaak draait met name om de gevolgen voor de premium sportkanalen. Volgens de Europese Commissie heeft de overname daar geen gevolgen voor, volgens KPN wél. Het telecombedrijf stelde dat Brussel verzuimde een goede analyse te maken van de markt voor sportkanalen.
Het Gerecht van de EU, onderdeel van het Europese Hof van Justitie, is dat met KPN eens en vernietigt de goedkeuring van de overname.
Huiswerk overdoen
Onduidelijk is wat er nu gebeurt. De Europese Commissie moet zijn huiswerk overdoen en een nieuw besluit nemen. De zaak is extra gecompliceerd nu Ziggo in Nederland inmiddels is gefuseerd met Vodafone. Die fusie is eveneens goedgekeurd dor Brussel.
De kans dat de overname alsnog strandt, lijkt minimaal. Wel is het denkbaar dat Ziggo serieuze concessies moet doen voor wat betreft de sportkanalen.
https://www.ad.nl/economi(...)-alsnog-af~a6a652b3/
Dit ja. Eerst die tyfus horizonbox de deur uit mieteren.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mooi, af van die klote upc praktijken bij Ziggo.
Eersteklas zielepoot. Zit die 1-4 je dwars van afgelopen zondag?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zou mooi zijn want ik wil 020 niet sponseren
Die fukin horizon box, tering wat een onding is dat.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit ja. Eerst die tyfus horizonbox de deur uit mieteren.
Wat een hel is dat inderdaad. Trage schijtbox, continu vastlopen en een baggermenu. Meest irritante is nog die grote zwarte onderkant als je zapt en de tv gids die maar blijft vastlopen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Teringding inderdaad. Een serie zoeken in Movies & Series XL met de afstandsbediening is zo stronttraag dat het bijna ondoenlijk is.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De afstandsbediening zelf is wel ok, het is die box die zo traag reageert. Heb die afstandsbediening met m'n tv gesynchroniseerd en dat werkt zeer snel. Zoals het hoort.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Teringding inderdaad. Een serie zoeken in Movies & Series XL met de afstandsbediening is zo stronttraag dat het bijna ondoenlijk is.
Maar dan kom je volgens mij niet in het on demand menu toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De afstandsbediening zelf is wel ok, het is die box die zo traag reageert. Heb die afstandsbediening met m'n tv gesynchroniseerd en dat werkt zeer snel. Zoals het hoort.
Naar de box? Hel.
Jawel hoor. On demand knop zit gewoon op die afstandsbediening en werkt. En dat synchroniseren is gelijk ook het enige wat wel soepel gaat aan die hele grafbox. Of misschien had ik gewoon geluk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dan kom je volgens mij niet in het on demand menu toch?
Ik zal het eens proberen. Zou een zegen zijn als het werkt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel hoor. On demand knop zit gewoon op die afstandsbediening en werkt. En dat synchroniseren is gelijk ook het enige wat wel soepel gaat aan die hele grafbox. Of misschien had ik gewoon geluk.
Die opmerking maakt jou al gelijk ongeloofwaardig, termen als 020 gebruikenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Sta al jaren op de zwarte lijst daar.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:00 schreef thedeedster het volgende:
Begin jaren 2000 had ik triple play van UPC.
Ik ben nog steeds zo boos op dat tuig, dat dit bedrijf van mij echt helemaal naar de kl*te mag.
Zodra ik de naam UPC hoor, verlies ik elke rationaliteit.
wat is jouw probleem manquote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:57 schreef Juup© het volgende:
[..]
Die opmerking maakt jou al gelijk ongeloofwaardig, termen als 020 gebruiken
Mag best hoor, maar je hebt ergens je prioriteiten niet helemaal op orde als je alles in je leven afstelt op hoe het niet Ajax helpt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat is jouw probleem man
mag ik niets er op tegen dat mijn kabelgebruiker de club uit 020 steunt...
toen ik lid werd van upc ziggo wist ik dat niet dat ze 020 zouden gaan sponseren...
Dit kan. Weliswaar een drama om in te stellen, maar het kan wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tevens niet willen ondersteunen dat gebruikers hun eigen volgorde qua kanalen willen instellen.
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zegquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
mijn probleem is vanaf nu ook jou probleemquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zeg
ja dat zou wel jammer zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
Ziggo of UPC, lood om oud ijzer lijkt me.
Ben bang dat ik straks gratis Ziggo Sport kwijt raak.
oh nou ik ben benieuwdquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mijn probleem is vanaf nu ook jou probleem
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat is jouw probleem man
mag ik niets er op tegen dat mijn kabelgebruiker de club uit 020 steunt...
toen ik lid werd van upc ziggo wist ik dat niet dat ze 020 zouden gaan sponseren...
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag best hoor, maar je hebt ergens je prioriteiten niet helemaal op orde als je alles in je leven afstelt op hoe het niet Ajax helpt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zeg
De crux is dat Libery Global met de fusie van Ziggo en UPC een (soort van) monopolie heeft op alles wat voorheen sport1 aan uitzendrechten had. En daarmee een te groot aandeel in de "premium sports" markt. Je hebt daarnaast ook nog Fox sports natuurlijk, maar die bieden een ander aanbod aan. Ook het feit dat KPN (via ziggo) sport1 aanbiedt is niet genoeg. Daarmee vernietigt het EU HvJ het besluit van EC die de fusie goedkeurden. Met deze uitspraak lijkt het me sterk dat de EC alsnog een besluit zal nemen waarin zij de huidige fusie goedkeurt. De hele fusie terugdraaien alleen voor zoiets kleins lijkt me echter ook onwaarschijnlijk. ws zal er net als met film1 toen eenzelfde deal worden gemaakt, waardoor sport1 wordt afgestoten/verkocht en zelfstandig verdergaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:31 schreef heywoodu het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar voor de leek wat dit soort zaken betreft (zoals ik): wat kan er rondom de sportkanalen (Ziggo Sport, FOX Sports) nou veranderen? Voor KPN-klanten niks denk/hoop ik?
Dit is het meest realistische scenario.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De crux is dat Libery Global met de fusie van Ziggo en UPC een (soort van) monopolie heeft op alles wat voorheen sport1 aan uitzendrechten had. En daarmee een te groot aandeel in de "premium sports" markt. Je hebt daarnaast ook nog Fox sports natuurlijk, maar die bieden een ander aanbod aan. Ook het feit dat KPN (via ziggo) sport1 aanbiedt is niet genoeg. Daarmee vernietigt het EU HvJ het besluit van EC die de fusie goedkeurden. Met deze uitspraak lijkt het me sterk dat de EC alsnog een besluit zal nemen waarin zij de huidige fusie goedkeurt. De hele fusie terugdraaien alleen voor zoiets kleins lijkt me echter ook onwaarschijnlijk. ws zal er net als met film1 toen eenzelfde deal worden gemaakt, waardoor sport1 wordt afgestoten/verkocht en zelfstandig verdergaat.
En dan kan ik met mijn KPN-abonnenement gewoon Ziggo Sport houden? Dat vind ik toch wel van vrij groot belangquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De crux is dat Libery Global met de fusie van Ziggo en UPC een (soort van) monopolie heeft op alles wat voorheen sport1 aan uitzendrechten had. En daarmee een te groot aandeel in de "premium sports" markt. Je hebt daarnaast ook nog Fox sports natuurlijk, maar die bieden een ander aanbod aan. Ook het feit dat KPN (via ziggo) sport1 aanbiedt is niet genoeg. Daarmee vernietigt het EU HvJ het besluit van EC die de fusie goedkeurden. Met deze uitspraak lijkt het me sterk dat de EC alsnog een besluit zal nemen waarin zij de huidige fusie goedkeurt. De hele fusie terugdraaien alleen voor zoiets kleins lijkt me echter ook onwaarschijnlijk. ws zal er net als met film1 toen eenzelfde deal worden gemaakt, waardoor sport1 wordt afgestoten/verkocht en zelfstandig verdergaat.
Dat is wel de kern van het verweer. Ziggo heeft door de overname van UPC een groot afneemgebied, bijna heel Nederland bestrijkt. In bijna ieder huishouden is Ziggo een concurent van KPN en heeft door Ziggo Sport een groot voordeel boven de aanbiedingen van KPN.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja dat zou wel jammer zijn
laat het dan maar toch ziggo blijven
Het zal dan iig geen ziggo sport meer hetenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan kan ik met mijn KPN-abonnenement gewoon Ziggo Sport houden? Dat vind ik toch wel van vrij groot belang
Als Ziggo Sport weer teruggaat naar de naam Sport1 die ze 'vroeger' hadden vind ik het allemaal dikke prima, zo lang ik het maar kan blijven kijken en zo lang ze maar grofweg hetzelfde aanbod houdenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het zal dan iig geen ziggo sport meer heten. Maar ja, film1 is nu ook gewoon voor KPN-abonnees beschikbaar. Als sport1 ook zelfstandig gaan zullen ze ook wel een deal maken met KPN.
Jup.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan kan ik met mijn KPN-abonnenement gewoon Ziggo Sport houden? Dat vind ik toch wel van vrij groot belang
ik ben vooral benieuwd wat ziggo dan gaat doen voor hun abonnees. Die moeten dan al gauw 15 euro extra betalen voor hetzelfde aanbod dat ze eerder hadden. En ziggo gaat echt de prijzen niet met 15eu per maand omlaag doenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Jup.
Kanaal 14 bij Ziggy zal dan verdwijnen en het nieuwe bedrijf zal tegen gelijke toegang moeten geven aan de kabelboeren. Met welke naam dan ook.
Het is precies andersom hé, UPC heeft ziggo overgenomen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
effe kijken
ik begon bij chello
die werd overgenomen door upc
vervolgens werd upc overgenomen door ziggo
en straks weer gewoon een upc abbonement?
ik denk dat ze de consumenten nooit kunnen naaienquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:02 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Het is precies andersom hé, UPC heeft ziggo overgenomen.![]()
Ben wel erg tevreden met mijn pakket, heb ziggo sport (14) in mijn pakket, verder al sinds de start van de horizon box gratis film1 en sinds kort ook alles van HBO er bij omdat ik een totaalpakket heb.
Het zou jammer zijn als het allemaal aangepast gaat worden
Tsja samsung. Die maken ook alleen maar bagger.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een hel is dat inderdaad. Trage schijtbox, continu vastlopen en een baggermenu. Meest irritante is nog die grote zwarte onderkant als je zapt en de tv gids die maar blijft vastlopen.
En dan ook al 3 jaar bekend, maar geen fuck aan willen doen. Tevens niet willen ondersteunen dat gebruikers hun eigen volgorde qua kanalen willen instellen.
Nee, KPN is geweldig. Wat een schijtproducten leveren die zeg!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Amerikaanse kabelboeren zijn echt stuk voor stuk schijtbedrijven. Ik ga hier geen traan over laten.
Ik ben zeer tevreden met mijn experia boxquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, KPN is geweldig. Wat een schijtproducten leveren die zeg!
Mooi!quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik ben zeer tevreden met mijn experia box
Die sportkanalen zijn eigendom van Liberty Global.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik denk dat ze de consumenten nooit kunnen naaien
als er een afsplitsing komt dan blijft het kanaalaanbod voor beide providers denk ik het gewoon hetzelfde.
bij wie liggen die sportkanalen nu dan...bij ziggo of bij upc? dat is dan de grote vraag.
Hoe cool is dat.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:12 schreef RamboDirk het volgende:
Hockeyfeesten zijn sowieso de bom.
Ik heb mijn ouders in de VS geholpen met de telefoon en kabelverbinding. Ik beloof je dat de kabelboeren in de VS echt van een andere orde zijn. In grote delen van het land hebben ze miljarden aan subsidie gekregen om het netwerk te moderniseren en daar is 0 van terechtgekomen. Je betaald er minstens 4x zoveel en dan heb je trager internet met een datacap van 300 gigabyte op de vaste verbinding. Het heeft ook 3 maanden geduurd voor mijn ouders tv konden kijken vanwege gekloot met de kabel en set up box en snelle klantenservice.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, KPN is geweldig. Wat een schijtproducten leveren die zeg!
Tja, Nederland schijnt het nogal kut hebben gedaan in het verleden wat de handel betreft als ik de verhalen mag geloven. Gelukkig hebben we een EU waar ambtenaren tot sint-juttemis vergaderen over allerlei economische gelegenheden. Dat schijnt goed te zijn voor de handel als ik de eurofielen mag geloven want volgens hun is Nederland al eeuwenlang achterlijk op het gebied van handel en hebben we een buitenlands hoger orgaan en ambtenaren nodig om ons te leren hoe handel gevoerd moet worden.quote:
Daar verschillen de meningen wat over hier en daar, de wietboeren in Brabant houden niet van vergaderen en gaan gewoon door met hun handel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 02:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, Nederland schijnt het nogal kut hebben gedaan in het verleden wat de handel betreft als ik de verhalen mag geloven. Gelukkig hebben we een EU waar ambtenaren tot sint-juttemis vergaderen over allerlei economische gelegenheden. Dat schijnt goed te zijn voor de handel als ik de eurofielen mag geloven want volgens hun is Nederland al eeuwenlang achterlijk op het gebied van handel en hebben we een buitenlands hoger orgaan en ambtenaren nodig om ons te leren hoe handel gevoerd moet worden.
want het hoofdkantoor van UPC zit niet in Amsterdam, wou je zeggen?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is in de VS inderdaad duur, maar we hebben het hier even over de fittie tussen Ziggo en KPN.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb mijn ouders in de VS geholpen met de telefoon en kabelverbinding. Ik beloof je dat de kabelboeren in de VS echt van een andere orde zijn. In grote delen van het land hebben ze miljarden aan subsidie gekregen om het netwerk te moderniseren en daar is 0 van terechtgekomen. Je betaald er minstens 4x zoveel en dan heb je trager internet met een datacap van 300 gigabyte op de vaste verbinding. Het heeft ook 3 maanden geduurd voor mijn ouders tv konden kijken vanwege gekloot met de kabel en set up box en snelle klantenservice.
Als je dan toch gaat zeiken, zorg dan in ieder geval dat je de OP of titel leest, zodat je weet dat het helemaal niet om ambtenaren, maar de rechtspraak gaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 02:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, Nederland schijnt het nogal kut hebben gedaan in het verleden wat de handel betreft als ik de verhalen mag geloven. Gelukkig hebben we een EU waar ambtenaren tot sint-juttemis vergaderen over allerlei economische gelegenheden. Dat schijnt goed te zijn voor de handel als ik de eurofielen mag geloven want volgens hun is Nederland al eeuwenlang achterlijk op het gebied van handel en hebben we een buitenlands hoger orgaan en ambtenaren nodig om ons te leren hoe handel gevoerd moet worden.
Samsung maakt over het algemeen geen bagger. Wat ik van ze heb doet het prima. Het is een van de betere elektronica producenten van de wereld.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tsja samsung. Die maken ook alleen maar bagger.
Ik begon bij Telekabelquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
effe kijken
ik begon bij chello
die werd overgenomen door upc
vervolgens werd upc overgenomen door ziggo
Ik merk niet veel verschil in Ziggo of KPN. Had vroeger altijd Ziggo(ooit Home en dat was prima) en nu KPN. Internet is trager bij KPN dan bij Ziggo. Maar heb nu wel minder storingen mbt TV dan bij Ziggo. Maar goed het is ook een kwestie van het pakket dat aangeboden word. Ziggo sport heb ik niet nodig. Voor NHL ijshockey heb ik een apart abbo via NHL en formule 1 kijk ik via de Duitse RTL. Kijk sowieso weinig televisie en heb gewoon het meest eenvoudige pakket.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 06:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is in de VS inderdaad duur, maar we hebben het hier even over de fittie tussen Ziggo en KPN.
Niet helemaal liberty global het moederbedrijf van upc heeft inderdaad ziggo overgenomen en de bedoeling was dat bij de fusie ziggo zou opgaan in upc en dat ze daarna onder de naam ziggo verder zouden gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 00:56 schreef sig000 het volgende:
*btw UPC heeft Ziggo overgenomen en hebben die naam aangehouden waarschijnlijk vanwege hun eigen goede naam.
wtf is dit danquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |