effe kijkenquote:Europese Hof keurt fusie Ziggo en UPC alsnog af
Het Gerecht van de EU heeft de overname van kabelaar Ziggo door UPC-moeder Liberty Global alsnog afgewezen. Dat heeft de Europese rechter vanmorgen besloten.
David Bremmer 26-10-17, 10:48 Laatste update: 11:20
8
De zaak was twee jaar geleden aangespannen door KPN. De Europese Commissie zag in 2014 weliswaar enkele serieuze gevaren, maar had uiteindelijk geen bezwaar tegen de overname. Nieuwe eigenaar Liberty Global liet het eigen UPC vervolgens fuseren met Ziggo. Gevolg was dat Nederland één dominant kabelbedrijf kreeg, die een geduchte concurrent is voor KPN.
De zaak draait met name om de gevolgen voor de premium sportkanalen. Volgens de Europese Commissie heeft de overname daar geen gevolgen voor, volgens KPN wél. Het telecombedrijf stelde dat Brussel verzuimde een goede analyse te maken van de markt voor sportkanalen.
Het Gerecht van de EU, onderdeel van het Europese Hof van Justitie, is dat met KPN eens en vernietigt de goedkeuring van de overname.
Huiswerk overdoen
Onduidelijk is wat er nu gebeurt. De Europese Commissie moet zijn huiswerk overdoen en een nieuw besluit nemen. De zaak is extra gecompliceerd nu Ziggo in Nederland inmiddels is gefuseerd met Vodafone. Die fusie is eveneens goedgekeurd dor Brussel.
De kans dat de overname alsnog strandt, lijkt minimaal. Wel is het denkbaar dat Ziggo serieuze concessies moet doen voor wat betreft de sportkanalen.
https://www.ad.nl/economi(...)-alsnog-af~a6a652b3/
Dit ja. Eerst die tyfus horizonbox de deur uit mieteren.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mooi, af van die klote upc praktijken bij Ziggo.
Eersteklas zielepoot. Zit die 1-4 je dwars van afgelopen zondag?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
zou mooi zijn want ik wil 020 niet sponseren
Die fukin horizon box, tering wat een onding is dat.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit ja. Eerst die tyfus horizonbox de deur uit mieteren.
Wat een hel is dat inderdaad. Trage schijtbox, continu vastlopen en een baggermenu. Meest irritante is nog die grote zwarte onderkant als je zapt en de tv gids die maar blijft vastlopen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Teringding inderdaad. Een serie zoeken in Movies & Series XL met de afstandsbediening is zo stronttraag dat het bijna ondoenlijk is.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
De afstandsbediening zelf is wel ok, het is die box die zo traag reageert. Heb die afstandsbediening met m'n tv gesynchroniseerd en dat werkt zeer snel. Zoals het hoort.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Teringding inderdaad. Een serie zoeken in Movies & Series XL met de afstandsbediening is zo stronttraag dat het bijna ondoenlijk is.
Maar dan kom je volgens mij niet in het on demand menu toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De afstandsbediening zelf is wel ok, het is die box die zo traag reageert. Heb die afstandsbediening met m'n tv gesynchroniseerd en dat werkt zeer snel. Zoals het hoort.
Naar de box? Hel.
Jawel hoor. On demand knop zit gewoon op die afstandsbediening en werkt. En dat synchroniseren is gelijk ook het enige wat wel soepel gaat aan die hele grafbox. Of misschien had ik gewoon geluk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:21 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Maar dan kom je volgens mij niet in het on demand menu toch?
Ik zal het eens proberen. Zou een zegen zijn als het werkt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel hoor. On demand knop zit gewoon op die afstandsbediening en werkt. En dat synchroniseren is gelijk ook het enige wat wel soepel gaat aan die hele grafbox. Of misschien had ik gewoon geluk.
Die opmerking maakt jou al gelijk ongeloofwaardig, termen als 020 gebruikenquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Sta al jaren op de zwarte lijst daar.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:00 schreef thedeedster het volgende:
Begin jaren 2000 had ik triple play van UPC.
Ik ben nog steeds zo boos op dat tuig, dat dit bedrijf van mij echt helemaal naar de kl*te mag.
Zodra ik de naam UPC hoor, verlies ik elke rationaliteit.
wat is jouw probleem manquote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:57 schreef Juup© het volgende:
[..]
Die opmerking maakt jou al gelijk ongeloofwaardig, termen als 020 gebruiken
Mag best hoor, maar je hebt ergens je prioriteiten niet helemaal op orde als je alles in je leven afstelt op hoe het niet Ajax helpt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat is jouw probleem man
mag ik niets er op tegen dat mijn kabelgebruiker de club uit 020 steunt...
toen ik lid werd van upc ziggo wist ik dat niet dat ze 020 zouden gaan sponseren...
Dit kan. Weliswaar een drama om in te stellen, maar het kan wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tevens niet willen ondersteunen dat gebruikers hun eigen volgorde qua kanalen willen instellen.
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zegquote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
mijn probleem is vanaf nu ook jou probleemquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zeg
ja dat zou wel jammer zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
Ziggo of UPC, lood om oud ijzer lijkt me.
Ben bang dat ik straks gratis Ziggo Sport kwijt raak.
oh nou ik ben benieuwdquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:31 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
mijn probleem is vanaf nu ook jou probleem
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:23 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat is jouw probleem man
mag ik niets er op tegen dat mijn kabelgebruiker de club uit 020 steunt...
toen ik lid werd van upc ziggo wist ik dat niet dat ze 020 zouden gaan sponseren...
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag best hoor, maar je hebt ergens je prioriteiten niet helemaal op orde als je alles in je leven afstelt op hoe het niet Ajax helpt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:29 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
wat voor triest leven heb je als dit je wat uitmaakt. alle tering zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |