abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:44:41 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174657618
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen.

Vanaf de jaren 70 t/m de periode Schumacher had ik F1 hoog in het vaandel staan. Hierna heb ik lang de indycar gevolgd en 4 wedstrijden live gezien. 3 in de EU(waarvan er een zelfs in Nedetland-Assen😁)en een in de VS. De jaren 90 t/m 2005 in de indycar waren geweldig. Helaas had die splitsing in die serie de indycar geen goed gedaan. Sinds Max en Ocon en Sainz denk je dat er weer meer gaat gebeuren en het allemaal wat losser word. Ik ben er bang voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174657665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
Vind je?

quote:
Hamilton: If that was grass Max wouldn't be off

Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.

Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.

The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.

But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.

"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.

"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.

"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.

"Clearly he's way off the line. You can't go there.

"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.

"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.

"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."

Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.

"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement.
pi_174657669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174657971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops.
pi_174658102
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
pi_174658137
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:05:54 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174658246
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:02 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Ooit op een circuit gereden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:17 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174658258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:42 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_174658270
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:45 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658273
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
Je post zegt niet veel dus war wil je horen?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174658316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:09:19 #188
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658351
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Ah :) Dat verklaart het.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:14:23 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef BeamofLight het volgende:
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
pi_174658604
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
.. Zo simpel kan het zijn.. ^O^
Kan de FIA zich weer bezig houden met echte overtredingen (en hopelijk consistent handhaven, met of zonder Ferrari plaatje op de neus).
pi_174658706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:23:56 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658838
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
pi_174658839
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
pi_174658873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174658916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29:12 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
Was sowieso al het plan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:04 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659053
Dit was trouwens de eerste keer dat Verstappen profiteert van Ricciardo's pech :P
Staat nog steeds een hele boel - 1, maar het is iets.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:07 #198
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174659058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
pi_174659145
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:32:31 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174659155
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')