abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174654808
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
pi_174654906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
pi_174655022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:22:42 #154
192683 AMDB
Visionair.
pi_174655219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
Klopt, maar dat is discussie 2.
pi_174655319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is discussie 2.
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
pi_174655357
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.
pi_174655408
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
pi_174655639
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
pi_174656152
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over.

Kvyatt heeft bijna 4 jaar kunnen rijden in goede auto’s en was gewoon niet goed genoeg. Misschien is Indy of Nascar wat voor hem.
.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:55:23 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56:09 #161
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656174
Terug naar de optocht zoals het een lange tijd is geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01:51 #162
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656303
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
pi_174656308
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:04:42 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656510
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:13:04 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656631
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656724
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:17:22 #168
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:20:02 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656869
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Komt door two coureurs voornamelijk.

1) Hamilton
2) Vettel

en eigenlijk ook wel door Max, omdat hij op onwaarschijnlijke plekken dingen doet die niemand verwacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:22:29 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656937
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:23:43 #171
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656976
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
pi_174657091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:40 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174657258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Exact.

Of althans: de afspraken na Mexico (zo veel mogelijk beeldmateriaal zorgvuldig bekijken, de coureurs horen na de race alvorens te beslissen, geen coureurs uit de green room plukken) en het begin van dit seizoen (niet aan werkzoeken doen, pas een onderzoen en beslissing daarop na een klacht ve team).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:33:11 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174657277
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
pi_174657507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.

-Maleisië: kerbs + gras
-Japan: kerbs + gras
-Singapore: kerbs + muren
-Spanje: kerbs + speed bumps
-Monaco: kerbs + muren
-Rusland: kerbs + muren en bakens
-Canada: kerbs + muren en bakens
-China: kerbs + gras
-Azerbaijan: muren + hoge kerbs
-Oostenrijk: hoge kerbs en grind
-België: kerbs + gras + 1 bocht met track limit)
-Italië: kerbs + gras/grind + speed bumps + 1 bocht met track limit (opgelost met hoge kerb?)
-Engeland: kerbs + gras
-Australië: muren, kerbs + gras
-Bahrein: kerbs + asfalt
-Hongarije: hoge kerbs + gras
-Mexico: gras en kerbs
-Amerika: kerbs + asfalt
-Brazilië: kerbs + gras
-Abu Dhabi: kerbs + asfalt.

(misschien dat ik niet alles goed heb, graag aanvullen/verbeteren dan :P )

Volgens mij is het meer uitzondering dan regel dit jaar.

In Monza (laatste bocht) en Spa (2e bocht) was het geen enkel probleem.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:44:41 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174657618
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen.

Vanaf de jaren 70 t/m de periode Schumacher had ik F1 hoog in het vaandel staan. Hierna heb ik lang de indycar gevolgd en 4 wedstrijden live gezien. 3 in de EU(waarvan er een zelfs in Nedetland-Assen😁)en een in de VS. De jaren 90 t/m 2005 in de indycar waren geweldig. Helaas had die splitsing in die serie de indycar geen goed gedaan. Sinds Max en Ocon en Sainz denk je dat er weer meer gaat gebeuren en het allemaal wat losser word. Ik ben er bang voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174657665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
Vind je?

quote:
Hamilton: If that was grass Max wouldn't be off

Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.

Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.

The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.

But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.

"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.

"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.

"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.

"Clearly he's way off the line. You can't go there.

"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.

"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.

"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."

Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.

"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement.
pi_174657669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174657971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops.
pi_174658102
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
pi_174658137
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:05:54 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174658246
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:02 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Ooit op een circuit gereden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:17 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174658258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:42 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_174658270
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:45 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658273
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
Je post zegt niet veel dus war wil je horen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174658316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:09:19 #188
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658351
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Ah :) Dat verklaart het.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:14:23 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef BeamofLight het volgende:
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174658604
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
.. Zo simpel kan het zijn.. ^O^
Kan de FIA zich weer bezig houden met echte overtredingen (en hopelijk consistent handhaven, met of zonder Ferrari plaatje op de neus).
pi_174658706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:23:56 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658838
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
pi_174658839
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
pi_174658873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174658916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29:12 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
Was sowieso al het plan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:04 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659053
Dit was trouwens de eerste keer dat Verstappen profiteert van Ricciardo's pech :P
Staat nog steeds een hele boel - 1, maar het is iets.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:07 #198
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174659058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
pi_174659145
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:32:31 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174659155
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:33:22 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659188
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
Vettel kon meer snelheid de bochten in nemen, en is dus minder brandstof kwijt aan optrekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:35:35 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174659266
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.

Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174659297
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.

Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"?
De reden van het falen.

Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder.
pi_174659341
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.

Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"?
Laatste ronde van Mexico:
(met de stem van Crofty) "Max Verstappen flies over the kerb and... .and overtakes Daniel Ricciardo for P1!!! The crowd goes wild... oh my, what will the stewards do now?!?!"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:38:02 #205
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174659342
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vettel kon meer snelheid de bochten in nemen, en is dus minder brandstof kwijt aan optrekken.
Zachtere band dus meer grip in Vettels laatste stint? Op die manier?
Of een totaal andere setup?
pi_174659361
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:36 schreef mikieu het volgende:

[..]

De reden van het falen.

Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder.
Olie lekkage in de motor (zoals gewoonlijk bij Renault).
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:58:34 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659874
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:38 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zachtere band dus meer grip in Vettels laatste stint? Op die manier?
Of een totaal andere setup?
Niet versleten band.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:00:32 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174659917
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:36 schreef mikieu het volgende:

[..]

De reden van het falen.

Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder.
Alles in 1-antwoord: https://nl.motorsport.com(...)en-ricciardo-970366/ :D
Reden vh falen staat ah einde vh artikel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:09:11 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660173
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat

Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland? :o
We staan er weer fraai op... -O-

Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt 8)7
Pissig zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijn. Echt hoor... |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 25-10-2017 23:24:26 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174660264
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat

Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland? :o
We staan er weer fraai op... -O-

Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt 8)7
Pissing zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijk. Echt hoor... |:(
Tis express.co.uk...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:12:59 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660275
Interview met Horner. Over Honda, Max en toekomstvisie van RBR

https://www.formula1.com/(...)s-future-vision.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:13:25 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660295
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis express.co.uk...
I know, maar ze verwijzen naar een externe bron.
En ik vermeld uitdrukkelijk "als dat klopt".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174660315
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat

Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland? :o
We staan er weer fraai op... -O-

Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt 8)7
Pissing zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijk. Echt hoor... |:(
Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:16:07 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660375
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .
Ook nogal flauw...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174660407
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over.

Ja, goed idee. Kunnen ze bij the esses ook doen, rijden ze daar gewoon in één streep rechtdoor.
pi_174660483
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

I know, maar ze verwijzen naar een externe bron.
En ik vermeld uitdrukkelijk "als dat klopt".
Probleem is dat hij er zo simpel over doet, ook op instagram.

Ik heb zelfs Kimi fans gezien op de fora en zelfs die waren "uit hun stoel gekomen" van die mega overtake en dat ze redelijk verbaasd waren door de straf. Zelfs Wolff zegt dat ze die shitstorm over zich heen hebben getrokken.

Doodsbedreigingen zijn niet goed te praten nee, maar er zijn genoeg extremisten (voetbal hooligans :P ) die het wel doen. Vooral door de lichthartige opmerkingen van Salo, alsof het "crystal clear" is maak je ze pis link mee (en dan heb je ook nog de trollen die het gewoon willen uitlokken).

quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .
Ze hadden op die van Connely ook op lopen knoeien dacht ik. "Jobs: F1 Steward, hating on Max" oid :P
pi_174660529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denkenhet circuit kunnen rijden en af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan de witte lljnen die het circuit aangeven als een grove indicatie gebruiken waar je ongeveer moet rijden. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Zo kllopt 'ie wat mij betreft meer. Alleen vind ik het niet echt leuk als er meer buiten de baan wordt gereden dan erbinnen, want dat krijg je op een gegeven moment als de grenzen steeds verlegd woren.

Wmb is de beslissing die afgelopen zondag genomen is, volkomen logisch.
pi_174660735
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, goed idee. Kunnen ze bij the esses ook doen, rijden ze daar gewoon in één streep rechtdoor.
Tot de muur.... muur, een betonnen, muur.
.
pi_174660799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis express.co.uk...
https://www.suomif1.com/2(...)misesta-syyttaville/

quote:
Olen saanut tappouhkauksia, pääosin Hollannista. Wikipedia-artikkelin muutos oli enemmänkin hauska tunteenpurkaus, mutta minuun ja muihin tuomariston jäseniin kohdistuvia uhkailuita ei tule sietää, Salo jyrähtää.
Google translate:
quote:
I have received death threats, mainly from Holland. The change in the Wikipedia article was a fun joke, but threats to me and other members of the jury should not be tolerated, Salo rolls.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:30:21 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo kllopt 'ie wat mij betreft meer. Alleen vind ik het niet echt leuk als er meer buiten de baan wordt gereden dan erbinnen, want dat krijg je op een gegeven moment als de grenzen steeds verlegd woren.

Wmb is de beslissing die afgelopen zondag genomen is, volkomen logisch.
Nee, dat is het absoluut niet. Alleen al om de afspraken die gemaakt zijn na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen.

Verder is er nog wel eea op af te dingen. Dat er meteen een enorme ophef over ontstond, Lauda woedend, Horner woedend, behoorlijk wat (ex-)coureurs waaronder de huidige wereldkampioen die het niet vonden kunnen, (ex)teambazen zoals Jordan en Wolff die vinden dat het anders moet, dat mensen van Liberty zoals Ross Brawn etc zich uitspreken, dat een hoop fans woedend zijn zegt ook wel eea. En dus duidelijk echt niet alleen onder de Nederlandse fans, maar wereldwijd en ook bij direct betrokkenen (nu of vroeger) bij de F1.

Dat geeft aan dat het verre van logisch en onvermijdelijk was. Of per definitie een juiste beslissing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:33:16 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174660929
quote:
Dat was idd de externe bron, dank voor de vertaling ^O^
Nou weet ik verder ook niet hoe betrouwbaar die Finse bron is, maar ik vond dat ik het artikel wel kon plaatsen ivm die externe bron (iig niet zelf verzonnen dusk
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174660993
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

Nou weet ik verder ook niet hoe betrouwbaar die Zweedse bron is,
Zweeds? :P Zoveel random letters bij elkaar kan maar 1 taal zijn :+
Bwoah
  woensdag 25 oktober 2017 @ 22:36:30 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174661040
quote:
99s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:34 schreef CrashO het volgende:

[..]

Zweeds? :P Zoveel random letters bij elkaar kan maar 1 taal zijn :+
Bwoah
Ik was net ah editten :'(
Ik ben moe en oude iPad werkt vaak niet mee (bij vlagen erg langzaam) en klapt er vaak uit. Combi ervan geeft deze ellende :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174661101
Race 20:00 is wel lekker btw _O_
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_174661173
Ik heb liever 07:00 uur. Vroeg genoeg dat alle trolletjes nog in hun formule 1 bed liggen. Maar niet zò vroeg dat je kapotstuk opstaat :P En dan heb je daarna nog wat aan je dag. de rest van de dag om op stewards te zeiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2017 22:41:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')