Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
			
			
			
			En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
			
			
			
			Klopt, maar dat is discussie 2.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
			
			
			
			Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.quote:
			
			
			
			Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
			
			
			
			True maar het zijn 3 discussiesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
			
			
			
			
			
			
			
			De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
True maar het zijn 3 discussies
1: Waarom meten de stewards met 2 maten?
Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.
2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?
Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.
3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?
Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
			
			
			
			
			
			
			
			Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
			
			
			
			Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
			
			
			
			Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
			
			
			
			Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
			
			
			
			Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.
Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:
Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)
De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.
Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
			
			
			
			Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtradquote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
			
			
			
			Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad
			
			
			
			Komt door two coureurs voornamelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
			
			
			
			Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...
Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
			
			
			
			Exact.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
			
			
			
			Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
			
			
			
			Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?
Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
			
			
			
			Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
			
			
			
			Vind je?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement.quote:Hamilton: If that was grass Max wouldn't be off
Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.
Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.
The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.
But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.
"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.
"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.
"Clearly he's way off the line. You can't go there.
"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.
"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.
"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."
Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.
"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
			
			
			
			Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?
Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
			
			
			
			Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.
De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
			
			
			
			
			
			
			
			Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
			
			
			
			Ooit op een circuit gereden?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
			
			
			
			Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
			
			
			
			
			
			
			
			Je post zegt niet veel dus war wil je horen?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
			
			
			
			quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
			
			
			
			Ahquote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.
De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
			
			
			
			En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kostenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef BeamofLight het volgende:
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
			
			
			
			.. Zo simpel kan het zijn..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.
Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:
Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)
De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.
Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
			
			
			
			Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
			
			
			
			Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
			
			
			
			
			
			
			
			Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad
			
			
			
			Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
			
			
			
			Was sowieso al het plan.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
			
			
			
			
			
			
			
			Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten
			
			
			
			Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
			
			
			
			Kloptquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
			
			
			
			Vettel kon meer snelheid de bochten in nemen, en is dus minder brandstof kwijt aan optrekken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
			
			
			
			Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
			
			
			
			De reden van het falen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.
Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"?
			
			
			
			Laatste ronde van Mexico:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Renault kon maar 3 nieuwe nieuw motoren leveren dit jaar, en die zijn vorige race verdeeld. De andere 3 coureurs krijgen dus oude nieuwe als ze een andere nodig hebben.
Wat bedoel je met "is er al iets bekend over de auto van Ricciardo"?
			
			
			
			Zachtere band dus meer grip in Vettels laatste stint? Op die manier?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vettel kon meer snelheid de bochten in nemen, en is dus minder brandstof kwijt aan optrekken.
			
			
			
			Olie lekkage in de motor (zoals gewoonlijk bij Renault).quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
De reden van het falen.
Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder.
			
			
			
			Niet versleten band.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zachtere band dus meer grip in Vettels laatste stint? Op die manier?
Of een totaal andere setup?
			
			
			
			Alles in 1-antwoord: https://nl.motorsport.com(...)en-ricciardo-970366/quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:36 schreef mikieu het volgende:
[..]
De reden van het falen.
Oke, dus renault heeft iets gezegd wat ook echt zo is, bijzonder.
			
			
			
			
			
			
			
			Tis express.co.uk...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat
Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland?![]()
We staan er weer fraai op...![]()
Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt![]()
Pissing zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijk. Echt hoor...
			
			
			
			
			
			
			
			I know, maar ze verwijzen naar een externe bron.quote:
			
			
			
			Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat
Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland?![]()
We staan er weer fraai op...![]()
Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt![]()
Pissing zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijk. Echt hoor...
			
			
			
			Ook nogal flauw...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .
			
			
			
			Ja, goed idee. Kunnen ze bij the esses ook doen, rijden ze daar gewoon in één streep rechtdoor.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:54 schreef Fer het volgende:
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over.
			
			
			
			Probleem is dat hij er zo simpel over doet, ook op instagram.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
I know, maar ze verwijzen naar een externe bron.
En ik vermeld uitdrukkelijk "als dat klopt".
Ze hadden op die van Connely ook op lopen knoeien dacht ik. "Jobs: F1 Steward, hating on Max" oidquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:13 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Shitty britse pers. Maar er wordt wel iets over een joke en wikipedia gezegd, en dat had ik nog niet gezien. Stond kennelijk wel op Dumpert: http://www.dumpert.nl/med(...)ormen_wikipedia.html .
			
			
			
			Zo kllopt 'ie wat mij betreft meer. Alleen vind ik het niet echt leuk als er meer buiten de baan wordt gereden dan erbinnen, want dat krijg je op een gegeven moment als de grenzen steeds verlegd woren.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denkenhet circuit kunnen rijden en af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan de witte lljnen die het circuit aangeven als een grove indicatie gebruiken waar je ongeveer moet rijden. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...
Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
			
			
			
			Tot de muur.... muur, een betonnen, muur.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, goed idee. Kunnen ze bij the esses ook doen, rijden ze daar gewoon in één streep rechtdoor.
			
			
			
			https://www.suomif1.com/2(...)misesta-syyttaville/quote:
Google translate:quote:Olen saanut tappouhkauksia, pääosin Hollannista. Wikipedia-artikkelin muutos oli enemmänkin hauska tunteenpurkaus, mutta minuun ja muihin tuomariston jäseniin kohdistuvia uhkailuita ei tule sietää, Salo jyrähtää.
quote:I have received death threats, mainly from Holland. The change in the Wikipedia article was a fun joke, but threats to me and other members of the jury should not be tolerated, Salo rolls.
			
			
			
			Nee, dat is het absoluut niet. Alleen al om de afspraken die gemaakt zijn na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo kllopt 'ie wat mij betreft meer. Alleen vind ik het niet echt leuk als er meer buiten de baan wordt gereden dan erbinnen, want dat krijg je op een gegeven moment als de grenzen steeds verlegd woren.
Wmb is de beslissing die afgelopen zondag genomen is, volkomen logisch.
			
			
			
			Dat was idd de externe bron, dank voor de vertalingquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
https://www.suomif1.com/2(...)misesta-syyttaville/
[..]
Google translate:
[..]
			
			
			
			Zweeds?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou weet ik verder ook niet hoe betrouwbaar die Zweedse bron is,
			
			
			
			Ik was net ah edittenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:34 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zweeds?Zoveel random letters bij elkaar kan maar 1 taal zijn
Bwoah
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dit dus. Nu moet mijn frustratie over de stewards zondag mee naar bedquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:40 schreef CrashO het volgende:
Ik heb liever 07:00 uur. Vroeg genoeg dat alle trolletjes nog in hun formule 1 bed liggen. Maar niet zò vroeg dat je kapotstuk opstaatEn dan heb je daarna nog wat aan je dag. de rest van de dag om op stewards te zeiken.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik wil graag de voorbeschouwing ook zien. Dan zorgt een race om 07:00 ervoor dat ik om 5:30 uur achter een stream moet zitten. 5:15 uur opstaanquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:40 schreef CrashO het volgende:
Ik heb liever 07:00 uur. Vroeg genoeg dat alle trolletjes nog in hun formule 1 bed liggen. Maar niet zò vroeg dat je kapotstuk opstaatEn dan heb je daarna nog wat aan je dag. de rest van de dag om op stewards te zeiken.
			
			
			
			er verdwijnen hier echt veel post, volgens mij doen ze eraan wat ze kunnen, maar modjes zijn schaars tegenwoordig, het is 100% vrijwillig.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil graag de voorbeschouwing ook zien. Dan zorgt een race om 07:00 ervoor dat ik om 5:30 uur achter een stream moet zitten. 5:15 uur opstaantegen tijden de werkweek om 06:00 uur. Mag ik ook weekend en uitslapen?! Uiteraard sta ik gewoon op bij een vroege race, maar ik wil die dus liever niet structureel...
En trollen moeten ze gewoon eens aanpakken hier. Het is hier geen ONZ of KLB en ook geen VLB en trollen is niet je mening uiten. Ze weten ook best wie het zijn..
			
			
			
			
			
			
			
			zijn er genoeg die dat hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:00 schreef CrashO het volgende:
In ONZ en KLB kan het notoire tuig ook gewoon een forum specifieke ban krijgen. Er is regelmatig "overflow" naar GC als ze weer een forumbannetje voor ONZ of KLB hebben gekregen. Is toch ideaal dat F1 nu los is van SPT? Kunnen ze toch nog hooligan blijven spelen in VBL en kan de boel hier normaal blijven.
			
			
			
			Er wordt idd wel gemod, maar er blijven zat trollposts van bekende trollen staan ook (en dan heb ik het specifiek over in dit topic, tijdens een raceweekend). Er zijn prima bans op subforumniveau te geven (gebeurt ook gewoon bij andere subfora. Iig mbt NWS, en zelfs mbt BNW). Moeten de mods het wel opperen natuurlijk, en de mods en/of FA'sde trollen laten weten dat dat de consequentie kan zijn (eerst waarschuwen is wel zo netjes)).quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er verdwijnen hier echt veel post, volgens mij doen ze eraan wat ze kunnen, maar modjes zijn schaars tegenwoordig, het is 100% vrijwillig.
			
			
			
			GMTAquote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:00 schreef CrashO het volgende:
In ONZ en KLB kan het notoire tuig ook gewoon een forum specifieke ban krijgen. Er is regelmatig "overflow" naar GC als ze weer een forumbannetje voor ONZ of KLB hebben gekregen. Is toch ideaal dat F1 nu los is van SPT? Kunnen ze toch nog hooligan blijven spelen in VBL en kan de boel hier normaal blijven.
			
			
			
			Een subforumban voor F1?quote:
			
			
			
			tsskquote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een subforumban voor F1?
Ik zie elk raceweekend nog horden usual suspects iig.
En nu ga ik zelf door, excuus
			
			
			
			Mongolen zijn het.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)nd-Prix-death-threat
Whut, doodsbedreigingen? Voornamelijk uit Nederland?![]()
We staan er weer fraai op...![]()
Echt te bizar, belachelijk en schandalig als dat klopt![]()
Pissing zijn over een beslissing, ok. Stewards met de dood bedreigen is ver over de lijk. Echt hoor...
			
			
			
			quote:
			
			
			
			
			
			
			
			twitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 25-10-2017 om 23:21:05Our rivals will copy any new innovation in @F1 these days... 😜#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/XrHxsB7TUe reageer retweet
			
			
			
			Er staat (stond) ook nog pissingquote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:22 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het ook wel ver over de lijk eigenlijk![]()
Verder stel ik me zo voor dat vooral tokkies met hersencapaciteit 0 dit soort akties doen.
Dezelfde tokkies die denken dat Max nog bij Torro Rosso zit.
			
			
			
			Max zit nu toch bij TR omdat die ene Rus nu weg was... Hoe noemen ze hem ook alweer... Raket?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:22 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het ook wel ver over de lijk eigenlijk![]()
Verder stel ik me zo voor dat vooral tokkies met hersencapaciteit 0 dit soort akties doen.
Dezelfde tokkies die denken dat Max nog bij Torro Rosso zit.
			
			
			
			Beide geen teamkleuren, dus wie kopieert wie?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:25 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 25-10-2017 om 23:21:05Our rivals will copy any new innovation in @F1 these days... 😜#MexicoGP 🇲🇽 #F1 https://t.co/XrHxsB7TUe reageer retweet
			
			
			
			Daniil "The Torpedo" Kvyatquote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:26 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Max zit nu toch bij TR omdat die ene Rus nu weg was... Hoe noemen ze hem ook alweer... Raket?
			
			
			
			Uhm... Vat je die post wel, of doe je gewoon mee?quote:
			
			
			
			See what you did there again...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:26 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Max zit nu toch bij TR omdat die ene Rus nu weg was... Hoe noemen ze hem ook alweer... Raket?
			
			
			
			Ben gewoon gaarquote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uhm... Vat je die post wel, of doe je gewoon mee?
			
			
			
			Ik ook, maar dit zie ik nog net wel (itt tot mijn eigen tikfouten etc)quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Wat inside info van HRD:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Interview met Horner. Over Honda, Max en toekomstvisie van RBR
https://www.formula1.com/(...)s-future-vision.html
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Of hij past niet in het chassis van McLaren. Tis blijkbaar een redesign van de motor met handhaving van het huidige concept. (maar zwaarder en ander COG)quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:43 schreef Spooky4u het volgende:
Ziet er niet goed uit dan. Verschillende gemaakt en dus getest maar niet goed bevonden.
			
			
			
			Goh, Max in de persco. Verrassend....quote:
			
			
			
			Hitteproblemen vermoedde ik ook wel, aangezien ze in de Q op een enkele ronde snel lijken maar in de race hopeloos wegzakken en topsnelheid tekort komen. Maar geef ze een kans, ze zijn de enigen die de split turbo durven te kopieren. Dat kost tijd om te perfectioneren.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 23:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat inside info van HRD:
[ afbeelding ]
Dus we zien pas de eerste spec 4 @ post season test.
			
			
			
			Mijn post laat heel duidelijk zien waarom dat hele artikel wat jij post onzin en opruiing is. Het artikel suggereert dat er met 2 maten gemeten word omdat anderen buiten de baan gingen op de exit en geen straf kregen. Zoals je in mijn post kan zien ging Max ook elke ronde offtrack in de 1 na laatste bocht, zelfs tijdens qualy. En in de laatste ronde waar Kimi offtrack ging in bocht 1 en dat artikel schande van spreekt gaat Max zelf ook offtrack in bocht 9. Er wordt dus helemaal niet met 2 maten gemeten. Dat zou pas zo zijn als ze Max straffen voor wijd gaan en anderen niet. Maar Max kreeg geen straf omdat hij wijd ging, maar omdat hij de bocht afsnijd en daarbij iemand inhaalt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je post zegt niet veel dus war wil je horen?
			
			
			
			Oke.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
			
			
			
			Je bedoel naar Amerika want anders zit je zondagnacht / maandagmorgen vroeg te kijken...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verhuis naar Australië en laat ons erbuiten
			
			
			
			Afgelopen race was daar 3:00am maandag ochtend. Was geen pretje als je daarna nog moet werkenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 22:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verhuis naar Australië en laat ons erbuiten
			
			
			
			Wordt nog in de presco door journalisten door gezanikt over die straf.quote:
			
			
			
			Is elke keer toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:14 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Wordt nog in de presco door journalisten door gezanikt over die straf.
			
			
			
			Ik heb gewoon zin in de race met mooie inhaalacties ipv politiek geneuzel terwijl niks oplostquote:
			
			
			
			Voor mooie inhaalacties moet je sowieso niet bij de persconferenties zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zin in de race met mooie inhaalacties ipv politiek geneuzel terwijl niks oplost
			
			
			
			ik heb zin dat die hond puppy af is. 🙈quote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:31 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zin in de race met mooie inhaalacties ipv politiek geneuzel terwijl niks oplost
			
			
			
			Heeft ie nu weer binnen gescheten?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 08:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
ik heb zin dat die hond puppy af is. 🙈
			
			
			
			quote:
			
			
			
			Je moet als baasje ook zelf het goede voorbeeld geven.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 08:39 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Heeft ie nu weer binnen gescheten?
			
			
			
			Een wat uitgebreidere analyse van deze cijfers in onderstaand stuk:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:52 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geen idee of dit waar is, kwam deze net tegen @ motorsports;
[ afbeelding ]
Best apart als dat waar is.
http://www.thedrive.com/s(...)ainst-max-verstappenquote:At the end of Sunday's United States Grand Prix, Max Verstappen, eager to finish on the podium, elbowed his way past Kimi Räikkönen with an overtake that cut inside the Finnish driver. As all four of Verstappen's wheels were inside the apex of the corner, the motorsports governing body handed down a five-second time penalty, demoting Verstappen back down to fourth place, and off the podium. It is without question that Max bent the sport's rules to the breaking point in the hopes of a better finish, but post-race analyses by some of Verstappen's fans point not only to inconsistent penalty application during the USGP weekend, but to the disproportionate number of penalties given to Max by one FIA steward in particular: Garry Connelly.
Examples of the former, including inconsistent apathy toward drivers violating track limits, were posted by incensed Verstappen forms across various forms of media, highlighting the disparate attention given to Verstappen's rule breaks and those by other drivers.
Verstappen himself pointed to FIA race steward Garry Connelly as a source of his woes, calling him an "idiot" after the USGP penalty. Data on Verstappen's penalties, compiled by a commenter on F1 Today, which examined stewarding decision documentation starting with the 2015 Abu Dhabi Grand Prix, suggests that Max Verstappen may indeed be a persona non grata to Connelly.
In Max Verstappen's 39 Grands Prix since the last race of 2015, he has received eight penalties due to on-track actions, and of these eight penalties, five were handed down during races in which Connelly was part of the steward team, which include Abu Dhabi 2015, Mexico 2016, Hungary 2017, and the USGP this past weekend.
This proportion alone does not suggest that Connelly is exercising his wrath upon Max, but comparing the ratio of races stewarded by Connelly to those not reveals data suggesting something's amiss. Connelly has only stewarded 11 races of this 39-race period, and in that period, he gave Max five penalties over a four-race period, against three penalties applied over 28 races without Connelly's input.
Further analysis shows that races with Connelly on the steward team typically have approximately double the number of penalties, three on average, than the races with Connelly absent, which hover around one and a half. Connelly, then, can be interpreted as a stricter enforcer of the rules, but at that rate, Verstappen should only have two penalties over this same period. The variation from what the stats predict could be chalked up as a simple anomaly, but an incident from the 2016 Japanese Grand Prix serves as evidence for a more unsavory hypothesis, in which Connelly has a bias against Verstappen.
At last year's race in Suzuka, Verstappen made a questionable defense against an approaching Lewis Hamilton, forcing the Mercedes driver onto the escape road to prevent an overtake.
According to a story published during the race's aftermath by Autobild, Connelly, overruled by the rest of the stewarding team, preferring to live and let live, stormed into the Mercedes motorhome after the race, urging Mercedes staff to file a protest against the stewards' ruling. Missing the audience of Toto Wolff and Niki Lauda, both of whom were already on a flight out of Japan, he instead convinced Ron Meadows and Paddy Lowe to complain on behalf of the team. When Wolff received word of the incident, he made a few calls to retract the team's complaint, as he and Hamilton were in agreement: Verstappen's move was acceptable. An article by Autosport corroborates both the filing and withdrawal of Mercedes' complaint.
None of this is to say Max Verstappen is undeserving of the penalties he receives. Since his first season in 2015, his aggressive racecraft and use of the track has been called into question repeatedly. His habit of moving to defend position under braking garnered a rule in his name, forbidding the practice, though the FIA rescinded the rule prior to this season.
The fact is, though, that Verstappen isn't the only one pushing, or even breaking the rules surrounding behavior during scraps for position or respect for track limits. The data at hand, though, suggests he may be disproportionately punished for the same offenses for which other drivers would escape criticism or penalty.
It all comes back to one of the major problems with modern Formula 1: Inconsistent penalty decisions by the stewards. If Liberty Media wants its new darling to avoid controversies such as this one, which only serve to bitter fans' views of the sport, it must pressure the FIA to figure out a system in which penalties will be applied with greater consistency. In the short term, it may mean irritating drivers for a few weekends in a row, with penalties for actions they would have otherwise escaped from scot-free, but in the long game, drivers will simply learn to avoid incurring the wrath of the stewards and drive clean.
If they know where the line is drawn, they will avoid crossing it, but when it is fuzzy and scuffed, you can't help but run afoul of it now and then, at no fault of your own.
			
			
			
			wat een mongolentwitter:Formula1_GP twitterde op donderdag 26-10-2017 om 11:15:04Mika Salo : "I have received death threats, mainly from Holland " (after Verstappen's penalty) https://t.co/5U97RbzmGh reageer retweet
			
			
			
			Nah.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:28 schreef Tarado het volgende:
wat een mongolentwitter:Formula1_GP twitterde op donderdag 26-10-2017 om 11:15:04Mika Salo : "I have received death threats, mainly from Holland " (after Verstappen's penalty) https://t.co/5U97RbzmGh reageer retweet
of zal ik er idioten van maken?
			
			
			
			quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:28 schreef Tarado het volgende:
wat een mongolentwitter:Formula1_GP twitterde op donderdag 26-10-2017 om 11:15:04Mika Salo : "I have received death threats, mainly from Holland " (after Verstappen's penalty) https://t.co/5U97RbzmGh reageer retweet
of zal ik er idioten van maken?
			
			
			
			
			
			
			
			In mijn ogen hadden ze het gezeik kunnen voorkomen door het af te doen als 'gaining a position' ipv. gaining advantage. Running wide of Sainz die ook de bocht afsnijdt is ook gaining an advantage... doen ze het niet verliezen ze tijd.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 11:29 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Een wat uitgebreidere analyse van deze cijfers in onderstaand stuk:
[..]
http://www.thedrive.com/s(...)ainst-max-verstappen
			
			
			
			
			
			
			
			voor de zoveelste keer: op die enkeling na is het meerendeel het er wel over eens dat de straf niet onterecht is. Maar 1) de manier hoe het aangepakt is; 2) de inconsistentie van de straffen tov anderen die buiten de baan posities behielden of overnamen en dus voordeel hadden; 3) wéér dezelfde steward is; 4) het overleg tijdens de driversmeeting voorafgaand er een consensus was over het rijden van buiten de lijnen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:55 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik vond trouwens de beredenering dat 'the crowd is loving it' geen legitieme beredenering. Als Ronaldo hem vanuit buitenspel in de kruising knalt, ga je toch ook niet zeggen 'Maar de fans vinden het geweldig, dus we kennen het doelpunt toch maar toe'.
			
			
			
			5) Of eigenlijk 1) De afspraken na Mexico 2016 en aan het begin van dit seizoen tussen de FIA en de teamsquote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
voor de zoveelste keer: op die enkeling na is het meerendeel het er wel over eens dat de straf niet onterecht is. Maar 1) de manier hoe het aangepakt is; 2) de inconsistentie van de straffen tov anderen die buiten de baan posities behielden of overnamen en dus voordeel hadden; 3) wéér dezelfde steward is; 4) het overleg tijdens de driversmeeting voorafgaand er een consensus was over het rijden van buiten de lijnen.
			
			
			
			hoeveel rijders hebben in de race binnendoor afgesneden ipv buitenom(meer meters) ingehaald?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
voor de zoveelste keer: op die enkeling na is het meerendeel het er wel over eens dat de straf niet onterecht is. Maar 1) de manier hoe het aangepakt is; 2) de inconsistentie van de straffen tov anderen die buiten de baan posities behielden of overnamen en dus voordeel hadden; 3) wéér dezelfde steward is; 4) het overleg tijdens de driversmeeting voorafgaand er een consensus was over het rijden van buiten de lijnen.
			
			
			
			Wat maken die meters/centimeters uit als je in de buitenbocht 20 meter eerder op het gas kan en dus tientallen kmh’s sneller kunt rijden. De binnenbocht is veel briljanter, je ziet de extreme lijn die Max achter Kimi rijdt heel mooi in de bochten naar de aanval toequote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel rijders hebben in de race binnendoor afgesneden ipv buitenom(meer meters) ingehaald?
			
			
			
			Omdat het in de verklaring stond van charlie, dus je moet je wel naar identieke overtredingen zoeken.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:37 schreef XL het volgende:
[..]
Wat maken die meters/centimeters uit als je in de buitenbocht 20 meter eerder op het gas kan en dus tientallen kmh’s sneller kunt rijden. De binnenbocht is veel briljanter, je ziet de extreme lijn die Max achter Kimi rijdt heel mooi in de bochten naar de aanval toe
			
			
			
			Die verklaring is alleen maar een uitvlucht om de beslissing om alleen Verstappen te straffen te rechtvaardigen. Er is dus niet gekeken naar voordeel die je behaalt door de buitenbocht buiten de baan te nemen in een gevecht zoals bij Bottas en Vettel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat het in de verklaring stond van charlie, dus je moet je wel naar identieke overtredingen zoeken.
			
			
			
			vond het wel een goede motivatie, minder meters gereden.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die verklaring is alleen maar een uitvlucht om de beslissing om alleen Verstappen te straffen te rechtvaardigen. Er is dus niet gekeken naar voordeel die je behaalt door de buitenbocht buiten de baan te nemen in een gevecht zoals bij Bottas en Vettel.
			
			
			
			Sowieso was de actie van Sainz binnendoor, maar won die er uiteindelijk geen positie mee. Maar voordeel (gaining an advantage) had die wel degelijkquote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vond het wel een goede motivatie, minder meters gereden.
			
			
			
			Charlie en consorten zouden toch niet meer naar eigen werk gaan zoeken?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat het in de verklaring stond van charlie, dus je moet je wel naar identieke overtredingen zoeken.
			
			
			
			jep, denk dat die connely wel nu moet oppassen met straffen uitdelen, want hij staat nu erg bekend.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:16 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Charlie en consorten zouden toch niet meer naar eigen werk gaan zoeken?
			
			
			
			Sainz, Vettel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Omdat het in de verklaring stond van charlie, dus je moet je wel naar identieke overtredingen zoeken.
			
			
			
			quote:Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo reageerde verrast toen hij afgelopen weekend bij de Grand Prix van de Verenigde Staten te horen kreeg dat teamgenoot Max Verstappen over een verbeterde motor beschikte. Dat viel de Australiër rauw op het dak. Het wekte de suggestie dat Red Bull Racing een voorkeursbehandeling verleent aan Verstappen.
Dat is niet het geval, benadrukt teambaas Christian Horner. Red Bull Racing verzweeg de update voor Verstappen onbewust tegenover Ricciardo. "Het is voor ons heel moeilijk te meten wat nou het verschil is met de vorige specificatie. Renault stelde maar één nieuwe krachtbron beschikbaar en voor Max stond een motorwissel in de planning voor Austin, daardoor viel het samen."
"Het was logisch om de nieuwe motor in zijn auto te monteren en alleen met hem een grid penalty te slikken. De intentie met Daniel was en is om geen motoren meer te vervangen tot het einde van het seizoen, al weten we na Austin niet of dat nog mogelijk is. De verbeteringen zijn echter zo marginaal, dat we ze het vermelden niet waard vonden. Wij kunnen het verschil amper meten."
			
			
			
			
			
			
			
			Nee beter hadden ze hun verlies genomen en het laten gaan en het de volgende race duidelijk maken dat dit /niet/ de bedoeling is.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:50 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
In mijn ogen hadden ze het gezeik kunnen voorkomen door het af te doen als 'gaining a position' ipv. gaining advantage. Running wide of Sainz die ook de bocht afsnijdt is ook gaining an advantage... doen ze het niet verliezen ze tijd.
Door het te bestempelen als gaining an advantage laten ze dus gewoon zien dat het een inconsistente beslissing is. Meerdere drivers exceeden track limits en hebben daardoor een advantage gekregen.
In andere woorden: de beslissing is niet fout, de beredenering wel. Als je de beredenering aanhoudt die ze gebruiken, dan moet je anderen ook straffen. Klaar als een klontje.
En dan ga je dus kijken naar of Garry Connelly inderdaad een stijve krijgt van het punishen van Max, en als je dan naar de cijfers kijkt dan lijkt het daar inderdaad verdacht veel op. Vooral ook het feit dat ie vorig jaar is gaan zeiken bij Mercedes na de GP van Japan... verbaasd dat dat ook wordt toegestaan. Je neemt toch meteen zo'n man zijn functie af.
			
			
			
			Minder meters wilt niet perse sneller zeggen, als hij daarna had moeten inhouden omdat hij daarna had moeten liften vanwege de hoek van de volgende bocht was het niet sneller.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vond het wel een goede motivatie, minder meters gereden.
			
			
			
			Dat ie het niet wist lijkt me sterk, daarnaast heeft hij vorig seizoen toen de snellere motor gekregen.quote:
			
			
			
			zoals al ondertussen door anderen is aangehaald: buitenom kan ook voordeel opleveren, zoals RIC en BOT bv die positie daardoor kon behouden. Dus het is onzin om te verkopen dat enkel minder meters voordeel opleveren....quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel rijders hebben in de race binnendoor afgesneden ipv buitenom(meer meters) ingehaald?
			
			
			
			Dat slaat ook helemaal nergens op, maar het is al langer zo dat niemand verantwoordelijkheid wil nemen voor de eerlijkheid van de sport. Daarom hebben ze dan maar in arren moede besloten zo min mogelijk straffen uit te delen, want er moet 'echt racen' te zien zijn. Zelfs dat dat alleen maar op een racebaan en dus binnen track limits kan doet er al niet meer toe. Het is als een voetbalscheidsrechter die zich populair wil maken bij het publiek, dat moet je niet eens willen zijn, en deelnemers als Lauda en Wolff moeten niet op dat goedkope sentiment inspelen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:55 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik vond trouwens de beredenering dat 'the crowd is loving it' geen legitieme beredenering. Als Ronaldo hem vanuit buitenspel in de kruising knalt, ga je toch ook niet zeggen 'Maar de fans vinden het geweldig, dus we kennen het doelpunt toch maar toe'.
Ik vind het wel passen in de hysterie van afgelopen week.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:44 schreef Gezicht het volgende:
Je bent wel echt een bijzonder sneu figuur als je daadwerkelijk bedreigingen naar zo'n stewards gaat sturen via social media ofzozou justitie gewoon werk van moeten maken.
			
			
			
			Ik zou Toto Wolff, Niki Lauda, Mark Webber, Johnny Herbert en Mario Andretti niet als hysterisch willen betitelen. Allemaal waren ze ongelukkig met de inconsistentie van de stewards, in verschillende bewoordingen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het wel passen in de hysterie van afgelopen week.
			
			
			
			Nee, en die hebben dan ook niemand bedreigd schat ik. Maar die hebben ook allemaal makkelijk praten, die nemen alleen verantwoordelijk voor hun eigen imago of dat van hun team. Dan is het scoren met pleiten voor meer entertainment bij de fans met hun korte aandachtsspanne, maar ondertussen neemt niemand het op voor de eerlijkheid en dus de lange termjin. Als al dat soort figuren nou 3 jaar lang hadden gehamerd op dat het jammer is maar dat er eerlijkheid en consistentie moet zijn dan hadden we nu dit gezeik helemaal niet gehad omdat het dan duidelijk was.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zou Toto Wolff, Niki Lauda, Mark Webber, Johnny Herbert en Mario Andretti niet als hysterisch willen betitelen. Allemaal waren ze ongelukkig met de inconsistentie van de stewards, in verschillende bewoordingen.
			
			
			
			Dan ben je het er dus mee eens dat het niet eerlijk en niet consistent is?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, en die hebben dan ook niemand bedreigd schat ik. Maar die hebben ook allemaal makkelijk praten, die nemen alleen verantwoordelijk voor hun eigen imago of dat van hun team. Dan is het scoren met pleiten voor meer entertainment bij de fans met hun korte aandachtsspanne, maar ondertussen neemt niemand het op voor de eerlijkheid en dus de lange termjin. Als al dat soort figuren nou 3 jaar lang hadden gehamerd op dat het jammer is maar dat er eerlijkheid en consistentie moet zijn dan hadden we nu dit gezeik helemaal niet gehad omdat het dan duidelijk was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |