het gaat al 6 topics lang over zelf uitlokken, liegen erover, aanstellen, iets kleins heel groot maken, niet duidelijk genoeg verweren, niet duidelijk genoeg nee zeggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je hebt in deze reeks nog niet voorbij zien komen dat mensen vonden dat het allemaal maar kwalijk was dat ze niet geloofd werden en dat enige vorm van bewijs toch wel prettig was? Ik kreeg het idee daar behoorlijk negatief op werd gereageerd
Onbewust op je afroepen is geen uitlokken, maar verder heb je gelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:12 schreef simmu het volgende:
het gaat al 6 topics lang over zelf uitlokken, liegen erover, aanstellen, iets kleins heel groot maken, niet duidelijk genoeg verweren, niet duidelijk genoeg nee zeggen.
sorrie, maar mijn potje geduld is wel zo'n beetje op![]()
blahblahblah, die arme mannen toch. al die kenaus die ze te grazen willen nemen.
Ik heb toch geen verhalen in twijfel getrokkenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als ik geen namen noem, ik win er niks bij en jij kent de betreffende persoon niet, zou dat inderdaad wel fijn zijn, ook zonder bewijs.
dit dusquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als ik geen namen noem, ik win er niks bij en jij kent de betreffende persoon niet, zou dat inderdaad wel fijn zijn, ook zonder bewijs.
quote:
ook voor jou danquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik heb toch geen verhalen in twijfel getrokken
2 partijen zeggen elk iets anders. de een zegt "dit is er gebeurd" en de ander zegt "nietus". jij stelt niet te geloven in "dit is er gebeurt", dus geloof jij "nietus"quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:07 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Da's een opmerkelijke conclusie. Hoe ben je daarop gekomen?
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:09 schreef hugecooll het volgende:
De verhalen hiero zullen allemaal wel zo zijn, maar ik ga jou niet zomaar op je woord geloven als je zegt dat m'n broertje iets bij jou heeft gedaan.
Nee, dat niet, maar je lijkt je wel niet te willen identificeren met "het slachtoffer", alleen met een slachtoffer van een valse aangifte.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:13 schreef hugecooll het volgende:
ik had het ook niet over jou persoonlijk, was een algemene jij.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dat is nou precies het probleem. Die constante 'ja maar'. Gewoon luisteren, empathie tonen, verder niets aan commentaar, advies of kritiek, zelf later eens nadenken over de gangbare omgangsnormen in jouw sociale omgeving, en daar eventueel positieve wijzigingen in aanbrengen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:12 schreef simmu het volgende:
[..]
het gaat al 6 topics lang over zelf uitlokken, liegen erover, aanstellen, iets kleins heel groot maken, niet duidelijk genoeg verweren, niet duidelijk genoeg nee zeggen.
sorrie, maar mijn potje geduld is wel zo'n beetje op![]()
blahblahblah, die arme mannen toch. al die kenaus die ze te grazen willen nemen.
Nee, ik geloof gewoon niet zonder meer iemands beschuldiging. Dat jij er dan een man-vrouw-verhaal maakt doe je zelfquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:17 schreef simmu het volgende:
[..]
2 partijen zeggen elk iets anders. de een zegt "dit is er gebeurd" en de ander zegt "nietus". jij stelt niet te geloven in "dit is er gebeurt", dus geloof jij "nietus"
ja dit! Preciesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat is nou precies het probleem. Die constante 'ja maar'. Gewoon luisteren, empathie tonen, verder niets aan commentaar, advies of kritiek, zelf later eens nadenken over de gangbare omgangsnormen in jouw sociale omgeving, en daar eventueel positieve wijzigingen in aanbrengen.
Je mond houden bij een slachtoffer, je uitspreken bij een dader.
De politie gelooft ook niet zomaar iemand. En die zijn uiteindelijk degenen die daar onderzoek naar doen. En die hebben heel goed door wanneer er simpelweg geen enkel of te weinig bewijs is om iemand op te vervolgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, ik geloof gewoon niet zonder meer iemands beschuldiging. Dat jij er dan een man-vrouw-verhaal maakt doe je zelf
Doe ik ook niet. Ik kreeg in eerdere delen van deze reeks het idee dat het onderdeel 'waarheidsvinding' van de politie niet erg werd gewaardeerd.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef probeer het volgende:
[..]
De politie ook niet. En die zijn uiteindelijk degenen die daar onderzoek naar doen. En die hebben heel goed door wanneer er simpelweg geen enkel of te weinig bewijs is om iemand op te vervolgen.
Wanneer een slachtoffer openlijk zijn/haar verhaal doet (let wel, dat is inderdaad wat anders dan iemand zonder bewijs openlijk beschuldigen) is het simpelweg nooit het goede moment om daar commentaar op te hebben. Schiet je absoluut niets mee op, heeft niemand wat aan.
Hm. Geloof dat ik dat was.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:30 schreef hugecooll het volgende:
Doe ik ook niet. Ik kreeg in eerdere delen van deze reeks het idee dat het onderdeel 'waarheidsvinding' van de politie niet erg werd gewaardeerd.
Want als man kun je niet seksueel geïntimeerd worden? Jij bent volgens mij niet zo heel slim he? Door alle mannen zo over een kam te scheren draag je zelf ook niet bepaald bij aan de oplossing van het probleem.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:54 schreef Allures het volgende:
Fantastisch hoe al die mannen, die echt niet kunnen weten hoe dit probleem werkelijk voelt als vrouw en hoe vaak het op je pad komt/kan komen, een hart onder de riem komen steken om er daarna meteen een 'maar' aan te verbinden
Werkelijk hartverwarmend
De ironie is van extreem hoge kwaliteit inderdaad.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:36 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Want als man kun je niet seksueel geïntimeerd worden? Jij bent volgens mij niet zo heel slim he?
Dat was niet wat ze zei. Dus herzie je statement over haar intelligentie even, voor je jezelf belachelijk maakt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:36 schreef Bananenpap het volgende:
Want als man kun je niet seksueel geïntimeerd worden? Jij bent volgens mij niet zo heel slim he? Door alle mannen zo over een kam te scheren draag je zelf ook niet bepaald bij aan de oplossing van het probleem.
Oja jij wil graag dat een beschuldigde bewijst dat ie onschuldig isquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Hm. Geloof dat ik dat was.
Waarheidsvinding is altijd belangrijk, maar niet om iemand te geloven, maar om het te bewijzen. Het lijkt nu wel of je het ook moet bewijzen om mensen het te laten geloven.
In de basis wil ik erkenning voor het probleem, zonder reserves.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:40 schreef hugecooll het volgende:
Oja jij wil graag dat een beschuldigde bewijst dat ie onschuldig is
Nouja kijk ..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Ik kreeg in eerdere delen van deze reeks het idee dat het onderdeel 'waarheidsvinding' van de politie niet erg werd gewaardeerd.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:49 schreef Bananenpap het volgende:
Het is goed dat er een verzet is/komt tegen verkrachting, aanranding en andere ernstige seksuele intimidatie. Maar ik hoop niet dat dit escaleert in een trend waarin elke onaardige opmerking die ooit gezegd is door een man tegen een vrouw wordt uitgemeten.
Ik neem aan dat haar post bedoeld was als reactie op de mijne. Ik vind het een domme opmerking, want mijn 'maar' is helemaal niet bedoeld om zaken als verkrachting te verdoezelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:39 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat was niet wat ze zei. Dus herzie je statement over haar intelligentie even, voor je jezelf belachelijk maakt.
Dat is ook zo. Ik weet natuurlijk niet op welke manier ze een vermeend slachtoffer 'uithoren', maar ik vind het wel belangrijk dat naar bewijs gevist wordt. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen als dat allemaal wat vriendelijker gebeurt dan nu het geval is (als dat nu dus nog niet vriendelijk en zo gebeurtquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Nouja kijk ..
Ik kan me heel goed voorstellen dat de politie in zo'n 1e gesprek het hele proces uitlegt. En dan zullen ze dus ook vertellen dat het een lang en moeilijk proces is, wat lang niet altijd resultaat oplevert.
Daar is op zich allemaal niets mis mee, erg goed zelfs. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je daar als slachtoffer op zo'n moment wanneer je net al je moed verzameld hebt om aangifte te doen, echt niet op zit te wachten. Dan zakt diezelfde moed je weer in de schoenen.
En dan komt daar inderdaad nog een stuk waarheidsbevinding bij, waarin het simpelweg van vitaal belang is dat de politie elk detail kent, bevraagt, onderzoekt. En daar hoort helaas een kritische houding bij. Want het is inderdaad niet hun taak om 'aan te nemen', maar om 'uit te zoeken'. Alweer, heel erg logisch.
Maar wanneer slachtoffers dus massaal aangeven dat ze dat proces als heel erg zwaar, zo niet verschrikkelijk, ervaren. Dan moeten we toch eens gaan kijken naar de manier van communicatie van de politie naar slachtoffers in die gesprekken. Daar valt dan zeker winst te behalen.
Van betere slachtofferhulp tijdens de gesprekken, tot betere uitleg van de politie over hun onderzoeksmethoden. Want iedereen weet dat die lui dat ook niet doen om het slachtoffer het vuur aan de schenen te leggen, maar om zoveel mogelijk bewijs te verzamelen om een succesvolle uitkomst te realiseren. Hell, ze zouden kunnen beginnen met een ruimte op het politiebureau waar een mens zich daadwerkelijk op zijn/haar gemak voelt. Politie-agenten speciaal opgeleid om dit soort aangiftes op te nemen. Want die 'emotieloze maar vriendelijke' houding van ze is leuk en aardig wanneer ze met wetsovertreders te maken hebben, maar je hebt er geen fuck aan in communicatie met een slachtoffer van een zedenmisdrijf.
Ze zei niet dat mannen geen slachtoffer kon worden, ze refereerde inderdaad naar jouw post en de boodschap die eruit voortkomt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:51 schreef Bananenpap het volgende:
Ik neem aan dat haar post bedoeld was als reactie op de mijne. Ik vind het een domme opmerking, want mijn 'maar' is helemaal niet bedoeld om zaken als verkrachting te verdoezelen.
Het enige wat ik zeg is dat ik hoop dat dat hele #metoo-gedoe niet uitloopt op een heksenjacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |