SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:16 |
![]() Na de race op Suzuka is het tijd om naar de Verenigde Staten af te reizen voor de 47e United States Grand Prix, die sinds 1908 op veel verschillende circuits met wisselende racevrije periodes is gehouden. Sinds 2012 gaan we voor deze race naar Texas en wel op het fraaie Circuit of the Americas, zo'n 20km ten zuiden van de Texaanse hoofdstad Austin. Het circuit is zoals veel recente circuits, ontworpen door de Hermann Tilke, maar waar veel andere circuits ontworpen zijn met het oog op meerdere race disciplines, is het Circuit of the Americas volledig voor de Formule 1 ontworpen. Het is een redelijk snelle en brede baan met vloeiende bochten die meerdere racelijnen mogelijk maken. Favoriet voor deze race zal Lewis Hamilton zijn, hij won de afgelopen vijf jaar 4 van de races op dit circuit, waarbij in 2013 Sebastian Vettel, die toen nog voor Red Bull reed, met de 1e plek aan de haal ging. Vettel zal dit weekend alles geven wat hij heeft in een poging om nog kans te maken op het kampioenschap. Op dit moment heeft Lewis 306 punten, waar Sebastian het met 247 moet doen. Met nog 4 races te gaan kan Lewis zijn kampioenschap dit weekend al veiligstellen wanneer hij de race wint en Vettel als 6e of lager over de finish komt. Na twee opeenvolgende podiums in Maleisië en Japan lijken de coureurs van Red Bull ook in bloedvorm te verkeren. De betrouwbaarheidsproblemen die Max al het hele seizoen plagen lijken minder te zijn geworden en na zijn winst op Sepang en welverdiende 2e plaats in Japan is Max hard bezig om de punten van Red Bull weer omhoog te stuwen. Red Bull heeft met 303 punten nog een achterstand van 92 punten op de nummer 2 in het constructeurs klassement, Ferrari. Wanneer we de huidige lijn van punten voor beide teams zouden doorzetten, dan zou Ferrari met zijn aanhoudende slechte geluk nog op het laatste moment hun felbegeerde tweede plaats kunnen verliezen, iets waar vele miljoenen mee gemoeid zijn. Voor Ferrari zal het dus belangrijk zijn dat beide auto's over de finishlijn komen na de dramatisch verlopen races in Singapore, Maleisië en Japan. ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Austin ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 23 oktober 2017 @ 14:17 |
Ik ben benieuwd wat de Bond tegen het vloeken hiervan vindt? | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:17 |
Het was alweer z'n 3e aanvaring met deze steward, je wordt het een keer beu. Die uitbarsting van Vettel vorig jaar naar Whiting toe in Mexico ![]() | |
Rossdale | maandag 23 oktober 2017 @ 14:17 |
Dat zoiets godverdomme niet door de beugel kan! | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 14:18 |
Garry is een Pannekoek!! | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 14:18 |
Inderdaad, op het schelden na perfect interview. Ziggo heeft het er ook wel naar gemaakt dat Max zich zo wil laten zien. Maar verder is het interview prima, ook de verwijzing dat er dan volgend jaar maar niemand op de tribune moet zitten. ![]() | |
KingRadler | maandag 23 oktober 2017 @ 14:18 |
Gary Connelly is gewoon een mongool omdat hij een besluit neemt dat nergens op slaat. Zelfs als je een mongool op zijn plaats zet aan de knopjes zal het hetzelfde gebeuren. Max heeft helemaal niks verkeerd gezegd. | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 14:19 |
![]()
| |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:20 |
19 seconden? ![]() ![]() | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 14:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() Omdat Max sneller is dan RAI, haalt RAI er geen voordeel uit natuurlijk ![]() | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 14:20 |
Die tyfus bond tegen het vloeken moet godverdomme eens op sodemieteren. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 14:21 |
Dit is wel echt heel ernstig hoor. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:22 |
Oh nee, nu gaan mensen dit als bewijs aandragen. Hoeveel minuten na het incident werd aangekondigd dat het 'under investigation' was? Dat wordt hier niet meegenomen. | |
Mexicanobakker | maandag 23 oktober 2017 @ 14:22 |
Gert de Graaf staat ook volledig in zijn recht. Dit soort idioterie en gekanker van mensen moet maar eens ophouden. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 14:23 |
Motherfucking geweldig ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:24 |
Tis 1 farce van die steward geweest, aanfluiting voor de sport. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:25 |
ca. 3 minuten. | |
opreis | maandag 23 oktober 2017 @ 14:25 |
Ik kan me eigenlijk alleen maar klungeligheden bedenken. Noem jij maar eens exceptionele dingen die ik grmist heb de afgelopen 3 jaar. Zal vast een hoop zijn als hij zo goed is | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:25 |
Meer dan genoeg tijd om het te beoordelen dus. Los van of je de straf terecht of onterecht vindt. | |
KingRadler | maandag 23 oktober 2017 @ 14:25 |
het stond eigenlijk al voor de Race vast dat Max een straf ging krijgen. | |
Gezicht | maandag 23 oktober 2017 @ 14:27 |
Bullshit | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:28 |
Klopt. Alles is doorgestoken kaart. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:28 |
Er is informeel afgesproken dat de stewards NIET op zoek gaan naar eigen werk, mits door appeal van een team of de veiligheid in geding was. Ferrari noch Kimi heeft iets gemeld, dus die 3 minuten is bizar snel. | |
Mexicanobakker | maandag 23 oktober 2017 @ 14:29 |
Ik heb de FIA 10 euro geboden om Max een straf aan te smeren, daarom ging t zo vlot. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 14:29 |
Inderdaad, plus dat er afgesproken zou zijn dat bij zo'n beslissingen de coureurs gehoord zouden worden. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:30 |
Dat is iets anders. Dat betekent niet dat de beoordeling te snel is gedaan. Als dat zo afgesproken is prima, dan had er geen straf mogen komen voordat er een protest ingediend was. Maar los daarvan is 3 minuten niet bizar snel voor deze beoordeling. | |
ondeugend | maandag 23 oktober 2017 @ 14:30 |
vanaf 7.30 echt interessant | |
Smoofie | maandag 23 oktober 2017 @ 14:30 |
Olav moet ook stoppen met het F-woord, dat kan echt niet. | |
Mansjester | maandag 23 oktober 2017 @ 14:30 |
Hier een iets representatiever onderzoek met niet alleen maar fanboys uit Nederland:![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:30 |
Lauda:
| |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:31 |
Je kan als Nederlander ook gewoon stemmen ![]() | |
Gezicht | maandag 23 oktober 2017 @ 14:31 |
Stewards mogen nu dus verantwoorden waarom ze hier überhaupt actie op hebben genomen. Benieuwd wat daar het excuus voor gaat zijn. | |
Smoofie | maandag 23 oktober 2017 @ 14:33 |
Wie is Buxton ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:33 |
![]() | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:33 |
Vraag me overigens wel af of Lauda hier gelijk heeft. Het lijkt dat hij doelt op gevaarlijk rijden, echter zijn track limits toch iets heel anders? Overigens is dit natuurlijk compleet speculeren, maar kan me volgens mij track limit straffen voor de geest halen waar er gestraft werd zonder een protest o.i.d. | |
Mexicanobakker | maandag 23 oktober 2017 @ 14:33 |
Wereldkampioen van 2009 | |
Smoofie | maandag 23 oktober 2017 @ 14:34 |
![]() | |
Smoofie | maandag 23 oktober 2017 @ 14:34 |
Van het interviewen? | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 14:34 |
![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:37 |
Spa had tracklimits uitkomend bij Eau Rouge (bovenin), maar daar kreeg je pas na 3x straf. Monza had tracklimits in de laatste bocht en daar hebben ze toen die mooie kerb neergelegd waar je je auto op kapot reed, volgens mij hebben ze die toen vervangen door lijnen en duidelijk aangegeven tijdens de drivers meeting, meer kan ik me er niet herinneren? Oostenrijk misschien? | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 14:39 |
Meest voorkomende/ geupvote meningen van internationale fans (f1 subreddit). - Vier wielen vrij duidelijk buiten de baan in de binnenbocht = een verdiende penalty, ook al is het 'hard racing'. - FIA moet iets doen aan het eenduidig toepassen van de bestaande regels (mening die al een jaar of 3 rondgaat). - Max is een waanzinnig talent en reed een kanjer van een race, en hij gaat de F1 domineren. - De manier waarop het is afgehandeld (Kimi in de drivers room sturen) is not dun. - Jos Verstappen is een lul | |
Gezicht | maandag 23 oktober 2017 @ 14:40 |
Ik kan me van vorig seizoen wel herinneren dat er een bepaald circuit was waar de track limits hot topic waren, ook tijdens de kwalificatie. Weet echter niet meer precies welke GP dat was. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:40 |
Allemaal mee eens. | |
Mexicanobakker | maandag 23 oktober 2017 @ 14:41 |
Allemaal mee eens. Behalve die laatste, dat moet zijn 'Jos Verstappen is een mongool.' Want dat schijnt een volkomen normaal woord te zijn in het dagelijks gebruik ![]() | |
Evenstar | maandag 23 oktober 2017 @ 14:42 |
Mooiste van interview met Max is het einde "don't change, we loved it". Dat is een mooie samenvatting hoe de echte raceliefhebber hier tegenaan kijkt. Max maakt de sport weer interessant, kleurt soms buiten de lijntjes, zoals Senna, Prost, Schumacher etc. dat ook deden. Juist bij dit soort personen heb je goede regels nodig die consequent toegepast worden anders krijg je dit soort niet samenhangende straffen. | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 14:42 |
ondeugend | maandag 23 oktober 2017 @ 14:44 |
Precies die straf zelf is gewoon terecht. De inconsequentie is beschamend | |
Gezicht | maandag 23 oktober 2017 @ 14:45 |
Kimi die emoties toont ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 14:46 |
Mee eens, al werd hij imho wel door Kimi buiten de baan geduwd. Die zou daar dan ook een penalty voor mogen krijgen. Maar dan had er een protest ingediend moeten worden. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 14:47 |
Red Bull Ring en Abu Dhabi misschien. Dit gedoe over track limits is zo makkelijk te voorkomen maar blijkbaar worden circuits aangelegd door idioten die nog nooit een race gezien hebben. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:50 |
Kimi had hem daar niet verwacht en je schiet er toch niks mee om op Ferrari te gaan zeiken, vond het sowieso netjes dat Ferrari niet ging klagen. Daarom ben ik het ook niet eens met de straf, hij week uit om het safe te spelen en wordt daarvoor gestraft terwijl het waarschijnlijk geen donder had uitgemaakt als hij hem had laten staan en Kimi had afgeknepen (dan had hij daar weer straf voor gehad ![]() | |
Lucyintheafternoon | maandag 23 oktober 2017 @ 14:52 |
nou, niet "de" maar zeker wel één van de grootste kankers (jeetje wat erg, ik heb kanker gezegd) die er is ja. door enkel deze bovenstaande zin zullen er wel heel veel mensen gaan roepen dat ik een racist, facist of extreem rechts ben ( ja, deze mensen zijn zo eng dat ze zulke dissociatieve hersenspinsels hebben). terwijl, als ik zou moeten scharen onder links of rechts ik veel eerder links ben. dit zelfde gebeurt overigens ook vanuit "rechts" we zitten in een hele slechte film | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 14:53 |
Met wie staat Olav te praten op 13.00? | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:57 |
Heb echt nergens beelden gezien met bewijs dat Kimi hem buiten de baan zou duwen. Kun je deze onderbouwen? | |
Metalfreak | maandag 23 oktober 2017 @ 14:58 |
Echt he, ik word echt strontziek (of zijn mensen die aan de diarree zijn nu beledigd?) van de huidige "we zijn om alles beledigd en anders zoeken we wel iets om beledigd over te zijn" maatschappij ![]() ![]() ![]() Of is dat eigenlijk gewoon een teken dat we het veel te goed hebben in deze wereld dat dat het enige is waar we nog over kunnen klagen? | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 14:58 |
Kimi schrikt en Max stuurt naar rechts, agreed... wel erg hard naar rechts. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 14:59 |
De grootste is gebrek aan interpunctie. | |
Wereldgozer | maandag 23 oktober 2017 @ 15:02 |
https://speld.nl/2017/10/(...)voor-rechts-inhalen/ | |
Lucyintheafternoon | maandag 23 oktober 2017 @ 15:05 |
![]() | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:06 |
Inderdaad. Kimi knalt juist erg strak rechtdoor. Als hij iets meer naar rechts was gekomen dan was Max z'n inhaalactie allicht wel toegestaan geweest. Max overreageert een beetje, had genoeg ruimte om in te halen zonder over de limiet te gaan. Als Kimi een straf had gehad omdat hij 'Max van de baan had geduwd' dan was er iets veel meer mis geweest met de stewards. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 15:07 |
Kimi trekt gewoon aan het stuur net voordat Max naar rechts gaat... maar misschien worden m'n ogen slecht? | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:09 |
Dat schijnt voordeel op te leveren in bochten. | |
BadderHaring | maandag 23 oktober 2017 @ 15:09 |
Ik ben het wel met je eens, over het stuk dat mensen te snel beledigd zijn. Absoluut en volledig waar. Maar dat betekent niet dat we alle fatsoensnormen dan maar over boord moeten gooien? Ik kan op straat iedere idioot die zich raar gedraagt wel uitschelden voor 'achterlijke kankerlijer', maar is dat dan ineens goed onder de verdediging dat mensen met kanker zich daardoor maar niet beledigd moeten voelen? Normaal doen en je proberen te verplaatsen in een ander is ook best een kunst. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 15:11 |
Tis geen drift battle ![]() En een gridstraf in Mexico was natuurlijk chiquer geweest dan deze farce van de FIA. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:14 |
Misschien stuurt hij iets te scherp in, maar volgens mij ligt hij op dat moment nog zeker voor. Daarnaast had Max ruim een wiel ruimte om de binnenkant van de bocht te nemen. Denk dat niemand bij de FIA het in zijn hoofd zou halen om Kimi een straf te geven omdat hij Max van de baan af zou duwen. Dan zou het einde echt zoek zijn. Zou een veel grotere aanfluiting zijn dan de straf die nu gegeven is, want die is binnen de huidige regelgeving gewoon terecht. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 15:20 |
Hij had inderdaad wat verder naar links gekund ja en ik zeg ook niet dat Kimi straf had moeten krijgen... tis van beiden gewoon een reactie met 250km/u+ en ik denk dat Max er geen extra voordeel aan heeft gehad. Persoonlijk denk ik dat hij (Max) heeft moeten liften na die kerb vanwege de bocht daarna omdat de hoek slechter werd door rechtdoor te gaan. Maar ja *theories* ![]() | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 15:21 |
daarom, het was gewoon niet handig van Max al kan ik zijn emotie wel begrijpen, z'n vader ging nog veel verder, dat FIA plaatje was gewoon superdom, dus ook buiten de baan is Max gelukkig de verstandigste van de twee | |
Klopkoek | maandag 23 oktober 2017 @ 15:21 |
Het blinde nationalisme van de NOS begint steeds meer op de Telegraaf te lijken. Met een overkill aan artikelen over hetzelfde onderwerp https://nos.nl/artikel/21(...)traf-verstappen.html https://nos.nl/artikel/21(...)e-doen-maar-wat.html https://nos.nl/artikel/21(...)moorden-de-race.html | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:33 |
Kijk nog eens op 32/33 seconde. Kimi zit daar met zijn achterband vlak langs de kerb. Daar is geen ruimte voor Max op het asfalt, terwijl hij er al deels naast zat. Hij wordt door Kimi dus naast de baan geduwd. Maar of het genoeg is voor een straf weet ik niet. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 15:38 |
Ze hadden beiden dezelfde straf moeten krijgen ![]() "5 second time penalty due to racing too hard!" doet me denken aan: https://speld.nl/2016/10/(...)-als-wedstrijd-ziet/ | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:38 |
Max gaat al veel eerder naar rechts voordat Kimi uberhaupt richting de binnenkant van de bocht gaat. En zelfs daar is er zeker nog ruimte voor een half wiel. Max gaat met een vol wiel over de witte streep heen. | |
daNpy | maandag 23 oktober 2017 @ 15:39 |
Vanaf de onboard van Max zie ik dat de initiële bochten lijn van Max idd gewoon op de baan was, Kimi snijd de bocht aan en knijpt en daarom wijken ze eigenlijk beide uit. Geen opzet in het spel van beide kanten. Max zijn pace was sowieso al sneller, je zag hem al heel wat bochten andere lijnen rijden om een gaatje te vinden. Echt ver gezocht om dit binnen 19 seconden(!) te gaan bestraffen. Kimi moest Vettel voorlaten want alleen trekt die het niet ![]() | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 15:41 |
Uhh nee Vettel was er toch wel voorbij gekomen op zijn nieuwere banden. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:44 |
Moment waarop Max naar rechts gaat:![]() Moment waarop Max over de witte lijnen gaat: ![]() Moment waarop Raikkonen dichtste bij binnenbocht is: ![]() Dit is chronologische volgorde. 0 bewijs dat Raikkonen Max naar binnen zou duwen. Dat doet hij helemaal zelf. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:45 |
Max wijkt uit omdat Kimi de bocht scherp aansnijdt. Zijn straf is dus imho terecht want hij heeft er voordeel van dat hij naast de baan zat. De vraag is alleen of Max er al ver genoeg naast zat om de bocht op te eisen of niet. Volgens mij moet je dan voorbij de helft van de andere auto zitten. In het eerste geval kan hij claimen van de baan geduwd te zijn (en rechtvaardigt het een,straf voor Kimi) in het tweede geval had hij de bocht moeten opgeven en had Kimi er voor gebleven. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 15:47 |
Kimi duwt helemaal niks hij is de voorste auto en neemt simpelweg de ideale lijn door de bocht en wijkt uiteindelijk uit als hij Max naast zich ziet. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:47 |
Elk volgend plaatje zit Kimi dichter bij de rand. Hoe wil je het anders noemen? Het is niet zo dat Kimi evenveel ruimte laat. | |
NeeOfTochJA | maandag 23 oktober 2017 @ 15:48 |
iemand nog een linkje naar de race met engels commentaar? | |
Evenstar | maandag 23 oktober 2017 @ 15:50 |
Dat is anticiperen met 250km/h grapjas ... Als Max zijn lijn had gehouden dan had hij bij dat laatste plaatje toch vol in de zijkant van Kimi gezeten? Eerste plaatje kan er nog een dikke auto tussen, tweede plaatje nog maar een halve, derde plaatje nog maar een kwart. Max zag dit aankomen dus ging hij naar binnen. Helaas te ver naar binnen. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:50 |
Het is lastig te zien in de plaatjes maar het is Max die eerder naar rechts gaat dan Kimi. Kimi neemt, zoals gezegd, de ideale lijn door de bocht. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:51 |
Ligt eraan hoever Max er al naast zit. Voorbij de helft is genoeg. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:51 |
Waarschijnlijk ja. Maar dan duwt Kimi hem toch niet de baan af? Kimi rijdt voor Max op dat moment. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:52 |
Nee, want op het tweede plaatje zit Kimi al dichter op de kerb. Max wijkt dus uit omdat Kimi dichterbij komt. | |
Evenstar | maandag 23 oktober 2017 @ 15:52 |
Oh nee, dat van de baan duwen is ook bullshit. Kimi schrok er zelf van. Hij had Max daar gewoon niet verwacht. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:52 |
| |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:53 |
Niet bewust nee, maar dat maakt niet uit. | |
Metalfreak | maandag 23 oktober 2017 @ 15:53 |
Nee, maar dat je "in the heat of the moment" eens wat roept als je vol adrenaline zit, lekker boeiend. Het is natuurlijk lekker makkelijk oordelen vanaf de bank met je ene hand in een zak chips en de andere hand in je broek, maar jou is niet net een podium ontnomen in de koningsklasse van de autosport. Je gaat je op dat moment niet verplaatsen in een ander, dat zal je echt aan je reet roesten. Ik vind schelden met kanker vooral voor niet-opgeleide tokkies, maar het is nog steeds een keuze om je daardoor beledigd te voelen. Ik haal dan mijn schouders op en denk dat het meer zegt over diegene dan over mij, maar ik ga daar niet ineens de kankerstichting bij betrekken. | |
Evenstar | maandag 23 oktober 2017 @ 15:53 |
Dat derde plaatje is voor mij bewijs dat hier geen straf had moeten komen eigenlijk. Als Max daar gewoon de bocht had genomen hadden wij waarschijnlijk een mega crash met 250km/h gehad. Kimi verwachtte Max daar niet, Max wist dit zelf ook wel en week alvast uit. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 15:53 |
^Dit, Kimi schrikt en stuurt naar links en Max daarop naar rechts. Resultaat was hoogstwaarschijnlijk hetzelfde geweest als hij niet de kerb had gepakt... maar ja, Max & fanbase pesten is een doelstelling van Connely & Co. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 15:55 |
Hij zit niet voorbij de helft. En gaat al van de baan af voordat dat gebeurt. Dit is de cap die ik het dichtste bij kan nemen, net voordat Max eraf gaat: ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 15:57 |
Hij gaat met vier wielen van de baan Kimi voorbij. dat mag niet en dus is de straf terecht. Mijn vraag is echter of Kimi hem ruimte had moeten geven of niet. | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 15:59 |
Het is geen plek voor inhaalacties, dus Kimi kon Max daar onmogelijk verwachten | |
DeeBee | maandag 23 oktober 2017 @ 16:00 |
Mooiste vind ik nog die verbazing bij Vettel: ‘hoe krijgt ‘ie hem er voorbij?! ![]() Dat toont wel aan dat er toch ook respect is en soort van een bewondering voor wat Max laat zien. En Max er zelfs na een aantal seizoen in blijft slagen de rest te verrassen met aparte moves... | |
Evenstar | maandag 23 oktober 2017 @ 16:02 |
Nee, maar zo zwart/wit zijn de regels dus niet, anders had iedereen straf moeten krijgen die er even af ging en zijn plek niet opgaf of had Hamilton zijn pole rondje moeten inleveren ... In dit geval reageren beide coureurs op een situatie en dat Verstappen daar van de baan voor moet is dan gewoon zo. Hij had hoe dan ook Kimi ingehaald daar. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:02 |
Het is inderdaad een bazenactie. Legaal of niet, dit is wel wat we willen zien. | |
daNpy | maandag 23 oktober 2017 @ 16:04 |
Omdat Max _veel_sneller was dan hem. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:05 |
Dat het inconsequent is van de FIA is een gegeven, maar dat hij voordeel had van van het van de baan gaan is gewoon zo, dus is zijn straf imho terecht. Dat anderen ook straf hadden moeten hebben, tja. En Kimi mag best de deur dichtgooien als Max er niet ver genoeg naast zit. Dat is racen. De vraag is alleen of dat zo was. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:06 |
Je ziet verscheidene coureurs ook niet meer de moeite nemen om Max achter zich te houden. Sterker nog, ze lijken soms aan de kant te gaan. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:07 |
Ja dat was wel bizar. Sainz en Ocon deze race toch? Was bijna alsof ze een blauwe vlag kregen. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:08 |
In IndyCar mag je niet reactief verdedigen, alleen pro-actief een lijn kiezen. Dan mag in de F1 wel meer. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:09 |
Alleen Bottas sputterde wat tegen. De rest ging hij makkelijk voorbij (ook vanwege z'n snellere auto natuurlijk). | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:11 |
Dat zie je op zich wel vaker. Het heeft weinig nut om keihard te verdedigen en je banden te verpesten in een wanhopige poging een veel snellere auto iets langer achter je te houden. | |
Asschen_sukar | maandag 23 oktober 2017 @ 16:11 |
In de indycar kan je dan ook je voorligger nog enigzins makkelijk benaderen zonder DRS te moeten gebruiken. Dus daar is het inhalen sowieso een stuk spannender. En het niet mogen verdedigen is wat mij betreft juist wel een goede regel, al zie ik er de charme ook wel weer van in. | |
klaasweetalles | maandag 23 oktober 2017 @ 16:21 |
ad.nl Ik wist gisteren dat dit eraan zat te komen | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 16:23 |
Pas dan ook consequent die regel toe en niet alleen bij Max. Dat er al zoveel regels zijn mbt inhalen bij F1 is al bizar. Als ik hier al die discussies zie van lijn afgaan wel of niet vraag ik me af of F1 in tegenstelling tot indycar nog wel met racen te maken heeft. Dit soort waanzin zie je bij indycar zelden. Pure racerij. Ieder ex F1 coureur van enige betekenis vind deze straf en al die regels compleet tegen het racen ingaan. Tja en of Kimi nu zo blij is met die derde plaats betwijfel ik. De inhaalactie blijft staan. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:24 |
Stichting Downsyndroom typeert haar leden dus als mongolen. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:24 |
Dat komt omdat ze meer ground-effect hebben dan in de F1. En voor 2018 wordt dat nog meer. Dus minder turbulente lucht achter de auto. | |
Wereldgozer | maandag 23 oktober 2017 @ 16:25 |
![]() Net zoals dat je met 'eikel' niet daadwerkelijk de paarse punt van je lans bedoelt. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:26 |
En ik maar denken dat het inwoners van Mongolië zijn. | |
Asschen_sukar | maandag 23 oktober 2017 @ 16:26 |
Helaas willen ze daar nog niet aan in de F1 ![]() ![]() | |
klaasweetalles | maandag 23 oktober 2017 @ 16:28 |
MAX vanavond live bij ziggo peptalk via facetime ben benieuwd of hij afstand gaat nemen van zijn woede-uitbarsting mongool live op tv ik denk dat hij excuses gaat maken dat hij zich met die termen heeft uitgelaten | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:29 |
Eens Valt wel mee. Zoals ik hierboven al zei, mag je in de IndyCar niet reactief verdedigen en hebben ze de afgelopen jaren ook al genoeg gezeik gehad over het wel of niet bestraffen van het over de witte lijn rijden bij het uitrijden van de pitsstraat. En mag je daar ook niet naast de baan inhalen. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:32 |
Denk dat hoe je het ook went of keert, naast de baan inhalen dient niet toegestaan te zijn. Liever dat ze het oplossen met een stuk gras of zand zodat straffen niet nodig is. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 16:32 |
Het zou er aan komen toen de regels voor 2014 werden gepresenteerd al is dat toen tegengehouden door de teams die liever verder wilden op basis van de toen geldende aero regels. Hopelijk brengt de werkgroep van Ross Brawn dit weer terug voor de regels van na 2020. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:34 |
Waarom zou hij? | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:35 |
Omdat hij een voorbeeldfunctie heeft. | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 16:36 |
Frank Lammers wist dit in december al. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:36 |
Zo'n vruchtje uit een boom toch? | |
Marsenal | maandag 23 oktober 2017 @ 16:37 |
Ach, een paar mensen die via het AD en sociale media laten weten dat ze het niet sjiek vinden, daar trekt de familie Verstappen zich niks van aan ![]() | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 16:37 |
Jack kennende kan Max z'n achterste alvast prepareren, die gaat er weer tot aan z'n elleboog in. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:37 |
En de moeder van dat mongooltje vindt het verder prima en kan wel relativeren. Verder ook onbelangrijk, maar toch. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:37 |
Juist, de discussie zou moeten gaan over de belachelijke manier waarop circuits tegenwoordig aangelegd worden met lappen asfalt aan de binnen- en buitenkant van de bochten. De parking van de Aldi is er niks bij. Fouten worden niet afgestraft op deze circuits en je krijgt eindeloos geneuzel over track limits. | |
Blik | maandag 23 oktober 2017 @ 16:37 |
Waarom niet, als die slim is doet die dat gewoon | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:38 |
Als Liberty een vinger in de pap heeft hier dan kan het terug komen. Als ik hier (woon in Noord-Amerika) naar een sport in het stadion ga en ik gebruik scheldwoorden in het aanmoedigen dan is er een grote kans dat ik het stadion uitgebonjourd word. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:39 |
Stel je niet aan. Hij moet zich gewoon met belangrijke zaken bezig houden en niet met wat er allemaal in al dan niet social media wordt gezegd. En dat doet hij over het algemeen genomen goed. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:40 |
Omdat even je excuses aanbieden heel veel werk is natuurlijk... "Max mag niet eens zijn excuses aanbieden van de anti-PoliCor brigade ![]() | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:40 |
Grappig trouwens dat de coureur die 20 jaar geleden te vergelijken was met Max, qua rijden, maar ook qua gedrag, nu zo'n zeikerd is geworden. Zou Max dat later ook worden? | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:41 |
Je biedt je excuses aan als je van mening bent dat je ergens fout mee hebt gezeten en je daar rot over voelt. Als je niet van mening bent dat je fout zat moet je geen excuses aan bieden. Ook al wil de hele Policorbrigade dat nog zo graag. Je kunt beter gewoon je zelf blijven. | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 16:41 |
Gewoon zeggen dat hij tevreden is met hoe ie gereden heeft, en dat alles wat gezegd moest worden gisteren al gezegd is, vooruit kijken. En natuurlijk het gebruikelijke 'we gaan het zien', op de vraag wat ie in Mexico gaat doen! | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 16:41 |
over wie heb je het nu? | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:41 |
Voorbeeldfunctie? Rij jij ook met 300 km/uur rond? Godver wat een betutteling weer, poehee hij zegt mongool. Wat erg!!!! | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:42 |
Geen idee? 20 jaar geleden kampioen. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:42 |
Niet erg, gewoon erg jammer. En dat is geen betutteling. Dat is goed met elkaar omgaan. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:43 |
Heeft Villeneuve zich al uitgesproken dan? | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 16:43 |
Jakkes? Vind je die op Max lijken qua rijstijl? | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:43 |
Nee hierover nog niet. Voorzover ik weet. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:44 |
Oja, niemand heeft Villeneuve nog woorden in de mond gelegd. Laten we hem er ook nog bijhalen en vertellen hoe erg hij Max haat. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:44 |
Stukje tolerantie, iemand zijn of haar emoties laten zonder er te zwaar aan te tillen. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:44 |
Zeker. Ook altijd op de limiet en zag gaten waar anderen ze niet zagen. | |
Wereldgozer | maandag 23 oktober 2017 @ 16:44 |
Volgens mij zit Kamplul er ter vervanging van de gezellige oom ![]() | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:45 |
En dan, vanuit dezelfde tolerantie, later even je excuses maken. Niet zo'n groot probleem, geen issue, geen PoliCor. Gewoon even sorry zeggen en iedereen is blij. | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 16:46 |
De jonge Villeneuve zeker wel. Hij was mijn favoriete rijder destijds in de indycar en F1. Ging ook zo nu en dan op een goede manier over de grens. Daarom viel hij mij tegen dat hij zoveel kritiek had op Max. Hij was niet anders. | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 16:47 |
Oh okee. Nee dan wordt het een gedegen journalistiek werkje, Sonja Barend-award waardig. Laatste keer dat hij er zat was het mensonterend, en kreeg ie bijna klappen van Dafne Schippers. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:47 |
![]() | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 16:48 |
OK waarschijnlijk was ik too Schumi biased to notice ![]() | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:48 |
Nope, niet iedereen blij. Je hebt mensen met het syndroom van down, je hebt inwoners van Mongolië, en je hebt mongolen. Mensen die de link ertussen zien die er niet is, zoeken spijkers op laag water. Dat dit überhaupt punt van discussie is, is eigenlijk al ridicuul. | |
klaasweetalles | maandag 23 oktober 2017 @ 16:48 |
max gaat sorry zeggen om het allemaal nog echter te laten lijken stort redbull en max 100000 euro op downsyndroon fonds | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:48 |
Op zich snap ik hun wel. Ze hebben baat bij de populariteit van Max en de interesse die hij genereert voor de F1. En voor het eerst in de historie hebben "we" een topcoureur dus laten we de man ook een beetje koesteren en de kritische kanttekeningen aan de buitenlandse pers overlaten. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:49 |
Helemaal mee eens. Ik kon zo van hem genieten vroeger. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:49 |
Ah, nu ga je dus ook ontkennen dat het woord Mongool als beledigende term wordt gebruikt voor mensen met het Syndroom van Down? Dit is geen discussie meer als je maar dingen blijft verzinnen. Hou op zeg. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:51 |
Helemaal oneens. Mensen kunnen veranderen en tot andere inzichten komen. Zeker met dingen die ze in 'the heat of the moment' zeggen. Hoop dat Max flink in je achting gaat zakken dan. Zou betekenen dat hij 100x volwassener is dan jij. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:51 |
"Downies" is het woord wat gebruikt wordt voor mensen met down syndroom. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:53 |
Ga ik deze ook maar weer eens ontkrachten: Villeneuve heeft vrij weinig kritiek gehad op Max. En als hij dat had was het gematigd en terecht. Paar dingen die hij heeft gezegd: 1. Het is slecht om jonge rijders tot de F1 toe te laten. 2. Max rijdt (reed) onbezonnen. Punt 1 heeft hij nog steeds redelijk gelijk. Zie Stroll bv. Hij heeft later ook toegegeven dat hij fout zat bij Max en dat hij (punt 2) nu stukken beter rijdt. Het probleem is dat elke NL website alles verkeerd gequote heeft en het heeft doen voorkomen alsof Villeneuve een hekel heeft aan Max. Dit is pertinent onwaar. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:53 |
Ook. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 16:54 |
De link met het woord mongool leg je helemaal zelf. | |
BeamofLight | maandag 23 oktober 2017 @ 16:55 |
totaal mee oneens. Of hij 4e of 3e wordt maakt geen zak uit. Hij is al de held door dit te halen vanaf p16. Gridstraf in Mexico maakt p1 onmogelijk. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 16:56 |
Nee, dat doet de maatschappij. Waar ik, en jij, onderdeel van zijn. Kijk, je mag vinden dat het woord gewoon gebruikt kan worden, maar onzin verkopen over de interpretatie slaat nergens op. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 16:56 |
Ah, dus als een aantal mensen het op die manier gebruiken, zal Max het zo ook wel hebben bedoelt? Max gebruikte het woord mongool om aan te geven dat die steward zich als een mongool gedroeg door hem die straf op leggen. Niet omdat die steward zich gedroeg als iemand met een chromosoom teveel. | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 16:58 |
Deze al gepost? Reactie Whiting. https://www.gpfans.com/nl(...)s-enige-die-afsneed/ Charlie Whiting: 'Verstappen was enige die afsneed' Vandaag, 16:16 Volgens racedirecteur Charlie Whiting waren er inderdaad meer coureurs die buiten de baan reden tijdens de Grand Prix van de VS. Max Verstappen is echter alsnog een uitzondering op de andere coureurs, omdat de Nederlander 'als enige minder afstand aflegde'. In gesprek met Auto Motor und Sport legt de 65-jarige Whiting uit dat er inderdaad meer coureurs waren die buiten de witte lijn raakten tijdens de race. Zij moesten volgens hem door het verlaten van de baan echter 'een langere afstand afleggen' waar Verstappen juist een kortere weg nam. Verstappen was volgens Whiting 'met alle wielen buiten de baan'. De Brit legt verder uit dat er in de bocht waar Verstappen inhaalde een 25 milimeter hoge kerb ligt, met slechts een meter uitloopvlak ernaast. Op andere gedeelten van de baan is dat uitloopvlak soms wel drie meter, volgens Whiting. Een verdere verklaring voor wat dat precies betekent in relatie tot de situatie van Max, wordt niet gegeven. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 17:01 |
lol hoe kan Max dan met vier wielen buiten de baan gekomen zijn als het uitloopvlak maar een meter breed zou zijn. | |
Asschen_sukar | maandag 23 oktober 2017 @ 17:02 |
Heeft ie denk ik liggen slapen tijdens de actie van Saintz. Door dit soort uitspraken maken ze zichzelf pas belachelijk. | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 17:03 |
Sainz passeerde niemand met die actie binnendoor | |
Blik | maandag 23 oktober 2017 @ 17:03 |
Gewoon omdat het netjes is richting mensen met down-syndroom. Zoveel moeite kost het niet en creeert weer goodwill. Je helemaal nergens iets van aantrekken is ook weer zo sneu | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:03 |
![]() | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 17:04 |
hij kan toch gewoon zeggen dat hij klootzak bedoelde, ook weer opgelost, tenzij er ook een bond van klootzakken is. | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 17:04 |
"...omdat de Nederlander 'als enige minder afstand aflegde'." Sainz legde precies diezelfde meters af... Heeft volgens Whiting, volgens zijn verklaring, niets met inhalen te maken. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 17:04 |
Dan nog klopt zijn uitspraak niet dat Max de enige was die afsneed. | |
Asschen_sukar | maandag 23 oktober 2017 @ 17:05 |
Gaat in dat bericht nergens over inhalen. Alleen over afsnijden ![]() | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:07 |
![]() En Lewis mag je ook al geen neger meer noemen. Wat mag er nog wel tegenwoordig... | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 17:08 |
Dit dus, opzouten met dat politieke correcte geleuter en iedereen die altijd maar meteen verontwaardigd is om zulke dingen. | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 17:09 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Cherna op 23-10-2017 17:11:13 ] | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 17:09 |
Schumacher dacht hetzelfde trucje uit te kunnen halen om Villeneuve van de titel te houden zoals bij Hill. Ditmaal elimineerde Schumacher zichzelf. Dit soort races vergeet je nooit. | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 17:10 |
OK, je hebt gelijk ![]() | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 17:10 |
Whiting maakt zich al het hele seizoen belachelijk door het negeren van de uitspraken van een ene Vettel. Tel daarbij op hoe inconsistent ze zijn en elk ander had allang ontslagen zijn daar. | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:12 |
Mijn favoriete F1 moment aller tijden! En daarna nog mensen die beweerden dat Schumacher niet naar rechts instuurde... | |
THEFXR | maandag 23 oktober 2017 @ 17:16 |
Lewis is gewoon neger, hoe moet ik hem anders noemen? | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:16 |
"Zwarte man" | |
BadderHaring | maandag 23 oktober 2017 @ 17:17 |
Afro-Anglicaan. | |
THEFXR | maandag 23 oktober 2017 @ 17:18 |
en de blanke zijn de witte mannen, dat was vroeger zo in Zuid- Afrika ![]() | |
Deckard | maandag 23 oktober 2017 @ 17:21 |
klinkt eng. Waarom niet bruine man? Ohnee dan is het weer een pvv-stemmer of een mof. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:21 |
![]() https://www.nrc.nl/nieuws(...)ger-12120127-a365534 Maar goed, ik ken zelf ook niet anders dan neger (negroïdeman) | |
klaasweetalles | maandag 23 oktober 2017 @ 17:21 |
heeft hij in mexico ook al straf? | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 17:22 |
Precies. Sinds de jaren 80 in het turbo tijdperk waar Ferrari met een turbo rondreed die niet aan de eisen voldeed en toch hun zin kregen omdat ze dreigden met een boycot en ze Ferrari maar hun zin gaven heb ik niets meer met Ferrari en hun rijders. Ik hoop dat Max nooit naar Ferrari zal gaan. Vreselijk team waar dat hele F1 circus omheen is gebouwd. | |
klaasweetalles | maandag 23 oktober 2017 @ 17:23 |
wat denk jezelf hij krijgt heel de wereld over zich heen en de volgende wedstrijd is hij er gewoon weer dus hij moet zichzelf eruit lullen | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:25 |
Haha, ik weet het ook niet meer. Tegenwoordig mag je dat woord ook niet meer zeggen. Terwijl alle negers elkaar gewoon nigga noemen. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:26 |
Vettel rijdt pas 10 jaar hoor. | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 17:28 |
Max heeft helemaal geen gridstraf in Mexico.. Waar komt die onzin toch vandaan, ze starten in Austin toch niet voor niets vanaf de 16e plaats met een nieuwe motor... | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:28 |
Jacques had de instelling 'ik rem toch lekker later dan jij', ook al was het al 30 meter tijd om de ankers uit te gooien. Heerlijke rijder. Beetje tuimelduiven, maar dan met 300+. | |
Donnie-Brasco | maandag 23 oktober 2017 @ 17:28 |
Lezen kneus, Whiting claimt dat Max de enige was die afsneed en daardoor minder meters maakte. En dat is dus gewoon niet waar, Sainz sneed ook af en maakte minder meters, Vettel ook. Volgens de redenatie van Charlie mag je dus niet buiten de baan komen als je daardoor minder meters maakt... dat hebben er meerdere gedaan. Hij probeert het te verklaren, maar hij lult zich alleen maar meer vast. Want eerst was het gaining an advantage, toen een lasting advantage en nu weer als je er minder meters doormaakt. | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 17:29 |
deed hij dat dan? ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:29 |
Nee, ze hadden hem ook een gridstraf kunnen geven voor Mexico ipv deze farce opzetten. | |
THEFXR | maandag 23 oktober 2017 @ 17:30 |
en een baanmarshal onder de grond | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 17:31 |
Oké. Ik zeg ook niet een hekel. Maar hij was niet anders. Villeneuve, Gerg Moore, Alonso, Alex Zanardi, Ocon en Max genoten of hebben nu mijn voorkeur. Alleen doe ik niet mee aan die Max gekte. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:31 |
Met alle respect voor de beste meneer. Maar dit is een beetje onzin. Die uitloopstrook was een auto breed en moet je dan daar ook niet neer leggen. Of die curb een stoeprand laten worden zodat er niet overheen gereden kan worden. En niet alleen aan de binnenkant, maar overal. En hij neemt het hier dus op voor die connelyrat. Jammer. | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 17:31 |
Buiten de baan komen, meer meters maken en hier voordeel uit halen doordat het netto sneller is mag dus wel. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:32 |
Lewis. | |
Red_85 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:33 |
Kan je over de la rosa dan ook zeggen. Had niet zo veel te maken met de rijstijl van de beste man. | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 17:34 |
De nu nog drievoudig wereldkampioen die in 2007 een titel weggooide, in 2008 met mazzel kampioen werd en vrijwel altijd in de beste auto gereden heeft, maar hier niet altijd het maximale uitgehaald heeft ![]() | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 17:36 |
Die hele pole lap van Hamilton zou niet eens geldig zijn geweest want die was ook buiten de baan in bocht 19. | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 17:36 |
Het beste publiek volgens Lewis![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:41 |
Ik mis Zandvoort? ![]() | |
Cherna | maandag 23 oktober 2017 @ 17:43 |
Het is dus niet consequent toepassen van hun eigen regels. Gaat nergens over als je nu ook nog gaat aangeven dat alle andere rijders meer meters hebben afgelegd. Dus maw je mag buiten de baan komen als je maar meer meters aflegd. Is dat weer een nieuwe regel?😁 | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 17:45 |
![]() Reactie van HAASpitmuur na geklaag van Grosjean. Hou je bek is. | |
Tarado | maandag 23 oktober 2017 @ 17:45 |
verder niets tegen hem maar zegt wel veel over statistieken | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 17:49 |
Max is gewoon te snel voor Kimi ![]() https://www.gpupdate.net/(...)-verstappen-attempt/ ook weer zo'n dingetje trouwens... fuel saving ![]() ![]() | |
bloodymary1 | maandag 23 oktober 2017 @ 17:50 |
Is wat? Of bedoel je eens. Houd je bek eens. | |
Donnie-Brasco | maandag 23 oktober 2017 @ 17:55 |
Zie je dus waarom die verklaring van whiting nergens opslaat ![]() Niet duidelijk, inconsistent... gewoon een grote rotzooi. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 18:06 |
Verstappen houdt de Formule 1 wel hot iig (zowel in positieve als negatieve zin). | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 18:12 |
Stil maar | |
PSVCL | maandag 23 oktober 2017 @ 18:12 |
Lol , nog steeds aan het janken? Uit is uit PUNT..net als in het voetbal , wanneer daar een wereld omhaal wordt gescoord maar achteraf via de videoref blijft dat de bal uit was voordat de voorzet was gegeven dan telt ie ook niet , hoe mooi de goal ook was. Deal with it | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 18:14 |
Nee, dat doen ze normaal gesproken alleen maar als diegene niet in/na de race bestraft kan worden. Bijvoorbeeld als de schuldige is uitgevallen voordat de straf ingelost is. Een tijdstraf tijdens/na de race is normaal. Alleen meestal duurt het wat langer voordat ze met zo'n uitspraak komen. Uigezonderd wanneer het Max tegen Ferrari betreft ![]() | |
zoem | maandag 23 oktober 2017 @ 18:22 |
Ach, elke race met een controverse blijft een beetje hangen tot het volgende raceweekend. Gelukkig is de GP van Mexico aankomend weekend al. | |
zoem | maandag 23 oktober 2017 @ 18:24 |
Ik las zojuist pas dat Max óók 1 strafpunt heeft gekregen naast de tijdstraf. Kan iemand die mij uitleggen, want ik snap de rationale daarachter totaal niet. Voelt als een natrappen van de stewards. | |
Blik | maandag 23 oktober 2017 @ 18:24 |
De meesten zijn het er over eens dat het prima is dat Verstappen die straf krijgt, maar dan moet iedereen die buiten de lijnen heeft gereden en er een voordeel uit gehaald heeft ook een straf krijgen. Maar als je een beetje gelezen had, had je die conclusie ook zelf kunnen trekken natuurlijk | |
BeamofLight | maandag 23 oktober 2017 @ 18:25 |
daarom is die 3->4 alleen maar goed Hoeft niemand iets te boeien | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 18:28 |
Op naar Mexico, nieuw weekend, nieuwe Max-controverse. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 18:29 |
Hopelijk weer een Max Vettel momentje. HAM die uitvalt en Max die voor Vettel eindigt, waardoor HAM als nog het WK wint in Mexico ![]() | |
Wuwwa | maandag 23 oktober 2017 @ 18:30 |
Vettel die z'n voorvleugel stuk rijdt omdat Max agressief instuurt incoming. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 18:31 |
Omdat ze dat tegenwoordig bij elke straf doen. Magnussen en Stroll kregen er ook één voor het blokken tijdens de kwalificatie. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 18:33 |
Hebben ze al iets gedaan aan die afkorting over het gras in Mexico? ![]() | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 18:35 |
Ja asfalt zodat de autos niet meer beschadigen. | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 18:37 |
Dit is natuurlijk niet echt een Max-controverse maar meer een wedstrijdleiding-controverse. | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 18:38 |
Hoe kan HAM uitvallen en alsnog kampioen worden? of mis ik iets? | |
Sinister-D- | maandag 23 oktober 2017 @ 18:41 |
Kvyat weer de laan uit. https://m.gpupdate.net/nl(...)racet-ook-in-mexico/ Winst Max in Mexico incoming ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 18:41 |
66 punten voor Vettel met nog 3 races te gaan. Max 75 punten te verdienen, dus als Vettel niet 17 punten of meer pakt op Hamilton is Hamilton in Mexico al kampioen. | |
Blaadjes | maandag 23 oktober 2017 @ 18:41 |
In Mexico zijn ook wel wat plekken waar je kan proberen vals te spelen Door de bocht af te snijden? | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 18:43 |
Dit inderdaad, als Vettel dus derde wordt en HAM uitvalt, is HAM Wereldkampioen in Mexico. Zou niet eens zo'n hele gekke uitslag zijn, BOT/VER/VET. ![]() | |
Themeparktommy | maandag 23 oktober 2017 @ 18:43 |
Ah duidelijk! | |
franklop | maandag 23 oktober 2017 @ 18:48 |
Ben vooral pa Verstappen en opa Verstappen zat in de media... | |
WSTVLTRN12 | maandag 23 oktober 2017 @ 18:49 |
Ja die kunnen voortaan beter hun muil houden. Die Kvyat 😄 | |
Funzel | maandag 23 oktober 2017 @ 18:49 |
Overigens in Mexico Kvyat weer uit de Toro Rosso, Hartley en Gasly rijden volgend weekend. Wel opvallend, net nu Kvyat weer in de punten eindigde. | |
BadderHaring | maandag 23 oktober 2017 @ 18:50 |
Zo zie je maar weer dat Racesport echt iets is voor Tokkies met te veel zwart geld. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 18:54 |
Mwoah, denk dat Max een van de weinige is die voorlopig geen eigen geld mee hoeft te nemen naar een team. Beetje variatie is ook prima, beter dan zo'n figuren zoals Stroll, waarvan papa alles betaald om z'n zoon van de straat te houden. Als alleen de elite in die auto's zou zitten, zou je ook alleen hockey publiek krijgen, en dat is nog erger dan tokkies ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 23 oktober 2017 @ 18:56 |
Kvyat kan beter een andere raceklasse gaan zoeken onderhand. | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 18:57 |
Lol! Als ik Kvyat was zou ik per direct iets anders gaan doen ![]() | |
Funzel | maandag 23 oktober 2017 @ 18:57 |
Ja lijkt mij ook. Lekker WEC of Indycar. | |
Lokale_Notabele | maandag 23 oktober 2017 @ 19:00 |
lol waar heb je het allemaal over -nee-? "Uit is uit" haha wat een giller. Dadelijk begin je nog over tennis. Schatting dat je mee wilt praten hoor maar het slaat nergens op wat je allemaal uitkraamt. [ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 23-10-2017 19:03:37 (niet op de man spelen aub) ] | |
Deckard | maandag 23 oktober 2017 @ 19:02 |
Voetbal is voor de simpele zielen. Die zitten volgens mij nog steeds vaak te jankballen om cups die ze niet hebben gehaald. | |
daNpy | maandag 23 oktober 2017 @ 19:05 |
Fixed | |
daNpy | maandag 23 oktober 2017 @ 19:10 |
Inderdaad ja. Eerst is het "voordeel halen", maar dat kan ineens alleen binnendoor. De mensen die buitenom meer snelheid mee konden nemen en daar voordeel uit haalden deden dus niets fout? Hou op met dat ge-draaikont en - hou iedereen aan de regels; of - hou op met flauwekul regels; en/of - maak de circuits zo dat buiten de baan gaan nadelig is voor degene die daar komt. Mocht er iemand buiten de baan geduwd worden, heeft de straf voor de "duwer" ook weer zin. Max heeft eerder dit jaar al aangetoond dat een 10 seconde penalty voor het eraf 'beuken' van iemand geen zak uitmaakt want hij rijdt daarna gewoon terug naar voren met een dikke afstand ![]() | |
Sjemmert | maandag 23 oktober 2017 @ 19:12 |
Maarja aangezien die van Max dus illegaal was deze maar verklaren tot actie van de race ? | |
daNpy | maandag 23 oktober 2017 @ 19:15 |
Brandstof besparen? We zitten toch niet naar de Prius-trofee te kijken of wel ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 19:17 |
Ze willen zo weinig mogelijk peut meenemen, omdat ze berekend hebben dat dit tot op zekere hoogte sneller is. Ferrari zat gisteren iets te marginaal. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 19:18 |
Brandstof besparen is van alle tijden. Zelfs in het bijtank-tijdperk. | |
PSVCL | maandag 23 oktober 2017 @ 19:18 |
Het is dan ook gewoon simpel ,je moet het niet moeilijker maken dan het is.. UIT = UIT 4 banden buiten de baan mag niet. | |
Peterselieman | maandag 23 oktober 2017 @ 19:19 |
behalve als je erdoor meer meters maakt. Dan maakt het niet uit | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 19:19 |
Daar zeikt toch niemand over ![]() | |
PSVCL | maandag 23 oktober 2017 @ 19:20 |
Calimero gedrag dus , nog zieliger | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 19:20 |
Don't feed the troll. | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 19:22 |
Ook illegaal, Sainz komt op 0:43 ook met 4 wielen buiten de baan ![]() | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 19:23 |
Tot dat Ajax/Feyenoord meer penalty's mee krijgen dan PSV ![]() | |
Gezicht | maandag 23 oktober 2017 @ 19:23 |
Kvyat dus toch weer gewipt voor Mexico ![]() Heb wel een beetje met hem te doen. Ook niet logisch om twee rookies in de auto te zetten. Maar dus wel een overwinning voor Verstappen. ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 19:23 |
Eigenlijk best bizar, eigenlijk mag je dus de hele strook asfalt erachter gebruiken als het jou beter uitkomt en daardoor sneller bent ![]() | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 19:25 |
Hij maakt meer meters, dus dat mag ![]() | |
PSVCL | maandag 23 oktober 2017 @ 19:27 |
Gebeurd ook | |
Asschen_sukar | maandag 23 oktober 2017 @ 19:27 |
Terwijl hij helemaal niet slecht reed dit weekend ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 19:28 |
Williams test nieuwe drivers in een oudere auto op een random circuit, STR doet het gewoon inseason tijdens de race ![]() | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 19:31 |
Maar dan kun je toch ook meer momentum halen uit de bocht en zo met hogere snelheid je weg vervolgen? | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 19:34 |
Hoezo dat dan? Buiten de baan is buiten de baan vind ik, sowieso kan je als je wijder gaat meer snelheid meenemen. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 19:34 |
Calimero gedrag zeg.. | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 19:45 |
Dat is de uitleg van Whiting he... | |
Sjemmert | maandag 23 oktober 2017 @ 19:45 |
Op de exit ja niet op de apex. | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 19:45 |
Klopt, de uitleg van Whiting is dan ook bullcrap.. | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 19:47 |
En kan zich zo beter posiotioneren voor de volgende aanval.. Maar nee, volgens Whiting had SAI geen voordeel want hij maakt meer meters.. ![]() | |
Klummie | maandag 23 oktober 2017 @ 19:51 |
![]() | |
DKUp | maandag 23 oktober 2017 @ 19:51 |
Amazing teammate ![]() | |
Sjemmert | maandag 23 oktober 2017 @ 19:54 |
Hoe veel voordeel denk je nou serieus dat Sainz heeft gehad van die 20cm die die daar buiten de baan gaat. Je vind toch niet serieus dat Sainz hiervoor bestraft had moeten worden ? | |
Donnie-Brasco | maandag 23 oktober 2017 @ 19:56 |
RIP kvyat | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 19:59 |
Doet er niet toe, buiten de baan is buiten de baan. Of je bestraft iedereen of niemand. Helemaal als het racen/ontwijken is. Nee oke. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 20:00 |
Racen gaat om tienden van secondes, en die haalt hij daar echt wel uit. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 20:01 |
Mensen halen er hier alleen maar irrelevante argumenten bij om de "Max-oogkleppen" maar zoveel mogelijk in stand te houden. Dit is nog degene die het meeste hout snijdt. Maar zoals je zegt: weinig voordeel van Sainz hier, en hij was er al flink voorbij ook. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 20:05 |
Hij neemt dus teveel snelheid mee omdat hij de bocht niet kan halen. Hij heeft er dus voordeel van. | |
Sjemmert | maandag 23 oktober 2017 @ 20:06 |
Inderdaad zeg. Prachtige actie van Sainz op Perez. Racecraft technisch nog mooier dan Max op Kimi imo. Maar blijkbaar is iedereen nog te mad om het kunnen appreciëren. | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 20:06 |
Als alle grote namen van de geschiedenis van de formule 1 op de bres springen voor Max dan is het me wel duidelijk wie er "Max-oogkleppen" op heeft. Jullie wurmen je in de meest onmogelijke hoeken om te proberen je onhoudbare standpunt overeind te houden. Je hoeft geen fan te zijn maar je kunt toch wel toegeven dat in dit specifieke geval de wedstrijdleiding fout zat? | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 20:07 |
Typisch dat er altijd bullshit bij wordt gehaald als het om Max gaat. Regels zijn regels en buiten de baan is buiten de baan. Hamiltons pole rondje was ook buiten de baan Sainz was buiten de baan, Bottas haalt Ricciardo in buiten de baan. En als Max dan als enige bestraft wordt dan zijn het opeens fanboy oogkleppen? Zout serieus toch een eind heen met dit soort onzin. | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:08 |
Ik vind dat niemand bestraft had moeten worden of iedereen. Het is ongelofelijk inconsequent en met zijn uitleg maakt Whiting het er niet beter op... En SAI had wel degelijk een voordeel.. | |
Tinos85 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:09 |
Kijkend naar de afgelopen races zie ik Bottas winnen/voor Vettel of Verstappen eindigen. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 20:11 |
Jawel, zijn uitleg maakt het duidelijker. Het gaat erom of het voordeel oplevert. Dat is bij Max duidelijker dan het bij Sainz was. Heb het geval Hamilton in pole lap niet bekeken. Hier van vorig jaar Mexico: https://www.motorsport.co(...)n-1-sanction-845383/ De regels zijn redelijk eenduidig toegepast. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:12 |
Bazenreactie van Max op Ziggo zojuist ![]() | |
Fer | maandag 23 oktober 2017 @ 20:12 |
Zou het niet een complot zijn? Ik bedoel, wat zou er gebeurt zijn als Max op het podium van de Champagne had genipt? | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 20:14 |
Ik denk dat ie direct dronken en verslaafd was neergevallen. Dat moest natuurlijk voorkomen worden. ![]() | |
Metalfreak | maandag 23 oktober 2017 @ 20:14 |
Inderdaad! ![]() | |
Deckard | maandag 23 oktober 2017 @ 20:14 |
Gaat niet om het voordeel, de regels dienen worden toegepast. Wat zeg je? Oh de regels maken nu ineens niet meer uit. ![]() | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 20:15 |
Maar als Max met een M16 op het podium had gestaan was er niets aan de hand geweest ![]() | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 20:16 |
Wat gebeurde er? | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:17 |
Nee, dat zijn ze niet, en al helemaal niet consequent. Deze hele "maar die maakten meer meters"-onzin is bullcrap. In de racerij kun je gemakkelijk meer meters rijden en toch een voordeel hebben. Het is een onzin-uitleg om te "verklaren" waarom ze met meerdere maten gemeten hebben gisteren. Daarnaast is de beslissing voor een straf binnen 3 minuten genomen, zonder dat er een team een protest heeft ingediend en zonder dat er met de coureurs gesproken is. Verder is Max zowat het podium afgesleurd (ok, nog net niet). Dat allemaal is tegen de afspraken die de FIA met de teams heeft gemaakt na Mexico vorig jaar in. Waar overigens dezelfde coureur het bokje was. Dit is niet goed te praten. | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:18 |
Vertel... | |
NewHorizon | maandag 23 oktober 2017 @ 20:19 |
‘Maakt meer meters’ is natuurlijk complete onzin. Dan zouden alle coureurs altijd de kortste route rijden op de baan omdat dat de minste meters zijn ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:20 |
Kan iemand ons ook even inlichten? Bvd! | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 20:21 |
19second, dat zat er tussen het 'Under investigation' en het uitdelen van de straf. | |
sasquatsch | maandag 23 oktober 2017 @ 20:21 |
Verstappen wint want Kvyat rijdt niet. | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:22 |
Kampkneus zei dat er aanstoot werd genomen aan het mongool dat Max gebruikte. Een moeder van een kind. Max zei niks, en toen zei die dikke: "je bedoelde natuurlijk lul of lulhannes". Zijn er dan geen mensen die daar aanstoot aan nemen? reageerde Max daarop. Ff later zei Kamkneus of Raikkonen nog iets had gezegd tegen Max. Max zegt: "zegt hij ooit iets dan"? En maakte ook nog een opmerking over de zonnebril. | |
AMDB | maandag 23 oktober 2017 @ 20:22 |
Oh mijn god, de domheid hier houdt niet op. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 20:24 |
Terechte opmerking van hem dat mensen altijd wel aanstoot nemen van wat je zegt over een ander. | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 20:24 |
Ik zie de andere 2 coureurs graag rijden maar het had idd logischer geweest om Kvyat te selecteren. Het team gaat ook niet echt netjes met hem om vind ik. Een behandeling als deze verdiend ie niet. ![]() | |
SnowOokami | maandag 23 oktober 2017 @ 20:25 |
eh, Kamphuys @ Peptalk? ![]() | |
tja77 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:25 |
Geen sjek nee. | |
lord_bono | maandag 23 oktober 2017 @ 20:26 |
Inderdaad, die Nieuw-Zeelander heeft gisteren de hele race achteraan gereden. Kvyat heeft zeker fouten gemaakt, maar dit slaat nergens op natuurlijk. | |
beantherio | maandag 23 oktober 2017 @ 20:27 |
Heeft ie niets geleerd van die situatie met Massa eerder dit jaar? Op dit soort dingen kun je op een gegeven moment afgerekend worden. En die momenten komen altijd onverwacht en altijd op een onhandige tijd. ![]() | |
S95Sedan | maandag 23 oktober 2017 @ 20:27 |
Hier pik. Wat tijden. ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 23 oktober 2017 @ 20:27 |
Hij heet Kamphues meen ik. Maar wat zei Max nou? |