Succes met het aan- en uitzetten van kercentrales, ongeacht of er wind is.quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Netstabiliteit is balans tussen productie en vraag.
Succes met het aanzetten van de wind voor de molens
Geen idee. Jij wel?quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan laad men hem op zoals vandaag lekker warm, valt de nacht in koelt dus sterk af, gaat men van 100% accu lading naar hoeveel procent?
Heb jij de luxe van een eigen oprit?quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wat te complex over denkt. Je plugt hem default in als je niet rijdt, that's it. Zal niet overal gaan, maar op veel plekken ook wel. Het hoeft niet 100% te dekken, en je hoeft hem niet leeg te laten lopen. (Stel dat er 50kWh opgeslagen kan worden, dan zou je bv slechts 10kWh bufferen oid, genoeg voor een huishouden voor een dag.)
Helaas niet. Zoals ik al zei zal het op veel plekken niet op gaan.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:01 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Heb jij de luxe van een eigen oprit?
Dus alleen weer een speeltje voor de bovenmodalen.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Helaas niet. Zoals ik al zei zal het op veel plekken niet op gaan.
Beetje rare reactie. Een deel van het probleem met wind- en zonne-energie is netstabiliteit. Dat kan deels opgelost worden doordat elektrische auto's kunnen terugleveren aan het net. Je doet nu net alsof die deeloplossing een of ander politiek cadeautje zou zijn voor bovenmodalen.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus alleen weer een speeltje voor de bovenmodalen.
Aangezien we hier in POL zitten: links vraagt zich af waarom de popolistische partijen zo groeien. Dit is dus een voorbeeld. Van oudsher vertegenwoordigde links de belangen van de arbeider. Maar ja die arbeider rookt, heeft een huisdier, drinkt, eet vlees, rijdt auto en heeft 's zomers een goedkope vliegvakantie.
En dan wordt het vreemd gevonden dat die kiezer wegloopt.
Maar die arbeider wil vervolgens wel een pak belastingcenten in kerncentrales stoppen?quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Aangezien we hier in POL zitten: links vraagt zich af waarom de populistische partijen zo groeien. Dit is dus een voorbeeld. Van oudsher vertegenwoordigde links de belangen van de arbeider. Maar ja die arbeider rookt, heeft een huisdier, drinkt, eet vlees, rijdt auto en heeft 's zomers een goedkope vliegvakantie.
Elektrische wagens zijn toch al niet goedkoop. Bovendien zal er vast een relatie bestaan tussen inkomen en energieverbruik, dus wat is er op tegen om daar te beginnen?quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Wat een domme reactie, ik kan echt niet anders zeggen.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Aangezien we hier in POL zitten: links vraagt zich af waarom de populistische partijen zo groeien. Dit is dus een voorbeeld. Van oudsher vertegenwoordigde links de belangen van de arbeider. Maar ja die arbeider rookt, heeft een huisdier, drinkt, eet vlees, rijdt auto en heeft 's zomers een goedkope vliegvakantie.
In Frankrijk hebben ze daar geen moeite mee, terwijl daar vrijwel alle stroom uit kerncentrales komt. Hoe ga jij het regelen als 90% van je stroom uit windmolens komt?quote:Op zondag 15 oktober 2017 15:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Succes met het aan- en uitzetten van kercentrales, ongeacht of er wind is.
Het klopt dat windmolens niet aangezet kunnen worden als er geen wind is. Maar ze zijn alsnog een heel stuk flexibeler dan kernreactoren.
vanaf 2030 zal je er toch aan moetenquote:Op zondag 15 oktober 2017 16:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Elektrische wagens zijn toch al niet goedkoop.
Ik kan me niet voorstellen dat ze in Frankrijk aan de hand van de vraag kerncentrales aan- en uitzetten. Zo werken die dingen gewoon niet.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Frankrijk hebben ze daar geen moeite mee, terwijl daar vrijwel alle stroom uit kerncentrales komt. Hoe ga jij het regelen als 90% van je stroom uit windmolens komt?
Men verwacht momenteel dat elektrische auto's rond 2022 ongeveer evenveel kosten als auto's met een verbrandingsmotor. Prima ontwikkeling, maar tot die tijd zijn elektrische auto's toch vooral voor de hogere inkomens.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
vanaf 2030 zal je er toch aan moeten
Frankrijk exporteert dan ook veel stroom naar andere EU landen zoals Nederland en het VK.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze in Frankrijk aan de hand van de vraag kerncentrales aan- en uitzetten. Zo werken die dingen gewoon niet.
Zoals eerder gezegd: kerncentrales zijn prima om te voorzien in baseline vraag in bewoonde en industriele gebieden. Maar piek/dal fluctuaties kun je er echt niet mee opvangen. Dat kunnen ze ook in Frankrijk niet.
Dat gaat aardig snel.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:22 schreef Molurus het volgende:
[..]
Men verwacht momenteel dat elektrische auto's rond 2022 ongeveer evenveel kosten als auto's met een verbrandingsmotor. Prima ontwikkeling, maar tot die tijd zijn elektrische auto's toch vooral voor de hogere inkomens.
Maar beantwoord de vraag eensquote:Op zondag 15 oktober 2017 16:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze in Frankrijk aan de hand van de vraag kerncentrales aan- en uitzetten. Zo werken die dingen gewoon niet.
Zoals eerder gezegd: kerncentrales zijn prima om te voorzien in baseline vraag in bewoonde en industriele gebieden. Maar piek/dal fluctuaties kun je er echt niet mee opvangen. Dat kunnen ze ook in Frankrijk niet.
Nu weet ik niet exact hoeveel er geexporteerd wordt, maar het transporteren van elektriciteit over grotere afstanden is alles behalve ideaal. Zeker niet als je dat doet op momenten dat je overschot hebt. (Als de vraag in Frankrijk laag is dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de vraag ook laag is in andere landen.)quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Frankrijk exporteert dan ook veel stroom naar andere EU landen zoals Nederland en het VK.
Waarom wil je dat ik die vraag beantwoord? Stel ik voor om alleen windmolens te gebruiken ofzo?quote:
De fransen gebruiken waarschijnlijk hun stuwmeren die ze volpompen bij overproductie en leeg laten lopen bij plotse pieken.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nu weet ik niet exact hoeveel er geexporteerd wordt, maar het transporteren van elektriciteit over grotere afstanden is alles behalve ideaal. Zeker niet als je dat doet op momenten dat je overschot hebt. (Als de vraag in Frankrijk laag is dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de vraag ook laag is in andere landen.)
Jij maakte de claim dat het met windmolens zo flexibel en gemakkelijk is, ik vraag je gewoon dit uit te leggenquote:Op zondag 15 oktober 2017 16:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Waarom wil je dat ik die vraag beantwoord? Stel ik voor om alleen windmolens te gebruiken ofzo?
Het lijkt me een nogal onzinnige vraag eigenlijk.
De afstand over het Kanaal is niet zo heel groot en van Frankrijk naar Belgie en Nederland is ook geen enorme afstand, vergeet niet dat de meeste kerncentrales aan de grenzen en kust van Frankrijk staan.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nu weet ik niet exact hoeveel er geexporteerd wordt, maar het transporteren van elektriciteit over grotere afstanden is alles behalve ideaal. Zeker niet als je dat doet op momenten dat je overschot hebt. (Als de vraag in Frankrijk laag is dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de vraag ook laag is in andere landen.)
Dat had ik volgens mij al uitgelegd, maar nog maar een keer:quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij maakte de claim dat het met windmolens zo flexibel en gemakkelijk is, ik vraag je gewoon dit uit te leggen
Vertel, hoe doe je dat, dat was de vraag.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het gaat om bijsturen en inspelen op de vraag naar elektriciteit zijn andere bronnen, zoals windmolens en PV panelen, veel geschikter omdat je die wel naar behoeven kunt bijschakelen. Niet altijd, maar vaak wel.
Windmolens kunnen en worden stilgezet.quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, hoe doe je dat, dat was de vraag.
Je zal je vraag toch iets duidelijker moeten stellen vrees ik. Wat is het precies dat je niet begrijpt?quote:Op zondag 15 oktober 2017 16:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, hoe doe je dat, dat was de vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |