abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 juli 2018 @ 10:45:58 #76
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180509430
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Krijg die altijd gewoon van mijn zus of mijn oom (zijn beide imker) zo moeilijk is het dus niet ;)
Als je de juiste contacten hebt en/of daar specifiek naar op zoek gaat wel te doen. Maar ik verbaas me er gewoon over dat het in geen enkele supermarkt wordt verkocht, terwijl ze daar toch zeker 40 soorten honing verkopen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 11:13:22 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_180510027
Waarom is dat eigenlijk, die vermenging met supermarkt honing?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180534919
Ik heb vorige week een insectenhotel opgehangen. Hoe lang duurt het meestal voor ze ze vinden?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180551502
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom is dat eigenlijk, die vermenging met supermarkt honing?
Vermening ook wel nephoning genoemd.
Nephoning krijg je als je bijen bijvoert met suikerwater en daarna honing oogst. Het kan zijn dat bijen te weinig nectar vinden in hun omgeving of dat het een periode koud of nat weer is (bijen vliegen niet als het onder de +/- 12 graden is of als het regent).
Als de imker namelijk honing gaat oogsten (de gevulde raten uit de kast haalt), bestaat de honing dus deels uit suiker!

Als je honing in de supermarkt koopt zie je er vaak op staan dat het uit EG en niet-EG landen komt. De EG landen zijn bv Duitsland, Nederland, Zweden enzovoort en de niet EG-landen zijn landen als China, Argentinië, Mexico, Chili, waarvan Argentinië de grootste exporteur is. Wat hierbij het probleem is, is dat de honing uit niet EG-landen niet altijd van een goede kwaliteit is. Dit zijn vaak landen die bijonvriendelijk honing produceren en dus ook suiker bijvoeren om de productie te verhogen. Daarnaast zijn er verhalen dat bv China antibiotica aan de bijen geeft en dit komt dan ook in de honing terecht. China heeft ook een tijdje een exportverbod van honing gehad omdat de kwaliteit niet goed was, maar nu mogen ze wel weer exporteren. Zoals met veel producten geldt dus ook voor honing: hoe goedkoper hoe meer bedacht je moet zijn op de kwaliteit.

Bron https://voedzo.nl/geen-suiker/honing-hoe-zit-het-nu-eigenlijk/
pi_180612488
https://apismellifera.io/

Interessant voor iedereen die een eigen bijenkast wil adopteren en de honing daarvan (Roemenië) zelf wil ontvangen. Het platform is nog niet live, geduld is een schone zaak, maar er wordt aan gewerkt.

Uitgebreide uitleg: https://apismellifera.io/wp-content/uploads/Apis_whitepaper.pdf
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 19:32:43 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_180614149
Ons tweede insectenhotel begint ook bewoners te krijgen *O* het zijn anders soort bijtjes, niet de fluffy wolletjes die in het andere hotel zitten, maar meer slanke bijtjes die de buisjes ook op een andere manier dichtmaken. Morgen eens foto's maken!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 juli 2018 @ 19:56:39 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180659206
Mocht iemand zaad of speldjes willen bestellen, dat kan vanaf nu rechtstreeks bij mij. Graag pm of DM, dan krijg je van mij de rekeninggegevens door, en zodra ik doorgekregen heb dat de betaling binnen is, gaan de vloppen op de post!

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ons tweede insectenhotel begint ook bewoners te krijgen *O* het zijn anders soort bijtjes, niet de fluffy wolletjes die in het andere hotel zitten, maar meer slanke bijtjes die de buisjes ook op een andere manier dichtmaken. Morgen eens foto's maken!
al foto's gemaakt? <3
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 juli 2018 @ 00:18:39 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180710328
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:43:07 #84
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180726221
quote:
:(

Zijn er nog voldoende fondsen om deze imkers te steunen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 juli 2018 @ 19:45:16 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180726265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

:(

Zijn er nog voldoende fondsen om deze imkers te steunen?
We proberen te doen wat we kunnen, maar de volledige schade dekken is helaas (nog) niet mogelijk. We zijn sowieso met Imker John (uit brielle) in gepsrek, maar hoe groot de exacte schade is kon hij nog niet aangeven, aangezien ze de volken eerst tot rust willen laten komen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:50:53 #86
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180726395
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

We proberen te doen wat we kunnen, maar de volledige schade dekken is helaas (nog) niet mogelijk. We zijn sowieso met Imker John (uit brielle) in gepsrek, maar hoe groot de exacte schade is kon hij nog niet aangeven, aangezien ze de volken eerst tot rust willen laten komen.
Mocht dat eenmaal een beetje duidelijk worden en mochten de reserves van stichting BZZ tekort schieten om deze imkers te helpen dan zou ik ieg wel (weer) wat willen doneren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 juli 2018 @ 19:58:10 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180726597
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mocht dat eenmaal een beetje duidelijk worden en mochten de reserves van stichting BZZ tekort schieten om deze imkers te helpen dan zou ik ieg wel (weer) wat willen doneren.
^O^
tof om te horen. Ik kan je op voorhand sowieso al wel vertellen dat de reservers van BZZ onvoldoende zijn om beide imkers te kunnen helpen. Vandaar ook dat we de imker uit Geervliet nog niet benaderd hebben. Het was imker John die ons op dat bericht wees, toen we met hem in gesprek waren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:00:00 #88
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180726665
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

^O^
tof om te horen. Ik kan je op voorhand sowieso al wel vertellen dat de reservers van BZZ onvoldoende zijn om beide imkers te kunnen helpen. Vandaar ook dat we de imker uit Geervliet nog niet benaderd hebben. Het was imker John die ons op dat bericht wees, toen we met hem in gesprek waren.
In dat geval: waar kan de donatie heen?

Edit: nvm, al gevonden op de website. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 juli 2018 @ 20:03:53 #89
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180726765
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

In dat geval: waar kan de donatie heen?
http://bijenzonderzorgen.nl/doneren/ Hier vind je alles!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 25 juli 2018 @ 20:06:44 #90
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180726837
quote:
99s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

http://bijenzonderzorgen.nl/doneren/ Hier vind je alles!
Done!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 juli 2018 @ 20:11:09 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_180726948
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Done!
O+ O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_180740589
Hier ook ( weer).
Succes met je bijen taak. w/
pi_180954005
https://www.nederlandzoem(...)paign=nederlandzoemt
Op 10 plaatsen in Nederland. w/ Nederland zoemt...
....
Een leven lang graven, schuieren, braken, behangen en tussendoor: bestuiven. Véél bestuiven. Wilde bijen spelen een heel belangrijke rol in de bestuiving van onze landbouw- en fruitgewassen. Toch zijn het onbekende, onbeminde beestjes. Hoogste tijd dus voor een ode aan de wilde bijen!

In de expositie wanen bezoekers zichzelf een bij en leren zo van alles over deze wonderlijke insecten. Sjouwen met stuifmeel, rondlopen in een dik behaarde jas of de weg vinden in een bloem: het leven van bijen gaat niet over rozen!....
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:24:31 #94
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181609155
Vroege Vogels uitzending over Bijenbevruchtingsstation Vlieland


Tussen 1:58 en 2:00 is mijn moeder te zien.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_181609700
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:24 schreef knokkels het volgende:
Vroege Vogels uitzending over Bijenbevruchtingsstation Vlieland


Tussen 1:58 en 2:00 is mijn moeder te zien.
ze is een knuffelbijenhouder :)
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:46:47 #96
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181609972
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze is een knuffelbijenhouder :)
Mwoah :P
Dat wil ik niet heel zeker zeggen hoor :)
Ik heb wel eens bij de bijenkast gestaan waar de bijen nogal geïrriteerd waren. :P
Maar dat was niet op Vlieland.
Ik stond niet in de vluchtopening overigens, dat deed een vriend van me wel een keer.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_181610013
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:46 schreef knokkels het volgende:

[..]

Mwoah :P
Dat wil ik niet heel zeker zeggen hoor :)
Ik heb wel eens bij de bijenkast gestaan waar de bijen nogal geïrriteerd waren. :P
Maar dat was niet op Vlieland.
Ik stond niet in de vluchtopening overigens, dat deed een vriend van me wel een keer.
ze komen toch juist naar Terschelling voor de raseigenschappen? Zag er allemaal relaxt uit. Hoeveel kasten heeft ze?
  vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:54:52 #98
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_181611785
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 22:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ze komen toch juist naar Terschelling voor de raseigenschappen? Zag er allemaal relaxt uit. Hoeveel kasten heeft ze?
Vlieland :P

Hoeveel kasten... dat is wel een goeie vraag eigenlijk :P
Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ze heeft een paar maanden terug haar examens goed volbracht dus nu mag ze bijencursussen geven.

En die honing :9
Enige honing die ik lekkerder vond, was in de cleanroom toen we wondverbanden met medicinale honing verpakten hadden. :@ Even proeven O-)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_181923292
Ik gooi m'n vraag even hier neer;

Heb ongeveer anderhalf jaar een bijenhotel hangen en dit voorjaar was het raak. 10 gaatjes dichtgemesteld, jeej! Nu ging ik toevallig kijken en alle gaatjes zijn open, vorige week waren ze nog dicht. Kan dat kloppen of heeft een ander beest toegeslagen? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat de jonge bijtjes pas na een jaar zouden uitvliegen.
pi_181925008
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:36 schreef Irrem het volgende:
Ik gooi m'n vraag even hier neer;

Heb ongeveer anderhalf jaar een bijenhotel hangen en dit voorjaar was het raak. 10 gaatjes dichtgemesteld, jeej! Nu ging ik toevallig kijken en alle gaatjes zijn open, vorige week waren ze nog dicht. Kan dat kloppen of heeft een ander beest toegeslagen? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat de jonge bijtjes pas na een jaar zouden uitvliegen.
Gelezen, dat vogels de “voorste” kamer/cellen openmaken om een larve te verschalken.
Al typend, vermoed / hoop ik dat de cellen erachter nog gevuld zijn.
Dus, tot zover als een vogelsnavel reikt. !?

Edit:
https://knuffelbijen.nl/a(...)ord-knuffelbijen.pdf Vraag 21 B-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')