abonnement Unibet Coolblue
pi_174393201
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:53 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dus met die vervroegde vrijlating afschaffen, schiet je geen drol op
Maar je wilt iedere zedendelinquent levenslang opsluiten dan? Want dat zeg je hiermee.
Want als je iemand 10 jaar meer geeft, kan hij daarna ook weer ' de draad oppakken' zoals jij het omschrijft.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2017 10:54:38 ]
pi_174393206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:50 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

That's what I said. :P
Ja, dat zal waarschijnlijk ook het geval zijn.
pi_174393213
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, dat zal waarschijnlijk ook het geval zijn.
Dat is meestal zo als ik iets zeg. O-)
pi_174393226
Dus als er in een jaar tijd 200 "patienten" goed genoeg bevonden worden om terug in de maatschappij te keren, zitten daar 60-70 tikkende tijdbommen tussen, ik vind dat gelijk staan aan gokken met de levens van willekeurige mensen, en volledig onacceptabel. Je gaat daarbij toch ernstig twijfelen aan de professionaliteit van de mensen die de beslissingen nemen in dat soort gevallen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174393228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:44 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Volgens mijn informatie was dit zijn eerste moord (gelukkig!).

We moeten de doodstraf niet invoeren omdat:
1. Het definitief is
2. Het ons net zo slecht maakt als de dader
3. Er onschuldigen per ongeluk omgelegd wordne
4. Het geen zier helpt bij de misdaadbestrijding, zie de US
5. Iemand er wel erg makkelijk af komt, doe wat je wil (moord er lekker op los bijvoorbeeld) en geniet van het leven totdat je gepakt wordt. Dan ben je er in 1 klap vanaf.
Ik vind 1 argument nog veel belangrijker dan wat jij noemt. De doodstraf is een nogal afschrikwekkende en heftige maatregel. Als iemand een misdrijf pleegt met als strafmaat de doodstraf, zal diegene er alles aan doen om uit de handen te blijven van de autoriteiten. De kans dat er dus onschuldige mensen of politieagenten daarbij om het leven komen is groter. Deze keerzijde van invoering van de doostraf is imo nogal onderbelicht.

De verdachte M.P. is nu zonder problemen opgepakt. Had hij geweten dat hij voor zijn daden de doodstraf had kunnen krijgen, was de kans aanwezig dat hij zichzelf en/of anderen wat aan zou doen op het moment dat hij in het nauw wordt gedreven. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Doodstraf als afschrikking werkt daarmee 2 kanten op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 13-10-2017 11:02:49 ]
pi_174393236
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Sluit jezelf voor de gein eens een week op. TV mag je gewoon gebruiken, toilet ook. Douchen mag alleen om 08:15 tot 08:20 of van 13:00 tot 13:15 uur. Laat een ander magnetronmaaltijden voor je regelen. Iemand die je smaak niet kent zodat er af en toe wat ranzigs tussen zit.

Ik kan nog wel even doorgaan... Maar het is niet zo gezellig en leuk in de gevangenis als sommigen van jullie het willen laten blijken. Niet naar buiten mogen is heftig. Geloof het maar.
Dat is toch ook de bedoeling van een straf?
Dan moet je geen misdaad begaan
En ja van mij mag het straffen best wel strenger..
Waarom tv waarom internet, waarom die andere zooi..
Een dader mag van mij voelen wat hij gedaan heeft
pi_174393241
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef b_engeltje het volgende:

[..]
Een dader mag van mij voelen wat hij gedaan heeft
Dat doet hij. Hij mag namelijk niet naar buiten. ;)

Maar wees vooral boos over hoe het is. Blijf dat ook vooral, want het gaat niet veranderen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174393244
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

We moeten het wel invoeren omdat:
1. Het de samenleving geld scheelt.
2. Sommige mensen niet meer te redden zijn
3. Levenslang bijna nooit levenslang is en zo je het risico dat er onschuldigen onder lijden er niet is
4. Het humaner is dan iemand zijn hele leven opsluiten. En daar gaat het toch uiteindelijk om? Zo geciviliseerd mogelijk zijn?
5. Het misschien ook afschrikt.
Levenslang is levenslang in Nederland
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_174393263
Mede gevangenen houden niet zo van dit soort.
pi_174393264
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:53 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar je wilt iedere zedendelinquent levenslang opsluiten dan? Want dat zeg je hiermee.
Want als je iemand 10 jaar meer geeft, kan hij daarna ook weer ' de draad oppakken' zoals jij het omschrijft.
nee dat zeg ik niet
16 jaar =gewoon 16 jaar
10 jaar = gewoon 10 jaar
Zonder vervroegd vrijkomen dus gewoon de straf uitzitten die je opgelegd hebt gekregen

Bij goed gedrag.. mag je studies en cursussen volgen om je terug in de maatschappij te krijgen
pi_174393268
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Levenslang is levenslang in Nederland
Dat scheelt gelukkig weer.
pi_174393269
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:59 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee dat zeg ik niet
16 jaar =gewoon 16 jaar
19 jasr = gewoon 10 jaar
Zonder vervroegd vrijkomen dus gewoon de straf uitzitten die je opgelegd hebt gekregen

Bij goed gedrag.. mag je studies en cursussen volgen om je terug in de maatschappij te krijgen
Goed, voeren ze dat in. Worden wel de straffen lager. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174393271
Ben geen voorstander van het invoeren van doodstraf. Ben wel van mening dat P geen kans meer dient te krijgen terug te keren in onze maatschappij. Ongeneeslijk ziek. Levenslang dus. Vrij uitzichtloos bestaan. Aangezien ik wel een groot voorstander ben van vrijheid in het lot van je eigen leven, mag hij wat mij betreft er zelf voor kiezen om zijn leven dan maar te beëindigen.
pi_174393278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:28 schreef Habbezak het volgende:
Als je een doodstraf invoert maak je van rechters moordenaars.
De rechters zijn in hun studietijd al geïndoctrineerd door hun profs en ook medestudenten om vooral hun linksche ideologieën over te nemen en deze te verpakken in hun uitspraken. Niet mee doen is linke soep voor hun verdere carrière.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174393283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:00 schreef alpeko het volgende:
Ben geen voorstander van het invoeren van doodstraf. Ben wel van mening dat P geen kans meer dient te krijgen terug te keren in onze maatschappij. Ongeneeslijk ziek. Levenslang dus. Vrij uitzichtloos bestaan. Aangezien ik wel een groot voorstander ben van vrijheid in het lot van je eigen leven, mag hij wat mij betreft er zelf voor kiezen om zijn leven dan maar te beëindigen.
Geen angst, deze engerd komt echt nooit meer vrij. ^O^
Ben het met je eens, als hij het zelf wil doen: :W ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_174393289
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:59 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

nee dat zeg ik niet
16 jaar =gewoon 16 jaar
19 jasr = gewoon 10 jaar
Zonder vervroegd vrijkomen dus gewoon de straf uitzitten die je opgelegd hebt gekregen

Bij goed gedrag.. mag je studies en cursussen volgen om je terug in de maatschappij te krijgen
Maar je snapt dat men geen 16 jaar gaat geven als er geen vervroegde vrijlating meer van toepassing is? Dan staat deze uitspraak toch haaks op je eerdere stellingname?

Dat terugkeren begeleiden is overigens wel essentieel om enige kans hierop groter te maken.
na xx-jaar iemand buiten de poort zetten met de mededeling 'SUCCES!' is vragen om problemen.
pi_174393293
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat doet hij. Hij mag namelijk niet naar buiten. ;)

Maar wees vooral boos over hoe het is. Blijf dat ook vooral, want het gaat niet veranderen.
moet ik medelijden/medeleven hebben
Een straf is bedoeld als straf..
Niet achteraf piepen..

Dat bedoel ik dus we moeten humaan zijn met daders
Maar die waren dat ook niet voor hun slachtoffers
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:01:47 #218
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_174393294
Peter R. zei dat rechters al rekening houden met de vervroegde vrijlating na 2/3 van de straf. Dat is slechts ten dele waar.
Ten eerste, kan dat nooit als onderbouwing van een vonnis aangevoerd worden.
Ten tweede moeten rechters bewegen binnen de speelruimte die het wetboek biedt. De wet schrijft voor wat de maximale straf is voor een bepaald vergrijp.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_174393297
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Goed, voeren ze dat in. Worden wel de straffen lager. ;)
Dat gaat vanaf 1-1-18 gebeuren.
pi_174393300
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:57 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Dat is toch ook de bedoeling van een straf?
Dan moet je geen misdaad begaan
En ja van mij mag het straffen best wel strenger..
Waarom tv waarom internet, waarom die andere zooi..
Een dader mag van mij voelen wat hij gedaan heeft
Hebben gedetineerden internet?
Op zich wellicht geen bezwaar. Dan kun je ze ook beter in de gaten houden. Uiteindelijk moeten de meesten toch weer de maatschappij in.
Trouwens: in landen met strengere straffen, is het daar beter?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174393306
Fyodor Dostoyevski zei het al, "Je kunt de beschaving van een land meten aan de wijze waarop zij haar gevangenen behandelt".
pi_174393315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Geen angst, deze engerd komt echt nooit meer vrij. ^O^
Ben het met je eens, als hij het zelf wil doen: :W ;)
O, is hij al berecht dat je weet dat hij nooit meer vrij rond zal kunnen lopen.
Kan snel gaan in zo'n zaak zeg.
pi_174393322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 10:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Sluit jezelf voor de gein eens een week op. TV mag je gewoon gebruiken, toilet ook. Douchen mag alleen om 08:15 tot 08:20 of van 13:00 tot 13:15 uur. Laat een ander magnetronmaaltijden voor je regelen. Iemand die je smaak niet kent zodat er af en toe wat ranzigs tussen zit.

Ik kan nog wel even doorgaan... Maar het is niet zo gezellig en leuk in de gevangenis als sommigen van jullie het willen laten blijken. Niet naar buiten mogen is heftig. Geloof het maar.
Ik snap wel wat je wil zeggen, maar voor de een werkt dat anders dan voor de ander. Na een paar dagen gaat er bij jezelf een soort van knop om waardoor je als het ware berusting vind met je situatie, en ga je je bezig houden met andere dingen. En ja, ik spreek uit ervaring. Natuurlijk is het kut dat je niet naar buiten kan, maar er constant aan gaan zitten denken doet de tijd niet sneller gaan, dus zoek je afleiding, beetje sporten, kruiswoordraadsels, lezen, vooral veel lezen, etc..
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_174393328
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:01 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

moet ik medelijden/medeleven hebben
Een straf is bedoeld als straf..
Niet achteraf piepen..

Dat bedoel ik dus we moeten humaan zijn met daders
Maar die waren dat ook niet voor hun slachtoffers
Er is gewoon een bepaalde strafmaat gesteld aan bepaalde delicten. Daar dienen rechters zich aan te houden. Doen ze dat niet, houdt het ook geen stand in hoger beroep of cassatie.

Gelukkig werkt het rechtssysteem zo overigens.
pi_174393333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 11:03 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

O, is hij al berecht dat je weet dat hij nooit meer vrij rond zal kunnen lopen.
Kan snel gaan in zo'n zaak zeg.
Snelrecht zaakje toch :o

:')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2017 11:04:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')