In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast vanquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:14 schreef Braindead2000 het volgende:
Heb je je vlaggetjes en confetti al klaar staan?
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:22 schreef Oud_student het volgende:
Eens met Wiegel: "Gekeutel op de vierkante centimeter"
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In wat er gelekt is staat best wat goede en interessante dingen. Ik wordt wel enthousiast van
-Proef met wietteelt
-Belasting meer op vervuiling en minder op arbeid
-Op termijn sluiten kolencentrales
-Het invoeren voor een minimumtarief voor ZZP'ers
Een paar van die CDA-frutsels als Wilhelmus of dat vrijwilligerswerkcompromis daar heb ik niks mee, maar ik zal er niet wakker van liggen
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die proef met wietteelt stelt niks voor en "het op termijn sluiten van kolencentrales" is ook alleen populistische praat want ze hebben niks te zeggen over wat volgende regeringen moeten doen.
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Daaruit blijkt dat het goed gaat met Nederland.
Why change a winning team?
Ik denk dat alleen de grote bedrijven profiteren, geheel in lijn met het EU beleid.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:30 schreef xzaz het volgende:
Iedereen profiteert: behalve de middeninkomens.
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja we weten onderhand wel dat alles dat niet van een kabinet met de PVV erin komt volgens jou kut is.
Ohja, de grote revolutie die iedere keer niet komt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De CU en het CDA die een regenboogakkoord gesloten hebben, D66 die rechts-populistische plannetjes gaat steunen, een VVD die op veel terreinen de PVDA links inhaalt.Komt allemaal goed, over 4 jaar zijn al deze partijtjes weggevaagd en hebben de PVV en FvD gezamenlijk 60 zetels.
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat dachten de regenten in de pruikentijd ook, alles bij het oude. De trekschuit is snel genoeg.![]()
Ondertussen hopen de problemen zich op:
- de uit elkaar vallende EU
- de schuldenberg
- het ESM
- de vluchtelingen
- ouderenzorg en armoede
- globalisering, race to the bottom
- nieuwe financiële crisis
- verwaarlozen van ons leger ( gebroken geweertje mentaliteit)
- enz. enz.
Sommige mensen kunnen kennelijk niet niet leven zonder klagen en doemdenkenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
- Dankzij de Brexit zijn de overgebleven lidstaten juist de rijen aan het sluiten. De eurocrisis lijkt daarmee afgewend. Dat eurosceptici nergens (grote) overwinningen hebben behaald, zegt ook al genoeg.
- Nederland heeft het begrotingstekort om weten te buigen tot een overschot, en de staatsschuld wordt kleiner
- ESM? Alleen Griekenland doet daar nog een beroep op. De storm lijkt te zijn gaan liggen.
- Instroom vluchtelingen is al geslonken. Kwestie moet echter EU-breed wordt getackeld.
- Er gaat meer geld naar ouderenzorg en bejaarden hebben in Nederland sowieso niet te klagen.
- Globalisering is onafwendbaar en als Nederland ondervind je daar nog altijd nauwelijks last van.
- Welke nieuwe crisis?
- Rutte III steekt juist miljarden meer in het leger.
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Je kan er weinig over zeggen. Zoveel plannetjes, het geheel is te complex. Doen ze natuurlijk expres om het volk zand in de ogen te strooien. Niemand weet waar dit toe leidt.
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het nou toch weer over? Een regeerakkoord bevat altijd een veelheid aan plannen. Dat is het hele idee achter dat ding. Het nieuwe kabinet stippelt voor een periode van vier jaar een route uit.
Transities in de zorg, Wet Werk en Zekerheid, tientallen miljarden bezuinigen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nogal veel wat ze willen. Ik weet het niet, mijn lange termijn geheugen is niet zo best maar heb jij niet het idee dat ze veel ingrijpendere plannetjes hebben dan vorige kabinetten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |