abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174299291


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Voordegroei, leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-10-2017 15:26:03 ]
pi_174299331
De taxatie kan wel 240k zijn, het pand stond echter heel lang te koop voor 170k.
Zou mij niks verbazen als de beste man het voor circa 110k heeft gekocht.
pi_174299391
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef impact9 het volgende:
De taxatie kan wel 240k zijn, het pand stond echter heel lang te koop voor 170k.
Zou mij niks verbazen als de beste man het voor circa 110k heeft gekocht.
Dat is dan weer nuttige informatie.
Blijkbaar heeft de ondernemer niet veel geld, anders had hij deze lening niet hoeven aan te gaan. Ik vind het geen goed teken dat de ondernemer zelf niet tekent voor HA. Als de ondernemer er zelf al niet in geloofd, waarom zou ik er dan geld in steken?
pi_174299431
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef impact9 het volgende:
De taxatie kan wel 240k zijn, het pand stond echter heel lang te koop voor 170k.
Zou mij niks verbazen als de beste man het voor circa 110k heeft gekocht.
Dat zou goed kunnen. Aan de andere kant de sector heeft voorlopig nog wel arbeidskrachten uit lage lonen landen nodig dus de verhuur zal vermoedelijk wel goed zitten de komende 5 jaar.
pi_174299527
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Aan de andere kant de sector heeft voorlopig nog wel arbeidskrachten uit lage lonen landen nodig dus de verhuur zal vermoedelijk wel goed zitten de komende 5 jaar.
Eens, enkel tekent er 1 BV mee en geen HA.
Maw, als hij er geen zin meer in heeft dan gaat het pand de verkoop in en wordt de stekker uit de BV getrokkken.

Daarbij lost hij in de komende 5 jaar slechts 50% af op een niet courant pand.
Over 5 jaar staat er nog steeds een bedrag open die (een stuk) hoger is dan de initiele aankoop.
pi_174299686
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

8 oktober is de betaling pas bijgeschreven. Je moet SiG dus goed in de gaten houden of alle zaken in de Wallet terecht komen.

Termijn project Mintplantsoen lijkt me verlengd. Hij staat nu op 8 dagen terwijl dat er 2 waren voor het weekend volgens mij. Is dat een geste richting de zekerheidsteller dat hij de kans heeft minder te hoeven inleggen???
[ afbeelding ]
Hij is nu wel helemaal volgestort door de zekerheidsteller.
pi_174299708
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:14 schreef InvestorW het volgende:

[..]

OK, dank voor alle reacties met veel vergelijkbare ervaringen. Ik ben ook gestopt met Symbid. En het gaat er dus op neerkomen dat ik maar moet afwachten of betreffende bedrijven de aandelen terugkopen of niet. Verschillende ervan (bv Lohuis waar ik ook in zit) blijft steeds nieuw geld vragen, dus geen idee of die ooit deze aandelen terug gaan kopen.
Ik zit ook in Lohuis. Ik verwacht dat Lohuis voorlopig geen aandelen terug gaat kopen. Ze maken nu geen winst, proberen te groeien in een nieuwe markt. Daarbij proberen ze te groeien door aan klanten allerlei huurkoopconstructies aan te bieden. Dat betekent dat er voorlopig alleen maar meer kapitaal nodig is.
pi_174299846
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef impact9 het volgende:
De taxatie kan wel 240k zijn, het pand stond echter heel lang te koop voor 170k.
Zou mij niks verbazen als de beste man het voor circa 110k heeft gekocht.
Bedankt voor deze waardevolle informatie
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen. Aan de andere kant de sector heeft voorlopig nog wel arbeidskrachten uit lage lonen landen nodig dus de verhuur zal vermoedelijk wel goed zitten de komende 5 jaar.
Het schijnt, dat mede door de loonstijgingen in oost-europa, er minder mensen bereidt zijn om huis en haard te verlaten om te gaan werken in Nederland. Daarnaast gaan oost-europese overheden maatregelen nemen om migratie te ontmoedigen (dat las ik iig afgelopen week in de Financial Times). Alhoewel zal dit waarschijnlijk op korte termijn niet zoveel invloed hebben verwacht ik.

Al met al, te veel vraagtekens om te investeren met een rentevergoeding van slechts 6,5%.
pi_174299910
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:33 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik zit ook in Lohuis. Ik verwacht dat Lohuis voorlopig geen aandelen terug gaat kopen. Ze maken nu geen winst, proberen te groeien in een nieuwe markt. Daarbij proberen ze te groeien door aan klanten allerlei huurkoopconstructies aan te bieden. Dat betekent dat er voorlopig alleen maar meer kapitaal nodig is.
Ik vind dat ze wel heel veel kapitaal ophalen. Zo ver ik weet hebben ze geld opgehaald via Symbid, KoM, Duurzaam Investeren en daarnaast hebben ze zelf ook een financieringsronde georganiseerd. Ik zit zelf in het KoM project, en hoop dat ze alles afgelost hebben voordat de bom barst, want zoveel schulden maken is niet gezond lijkt me, en ik vraag me af hoe lang dat nog goed gaat.
pi_174300026
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:06 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

1e hypotheek is niet verkeerd, maar aangezien het pand nu getaxeerd is op 240k is de ltv 150%. De ltv zal uiteraard dalen door de verbouwing, maar ik moet maar zien of die onder de 100% komt (Eigen prognose van 415k waarde na verbouwing vind ik natte vingerwerk)

Ik vraag me ook af hoe snel je zo'n pand met 13 studios kan verkopen. De locatie is niet heel slecht, kwartiertje fietsen naar het centrum van Venlo, maar het is uiteraard geen randstad, dus ik vraag me af of er wel voldoende vraag naar die studios is, afgezien van oost-europese seizoensarbeiders.

Al met al biedt SiG met een ltv van 55% veel betere zekerheden, en heb ik het idee dat die panden beter te verkopen zijn als er problemen zijn.

Aan de andere kant, mocht het hier misgaan, dan zal waarschijnlijk nog steeds wel de helft van het geld teurg komen.
Er is momenteel erg veel vraag naar kwalitatieve goede huisvesting voor arbeidsmigranten. Zelfs meer vraag dan aanbod is mijn ervaring. Wat je aanbiedt zit in no-time vol. En nu zijn het nog de Polen maar er zullen altijd buitenlanders blijven komen om hier de tekorten aan te vullen.
Pecunia non olet
pi_174300108
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:42 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik vind dat ze wel heel veel kapitaal ophalen. Zo ver ik weet hebben ze geld opgehaald via Symbid, KoM, Duurzaam Investeren en daarnaast hebben ze zelf ook een financieringsronde georganiseerd. Ik zit zelf in het KoM project, en hoop dat ze alles afgelost hebben voordat de bom barst, want zoveel schulden maken is niet gezond lijkt me, en ik vraag me af hoe lang dat nog goed gaat.
De financieringsronde die er nu zijn hebben te maken met de huurkoop en dan specifiek in de tuinbouw. Eigenlijk is dit geen financiering van Lohuis maar van het project. Dus projectfinanciering.
pi_174300510
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er is momenteel erg veel vraag naar kwalitatieve goede huisvesting voor arbeidsmigranten. Zelfs meer vraag dan aanbod is mijn ervaring. Wat je aanbiedt zit in no-time vol. En nu zijn het nog de Polen maar er zullen altijd buitenlanders blijven komen om hier de tekorten aan te vullen.
Moeten ze wel willen huisvesten in Tegelen, haha
pi_174300561
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 08:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

8 oktober is de betaling pas bijgeschreven. Je moet SiG dus goed in de gaten houden of alle zaken in de Wallet terecht komen.

Termijn project Mintplantsoen lijkt me verlengd. Hij staat nu op 8 dagen terwijl dat er 2 waren voor het weekend volgens mij. Is dat een geste richting de zekerheidsteller dat hij de kans heeft minder te hoeven inleggen???
[ afbeelding ]
Mooi dat dit nu opgelost is.

Waar ik het ook niet mee eens ben is dat we achteraf, dus na investering, geconfronteerd kunnen worden met voorwaarden van een oude geldverstrekker die bijvoorbeeld een opzegtermijn hanteert van een maand. Het resultaat is dus dat wij als investeerders een maand rente mislopen terwijl dit vooraf al duidelijk was voor SiG. Ik doel hier op project Achter het Verguld Harnas. Dit zou gewoon in de pitch en bij de project informatie moeten staan. Nu ze hier achteraf pas mee komen zouden ze eigenlijk deze maand rente gewoon moeten vergoeden.
pi_174300747
Beaulty behandeling op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Athena-Beauty
pi_174300811
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:28 schreef djh77 het volgende:
Beaulty behandeling op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Athena-Beauty
quote:
Mijn echtgenoot besloot een Master in finance te doen aan de universiteit in Tilburg.
We bespraken toen wat mijn activiteit zou kunnen zijn en na enige brainstormsessies kwamen we op het idee van een beauty salon. Ik schilder al sinds ik 10 jaar oud ben en de stap naar het mooier maken van mensen is voor mij een logisch vervolg.
quote:
Onze focus ligt op innovatie.
8)7
pi_174300836
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:32 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

[..]

8)7
_O- _O- _O-
pi_174300913
Je moet je vragen aan de ondernemers in het Engels of Iraans Perzisch stellen
quote:
De ondernemers zijn de Nederlandse taal nog niet machtig


[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 09-10-2017 14:46:10 ]
pi_174300922
Ik word serieus onpasselijk van deze:

. Vier jaar geleden besloten wij om te verhuizen en ervaring op te doen in het buitenland en een internationale levensstijl aan te gaan.

:W
pi_174301017
Het enige positieve is dat het zelf een bijzonder mooi meiske is.
pi_174301080
En een salon ingericht met ikea-spul is nou niet echt mijn idee van een premium salon. De website is daarnaast ook echt ondermaats, met ondermaats Engels, Nederlands, en Nederlands direct uit google-translate door elkaar.

Echt een schande dat KoM zoiets publiceert; mijn bullshit detector draait overuren bij het lezen van de pitch (en dat doe ik alleen ter vermaak, want investeren via KoM doe ik niet meer).
pi_174302177
FNC risico B met 8.99% rente. Chinese kruiden dokter. uitbreidingsfinanciering Heeft wel aardige cijfers https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21638

Ook nog een C -tje https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/27319 autorijschool met negatief eigen vermogen. Deze laatste wil extra motoren aanschaffen. Zou dit eerder als een D of E zien. Te lage rente voor het risico.

[ Bericht 22% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-10-2017 15:36:49 ]
pi_174303726
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 14:44 schreef Mynheer007 het volgende:
En een salon ingericht met ikea-spul is nou niet echt mijn idee van een premium salon. De website is daarnaast ook echt ondermaats, met ondermaats Engels, Nederlands, en Nederlands direct uit google-translate door elkaar.

Echt een schande dat KoM zoiets publiceert; mijn bullshit detector draait overuren bij het lezen van de pitch (en dat doe ik alleen ter vermaak, want investeren via KoM doe ik niet meer).
Toch zijn er mensen die er wat in zien, want inmiddels al 78% gefund...
P.S. De website lijkt niet meer te werken
pi_174304736
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 16:39 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Toch zijn er mensen die er wat in zien, want inmiddels al 78% gefund...
P.S. De website lijkt niet meer te werken
Trouwens een mooie eigen inleg
quote:
A big part of ¤49000 comes from my Salary at ABB which will be realized over time
pi_174305221
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Trouwens een mooie eigen inleg

[..]

En weer een zeer creatieve omschrijving van een gedeeltelijk materiele borg.
pi_174305348
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Trouwens een mooie eigen inleg

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:23 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En weer een zeer creatieve omschrijving van een gedeeltelijk materiele borg.
Om te :'(
pi_174305398
quote:
Ook nog een C -tje https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/27319 autorijschool met negatief eigen vermogen. Deze laatste wil extra motoren aanschaffen. Zou dit eerder als een D of E zien. Te lage rente voor het risico.
Inderdaad, zijn lang vv neemt al harder toe dan zijn omzet, daar gaat nu nog een schepje bovenop door de motoren. Hoeveel extra omzet gaat die daar mee halen?
Ik laat hem aan mij voorbij gaan.
pi_174305822
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Om te :'(
Ach ja, we weten welke CF club het is. In de hype kappers default was er ook een borg, en garantie op de waarde van de inventaris. Inventaris is ruim een jaar geleden verkocht, investeerders krijgen de waarde hiervan tezamen met de borg over 30 maanden verspreid uitbetaald. Regeling loopt nu een maand of 3.
pi_174309156
En de beautysalon is alweer vol :) niet met mijn medewerking iig.
pi_174309178
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 13:17 schreef impact9 het volgende:
De taxatie kan wel 240k zijn, het pand stond echter heel lang te koop voor 170k.
Zou mij niks verbazen als de beste man het voor circa 110k heeft gekocht.
Aangezien de lening voor de aankoop van het pand slechts 100k is, zit je er waarschijnlijk niet ver naast.
Blijft natuurlijk wel lastig om een goede taxatie te doen van wat het pand (na verbouwing) waard is mocht het verkocht moeten worden.

Totaal wordt er 360k geleend met een 1e hypotheek als zekerheid. Ook wordt er elk jaar 10% van de lening afgelost, zodat er na 5 jaar, nog maar 50% van de hypotheeklening over is. Naar mijn idee is dit vergeleken met de meeste andere projecten een prima zekerheid.

De rentelasten voor de crowdfunding zijn 23.400 per jaar. Er komt per jaar 45.000 euro huur binnen. Oftewel kost een kamer van 14m2 ongeveer 288 euro per maand. Ook voor een Pool lijkt me dat te betalen.

Er wordt gezegd dat er 54.000 eigen vermogen wordt ingebracht, maar ik zie die nergens terug. Iemand een idee?

Ik denk dat ik meedoe, maar hoor graag nog jullie verdere analyse.
pi_174309465
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:39 schreef dyna18 het volgende:

[...] Er komt per jaar 45.000 euro huur binnen. Oftewel kost een kamer van 14m2 ongeveer 288 euro per maand. Ook voor een Pool lijkt me dat te betalen.
Het gaat vooral om seizoensarbeiders. De kamers zijn dus waarschijnlijk niet het hele jaar verhuurd.
pi_174310270
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:49 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Het gaat vooral om seizoensarbeiders. De kamers zijn dus waarschijnlijk niet het hele jaar verhuurd.
Ik betwijfel of ze het hele jaar niet verhuurd zijn, men detacheert de Poolse werknemers ook in bedrijven waar levensmiddelen worden verpakt en dat kan je het hele jaar door doen. Ik weet nog niet of ik in stap. Ik vind de LTV nogal hoog, maar aan de andere kan komen er genoeg leningen langs waar helemaal geen zekerheden zijn. Nog een nachtje over slapen.

@Dyna Mij is ook niet duidelijk wat er met de 54.000 eigen vermogen gebeurd. Wellicht even navragen bij CCF. Als ik de foto's zo zie op internet schat ik zo in dat deze 54 k ook wordt gebruikt voor de verbouwing.
pi_174311158
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:49 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Het gaat vooral om seizoensarbeiders. De kamers zijn dus waarschijnlijk niet het hele jaar verhuurd.
Polen betalen in een (gecertificeerde) huisvestingslocatie al gauw 80-90 euro per week (all in). Daarbij hebben ze nauwelijks enige privacy. Lijkt me dat deze ruimten in Tegelen daarom wel wat meer mogen opbrengen, zelfs zonder energie e.d. De vraag naar woonruimte voor arbeidsmigranten is momenteel echt heel groot. Ik denk dat de meesten van jullie dit onderschatten. Daarnaast is Tegelen natuurlijk niet Londen of Parijs, maar er zit zat bedrijvigheid in de omgeving en het is vlakbij Duitsland.
Pecunia non olet
pi_174315423
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Trouwens een mooie eigen inleg

[..]

Daar is ie weer... De 'toekomstige eigen inbreng'... o|O <O)
pi_174316669
quote:
8s.gif Op maandag 9 oktober 2017 22:52 schreef Incitatus3 het volgende:

[..]

Daar is ie weer... De 'toekomstige eigen inbreng'... o|O <O)
Ik ga ook een keertje proberen een toekomstige zekerheid in te brengen; Ik breng als zekerheid een eigen huis in met een overwaarde van twee ton (die pas ontstaat nadat ik de komende twintig jaar aflos)
pi_174317053
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 23:43 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ga ook een keertje proberen een toekomstige zekerheid in te brengen; Ik breng als zekerheid een eigen huis in met een overwaarde van twee ton (die pas ontstaat nadat ik de komende twintig jaar aflos)
_O- neem aan dat het gaat om een nog aan te kopen woning zonder eigen inbreng die je ruim boven de vraagprijs koopt met oversluiten van een al lopende aflossingsvrije hypotheek ;)
pi_174318314
Grote investeerder johnnys burger heeft zich teruggetrokken
https://www.collincrowdfund.nl/johnnys-burger-alphen-ad-rijn/
pi_174318445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 07:26 schreef djh77 het volgende:
Grote investeerder johnnys burger heeft zich teruggetrokken
https://www.collincrowdfund.nl/johnnys-burger-alphen-ad-rijn/
Ik kan mij er iets bij voorstellen. De zekerheden zijn ook (nog) minder geworden.
pi_174318680
Sprout

https://www.sprout.nl/art(...)ampaign=nbr_20171010

https://www.oneplanetcrow(...)utm_campaign=vanmoof

Ik zal het vanavond bestuderen, gaarne alvast jullie opm *O* w/

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 10-10-2017 08:44:02 ]
pi_174318714
SamenKoeKopen GVE & OnePlanetCrowd

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200032/description

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13048

benieuwd wat er met de GVE lening gaat gebeuren & wanneer? *O* w/
pi_174318984
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:33 schreef peterc het volgende:
SamenKoeKopen GVE & OnePlanetCrowd

https://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/200032/description

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13048

benieuwd wat er met de GVE lening gaat gebeuren & wanneer? *O* w/
Als ik de pitch lees willen ze groeien. Die GvE lening zal naar verwachting dus gewoon doorlopen, alleen is de kans groot dat ze de komende maanden genoeg geld hebben om hun rente + aflossing te betalen.
pi_174319467
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:04 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Als ik de pitch lees willen ze groeien. Die GvE lening zal naar verwachting dus gewoon doorlopen, alleen is de kans groot dat ze de komende maanden genoeg geld hebben om hun rente + aflossing te betalen.
Wordt gebruikt om lening GVE in 1 keer mee af te lossen.
pi_174319536
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:04 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Als ik de pitch lees willen ze groeien. Die GvE lening zal naar verwachting dus gewoon doorlopen, alleen is de kans groot dat ze de komende maanden genoeg geld hebben om hun rente + aflossing te betalen.
Men geeft in de Q&A op oneplanet crowd ontwijkende antwoorden over aflossing GvE lening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het kopje financieel schrijft men Cripties
[i]Bestaand:

¤ 235.000: Herfinanciering lopende lening (vroegtijdige aflossing is mogelijk)
[/i]
https://www.oneplanetcrow(...)financialDescription

In de GvE lening spreekt men nog van een omzet van 3 miljoen nu hoopt men over 2 tot 3jaar 1.5 miljoen.
Afgelopen jaar ruim 100k verlies. Kortom denk dat de lening van Gve inderdaad niet afgelost wordt en dat de GvE investeerders blij mogen zijn dat dit geld opgehaald wordt zodat de kin ieder geval de komende 1 a 2 jaar er geld betaald wordt op de lening.

Als men werkelijk maar 50 tot 150k nodig had waarom dan niet voor dit bedrag opgaan bij one Planet Crowd? Vervroegd aflossen bij GvE kost het hele rente bedrag over de afgesproken leen periode. Voor mij stinkt dit naar (koeie) stront. En wordt er niet vervroegd afgelost.

Verlies financiering nodig om ondergang bedrijf te voorkomen geld is gewoon op..

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-10-2017 10:06:06 ]
pi_174320543
Iemand iets van LAH vernomen?

Ik wacht nog op betalingen (van 30-9) uit Kenia, Cambodja, Mongolië, India en Oeganda.
Terugbetalingen gedurende de eerste 10 dagen van de maand wordt altijd wel ruim genomen en dan is LAH vaak alsnog te laat.

Ik krijg er een beetje een naar gevoel van... Alsof ze tot het laatste moment bezig zijn om alle centen bij elkaar te sprokkelen.
pi_174320782
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:


[..]

Men geeft in de Q&A op oneplanet crowd ontwijkende antwoorden over aflossing GvE lening.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder het kopje financieel schrijft men Cripties
[i]Bestaand:

¤ 235.000: Herfinanciering lopende lening (vroegtijdige aflossing is mogelijk)
[/i]
https://www.oneplanetcrow(...)financialDescription

In de GvE lening spreekt men nog van een omzet van 3 miljoen nu hoopt men over 2 tot 3jaar 1.5 miljoen.
Afgelopen jaar ruim 100k verlies. Kortom denk dat de lening van Gve inderdaad niet afgelost wordt en dat de GvE investeerders blij mogen zijn dat dit geld opgehaald wordt zodat de kin ieder geval de komende 1 a 2 jaar er geld betaald wordt op de lening.

Als men werkelijk maar 50 tot 150k nodig had waarom dan niet voor dit bedrag opgaan bij one Planet Crowd? Vervroegd aflossen bij GvE kost het hele rente bedrag over de afgesproken leen periode. Voor mij stinkt dit naar (koeie) stront. En wordt er niet vervroegd afgelost.

Verlies financiering nodig om ondergang bedrijf te voorkomen geld is gewoon op..

Mevrouw schrijft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dus inderdaad verliesfinanciering, maar niet met een markt die zo groot is als die van Thuisbezorgd.

Alhoewel ik achter het idee van mevrouw sta, ben ik bang dat ze het op deze manier niet gaat redden.
pi_174320973
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Mijnenveger het volgende:
Iemand iets van LAH vernomen?

Ik wacht nog op betalingen (van 30-9) uit Kenia, Cambodja, Mongolië, India en Oeganda.
Terugbetalingen gedurende de eerste 10 dagen van de maand wordt altijd wel ruim genomen en dan is LAH vaak alsnog te laat.

Ik krijg er een beetje een naar gevoel van... Alsof ze tot het laatste moment bezig zijn om alle centen bij elkaar te sprokkelen.
Bij mij nog geen paniek, vorige maand werd er betaald op 11 sep, die maand ervoor waren de betalingen binnen op 10aug, in juli varieerde de betalingen van de 5e, de 10e en zelfs de 14e.
Het liefste heb ik ook alles gewoon begin van de maand binnen (het is per slot van rekening rente over de voorgaande maand), maar LAH is afhankelijk van het betalingsgedrag van de partners. Dat fluctueert blijkbaar.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:00:26 #46
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174321024
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:38 schreef Mijnenveger het volgende:
Iemand iets van LAH vernomen?

Ik wacht nog op betalingen (van 30-9) uit Kenia, Cambodja, Mongolië, India en Oeganda.
Terugbetalingen gedurende de eerste 10 dagen van de maand wordt altijd wel ruim genomen en dan is LAH vaak alsnog te laat.

Ik krijg er een beetje een naar gevoel van... Alsof ze tot het laatste moment bezig zijn om alle centen bij elkaar te sprokkelen.
1. We zouden pas gaan klagen als er meer dan drie werkdagen te laat betaald is.
2. LAH heeft het niet over de eerste 10 dagen van de maand, maar over de eerste tien werkdagen van de maand. A.s. vrijdag dus.
Neemt niet weg dat het eerdere systeem wat helderder was: op de laatste dag van de maand stonden de terugbetalingen op je wallet.
pi_174321034
dubbel
pi_174321056
Koehandel gaat volgens mij GvE lening vervroegd aflossen. Ik vermoed dat bij Oneplanetcrowd de te stellen zekerheden en hoofdelijke aansprakelijkheid niet van toepassing zijn. Als ik de resultaten van dit bedrijf zie zou ik ook als de sodemieter onder mijn ha uit proberen te komen.
pi_174321077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 10:58 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Bij mij nog geen paniek, vorige maand werd er betaald op 11 sep, die maand ervoor waren de betalingen binnen op 10aug, in juli varieerde de betalingen van de 5e, de 10e en zelfs de 14e.
Het liefste heb ik ook alles gewoon begin van de maand binnen (het is per slot van rekening rente over de voorgaande maand), maar LAH is afhankelijk van het betalingsgedrag van de partners. Dat fluctueert blijkbaar.
Paniek?
Nee geen last van hoor :)
Ik geloof wel dat het geld komt, het valt me alleen op.

Ik noem 5 verschillende landen dus 5 verschillende partners. Lijkt me sterk dat die allemaal pas op het laatste moment betalen. Dus wat zou een reden kunnen zijn?

Ja LAH is afhankelijk van het betalingsgedrag van partners, maar het is/was aan LAH om goede afspraken vast te leggen hierover zodat ook die partners op tijd betalen.
pi_174321130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 11:01 schreef Justme7005 het volgende:
Koehandel gaat volgens mij GvE lening vervroegd aflossen. Ik vermoed dat bij Oneplanetcrowd de te stellen zekerheden en hoofdelijke aansprakelijkheid niet van toepassing zijn. Als ik de resultaten van dit bedrijf zie zou ik ook als de sodemieter onder mijn ha uit proberen te komen.
Het gaat om een lening met een persoonlijke garantstelling van 250k plus 50k (geen HA). Er blijft dus wel aansprakelijkheid bestaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Benger2 op 10-10-2017 11:11:29 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')