abonnement Unibet Coolblue
pi_174242129
GvE en KoM ben ik helemaal mee gestopt, na het Belhamels drama was bij KoM de maat vol voor mij en bij GvE is het klaar omdat de default afhandeling faalt. Investeer nog wel in CCF en SiG en sporadisch bij IvM.
pi_174242173
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:30 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

De laatste jaren investeerde ik al een stuk minder, en onder deze voorwaarden stop ik er helemaal mee. Nu blijft eigenlijk voor mij alleen SiG en de parels van CCF over. Daarnaast ga ik ook meer investeren via Zonnedelen, mede omdat ik er vandaag ook opgewezen werd dat de zekerheden eigenlijk prima in orde zijn (zonnepanelen worden verpand, en in tegen stelling tot andere verpandingen, denk ik dat dit wel een goede waarde vertegenwoordigd, want als de constructie blijft staan dan verdient ie zichzelf vanzelf terug). En daarnaast natuurlijk meer aandelen, maar daarvoor wil ik eerst op zoek naar een goedkope broker, want binckbank vind ik echt veel te duur.
Voor mij geldt hetzelfde. Alleen ben ik nog terughoudend met aandelen (alles lijkt overgewaardeerd omdat teveel mensen naar de beurs zijn geduwd door lage spaarrentes).
Degiro lijkt me een goedkoop alternatief?
pi_174242375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:45 schreef Faraday01 het volgende:
GvE en KoM ben ik helemaal mee gestopt, na het Belhamels drama was bij KoM de maat vol voor mij en bij GvE is het klaar omdat de default afhandeling faalt. Investeer nog wel in CCF en SiG en sporadisch bij IvM.
ik begrijp de positieve houding hier tov CCF niet zo goed. Veel blabla in de pitches, weinig echte zekerheden (veel Rabo-afdankertjes). Ik ben daar ook gestopt na 3 keer te zijn ingestapt (betalingen lopen nog normaal).
IvM geeft me nog wel vertrouwen, bijvoorbeeld door de afhandeling van de enige default daar (steigerbouwer).
En SiG. Wel afwachten hoe het gaat bij herfinancieringen of wanbetalingen.
pi_174242438
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 20:56 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik begrijp de positieve houding hier tov CCF niet zo goed. Veel blabla in de pitches, weinig echte zekerheden (veel Rabo-afdankertjes). Ik ben daar ook gestopt na 3 keer te zijn ingestapt (betalingen lopen nog normaal).
IvM geeft me nog wel vertrouwen, bijvoorbeeld door de afhandeling van de enige default daar (steigerbouwer).
En SiG. Wel afwachten hoe het gaat bij herfinancieringen of wanbetalingen.
Ik ben helemaal niet zo positief over CCF. Je kunt daar nog wel projecten vinden met een hypotheekrecht als zekerheid en dat geeft een stuk meer comfort.
pi_174244205
Geen investeringsstaking maar wel een forse vermindering van het aantal investeringen. Wanneer ik de investering in 2017 tm vandaag 6 oktober vergelijk met geheel 2016 kom ik bij CCF op 13,5%, KOM 8,5%, GVE 52%, FNC 79% en DuurzaamInvesteren 157%. Nieuw in 2017 SIG en zonnepanelendelen beide met geringere bedragen. De investeringsgelden komen mn uit de aflossingen en rente uitbetalingen en relatief weinig "vers" geld. Naar een alternatief ben ik nog op zoek, aandelen vind ik op dit moment overgewaardeerd.
pi_174244278
Mijn portefeuille er ook eens op nagekeken:
GVE: aantal 124 / afgelost 34 (vervroegd 5) / defaults 5 - loopt vanaf 2013
CCF: aantal 20 / afgelost 2 (betreft defaults) / defaults 2 - loopt vanaf 2014
KOM: aantal 12 / afgelost 0 / defaults 0 - loopt vanaf 2014, vrijwel geen goede projecten meer
FnC: aantal 31 / afgelost 3 / defaults 1 - loopt vanaf 2015
GrC: aantal 2 / afgelost 0 / defaults 0 - loopt vanaf 2016
De investeringen bij elk platform zijn redelijk over de jaren heen verspreid.

Ik ben niet ontevreden over de resultaten tot nu toe en maak me ook geen zorgen over het vervolg. Sinds een jaar kies ik enkel nog projecten met harde zekerheden en deze komen nog geregeld langs (of kleine leningen met een korte looptijd en hoofdelijke aansprakelijkheid).

Verder investeer ik nog in enkele bedrijven welke buiten de platformen om leningen uitschrijven (zoals Lohuis).

De volgende platformen heb ik op on hold staan zolang ik nog geen succesvolle verkopen heb behaald.
Sym: aantal 15 / verkocht 0 / defaults 1
Seedrs: aantal 11 / verkocht 0 / defaults 0

[ Bericht 0% gewijzigd door william0199 op 06-10-2017 22:43:51 ]
pi_174252452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 22:23 schreef william0199 het volgende:
Mijn portefeuille er ook eens op nagekeken:
GVE: aantal 124 / afgelost 34 (vervroegd 5) / defaults 5 - loopt vanaf 2013
CCF: aantal 20 / afgelost 2 (betreft defaults) / defaults 2 - loopt vanaf 2014
KOM: aantal 12 / afgelost 0 / defaults 0 - loopt vanaf 2014, vrijwel geen goede projecten meer
FnC: aantal 31 / afgelost 3 / defaults 1 - loopt vanaf 2015
GrC: aantal 2 / afgelost 0 / defaults 0 - loopt vanaf 2016
De investeringen bij elk platform zijn redelijk over de jaren heen verspreid.

Ik ben niet ontevreden over de resultaten tot nu toe en maak me ook geen zorgen over het vervolg. Sinds een jaar kies ik enkel nog projecten met harde zekerheden en deze komen nog geregeld langs (of kleine leningen met een korte looptijd en hoofdelijke aansprakelijkheid).

Verder investeer ik nog in enkele bedrijven welke buiten de platformen om leningen uitschrijven (zoals Lohuis).

De volgende platformen heb ik op on hold staan zolang ik nog geen succesvolle verkopen heb behaald.
Sym: aantal 15 / verkocht 0 / defaults 1
Seedrs: aantal 11 / verkocht 0 / defaults 0
Het lijkt een trend op dit forum om af te bouwen bij de grote platforms. Doe ik zelf ook. Ik heb wel vertrouwen in Capital Circle. Verder vind ik Waardevoorjegeld een aantrekkelijke nieuwkomer . Dat ze een christelijk platform zijn zit mij niet in de weg. Daar kunnen ze overigens nog wel nieuwe investeerders gebruiken volgens mij, de projecten lopen nog niet snel vol. Binnekort starten ze een marketingcampagne om meer investeerders te trekken.
pi_174253492
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:10 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Het lijkt een trend op dit forum om af te bouwen bij de grote platforms. Doe ik zelf ook. Ik heb wel vertrouwen in Capital Circle. Verder vind ik Waardevoorjegeld een aantrekkelijke nieuwkomer . Dat ze een christelijk platform zijn zit mij niet in de weg. Daar kunnen ze overigens nog wel nieuwe investeerders gebruiken volgens mij, de projecten lopen nog niet snel vol. Binnekort starten ze een marketingcampagne om meer investeerders te trekken.
Ik herinvesteer bij FnC, maar ook in het buitenland bij Bondora, Mintos en Twino. Bij de meeste Nederlandse platformen investeer ik niet of nauwelijks meer. Door het herinvesteren van aflossing + rente groeit de waarde van mijn investeringen bij die platformen. Dat herinvesteren bij Bondora/Mintos/Twino kan automatisch vanuit de wallet en gebeurt vrijwel dagelijks dankzij de lage minimale inleg (¤ 1 en ¤ 10).
Ik heb wisselende inkomsten als ZZPer; als ik veel inkomsten heb komen de andere Nederlandse platformen weer in beeld. FnC geeft me een redelijk regelmatige maandelijkse kasstroom. Als ik een paar maanden weinig heb verdiend (of een grote uitgave heb) kan ik geld opnemen uit mijn wallets van Bondora/Mintos/Twino.
De totale waarde van mijn portefeuille neemt langzaam toe, maar die toename zit in het buitenland. In Nederland blijft de waarde ongeveer gelijk, maar verschuift wel naar andere platformen.
pi_174260571
Komende week rechtzaak inzake belhamels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174261231
Vanavond eens gekeken bij Waardevoorjegeld.nl. Project Kreta ziet er niet verkeerd uit, alleen de minimale inleg van 350¤ vind ik te veel voor Waardecoorjegeld.
pi_174262179
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:02 schreef wouterde het volgende:
Vanavond eens gekeken bij Waardevoorjegeld.nl. Project Kreta ziet er niet verkeerd uit, alleen de minimale inleg van 350¤ vind ik te veel voor Waardecoorjegeld.
Minimum inleg is onlangs verlaagd naar 100 euro
pi_174262230
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:35 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Minimum inleg is onlangs verlaagd naar 100 euro
Ik wilde investeren, echter kon het niet onder de 350¤.
pi_174262536
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:37 schreef wouterde het volgende:

[..]

Ik wilde investeren, echter kon het niet onder de 350¤.
Spreiding van investeringen is belangrijk! Daarom nu vanaf 100,- investeren mogelijk. Schrijf nu in en

Dit heb ik even gekopieerd uit een tweet van ze van 22 augustus. Keek net wat je bedoelde, je krijgt inderdaad nog steeds een melding dat het minimumbedrag 350 euro is, maar die kun je negeren. Ik heb ze net een mailtje gestuurd om dit aan te passen.
pi_174280857
Verhaal bij Intermediair over het gestopte crowdfunding platform Wayv Crowdfunding.

quote:
In december 2012 begonnen we Wayv Crowdfunding met als doel goede ideeën en mensen bij elkaar te brengen. ‘Het was de tijd van het chagrijn over banken: bedrijven kregen geen financiering los. Ik wilde graag mijn businessideeën uitvoeren, maar kon maar niet beginnen. Die traditionele manier van zoeken naar zekerheid duurde me te lang. Ik ontmoette rond die tijd een gelijkgestemde geest: Eric Graafland. Los van elkaar hadden we het idee om een platform als Kickstarter op te zetten: als je een bedrijf start en niet in aanmerking komt voor financiering, hoe kun je dan toch beginnen? Nou, zoek loyale ambassadeurs via een crowdfundingplatform.
Wij wilden als katalysator werken, als aanjager, maar als startende ondernemers vielen we in elke valkuil, omdat we ondernemerskwaliteiten misten.

[..]

Wat ook meespeelde is dat we niet het enige crowdfundingplatform in Nederland waren. We konden onvoldoende op schaal komen. Wij werden betaald als een project succesvol werd, dus stopten we daar met een klein team veel energie in. Na succes moest je nieuwe projecten binnenhalen. Na twee jaar konden we dat niet meer bolwerken. We realiseerden geen groei, konden geen nieuwe impuls leveren en hadden te weinig resultaat om dat aan anderen te vragen. We besloten samen ermee te stoppen. We hadden geen zin meer om er zo veel tijd en geld in te steken.

[..]
pi_174294084
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:52 schreef djh77 het volgende:
Wellicht relevant voor de investeerders in Mintplantsoen 26 te Almere (SiG).

De leningnemer heeft deze maand voor een ander pand nog niet betaald (5 dagen te laat)

Edit: Blijkbaar storing bij SiG.

8 oktober is de betaling pas bijgeschreven. Je moet SiG dus goed in de gaten houden of alle zaken in de Wallet terecht komen.

Termijn project Mintplantsoen lijkt me verlengd. Hij staat nu op 8 dagen terwijl dat er 2 waren voor het weekend volgens mij. Is dat een geste richting de zekerheidsteller dat hij de kans heeft minder te hoeven inleggen???


[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 09-10-2017 08:31:48 ]
pi_174294769
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:37 schreef wouterde het volgende:

[..]

Ik wilde investeren, echter kon het niet onder de 350¤.
Zit je daar serieus over na te denken? Ze zijn al 5 maanden bezig en hebben nog niet eens 19k bij elkaar. Lijkt er dus op dat zelfs de gelovigen hier geen geloof in hebben...
pi_174295078
Is het Aircraft project van CCF al besproken hier. Kreeg net een mail dat de betalingen van september en oktober nog niet binnen zijn. Ondernemer heeft problemen met een grote klant. Voor de termijn van december meer info.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 17:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je bedoelt die met twee leningen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijp ik het nu goed dat deze onderneming tot december niets gaat betalen??
Dan staat die onderneming er vermoedelijk wel erg beroerd voor. Normaal regelt Collin het zo dat er tenminste rente wordt betaald gedurende x maanden bij een tijdelijk probleem.
Dat voorspelt niet veel goeds en wat de zekerheden betreft is er ook vrijwel niets lening 1 alleen HA en lening 2 HA van morele waarde verpanding van wat mallen die vermoedelijk niet te verkopen zijn.
Afijn misschien moeten we nog niet op de zaken vooruit lopen. Ik zal ze in iedergeval als problem in de achtergrond lijst opnemen zodat ze bij een volgende update van de OP lijst niet vergeten worden.
Overigens heeft de tweede lening die als ik het goed gelezen heb in juni tot stand is gekomen slechts 2 van de 48 maanden van zijn annuïteiten verplichting voldaan! Lijkt een beetje een cowboys belt verhaal. Alleen nu niet met ABN maar met Rabo.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-10-2017 11:01:04 ]
  maandag 9 oktober 2017 @ 11:53:37 #293
469389 InvestorW
Crowdfunder
pi_174297461
Ik weet dat het hier vnl over CF met leningen gaat. Maar ik heb een aantal jaren terug wat geld in bedrijven via Symbid gestopt, aandelen.
Heb van niet één daarvan ooit iets zien verschijnen (behalve een paar incentives).

Heeft iemand van jullie enig idee of en hoe je van dat soort aandelen (certificaten) af kunt komen, of dat het sowieso het idee is dat je je geld ooit terug krijgt?
pi_174298033
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:53 schreef InvestorW het volgende:
Ik weet dat het hier vnl over CF met leningen gaat. Maar ik heb een aantal jaren terug wat geld in bedrijven via Symbid gestopt, aandelen.
Heb van niet één daarvan ooit iets zien verschijnen (behalve een paar incentives).

Heeft iemand van jullie enig idee of en hoe je van dat soort aandelen (certificaten) af kunt komen, of dat het sowieso het idee is dat je je geld ooit terug krijgt?
Ik heb in 7 projecten geinvesteerd via Symbid. Inderdaad grotendeels hetzelfde beeld, voornaamste wat ik terug heb gezien zijn wat incentives.

Daarnaast hebben 2 van de 7 bedrijven het niet gehaald, waarbij ik bij 1 bedrijf nog wel het volledig ingelegde bedrag terug kreeg inclusief een jaarrendement van 5% (volgens de directeur wilde hij voorkomen dat hij een slechte naam kreeg door vrienden en familie te duperen, en besloot hij uit eigen zak alle aandelen van een niet rendabel bedrijf op te kopen).

Het idee is dat op termijn de aandelen door het moederbedrijf worden teruggekocht of de aandelen ten gelde gemaakt kunnen worden bij een overname. Het is ook mogelijk om de aandelen zelf door te verkopen aan een collegainvesteerder, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er niet voldoende vraag naar is (veel mensen bieden hun certificaten in de innercircle aan, maar niemand lijkt geinteresseerd).

Ik heb mijn conclusie getrokken dat deze vorm van cf niets voor mij is, en zal dan ook niet meer via Symbid investeren.

Ik zeg daarmee niet dat je er geen winst mee kunt maken, maar het lijkt me dat je erg afhankelijk bent op 1 of 2 grote klappers, waar je een redement van een paar honderd procent pakt, die dan je verliezen in andere proposities zouden kunnen compenseren. Ik investeer dan liever in een goed gespreide aandelenportefuille op de beurs, die je ook makkelijk kunt verkopen mocht je dat willen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mynheer007 op 09-10-2017 12:23:56 ]
pi_174298105
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:17 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb mijn conclusie getrokken dat deze vorm van cf niets voor mij is, en zal dan ook niet meer via Symbid investeren.
Merk trouwens ook op dat Symbid sinds enige tijd alleen nog maar aan converteerbare leningen doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174298221
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:17 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik heb in 7 projecten geinvesteerd via Symbid. Inderdaad grotendeels hetzelfde beeld, voornaamste wat ik terug heb gezien zijn wat incentives.

Daarnaast hebben 2 van de 7 bedrijven het niet gehaald, waarbij ik bij 1 bedrijf nog wel het volledig ingelegde bedrag terug kreeg inclusief een jaarrendement van 5% (volgens de directeur wilde hij voorkomen dat hij een slechte naam kreeg door vrienden en familie te duperen, en besloot hij uit eigen zak alle aandelen van een niet rendabel bedrijf op te kopen).

Het idee is dat op termijn de aandelen door het moederbedrijf worden teruggekocht of de aandelen ten gelde gemaakt kunnen worden bij een overname. Het is ook mogelijk om de aandelen zelf door te verkopen aan een collegainvesteerder, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er niet voldoende vraag naar is (veel mensen bieden hun certificaten in de innercircle aan, maar niemand lijkt geinteresseerd).

Ik heb mijn conclusie getrokken dat deze vorm van cf niets voor mij is, en zal dan ook niet meer via Symbid investeren.
Ik heb wel vergelijkbare ervaringen. Nog geen bedrijven meegemaakt die helemaal zijn gestopt, maar het wordt hier en daar wel stiller. Ik heb certificaten in een bedrijf die al meerdere investeringsrondes heeft gedaan tegen elke keer een hogere waardering. Dan heb ik op papier winst, maar in de praktijk kan het bedrijf zijn eigen broek dus gewoon nog steeds niet ophouden.
Ik heb eigenlijk maar 1 investering in een bedrijf die nu op eigen kracht langzaam doorgroeit. Het kan nog wel 10 jaar duren voor daar dividend uit gaat komen.

Die overgang naar converteerbare leningen vind ik trouwens niets. De voorwaarden zijn een stuk slechter, terwijl het risico even groot is. Ik leg nu alleen in uitzonderlijke gevallen een heel klein bedrag in.
pi_174298539
Nieuw CC

Vastgoed financiering 6.5 %
looptijd 60 mnd, gedeeltelijke aflossing
1e Hypotheek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174298729
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 11:53 schreef InvestorW het volgende:
Ik weet dat het hier vnl over CF met leningen gaat. Maar ik heb een aantal jaren terug wat geld in bedrijven via Symbid gestopt, aandelen.
Heb van niet één daarvan ooit iets zien verschijnen (behalve een paar incentives).

Heeft iemand van jullie enig idee of en hoe je van dat soort aandelen (certificaten) af kunt komen, of dat het sowieso het idee is dat je je geld ooit terug krijgt?
Via Symbid heb ik in slechts 1 project geinvesteerd, wat aandelen in Lohuis lighting. Qua communicatie en proces vond ik Symbid ver onder de maat presteren. Ook de mensen van Lohuis lighting had diezelfde mening, en is de volgende tranches (was al aangekondigd in de pitch van Symbid dat er meerdere tranches van uitgifte zouden komen) zelf aandelen uit gaan geven, zonder tussenkomst van Symbid.
Aandelen in zulke niet-beursgenoteerde bedrijven is sowiezo een kwestie van lange adem, ik ben blij dat ik nu gewoon rechtstreeks met het bedrijf in contact ben, de informatie voorziening gaat redelijk goed.
Daarna heb ik Symbid volledig links laten liggen, en zal daar ook niks meer gaan doen.
pi_174298788
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:21 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Merk trouwens ook op dat Symbid sinds enige tijd alleen nog maar aan converteerbare leningen doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:25 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb wel vergelijkbare ervaringen. Nog geen bedrijven meegemaakt die helemaal zijn gestopt, maar het wordt hier en daar wel stiller. Ik heb certificaten in een bedrijf die al meerdere investeringsrondes heeft gedaan tegen elke keer een hogere waardering. Dan heb ik op papier winst, maar in de praktijk kan het bedrijf zijn eigen broek dus gewoon nog steeds niet ophouden.
Ik heb eigenlijk maar 1 investering in een bedrijf die nu op eigen kracht langzaam doorgroeit. Het kan nog wel 10 jaar duren voor daar dividend uit gaat komen.

Die overgang naar converteerbare leningen vind ik trouwens niets. De voorwaarden zijn een stuk slechter, terwijl het risico even groot is. Ik leg nu alleen in uitzonderlijke gevallen een heel klein bedrag in.
Daar was ik nog niet van op de hoogte (en ik heb nog wel certificaten in Symbid als bedrijf).

De voorwaarden zien er inderdaad niet best uit; lage rentes, en het komt er op neer dat de lener zelf wel uitmaakt wanneer hij terug betaalt.
pi_174299083
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 12:40 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuw CC

Vastgoed financiering 6.5 %
looptijd 60 mnd, gedeeltelijke aflossing
1e Hypotheek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e hypotheek is niet verkeerd, maar aangezien het pand nu getaxeerd is op 240k is de ltv 150%. De ltv zal uiteraard dalen door de verbouwing, maar ik moet maar zien of die onder de 100% komt (Eigen prognose van 415k waarde na verbouwing vind ik natte vingerwerk)

Ik vraag me ook af hoe snel je zo'n pand met 13 studios kan verkopen. De locatie is niet heel slecht, kwartiertje fietsen naar het centrum van Venlo, maar het is uiteraard geen randstad, dus ik vraag me af of er wel voldoende vraag naar die studios is, afgezien van oost-europese seizoensarbeiders.

Al met al biedt SiG met een ltv van 55% veel betere zekerheden, en heb ik het idee dat die panden beter te verkopen zijn als er problemen zijn.

Aan de andere kant, mocht het hier misgaan, dan zal waarschijnlijk nog steeds wel de helft van het geld teurg komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')