http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.![]()
fipoZulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:58 schreef gilligan het volgende:
Jas is van Anne, dat is bevestigd.
DNA-sporen willen ze in het kader van het onderzoek niet zeggen.
Fiets en tas ook vrijwel zeker, maar dat zegt de politie pas als ze daar 100% zeker van zijn.![]()
Is gewoon normaal dat een politie niks bevestigd tot er 100% zekerheid is, net als in een rechtspraak. Geloof me maar dat ze heus wel snappen dat de fiets en tas van Anne zijn, anders werd zich niet gefocust op hetzelfde gebied al dagen lang.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo
[..]
Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.![]()
Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo
[..]
Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
WUT?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Hypothese.
Ik heb de tf van Anne, ga op pad, stuur selfie, evt berichtje, maakt tf onklaar bij Berkenlaantje. Het digitale spoor zal als bewijs voor het volgen van dat pad gezien worden. Een digitaal spoor volgen is niet zo moeilijk, een digitaal spoor uitzetten lijkt vergezocht, ben het hier op Fok ook nog niet tegengekomen, men zwermt hier als het ware als bijen om de honingpot van dat digitale spoor. Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebbenquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:06 schreef Maktub het volgende:
[..]
Hoe kan je nou iets met absolute zekerheid zeggen als er nog zo weinig bekend is? Honden kunnen regelmatig niets vinden door slechte weersomstandigheden bijvoobeeld precies zoals hier het geval is en honden zitten er ook regelmatig naast dat zijn ook maar gewone zielen en geen computers, Honden zijn zo onbetrouwbaar als bewijs materiaal, want geur sporen volgen is niet altijd exacte of acurate wetenschap, dat ze regelmatig niet eens als bewijs gebruikt worden of afgewezen worden als zijnde bewijs.
Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.
Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Ja precies, en gelukkig maken ze lang niet alles openbaar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Misschien is ze heel ergens anders verkracht en heeft de dader op de vlucht jas / fiets / rugzak weggegooid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben
Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.
Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Hoe komt haar fiets dan in die plomp? Als ze helemaal niet is gaan fietsen horen ze dat trouwens aan de mobiele netwerkmasten af te kunnen lezen (snelheid, richting etc). Tenzij ze haar mobieltje aan een ander heeft meegeven om die route af te gaan fietsen - maar waar komt dan die foto van haar selfie daar in Baarn vandaan dan?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.![]()
Je denkt dat de politie geen enkele vekeerscamera of andere camera op de route heeft gecontroleerd?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Ik begin hier ook bang voor te worden. Eigenlijk hangt het maar van 1 ding af. Is de jas er gegooid, of losgeraakt? Als de jas is losgeraakt op deze plek lijkt het me echt bijna onmogelijk dat ze ergens ligt. Maar hij kan toch evengoed daar zijn neergegooid, het blijft een rare locatie, zo langs de drukke weg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.![]()
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.
Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.
Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...
Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).![]()
Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef theDutcher het volgende:
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.
Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.
Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...
Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).
Kan al maanden defect zijn geweest.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Ze hebben nog maar een klein stukje van dat gebied uitgekamt. Naar het noorden zitten nog grote stukken bos langs haar route waar ze niet geweest zijn en verder waar ze haar signaal verloor zitten nog immense bosrijke gebieden die niet onderzocht zijn. Ze hebben nog lang niet alles uitgekamt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Daders doen altijd dingen die je niet verwachtquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?
Er worden spullen van de dame gevonden maar zelf is ze nergens te bekenen.
Dan moet je nu zo langzamerhand de conclusie trekken dat de dader of daders een bepaalde strategie hadden
waarom lag wel de fiets in het water maar niet de jas en de tas? die hadden ze er ook in kunnen dumpen. Waarom niet ? wilde ze zo iedereen op een dwaalspoor zetten? om zo tijd te winnen....want iedereen is nu gefixeerd op die route....."Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.
Kan al maanden defect zijn geweest.
Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.![]()
Hoe komt haar fiets dan in het water als ze niet is gaan fietsen?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.
En hoe komt de dader op het idee om de ANWB-route als spoor uit te zetten?
En waar was Anne dan als ze niet aan het fietsen was en de dader een digitaal spoor aan het uitzetten was?
Ik denk niet dat dit soort vage theorieën bijdragen aan de discussie.![]()
Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.
Kan al maanden defect zijn geweest.![]()
Zou kunnen, ik weet niet. Aan de andere kant lees je in de media dat ze nog steeds student is/was. Als student had ik ook een gare fiets waar van alles aan kapot was en gaf ik daar niet echt om, zolang dat ding maar trapte van A naar B. En ja, daar maakte ik ook langere fietstochten mee.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.![]()
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.![]()
Gastquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.
Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.Lekker fuckin boeiend. Dat licht kan al jaren kapot zijn als ik het zo inschat.
![]()
Zouden jullie hier in de omgeving dezer dagen op de fiets gaan, zeg maar omgeving tussen Utrecht- Bilthoven - (Soest - Amersfoort) - Zeist, in de avond?
Serieuze vraag dit,
en excuses dat dit niet over de persoon van deze vermissing gaat en haar niet meer kan redden. Maar over vrouwen in deze omgeving, bijvoorbeeld gewoon woon- vrienden verkeer of woon- werkverkeer , ect.![]()
Als Klaas agent is geweest ben ik Donald Trump.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?![]()
Je kunt, met de informatie die wij hebben, niks uitsluiten. Ik vind het nog niet eens zo gek gedacht...quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoe komt haar fiets dan in het water als ze niet is gaan fietsen?
En hoe komt de dader op het idee om de ANWB-route als spoor uit te zetten?
En waar was Anne dan als ze niet aan het fietsen was en de dader een digitaal spoor aan het uitzetten was?
Ik denk niet dat dit soort vage theorieën bijdragen aan de discussie.
We weten niet door wie en wanneer Anne voor het laatst is gezien.
Ze ging graag en regelmatig fietsen, dus zo gek is het niet om op die manier een dwaalspoor uit te zetten.
Er moeten camerabeelden zijn om dit uit te sluiten.
En dan nog bestaat de mogelijkheid dat een bekende, die op de hoogte was van haar route, haar ergens heeft opgewacht.
Lastig, lastig.![]()
Is er bij iemand iets bekend over het fietsslot? op de foto die vrijgegeven is van de fiets (in de trein) heeft ze een groot fietsslot om het stuur hangen.
Kan natuurlijk dat ze die nu niet mee had genomen omdat ze niet van plan was ergens te stoppen en het extra slot nodig te hebben.![]()
![]()
Omdat een lijk ontbind en stinkt maar iemand die net dood is niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.
Het is en blijft een hulpmiddel.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Lijkt me sterk dat ze altijd op het ,voor hen, juiste moment hun verwachtingspatroon aanpassen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Daders doen altijd dingen die je niet verwacht
Er worden spullen van de dame gevonden maar zelf is ze nergens te bekenen.
Dan moet je nu zo langzamerhand de conclusie trekken dat de dader of daders een bepaalde strategie hadden
waarom lag wel de fiets in het water maar niet de jas en de tas? die hadden ze er ook in kunnen dumpen. Waarom niet ? wilde ze zo iedereen op een dwaalspoor zetten? om zo tijd te winnen....want iedereen is nu gefixeerd op die route.....![]()
Die foto kan op een eerder tijdstip zijn gemaakt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:14 schreef RokendeSigaret het volgende:
[..]
Hoe komt haar fiets dan in die plomp? Als ze helemaal niet is gaan fietsen horen ze dat trouwens aan de mobiele netwerkmasten af te kunnen lezen (snelheid, richting etc). Tenzij ze haar mobieltje aan een ander heeft meegeven om die route af te gaan fietsen - maar waar komt dan die foto van haar selfie daar in Baarn vandaan dan?![]()
nogmaals, op basis van de ''kleding'' die is aangetroffen en de vindplaatsen van haar spullen vind ik dus het scenario van een andere ontvoeringsplaats bijv oostelijk thx berkenlaan of soest zuidwest paltzerlaan etc onlogisch. Je gaat dan per auto vanaf die amersfoortseweg de wijk in om daar random wat dingen her en der weg te stoppen? Vooral die jas vind ik dan erg opzichtig , lijkt me dat iemand die snel opmerkt. Je ken bij een ontvoering of misdrijf op een andere plek dan haar spullen diep in een bos begraven of wat dacht je van een vuilcontainer ofzo. Daarom het is ook essentieel om te weten welke kledingstukken er zijn aangetroffen. Jas, maar ook een trui ondergoed?? Los van dat zij dus in de redelijke nabije omgeving van die vindplaatsen niet is gevonden haalt de theorie onderuit dat ze dan niet in HTH is omgekomen of ontvoerd maar dat verhoudt zich niet vind ik met de manier van het terugvinden vd spullen![]()
Volgens mij werkte ze toch?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef RokendeSigaret het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik weet niet. Aan de andere kant lees je in de media dat ze nog steeds student is/was. Als student had ik ook een gare fiets waar van alles aan kapot was en gaf ik daar niet echt om, zolang dat ding maar trapte van A naar B. En ja, daar maakte ik ook langere fietstochten mee.
Want je leest ook dat haar collega's op zoek zijn gegaan.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Mijn man en ik fietsten net (23.45 uur) van het station in Amersfoort naar huis en werden iig al ingehaald door een jonge vrouw alleen, en op een ander punt zag ik ook nog een vrouw alleen fietsen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef LouiseJB het volgende:
Zouden jullie hier in de omgeving dezer dagen op de fiets gaan, zeg maar omgeving tussen Utrecht- Bilthoven - (Soest - Amersfoort) - Zeist, in de avond?
Serieuze vraag dit,
en excuses dat dit niet over de persoon van deze vermissing gaat en haar niet meer kan redden. Maar over vrouwen in deze omgeving, bijvoorbeeld gewoon woon- vrienden verkeer of woon- werkverkeer , ect.
In beide gevallen richting de grens van de bebouwde kom, en aan de zuidkant, dus aan de kant van Austerlitz, Zeist, Huis ter Heide.
Zelf had ik dat net zo makkelijk alleen gedaan trouwens.![]()
Sorry, maar dat is echt onzin. Direct na de dood begint het ontbindingsproces.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:26 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Omdat een lijk ontbind en stinkt maar iemand die net dood is niet.
Het is en blijft een hulpmiddel.
Een K9 hond is geen hulpmiddel, maar hét middel om lijken op te sporen door de politie.
Toevallig ken ik een trainer én begeleider van K9 honden.![]()
Met welk doel? Je maakt een foto meestal om te versturen naar iemand. Dan had iemand hem wel herkend.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Die foto kan op een eerder tijdstip zijn gemaakt.
Jullie zien vreemde dingen. Ze was daar gewoon op dat tijdstip vermoed ik."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Nee, sommige zijn zelfs zo laag als 60% acuraat met een 40% fouten percentage.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.![]()
Nagenoeg niet, want regen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Die foto kan op een eerder tijdstip zijn gemaakt.![]()
Ook eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.
Ik heb ook maar geen seconde het idee dat "wij" dit mysterie op gaan lossen, maar ik sta inmiddels te tollen op mijn benen van elke keer hetzelfde rondje draaien.![]()
![]()
Bron?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:32 schreef Maktub het volgende:
[..]
Nee, sommige zijn zelfs zo laag als 60% acuraat met een 40% fouten percentage.![]()
Lastig, lastigquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Je kunt, met de informatie die wij hebben, niks uitsluiten. Ik vind het nog niet eens zo gek gedacht...
We weten niet door wie en wanneer Anne voor het laatst is gezien.
Ze ging graag en regelmatig fietsen, dus zo gek is het niet om op die manier een dwaalspoor uit te zetten.
Er moeten camerabeelden zijn om dit uit te sluiten.
En dan nog bestaat de mogelijkheid dat een bekende, die op de hoogte was van haar route, haar ergens heeft opgewacht.
Lastig, lastig.![]()
Een dader gaat echt geen fietstocht van 2 tot 3 uur doen op de fiets van degene die hij(zij)heeft ontvoerd, om vervolgens een dwaalspoor uit te zetten met de grote kans gesnapt te worden als hij her en der spullen weggooit of dat hij op de fiets wordt gefilmd gedurende de urenlange tocht
En waarom überhaupt een dwaalspoor uitzetten als je haar veel eerder geheel onverwachts hebt opgewacht en niemand die je heeft gezien. Dan heb je geen dwaalspoor nodig en maak je jezelf juist alleen maar verdacht door met haar spullen in het openbaar te komen.![]()
Je wilt toch gelijk krijgen, kan ik je dat beter geven.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:31 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is echt onzin. Direct na de dood begint het ontbindingsproces.
Een K9 hond is geen hulpmiddel, maar hét middel om lijken op te sporen door de politie.
Toevallig ken ik een trainer én begeleider van K9 honden.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Waarom ze daar alsmaar in een klein gebied blijven zoeken is me een raadselquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:18 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ze hebben nog maar een klein stukje van dat gebied uitgekamt. Naar het noorden zitten nog grote stukken bos langs haar route waar ze niet geweest zijn en verder waar ze haar signaal verloor zitten nog immense bosrijke gebieden die niet onderzocht zijn. Ze hebben nog lang niet alles uitgekamt.
Misschien is ze wel opgewacht door 2 gastjes op een scooter - hebben ze haar van de fiets getrokken en hebben haar meegenomen naar een noordelijker gedeelte waar minder huizen staan. Gewoon fietspad/spoorbaan afrijden richting Bilthoven en daar zijn plekken waar niet veel mensen komen.
Dan bedoel ik met name het gebied tussen het oude Natuurbad De Biltsche Duinen en de golfbaan in. Daar in die hoek moeten ze zoeken. JMO"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Waarom gaat het alleen over vrouwen in deze omgeving? Hoeft geen zedendelict te zijn. Misschien mislukte roof of iets anders waar mannen ook het slachtoffer van kunnen worden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef LouiseJB het volgende:
Serieuze vraag dit,
en excuses dat dit niet over de persoon van deze vermissing gaat en haar niet meer kan redden. Maar over vrouwen in deze omgeving, bijvoorbeeld gewoon woon- vrienden verkeer of woon- werkverkeer , ect.![]()
De politie heeft haar route vastgesteld op basis van haar telefoongegevens, als ze niet tenminste op dat tijdstip van de Selfie op dat punt geweest was had haar route er anders uitgezien.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Met welk doel? Je maakt een foto meestal om te versturen naar iemand. Dan had iemand hem wel herkend.
Jullie zien vreemde dingen. Ze was daar gewoon op dat tijdstip vermoed ik.![]()
Dank voor je reactie.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn man en ik fietsten net (23.45 uur) van het station in Amersfoort naar huis en werden iig al ingehaald door een jonge vrouw alleen, en op een ander punt zag ik ook nog een vrouw alleen fietsen.
In beide gevallen richting de grens van de bebouwde kom, en aan de zuidkant, dus aan de kant van Austerlitz, Zeist, Huis ter Heide.
Zelf had ik dat net zo makkelijk alleen gedaan trouwens.
Moeilijke afweging tussen risico en je niet willen laten lijden door angst? Als je je al bezig houdt met deze vermissing... Zo'n 5 jaar geleden zou dit grotendeels aan mij voorbij zijn gegaan![]()
Ik wil dat er geen onzin vermeld wordt. Gaat niet om gelijk krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je wilt toch gelijk krijgen, kan ik je dat beter geven.
Voorbeeld:
,,Direct na het intreden van de dood begint het ontbindingsproces." - Wikipedia.![]()
Ze hebben niet onbeperkt mensen en middelen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Waarom ze daar alsmaar in een klein gebied blijven zoeken is me een raadsel
Misschien is ze wel opgewacht door 2 gastjes op een scooter - hebben ze haar van de fiets getrokken en hebben haar meegenomen naar een noordelijker gedeelte waar minder huizen staan. Gewoon fietspad/spoorbaan afrijden richting Bilthoven en daar zijn plekken waar niet veel mensen komen.
Dan bedoel ik met name het gebied tussen het oude Natuurbad De Biltsche Duinen en de golfbaan in. Daar in die hoek moeten ze zoeken. JMO
Daarom maken ze een begin rond de vindplaats van de jas en gaan verder langs het fietspad.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Feit: als vrouw is de kans op verkrachting/moord door een bekende een veelvoud van door een onbekende.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef LouiseJB het volgende:
[..]
Dank voor je reactie.
Moeilijke afweging tussen risico en je niet willen laten lijden door angst? Als je je al bezig houdt met deze vermissing... Zo'n 5 jaar geleden zou dit grotendeels aan mij voorbij zijn gegaan
Je kunt je leven wel door angst laten leiden, maar dat levert alleen een maagzweer op.![]()
Ik zou daar geen probleem mee hebben, maar in m'n eentje in het donker die bospaadjes? Geen denken aan, ik fiets wel om (en ik ben een man, en niet bepaald slap)quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef LouiseJB het volgende:
Serieuze vraag dit,
Vind jij het makkelijk dan?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef FYazz het volgende:
[..]
Lastig, lastig![]()
Een dader gaat echt geen fietstocht van 2 tot 3 uur doen op de fiets van degene die hij(zij)heeft ontvoerd, om vervolgens een dwaalspoor uit te zetten met de grote kans gesnapt te worden als hij her en der spullen weggooit of dat hij op de fiets wordt gefilmd gedurende de urenlange tocht
En waarom überhaupt een dwaalspoor uitzetten als je haar veel eerder geheel onverwachts hebt opgewacht en niemand die je heeft gezien. Dan heb je geen dwaalspoor nodig en maak je jezelf juist alleen maar verdacht door met haar spullen in het openbaar te komen.
Je haalt 2 dingen door elkaar: óf ze heeft de route niet zelf gefietst (die kans acht ik ook zeer klein), óf iemand heeft haar ergens op staan wachten.![]()
Hmhm .😱 Naast feiten bestaat er ook nog zoiets als common sense.em bovendien heb ik het over veiligheidsgevoel om s Avonds te fietsen in die omgeving niet over de wat hier gebeurt is want dat is niet (nog) niet bekend.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waarom gaat het alleen over vrouwen in deze omgeving? Hoeft geen zedendelict te zijn. Misschien mislukte roof of iets anders waar mannen ook het slachtoffer van kunnen worden.![]()
Ik zal voor je kijken, je kan genoeg wetenschapelijke artikels vinden waar de acuraatheid van speurhonden in het geding is. Een goed getrainde speurhond kan wel tot 95% acuraat zijn maar het hangt ook heel erg van de training en omstandigheden af zoals het weer. Mensen die denken dat speurhonden 100% exacte foutloze wetenschap is zijn naief.quote:![]()
Je wurgt iemand, die is dood maar nog niet afgekoeld, je tilt iemand op de nek - als je dat kunt - en neemt hem / haar mee.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ik wil dat er geen onzin vermeld wordt. Gaat niet om gelijk krijgen.
Voorbeeld:
,,Direct na het intreden van de dood begint het ontbindingsproces." - Wikipedia.
Dan ruikt een hond niets.
En natuurlijk heeft de factor tijd en regen invloed op de beschikbaarheid van sporen.Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.![]()
Ik post dat niet omdat ik kritiek heb op mensen die nu zoeken (integendeel zelfs)quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ze hebben niet onbeperkt mensen en middelen.
Daarom maken ze een begin rond de vindplaats van de jas en gaan verder langs het fietspad.
Maar als je 200 militairen oproept dan kam je de hele strook Panbos & noord Houdringe bos en Beerschoten in 1 dag uit"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Bedankt voor je reactie. Inderdaad feitelijk gezien minime kans dat je slachtoffer wordt van een (lust)moord. Maar ondanks het rationele, kan je e en mi der zeker gevoel krijgen ik wil me niet angstig voelen tijdens fietsen al is dat niet rationeel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Feit: als vrouw is de kans op verkrachting/moord door een bekende een veelvoud van door een onbekende.
Je kunt je leven wel door angst laten leiden, maar dat levert alleen een maagzweer op.![]()
Met "dezer dagen" leek jij mij naar het huidige gebeuren te verwijzen. Maar goed, in zijn algemeenheid is de kans dat iets gebeurd klein. Maar in die omgeving, ook al is er nog geen sprake van een reeks, zou ik voorzichtig zijn. Net als ten tijde van de Utrechtse serieverkrachter,quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:39 schreef LouiseJB het volgende:
[..]
Hmhm .😱 Naast feiten bestaat er ook nog zoiets als common sense.em bovendien heb ik het over veiligheidsgevoel om s Avonds te fietsen in die omgeving niet over de wat hier gebeurt is want dat is niet (nog) niet bekend.![]()
Ik haal niks door elkaar hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:38 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Vind jij het makkelijk dan?
Je haalt 2 dingen door elkaar: óf ze heeft de route niet zelf gefietst (die kans acht ik ook zeer klein), óf iemand heeft haar ergens op staan wachten.
En ja, ik vind het makkelijk om dat soort onwaarschijnlijke theorieën niet te geloven.
Ik snap wel waarom het gebeurt. Speculeren nu al topics vol, komt steeds op nagenoeg hetzelfde neer en dat wordt men nu een beetje zat. Dus in plaats van gewoon te wachten met speculeren/reageren totdat er concreet nieuws is gaan mensen zelf maar wat verzinnen.![]()
Hier is een goed boek over k9/Canines, een gemiddeld acuraatheids percentage van ongeveer 75%. Honden ruiken lang niet altijd sporen goed om wat voor redenen dan ook ze zijn alleen veel beter in sporen ruiken dan mensen daarom worden ze gebruikt daarvoor maar dat betekent niet dat ze perfect zijn verre van,quote:
https://books.google.nl/b(...)cking%20dogs&f=false![]()
Niemand heeft hier gezegd dat ze 100% exact zijn. De speurhonden van de politie zijn perfect getraind, vooral in Nederland. De trainer die ik ken, trainde bijv. ook de FBI.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:39 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik zal voor je kijken, je kan genoeg wetenschapelijke artikels vinden waar de acuraatheid van speurhonden in het geding is. Een goed getrainde speurhond kan wel tot 95% acuraat zijn maar het hangt ook heel erg van de training en omstandigheden af zoals het weer. Mensen die denken dat speurhonden 100% exacte foutloze wetenschap is zijn naief.
Na jaren kunnen de politiehonden lijken onder de grond vinden. Het regen van afgelopen dagen maakt voor die honden niet veel uit. Zij kunnen 1 theelepel suiker ruiken in 3 miljoen liter water, als voorbeeld.![]()
Even met het kaartje van route.nl de plaats van de gevonden jas aangegeven
Hierop dit kaartje is duidelijker aangegeven dat er naast het fietspad nog een paadje isHuidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
deze is nog duidelijker![]()
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Als je beweert dat omdat honden niets roken er in dat hele gebied niets is dan zeg je dat ze 100% exact zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:49 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Niemand heeft hier gezegd dat ze 100% exact zijn. De speurhonden van de politie zijn perfect getraind, vooral in Nederland. De trainer die ik ken, trainde bijv. ook de FBI.
Na jaren kunnen de politiehonden lijken onder de grond vinden. Het regen van afgelopen dagen maakt voor die honden niet veel uit. Zij kunnen 1 theelepel suiker ruiken in 3 miljoen liter water, als voorbeeld.
De regen maakt heel veel uit en de windrichting ook, als die honden zo goed waren hadden ze ook die twee vrouwen in Panama wel gevonden. En er zijn genoeg voorbeelden waar speurhonden totaal niet effectief waren.![]()
Het blijft ook zo verdomd dicht bij de Amersfoortseweg... Je zou toch verwachten dat je als dader die zoekt naar iemand om te verkrachten/vermoorden wat dieper in dat fietspad zou gaan staan. Of dat als je haar tegenkomt je het wel uit je hoofd haalt om dit te doen terwijl je net het fietspad bent ingelopen/gefietst. Daar zou toch zomaar een busje geparkeerd kunnen hebben staan die klaarstond om haar gelijk erin te laden en weg te rijden, terwijl een ander persoon zorgt dat de spullen verdwijnen (maar hoe ziet hij de jas dan over het hoofd?). Dit is echt heel complex...quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:49 schreef barthol het volgende:
Even met het kaartje van route.nl de plaats van de gevonden jas aangegeven
[ afbeelding ]
Hierop dit kaartje is duidelijker aangegeven dat er naast het fietspad nog een paadje is![]()
Dat heb ik tot nu toe ook niet zo goed begrepen. Ik bedoel, natuurlijk kost het (extra) geld, maar de dagen dat ze "doelloos" in de sportschool rondhangen, kosten ze ook geld (niet denigrerend bedoeld).quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik post dat niet omdat ik kritiek heb op mensen die nu zoeken (integendeel zelfs)
Maar als je 200 militairen oproept dan kam je de hele strook Panbos & noord Houdringe bos en Beerschoten in 1 dag uit
Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid toch zo hun redenen hebben waarom ze er, tot nu toe, voor gekozen hebben dat niet te doen...
Ik geloof niet dat geld het probleem is, in dit geval.![]()
denk het niet, uitkammen gaat wel wat intenser hoorquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ik post dat niet omdat ik kritiek heb op mensen die nu zoeken (integendeel zelfs)
Maar als je 200 militairen oproept dan kam je de hele strook Panbos & noord Houdringe bos en Beerschoten in 1 dag uit![]()
Als het lijk niet in de buurt is van waar honden zoeken is het logisch dat ze niets vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:40 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je wurgt iemand, die is dood maar nog niet afgekoeld, je tilt iemand op de nek - als je dat kunt - en neemt hem / haar mee.
Dan ruikt een hond niets.
En natuurlijk heeft de factor tijd en regen invloed op de beschikbaarheid van sporen.
Jij beweerde dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn en dat ze een lijk niet kunnen vinden vanwege de regen en ook omdat een lijk nog niet direct aan het ontbinden is na de dood.![]()
Soms kunnen ze iets niet vinden een speurhond vind niet altijd wat en speurhonden zijn een hulpmiddel ja een speurhond zonder begeleider gaat niets doen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:55 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Als het lijk niet in de buurt is van waar honden zoeken is het logisch dat ze niets vinden.
Jij beweerde dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn en dat ze een lijk niet kunnen vinden vanwege de regen en ook omdat een lijk nog niet direct aan het ontbinden is na de dood.![]()
ja die is helemaal duidelijk, waar komt die vandaan?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:51 schreef StaceySinger het volgende:
deze is nog duidelijker![]()
[ afbeelding ]Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Waarom vind jij "het opwachten door een bekende van haar" een onwaarschijnlijke theorie?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:46 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik haal niks door elkaar hoor.
En ja, ik vind het makkelijk om dat soort onwaarschijnlijke theorieën niet te geloven.
Ik snap wel waarom het gebeurt. Speculeren nu al topics vol, komt steeds op nagenoeg hetzelfde neer en dat wordt men nu een beetje zat. Dus in plaats van gewoon te wachten met speculeren/reageren totdat er concreet nieuws is gaan mensen zelf maar wat verzinnen.
Kijkend naar de statistieken...
Iemand die op de hoogte is van welke route zij gaat fietsen, weet precies op welk punt hij/zij vrijwel zeker ongemerkt toe kan slaan.
De jas, fiets en tas valt dan weer niet te rijmen...
Nja, wat er ook gebeurd is, ik kan het (gelukkig) sowieso niet rijmen.![]()
Mijn bron is een trainer en begeleider, een autoriteit op het gebied van K9 speurhonden. Perfect zei ik niet, omdat ik het had over bijna 100%.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:47 schreef Maktub het volgende:
[..]
Hier is een goed boek over k9/Canines, een gemiddeld acuraatheids percentage van ongeveer 75%. Honden ruiken lang niet altijd sporen goed om wat voor redenen dan ook ze zijn alleen veel beter in sporen ruiken dan mensen daarom worden ze gebruikt daarvoor maar dat betekent niet dat ze perfect zijn verre van,
https://books.google.nl/b(...)cking%20dogs&f=false
Hiernaast zijn er bronnen die ook spreken over 90-95% accuraatheidsgraad.
Feit is dat speurhonden vrijwel altijd een lijk kunnen vinden, zelfs 12 meter onder de grond.
Door veranderende organismen in de grond, zoals schimmels etc. kan een hond op het verkeerde spoor worden gezet, maar daar houden de begeleiders rekening mee.![]()
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.11265/5.25208&layers=Cquote:Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef barthol het volgende:
[..]
ja die is helemaal duidelijk, waar komt die vandaan?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat bedoel ik daar inderdaad mee, 'voorzichtig zijn' is voor mij moeilijk concreet te vertalen naar de praktijk...quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Met "dezer dagen" leek jij mij naar het huidige gebeuren te verwijzen. Maar goed, in zijn algemeenheid is de kans dat iets gebeurd klein. Maar in die omgeving, ook al is er nog geen sprake van een reeks, zou ik voorzichtig zijn. Net als ten tijde van de Utrechtse serieverkrachter,
'ten tijde van Utrechtse u serieverkrachter' is pas vorig jaar echt een einde aan gekomen. Maar kans op verkrachting is op meer alledaagse plaatsen aanwezig, geen doen om daarop aan te passen, en veel groter dan kans om vermoord te worden.
De meeste mensen die iemand verkrachten vermoorden diegene niet![]()
Als inderdaad blijkt dat het achterlicht van haar fiets nog niet kapot was, zou ik serieus 's avonds met zaklamp (want reflectie) gaan zoeken.
Met een beetje zaklamp kun je flink stralen en bij het minste beetje licht, licht zo'n stukje al op.
Tenzij er bladeren o.i.d. overheen liggen...![]()
![]()
Bedankt voor die link, die site kende ik helemaal niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.11265/5.25208&layers=C
Die geeft veel informatieHuidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen. Ga je honden trainer maar vragen..quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Mijn bron is een trainer en begeleider, een autoriteit op het gebied van K9 speurhonden. Perfect zei ik niet, omdat ik het had over bijna 100%.
Hiernaast zijn er bronnen die ook spreken over 90-95% accuraatheidsgraad.
Feit is dat speurhonden vrijwel altijd een lijk kunnen vinden, zelfs 12 meter onder de grond.
Door veranderende organismen in de grond, zoals schimmels etc. kan een hond op het verkeerde spoor worden gezet, maar daar houden de begeleiders rekening mee.![]()
Heel fijn ditquote:Op zondag 8 oktober 2017 01:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.11265/5.25208&layers=C![]()
![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:09 schreef Maktub het volgende:
[..]
Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen.Jij denkt dus dat ze alleen zoeken met regen?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:52 schreef Maktub het volgende:
[..]
Als je beweert dat omdat honden niets roken er in dat hele gebied niets is dan zeg je dat ze 100% exact zijn.
De regen maakt heel veel uit en de windrichting ook, als die honden zo goed waren hadden ze ook die twee vrouwen in Panama wel gevonden. En er zijn genoeg voorbeelden waar speurhonden totaal niet effectief waren.
Als honden na jaren een lijk kunnen vinden onder de grond, waarom zou de regen van invloed kunnen zijn? Denk je dat de begeleiders geen rekening houden met de wind, door bijvoorbeeld in alle windrichtingen te gaan zoeken? Als de begeleiders niet in de buurt van de lijken in Panama waren, dan is het logisch dat die honden niets ruiken.
Deze discussie is zinloos als mijn argumenten worden verdraaid en men blijft volhouden dat speurhonden worden tegengewerkt door regen, terwijl ze na jaren een lijk onder de grond kunnen vinden.![]()
Morgen waarschijnlijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:54 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Dat heb ik tot nu toe ook niet zo goed begrepen. Ik bedoel, natuurlijk kost het (extra) geld, maar de dagen dat ze "doelloos" in de sportschool rondhangen, kosten ze ook geld (niet denigrerend bedoeld).
Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid toch zo hun redenen hebben waarom ze er, tot nu toe, voor gekozen hebben dat niet te doen...
Ik geloof niet dat geld het probleem is, in dit geval.
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ocht-naar-Anne-Faber![]()
Bedanktquote:Op zondag 8 oktober 2017 01:12 schreef vronie het volgende:
[..]
Morgen waarschijnlijk
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ocht-naar-Anne-Faber![]()
![]()
Waarom kunnen speurhonden na jaren een lijk onder de grond vinden?quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:09 schreef Maktub het volgende:
[..]
Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen. Ga je honden trainer maar vragen..
Zelfs een één botje van een vermist persoon dat wekenlang op straat ligt kunnen de honden vinden. Ga maar praten met een K9 honden trainer én begeleider.![]()
Ze hebben met speurhonden gezicht toch?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.
Die kunnen het spoor kwijtraken in water ..nou water was er genoeg gevallen door de regen..
Masr kadaverhonden schijnen een lichaam in het water te kunnen opsporen... waarom dan niet ern kadaver hond als speurhond inzetten
Aangezien ze zelf ook de kans op een ongeluk uitsluiten ...![]()
Als een geur spoor vernietigd is door de weersomstandigheden komt het niet altijd meer terug dan kan je wel in alle windrichtingen gaan zoeken en hopen dat je wat vind maar als het er niets meer is vind je het ook niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:11 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
[..]
Jij denkt dus dat ze alleen zoeken met regen?
Als honden na jaren een lijk kunnen vinden onder de grond, waarom zou de regen van invloed kunnen zijn? Denk je dat de begeleiders geen rekening houden met de wind, door bijvoorbeeld in alle windrichtingen te gaan zoeken? Als de begeleiders niet in de buurt van de lijken in Panama waren, dan is het logisch dat die honden niets ruiken.
Deze discussie is zinloos als mijn argumenten worden verdraaid en men blijft volhouden dat speurhonden worden tegengewerkt door regen, terwijl ze na jaren een lijk onder de grond kunnen vinden.![]()
En ook op de bodem van een rivier is geen probleem na jaren. Een paar flinke hoosbuien stelt dan niets voor.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:11 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het handig om even wat bronnen op te zoeken als dat zo is. Die zijn er vast wel. Dan overtuig je elkaar sneller en duurt de discussie een stuk minder lang.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Waarom kunnen speurhonden na jaren een lijk onder de grond vinden?
Zelfs een één botje van een vermist persoon dat wekenlang op straat ligt kunnen de honden vinden. Ga maar praten met een K9 honden trainer én begeleider.![]()
Ze hebben waarschijnlijk ook met lijkhonden gezocht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:18 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ze hebben met speurhonden gezicht toch?
Die kunnen het spoor kwijtraken in water ..nou water was er genoeg gevallen door de regen..
Masr kadaverhonden schijnen een lichaam in het water te kunnen opsporen... waarom dan niet ern kadaver hond als speurhond inzetten
Aangezien ze zelf ook de kans op een ongeluk uitsluiten ...![]()
Jij weet wel dat er meerdere soorten speurhonden zijn. Jij hebt zeg maar de standaard speurhond die vrijwel dagelijks met een agent op pad gaat. Die worden bijvoorbeeld na een overval gebeld en proberen dan bijvoorbeeld het spoor vanuit de gevonden vluchtauto het bos in te volgen op zoek naar de verdachten. Dat kan hier ook gebruikt zijn om vanaf de jas/fiets te zoeken. Dat geurspoor tussen de auto en de verdachten kan door de regen verloren gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:11 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
[..]
Deze discussie is zinloos als mijn argumenten worden verdraaid en men blijft volhouden dat speurhonden worden tegengewerkt door regen, terwijl ze na jaren een lijk onder de grond kunnen vinden.
Dan heb jij lijkhonden. Dit een hele andere tak van sport.![]()
Dat lijkt me wel ja. Er werd door de politie gesproken over 'verschillende type' honden. Lijkt me voor de hand liggen dat daar ook lijkhonden bij zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ze hebben waarschijnlijk ook met lijkhonden gezocht.![]()
Ja, hebben ze. Werd gezegd ook in een politieinterview.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ze hebben waarschijnlijk ook met lijkhonden gezocht.![]()
Inderdaad. Het argument, omdat het heeft geregend, klopt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:19 schreef Pomtips het volgende:
[..]
En ook op de bodem van een rivier is geen probleem na jaren. Een paar flinke hoosbuien stelt dan niets voor.
Als dit zo was, dan waren er bijna geen lijken onder de grond gevonden in Nederland, omdat het hier heel vaak regent.![]()
?quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Waarom vind jij "het opwachten door een bekende van haar" een onwaarschijnlijke theorie?
Kijkend naar de statistieken...
Iemand die op de hoogte is van welke route zij gaat fietsen, weet precies op welk punt hij/zij vrijwel zeker ongemerkt toe kan slaan.
De jas, fiets en tas valt dan weer niet te rijmen...
Nja, wat er ook gebeurd is, ik kan het (gelukkig) sowieso niet rijmen.
Ik heb nergens gezegd dat ik het onwaarschijnlijk vindt dat zij is opgewacht door een bekende/onbekende.
Ik reageerde op de theorie van Boskater die stelde dat Anne misschien wel nooit is gaan fietsen - hoe komt de fiets dan in de vijver? -
En de theorie dat de dader zelf uren, op Anne's fiets, door het bos heeft gereden om zowel een fysiek als digitaal dwaalspoor uit te zetten - waarom ga je als dader zoveel risico lopen en waar was Anne dan als de dader een urenlange fietstocht aan het rijden is? -
Dat scenario vind ik zeer onwaarschijnlijk en is ook op geen enkel bewijs gebaseerd.![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Zelfs een één botje van een vermist persoon dat wekenlang op straat ligt kunnen de honden vinden. Ga maar praten met een K9 honden trainer én begeleider.Omdat ze een veel beter reuk orgaan dan mensen hebben. Ik hoef niet met een honden begeleider te praten om te weten dat water hun reuk vermogen kan beinvloeden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Me dunkt dat ze met meerdere honden zoeken. Dus een enorme verkleining van de foutmarge.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:47 schreef Maktub het volgende:
[..]
Hier is een goed boek over k9/Canines, een gemiddeld acuraatheids percentage van ongeveer 75%. Honden ruiken lang niet altijd sporen goed om wat voor redenen dan ook ze zijn alleen veel beter in sporen ruiken dan mensen daarom worden ze gebruikt daarvoor maar dat betekent niet dat ze perfect zijn verre van,
https://books.google.nl/b(...)cking%20dogs&f=false"Pools are perfect for holding water"![]()
Waar denk je dat ik het over had? Die honden speuren lijken op.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij weet wel dat er meerdere soorten speurhonden zijn. Jij hebt zeg maar de standaard speurhond die vrijwel dagelijks met een agent op pad gaat. Die worden bijvoorbeeld na een overval gebeld en proberen dan bijvoorbeeld het spoor vanuit de gevonden vluchtauto het bos in te volgen op zoek naar de verdachten. Dat kan hier ook gebruikt zijn om vanaf de jas/fiets te zoeken. Dat geurspoor tussen de auto en de verdachten kan door de regen verloren gaan.
Dan heb jij lijkhonden. Dit een hele andere tak van sport.![]()
Die honden (lijkhonden) kunnen mensen onder water ruiken. Dus waarom zou regen hun belemmeren?quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:22 schreef Maktub het volgende:
[..]
[..]
Omdat ze een veel beter reuk orgaan dan mensen hebben. Ik hoef niet met een honden begeleider te praten om te weten dat water hun reuk vermogen kan beinvloeden.![]()
het wandelpad ernaast maskt een bocht daar is de jas gevondenquote:Op zondag 8 oktober 2017 00:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op de plaatje zit geen bochtje in 't paadje?
Het fietspad is recht ..![]()
Hier kort iets over dat er veel verschillende soort speurhonden zijn:
https://www.houdenvanhonden.nl/echte-hondenbanen/speurhond/
Hier staat: "Ook de Bloedhond is inzetbaar als speurhond. Dit ras heeft een zeer goed reukvermogen en is gespecialiseerd in het zoeken naar lichamen."
Ik weet niet of lijkhonden altijd bloedhonden zijn, maar misschien interessant om te zoeken op bloedhonden en kijken hoe accuraat die zijn.![]()
"Als ik het zo inschat"?quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:22 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
GastLekker fuckin boeiend. Dat licht kan al jaren kapot zijn als ik het zo inschat.
Verklaar je nader...
De foto van de fiets in de trein, daar was het lampje nog heel (al zegt ook dat niks, natuurlijk).![]()
Jij had het over K9, wat wat gewoon een generieke term is voor een politiehond.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:22 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik het over had? Die honden speuren lijken op.![]()
Dan heb je nog signi honden die een lichaam blijkbaar na 26 jaar nog een lichaam in het water kunnen vinden.
http://www.omroepbrabant.(...)Waal+bij+Brakel.aspx![]()
Is trouwens dat daarboven alleen een reflector of ook een fietslicht? Op mijn fiets heeft mijn achterlicht namelijk dezelfe vorm en zit op dezelfde plek (wel iets minder plat volgens mij).quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:25 schreef theDutcher het volgende:
[..]
"Als ik het zo inschat"?
Verklaar je nader...
De foto van de fiets in de trein, daar was het lampje nog heel (al zegt ook dat niks, natuurlijk).![]()
Er is ook echt helemaal niets 'logisch' aan deze zaak. Als ze 'uit de hand gelopen' beroofd/verkracht/ongeluk/weetikwat zou zijn en de dader tijdens zijn vlucht van alles in paniek verstopt, sla je eigenlijk over waar Anne in dit verhaal is gebleven. Zo gemakkelijk is het ook weer niet om van een lichaam af te komen en zeker niet in domme paniek. Zie hoe de rest matig verborgen is. En honden die aanslaan of niet; de hele omgeving is daar per vierkante cm bekeken met prikstokken en al. Dan kan ze daar toch domweg niet zijn?
Dan kom je inmiddels toch al uit op dat ze:meegenomen is, ontvoerd of later opgehaald?![]()
Ik denk trouwens dat de lijkhonden het aan het water ruiken of er een lijk inligt..door het water kan bijna niet...quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:23 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Die honden (lijkhonden) kunnen mensen onder water ruiken. Dus waarom zou regen hun belemmeren?![]()
Caninequote:Op zondag 8 oktober 2017 01:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij had het over K9, wat wat gewoon een generieke term is voor een politiehond.![]()
![]()
Omdat je meerdere types speurhonden hebt die getrained zijn in verschillende disciplines, je hebt ook honden die gespecialiseerd zijn om het specifieke geur patroon van een levend mens op te sporen en speur honden die erop getrained zijn de algemene geur van een ontbindend lijk op te sporen..quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:22 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Waar denk je dat ik het over had? Die honden speuren lijken op.Dat honden instaat zijn om mensen onder water te ruiken betekent nog niet dat ze altijd mensen onder water kunnen ruiken het hangt van de omstandigheden af.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:23 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Die honden (lijkhonden) kunnen mensen onder water ruiken. Dus waarom zou regen hun belemmeren?![]()
Dat, of er is wat verder terug iets gebeurd en de spullen zijn hier pas gedumpt. Dat kan nog wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:28 schreef Mammietje het volgende:
Er is ook echt helemaal niets 'logisch' aan deze zaak. Als ze 'uit de hand gelopen' beroofd/verkracht/ongeluk/weetikwat zou zijn en de dader tijdens zijn vlucht van alles in paniek verstopt, sla je eigenlijk over waar Anne in dit verhaal is gebleven. Zo gemakkelijk is het ook weer niet om van een lichaam af te komen en zeker niet in domme paniek. Zie hoe de rest matig verborgen is. En honden die aanslaan of niet; de hele omgeving is daar per vierkante cm bekeken met prikstokken en al. Dan kan ze daar toch domweg niet zijn?
Dan kom je inmiddels toch al uit op dat ze:meegenomen is, ontvoerd of later opgehaald?![]()
Ik vind het op zich best apart dat die vriend zei dat ze zijn rugzak mogelijk zouden vinden van zijn motor.
Misschien toch heen en weer gegaan met zijn motor?![]()
Drugshonden, lijkhonden, explosievenhonden etc.. Ieder heeft zijn specialisatie inderdaad.De honden gingen niet het bos in om drugs of explosieven te zoeken, dus leek mij het duidelijk dat ik het over lijkhonden had.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Jij had het over K9, wat wat gewoon een generieke term is voor een politiehond.![]()
Ze hebben nog lang niet het hele gebied doorzocht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:28 schreef Mammietje het volgende:
Maar alle theorieen over die vriend zijn bijna zinloos, want die was gewoon ergens anders op dat moment, bij een diner. En mensen om hem heen die dat kunnen bevestigen. Dus hij kan rond die tijd helemaal niks hebben uitgevoerd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het op zich best apart dat die vriend zei dat ze zijn rugzak mogelijk zouden vinden van zijn motor.
Misschien toch heen en weer gegaan met zijn motor?
Niet zelf tenminste (maar ik hou ook niet echt rekening met een vergezocht complot om anne om te brengen).![]()
Maar waarom dan zo moeilijk op meerdere plekken? Als je bedenkt als je wegfietst dat je die troep kwijtmoet, dan doe je dat toch in één keer zo snel mogelijk? En waar ligt Anne dan? Ergens anders begraven? Waarom heeft na meer dan een week nog niemand haar zomaar elders gevonden?quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Dat, of er is wat verder terug iets gebeurd en de spullen zijn hier pas gedumpt. Dat kan nog wel.![]()
In een eerdere post kwam ik met het voorbeeld dat een hond 1 theelepel suiker in 3 miljoen liter water kan ruiken, dus ze ruiken aan het water inderdaad. Er doorheen is onmogelijk, dat bestaat niet. Ze zijn niet paranormaal begaafd : )quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:28 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat de lijkhonden het aan het water ruiken of er een lijk inligt..door het water kan bijna niet...![]()
Ah, OK, dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
?
Ik heb nergens gezegd dat ik het onwaarschijnlijk vindt dat zij is opgewacht door een bekende/onbekende.
Ik reageerde op de theorie van Boskater die stelde dat Anne misschien wel nooit is gaan fietsen - hoe komt de fiets dan in de vijver? -
En de theorie dat de dader zelf uren, op Anne's fiets, door het bos heeft gereden om zowel een fysiek als digitaal dwaalspoor uit te zetten - waarom ga je als dader zoveel risico lopen en waar was Anne dan als de dader een urenlange fietstocht aan het rijden is? -
Dat scenario vind ik zeer onwaarschijnlijk en is ook op geen enkel bewijs gebaseerd.![]()
dat id verdraaien van woorden... heel gevaarlijk want dan lijkt het een andere betekenis te krijgenquote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef Mishu het volgende:
Misschien toch heen en weer gegaan met zijn motor?
Hij heeft haar als vermist opgegeven, en daarbij aangegeven dat ze mogenlijk zijn moterrugzak heeft geleend en dat ze mogenlijk een luxe zonnebril bij zich had![]()
En dan kan verder terug ook een plek zijn dichter bij huis. De dader was in dat geval op de terugweg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Dat, of er is wat verder terug iets gebeurd en de spullen zijn hier pas gedumpt. Dat kan nog wel.![]()
ja hoe sterker de geur hoe dichter bij een lijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 01:32 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
In een eerdere post kwam ik met het voorbeeld dat een hond 1 theelepel suiker in 3 miljoen liter water kan ruiken, dus ze ruiken aan het water inderdaad. Er doorheen is onmogelijk, dat bestaat niet. Ze zijn niet paranormaal begaafd : )![]()
Een optie is meerdere daders die opgesplitst zijn en riching de amersfoortseweg zijn gevlucht. De een had een jas, de andere de fiets en tas.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar waarom dan zo moeilijk op meerdere plekken? Als je bedenkt als je wegfietst dat je die troep kwijtmoet, dan doe je dat toch in één keer zo snel mogelijk? En waar ligt Anne dan? Ergens anders begraven? Waarom heeft na meer dan een week nog niemand haar zomaar elders gevonden?
Ze kunnen iets hebben gedaan verder noordelijk, richting het panbos. Dat ligt volgens mij nog buiten het zoekgebied.
Als ze haar hebben begraven moet je weer naar heel ander scenario kijken. Namelijk een goed opgezet plan en veel tijd en moeite. Dat moet dan ook buiten het zoekgebied zijn gebeurd, want honden ruiken dat en begraven zonder zichtbare sporen kost ook veel extra moeite.![]()
Die rugzak was hij ook ff kwijt, maar hij had nou bepaald als 1e priotiteit deze te zoeken?quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef Mishu het volgende:
Misschien toch heen en weer gegaan met zijn motor?![]()
k reageerde op iemand die zei dat door regen een lijk niet gevonden kan worden en dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn. Vervolgens hebben we een ellenlange discussie over over wat de K9 honden wel of niet kunnen en over welke honden we het nou precies hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:28 schreef Maktub het volgende:
[..]
Omdat je meerdere types speurhonden hebt die getrained zijn in verschillende disciplines, je hebt ook honden die gespecialiseerd zijn om het specifieke geur patroon van een levend mens op te sporen en speur honden die erop getrained zijn de algemene geur van een ontbindend lijk op te sporen..
[..]
Dat honden instaat zijn om mensen onder water te ruiken betekent nog niet dat ze altijd mensen onder water kunnen ruiken het hangt van de omstandigheden af.
Ik weet dat elke hond zijn eigen expertise heeft en dat ze ook gezocht hebben naar sporen van kleding e.d.![]()
Ik zou wel eens bij de politie op het white-board willen kijken. Ze maken ook niet veel bekend, zo ook niet of iemand haar nog gezien heeft onderweg. En dat ze daarom zoeken waar ze zoeken.![]()
Volgens mij ontbreekt het kapje van haar achterlicht volledig en is de reflector, daar boven, kapot.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:28 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Is trouwens dat daarboven alleen een reflector of ook een fietslicht? Op mijn fiets heeft mijn achterlicht namelijk dezelfe vorm en zit op dezelfde plek (wel iets minder plat volgens mij).
Mijn vriendin heeft ook zo'n type fiets, en bij haar is het lampje onder, reflector boven.
(Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij haar fiets ook het geval is, maar lijkt wel zo te zijn.)
Doet mij toch vermoeden dat iemand haar, langs achter, van haar fiets heeft getrapt/willen trappen.
Kan natuurlijk ook van een eventuele val zijn, maar dan vangen in 9/10 gevallen de trappers de klap grotendeels op.![]()
Daar zullen ze wel een goede reden voor hebben hè..quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:36 schreef Mammietje het volgende:
Ik zou wel eens bij de politie op het white-board willen kijken. Ze maken ook niet veel bekend, zo ook niet of iemand haar nog gezien heeft onderweg. En dat ze daarom zoeken waar ze zoeken.![]()
Nee ik zeg dat de weeromstandigheden het spoor zoeken voor honden aanemelijk moeilijker kunnen maken wat een feit is. En speurhonden zijn ook een hulpmiddel alles is een hulpmiddel wat gebruikt kan worden in de zoektocht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
k reageerde op iemand die zei dat door regen een lijk niet gevonden kan worden en dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn. Vervolgens hebben we een ellenlange discussie over over wat de K9 honden wel of niet kunnen en over welke honden we het nou precies hebben.
Ik weet dat elke hond zijn eigen expertise heeft en dat ze ook gezocht hebben naar sporen van kleding e.d.![]()
Je kan in ieder geval wel zien dat de fiets verder erg intact lijkt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:38 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Volgens mij ontbreekt het kapje van haar achterlicht volledig en is de reflector, daar boven, kapot.
Mijn vriendin heeft ook zo'n type fiets, en bij haar is het lampje onder, reflector boven.
(Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij haar fiets ook het geval is, maar lijkt wel zo te zijn.)
Doet mij toch vermoeden dat iemand haar, langs achter, van haar fiets heeft getrapt/willen trappen.
Kan natuurlijk ook van een eventuele val zijn, maar dan vangen in 9/10 gevallen de trappers de klap grotendeels op.
Ik had nog gedacht aan een scenario waarbij ze per ongeluk was aangereden door een auto en mobilist uit paniek zijn ongeluk wilde verdoezelen. Maar dat is vanwege dat feit niet meer aan de orde. Aangezien zo'n aanrijding dan flink hard moet zijn gegaan.![]()
Precies, als ze de zoekactie niet meer gaan uitbreiden naar het gebied van het laatste signaal dan kan dat om dat ze meerdere tips hebben gekregen van mensen die haar op een bepaald stuk nog gezien hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:36 schreef Mammietje het volgende:
Dan voeren wij volgens mij een semantische discussie en begrijpen we elkaar in essentie. : )quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:39 schreef Maktub het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat de weeromstandigheden het spoor zoeken voor honden aanemelijk moeilijker kunnen maken wat een feit is. En speurhonden zijn ook een hulpmiddel alles is een hulpmiddel wat gebruikt kan worden in de zoektocht.
Ben het eens dat weersomstandigheden de zoektocht bemoeilijkt, evenals de periode waarin iemand gevonden moet worden, des te langer, des te moeilijker.
Een politiehond als hulpmiddel vind ik klinken alsof het een prikstok is waarmee men zoekt, terwijl de honden essentieel zijn voor het vinden van sporen etc. Zonder de honden is het vinden haast onmogelijk als er geen getuigen of belangrijke aanknopingspunten zijn.![]()
Dat bedoel ik. Inmiddels zou dat wel al logisch hebben geleken om daar te zoeken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:41 schreef Robin_fok het volgende:
[..]
Precies, als ze de zoekactie niet meer gaan uitbreiden naar het gebied van het laatste signaal dan kan dat om dat ze meerdere tips hebben gekregen van mensen die haar op een bepaald stuk nog gezien hebben.![]()
Ja en wellicht op basis van de aangetroffen kleding en vooral hoe deze hier lag. Overigens hoe westelijker een dader misschien heeft toegeslagen des te verder ook de afstand van lichaam tot spullen. Tricky natuurlijk voor dader want het is geen immens natuurreservaat ofzo dat blookerpark.![]()
Mijn vriendin zegt dat de selfie mogelijk is genomen toen ze de dader al was tegengekomen. Wie gelooft er meer in deze theorie?![]()
Don't get me wrong, ik geloof ook niet dat haar vriend er iets mee te maken heeft, maar uit zijn app-bericht maak ik op dat het diner al achter de rug is of niet lang meer zal duren.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:31 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Maar alle theorieen over die vriend zijn bijna zinloos, want die was gewoon ergens anders op dat moment, bij een diner. En mensen om hem heen die dat kunnen bevestigen. Dus hij kan rond die tijd helemaal niks hebben uitgevoerd.
Niet zelf tenminste (maar ik hou ook niet echt rekening met een vergezocht complot om anne om te brengen).
Mijn ervaring is, als hij inderdaad op een bruiloft was, dat de feestjes 's avonds vaak relatief vroeg beginnen (want lange dag) en dat de bruid zich graag nog even wil opfrissen na het eten...![]()
Hij is eerder langs gekomen. Het kan, maar kan ook gespeeld zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:47 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Mijn vriendin zegt dat de selfie mogelijk is genomen toen ze de dader al was tegengekomen. Wie gelooft er meer in deze theorie?![]()
Ja, ik las iets dat de kleding 'opmerkelijk' achtergelaten was. Maar heb daar geen bron van gezien. Al vond ik dat Jens daar ook al eens raar sprak over dat het er ook om ging "hoe de kleding aangetroffen werd" in een interview met weetikwie.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:47 schreef mike83 het volgende:
Ja en wellicht op basis van de aangetroffen kleding en vooral hoe deze hier lag. Overigens hoe westelijker een dader misschien heeft toegeslagen des te verder ook de afstand van lichaam tot spullen. Tricky natuurlijk voor dader want het is geen immens natuurreservaat ofzo dat blookerpark.![]()
Ik niet haar tel gaat pas uit bijna 45 min later. Haar gezichtsuitdrukking is gewoon van bleeh "vies weer". Op het moment van de selfie bevond ze zich ook langs een druk gebied dan is ze daar al onder dwang meegenomen met alle mogelijkheden om aandacht te zoeken alarm te slaan?![]()
Eerst maar het resultaat van de zoekactie van morgen afwachten. Het gebied wordt systematisch uitgekamd, en daardoor gaat het niet snel. Het zou best wel eens kunnen zijn dat het lichaam van Anne morgen wordt aangetroffen als de zoekactie verder naar het westen wordt voortgezet.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Aanvullend; daarnaast stuurde ze om 19:06 ook nog een bericht naar haar vader.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:50 schreef mike83 het volgende:
Ik niet haar tel gaat pas uit bijna 45 min later. Haar gezichtsuitdrukking is gewoon van bleeh "vies weer". Op het moment van de selfie bevond ze zich ook langs een druk gebied dan is ze daar al onder dwang meegenomen met alle mogelijkheden om aandacht te zoeken alarm te slaan?
Kan uiteraard in aanwezigheid van dader(s). Maar IK geloof er niet in.![]()
Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan verwacht je inderdaad de fiets niet in deze staat aan te treffen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:40 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Je kan in ieder geval wel zien dat de fiets verder erg intact lijkt.
Ik had nog gedacht aan een scenario waarbij ze per ongeluk was aangereden door een auto en mobilist uit paniek zijn ongeluk wilde verdoezelen. Maar dat is vanwege dat feit niet meer aan de orde. Aangezien zo'n aanrijding dan flink hard moet zijn gegaan.![]()
Dat. En in die 45 min. ook nog met een tempo die normaal wordt geacht volgens de ANWB.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:50 schreef mike83 het volgende:
Ik niet haar tel gaat pas uit bijna 45 min later. Haar gezichtsuitdrukking is gewoon van bleeh "vies weer". Op het moment van de selfie bevond ze zich ook langs een druk gebied dan is ze daar al onder dwang meegenomen met alle mogelijkheden om aandacht te zoeken alarm te slaan?![]()
Ik zat nog even te kijken op die kaart.
https://www.openstreetmap.org/#map=14/52.1193/5.2201&layers=C
Je ziet dat het gebied waarin de spullen zijn gevonden 'afgeschermd' wordt door 4 grote wegen: amersfoortseweg, dolderseweg, soestdijkseweg zuid en paltzerweg. Een beetje een scheve rechthoek is dat gebied.
Ik denk dat het redelijk is om aan te nemen dat wat er gebeurd is met anne, in dat gebied gebeurd is. In het geval dat we rekening houden met daders die niet per auto waren (dus ter voet, ter fiets of ter scooter kan ook nog).
We nemen aan dat de daders namelijk zo min mogelijk gezien wilde worden en al zeker niet met de spullen van anne. De spullen moesten ongezien en zo snel mogelijk gedropt worden. Maar wel op een plek waar ze redelijk goed uit het zicht waren. De reden dat de daders mogelijk langer hebben gedaan over de spullen droppen kan zijn omdat ze moeite hadden met een moment en plek vinden waarbij er geen voorbijgangers waren. Het valt namelijk op als je spullen gaat verstoppen en dat willen ze niet.
Dat ze vanuit een ander gebied met haar spullen een van de grote wegen hebben overgestoken om vervolgens in dit gebied haar spullen te droppen lijkt me niet logisch.
Dus anne moet dan wel gevonden worden in dit gebied. Het is geen klein gebied, maar met genoeg mankracht en tijd is het te overzien om dit te doorzoeken.
Als vervolgens blijkt dat ze daar nog nergens gevonden kan worden, denk ik dat op dat moment gezegd kan worden dat er een auto bij betrokken is geweest.
In het geval dat ze een auto hadden, krijgen we een ander scenario. Dan kunnen ze grote wegen zijn overgestoken en kan ze overal zijn.![]()
Alsof die dader of daders haar een foto laten sturen. Wat een onzin weer."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Midden op een kruispunt!quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Alsof die dader of daders haar een foto laten sturen. Wat een onzin weer.![]()
Het grootste probleem met die selfietheorie heb ik nog wel met het feit dat ze op een druk kruispunt stond en de hele wereld om hulp kon roepen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Alsof die dader of daders haar een foto laten sturen. Wat een onzin weer.![]()
Of de dader heeft de fiets willen keren en heeft daarbij bijvoorbeeld in de haast per ongeluk de achterkant tegen een boom aan geramd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:38 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Volgens mij ontbreekt het kapje van haar achterlicht volledig en is de reflector, daar boven, kapot.
Kan natuurlijk ook van een eventuele val zijn, maar dan vangen in 9/10 gevallen de trappers de klap grotendeels op.![]()
Maar ze kon nog heel slim een hint geven met de hand: er zijn sowieso evenveel daders als het aantal vingers, 2.
Toen gingen ze een stukje met z'n 3en fietsen op klaarlichte dag totdat het donker werd. Tuurlijk."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Lijkt me niet. Ze heeft onder de selfie geschreven: "Lekker douchen". Dat doe je niet als je al onder bedreiging staat. Bovendien staat ze midden op een kruispunt en kan ze om hulp roepen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:47 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Ik wist dat je dat bedoelde en gewoon begaan met die honden bent, om een lijk op te sporen zijn ze wel het middel, bedoel hulpmiddel verder ook niet denigrerend ofzo. Ik zie ze gewoon als manschappen net als hun begeleiders en de agenten, misschien iets waakzamer en minder gevoelig voor fouten als mensen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:45 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Dan voeren wij volgens mij een semantische discussie en begrijpen we elkaar in essentie. : )
Ben het eens dat weersomstandigheden de zoektocht bemoeilijkt, evenals de periode waarin iemand gevonden moet worden, des te langer, des te moeilijker.
Een politiehond als hulpmiddel vind ik klinken alsof het een prikstok is waarmee men zoekt, terwijl de honden essentieel zijn voor het vinden van sporen etc. Zonder de honden is het vinden haast onmogelijk als er geen getuigen of belangrijke aanknopingspunten zijn.![]()
Hm, de foto an sich vind ik niet vreemd (blik, pose etc.).quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:47 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Mijn vriendin zegt dat de selfie mogelijk is genomen toen ze de dader al was tegengekomen. Wie gelooft er meer in deze theorie?
Als ze op dat moment bang geweest zou zijn, zou het dan niet makkelijker zijn om, in woorden, te appen dat er iets aan de hand is?
Of bedoel je dat een eventuele dader de foto heeft gemaakt?![]()
Precies. En als het mensen was die ze niet vertrouwde had ze die er wel bij op genomen. Kijk nou, samen douchen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar ze kon nog heel slim een hint geven met de hand: er zijn sowieso evenveel daders als het aantal vingers, 2.
Toen gingen ze een stukje met z'n 3en fietsen op klaarlichte dag totdat het donker werd. Tuurlijk.![]()
Wat ook interessant is natuurlijk is in hoeverre de timeline verloop t in het scenario dat zij via spoorlijn den dolder is binnen gereden. Volgens maps is het vanaf berkenlaan tot aan circa fornheselaan/dolderseweg 8 tot 10min. Vanaf daar tot aan plaats jas nog eens 10. Dus 19.50 kon zij rondom punt 50 zijn geweest. Toen was het net donker. Daarom vind ik het opmerkelijk dat in het zoekgebied zij niet aagetroffen is. Immers hoe verder de afstand van jas tot lichaam noordelijker hoe meer kans dat het schemerde. Nogal onwenselijk voor een worsteling of verkrachting en dan nog lichaam verbergen.![]()
Het is een mogelijkheid maar vind het niet erg aannemelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:47 schreef Super_Fucker_II het volgende:
quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:29 schreef Mishu het volgende:
Misschien toch heen en weer gegaan met zijn motor?Maar hij had een alibi toch?
![]()
Nee, dat is een teken dat ze haar naar een gaskamer wilde brengen. (Om even die 'speciale' manier van denken te gebruiken)quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:02 schreef Pomtips het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ze heeft onder de selfie geschreven: "Lekker douchen". Dat doe je niet als je al onder bedreiging staat.![]()
Ik heb moeite me dat in te beelden dat een ontvoerder zegt van hey stuur je vriendje ff een selfie voordat ik je kidnap.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:59 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Het grootste probleem met die selfietheorie heb ik nog wel met het feit dat ze op een druk kruispunt stond en de hele wereld om hulp kon roepen.![]()
Ook dit.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:05 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik heb moeite me dat in te beelden dat een ontvoerder zegt van hey stuur je vriendje ff een selfie voordat ik je kidnap.![]()
Ook heel goed mogelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:00 schreef Pomtips het volgende:
[..]
Of de dader heeft de fiets willen keren en heeft daarbij bijvoorbeeld in de haast per ongeluk de achterkant tegen een boom aan geramd.
Ik denk dat de locatie van het kapotte achterlicht en stukje reflector, misschien meer duidelijkheid kan geven (of in ieder geval een nieuw spoor).
Nogmaals, ik zou écht 's avonds, met een goede zaklamp, gaan zoeken.![]()
Kun je schemeren specificeren? Bedoel je dat hoe donkerder, of hoe vroeger, dus minder donker?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:03 schreef mike83 het volgende:
Wat ook interessant is natuurlijk is in hoeverre de timeline verloop t in het scenario dat zij via spoorlijn den dolder is binnen gereden. Volgens maps is het vanaf berkenlaan tot aan circa fornheselaan/dolderseweg 8 tot 10min. Vanaf daar tot aan plaats jas nog eens 10. Dus 19.50 kon zij rondom punt 50 zijn geweest. Toen was het net donker. Daarom vind ik het opmerkelijk dat in het zoekgebied zij niet aagetroffen is. Immers hoe verder de afstand van jas tot lichaam noordelijker hoe meer kans dat het schemerde. Nogal onwenselijk voor een worsteling of verkrachting en dan nog lichaam verbergen.![]()
Maar stel, we nemen aan dat de selfietheorie een reele mogelijkheid is. En we gaan ons daarop richten. Wat dan? Wat kunnen we daar verder mee?![]()
Laten we dat alsjeblieft niet doen. Het is onzinnig.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:09 schreef EternalNow het volgende:
Maar stel, we nemen aan dat de selfietheorie een reele mogelijkheid is. En we gaan ons daarop richten. Wat dan? Wat kunnen we daar verder mee?"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Dan wordt het nog erger als we dat aannemen, want dan krijgen we de vlekkentest.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:09 schreef EternalNow het volgende:
Maar stel, we nemen aan dat de selfietheorie een reele mogelijkheid is. En we gaan ons daarop richten. Wat dan? Wat kunnen we daar verder mee?![]()
![]()
Dat heb ik wel meer met dat soort vergezochte theorieen. Hier liggen haar spullen, maar we laten alles vallen en gaan ons totaal ergens anders op richten. Dat maakt het zo zinloos.![]()
Waarom. Hou alle mogelijkheden aub open.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Laten we dat alsjeblieft niet doen. Het is onzinnig.![]()
Ik probeer mensen alleen duidelijk te maken waarom het geen zin heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Laten we dat alsjeblieft niet doen. Het is onzinnig.![]()
Het in mijn ogen minst gekke scenario: Anne is gaan fietsen met tas onder snelbinders, ze kwam op een gegeven moment een lopend persoon tegen, die laat haar stoppen, achterlicht sneuvelt, in een worsteling gaat haar (regen?)jas uit (of was al uit toen het opklaarde), er gebeurt iets waardoor Anne overlijdt, dader verstopt haar lichaam, dader raapt jas op (die hij niet bij het lijk wil achterlaten omdat hij daar dan weer heen moet lopen met kans om gezien te worden) en fietst met haar fiets een stuk verder met haar jas in zijn hand, komt dan vlakbij de openbare weg met meer kans om achteraf herkend te worden, besluit jas maar de bosjes in te gooien, fietst tot de grote weg, ziet/herinnert dan dat achterlicht stuk is, wil geen kans op boete lopen want dan herinnert de politie dat natuurlijk als er achteraf iets gebeurt blijkt te zijn, wil dus van fiets af, ziet/herinnert dan dat er nog een tas onder de snelbinders zit, gooit tas in bosjes (anders gaat tas mogelijk drijven als fiets in water ligt), duwt fiets zonder tas in water, loopt naar huis/neemt paar bushaltes verderop de bus naar huis.
Als iemand het lijk begraven zou hebben dan laat je niet jas en tas achter maar begraaf je die ook, plus dan moet ie weer een schep bij zich gehad hebben en als je het zo goed voorbereid hebt dan verzin je wel iets beters voor die fiets.
Ook bij een ontvoering neem je gewoon die spullen mee, lijkt me.
Ik geloof niet zo in de complotten, iemand die uren in de regen in de bosjes lag te wachten, ontvoeringen, boosaardige vriend, enzovoorts. Volgens mij is dit het meest simpele scenario dat in lijn is met de feiten.![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:09 schreef EternalNow het volgende:
Tering.
Edit: oke ik zie nu je andere post![]()
![]()
Zij kwam op die theorie puur op basis van de foto. Zij vond dat Anne angstig keek. Mijn vriendin heeft als verpleegkundige gewerkt en kan volgens mij emoties daarom wel goed inschatten. Blijdschap en angst (voor de dood) hoorden voor een groot deel bij haar beroep.
Alle omstandigheden eromheen weet ze verder niet, zoals het whatsappje naar haar vader en de tijdsberekening van de route etc. Zal morgen wel vragen of ze nog steeds dat scenario mogelijk acht met de achtergrondinformatie.
Een druk kruispunt hoeft niet te betekenen dat ze niet bedreigd kan zijn. Als iemand haar met een vuurwapen zou bedreigen zou het kunnen zijn dat ze verstijfd van angst is. De dader kan berekenend met een slakkengang naar Huis Ter Heide zijn gereden, omdat de autowegen zowat parallel lopen met de fietspaden nabij de ANWB route. Dit scenario is zeer onwaarschijnlijk, maar niets valt nog uit te sluiten.![]()
Je geeft wel een erg groot gebied aan, trouwens een gebied waar ik zelf binnen woon.quote:Op zondag 8 oktober 2017 01:55 schreef EternalNow het volgende:
Ik zat nog even te kijken op die kaart.
https://www.openstreetmap.org/#map=14/52.1193/5.2201&layers=C
Je ziet dat het gebied waarin de spullen zijn gevonden 'afgeschermd' wordt door 4 grote wegen: amersfoortseweg, dolderseweg, soestdijkseweg zuid en paltzerweg. Een beetje een scheve rechthoek is dat gebied.
Ik denk dat het redelijk is om aan te nemen dat wat er gebeurd is met anne, in dat gebied gebeurd is. In het geval dat we rekening houden met daders die niet per auto waren (dus ter voet, ter fiets of ter scooter kan ook nog).
We nemen aan dat de daders namelijk zo min mogelijk gezien wilde worden en al zeker niet met de spullen van anne. De spullen moesten ongezien en zo snel mogelijk gedropt worden. Maar wel op een plek waar ze redelijk goed uit het zicht waren. De reden dat de daders mogelijk langer hebben gedaan over de spullen droppen kan zijn omdat ze moeite hadden met een moment en plek vinden waarbij er geen voorbijgangers waren. Het valt namelijk op als je spullen gaat verstoppen en dat willen ze niet.
Dat ze vanuit een ander gebied met haar spullen een van de grote wegen hebben overgestoken om vervolgens in dit gebied haar spullen te droppen lijkt me niet logisch.
Dus anne moet dan wel gevonden worden in dit gebied. Het is geen klein gebied, maar met genoeg mankracht en tijd is het te overzien om dit te doorzoeken.
Als vervolgens blijkt dat ze daar nog nergens gevonden kan worden, denk ik dat op dat moment gezegd kan worden dat er een auto bij betrokken is geweest.
In het geval dat ze een auto hadden, krijgen we een ander scenario. Dan kunnen ze grote wegen zijn overgestoken en kan ze overal zijn.
Ik denk dat de kans groot is dat Anne niet ver van de vindplaats van haar jas zal worden aangetroffen, En ik denk dan het meest aan de zoomen van het westelijke pony weitje. Mogelijk de westelijke of de noordelijke zoom ervan.
Annes jas werd in de ZuidOost hoek van dat westelijke pony weitje gevonden.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Dat zou betekenen dat de kidnapper wist wie haar vriend was, dat deze een flinke dosis publiciteit teweeg kon brengen en hij het lichaam goed moest verbergen, omdat er een enorme zoektocht op gang werd gezet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:09 schreef EternalNow het volgende:
Omdat je er van uit gaat dat er in dat gebied wat gebeurt is, er kan ook veel eerder op de route wat gebeurt zijn langs dat pad en dat gebied is nog helemaal niet uitgekamt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:03 schreef mike83 het volgende:
Oeps, ja mijn sarcasme is vaak vrij implicietquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:11 schreef Wicky15 het volgende:
[..]![]()
Tering.
Edit: oke ik zie nu je andere post![]()
![]()
Zonsondergang was die vrijdag 19.21. Tien minuten voor wegvallen tel. Ze was toen thx berkenlaantje. Van dat punt , globaal, station den dolder langs spoor is 10min . Van station zuidelijk via dolderseweg vosselaan of de iets westelijkere paden is tot aan punt 50 (JAS) nog eens 10min. De donkerte vanaf zonsondergang is ongeveer een half uur. Afgaande op haar tempo en mogelijke plek van overrompeling betekent dat hoe verder noordelijker ze was hoe minder donker wellicht. Ze kan in theorie beide stukken in minder dan 10min afleggen.![]()
Ja ik vind scenarios als deze ook heel aannemelijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:11 schreef Waterdrinker het volgende:
Het in mijn ogen minst gekke scenario: Anne is gaan fietsen met tas onder snelbinders, ze kwam op een gegeven moment een lopend persoon tegen, die laat haar stoppen, achterlicht sneuvelt, in een worsteling gaat haar (regen?)jas uit (of was al uit toen het opklaarde), er gebeurt iets waardoor Anne overlijdt, dader verstopt haar lichaam, dader raapt jas op (die hij niet bij het lijk wil achterlaten omdat hij daar dan weer heen moet lopen met kans om gezien te worden) en fietst met haar fiets een stuk verder met haar jas in zijn hand, komt dan vlakbij de openbare weg met meer kans om achteraf herkend te worden, besluit jas maar de bosjes in te gooien, fietst tot de grote weg, ziet/herinnert dan dat achterlicht stuk is, wil geen kans op boete lopen want dan herinnert de politie dat natuurlijk als er achteraf iets gebeurt blijkt te zijn, wil dus van fiets af, ziet/herinnert dan dat er nog een tas onder de snelbinders zit, gooit tas in bosjes (anders gaat tas mogelijk drijven als fiets in water ligt), duwt fiets zonder tas in water, loopt naar huis/neemt paar bushaltes verderop de bus naar huis.
Als iemand het lijk begraven zou hebben dan laat je niet jas en tas achter maar begraaf je die ook, plus dan moet ie weer een schep bij zich gehad hebben en als je het zo goed voorbereid hebt dan verzin je wel iets beters voor die fiets.
Ik geloof niet zo in de complotten, iemand die uren in de regen in de bosjes lag te wachten, ontvoeringen, boosaardige vriend, enzovoorts. Volgens mij is dit het meest simpele scenario dat in lijn is met de feiten.![]()
Waarom ruiken die speurhonden geen spoor...quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:16 schreef mike83 het volgende:
Zonsondergang was die vrijdag 19.21. Tien minuten voor wegvallen tel. Ze was toen thx berkenlaantje. Van dat punt , globaal, station den dolder langs spoor is 10min . Van station zuidelijk via dolderseweg vosselaan of de iets westelijkere paden is tot aan punt 50 (JAS) nog eens 10min. De donkerte vanaf zonsondergang is ongeveer een half uur. Afgaande op haar tempo en mogelijke plek van overrompeling betekent dat hoe verder noordelijker ze was hoe minder donker wellicht. Ze kan in theorie beide stukken in minder dan 10min afleggen.
Of ze is meegegaan in een auto.
Fiets achterin![]()
Dus volgens jouw vriendin wordt iedereen die zo op een foto kijkt onder schot gehouden? Of staat doosdangsten uit?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Zij kwam op die theorie puur op basis van de foto. Zij vond dat Anne angstig keek. Mijn vriendin heeft als verpleegkundige gewerkt en kan volgens mij emoties daarom wel goed inschatten. Blijdschap en angst (voor de dood) hoorden voor een groot deel bij haar beroep.
Alle omstandigheden eromheen weet ze verder niet, zoals het whatsappje naar haar vader en de tijdsberekening van de route etc. Zal morgen wel vragen of ze nog steeds dat scenario mogelijk acht met de achtergrondinformatie.
Een druk kruispunt hoeft niet te betekenen dat ze niet bedreigd kan zijn. Als iemand haar met een vuurwapen zou bedreigen zou het kunnen zijn dat ze verstijfd van angst is. De dader kan berekenend met een slakkengang naar Huis Ter Heide zijn gereden, omdat de autowegen zowat parallel lopen met de fietspaden nabij de ANWB route. Dit scenario is zeer onwaarschijnlijk, maar niets valt nog uit te sluiten.
En ze beweert serieus dat ze goed emoties kan zien?
Ik zie echt 0,0 vreemds in de foto. Het regent en ze is een stuk van huis, dan kijk je een beetje sip. Ze dikt het ook nog een beetje aan.
En waarom gaat de telefoon niet direct uit? Waarom mag ze überhaupt een foto sturen naar de geliefde waardoor er sowieso een locatie bekend is? En waarom mag ze haar vader een berichtje sturen? En waarom moet dat op een kruispunt en niet in een donker bos? Enz enz"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
In essentie mee eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:11 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik geloof niet zo in de complotten, iemand die uren in de regen in de bosjes lag te wachten, ontvoeringen, boosaardige vriend, enzovoorts. Volgens mij is dit het meest simpele scenario dat in lijn is met de feiten.
Het kan geen kwaad, maar je hebt er doorgaans weinig aan om je te verdiepen in de meest vergezochte scenario's in zulke gevallen als deze.
Bijvoorbeeld: Een selfie voor haar partner, onder dwang gemaakt, midden op een kruispunt, terwijl het nog licht is, met een eventuele geheime hint in de foto en de tekst, waarna de kidnapping plaats gaat vinden. Véél te ver gezocht.
Hou het zo simpel mogelijk en je zit waarschijnlijk het dichtst bij de waarheid.
De dader moet snel handelen om sporen (zo goed mogelijk) proberen uit te wissen nadat hij, hetgeen hij wilde, achter de rug heeft. Vrij logisch dat je spullen dan verspreid aantreft.![]()
Het is een mogelijkheid maar waarom zou de dader(s) haar een selfie naar haar vriend laten sturen daar is geen enkele reden voor daarom vind ik het zeer onwaarschijnlijk in combinatie met dat het op een kruispunt is en ze zelfs nog een grapje maakt zo van lekker douchen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Een druk kruispunt hoeft niet te betekenen dat ze niet bedreigd kan zijn. Als iemand haar met een vuurwapen zou bedreigen zou het kunnen zijn dat ze verstijfd van angst is. De dader kan berekenend met een slakkengang naar Huis Ter Heide zijn gereden, omdat de autowegen zowat parallel lopen met de fietspaden nabij de ANWB route. Dit scenario is zeer onwaarschijnlijk, maar niets valt nog uit te sluiten.![]()
Jij ziet dit er niet in, prima.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus volgens jouw vriendin wordt iedereen die zo op een foto kijkt onder schot gehouden? Of staat doosdangsten uit?
Ik zie echt 0,0 vreemds in de foto. Het regent en ze is een stuk van huis, dan kijk je een beetje sip. Ze dikt het ook nog een beetje aan.
Maar dit meisje wordt vermist dus houdt alles open, anders krijg je een tunnelvisie.![]()
Klopt, ik was me er van bewust. Dit zijn de uiterste grenzen. Maar ik snap dat een lichaam vervoeren zonder auto niet over grote afstanden kan gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef barthol het volgende:
[..]
Je geeft wel een erg groot gebied aan, trouwens een gebied waar ik zelf binnen woon.
Ik denk dat de kans groot is dat Anne niet ver van de vindplaats van haar jas zal worden aangetroffen, En ik denk dan het meest aan de zoomen van het westelijke pony weitje. Mogelijk de westelijke of de noordelijke zoom ervan.
Annes jas werd in de ZuidOost hoek van dat westelijke pony weitje gevonden.
Ik blijf wel denken dat ze daar toch allang gezocht hebben bij dat weitje? Hoe dichter bij de jas, hoe preciezer het gebied is uitgekamt lijkt me.![]()
Als inderdaad blijkt dat Anne ergens is begraven, dan snap ik ook niet waarom jas en tas niet mee de grond in zijn gegaan...quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:11 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik geloof niet zo in de complotten, iemand die uren in de regen in de bosjes lag te wachten, ontvoeringen, boosaardige vriend, enzovoorts. Volgens mij is dit het meest simpele scenario dat in lijn is met de feiten.
Als Anne niet is begraven, maar ergens "open en bloot" ligt, dan snap ik niet waarom ze nog niet gevonden is...
Ja, het is een groot bebost gebied, maar dan nog. Er lopen dagelijks genoeg mensen die nu een extra oogje in het zeil houden (en wat denk je van alle honden die er los lopen? Onderschat ook ongetrainde honden niet.)
Ik geloof niet meer dat ze daar "zomaar" ergens ligt. In mijn ogen is ze begraven op een plaats waar nog niet gezocht is, of meegenomen.![]()
Interessante visie. Dan is zij haar belager dus tegengekomen, en is deze met haar spullen weer teruggefietst. Ik kan me voorstellen dat de zoektocht zich tot op heden op het gebied "voor" de vondst richtte.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:16 schreef mike83 het volgende:
Zonsondergang was die vrijdag 19.21. Tien minuten voor wegvallen tel. Ze was toen thx berkenlaantje. Van dat punt , globaal, station den dolder langs spoor is 10min . Van station zuidelijk via dolderseweg vosselaan of de iets westelijkere paden is tot aan punt 50 (JAS) nog eens 10min. De donkerte vanaf zonsondergang is ongeveer een half uur. Afgaande op haar tempo en mogelijke plek van overrompeling betekent dat hoe verder noordelijker ze was hoe minder donker wellicht. Ze kan in theorie beide stukken in minder dan 10min afleggen.![]()
Dan kunnen we nu gaan discussiëren of ze ontvoerd is door aliens, aangevallen door wolven of ontsnapt aan het bestaan en zojuist geland in de Bahamas.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:20 schreef Fidji het volgende:
[..]
Jij ziet dit er niet in, prima.
Maar dit meisje wordt vermist dus houdt alles open, anders krijg je een tunnelvisie.
Ja we willen geen tunnelvisie hé!"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Extreem kun je het ook maken of niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dan kunnen we nu gaan discussiëren of ze ontvoerd is door aliens, aangevallen door wolven of ontsnapt aan het bestaan en zojuist geland in de Bahamas.
Ja we willen geen tunnelvisie hé!
Als jij zo'n foto krijgt van je vriendin bv en ze is 10 minuten later vermist.
Dan denk je ook nog oh wat grappig die foto?![]()
Denk dat mensen zich niet realiseren hoe groot dat gebied is en dat ze alleen nog maar een fractie hebben doorzocht waar spullen zijn gevonden. Als je er rekening mee houd dat het best wel een stukje van waar d espullen gevonden zijn gebeurt kan zijn dan word de zoek radius zoveel groter.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:21 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Als inderdaad blijkt dat Anne ergens is begraven, dan snap ik ook niet waarom jas en tas niet mee de grond in zijn gegaan...
Als Anne niet is begraven, maar ergens "open en bloot" ligt, dan snap ik niet waarom ze nog niet gevonden is...
Ja, het is een groot bebost gebied, maar dan nog. Er lopen dagelijks genoeg mensen die nu een extra oogje in het zeil houden (en wat denk je van alle honden die er los lopen? Onderschat ook ongetrainde honden niet.)
Ik geloof niet meer dat ze daar "zomaar" ergens ligt. In mijn ogen is ze begraven op een plaats waar nog niet gezocht is, of meegenomen.![]()
Ja, ze denkt dat de dader de foto heeft gemaakt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:02 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Hm, de foto an sich vind ik niet vreemd (blik, pose etc.).
Als ze op dat moment bang geweest zou zijn, zou het dan niet makkelijker zijn om, in woorden, te appen dat er iets aan de hand is?
Of bedoel je dat een eventuele dader de foto heeft gemaakt?Ik ook, maar het zou kunnen zijn (in het meest onwaarschijnlijke geval) dat de dader haar al ontvoerd heeft en dat het appje bedoeld was om geen argwaan te wekken en ook om de politie op het verkeerde spoor te zetten. De politie heeft immers als eerste onderzoek in Baarn gedaan en op basis van de telefoongegevens verder gezocht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:05 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik heb moeite me dat in te beelden dat een ontvoerder zegt van hey stuur je vriendje ff een selfie voordat ik je kidnap.![]()
Helemaal mee eens. Maar het begraven als het per ongeluk/opwelling is, kan ik eigenlijk ook amper geloven. Volgens mij is dat een hele flinke klus (zeker als je geen schep mee hebt!) die veel tijd in beslag neemt. Als je zo in paniek bent, duurt je dat veel te lang en wil je weg daar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:21 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Als inderdaad blijkt dat Anne ergens is begraven, dan snap ik ook niet waarom jas en tas niet mee de grond in zijn gegaan...
Dat hoeft niet...als ik zoek geraakt zou zijn, zou mijn vriend mij ook op fb zetten..quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:13 schreef Squadra-macaroni het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat de kidnapper wist wie haar vriend was, dat deze een flinke dosis publiciteit teweeg kon brengen en hij het lichaam goed moest verbergen, omdat er een enorme zoektocht op gang werd gezet.
Daarvoor hoef je niet de dader te kennen![]()
Ja, ze doet een oprechte poging om zielig te kijken op de foto en dat is haar gelukt. Dat kan je dan verkeerd interpreteren als iemand die ook echt in een zielige situatie is en het zelfs verwarren met angst. Ook niet vergeten dat anne werkzaam is bij een theater/kunstinstelling en mogelijk extra goed is in bepaalde gezichten realistisch weergeven:quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus volgens jouw vriendin wordt iedereen die zo op een foto kijkt onder schot gehouden? Of staat doosdangsten uit?
En waarom gaat de telefoon niet direct uit? Waarom mag ze überhaupt een foto sturen naar de geliefde waardoor er sowieso een locatie bekend is? En waarom mag ze haar vader een berichtje sturen? En waarom moet dat op een kruispunt en niet in een donker bos? Enz enz
https://www.hethuisutrecht.nl/anne/
"Het Huis stimuleert de ontwikkeling van de wijk waar het staat en treedt op als matchmaker tussen kunst en maatschappelijke vraagstukken. Het onderneemt en bedient mensen en organisaties die in een artistieke omgeving hun eigen ontwikkelingsvragen willen aanpakken. Binnen deze creatieve omgeving, vol energie en kansen voor ontwikkeling, blijft Het Huis vasthouden aan wat zij als de kern van het werk ziet: ruimte maken voor de ontwikkeling van jong (podium) theatertalent."
(oke, het is volgens mij helemaal niet nodig dat ik dit er bij haal daarvoor, maar toch)![]()
18:50 - selfie + tekst 'lekker douchen'quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:25 schreef Fidji het volgende:
Mobiel gaat uit na selfie.
Vrouw is hierna vermist.
19:06 - whatsapp reactie naar vader
19:27 - geen signaal telefoon meer![]()
Dat er sporen kunnen liggen voor de plek van de selfie, bijvoorbeeld het achterlicht of camerabeelden opvragen van de route voor de selfieplek. De politie vraagt. als ik het goed heb, nu alleen beelden vanaf de 'selfieplek' tot in de buurt van de plek van de gevonden spullen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:09 schreef EternalNow het volgende:
Haar vriend zaag niets vreemds aan deze foto. Hij is gedeeld omdat het, voorlopig, het laatst bekende beeld van haar is.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:24 schreef Fidji het volgende:
[..]
Extreem kun je het ook maken of niet.
Als jij zo'n foto krijgt van je vriendin bv en ze is 10 minuten later vermist.
Dan denk je ook nog oh wat grappig die foto?![]()
Dus jouw conclusie is sowieso dat de selfie verdacht is.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:25 schreef Fidji het volgende:
Mobiel gaat uit na selfie.
Vrouw is hierna vermist.
Knap hoor."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Dus vanaf 19.06 kan het zijn dat haar iets is overkomen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
18:50 - selfie + tekst 'lekker douchen'
19:27 - geen signaal telefoon meer
Signaal telefoon is dit door een lege batterij, is dit vastgesteld of heeft diegene die haar iets aangedaan zou hebben de mobiel uitgezet.![]()
Manmanman, maar de dader hem kennelijk wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:26 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet...als ik zoek geraakt zou zijn, zou mijn vriend mij ook op fb zetten..
Daarvoor hoef je niet de dader te kennen
Wat een discussie😭😭![]()
Ook dat! Helemaal mee eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar het begraven als het per ongeluk/opwelling is, kan ik eigenlijk ook amper geloven. Volgens mij is dat een hele flinke klus (zeker als je geen schep mee hebt!) die veel tijd in beslag neemt. Als je zo in paniek bent, duurt je dat veel te lang en wil je weg daar.![]()
Maar het appje was zinloos die vriend had nog niet eens op een eerdere app gereageerd en misschien niet eens gelezen nog. Hij reageerd pas een uur later erop en er is een kans dat ie ze toen ook pas las. Ik zie niet hoe het appje de politie op het verkeerde spoor zet. De argwaan werd gewekt zodra ze niet meer thuis kwam.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:24 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Ja, ze denkt dat de dader de foto heeft gemaakt.
[..]
Ik ook, maar het zou kunnen zijn (in het meest onwaarschijnlijke geval) dat de dader haar al ontvoerd heeft en dat het appje bedoeld was om geen argwaan te wekken en ook om de politie op het verkeerde spoor te zetten. De politie heeft immers als eerste onderzoek in Baarn gedaan en op basis van de telefoongegevens verder gezocht.![]()
Waneer is de hert foto gemaakt?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
18:50 - selfie + tekst 'lekker douchen'
19:27 - geen signaal telefoon meer
En wat zou ze geappt hebben naar de vader...
Dat word ook verzwegen..misschien express... want als een dader haar telefoon heeft..en op een van de forums zit en zegt wat er naar vader geappt is ...kan je er vanuit gasn dat diegene meer weet![]()
Maar dat betekent wel minder tijd en inzet in zoeken op plekken die veel meer kans bieden op resultaat.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:27 schreef Super_Fucker_II het volgende:
[..]
Dat er sporen kunnen liggen voor de plek van de selfie, bijvoorbeeld het achterlicht of camerabeelden opvragen van de route voor de selfieplek. De politie vraagt. als ik het goed heb, nu alleen beelden vanaf de 'selfieplek' tot in de buurt van de plek van de gevonden spullen.![]()
Die weide en grasvelden eromheen zijn afgaande op fotos volgens mij gisteren en vandaag onderzocht. Trouwens kijk alleen al naar de plek waar haar tas lag. Die lag misschien in het zicht maar ook langs een pad. Maar westelijk van punt 50 en ook noordelijker heb je bossages stroken waar geen paden lopen. Daar komen dus ook niet dagelijks mensen vlakbij. Je hebt kuilen bladeren om een lichaam te bedekken en gezien de plaatsen waar haar spullen zijn aangetroffen lijkt het dat de dader vanwege angst om betrapt te worden de spullen snel heeft neergelegd![]()
Ja ook zeer plausibele theorie. Ze zitten nu op fok te f5en tot iemand dat appje hier neergooit.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:29 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Waneer is de hert foto gemaakt?
Dat word ook verzwegen..misschien express... want als een dader haar telefoon heeft..en op een van de forums zit en zegt wat er naar vader geappt is ...kan je er vanuit gasn dat diegene meer weet
Jongens kom op zeg."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ze zijn systematisch alles aan het uitkammen vanuit zeg maar het blookerspark, ( moeten ook kijken naar eventuele sporen van een dader. Dus alles wat er gevonden kan worden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:20 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Klopt, ik was me er van bewust. Dit zijn de uiterste grenzen. Maar ik snap dat een lichaam vervoeren zonder auto niet over grote afstanden kan gaan.
Ik blijf wel denken dat ze daar toch allang gezocht hebben bij dat weitje? Hoe dichter bij de jas, hoe preciezer het gebied is uitgekamt lijkt me.
Volgens mij zijn ze nog niet toegekomen aan het gebied ten westen en ten noorden van dat westelijke ponyweitje. Maar ik kan me vergissen, ik weet niet precies wat er al wel doorzocht is en wat nog niet. Dat daar nog niet alles doorzocht is heb ik wel begrepen, en wel omdat ze morgen in dat gebied doorgaan.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben in die omgeving. Het is dus heel goed mogelijk dat ik het gebied onderschat en te simpel denk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:24 schreef Maktub het volgende:
[..]
Denk dat mensen zich niet realiseren hoe groot dat gebied is en dat ze alleen nog maar een fractie hebben doorzocht waar spullen zijn gevonden. Als je er rekening mee houd dat het best wel een stukje van waar d espullen gevonden zijn gebeurt kan zijn dan word de zoek radius zoveel groter.![]()
waarom word dat niet gezegd dan? Wat er me pa besproken is en wel met der vriend?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja ook zeer plausibele theorie. Ze zitten nu op fok te f5en tot iemand dat appje hier neergooit.
Jongens kom op zeg.![]()
Hertfoto is hoogstwaarschijnlijk de foto van 18:16 die hoort bij het bericht "ben nu in Hollandse Rading".quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:29 schreef b_engeltje het volgende:
wat zou ze geappt hebben naar de vader...
Dat word ook verzwegen..misschien express... want als een dader haar telefoon heeft..en op een van de forums zit en zegt wat er naar vader geappt i
Inhoud van bericht aan vader niet bekendgemaakt maar dat lijkt me sowieso geen verontrustend bericht geweest aangezien er (a) geen alarm is geslagen op dat moment en (b) anders de inhoud wel naar buiten was gebracht.![]()
Dat zou betekenen dat haar telefoon weer getraceerd kan worden...quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:29 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Waneer is de hert foto gemaakt?
Dat word ook verzwegen..misschien express... want als een dader haar telefoon heeft..en op een van de forums zit en zegt wat er naar vader geappt is ...kan je er vanuit gasn dat diegene meer weet![]()
Aannemelijk scenario wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:11 schreef Waterdrinker het volgende:
- Dit zou er dan waarschijnlijk op duiden dat er ten westen van het Blookerpark iets is gebeurd wat tot de verdwijning van Anne heeft geleid.
- Haar lichaam ligt dan waarschijnlijk in een bosgedeelte waar tot op heden niet is gezocht. Buiten de paden.
- De dader heeft haar fiets gebruikt om zich snel uit de voeten te kunnen maken. Deze in het water gegooid omdat zijn DNA-spoor er op zat.
- De tas is er ondertussen afgevallen of er afgegooid.
- Het telefoonsignaal is vermoedelijk weggevallen door een lege batterij / vliegtuigstand.
- Met de combinatie van gevonden spullen + plaats is kans dat er een auto bij betrokken was vrijwel uit te sluiten.![]()
Irrelevant?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:33 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
waarom word dat niet gezegd dan? Wat er me pa besproken is en wel met der vriend?![]()
Geen idee, wellicht interessant voor 't onderzoek maar niet publiekelijk bekend willen maken ivm gevoeligheid of belang vooronderzoek .quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:33 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
waarom word dat niet gezegd dan? Wat er me pa besproken is en wel met der vriend?
Of anders totaal niet relevant."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Ik verkijk me er ook nog best vaak op. Vooral als ik afga op google maps en dergelijke. Afstanden lijken dan kleiner.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:33 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben in die omgeving. Het is dus heel goed mogelijk dat ik het gebied onderschat en te simpel denk.
Het is natuurlijk ook zo dat ik dacht dat ze na de vondst van de fiets uitgebreid hadden gezocht rond die vijver. En pas een dag later de tas vonden terwijl ze daar in eerste instantie al niet meer aan het zoeken waren.
Al is dat wel een tas en geen lichaam natuurlijk.![]()
Ik ben niet bekend met de omgeving maar heb de kaarten bekeken en het is echt een groot en bosrijk gebied en veel oppervlakte wat ze moeten dekken. Ze hebben nu alleen nog maar bij die spullen bepaalde gebieden uitgekamt maar dat is nog maar een fractie van de gebieden naast haar route waar ze verdwenen kan zijn. Ze hebben alleen van dat bospad nog maar voor een deel aan de weerszijden gezocht. Bekijk UGC de pan maar eens dat is ook een heel groot gebied pal naast dat bospad vlak voor die spoorlaan. Of soestduinen waar haar signaal voor het laatst vernomen was.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:33 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben in die omgeving. Het is dus heel goed mogelijk dat ik het gebied onderschat en te simpel denk.![]()
Dat Annes jas daar nog lag, ik denk dat dat met de donkergroene kleur ervan en dat het donker werd te maken kan hebben. Dat die mogelijk in het donker niet meer door de dader gezien werd.Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm![]()
Kan ook heel goed. Maar dan moet je er wel van uit gaan dat er dus op de plek van de jas iets gebeurd is en dat maakt de afwezigheid van een lichaam weer vreemd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:38 schreef barthol het volgende:
Dat Annes jas daar nog lag, ik denk dat dat met de donkergroene kleur ervan en dat het donker werd te maken kan hebben. Dat die mogelijk in het donker niet meer door de dader gezien werd.
Ik hoop echt dat we morgen meer weten.![]()
Over een bepaalde code online waar niet over gesproken mocht worden eigenlijk, is ook al wat duidelijkheid inmiddels en die is niet mis.
Dan kan men wel zeggen, oh nonsens, gekken etc, maar dit is echt heel ernstig.
Het is afkomstig van mensen die in een bepaald underground P netwerk zitten.
Gelukkig zijn er dan wel mensen die dat wel oppakken.![]()
Afgaande op de omgeving is dat fietspad in noordelijke richting ook veel stiller dan rondom blookerpark met die lanen. Als je daar op straat net voor if net in de donkerte iemand overmeesterd met gegil of geschreeuw is kans op getuigen groter. Gebied bij tennisbaan noordwestelijk daarvan is minder bebouwd. Dader dan richting punt 50 gegaan en oostelijk spullen gedumpt.![]()
Daar verbaas ik me oprecht over, dat ondanks het zoeken, met honden, in de bossen rondom de vijver, haar tas niet gevonden is...quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:37 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Ik verkijk me er ook nog best vaak op. Vooral als ik afga op google maps en dergelijke. Afstanden lijken dan kleiner.
Het is natuurlijk ook zo dat ik dacht dat ze na de vondst van de fiets uitgebreid hadden gezocht rond die vijver. En pas een dag later de tas vonden terwijl ze daar in eerste instantie al niet meer aan het zoeken waren.
Al is dat wel een tas en geen lichaam natuurlijk.
Of verkijk ik me nu weer op het "stukje" bos achter het park?![]()
Hier een kaart die duidelijk is met alle zooi van de OP erin;
[ Bericht 9% gewijzigd door S95Sedan op 08-10-2017 02:54:46 ]![]()
Als het je niet al te veel moeite kost, zou je hier dan misschien wat meer over kunnen vertellen (of eventueel een link) middels een DM/PM?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:43 schreef Fidji het volgende:
Over een bepaalde code online waar niet over gesproken mocht worden eigenlijk, is ook al wat duidelijkheid inmiddels en die is niet mis.
Gelukkig zijn er dan wel mensen die dat wel oppakken.
Zou het erg waarderen.![]()
![]()
Nee, blijf ik ook wel opmerkelijk vinden. Is echt een stukje 'bos' van niks. Niet echt dichte begroeiing. Maar begreep toch ook gister dat dat stukje daar gek-genoeg nog niet eerder was doorzocht.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:44 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me oprecht over, dat ondanks het zoeken, met honden, in de bossen rondom de vijver, haar tas niet gevonden is...
Of verkijk ik me nu weer op het "stukje" bos achter het park?![]()
De tas klopt niet op dit plaatjequote:Op zondag 8 oktober 2017 02:45 schreef S95Sedan het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Er loopt alleen denk minder mensen op straat omdat het vlak daarvoor geplenst heeft..quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:44 schreef mike83 het volgende:
Afgaande op de omgeving is dat fietspad in noordelijke richting ook veel stiller dan rondom blookerpark met die lanen. Als je daar op straat net voor if net in de donkerte iemand overmeesterd met gegil of geschreeuw is kans op getuigen groter. Gebied bij tennisbaan noordwestelijk daarvan is minder bebouwd. Dader dan richting punt 50 gegaan en oostelijk spullen gedumpt.![]()
Waar was die dan? Dan pas ik hem aanquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:47 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
De tas klopt niet op dit plaatje![]()
![]()
Kijk maar op google maps ook. Tussen fietspad en hobbemalaan zit een defensieterrein en aan weg vooraan een behoorlijk dicht stuk bossage. Lijkt me niet dat een dader met de fiets daar doorheen gaat. Dan kun je dus alleen maar via punt 50 links naar blookerpark gaan en dan fiets en tas dumpen. Anders moet je een behoorlijk stuk omfietsen noordelijker.![]()
Op die kaart springt dat gebied bij UGC de pan er ook uit. Hopelijk gaan ze daar zoeken op het bospad verder naar het noorden van waar de jas was gevonden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:45 schreef S95Sedan het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Voor mij praat je nu wartaalquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:43 schreef Fidji het volgende:
Kun je het duidelijker uitleggen?![]()
In Amersfoort was in mei afgelopen jaar een poging tot ontvoering . Een vrouw van 23 jaar liep op een redelijk verlaten industrieterrein en werd een auto ingesleurd. Ze kon ontsnappen en er kwamen kort daarna toevallige voorbijgangers langs die ervoor zorgden dat de dader ging vluchten.
Een scenario:
Ik denk dat zoiets ook met Anne gebeurd kan zijn, dat ze op een verlaten fietspad reed (vlakbij bijv. Berkenlaan) naast een verlaten autoweg en dat een 'predator' haar de auto/bestelbus o.i.d. in heeft gesleurd. De fiets met tas heeft hij meegenomen om de plek des onheils te verbloemen. De fiets en tas (op dezelfde dag of later) in het dichtstbijzijnde park met water gedumpt, omdat dumpen in een bos kan opvallen. De jas heeft hij later neergelegd op het voetpad als dwaalspoor. De route die de politie had gemaakt was al toen bekend, maar ze zochten niet in de buurt van Huis Ter Heide. Hier kan de dader op hebben ingespeeld. Anne had de jas nog aan tot de bestemming van de ontvoerder. De jas is pas op dinsdagavond gevonden. Als het op dezelfde dag was neergelegd was het waarschijnlijk eerder gezien, omdat er veel voetgangers en fietsers dagelijks langs het pad komen.![]()
Hm, ik meen ergens gelezen te hebben dat, direct na het vinden van de fiets, er minimaal twee man + honden de "bossen" rondom de vijver hebben afgezocht...quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:47 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Nee, blijf ik ook wel opmerkelijk vinden. Is echt een stukje 'bos' van niks. Niet echt dichte begroeiing. Maar begreep toch ook gister dat dat stukje daar gek-genoeg nog niet eerder was doorzocht.
Zou haast gaan denken dat de tas er toen nog niet heeft gelegen...![]()
![]()
Ja dat las ik ook en ze waren daar al een dag bezig, dat parkje is echt niet heel groot maar het laat gewoon goed zien hoe moeilijk het kan zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:50 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Hm, ik meen ergens gelezen te hebben dat, direct na het vinden van de fiets, er minimaal twee man + honden de "bossen" rondom de vijver hebben afgezocht...
Zou haast gaan denken dat de tas er toen nog niet heeft gelegen...![]()
Prachtig! Nu alleen nog het gebied arceren waar ze al gezocht hebben! :pquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:45 schreef S95Sedan het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat ze niet is verkracht in het gebied waar ze zoeken, daar was het die avond toch helemaal geen weer voor.
Dus is ze daar waarschijnlijk ook niet vermoord, want daar was dan weer geen aanleiding voor. Ik las hier op FOK! een paar dagen geleden dat ze slechts 45kg woog, ze hebben haar heelhuids kunnen meenemen. misschien met behulp van chloroform ofzo. Want om haar spullen was het ze niet begonnen.
Ten tijde van de vermissing van Sanne, ook in die buurt, was er een melding over een man die een vrouw de auto in wou trekken, en een melding over een meisje op de fiets die achtervolgd werd door 2 mannen in een auto. Camerabeelden van maanden geleden uit beveiligingscamera's bestaan zeker niet meer?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
Vind het wel mooi geweest voor nuquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Prachtig! Nu alleen nog het gebied arceren waar ze al gezocht hebben! :p
-----
Zou nu moeten kloppen overigens.![]()
Bedankt voor de bevestigingquote:Op zondag 8 oktober 2017 02:52 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ja dat las ik ook en ze waren daar al een dag bezig, dat parkje is echt niet heel groot maar het laat gewoon goed zien hoe moeilijk het kan zijn.
Ik had het bewust spullen dumpen/uitzetten van een spoor inmiddels van mijn lijstje geschrapt, maar ga nu toch wel weer twijfelen...![]()
Ik ga daar niet vanuit omdat er geen aanwijzingen voor zijn. Ze waren daar ook druk bezig wel dapper of een doodswens als je er dan bewijs gaat proberen neer te leggen en na die verdwijning als er al druk gezocht word met die fel gele tas gaat rondzeulen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:57 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging
Ik had het bewust spullen dumpen/uitzetten van een spoor inmiddels van mijn lijstje geschrapt, maar ga nu toch wel weer twijfelen...![]()
Heb je de exacte locatie van die hertfoto gevonden of is dat een geschatte locatie?quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vind het wel mooi geweest voor nu
-----
Zou nu moeten kloppen overigens.![]()
Ik hoop van ganser harte dat er camerabeelden opduiken. Hopelijk waarop dader (s) staan maar ook of ze daadwerkelijk hth of den dolder bereikt heeft. Danckun je qua zoekgebied meer focussen op westelijke gebieden vanaf bilthoven tot aan blookerpark en tot aan spoorlijn bilthoven (grofweg) en alle oostelijke gebieden van vijver wegstrepen. Uiteraard behalve in een scenario waarin per auto spullen daar neer zijn gelegd. Maar nogmaals de wijze waarop haar spullen zijn neergelegd zal voor specialisten veel zeggen over hoe de dader te werk is gegaan![]()
Ik heb The Dutcher een pm bericht gestuurd, hij weet ervan.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:49 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Voor mij praat je nu wartaal
Kun je het duidelijker uitleggen?
Ik wil me er niet mee bezig houden het is al erg genoeg.![]()
![]()
![]()
Nope, geschat op basis van google maps en fietsafstand/tijd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:02 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Heb je de exacte locatie van die hertfoto gevonden of is dat een geschatte locatie?![]()
Ah jammer. Maar prima kaartje (na aanpassing locatie vondst vd tas) verder!quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nope, geschat op basis van google maps en fietsafstand/tijd.![]()
Ik vind het "typisch" dat de spullen relatief ver uit elkaar liggen, maar wel allemaal vrij dicht bij een weg/voetpad...quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik ga daar niet vanuit omdat er geen aanwijzingen voor zijn. Ze waren daar ook druk bezig wel dapper of een doodswens als je er dan bewijs gaat proberen neer te leggen en na die verdwijning als er al druk gezocht word met die fel gele tas gaat rondzeulen.
Als je de fiets in de vijver dumpt, vervolgens in noordelijke richting je weg vervolgd door de bossen, waarom dan niet eerder de tas verstoppen/dumpen?
Lijkt alsof 'ie er vanaf de andere kant ingelegd is.![]()
![]()
Doel je op dat de tas in het stukje bos 'naar het lijkt' dichter bij de weg kant gevonden is dan aan de park/vijver kant?quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:10 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Ik vind het "typisch" dat de spullen relatief ver uit elkaar liggen, maar wel allemaal vrij dicht bij een weg/voetpad...
Als je de fiets in de vijver dumpt, vervolgens in noordelijke richting je weg vervolgd door de bossen, waarom dan niet eerder de tas verstoppen/dumpen?
Lijkt alsof 'ie er vanaf de andere kant ingelegd is.![]()
Probleem is dat er veel fietspaden zijn waar google maps niet komt. Maar als je vanaf die selfie ongeveer 25/30minuten terug fietst als het ware dan kom je (ongeveer) in dat gebied uit.quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:06 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ah jammer. Maar prima kaartje (na aanpassing locatie vondst vd tas) verder!
(Mits er natuurlijk omgereden is richting Hollandse Rading, dan ligt het exact onder de foto)![]()
Dat had ik ook al in gedachten ik zie één dader dit niet zo doen en zal een dader op de plaats waar hij zich aan haar vergrijpt ook de spullen achter laten na het lijk te hebben verborgen onder bladeren of ergens in een slootje dichtbij met fiets en al.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik denk dat ze niet is verkracht in het gebied waar ze zoeken, daar was het die avond toch helemaal geen weer voor.
Dus is ze daar waarschijnlijk ook niet vermoord, want daar was dan weer geen aanleiding voor. Ik las hier op FOK! een paar dagen geleden dat ze slechts 45kg woog, ze hebben haar heelhuids kunnen meenemen. misschien met behulp van chloroform ofzo. Want om haar spullen was het ze niet begonnen.
Ten tijde van de vermissing van Sanne, ook in die buurt, was er een melding over een man die een vrouw de auto in wou trekken, en een melding over een meisje op de fiets die achtervolgd werd door 2 mannen in een auto. Camerabeelden van maanden geleden uit beveiligingscamera's bestaan zeker niet meer?
Zo raar 200 a 300meter tussen de jas en fiets+tas en daar is geen Anne gevonden of andere sporen.
Of één van de daders is op haar fiets gaan rijden met haar mobiel en heeft hem uitgedaan onderweg naar dat parkje en daar de zooi gedumpt en snel weer is opgepikt door de auto met Anne erin en weggereden en elders is zij verkracht of vermoord en heel ergens anders gedumpt.
Maar we gaan morgen weer verder met zoeken en hopelijk komt er dan resultaat en hopelijk dat ze Anne vinden.![]()
Heb het gezien ja. Had ook al even zitten kijken maar kon de exacte locatie ook niet zo snel vinden. Inderdaad lastig met onvolledige kaarten in dat gebied.quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:12 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Probleem is dat er veel fietspaden zijn waar google maps niet komt. Maar als je vanaf die selfie ongeveer 25/30minuten terug fietst als het ware dan kom je (ongeveer) in dat gebied uit.
(Mits er natuurlijk omgereden is meer richting Hollandse Rading, dan ligt het meer exact onder de foto)![]()
Excuses als ik niet duidelijk was. Dat bedoel ik inderdaad. Heb ik het mis?quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:12 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Doel je op dat de tas in het stukje bos 'naar het lijkt' dichter bij de weg kant gevonden is dan aan de park/vijver kant?
Meen me een filmpje van een verslaggever op Twitter te herinneren die vanaf een voetpad de locatie van de tas filmt en vervolgens naar de vijver inzoomt... "Nog geen 100 meter".![]()
Oh, ik ga er persoonlijk trouwens vanuit dat de volgorde jas > fiets > tas is, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
(Lijkt wel het spel "Mastermind")
![]()
45 kg? Ze is 1.70m en ziet er gewoon gezond uit op de foto'squote:Op zondag 8 oktober 2017 02:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ten tijde van de vermissing van Sanne, ook in die buurt, was er een melding over een man die een vrouw de auto in wou trekken, en een melding over een meisje op de fiets die achtervolgd werd door 2 mannen in een auto. Camerabeelden van maanden geleden uit beveiligingscamera's bestaan zeker niet meer?![]()
ok, misschien was het een veronderstelling van iemand, kan zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:22 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
45 kg? Ze is 1.70m en ziet er gewoon gezond uit op de foto'suiteindelijk lukt altijd alles![]()
waarom zou ze perse vermoord zijn?quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:15 schreef edje5555 het volgende:
[..]
Dat had ik ook al in gedachten ik zie één dader dit niet zo doen en zal een dader op de plaats waar hij zich aan haar vergrijpt ook de spullen achter laten na het lijk te hebben verborgen onder bladeren of ergens in een slootje dichtbij met fiets en al.
Zo raar 200 a 300meter tussen de jas en fiets+tas en daar is geen Anne gevonden of andere sporen.
Of één van de daders is op haar fiets gaan rijden met haar mobiel en heeft hem uitgedaan onderweg naar dat parkje en daar de zooi gedumpt en snel weer is opgepikt door de auto met Anne erin en weggereden en elders is zij verkracht of vermoord en heel ergens anders gedumpt.
Maar we gaan morgen weer verder met zoeken en hopelijk komt er dan resultaat en hopelijk dat ze Anne vinden.
je kan blonde vrouwen toch verkopen?uiteindelijk lukt altijd alles![]()
In dit filmpje (Facebook link) zie je vanaf +/- 4.15 dat die gast vanaf de straat naar de achterkant van het park loopt. Lijkt +/- 75-100 meter ofzo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:18 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Excuses als ik niet duidelijk was. Dat bedoel ik inderdaad. Heb ik het mis?
Meen me een filmpje van een verslaggever op Twitter te herinneren die vanaf een voetpad de locatie van de tas filmt en vervolgens naar de vijver inzoomt... "Nog geen 100 meter".
Kreeg het idee van andere foto's en filmpjes dat de tas +/- 20 meter vanaf de straatkant lag.
Dus dan lag de tas inderdaad een stuk dichter bij de straatkant dan je zou verwachten als de tas als laatste gedumpt zou zijn komende vanuit het park.
Maar goed...wat is logisch voor ons.
zie trouwens dat er aan de rand van het park (tussen park en aangrenzend bosperceel) een hek staat. Daar kan je uiteraard overheen, maar is toch een obstakel en geen vrije doorgang van park naar bosperceel zo lijkt het op het eerste gezicht.
[ Bericht 5% gewijzigd door Stupidisco op 08-10-2017 03:38:04 ]![]()
Krijg nou wat... dat hek was me niet eerder opgevallen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:30 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
In dit filmpje (Facebook link) zie je vanaf +/- 4.15 dat die gast vanaf de straat naar de achterkant van het park loopt. Lijkt +/- 75-100 meter ofzo?
Kreeg het idee van andere foto's en filmpjes dat de tas +/- 20 meter vanaf de straatkant lag.
Dus dan lag de tas inderdaad een stuk dichter bij de straatkant dan je zou verwachten als de tas als laatste gedumpt zou zijn komende vanuit het park.
Maar goed...wat is logisch voor ons.
zie trouwens dat er aan de rand van het park (tussen park en aangrenzend bosperceel) een hek staat. Daar kan je uiteraard overheen, maar is toch een obstakel en geen vrije doorgang van park naar bosperceel zo lijkt het op het eerste gezicht.
Bedankt voor de link naar het filmpje, deze had ik nog niet eerder gezien.
Inderdaad, metertje of 100 (dat meen ik me ook te herinneren van het andere filmpje op Twitter) en de tas +/- 15 meter vanaf de straat gezien.
Wat je zegt:"wat is logisch voor ons." Ik weet het ff niet meer...
Ben er ook veel te veel mee bezig. Ik doe mij best het los te laten (ik ken haar niet eens, maar tóch trek ik het me enorm aan).
![]()
![]()
"ik las hier op FOK" lijkt me sowieso niet echt een betrouwbare bron. Wat ik de afgelopen dagen allemaal niet op FOK in dit topic heb gelezen..quote:Op zondag 8 oktober 2017 03:22 schreef Fluffypinkcupcake het volgende:
[..]
45 kg? Ze is 1.70m en ziet er gewoon gezond uit op de foto's![]()
![]()
ja, ok, dan zal ze wel 10 of 15 kilo zwaarder zijn.
als tenminste de bron van haar lengte niet ook FOK! is..uiteindelijk lukt altijd alles![]()
60kg lijkt me inderdaad een redelijke schatting.quote:Op zondag 8 oktober 2017 04:41 schreef eigendeegcookie het volgende:
ja, ok, dan zal ze wel 10 of 15 kilo zwaarder zijn.
als tenminste de bron van haar lengte niet ook FOK! is..![]()
Zou men a.s dinsdag wellicht opgedoken camerabeelden vertonen bij Opsporing Verzocht als Anne dan nog steeds spoorloos is? Ben benieuwd of daar in het algemeen nieuwe aanknopingspunten besproken zullen worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zou ik redelijk schandalig vinden. Ik weet dat men vaker beelden laat liggen, om ze bij opsporing verzocht te kunnen tonen. Dan gaat het wel om de opsporing van verdachten. Nu wil men iemand die mogelijkheid nog leeft terugvinden. Dus geen vragen laten liggen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 05:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men a.s dinsdag wellicht opgedoken camerabeelden vertonen bij Opsporing Verzocht als Anne dan nog steeds spoorloos is? Ben benieuwd of daar in het algemeen nieuwe aanknopingspunten besproken zullen worden.![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:30 schreef Protoplanet het volgende:
Kunnen jullie nog slapen als je aan deze zaak denkt?
graag op anoniem![]()
Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt is het wel de verschrikkelijkste nachtmerrie die vrouwen kan overkomen daarom pleit ik voor een alarmsysteem voor vrouwen die alleen op pad gaan zowel overdag een fietstocht maken als 's avonds alleen op de fiets naar huis van een feest e.d. En dan 1 knop voor een dusdanig ernstige situatie dat de politie meteen eropaf gaat.![]()
Vergeet het bijbehorende postbus 51 spotje niet...quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt is het wel de verschrikkelijkste nachtmerrie die vrouwen kan overkomen daarom pleit ik voor een alarmsysteem voor vrouwen die alleen op pad gaan zowel overdag een fietstocht maken als 's avonds alleen op de fiets naar huis van een feest e.d. En dan 1 knop voor een dusdanig ernstige situatie dat de politie meteen eropaf gaat.
Man, man, man![]()
![]()
![]()
Man man man? Ik meen het serieus. Wat dacht je van die meisjes van wie niets wordt teruggevonden? De moeder van Tanja Groen was op de radio, hartverscheurend.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vergeet het bijbehorende postbus 51 spotje niet...
Man, man, man![]()
We hebben nu de techniek, dus waarom zou je niet zoiets verzinnen.
Niet alleen het slachtoffer gaat door een hel, ook de nabestaanden.![]()
Flikker op met deze kutmaatregelenquote:Op zondag 8 oktober 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt is het wel de verschrikkelijkste nachtmerrie die vrouwen kan overkomen daarom pleit ik voor een alarmsysteem voor vrouwen die alleen op pad gaan zowel overdag een fietstocht maken als 's avonds alleen op de fiets naar huis van een feest e.d. En dan 1 knop voor een dusdanig ernstige situatie dat de politie meteen eropaf gaat.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
zijn wij het ook eens een keer eens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 07:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Volgens mij kan dit topic beter standaard op slot s nachts, wat een gespeculeer weer![]()
ff serieus, met hoeveel valse meldingen hou jij rekening als je zoiets roept?quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Het gebeurt misschien niet vaak, maar als het gebeurt is het wel de verschrikkelijkste nachtmerrie die vrouwen kan overkomen daarom pleit ik voor een alarmsysteem voor vrouwen die alleen op pad gaan zowel overdag een fietstocht maken als 's avonds alleen op de fiets naar huis van een feest e.d. En dan 1 knop voor een dusdanig ernstige situatie dat de politie meteen eropaf gaat.![]()
Volgend idee is om dat apparaat met GPS uit te rusten. Wat kunnen sommige mensen onbegrensd dom zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ff serieus, met hoeveel valse meldingen hou jij rekening als je zoiets roept?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Ik wandel graag alleen overdag, dan hoef ik geen knop mee begrijp ik? Of komt die knop alleen voor jonge blonde exemplaren![]()
Het kan natuurlijk ook dat er veel eerder wat is gebeurd en dat ter hoogte van het signaalverlies de dader de telefoon heeft uitgeschakeld.![]()
Als je begeleid wordt door een man uit je familie, hoeft het niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik wandel graag alleen overdag, dan hoef ik geen knop mee begrijp ik? Of komt die knop alleen voor jonge blonde exemplarenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
En als hij nu net de dader zou zijn?quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je begeleid wordt door een man uit je familie, hoeft het niet.![]()
juist, daarom ook beter op de knop drukken voor je vertrekt, dan kan er alvast politiebegeleiiding komen. Preventief optreden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ff serieus, met hoeveel valse meldingen hou jij rekening als je zoiets roept?![]()
Die is dan makkelijk te arresteren natuurlijk.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Volgens mij bestaan er al wel een soort mobiele alarmpjes maar die dingen maken vooral een takkeherrie.quote:Tap tap tap![]()
Lolquote:Op zondag 8 oktober 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Dat moest natuurlijk sowieso al, anders kon de politie je niet vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Volgend idee is om dat apparaat met GPS uit te rusten. Wat kunnen sommige mensen onbegrensd dom zijn.![]()
Waarom verkleden vrouwen zich niet als mannen wanneer ze alleen naar buiten gaan. Ik vind ook wel dat ze het op deze manier uitlokken.graag verwijderen![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
juist, daarom ook beter op de knop drukken voor je vertrekt, dan kan er alvast politiebegeleiiding komen. Preventief optreden.![]()
![]()
ik ga even een burka kopen, dan zien verkrachters me niet in het donkerquote:Op zondag 8 oktober 2017 08:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je begeleid wordt door een man uit je familie, hoeft het niet.![]()
Ik ben de code tot op heden alleen tegengekomen in het underground MBO-netwerk, die zeggen er ook in te geloven.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:43 schreef Fidji het volgende:
graag verwijderen![]()
Op zich helemaal geen stom idee vind ik. Een bepaalde handeling op bijvoorbeeld je GSM in de vorm van bijvoorbeeld 5 keer snel achter elkaar kort de standby knop van je mobiel indrukken, en als reactie een trilsignaal voor ontvangst bij meldkamer. 1 die je niet kunt negeren, want stel je hebt per ongeluk in het onwaarschijnlijke geval die combi van 5 keer kort de knop indrukken gebruikt dìt dan ook direct duidelijk wordt.
Overigens heeft dit niets met de verdwijning van Anne Faber te maken, dus ik ga weer ontopic / lurkstand
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Mijn vriendin heeft als verpleegkundige gewerkt en kan volgens mij emoties daarom wel goed inschatten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 02:12 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Een druk kruispunt hoeft niet te betekenen dat ze niet bedreigd kan zijn. Als iemand haar met een vuurwapen zou bedreigen zou het kunnen zijn dat ze verstijfd van angst is. De dader kan berekenend met een slakkengang naar Huis Ter Heide zijn gereden, omdat de autowegen zowat parallel lopen met de fietspaden nabij de ANWB route. Dit scenario is zeer onwaarschijnlijk, maar niets valt nog uit te sluiten.Dat jouw vriendin nog niet bij de politie werkt.
![]()
graag verwijderen![]()
Automatisch 112 bellen is al mogelijk door vijf keer op de power-knop te drukken (iPhone). Bij het gebruik van SOS-noodmelding, worden ingestelde contacten meteen op de hoogte gehouden van je situatie door middel van een bericht. Ook wordt je locatie naar hen doorgestuurd, zodat ze weten waar je bent. Dit zijn dezelfde contacten als die je ingesteld hebt in je Medische ID in de Gezondheid-app.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
Op zich helemaal geen stom idee vind ik. Een bepaalde handeling op bijvoorbeeld je GSM in de vorm van bijvoorbeeld 5 keer snel achter elkaar kort de standby knop van je mobiel indrukken, en als reactie een trilsignaal voor ontvangst bij meldkamer. 1 die je niet kunt negeren, want stel je hebt per ongeluk in het onwaarschijnlijke geval die combi van 5 keer kort de knop indrukken gebruikt dìt dan ook direct duidelijk wordt.
Overigens heeft dit niets met de verdwijning van Anne Faber te maken, dus ik ga weer ontopic / lurkstandgraag verwijderen![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
Maar hier zie ik op zich niet veel misbrik van komen.
Overigens heeft dit niets met de verdwijning van Anne Faber te maken, dus ik ga weer ontopic / lurkstandIk vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Pleit lekker verder meid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 06:51 schreef Loekie1 het volgende:
Maar die SOS melding op iphone gaat dus hoe dan?quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:58 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Automatisch 112 bellen is al mogelijk door vijf keer op de power-knop te drukken (iPhone). Bij het gebruik van SOS-noodmelding, worden ingestelde contacten meteen op de hoogte gehouden van je situatie door middel van een bericht. Ook wordt je locatie naar hen doorgestuurd, zodat ze weten waar je bent. Dit zijn dezelfde contacten als die je ingesteld hebt in je Medische ID in de Gezondheid-app.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ohja duh. Was nog niet wakker. Maar waarom willen mensen zo graag in een politiestaat wonen? Echt achterlijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 08:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moest natuurlijk sowieso al, anders kon de politie je niet vinden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
ik vind haar er in die grote groene jas niet erg vrouwelijk uitzien.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:49 schreef zomer86 het volgende:
Waarom verkleden vrouwen zich niet als mannen wanneer ze alleen naar buiten gaan. Ik vind ook wel dat ze het op deze manier uitlokken.![]()
Maar dat dekt weer niet alles, het moment van gebruik van zo'n systeem moet het idd in de jas of zak gebeuren.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:59 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar die SOS melding op iphone gaat dus hoe dan?Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Dat sommige mensen ook nog steeds vraagtekens zetten bij het maken van die selfie. Het is gewoon een melodramatische pose om te laten zien dat ze baalt van het slechte weer. Niks meer, niks minder. Iedereen die anders denkt zou een bezoekje moeten brengen aan de psycholoog.graag verwijderen![]()
Vind je iets een politiestaat overkomen als het een aanpassing kan zijn door met een bepaalde functie dames en heren een noodsignaal uit te kunnen zenden vanuit een gebied waar dreiging is op dat moment?quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja duh. Was nog niet wakker. Maar waarom willen mensen zo graag in een politiestaat wonen? Echt achterlijkIk vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Ze had wel een nepbaardje mogen gebruiken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik vind haar er in die grote groene jas niet erg vrouwelijk uitzien.graag verwijderen![]()
Niemamd weet dit dus een postbus51 spotje is geen gek idee. Het verbaast me ook dat zo weinig vrouwen met een persoonlijk alarm op stap gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:59 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar die SOS melding op iphone gaat dus hoe dan?![]()
Sommige mensen willen alles reguleren, zodat alles de schuld is van de staat als het misgaat.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Ohja duh. Was nog niet wakker. Maar waarom willen mensen zo graag in een politiestaat wonen? Echt achterlijk
Van die mensen die denken dat Greenwheels een automerk is en kwaad zijn dat ze in de nieuwe modellen andere richtingaanwijzers gezet hebben.
Spookrijders hebben het ook nooit zelf gedaan, dan ligt het aan de oprit van de snelweg waar niet genoeg "Ga terug" borden staan, dat is zelfs de oorzaak als de spookrijder de juiste richting op de snelweg opgereden is, maar op de snelweg omgedraaid is.
Echt, voor iedere ongeval wordt wel een totaal onmogelijke of overbodige "oplossing" bedacht.![]()
Inderdaad, sommige mensen zijn ook overal bang voor. Gewoon blijven fietsen en als je pech hebt, heb je pech. Er is ook een reden waarom dit soort zaken veel aandacht krijgen, omdat het niet dagelijks voorkomt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sommige mensen willen alles reguleren, zodat alles de schuld is van de staat als het misgaat.
Van die mensen die denken dat Greenwheels een automerk is en kwaad zijn dat ze in de nieuwe modellen andere richtingaanwijzers gezet hebben.
Spookrijders hebben het ook nooit zelf gedaan, dan ligt het aan de oprit van de snelweg waar niet genoeg "Ga terug" borden staan, dat is zelfs de oorzaak als de spookrijder de juiste richting op de snelweg opgereden is, maar op de snelweg omgedraaid is.
Echt, voor iedere ongeval wordt wel een totaal onmogelijke of overbodige "oplossing" bedacht.graag verwijderen![]()
Dit is op android sowieso mogelijk door middel van verschillende apps. Denk dan aan op afstand telefoon kunnen bedienen en zo een foto met de front camera maken, een SOS-smsje naar iemand sturen door een bepaalde knop ingedrukt te houden, een foto maken als iemand je scherm probeert te ontgrendelen en daardoor verkeerde vingerafdruk of pincode intoets etc. Maar is verder off-topic.....quote:Op zondag 8 oktober 2017 08:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
Overigens heeft dit niets met de verdwijning van Anne Faber te maken, dus ik ga weer ontopic / lurkstand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |