abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174270517
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber

quote:
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.

Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.

Bron: Politie
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/

Kaart

De selfie is bij knooppunt 64 gemaakt, men zoekt momenteel (dinsdag 3 oktober vanaf 17.00 uur) bij knooppunt 50 in verband met een aangetroffen jas, en waarschijnlijk is haar telefoon het laatst aangestraald nabij knooppunt 56, ten zuidwesten van Soest.

Actuele informatie Politie: https://www.politie.nl/ge(...)sing-anne-faber.html

Route zoals de politie denkt dat ze die genomen heeft: https://www.route.nl/fiet(...)bilt-langs-soest/map

Meer kleding gevonden die misschien van Anne is

https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/

SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriend
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TIJDLIJN
quote:
VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER

quote:
Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.

Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.

In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.

link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter

Bron
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54 Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17 Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Faber
Link

quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:

Ontopic graag

-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.
pi_174270533
fipo
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:58 schreef gilligan het volgende:
Jas is van Anne, dat is bevestigd.

DNA-sporen willen ze in het kader van het onderzoek niet zeggen.

Fiets en tas ook vrijwel zeker, maar dat zegt de politie pas als ze daar 100% zeker van zijn.
Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.
pi_174270559
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo

[..]

Zulke onzin altijd, iedereen weet al dat het vanAnne is en dan moet het weken duren voordat ze uitsluitsel geven over die tas en jas. Doet mij denken aan MH17 toen bij de NOS, de kans is aanwezig dat er enkele Nederlanders aan boord waren. Man iedereen wist vanaf het begin dat heel dat ding vol zat met Nederlanders...draai er niet zo omheen.
Is gewoon normaal dat een politie niks bevestigd tot er 100% zekerheid is, net als in een rechtspraak. Geloof me maar dat ze heus wel snappen dat de fiets en tas van Anne zijn, anders werd zich niet gefocust op hetzelfde gebied al dagen lang.
pi_174270567
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:07 schreef kurk_droog het volgende:
fipo

[..]

Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174270594
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Hypothese.
Ik heb de tf van Anne, ga op pad, stuur selfie, evt berichtje, maakt tf onklaar bij Berkenlaantje. Het digitale spoor zal als bewijs voor het volgen van dat pad gezien worden. Een digitaal spoor volgen is niet zo moeilijk, een digitaal spoor uitzetten lijkt vergezocht, ben het hier op Fok ook nog niet tegengekomen, men zwermt hier als het ware als bijen om de honingpot van dat digitale spoor. Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.
WUT?
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174270598
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:06 schreef Maktub het volgende:

[..]

Hoe kan je nou iets met absolute zekerheid zeggen als er nog zo weinig bekend is? Honden kunnen regelmatig niets vinden door slechte weersomstandigheden bijvoobeeld precies zoals hier het geval is en honden zitten er ook regelmatig naast dat zijn ook maar gewone zielen en geen computers, Honden zijn zo onbetrouwbaar als bewijs materiaal, want geur sporen volgen is niet altijd exacte of acurate wetenschap, dat ze regelmatig niet eens als bewijs gebruikt worden of afgewezen worden als zijnde bewijs.
Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben

Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.

Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.

Er moet een wonder gebeuren willen ze dat lichaam ooit nog is gaan vinden.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174270604
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef ITrade het volgende:

[..]

WUT?
:')
Eens
pi_174270607
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Politie heeft geen enige verplichting om ons zo snel mogelijk de juiste info te geven of wel?
Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_174270623
Eens met Boskater bedoel ik. Men ontwikkeld hier een tunnelvisie.
pi_174270635
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Politie moet het OM informeren en - indien noodzakelijk - de nabestaanden / slachtoffers.
Ja precies, en gelukkig maken ze lang niet alles openbaar.
pi_174270639
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Honden hebben niets kunnen vinden en ondertussen weet ik veel hoeveel mensen die het gebied denk ik secuur afgekamd hebben

Ik geloof er niet in dat ze daar nog is of ze hebben echt iets over het hoofd gezien.

Ik denk dat de dader haar waarschijnlijk verkracht zou kunnen hebben en geen dna sporen wilde achterlaten en bewust het slachtoffer meegenomen heeft om het uit dat gebied ergens te dumpen.

Misschien is ze heel ergens anders verkracht en heeft de dader op de vlucht jas / fiets / rugzak weggegooid.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_174270644
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:04 schreef Boskater het volgende:
Wat als Anne helemaal niet is gaan fietsen? Dat is niet geheel ondenkbaar.
Hoe komt haar fiets dan in die plomp? Als ze helemaal niet is gaan fietsen horen ze dat trouwens aan de mobiele netwerkmasten af te kunnen lezen (snelheid, richting etc). Tenzij ze haar mobieltje aan een ander heeft meegeven om die route af te gaan fietsen - maar waar komt dan die foto van haar selfie daar in Baarn vandaan dan?
pi_174270645
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:12 schreef Jojojo1976 het volgende:
Je denkt dat de politie geen enkele vekeerscamera of andere camera op de route heeft gecontroleerd?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174270648
quote:

[..]

Ik begin hier ook bang voor te worden. Eigenlijk hangt het maar van 1 ding af. Is de jas er gegooid, of losgeraakt? Als de jas is losgeraakt op deze plek lijkt het me echt bijna onmogelijk dat ze ergens ligt. Maar hij kan toch evengoed daar zijn neergegooid, het blijft een rare locatie, zo langs de drukke weg.
pi_174270667
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.

Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.

Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...

Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).
pi_174270669
quote:

[..]

Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?
pi_174270689
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef theDutcher het volgende:
Het kapotte achterlicht van de fiets vind ik wel typisch... Als het al kapot was geweest, hadden ze dat wel benoemd , denk ik. Belangrijk detail.

Door een fiets het water in te rijden/gooien, gaat een achterlicht niet zomaar kapot.

Misschien toch langs achteren "aangevallen" (trap tegen de fiets)? Als dat zo is, moeten er nog ergens stukjes liggen...

Ik zou hier dan juist weer 's avonds naar gaan zoeken, met een zaklamp (reflectie).
Ik zou ook niet weten of het achterlicht van mijn partner defect is.

Kan al maanden defect zijn geweest.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:18:38 #18
470273 Maktub
It's written
pi_174270707
quote:

[..]

Ze hebben nog maar een klein stukje van dat gebied uitgekamt. Naar het noorden zitten nog grote stukken bos langs haar route waar ze niet geweest zijn en verder waar ze haar signaal verloor zitten nog immense bosrijke gebieden die niet onderzocht zijn. Ze hebben nog lang niet alles uitgekamt.
pi_174270716
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Om zich veilig te voelen is hij gaan leuren met een lichaam? Zeer onwaarschijnlijk. Jij vertelde gisteren toch dat je 3 jaar agent bent geweest?
Daders doen altijd dingen die je niet verwacht

Er worden spullen van de dame gevonden maar zelf is ze nergens te bekenen.

Dan moet je nu zo langzamerhand de conclusie trekken dat de dader of daders een bepaalde strategie hadden

waarom lag wel de fiets in het water maar niet de jas en de tas? die hadden ze er ook in kunnen dumpen. Waarom niet ? wilde ze zo iedereen op een dwaalspoor zetten? om zo tijd te winnen....want iedereen is nu gefixeerd op die route.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_174270729
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.

Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.
pi_174270730
quote:
Hoe komt haar fiets dan in het water als ze niet is gaan fietsen?

En hoe komt de dader op het idee om de ANWB-route als spoor uit te zetten?

En waar was Anne dan als ze niet aan het fietsen was en de dader een digitaal spoor aan het uitzetten was?

Ik denk niet dat dit soort vage theorieën bijdragen aan de discussie.
pi_174270734
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:17 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.
pi_174270750
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef Robin_fok het volgende:

[..]

Je zou wel verwachten dat iemand die van fietstochten houdt en laat op de middag een eind gaat fietsen zorgt dat haar achterlicht in orde is. Maar hoeft natuurlijk niet.
Zou kunnen, ik weet niet. Aan de andere kant lees je in de media dat ze nog steeds student is/was. Als student had ik ook een gare fiets waar van alles aan kapot was en gaf ik daar niet echt om, zolang dat ding maar trapte van A naar B. En ja, daar maakte ik ook langere fietstochten mee.
pi_174270756
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.
pi_174270767
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Een defect lampje of een kapot kapje... zit een verschil in natuurlijk.

Ik sluit ook niet uit dat het al kapot was, maar kan me voorstellen dat het vroeg of laat een keer iemand opvalt. Zeker als ze de fiets vaak gebruikt.
Gast :') Lekker fuckin boeiend. Dat licht kan al jaren kapot zijn als ik het zo inschat.
pi_174270786
Zouden jullie hier in de omgeving dezer dagen op de fiets gaan, zeg maar omgeving tussen Utrecht- Bilthoven - (Soest - Amersfoort) - Zeist, in de avond?
Serieuze vraag dit,
en excuses dat dit niet over de persoon van deze vermissing gaat en haar niet meer kan redden. Maar over vrouwen in deze omgeving, bijvoorbeeld gewoon woon- vrienden verkeer of woon- werkverkeer , ect.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:24:27 #27
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_174270789
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:15 schreef Squadra-macaroni het volgende:

[..]

Als Klaas agent is geweest ben ik Donald Trump.
pi_174270794
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:19 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hoe komt haar fiets dan in het water als ze niet is gaan fietsen?

En hoe komt de dader op het idee om de ANWB-route als spoor uit te zetten?

En waar was Anne dan als ze niet aan het fietsen was en de dader een digitaal spoor aan het uitzetten was?

Ik denk niet dat dit soort vage theorieën bijdragen aan de discussie.
Je kunt, met de informatie die wij hebben, niks uitsluiten. Ik vind het nog niet eens zo gek gedacht...

We weten niet door wie en wanneer Anne voor het laatst is gezien.

Ze ging graag en regelmatig fietsen, dus zo gek is het niet om op die manier een dwaalspoor uit te zetten.

Er moeten camerabeelden zijn om dit uit te sluiten.

En dan nog bestaat de mogelijkheid dat een bekende, die op de hoogte was van haar route, haar ergens heeft opgewacht.

Lastig, lastig.
pi_174270798
Is er bij iemand iets bekend over het fietsslot? op de foto die vrijgegeven is van de fiets (in de trein) heeft ze een groot fietsslot om het stuur hangen.

Kan natuurlijk dat ze die nu niet mee had genomen omdat ze niet van plan was ergens te stoppen en het extra slot nodig te hebben.

pi_174270819
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
K9 honden zijn niet zomaar speurhonden, maar perfect getrainde politiehonden die bijna voor 100% accuraat werken. Dat het heeft geregend maakt niets uit voor een K9 hond. Zij kunnen stoffelijke overschotten vinden die al jaren onder de grond liggen.
Omdat een lijk ontbind en stinkt maar iemand die net dood is niet.
Het is en blijft een hulpmiddel.
pi_174270820
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Daders doen altijd dingen die je niet verwacht

Er worden spullen van de dame gevonden maar zelf is ze nergens te bekenen.

Dan moet je nu zo langzamerhand de conclusie trekken dat de dader of daders een bepaalde strategie hadden

waarom lag wel de fiets in het water maar niet de jas en de tas? die hadden ze er ook in kunnen dumpen. Waarom niet ? wilde ze zo iedereen op een dwaalspoor zetten? om zo tijd te winnen....want iedereen is nu gefixeerd op die route.....
Lijkt me sterk dat ze altijd op het ,voor hen, juiste moment hun verwachtingspatroon aanpassen.
pi_174270823
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:14 schreef RokendeSigaret het volgende:

[..]

Hoe komt haar fiets dan in die plomp? Als ze helemaal niet is gaan fietsen horen ze dat trouwens aan de mobiele netwerkmasten af te kunnen lezen (snelheid, richting etc). Tenzij ze haar mobieltje aan een ander heeft meegeven om die route af te gaan fietsen - maar waar komt dan die foto van haar selfie daar in Baarn vandaan dan?
Die foto kan op een eerder tijdstip zijn gemaakt.
pi_174270841
nogmaals, op basis van de ''kleding'' die is aangetroffen en de vindplaatsen van haar spullen vind ik dus het scenario van een andere ontvoeringsplaats bijv oostelijk thx berkenlaan of soest zuidwest paltzerlaan etc onlogisch. Je gaat dan per auto vanaf die amersfoortseweg de wijk in om daar random wat dingen her en der weg te stoppen? Vooral die jas vind ik dan erg opzichtig , lijkt me dat iemand die snel opmerkt. Je ken bij een ontvoering of misdrijf op een andere plek dan haar spullen diep in een bos begraven of wat dacht je van een vuilcontainer ofzo. Daarom het is ook essentieel om te weten welke kledingstukken er zijn aangetroffen. Jas, maar ook een trui ondergoed?? Los van dat zij dus in de redelijke nabije omgeving van die vindplaatsen niet is gevonden haalt de theorie onderuit dat ze dan niet in HTH is omgekomen of ontvoerd maar dat verhoudt zich niet vind ik met de manier van het terugvinden vd spullen
pi_174270849
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef RokendeSigaret het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik weet niet. Aan de andere kant lees je in de media dat ze nog steeds student is/was. Als student had ik ook een gare fiets waar van alles aan kapot was en gaf ik daar niet echt om, zolang dat ding maar trapte van A naar B. En ja, daar maakte ik ook langere fietstochten mee.
Volgens mij werkte ze toch?

Want je leest ook dat haar collega's op zoek zijn gegaan.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:30:10 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174270869
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef LouiseJB het volgende:
Zouden jullie hier in de omgeving dezer dagen op de fiets gaan, zeg maar omgeving tussen Utrecht- Bilthoven - (Soest - Amersfoort) - Zeist, in de avond?
Serieuze vraag dit,
en excuses dat dit niet over de persoon van deze vermissing gaat en haar niet meer kan redden. Maar over vrouwen in deze omgeving, bijvoorbeeld gewoon woon- vrienden verkeer of woon- werkverkeer , ect.
Mijn man en ik fietsten net (23.45 uur) van het station in Amersfoort naar huis en werden iig al ingehaald door een jonge vrouw alleen, en op een ander punt zag ik ook nog een vrouw alleen fietsen.
In beide gevallen richting de grens van de bebouwde kom, en aan de zuidkant, dus aan de kant van Austerlitz, Zeist, Huis ter Heide.
Zelf had ik dat net zo makkelijk alleen gedaan trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174270883
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:26 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Omdat een lijk ontbind en stinkt maar iemand die net dood is niet.
Het is en blijft een hulpmiddel.
Sorry, maar dat is echt onzin. Direct na de dood begint het ontbindingsproces.
Een K9 hond is geen hulpmiddel, maar hét middel om lijken op te sporen door de politie.
Toevallig ken ik een trainer én begeleider van K9 honden.
pi_174270892
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Met welk doel? Je maakt een foto meestal om te versturen naar iemand. Dan had iemand hem wel herkend.

Jullie zien vreemde dingen. Ze was daar gewoon op dat tijdstip vermoed ik.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:32:53 #38
470273 Maktub
It's written
pi_174270898
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:21 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Nee, sommige zijn zelfs zo laag als 60% acuraat met een 40% fouten percentage.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:33:01 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174270900
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Nagenoeg niet, want regen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174270903
quote:
Ook eens.

Ik heb ook maar geen seconde het idee dat "wij" dit mysterie op gaan lossen, maar ik sta inmiddels te tollen op mijn benen van elke keer hetzelfde rondje draaien. :+
pi_174270908
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:32 schreef Maktub het volgende:

[..]

Nee, sommige zijn zelfs zo laag als 60% acuraat met een 40% fouten percentage.
Bron?
pi_174270909
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:24 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Je kunt, met de informatie die wij hebben, niks uitsluiten. Ik vind het nog niet eens zo gek gedacht...

We weten niet door wie en wanneer Anne voor het laatst is gezien.

Ze ging graag en regelmatig fietsen, dus zo gek is het niet om op die manier een dwaalspoor uit te zetten.

Er moeten camerabeelden zijn om dit uit te sluiten.

En dan nog bestaat de mogelijkheid dat een bekende, die op de hoogte was van haar route, haar ergens heeft opgewacht.

Lastig, lastig.
Lastig, lastig :')

Een dader gaat echt geen fietstocht van 2 tot 3 uur doen op de fiets van degene die hij(zij)heeft ontvoerd, om vervolgens een dwaalspoor uit te zetten met de grote kans gesnapt te worden als hij her en der spullen weggooit of dat hij op de fiets wordt gefilmd gedurende de urenlange tocht :D

En waarom überhaupt een dwaalspoor uitzetten als je haar veel eerder geheel onverwachts hebt opgewacht en niemand die je heeft gezien. Dan heb je geen dwaalspoor nodig en maak je jezelf juist alleen maar verdacht door met haar spullen in het openbaar te komen.
pi_174270910
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:31 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt onzin. Direct na de dood begint het ontbindingsproces.
Een K9 hond is geen hulpmiddel, maar hét middel om lijken op te sporen door de politie.
Toevallig ken ik een trainer én begeleider van K9 honden.
Je wilt toch gelijk krijgen, kan ik je dat beter geven.
pi_174270914
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:18 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ze hebben nog maar een klein stukje van dat gebied uitgekamt. Naar het noorden zitten nog grote stukken bos langs haar route waar ze niet geweest zijn en verder waar ze haar signaal verloor zitten nog immense bosrijke gebieden die niet onderzocht zijn. Ze hebben nog lang niet alles uitgekamt.
Waarom ze daar alsmaar in een klein gebied blijven zoeken is me een raadsel
Misschien is ze wel opgewacht door 2 gastjes op een scooter - hebben ze haar van de fiets getrokken en hebben haar meegenomen naar een noordelijker gedeelte waar minder huizen staan. Gewoon fietspad/spoorbaan afrijden richting Bilthoven en daar zijn plekken waar niet veel mensen komen.
Dan bedoel ik met name het gebied tussen het oude Natuurbad De Biltsche Duinen en de golfbaan in. Daar in die hoek moeten ze zoeken. JMO
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174270915
quote:
Serieuze vraag dit,
Waarom gaat het alleen over vrouwen in deze omgeving? Hoeft geen zedendelict te zijn. Misschien mislukte roof of iets anders waar mannen ook het slachtoffer van kunnen worden.
pi_174270916
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik acht de kans ook zeer klein, maar never say never.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:34:45 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174270924
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Met welk doel? Je maakt een foto meestal om te versturen naar iemand. Dan had iemand hem wel herkend.

Jullie zien vreemde dingen. Ze was daar gewoon op dat tijdstip vermoed ik.
De politie heeft haar route vastgesteld op basis van haar telefoongegevens, als ze niet tenminste op dat tijdstip van de Selfie op dat punt geweest was had haar route er anders uitgezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174270933
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man en ik fietsten net (23.45 uur) van het station in Amersfoort naar huis en werden iig al ingehaald door een jonge vrouw alleen, en op een ander punt zag ik ook nog een vrouw alleen fietsen.
In beide gevallen richting de grens van de bebouwde kom, en aan de zuidkant, dus aan de kant van Austerlitz, Zeist, Huis ter Heide.
Zelf had ik dat net zo makkelijk alleen gedaan trouwens.
Dank voor je reactie.
Moeilijke afweging tussen risico en je niet willen laten lijden door angst? Als je je al bezig houdt met deze vermissing... Zo'n 5 jaar geleden zou dit grotendeels aan mij voorbij zijn gegaan
pi_174270936
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Je wilt toch gelijk krijgen, kan ik je dat beter geven.
Ik wil dat er geen onzin vermeld wordt. Gaat niet om gelijk krijgen.
Voorbeeld:
,,Direct na het intreden van de dood begint het ontbindingsproces." - Wikipedia.
pi_174270945
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waarom ze daar alsmaar in een klein gebied blijven zoeken is me een raadsel
Misschien is ze wel opgewacht door 2 gastjes op een scooter - hebben ze haar van de fiets getrokken en hebben haar meegenomen naar een noordelijker gedeelte waar minder huizen staan. Gewoon fietspad/spoorbaan afrijden richting Bilthoven en daar zijn plekken waar niet veel mensen komen.
Dan bedoel ik met name het gebied tussen het oude Natuurbad De Biltsche Duinen en de golfbaan in. Daar in die hoek moeten ze zoeken. JMO
Ze hebben niet onbeperkt mensen en middelen.
Daarom maken ze een begin rond de vindplaats van de jas en gaan verder langs het fietspad.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:37:40 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174270959
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef LouiseJB het volgende:

[..]

Dank voor je reactie.
Moeilijke afweging tussen risico en je niet willen laten lijden door angst? Als je je al bezig houdt met deze vermissing... Zo'n 5 jaar geleden zou dit grotendeels aan mij voorbij zijn gegaan
Feit: als vrouw is de kans op verkrachting/moord door een bekende een veelvoud van door een onbekende.
Je kunt je leven wel door angst laten leiden, maar dat levert alleen een maagzweer op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174270965
quote:
Serieuze vraag dit,
Ik zou daar geen probleem mee hebben, maar in m'n eentje in het donker die bospaadjes? Geen denken aan, ik fiets wel om (en ik ben een man, en niet bepaald slap)
pi_174270966
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

En door niemand herkend. Er was in dat geval wel iemand geweest die de foto herkende.
pi_174270967
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef FYazz het volgende:

[..]

Lastig, lastig :')

Een dader gaat echt geen fietstocht van 2 tot 3 uur doen op de fiets van degene die hij(zij)heeft ontvoerd, om vervolgens een dwaalspoor uit te zetten met de grote kans gesnapt te worden als hij her en der spullen weggooit of dat hij op de fiets wordt gefilmd gedurende de urenlange tocht :D

En waarom überhaupt een dwaalspoor uitzetten als je haar veel eerder geheel onverwachts hebt opgewacht en niemand die je heeft gezien. Dan heb je geen dwaalspoor nodig en maak je jezelf juist alleen maar verdacht door met haar spullen in het openbaar te komen.
Vind jij het makkelijk dan?

Je haalt 2 dingen door elkaar: óf ze heeft de route niet zelf gefietst (die kans acht ik ook zeer klein), óf iemand heeft haar ergens op staan wachten.
pi_174270978
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Waarom gaat het alleen over vrouwen in deze omgeving? Hoeft geen zedendelict te zijn. Misschien mislukte roof of iets anders waar mannen ook het slachtoffer van kunnen worden.
Hmhm .😱 Naast feiten bestaat er ook nog zoiets als common sense.em bovendien heb ik het over veiligheidsgevoel om s Avonds te fietsen in die omgeving niet over de wat hier gebeurt is want dat is niet (nog) niet bekend.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:39:49 #56
470273 Maktub
It's written
pi_174270979
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Bron?
Ik zal voor je kijken, je kan genoeg wetenschapelijke artikels vinden waar de acuraatheid van speurhonden in het geding is. Een goed getrainde speurhond kan wel tot 95% acuraat zijn maar het hangt ook heel erg van de training en omstandigheden af zoals het weer. Mensen die denken dat speurhonden 100% exacte foutloze wetenschap is zijn naief.
pi_174270982
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ik wil dat er geen onzin vermeld wordt. Gaat niet om gelijk krijgen.
Voorbeeld:
,,Direct na het intreden van de dood begint het ontbindingsproces." - Wikipedia.
Je wurgt iemand, die is dood maar nog niet afgekoeld, je tilt iemand op de nek - als je dat kunt - en neemt hem / haar mee.

Dan ruikt een hond niets.

En natuurlijk heeft de factor tijd en regen invloed op de beschikbaarheid van sporen.
pi_174271011
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:35 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ze hebben niet onbeperkt mensen en middelen.
Daarom maken ze een begin rond de vindplaats van de jas en gaan verder langs het fietspad.
Ik post dat niet omdat ik kritiek heb op mensen die nu zoeken (integendeel zelfs)
Maar als je 200 militairen oproept dan kam je de hele strook Panbos & noord Houdringe bos en Beerschoten in 1 dag uit
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174271012
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Feit: als vrouw is de kans op verkrachting/moord door een bekende een veelvoud van door een onbekende.
Je kunt je leven wel door angst laten leiden, maar dat levert alleen een maagzweer op.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad feitelijk gezien minime kans dat je slachtoffer wordt van een (lust)moord. Maar ondanks het rationele, kan je e en mi der zeker gevoel krijgen ik wil me niet angstig voelen tijdens fietsen al is dat niet rationeel.
pi_174271024
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:39 schreef LouiseJB het volgende:

[..]

Hmhm .😱 Naast feiten bestaat er ook nog zoiets als common sense.em bovendien heb ik het over veiligheidsgevoel om s Avonds te fietsen in die omgeving niet over de wat hier gebeurt is want dat is niet (nog) niet bekend.
Met "dezer dagen" leek jij mij naar het huidige gebeuren te verwijzen. Maar goed, in zijn algemeenheid is de kans dat iets gebeurd klein. Maar in die omgeving, ook al is er nog geen sprake van een reeks, zou ik voorzichtig zijn. Net als ten tijde van de Utrechtse serieverkrachter,
pi_174271026
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:38 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Vind jij het makkelijk dan?

Je haalt 2 dingen door elkaar: óf ze heeft de route niet zelf gefietst (die kans acht ik ook zeer klein), óf iemand heeft haar ergens op staan wachten.
Ik haal niks door elkaar hoor.

En ja, ik vind het makkelijk om dat soort onwaarschijnlijke theorieën niet te geloven.

Ik snap wel waarom het gebeurt. Speculeren nu al topics vol, komt steeds op nagenoeg hetzelfde neer en dat wordt men nu een beetje zat. Dus in plaats van gewoon te wachten met speculeren/reageren totdat er concreet nieuws is gaan mensen zelf maar wat verzinnen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:47:19 #62
470273 Maktub
It's written
pi_174271030
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:33 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Bron?
Hier is een goed boek over k9/Canines, een gemiddeld acuraatheids percentage van ongeveer 75%. Honden ruiken lang niet altijd sporen goed om wat voor redenen dan ook ze zijn alleen veel beter in sporen ruiken dan mensen daarom worden ze gebruikt daarvoor maar dat betekent niet dat ze perfect zijn verre van,

https://books.google.nl/b(...)cking%20dogs&f=false
pi_174271052
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:39 schreef Maktub het volgende:

[..]

Ik zal voor je kijken, je kan genoeg wetenschapelijke artikels vinden waar de acuraatheid van speurhonden in het geding is. Een goed getrainde speurhond kan wel tot 95% acuraat zijn maar het hangt ook heel erg van de training en omstandigheden af zoals het weer. Mensen die denken dat speurhonden 100% exacte foutloze wetenschap is zijn naief.
Niemand heeft hier gezegd dat ze 100% exact zijn. De speurhonden van de politie zijn perfect getraind, vooral in Nederland. De trainer die ik ken, trainde bijv. ook de FBI.
Na jaren kunnen de politiehonden lijken onder de grond vinden. Het regen van afgelopen dagen maakt voor die honden niet veel uit. Zij kunnen 1 theelepel suiker ruiken in 3 miljoen liter water, als voorbeeld.
pi_174271053
Even met het kaartje van route.nl de plaats van de gevonden jas aangegeven

Hierop dit kaartje is duidelijker aangegeven dat er naast het fietspad nog een paadje is
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_174271073
deze is nog duidelijker :7

pi_174271080
Op de plaatje zit geen bochtje in 't paadje?
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:52:53 #67
470273 Maktub
It's written
pi_174271085
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:49 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Niemand heeft hier gezegd dat ze 100% exact zijn. De speurhonden van de politie zijn perfect getraind, vooral in Nederland. De trainer die ik ken, trainde bijv. ook de FBI.
Na jaren kunnen de politiehonden lijken onder de grond vinden. Het regen van afgelopen dagen maakt voor die honden niet veel uit. Zij kunnen 1 theelepel suiker ruiken in 3 miljoen liter water, als voorbeeld.
Als je beweert dat omdat honden niets roken er in dat hele gebied niets is dan zeg je dat ze 100% exact zijn.
De regen maakt heel veel uit en de windrichting ook, als die honden zo goed waren hadden ze ook die twee vrouwen in Panama wel gevonden. En er zijn genoeg voorbeelden waar speurhonden totaal niet effectief waren.
pi_174271093
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:49 schreef barthol het volgende:
Even met het kaartje van route.nl de plaats van de gevonden jas aangegeven

[ afbeelding ]

Hierop dit kaartje is duidelijker aangegeven dat er naast het fietspad nog een paadje is
Het blijft ook zo verdomd dicht bij de Amersfoortseweg... Je zou toch verwachten dat je als dader die zoekt naar iemand om te verkrachten/vermoorden wat dieper in dat fietspad zou gaan staan. Of dat als je haar tegenkomt je het wel uit je hoofd haalt om dit te doen terwijl je net het fietspad bent ingelopen/gefietst. Daar zou toch zomaar een busje geparkeerd kunnen hebben staan die klaarstond om haar gelijk erin te laden en weg te rijden, terwijl een ander persoon zorgt dat de spullen verdwijnen (maar hoe ziet hij de jas dan over het hoofd?). Dit is echt heel complex...
pi_174271102
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik post dat niet omdat ik kritiek heb op mensen die nu zoeken (integendeel zelfs)
Maar als je 200 militairen oproept dan kam je de hele strook Panbos & noord Houdringe bos en Beerschoten in 1 dag uit
Dat heb ik tot nu toe ook niet zo goed begrepen. Ik bedoel, natuurlijk kost het (extra) geld, maar de dagen dat ze "doelloos" in de sportschool rondhangen, kosten ze ook geld (niet denigrerend bedoeld).

Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid toch zo hun redenen hebben waarom ze er, tot nu toe, voor gekozen hebben dat niet te doen...

Ik geloof niet dat geld het probleem is, in dit geval.
pi_174271119
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

denk het niet, uitkammen gaat wel wat intenser hoor
pi_174271121
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:40 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Je wurgt iemand, die is dood maar nog niet afgekoeld, je tilt iemand op de nek - als je dat kunt - en neemt hem / haar mee.

Dan ruikt een hond niets.

En natuurlijk heeft de factor tijd en regen invloed op de beschikbaarheid van sporen.
Als het lijk niet in de buurt is van waar honden zoeken is het logisch dat ze niets vinden.
Jij beweerde dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn en dat ze een lijk niet kunnen vinden vanwege de regen en ook omdat een lijk nog niet direct aan het ontbinden is na de dood.
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:57:51 #72
470273 Maktub
It's written
pi_174271144
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:55 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Als het lijk niet in de buurt is van waar honden zoeken is het logisch dat ze niets vinden.
Jij beweerde dat speurhonden slechts een hulpmiddel zijn en dat ze een lijk niet kunnen vinden vanwege de regen en ook omdat een lijk nog niet direct aan het ontbinden is na de dood.
Soms kunnen ze iets niet vinden een speurhond vind niet altijd wat en speurhonden zijn een hulpmiddel ja een speurhond zonder begeleider gaat niets doen.
pi_174271183
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:51 schreef StaceySinger het volgende:
deze is nog duidelijker :7

[ afbeelding ]
ja die is helemaal duidelijk, waar komt die vandaan?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_174271186
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:46 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik haal niks door elkaar hoor.

En ja, ik vind het makkelijk om dat soort onwaarschijnlijke theorieën niet te geloven.

Ik snap wel waarom het gebeurt. Speculeren nu al topics vol, komt steeds op nagenoeg hetzelfde neer en dat wordt men nu een beetje zat. Dus in plaats van gewoon te wachten met speculeren/reageren totdat er concreet nieuws is gaan mensen zelf maar wat verzinnen.
Waarom vind jij "het opwachten door een bekende van haar" een onwaarschijnlijke theorie?

Kijkend naar de statistieken...

Iemand die op de hoogte is van welke route zij gaat fietsen, weet precies op welk punt hij/zij vrijwel zeker ongemerkt toe kan slaan.

De jas, fiets en tas valt dan weer niet te rijmen...

Nja, wat er ook gebeurd is, ik kan het (gelukkig) sowieso niet rijmen.
pi_174271187
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:47 schreef Maktub het volgende:

[..]

Hier is een goed boek over k9/Canines, een gemiddeld acuraatheids percentage van ongeveer 75%. Honden ruiken lang niet altijd sporen goed om wat voor redenen dan ook ze zijn alleen veel beter in sporen ruiken dan mensen daarom worden ze gebruikt daarvoor maar dat betekent niet dat ze perfect zijn verre van,

Mijn bron is een trainer en begeleider, een autoriteit op het gebied van K9 speurhonden. Perfect zei ik niet, omdat ik het had over bijna 100%.
Hiernaast zijn er bronnen die ook spreken over 90-95% accuraatheidsgraad.
Feit is dat speurhonden vrijwel altijd een lijk kunnen vinden, zelfs 12 meter onder de grond.
Door veranderende organismen in de grond, zoals schimmels etc. kan een hond op het verkeerde spoor worden gezet, maar daar houden de begeleiders rekening mee.
pi_174271205
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef barthol het volgende:

[..]

ja die is helemaal duidelijk, waar komt die vandaan?
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.11265/5.25208&layers=C
pi_174271209
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Met "dezer dagen" leek jij mij naar het huidige gebeuren te verwijzen. Maar goed, in zijn algemeenheid is de kans dat iets gebeurd klein. Maar in die omgeving, ook al is er nog geen sprake van een reeks, zou ik voorzichtig zijn. Net als ten tijde van de Utrechtse serieverkrachter,
Dat bedoel ik daar inderdaad mee, 'voorzichtig zijn' is voor mij moeilijk concreet te vertalen naar de praktijk...
'ten tijde van Utrechtse u serieverkrachter' is pas vorig jaar echt een einde aan gekomen. Maar kans op verkrachting is op meer alledaagse plaatsen aanwezig, geen doen om daarop aan te passen, en veel groter dan kans om vermoord te worden.
De meeste mensen die iemand verkrachten vermoorden diegene niet
pi_174271233
Als inderdaad blijkt dat het achterlicht van haar fiets nog niet kapot was, zou ik serieus 's avonds met zaklamp (want reflectie) gaan zoeken.

Met een beetje zaklamp kun je flink stralen en bij het minste beetje licht, licht zo'n stukje al op.

Tenzij er bladeren o.i.d. overheen liggen... -O-
pi_174271234
quote:
Bedankt voor die link, die site kende ik helemaal niet.
Die geeft veel informatie
  zondag 8 oktober 2017 @ 01:09:15 #80
470273 Maktub
It's written
pi_174271249
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Mijn bron is een trainer en begeleider, een autoriteit op het gebied van K9 speurhonden. Perfect zei ik niet, omdat ik het had over bijna 100%.
Hiernaast zijn er bronnen die ook spreken over 90-95% accuraatheidsgraad.
Feit is dat speurhonden vrijwel altijd een lijk kunnen vinden, zelfs 12 meter onder de grond.
Door veranderende organismen in de grond, zoals schimmels etc. kan een hond op het verkeerde spoor worden gezet, maar daar houden de begeleiders rekening mee.
Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen. Ga je honden trainer maar vragen..
pi_174271264
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:09 schreef Maktub het volgende:

[..]

Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen.
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:52 schreef Maktub het volgende:

[..]

Als je beweert dat omdat honden niets roken er in dat hele gebied niets is dan zeg je dat ze 100% exact zijn.
De regen maakt heel veel uit en de windrichting ook, als die honden zo goed waren hadden ze ook die twee vrouwen in Panama wel gevonden. En er zijn genoeg voorbeelden waar speurhonden totaal niet effectief waren.
Jij denkt dus dat ze alleen zoeken met regen?

Als honden na jaren een lijk kunnen vinden onder de grond, waarom zou de regen van invloed kunnen zijn? Denk je dat de begeleiders geen rekening houden met de wind, door bijvoorbeeld in alle windrichtingen te gaan zoeken? Als de begeleiders niet in de buurt van de lijken in Panama waren, dan is het logisch dat die honden niets ruiken.

Deze discussie is zinloos als mijn argumenten worden verdraaid en men blijft volhouden dat speurhonden worden tegengewerkt door regen, terwijl ze na jaren een lijk onder de grond kunnen vinden.
pi_174271275
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:54 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Dat heb ik tot nu toe ook niet zo goed begrepen. Ik bedoel, natuurlijk kost het (extra) geld, maar de dagen dat ze "doelloos" in de sportschool rondhangen, kosten ze ook geld (niet denigrerend bedoeld).

Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid toch zo hun redenen hebben waarom ze er, tot nu toe, voor gekozen hebben dat niet te doen...

Ik geloof niet dat geld het probleem is, in dit geval.
Morgen waarschijnlijk
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)ocht-naar-Anne-Faber
pi_174271299
quote:
Bedankt ^O^
pi_174271300
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:09 schreef Maktub het volgende:

[..]

Regen en wind kan het voor honden veel moeilijker maken om een spoor te vinden of te volgen. Dat je zegt dat regen weinig uitmaakt voor speurhonden is onzin een regenstorm en wind kan een geur spoor totaal vernietigen. Ga je honden trainer maar vragen..
Waarom kunnen speurhonden na jaren een lijk onder de grond vinden?

Zelfs een één botje van een vermist persoon dat wekenlang op straat ligt kunnen de honden vinden. Ga maar praten met een K9 honden trainer én begeleider.
pi_174271318
quote:

[..]

Ze hebben met speurhonden gezicht toch?
Die kunnen het spoor kwijtraken in water ..nou water was er genoeg gevallen door de regen..
Masr kadaverhonden schijnen een lichaam in het water te kunnen opsporen... waarom dan niet ern kadaver hond als speurhond inzetten
Aangezien ze zelf ook de kans op een ongeluk uitsluiten ...
  zondag 8 oktober 2017 @ 01:19:01 #87
470273 Maktub
It's written
pi_174271320
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:11 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

[..]

Als honden na jaren een lijk kunnen vinden onder de grond, waarom zou de regen van invloed kunnen zijn? Denk je dat de begeleiders geen rekening houden met de wind, door bijvoorbeeld in alle windrichtingen te gaan zoeken? Als de begeleiders niet in de buurt van de lijken in Panama waren, dan is het logisch dat die honden niets ruiken.

Deze discussie is zinloos als mijn argumenten worden verdraaid en men blijft volhouden dat speurhonden worden tegengewerkt door regen, terwijl ze na jaren een lijk onder de grond kunnen vinden.
Als een geur spoor vernietigd is door de weersomstandigheden komt het niet altijd meer terug dan kan je wel in alle windrichtingen gaan zoeken en hopen dat je wat vind maar als het er niets meer is vind je het ook niet.
pi_174271324
quote:

[..]

[..]

En ook op de bodem van een rivier is geen probleem na jaren. Een paar flinke hoosbuien stelt dan niets voor.
pi_174271327
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:16 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Zelfs een één botje van een vermist persoon dat wekenlang op straat ligt kunnen de honden vinden. Ga maar praten met een K9 honden trainer én begeleider.
Misschien is het handig om even wat bronnen op te zoeken als dat zo is. Die zijn er vast wel. Dan overtuig je elkaar sneller en duurt de discussie een stuk minder lang.
pi_174271331
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:18 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ze hebben met speurhonden gezicht toch?
Die kunnen het spoor kwijtraken in water ..nou water was er genoeg gevallen door de regen..
Masr kadaverhonden schijnen een lichaam in het water te kunnen opsporen... waarom dan niet ern kadaver hond als speurhond inzetten
Aangezien ze zelf ook de kans op een ongeluk uitsluiten ...
Ze hebben waarschijnlijk ook met lijkhonden gezocht.
pi_174271335
quote:

[..]

[..]

Jij weet wel dat er meerdere soorten speurhonden zijn. Jij hebt zeg maar de standaard speurhond die vrijwel dagelijks met een agent op pad gaat. Die worden bijvoorbeeld na een overval gebeld en proberen dan bijvoorbeeld het spoor vanuit de gevonden vluchtauto het bos in te volgen op zoek naar de verdachten. Dat kan hier ook gebruikt zijn om vanaf de jas/fiets te zoeken. Dat geurspoor tussen de auto en de verdachten kan door de regen verloren gaan.

Dan heb jij lijkhonden. Dit een hele andere tak van sport.
pi_174271337
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja. Er werd door de politie gesproken over 'verschillende type' honden. Lijkt me voor de hand liggen dat daar ook lijkhonden bij zitten.
pi_174271339
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Ja, hebben ze. Werd gezegd ook in een politieinterview.
pi_174271341
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:19 schreef Pomtips het volgende:

[..]

En ook op de bodem van een rivier is geen probleem na jaren. Een paar flinke hoosbuien stelt dan niets voor.
Inderdaad. Het argument, omdat het heeft geregend, klopt niet.
Als dit zo was, dan waren er bijna geen lijken onder de grond gevonden in Nederland, omdat het hier heel vaak regent.
pi_174271342
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:01 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Waarom vind jij "het opwachten door een bekende van haar" een onwaarschijnlijke theorie?

Kijkend naar de statistieken...

Iemand die op de hoogte is van welke route zij gaat fietsen, weet precies op welk punt hij/zij vrijwel zeker ongemerkt toe kan slaan.

De jas, fiets en tas valt dan weer niet te rijmen...

Nja, wat er ook gebeurd is, ik kan het (gelukkig) sowieso niet rijmen.
?

Ik heb nergens gezegd dat ik het onwaarschijnlijk vindt dat zij is opgewacht door een bekende/onbekende.

Ik reageerde op de theorie van Boskater die stelde dat Anne misschien wel nooit is gaan fietsen - hoe komt de fiets dan in de vijver? -

En de theorie dat de dader zelf uren, op Anne's fiets, door het bos heeft gereden om zowel een fysiek als digitaal dwaalspoor uit te zetten - waarom ga je als dader zoveel risico lopen en waar was Anne dan als de dader een urenlange fietstocht aan het rijden is? -

Dat scenario vind ik zeer onwaarschijnlijk en is ook op geen enkel bewijs gebaseerd.
  zondag 8 oktober 2017 @ 01:22:19 #96
470273 Maktub
It's written
pi_174271347
quote:

[..]

quote:

[..]

Omdat ze een veel beter reuk orgaan dan mensen hebben. Ik hoef niet met een honden begeleider te praten om te weten dat water hun reuk vermogen kan beinvloeden.
pi_174271349
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:47 schreef Maktub het volgende:

[..]

Me dunkt dat ze met meerdere honden zoeken. Dus een enorme verkleining van de foutmarge.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174271351
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:20 schreef maan_man het volgende:

[..]

Jij weet wel dat er meerdere soorten speurhonden zijn. Jij hebt zeg maar de standaard speurhond die vrijwel dagelijks met een agent op pad gaat. Die worden bijvoorbeeld na een overval gebeld en proberen dan bijvoorbeeld het spoor vanuit de gevonden vluchtauto het bos in te volgen op zoek naar de verdachten. Dat kan hier ook gebruikt zijn om vanaf de jas/fiets te zoeken. Dat geurspoor tussen de auto en de verdachten kan door de regen verloren gaan.

Dan heb jij lijkhonden. Dit een hele andere tak van sport.
Waar denk je dat ik het over had? Die honden speuren lijken op.
pi_174271356
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 01:22 schreef Maktub het volgende:

[..]

[..]

Omdat ze een veel beter reuk orgaan dan mensen hebben. Ik hoef niet met een honden begeleider te praten om te weten dat water hun reuk vermogen kan beinvloeden.
Die honden (lijkhonden) kunnen mensen onder water ruiken. Dus waarom zou regen hun belemmeren?
pi_174271364
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op de plaatje zit geen bochtje in 't paadje?
het wandelpad ernaast maskt een bocht daar is de jas gevonden
Het fietspad is recht ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')