Ik werd wakker gegild door een hongerige meisjesvogelquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 12:59 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik mocht uitslapenGisteren toch maar de wekker uitgezet
![]()
Bokbiertjes, lekkerquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Gisterenavond uitgebreid bokbiertjes gedronken in de kroeg... [ afbeelding ]
Nu een beetje koppijnHopelijk gaat het over van muziek luisteren.
Het valt wel mee hoorquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Bokbiertjes, lekkerSterkte vandaag en water, héél véél water
Oh, stel je dan niet zo aan......quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoorEerst maar eens even ontbijten nu
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Oh, stel je dan niet zo aan......![]()
Now you're hearing.. The sound... of sizzling .. bacon!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:
Gisterenavond uitgebreid bokbiertjes gedronken in de kroeg... [ afbeelding ]
Nu een beetje koppijnHopelijk gaat het over van muziek luisteren.
gadverdamme. Dat arme kindquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:30 schreef ToT het volgende:
Ff balkenbrij gekocht zodat m'n meissie het kan uitproberen!![]()
De slager zei: "Ik woon hier nu al 14 jaar, ik heb al die jaren balkenbrij gemaakt, ik vind alle ingrediënten die er in zitten echt heerlijk, maar omdat het er zo smerig uit ziet tijdens het maken, heb ik het zelf nog nooit durven proeven!"
![]()
![]()
En nu zitten we hier aan de spekkoek!
Spekkoekquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:30 schreef ToT het volgende:
De slager zei: "Ik woon hier nu al 14 jaar, ik heb al die jaren balkenbrij gemaakt, ik vind alle ingrediënten die er in zitten echt heerlijk, maar omdat het er zo smerig uit ziet tijdens het maken, heb ik het zelf nog nooit durven proeven!"
![]()
![]()
quote:
Nee, de slager verkocht ook spekkoek, dus heb ik dat er bij gekocht.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:32 schreef knokkels het volgende:
[..]
Spekkoek![]()
Wacht. Spekkoek van Balkenbrij?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:21 schreef knokkels het volgende:
[..]
Now you're hearing.. The sound... of sizzling .. bacon!
You can smell it.... You can even taste it. But you can't have it!
It's all in your miiiiiiiiind!
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:30 schreef ToT het volgende:
![]()
![]()
* CindieY riltquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:30 schreef ToT het volgende:
![]()
![]()
Ze heeft al een paar stamppotten gehad. Dat beviel op zich wel.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:36 schreef CindieY het volgende:
[..]
* CindieY rilt
Kon je niet gewoon met een stamppotje beginnen? Het is er het weer voor.
Oehhh, ik heb gelijk een goed idee. Ik ga zo stoofpeertjes maken
en, werkte het?quote:
Hehehe heel veel mensen gruwen er van. Ik heb ook eens van een jongedame gehoord dat als haar vriendje balkenbrij gegeten had, dat hij eerst zijn tanden moest poetsen voor ze hem weer zou zoenen!quote:
Het valt gelukkig wel mee met de koppijn. Het is gewoon een beetje zeurderig, niet echt van die kloppende koppijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:41 schreef knokkels het volgende:
[..]
en, werkte het?![]()
Sounded better when I said it
Haring? Stroopwafels? Drop? Een gehaktbal?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Ze heeft al een paar stamppotten gehad. Dat beviel op zich wel.
Oeh! Stroepwaffelsquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef CindieY het volgende:
[..]
Haring? Stroopwafels? Drop? Een gehaktbal?
En dan eerst even over je kop thee heen leggen zodat de stroop een beetje smeltquote:
Haring vindt ze qua smaak lekker maar de zachte textuur gruwelt ze van.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:43 schreef CindieY het volgende:
[..]
Haring? Stroopwafels? Drop? Een gehaktbal?
Jaaaaa ... of naar Amsterdam, Dappermarkt of een van de anderequote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:45 schreef CindieY het volgende:
[..]
En dan eerst even over je kop koffie heen leggen zodat de stroop een beetje smelt
Verwar je het niet met bloedleverworst of bakleverworst?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe heel veel mensen gruwen er van. Ik heb ook eens van een jongedame gehoord dat als haar vriendje balkenbrij gegeten had, dat hij eerst zijn tanden moest poetsen voor ze hem weer zou zoenen!
Hmmm alleen wel jammer dat dit niet de balkenbrij is zoals ik het ken. Ik ken het zonder krenten of rozijnen en kan me ook geen anijssmaak herinneren. (Nog niet geproefd, maar de slager zei dat dat er in zat.)
En ik ken het vooral als donkerrood qua kleur (dus met bloed er in.)
Ik ga heul niet naar Amsterdam voor een stroopwafel als er hier op de markt ook gewoon een kraam staatquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:47 schreef knokkels het volgende:
[..]
Jaaaaa ... of naar Amsterdam, Dappermarkt of een van de andere
Hoe zijn kaas en drop nou weer bitterquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Haring vindt ze qua smaak lekker maar de zachte textuur gruwelt ze van.
Stroopwafels vindt ze heerlijk!
Drop heeft ze een hekel aan (net als kaas): dat vindt ze te bitter.
Gehaktbal vindt ze ook lekker!
Varkenshaas met peper-roomsaus (en een zwik andere kruiden enzo die ik er aan toe voeg) vindt ze heerlijk!
Hmmm stoofpeertjes!!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:36 schreef CindieY het volgende:
[..]
* CindieY rilt
Meer richting het zuiden wordt er wel bloed in verwerkt!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verwar je het niet met bloedleverworst of bakleverworst?Ik ken balkenbrij meer met een bruin-grijze kleur...
Mwa als je er heeeeeel erg goed op let, merk je bij drop en kaas wel wat van een bittere smaak!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:48 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik ga heul niet naar Amsterdam voor een stroopwafel als er hier op de markt ook gewoon een kraam staat
[..]
Hoe zijn kaas en drop nou weer bitter
Raar volkquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Meer richting het zuiden wordt er wel bloed in verwerkt!
Hangt natuurlijk erg af van de soort drop. Ik heb ooit eens van die Oldtimer-drop met salmiaksmaak meegenomen naar Brazilië. Daar uitgedeeld en de vrouwen gingen zowat over hun nek (quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwa als je er heeeeeel erg goed op let, merk je bij drop en kaas wel wat van een bittere smaak!
Haha!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk erg af van de soort drop. Ik heb ooit eens van die Oldtimer-drop met salmiaksmaak meegenomen naar Brazilië. Daar uitgedeeld en de vrouwen gingen zowat over hun nek (), terwijl de mannen het wel lekker vonden; volgens hen smaakte het koffie-achtig.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:36 schreef CindieY het volgende:
[..]
* CindieY rilt
Ik ga gewoon doen alsof ik dat niet gelezen heb.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:48 schreef Charlotte3 het volgende:
[..]
Hmmm stoofpeertjes!!lekkerrrr!
Goeiemiddag.![]()
Jaaaaaaaa die is lekkerquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk erg af van de soort drop. Ik heb ooit eens van die Oldtimer-drop met salmiaksmaak meegenomen naar Brazilië. Daar uitgedeeld en de vrouwen gingen zowat over hun nek (), terwijl de mannen het wel lekker vonden; volgens hen smaakte het koffie-achtig.
Het is een stuk gewenning natuurlijk...quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha!
Ja die Oldtimers met salmiak vindt zij al HELEMAAAAAL vreselijk!
Gedroogde zeewier kan lekker zijn, maar ik neem aan dat het ook aan de bereiding ligt!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een stuk gewenning natuurlijk...Ik heb ooit eens een Zuid-Koreaanse snack gehad; iets van gedroogde zeewier. Gatver, wat ranzig....
mmmmm nori. Wel gevuld met vis natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 13:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is een stuk gewenning natuurlijk...Ik heb ooit eens een Zuid-Koreaanse snack gehad; iets van gedroogde zeewier. Gatver, wat ranzig....
Now that's just weird. And I know weirdquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 14:02 schreef sacha het volgende:
stoofpeertjes met gedroogde zeewier en balkenbrij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |