SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakWe hebben ook een Facebookpagina: klik
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
Mobiel luisteren kan via de app TuneIn en dan deze link: Mobiele luisterlink
Of via de app Nobex radio, en dan zoeken naar Radio49.
Nieuw: Radio 49 TAILBOT webplayer
http://www.radio49.ga/player.html![]()
Als iemand zich afvraagt waarom je Muis overal ziet; vandaag wordt Muis begraven.
ToT heeft een geweldige UI gemaakt van de welbekende MaryMouse UI, met een kaarsje.
Als je ook deze UI als eerbetoon aan Muis wilt, kun je die hier vinden. https://i.imgur.com/PUoVulO.jpg of https://i.fokzine.net/usericons/180477/MiSgKOZh.jpg
[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 06-10-2017 10:06:28 ]
quote:
quote:
Mein herz schlägt nicht mehr auf eigen kraft?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:25 schreef knokkels het volgende:
[..]![]()
En het is eigenlijk gewoon een kinderliedje wat dat achtergrondkoor zingt
Da's de Rammstein interpretatie. Till Lindemann en zijn vrouwquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Mein herz schlägt nicht mehr auf eigen kraft weiter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
Ah!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:28 schreef knokkels het volgende:
[..]
Da's de Rammstein interpretatie. Till Lindemann en zijn vrouw
Hoppe Hoppe Reiter
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:32 schreef Elfletterig het volgende:
Helaas moet ik afhaken; morgen een zware dag op het werk, dus ik moet plat...
Bedankt en welterusten
Slaap lekker Elfquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 00:32 schreef Elfletterig het volgende:
Helaas moet ik afhaken; morgen een zware dag op het werk, dus ik moet plat...
Bedankt en welterusten
Zo leer je nog eens wat van de achtergrond van een bepaald nummer wat je niet had verwachtquote:
ZEF Stylequote:
ALstuquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 01:00 schreef ToT het volgende:
U breidt er een eind aan?Hee thx voor de tunes weer, kerel!
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 06:17 schreef livelink het volgende:
Als iemand zich afvraagt waarom je Muis overal ziet; vandaag wordt Muis begraven.
ToT heeft een geweldige UI gemaakt van de welbekende MaryMouse UI, met een kaarsje.
Als je ook deze UI als eerbetoon aan Muis wilt, kun je die hier vinden. https://i.imgur.com/PUoVulO.jpg
daar sluit ik me bij aan....quote:
quote:
Ik ook, topgozerquote:
Dit kan ook wel in de TT, toch?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 06:17 schreef livelink het volgende:
Goedemorgen Melting
Als je ook deze UI als eerbetoon aan Muis wilt, kun je die hier vinden. https://i.imgur.com/PUoVulO.jpg
Voor de iPads onder ons:quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 08:44 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen op deze droevige dag![]()
![]()
Het lukt me even niet om mobiel mijn UI aan te passen, doe ik later. Mooi gebaar!![]()
Dankuquote:
Enjoy!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:38 schreef knokkels het volgende:
Wat een stilte in het topic zeg
* knokkels rent naar de keuken voor koffie en aanverwante artikelen
Blijkbaar gaat dat makkelijker met een zuignapje. Zit nu te weinig vocht in dus krijg je luchtbellen waar het vocht hoort.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Enjoy!
Pffff soms lukt het me redelijk om die sclera-lenzen er in de toen, maar vandaag gaat het rampzalig. Ja het inbrengen gaat nu redelijk vlotjes, maar ik krijg er steeds luchtbellen onder vandaag. Geen idee waarom het vandaag anders is dan op andere dagen.
Symph, môggequote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 10:44 schreef knokkels het volgende:
[..]
Blijkbaar gaat dat makkelijker met een zuignapje. Zit nu te weinig vocht in dus krijg je luchtbellen waar het vocht hoort.
Gelukkig heb je nog een brilquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:16 schreef ToT het volgende:
Pffff vergeet het maar met die kutlenzen.
Mijn beide ogen zijn nu knalrood en zwaar pijnlijk. Ik had er eindelijk eentje goed in, maar de andere lukt vandaag gewoon echt niet.![]()
Ik wil mijn ogen echt niet verkutten met deze dingen.![]()
Als je je in de ogen krast met de randjes van die lenzen is je eerste reflex natuurlijk in je ogen wrijven om de pijn te verminderen, maar dat schijnt dan juist littekenweefsel te veroorzaken waardoor je zicht juist weer verder verslechtert.
Fuck this!
Owwwquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:19 schreef ToT het volgende:
[..]
....waarbij ik met 1 oog slecht zie, waarvoor ik deze medische lenzen juist nodig heb.
Nee dit is echt iets wat je zelf moet doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:21 schreef knokkels het volgende:
[..]
Owwwdat maakt het dan wel lastiger inderdaad.
Kan Michaela je niet helpen? Zo dicht bij je ogen is afstand voor jezelf schatten best wel een crime
Hot damnquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee dit is echt iets wat je zelf moet doen.
Beide ogen wijd open, kin op de borst, met je vingers de oogleden open trekken, de lens op het zuignapje zo horizontaal mogelijk houden om het zout water er niet uit te laten lekken, dan zonder morsen naar je oog brengen terwijl je de oogleden met beide handen open houdt, de lens naar je oog toe brengen en zorgen dat het de randjes van je oogleden niet raakt (want dan kan er water uit morsen of een wimper er onder komen wat erg pijnlijk is), de lens FLINK tegen het oog aan drukken, al drukkend het zuignapje inknijpen zodat het vacuüm opgeheven wordt (NIET trekken terwijl je inknijpt omdat er dan weer lucht onder kan komen), dan het zuignapje van je oog terug trekken, oogleden loslaten, eventueel nog iets aan het onderste ooglid trekken als blijkt dat het randje van de lens er nog onder zit, en bij die laatste stap hopen dat je niet zo'n slurpend geluidje hoort, want dan komt er alsnog weer een luchtbel onder en kun je wer met een ander zuignapje de lens uit je oog gaan hengelen (HOPEN dat de rand van de lens niet over je oog heen gaat schrapen als je dat doet!), en kun je weer van voren af aan beginnen.
En na elke poging moet je de lens weer in de bewaarvloeistof doen, omdat dat een olie-laagje vormt dat voorkomt dat de lens beslaat.
En als je veel eiwit-afzetting in je ogen hebt zoals ik, moet je dit allemaal 2x per dag doen.
[ afbeelding ]
En soms doen mijn oogleden 's ochtends nog pijn van het gekloot van de vorige dag. Dan is het extra lastig ze open te houden om de lenzen weer in te doen.
En het kost alleen aan lenzen al elk jaar je hele eigen risico plus nog ¤120 aan eigen bijdrage.quote:
90-180 euro aan bewaarvloeistof alleen al. heuliesjitquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:39 schreef ToT het volgende:
[..]
En het kost alleen aan lenzen al elk jaar je hele eigen risico plus nog ¤120 aan eigen bijdrage.
Daarnaast heb je nog bewaar- en schoonmaakvloeistoffen nodig à ¤15 per flesje of zo, waar je 1 tot 2 maand mee je lenzen kunt verzorgen, en je hebt oogdruppels nodig om de lenzen te kunnen verwijderen maar ook om ze tussendoor te bevochtigen, en je hebt uiteraard de ampullen steriel zout water nodig die 1 à 2 dagen meegaan.
De oogdruppels en de ampullen zout water krijg ik gelukkig via de apotheek (wat bijna niemand lukt), maar al met al is het gewoon een fakking dure bedoening.
Ja sorry, dan zie ik gewoon liever wat slechter met 1 oog.
En het kloterige is ook nog eens dat de lenzen pas volgend jaar gedeclareerd worden. Ik heb dit jaar als het goed is al een flink deel van mijn eigen risico gebruikt, maar ik denk dat mijn ziektekosten volgend jaar een stuk lager zullen uitvallen. Grote kans dus dat mijn hele eigen risico wordt opgebruikt aan lenzen die ik misschien niet eens meer ga gebruiken.
Ja de bewaarvloeistof kan 3 euro goedkoper; Boston is een goed maar betaalbaar merk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:48 schreef knokkels het volgende:
[..]
90-180 euro aan bewaarvloeistof alleen al. heuliesjit
Lenzen die dit jaar geleverd zijn, vallen onder de verzekering van dit jaar en niet volgend jaar. Dus eigen risico 2018 is niet van toepassing, al declareren ze pas in 2019. Daarnaast, heb je al eens aan een second opinion gedacht? Want dit geklooi is ook niksquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:39 schreef ToT het volgende:
[..]
En het kost alleen aan lenzen al elk jaar je hele eigen risico plus nog ¤120 aan eigen bijdrage.
Daarnaast heb je nog bewaar- en schoonmaakvloeistoffen nodig à ¤15 per flesje of zo, waar je 1 tot 2 maand mee je lenzen kunt verzorgen, en je hebt oogdruppels nodig om de lenzen te kunnen verwijderen maar ook om ze tussendoor te bevochtigen, en je hebt uiteraard de ampullen steriel zout water nodig die 1 à 2 dagen meegaan.
De oogdruppels en de ampullen zout water krijg ik gelukkig via de apotheek (wat bijna niemand lukt), maar al met al is het gewoon een fakking dure bedoening.
Ja sorry, dan zie ik gewoon liever wat slechter met 1 oog.
En het kloterige is ook nog eens dat de lenzen pas volgend jaar gedeclareerd worden. Ik heb dit jaar als het goed is al een flink deel van mijn eigen risico gebruikt, maar ik denk dat mijn ziektekosten volgend jaar een stuk lager zullen uitvallen. Grote kans dus dat mijn hele eigen risico wordt opgebruikt aan lenzen die ik misschien niet eens meer ga gebruiken.
Okee, ik ben blij met mijn bril van 125 euro en de boodschap van mijn oogarts dat ik fysiek niet eens lenzen KAN hebbenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 11:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de bewaarvloeistof kan 3 euro goedkoper; Boston is een goed maar betaalbaar merk.
De schoonmaakvloeistof moet je wel eentje van 15 euro voor hebben.
Dat zout water is een tientje voor 30 ampullen. Na veel oefening kun je wel 2 dagen per ampul doen, dus an sich is dat weer niet zo duur.
Oh ja, en de zuignapjes moet je af en toe vervangen en die kosten ook ¤7,50 per stuk!
Maar goed, bij zuinig gebruik:
Bewaarvloeistof 12 euro per 2 maand
Schoonmaakvloeistof 15 euro per 2 maand
Zout water; 10 euro per 2 maand
Hylo gel oog"druppels": 15 euro per maand, dus 30 per 2 maand.
(Laatste 2 voor als de apotheek het niet meer zou uitgeven. Aangezien we verhuisplannen hebben is de kans reëel dat de volgende apotheek dit niet meer doet.)
Dat is ¤67 per 2 maand, dus ¤402 per jaar.
Eigen risico van ¤385 plus eigen bijdrage van ¤120,- = ¤505,- per jaar als je verder geen andere ziektekosten zou hebben, dan zit je al boven de ¤900 per jaar voor die lenzen.
En dan dus nog af en toe zuignapjes vervangen van ¤7,50 per stuk, ladingen tissues kopen om je ogen en vingers (en spiegeltje) te drogen tussen de inzet-pogingen door, wat extra verbrik aan vloeistoffen en je zit makkelijk boven de ¤1000 per jaar.
Mwah ik denk dat ik die oogdruppels nog wel kan blijven krijgen, dus dat scheelt weer ¤180 per jaar.
Ja geen idee.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:00 schreef CindieY het volgende:
[..]
Lenzen die dit jaar geleverd zijn, vallen onder de verzekering van dit jaar en niet volgend jaar. Dus eigen risico 2018 is niet van toepassing, al declareren ze pas in 2019. Daarnaast, heb je al eens aan een second opinion gedacht? Want dit geklooi is ook niks
Heh okee dan!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:02 schreef knokkels het volgende:
[..]
Okee, ik ben blij met mijn bril van 125 euro en de boodschap van mijn oogarts dat ik fysiek niet eens lenzen KAN hebben![]()
Mijn linkerpupil wijkt te ver af
Ik heb ook cilinders in mijn bril overigens. Dat was dus ook de reden waarom het mij door de oogarts werd afgeraden om een stel lenzen te nemen. Iets is er bij fout gegaan in de voorlichting blijkbaar?quote:
quote:
Nou cilinder is an sich geen probleem, maar 0,5 is onmogelijk met lenzen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:16 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik heb ook cilinders in mijn bril overigens. Dat was dus ook de reden waarom het mij door de oogarts werd afgeraden om een stel lenzen te nemen. Iets is er bij fout gegaan in de voorlichting blijkbaar?
Geen suiker in huis maar met kruidnoten goed te doenquote:
Kaneel in huis? Gewoon wat kaneel in de gemalen koffie gooienquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:19 schreef just me het volgende:
[..]
Geen suiker in huis maar met kruidnoten goed te doen
allebei in huis, dank !quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 12:21 schreef knokkels het volgende:
[..]
Kaneel in huis? Gewoon wat kaneel in de gemalen koffie gooien
Of honing. in de koffie dan, in de mok.
Ik weet die dingen gewoon feilloos natuurlijkquote:
quote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:09 schreef just me het volgende:
een van de nummers tijdens de uitvaart..
quote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:19 schreef CindieY het volgende:
Het is druk op het werk, maar even een minuutje genomen om stil te staan. Sterkte aan iedereen die het nodig heeft!
Lief!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:19 schreef CindieY het volgende:
Het is druk op het werk, maar even een minuutje genomen om stil te staan. Sterkte aan iedereen die het nodig heeft!
Ah da's wel een idee, thx!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:22 schreef Doedezemaar het volgende:
@ToT: ipv tissues voor het deppen van je ogen en handen gewoon een lekker oude theedoek gebruiken, die geven geen pluisjes af (jarenlange ervaring....)
Je hebt maar 1 paar ogen, daar moet je zuinig op zijn man. Is de pijn en het gekloot het waard. Kunnen zachte lenzen niet? Ik heb geen idee of die er zijn in de specificaties die jij nodig hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah da's wel een idee, thx!
En qua hygiëne zal het vast ook wel goed zitten.
Maar ik weet nog niet zeker of ik er wel mee verder wil. Het is echt zo'n gekloot.
Mijn ogen doen nu geen pijn meer maar voelen wel wat droog aan. Misschien dat ik straks nog een poging ga doen of anders morgen, maar pffff....het is zo'n duurliefhebberij, veel gekloot en vaak fikse pijn.
Jammer van de witte achtergrond. Muis zou me het hebben vergeven..quote:
Zo niet dan gaat het straks stormenquote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:33 schreef knokkels het volgende:
[..]
Jammer van de witte achtergrond. Muis zou me het hebben vergeven..
Lief van jequote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:19 schreef CindieY het volgende:
Mijn ogen zijn giga droog en hebben ook nog eens EXTRA droge plekken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Je hebt maar 1 paar ogen, daar moet je zuinig op zijn man. Is de pijn en het gekloot het waard. Kunnen zachte lenzen niet? Ik heb geen idee of die er zijn in de specificaties die jij nodig hebt.
Ik heb nu natte ogen. Wil je wat extra vocht hebben?quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn ogen zijn giga droog en hebben ook nog eens EXTRA droge plekken.
Vanwege die droogte heeft de oogarts besloten deze sclera/klere-lenzen te doen.
En met die sclera-lenzen schijn je ook net iets meer te kunnen doen met de cilinder......althans dat WAS ij verteld.
Paintbucket op het wit!quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:33 schreef knokkels het volgende:
[..]
Jammer van de witte achtergrond. Muis zou me het hebben vergeven..
Normaal gesproken zou ik zomaar even een mooi gedicht uit mijn knokkels geschud hebben.
*gaat broeden*
Snap ik ja.quote:Op vrijdag 6 oktober 2017 13:37 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik heb nu natte ogen. Wil je wat extra vocht hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |