Je redeneert verkeerd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zou wel een hoop over de rkk verklaren. Maria was trouwens niet heilig en ook geen eeuwige maagd, ze was begenadigd en ze kreeg later nog meer kinderen, op traditionele manier.
Maar bijvoorbeeld makkabeeën staat niet in de Hebreeuwse 'bijbel', maar wel in de katholieke. https://www.myjewishlearn(...)g-the-maccabees/amp/
Als de oude Hebreeën historisch gezien deze zaken als heiligen- en engelenverering, of bidden voor de doden niet deden, of negatief over wordt gesproken in het OT, zou de katholieke kerk zich er dan wel mee bezig moeten bezighouden.
Jezus had een hard woord te zeggen over de tradities van de joden, doet de rkk niet het zelfde?
666 is volgens mij totale uitsluiting van God en dat alles om de mens draait, 6 is het nummer van de mens, 3x 6 maakt het perfect. Net zoals 777 het perfecte getal van God is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
JG zijn hier erg goed in. Die zien overal raakvlakken. Laatst weer een schitterende Wachttoren over dit onderwerp gelezen: de 4 Ruiters. Die nemen alles letterlijk in dezen.
[ afbeelding ]
666 verwees naar de historische figuur Nero.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:15 schreef Manke het volgende:
[..]
666 is volgens mij totale uitsluiting van God en dat alles om de mens draait, 6 is het nummer van de mens, 3x 6 maakt het perfect. Net zoals 777 het perfecte getal van God is.
Of zoiets
Dat begreep ik, maar als de wet (of geschiedenis) hier negatief over spreekt, dan spreekt de Bijbel zich tegen als het erin zou staan. De Hebreeuwse Bijbel is niet samengesteld door reformatoren neem ik aan, toch hebben zij die boeken niet in hun verzameling.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je redeneert verkeerd.
Heiligenverering, vrije wil, relieken en bidden voor de overledenen werd wel degelijk beschreven als positief in boeken als Makkabeeën en Ben Sirach; dat is dan de ook voornaamste reden dat reformatoren - die niet alleen weinig op hadden met heiligenverering en vagevuur, maar ook vrije wil als uiterst problematisch zagen - die boeken niet accepteerden.
Overigens, op 2 Makkabeeën na vond de H. Hiëronymus wel degelijk Hebreeuwse en Chaldese versies van de zgn. deuterocanonieke boeken.
Bijvoorbeeld:quote:Je laatste zin is zeer dubbelzinnig: over welke tradities had Hij het?
Omdat de misleiding en afvallige zaken er met de tijd zijn ingeslopen.quote:Daarbij beantwoord ook jij mijn vraag niet. Als de katholieke kerk een bolwerk van misleiding is, waarom accepteer je dan wel de canon zoals die door de katholieke kerk is bevestigd? Hebben ze dan ook hier niet misleid?
Als het eerste beest, maar wie was dan tweede beest?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
666 verwees naar de historische figuur Nero.
Erken jij de Evangeliën?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:34 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat begreep ik, maar als de wet (of geschiedenis) hier negatief over spreekt, dan spreekt de Bijbel zich tegen als het erin zou staan. De Hebreeuwse Bijbel is niet samengesteld door reformatoren neem ik aan, toch hebben zij die boeken niet in hun verzameling.
[..]
Bijvoorbeeld:
Mat 15:6 En zo hebt u door uw overlevering het gebod van God krachteloos gemaakt.
[..]
Omdat de misleiding en afvallige zaken er met de tijd zijn ingeslopen.
Sommige pausen waren vrijmetselaar, hoe misleidend wil je het hebben? Het teken van oog in een piramide met zonnestralen delen de rkk en vm.
Waarom laten bijbelvertalingen waar rome een vinger in de pap heeft heel veel weg uit de teksten, wat er destijds in de 4e eeuws roomse teksten wel instond?
http://jesus-is-lord.com/nivdelet.htm
Kan het zo even niet vinden, heb je een link?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
De Maria-verering is NIET veranderd.
Lees Ignatius van Antiochië (ca. 35-107) "Over de vleeswording van het Woord"
Integendeel; de vroegste kerkvaders legden reeds het typologisch verband tussen de ongehoorzame maagd Eva bezocht door een demon, en de gehoorzame maagd Maria bezocht door een engel. Eveneens werd zij door iemand als Irenaeus van Lyon reeds gezien als de vrouw wiens hiel de kop van de slang zou verpletteren. Nog vroegere vaders zagen haar als de Ark.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:10 schreef Manke het volgende:
[..]
Kan het zo even niet vinden, heb je een link?
Mat 12:47-50 HSV 47 Iemand zei tegen Hem: Zie, Uw moeder en Uw broers staan buiten en zoeken U om met U te spreken. 48 Maar Hij antwoordde en zei tegen hem die dat tegen Hem zei: Wie is Mijn moeder en wie zijn Mijn broers? 49 En Hij strekte Zijn hand uit over Zijn discipelen en zei: Zie, Mijn moeder en Mijn broeders. 50 Want wie de wil van Mijn Vader doet, Die in de hemelen is, die is Mijn broeder en zuster en moeder.
Eeuwige maagd, koningin van de hemel, mediatrix, moeder van God, zonder zonde, overwinnaar over duivelen, vrouw van alle volkeren; ik neem aan dat zij haar toen zo nog niet zagen. Nu lijkt het meer op afgoderij.
Jaquote:
Er is maar een interpretatie van:quote:Wat Mattheüs 15,6 betreft, uiterst multi-interpretabel.
Ik lees: houdt vast aan wat u van mij geleerd hebt, per brief of face to face.quote:En daarnaast kan daar Paulus tegenover gezet worden, die duidelijk spreekt van zowel schriftelijke als MONDELINGE overleveringen, en tradities waaraan de eerste christenen zich dienen te houden (Tess 2,15).
Volgens de rkk.quote:Aangezien die mondelinge overleveringen dus geen onderdeel zijn van de Schrift, is de protestantse leus 'sola scriptura' dan ook onhoudbaar.
Weet ik niet, weet ook zo even niks specifieks, omdat ik me er lang niet meer mee bezig heb gehouden.quote:'Met der tijd'... Maar wanneer dan?
Ik heb de kerkvaders nooit gelezen, maar ook dat is geen mondelinge traditie, als ze niks hadden opgeschreven, was het allang vergeten die tradities welke welke niet over het evangelie gaan.quote:Als je eerlijk bent moet je erkennen dat de vroegste opvolgers van de laatste apostelen reeds spraken over Maria-verering, heiligenverering, vrije wil, de noodzaak tot goede werken, de lijfelijke aanwezigheid van Jezus in het brood en de wijn en de positie van een opperherder in de kerk. Justinus de Martelaar, Ignatius, Irenaeus van Lyon, Tertullianus, Origenes... Geen enkele vroege kerkvader sprak over protestantse zaken als 'sola fide', 'sola scriptura', noch over dubbele predestinatie.
Uitverkoren betekent gekozen.quote:Ofwel: de kerk was reeds gecorrumpeerd in 100 na Christus, of de doorslaggevende reformatorische dogma's waren 16e eeuwse nieuwigheden die nooit eerder door de kerk gedoceerd werden.
Daarnaast is het die protestantse idee (en nieuwigheid) dat de kerk een 'onzichtbaar' lichaam van uitverkorenen zou zijn de basis om tot de assumptie te komen dat de persoon van paus (of priester) zelf inherent heilig en zondevrij is, terwijl dat nooit door de kerk is geleerd. De functie van opperherder, die is heilig. Maar zoals de vroegste kerk leerde: de kerk is een ZICHTBAAR lichaam van zowel ware gelovigen als frauders, cf. de parabel van het graan en de distels.
Ik wil dat allemaal niet afdoen als onzin, maar het rijmt niet met de evangeliën en gaat daarbuiten, terwijl het allemaal draait om geloof in de Zoon, wordt behouden en leef in eeuwigheid (of een eeuw-durend leven volgens letterlijke vertalingen), joh 3:16. Joh 20:31.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel; de vroegste kerkvaders legden reeds het typologisch verband tussen de ongehoorzame maagd Eva bezocht door een demon, en de gehoorzame maagd Maria bezocht door een engel. Eveneens werd zij door iemand als Irenaeus van Lyon reeds gezien als de vrouw wiens hiel de kop van de slang zou verpletteren. Nog vroegere vaders zagen haar als de Ark.
Voorts is de inscriptie 'Wees gegroet Maria' reeds gevonden op een kerk uit 200 na Christus en de eerst geschreven gebeden tot Maria dateren uit 250.
Gregorius de Wonderdoener (ca. 213-270):
"Want de H. Maagd is waarlijk een Arke, belegd met goud VAN BINNEN EN BUITEN, en heeft de volledige schat van het heilige ontvangen".
Efraïm de Syriër (ca. 306-373):
"Majestueuze en Hemelse Maagd, Vrouwe, Koningin, bescherm en behoud mij onder uw vleugel, opdat de duivel, de zaaier van vernietiging, mij niet overkome, opdat mijn verderfelijke vijand niet zegeviert over mij".
De lijst is eindeloos.
1)Je uitleg van Mattheüs 15 vind ik nog steeds uiterst dubieus. Zo ook je aanname dat Paulus alsnog alles wat mondeling werd overgeleverd wel op papier zal hebben gezet, ergens, door iemand. Alleen al het gegeven dat Paulus een onderscheid maakt tussen geschreven en niet-geschreven instructies geeft aan dat Sola Scriptura niet eens door de apostel zelf werd geloofd. Face-to-face of op schrift, er is een onderscheid.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:46 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja
[..]
Er is maar een interpretatie van:
Daar wordt de inzettingen der ouden mee bedoeld, de (mondelinge) traditie door mensen ingesteld
Mar 7:3 Want de Farizeeën en al de Joden eten niet, tenzij dat zij eerst de handen dikwijls wassen, houdende de inzettingen der ouden.
[..]
Ik lees: houdt vast aan wat u van mij geleerd hebt, per brief of face to face.
1kor11:2
De vraag is of Paulus hun meer heeft geleerd dan er in de brieven staat, het draait natuurlijk enkel om het evangelie, of hoe hij het noemde, zijn evangelie van genade; de rest is uitleg, vermaning en correctie.
Maar handelingen zegt dat alles wat Paulus hun leerde werd onderzocht in de geschriften door de Joden van Berea; en dan nog 'ga niet boven hetgeen geschreven staat'.
[..]
Volgens de rkk.
Waarom dan de reformatie, welke het gevolg was van de rk bijbel?
En:
Strijd om door de smalle poort te gaan, velen zullen niet kunnen, en, u moet opnieuw geboren worden.
Jes 40:8 Het gras verdort, de bloem valt af; maar het Woord van onze God bestaat in eeuwigheid.
[..]
Weet ik niet, weet ook zo even niks specifieks, omdat ik me er lang niet meer mee bezig heb gehouden.
Macht corrumpeert
Doden voor machtbehoud en van ketters en heksen, hoe kan dat onderbouwd worden?
Het geloven in de woorden van geestenverschijnselen, zoals Maria.
[..]
Ik heb de kerkvaders nooit gelezen, maar ook dat is geen mondelinge traditie, als ze niks hadden opgeschreven, was het allang vergeten die tradities welke welke niet over het evangelie gaan.
[..]
Uitverkoren betekent gekozen.
Mat 22:14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
De paus is een bedenksel, wat betekent het woord eigenlijk? Hoe is dit gebaseerd op Petrus?
Verder was Johannes de doper van de lijn van Aaron de priester (en Jezus van David de koning, beiden zonder zonde).
Nogmaals: door wie zijn die vier Evangeliën uiteindelijk gecanoniseerd in 393?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik wil dat allemaal niet afdoen als onzin, maar het rijmt niet met de evangeliën en gaat daarbuiten, terwijl het allemaal draait om geloof in de Zoon, wordt behouden en leef in eeuwigheid (of een eeuw-durend leven volgens letterlijke vertalingen), joh 3:16. Joh 20:31.
Hoe moet je volgens Jezus bidden? 'Onze Vader', of 'Onze Moeder' of 'Mijn heilige engel Michaël'.?
Lijkt me trouwens leuk leesvoer, de woorden van de vroege heiligen en kerkvaders.
Ik kan die woorden van Efrem niet vinden.
Hoe kom je daarbij..? want je mag wel oordelen mits het juist is en in het geval van misleiding mag je daar zeker wel over oordelen anders kan je iedere valse leer wel gaan toelaten natuurlijk...quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 14:53 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Je ziet niet dat dit vers juist voor jou geldt vanwege die balk.
En al zouden ze misleid worden is het dan aan jou om daar over te oordelen. Laat dat dan aan God over. Niet dat die als levende entiteit bestaat. Maar als je zelf gelooft dat God wel leeft laat het dan aan God over in plaats van in zijn schoenen te gaan staan.
Gereformeerden worden ook misleid. Neem bijvoorbeeld alleen al die nare statenvertaling met tal van vertaalfouten.
Of het omgaan met mensen. Bijvoorbeeld. Als een vrouw daar een broek aan heeft wordt ze geëxcommuniceerd. Alsof het in de bijbel zou staan.
En andere dingen die in de bijbel staan worden totaal genegeerd en verdrongen door dogmatische ideeën die verre staan van wat in de bijbel staat.
En als er een kind dood gereden wordt dan wordt er gezegd dat het God's wil is, waar halen ze die brutaliteit en de godslaster vandaan om dit uberhaubt in God's schoenen te schuiven. Blasfemisten zijn het. De eersten die de laatsten zullen zijn.
Nero was gewoon een persoon die gebruikt werd door het kwaad,net zoals Hitler en andere mafketels,die volgens mij allemaal wel bezeten waren....daarom is het ook het nummer van de duivelquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
666 verwees naar de historische figuur Nero.
Hoeveel (niet-gnostische) evangeliën naast de 4 bestaan of bestonden er nog?quote:Op zondag 15 oktober 2017 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogmaals: door wie zijn die vier Evangeliën uiteindelijk gecanoniseerd in 393?
De kerkvaders zijn te vinden op ccel.org.
Teveel om op te noemen...quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:12 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoeveel (niet-gnostische) evangeliën naast de 4 bestaan of bestonden er nog?
En welke leer van de katholieken is dan misleidend?quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij..? want je mag wel oordelen mits het juist is en in het geval van misleiding mag je daar zeker wel over oordelen anders kan je iedere valse leer wel gaan toelaten natuurlijk...
Hoe kom ik waarbij?quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij..? want je mag wel oordelen mits het juist is en in het geval van misleiding mag je daar zeker wel over oordelen anders kan je iedere valse leer wel gaan toelaten natuurlijk...
quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:59 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Hoe kom ik waarbij?
Ik wijs je slechts op je eigen valse leer. De eerdere voorbeelden zeggen genoeg. En ik vraag me dan af wie jij bent om een afwijkende leer af te zeiken. Alsof je een uberchristen bent, een verbeterde versie. Nou niet in mijn ogen. Daarom plaatste ik ook die tekst. Vanuit de bijbel zou je je toch opgeroepen moeten voelen om niet over andere mensen te oordelen als je zelf zo'n ontzettende grote balk in je ogen hebt. Ook andere teksten, bijvoorbeeld Johannes 8.7 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen', zouden je toch aan het denken moeten zetten over je oordeel over de ander.
Vergeet verder niet dat het christendom in het algeheel een valse leer is ten opzichte van de religie van Jezus. Dus wie ben jij dan om zonder argumentatie een andere versie van het christelijk geloof af te zeiken terwijl je zelf in de ogen van Jezus een heidens geloof hebt.
Gast wat lul je nou slap...ik heb het niet over de zonde maar een valse leer...dat is heel wat anders...en het christendom is een valse leer haha jij weet echt helemaal niks gewoon,want Jezus heeft helemaal geen religie zelf...het zijn christenen die Jezus en de bijbel volgen dus wat is daar vals aan..?quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:59 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Hoe kom ik waarbij?
Ik wijs je slechts op je eigen valse leer. De eerdere voorbeelden zeggen genoeg. En ik vraag me dan af wie jij bent om een afwijkende leer af te zeiken. Alsof je een uberchristen bent, een verbeterde versie. Nou niet in mijn ogen. Daarom plaatste ik ook die tekst. Vanuit de bijbel zou je je toch opgeroepen moeten voelen om niet over andere mensen te oordelen als je zelf zo'n ontzettende grote balk in je ogen hebt. Ook andere teksten, bijvoorbeeld Johannes 8.7 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen', zouden je toch aan het denken moeten zetten over je oordeel over de ander.
Vergeet verder niet dat het christendom in het algeheel een valse leer is ten opzichte van de religie van Jezus. Dus wie ben jij dan om zonder argumentatie een andere versie van het christelijk geloof af te zeiken terwijl je zelf in de ogen van Jezus een heidens geloof hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |