abonnement Unibet Coolblue
pi_177045069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Amerikaanse en Britse commando’s komen alleen met zulke dingen naar buiten als ze een boek of filmrechten willen verkopen....Zou me niets verbazen als er een boek ergens in de pijpleiding zit.
Dat is waarschijnlijk hoe het naar buiten is gekomen. Kroon is bezig met een boek, de inhoud daarvan wordt gecheckt door een afdeling van defensie. Toen zijn wat alarmbellen afgegaan en is Kroon zelf maar naar buiten gekomen met het verhaal.
pi_177047057
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:38 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk hoe het naar buiten is gekomen. Kroon is bezig met een boek, de inhoud daarvan wordt gecheckt door een afdeling van defensie. Toen zijn wat alarmbellen afgegaan en is Kroon zelf maar naar buiten gekomen met het verhaal.
Goh... Helemaal zelf verzonnen?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Koop mijn boek! ;)
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:07:54 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177047429
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eigenlijk exact de vraagtekens die ik en LXIV ook hebben. Maar ja dat schijnt allemaal niet te mogen want "held" ofzo...
Ik heb er wel mn vraagtekens bij, maar we weten amper iets verder.

En (vooral dit) kan ik gewoon niet geloven dat iemand die echt kct'er is en weet wat de gevolgen zijn zoiets uit zn duim zuigt. Het is niet dat hij zo'n wannebee stolen valor figuur is.

Ik ben benieuwd of er over die andere mwo drager net zo'n soap gaat ontstaan.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:31:53 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177047687
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:14 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ik heb er wel mn vraagtekens bij, maar we weten amper iets verder.

En (vooral dit) kan ik gewoon niet geloven dat iemand die echt kct'er is en weet wat de gevolgen zijn zoiets uit zn duim zuigt. Het is niet dat hij zo'n wannebee stolen valor figuur is.

Ik ben benieuwd of er over die andere mwo drager net zo'n soap gaat ontstaan.
We hoeven met ons allen natuurlijk niet al te moeilijk te doen. Kroon was en is gewoon een "boefje", maar goed, dat was ook geen groot geheim.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:51:19 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177049341
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:04 schreef franske19 het volgende:
Wel prachtig dat dienstweigeraar van Middelkoop zijn waffel open durft te trekken. Stuitend die man.

[..]

Heb jij persoonlijk in een SF eenheid gediend? Want anders vraag ik me af waarom jouw oordeel meer waarde heeft dan die "wannabee-McGyvers".
https://www.telegraaf.nl/(...)kroon-warrig-verhaal

Tja franske,nu hoor je het van de echte mannen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177049855
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

We hoeven met ons allen natuurlijk niet al te moeilijk te doen. Kroon was en is gewoon een "boefje", maar goed, dat was ook geen groot geheim.
Tsja ik denk dat er wel meer boefjes op gevechtsfuncties zitten. Is ook niet gek natuurlijk, gezien wat er verwacht word van die mensen.

En dat zal mij ook jeuken verder, zolang t maar niet uit de klauwen loopt kwa boefjes gedrag.

Ik ben verder erg benieuwd naar wat er verder uit komt.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:59:36 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177050280
Oud-collega’s Kroon: warrig verhaal

Den Haag - Met groeiende verbazing zien oud-collega’s bij het Korps Commandotroepen (KCT) hoe Marco Kroon de affaire over een tijdens een geheime missie gedode Afghaan steeds groter maakt. „Hij is gek geworden”, zegt een van hen. Als de ontvoering, mishandeling en vernedering door een lid van de Taliban echt gebeurd zouden zijn, hadden ze er wel van geweten.

Hoewel hij drie weken terug nog zei het justitieel onderzoek naar het geweldsincident uit 2007 met vertrouwen tegemoet te zien en alleen een verklaring op hoofdlijnen gaf om het OM niet voor de voeten te lopen, was er gisteren toch weer een stuk. Het staat vol details, zoals over het moment waarop Kroon zijn machinegeweer leegschoot op de man die hem weken eerder zou hebben gegijzeld, mishandeld, verhoord en vooral vernederd.

Geen keus

„Ik herkende de man uit duizenden. Toen ik uit mijn voertuig stapte om hem te gijzelen, herkende hij mij ook en hij greep naar zijn wapen. Het was op dat moment ’hij of ik’. De man liet mij geen keuze”, beschrijft de majoor het treffen. Waar het precies plaatshad, laat hij in het midden. Kroon en zijn raadsman Geert-Jan Knoops geven geen antwoord op vragen.

„Ik moest nu aan mijn leven denken. Flitsen van zijn brute handelingen tijdens mijn gevangenschap kwamen in een klap weer allemaal naar boven. Ik greep in een reflex naar mijn wapen en vuurde gericht mijn hele magazijn leeg op het lichaam van de man. Hij was dood. Zijn collega was inmiddels gevlucht. Ik fouilleerde hem, want ik wilde weten wie hij was en wat hij van mij en de operatie wist. Wat ik vond, was schokkend.”

Die laatste kwalificatie gaat ook op voor de reacties die Kroons verhaal oproept bij oud-collega’s in Roosendaal. „Hij is gek geworden”, reageert een van hen. Een Rambo-verhaal, karakteriseert een ander de verklaring. „Ik kan het niet geloven”, zegt weer een andere commando.

Alle militairen spreken anoniem met De Telegraaf, omdat hun identiteit vanwege het geheime karakter van missies niet bekend mag worden. „Het lijkt wel alsof het door een kind is verzonnen. Ik heb collega’s gesproken en die vinden het ook een warrig verhaal”, gaat hij verder.

Dat het relaas van de ridder Militaire Willems-Orde zoveel verbazing oproept, komt omdat het incident zou zijn gebeurd tijdens een uitzending waarbij de commando’s vrijwel permanent samen waren. Een vaste militaire stelregel luidt: één is geen. Oftewel, je werkt nooit alleen. Helemaal niet in een zeer gevaarlijk gebied als Uruzgan. Hoe kan het dan dat ploegcommandant Kroon werd gegijzeld zonder dat iemand zich daar nu iets van herinnert? En een belager uitschakelde zonder dat het ook maar iemand bijbleef?

„Hij was de commandant, dus het moet zijn opgevallen als hij er niet was”, zegt een elitemilitair nuchter. „Wanneer één van ons gevangen wordt genomen, gaan alle alarmbellen af. Alles wordt uit de kast getrokken om die persoon terug te halen.”

Dezelfde scepsis klinkt er als het gaat om de zoektocht naar zijn belager die Kroon zelf op touw zegt te hebben gezet zonder overleg met of toestemming van hogerhand. Hij deed dat volgens zijn verklaring in het kader van meedenken met de hogere lagen.
Opdrachten

„Opdrachten krijg je van hogerhand. Er wordt een doel geformuleerd en in overleg met je meerderen bekijk je hoe je dat het beste kan bereiken”, legt een oud-collega uit. „Het is niet meer zoals in Nederlands-Indië waar kapitein Westerling naar eigen inzicht een éénmansoorlog kon voeren.”

Kroon staat er in de commandokazerne in Roosendaal vooralsnog ondanks zijn twee verklaringen niet heel slecht op. De majoor die zijn Willems-Orde dankt aan heldendaden gepleegd als commando vertrok in 2014 bij de elite-eenheid. In Roosendaal zitten zijn oud-strijdmakkers vooral vol vragen.

„Je zou denken dat Marco toch slim genoeg is om te beseffen dat hij er niet mee wegkomt als het allemaal gelogen blijkt. Hij heeft ook een van de beste advocaten om zich heen. Die moet toch ook weten wat hij doet”, vraagt een commando zich hardop af. „We lopen hier allemaal met vragen rond.”

Telegraaf
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:00:35 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177050307
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:30 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Tsja ik denk dat er wel meer boefjes op gevechtsfuncties zitten. Is ook niet gek natuurlijk, gezien wat er verwacht word van die mensen.

En dat zal mij ook jeuken verder, zolang t maar niet uit de klauwen loopt kwa boefjes gedrag.
Zo denk ik er ook over. Met koorknaapjes win je sowieso geen oorlogen.

quote:
Ik ben verder erg benieuwd naar wat er verder uit komt.
Met alles wat nu bekend wordt heeft hij de schijn wel heel erg tegen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:05:28 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177050373
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Met koorknaapjes win je sowieso geen oorlogen.

True. Maar je moet ze wel strak houden. Anders krijg je een hoop ellende.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:07:55 #211
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:35 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177050519
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)kroon-warrig-verhaal

Tja franske,nu hoor je het van de echte mannen
Iedereen met een beetje militaire kennis wist dat het verhaal nog harder rammelde dan mijn kroegfiets... Maar goed, helaas blijkt dus dat er nog genoeg lui rondlopen die denken dat Rambo echt is... :')
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:14:57 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177050547
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen met een beetje militaire kennis wist dat het verhaal nog harder rammelde dan mijn kroegfiets... Maar goed, helaas blijkt dus dat er nog genoeg lui rondlopen die denken dat Rambo echt is... :')
Ja, maar daarom verbaast het me ook zo dat Kroon hiermee komt. Die weet dat toch zelf ook. Met het artikel uit het AD dacht ik nog dat die journalist het verkeerd begrepen en opgeschreven had. Maar ook zijn eigen verklaring was nog steeds heel raar (alhoewel iets minder raar). Je kunt toch op je vingers natellen dat je dan de bal terug krijgt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 17:42:48 #214
21467 franske19
Hit the deck!
pi_177061156
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)kroon-warrig-verhaal

Tja franske,nu hoor je het van de echte mannen
Gelukkig hebben we de telegraaf nog.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 februari 2018 @ 22:25:38 #215
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_177265450
België treedt toe tot MRTT-project

België maakt deel uit van het multinationale multirole tanker–transport (MRTT)-project. De Belgische minister van Defensie Steven Vandeput zette en marge van de vergadering van NAVO-ministers in Brussel eergisteren zijn handtekening. De overige partners bekrachtigden de toetreding van de nieuwe partner ook.

Het MRTT-project is een voorbeeld van de toekomstgerichte samenwerking tussen Europese landen. De aanschaf van de toestellen van het type A330 MRTT vormt een belangrijke bijdrage aan het oplossen van de schaarse tanker- en transportcapaciteit van de Europese Unie en de NAVO. Naast het bijtanken van vliegtuigen en strategisch transport, voeren de vliegtuigen bijvoorbeeld ook medische evacuaties uit, zo nodig in intensive-care units.

8 toestellen
Volgens plaatsvervangend secretaris-generaal van de NAVO Rose Gottemoeller kunnen door het project NAVO-vliegtuigen langer in de lucht blijven en verder vliegen. "Het vergroot onze mogelijkheid om onze burgers en ons gebied te beschermen."

Het MRTT-project startte in juli 2016 toen Nederland en Luxemburg gezamenlijk 2 Airbus A330 MRTT-vliegtuigen aanschaften. Sindsdien sloten Duitsland en Noorwegen zich ook aan bij het project . Nu België meedoet komt het aantal aan te schaffen toestellen uit op 8. Ze worden tussen 2020 en 2024 geleverd.

De vloot wordt eigendom van de NAVO. Naast de aanschaf vallen ook instandhouding en operationele inzet onder het MRTT-project. Nederland is leidend in dit multinationale samenwerkingsproject. De nieuwe toestellen krijgen Vliegbasis Eindhoven en Keulen-Bonn als thuisbasis. Ook registreert Nederland de vliegtuigen en is het verantwoordelijk voor het toezicht op de luchtwaardigheid. Onderzocht wordt of het op Vliegbasis Eindhoven gelegerde European Air Transport Command de pool kan aansturen.

(defensie)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 18 februari 2018 @ 17:22:51 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177281556
Grote risico's door tekort aan militaire luchtverkeersleiders

De luchtverkeersleiding van de Koninklijke Luchtmacht piept en kraakt in zijn voegen. Het personeelstekort bij de radarluchtverkeersleiding is zo groot en hardnekkig dat wettelijke taken niet meer altijd kunnen worden uitgevoerd.

Dat zeggen verschillende militaire luchtverkeersleiders tegen de NOS en het blijkt ook uit documenten die de NOS heeft ingezien. Onveilige situaties hebben zich nog niet voorgedaan, maar er worden wel risico's genomen.

Zo is in december en januari het luchtruim vijf keer 's nachts gesloten omdat er niemand voor de nachtdienst beschikbaar was. Daardoor konden traumahelikopters niet opstijgen. Dat werd pas mogelijk toen helikopterpiloten de civiele luchtverkeersleiding inschakelden. De ANWB, verantwoordelijk voor de traumahelikopters, heeft het gemeld bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.

Gevechtsoefeningen

De Nederlandse F-16-vliegers hebben ook last van de tekorten bij de luchtverkeersleiding. Het personeelstekort is zo groot dat F-16's de laatste maanden overdag nog maar beperkt kunnen oefenen op maandag en vrijdag, omdat er geen verkeersleider is om de hogere gebieden in het luchtruim te overzien.

Lager in de lucht blijven is geen optie, want op lagere hoogte verbruiken de jachtvliegtuigen te veel brandstof. Daardoor hebben de piloten minder tijd om gevechten te oefenen. De oplossing is dat het hogere luchtruim nu af en toe opengaat om de F-16's door te laten. Voor de toestellen van de NAVO-partners wordt die uitzondering niet gemaakt. Zij moeten omvliegen.

Ook is er de afgelopen twee maanden op tientallen dagen langdurig geen vluchtinformatie verschaft aan de kleine luchtvaart. Dat betekent dat bijvoorbeeld vliegscholen en sportvliegers in meer dan de helft van Nederland geen informatie konden krijgen over weersomstandigheden en ander verkeer in het luchtruim.

Een van de luchtverkeersleiders berekende dat van de benodigde 73 fte's er 18 niet zijn ingevuld. Om alle taken echt goed te kunnen uitvoeren zouden er waarschijnlijk meer dan 100 fte's moeten zijn, stelt hij. Bij sommige functies is het tekort groter dan bij andere. Van de tien benodigde junior Area-controllers (die het middelhoge luchtruim bedienen) zijn er bijvoorbeeld maar vijf.

Dat het personeelstekort fors is, blijkt ook uit documenten die de NOS heeft ingezien. Op dinsdag 30 januari zijn er drie militaire verkeersleiders, terwijl er zes zouden moeten zijn. Vijf is het minimum, lezen we in een dagrapport.

Om het tekort op te lossen wordt het luchtruim tussen 6,5 en 8 kilometer hoogte gesloten. Als vervolgens de Duitse luchtmacht met twee Tornado's naar Vlieland wil, moeten er allerlei kunstgrepen worden uitgehaald om dat mogelijk te maken. De betrokken verkeersleider schrijft in zijn rapport: "Al met al is er voor wat betreft Dutch Mil Area Control geen onveilige situatie ontstaan, maar is de werkdruk (onnodig) enorm hoog geweest in deze korte periode."

Soms gaan ze langs het randje. In een dagrapport van 12 december klaagt een verkeersleider over het ontbreken van een 'upper controller', dat is iemand die vliegverkeer in een hoger deel van het luchtruim begeleidt. Hij beschrijft de grote verkeersdrukte en spreekt van 'gekkenwerk'.

"Als er iemand anders had gezeten die nog niet zo solo is op het systeem als ik, had het echt fout kunnen gaan. IK VOEL ME ECHT IN DE STEEK GELATEN DOOR DIT SOORT BELACHELIJKE MAATREGELEN", noteert hij woedend in zijn verslag.

Commandant kolonel Dick van Ingen erkent de problemen, maar benadrukt dat ze voortkomen uit het streven naar optimale veiligheid. "Het credo van de luchtverkeersleiding is 'veilig, vlot en ordelijk'. Veiligheid staat altijd voorop en om die te waarborgen moeten wij inderdaad af en toe beperkingen opleggen aan de dienstverlening."

'Can do'-mentaliteit

De vijf militaire luchtverkeersleiders die de NOS gesproken heeft, zeggen dat er wel risico's genomen worden. Ze ervaren ook in hun organisatie de bekende 'can do'-mentaliteit: militairen zeggen niet gauw 'nee' en lossen een probleem ondanks alles op.

Volgens de Onderzoeksraad voor Veiligheid leidde deze mentaliteit bij andere krijgsmachtonderdelen tot dodelijke ongelukken, zoals bij het mortier-ongeluk in Mali en bij een schietoefening in Ossendrecht. "Dat risico bestaat hier ook", zegt een betrokkene. "We lossen het wel weer op en ergens komt de veiligheid in het geding, we weten alleen niet waar en wanneer".
Brug

"Het is net als bij een brug waar je met een schaaf steeds een beetje vanaf haalt", stelt een van hen. "Het brugdek wordt steeds dunner, maar wanneer wordt het echt onveilig? Dat weet niemand." Het liefste zou hij willen dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid de situatie zou onderzoeken. "We nemen risico's, dat weet iedereen", concludeert een ander.

Kolonel Van Ingen bestrijdt dat: "Ik ben niet bezorgd over de veiligheid. We doen geen dingen die niet veilig zijn. Ik maak me wel zorgen over het personeelstekort. Ik bespreek dat met mijn mensen, ook op de werkvloer, zodat we de juiste keuzes maken." Zo wordt er voortaan een extra dienst ingepland om de kleine luchtvaart vaker van vluchtinformatie te kunnen voorzien.

Eindhoven Airport

Volgens de bezorgde luchtverkeersleiders vormt ook de oplopende werkdruk op luchthaven Eindhoven een risico. Eindhoven Airport is van oorsprong een militair vliegveld, waar de militaire luchtverkeersleiding verantwoordelijk is voor al het vliegverkeer. De laatste jaren is de burgerluchtvaart sterk toegenomen, maar het aantal verkeersleiders is niet meegegroeid. Zij hebben het alleen maar drukker gekregen.

Een luchtverkeersleider vertelt dat hij tot voor kort op zaterdagnacht elf uur achter elkaar moest werken. Het laatste uur is tussen 07.00 en 08.00 uur 's ochtends. Dan moeten ze na tien uur werken luchthaven Eindhoven openen en de eerste Ryanair- en Transavia-vliegtuigen die willen opstijgen begeleiden. "Ik voelde me daar niet goed bij", aldus de luchtverkeersleider. Sinds begin deze maand nemen verkeersleiders op andere radarposten een paar uur over in de nachtdienst, waardoor de collega even kan slapen en vanaf 06.30 uur 's ochtends weer frisser achter zijn radarscherm zit.

Veiligheidsfunctionaris

Een ander wijst erop dat er nog maar één veiligheidsfunctionaris is die alle veiligheidsmeldingen moet afhandelen. "Hij moet in zijn eentje tientallen incident-meldingen per maand beoordelen, en bekijken of er sprake is van een veiligheidsprobleem. Het lijkt me moeilijk om alles goed te beoordelen". Als de veiligheidsfunctionaris iets ziet wat erg belangrijk lijkt, zal hij een onderzoek gelasten. "Maar dat moet gebeuren door verkeersleiders die daar geen tijd voor hebben. Onderzoeken liggen dan ook lang op de stapel, soms tot wel een jaar lang."

Enorm salarisverschil

Het tekort lijkt vooral te komen door de Defensieleiding. "De instroom is te klein, de uitstroom te groot. Daardoor komen we steeds meer in de problemen", zegt een van de luchtverkeersleiders. Defensie heeft volgens hen de afgelopen jaren te weinig mensen opgeleid.

Van Ingen bevestigt dat het afgelopen jaar niemand is opgeleid. Dat kwam doordat de verkeersleiders zelf moesten omscholen op andere apparatuur in verband met een verhuizing naar Schiphol-Oost, waardoor ze geen leerlingen konden begeleiden. "Nu hebben we weer volop trainees", zegt Van Ingen. Maar de opleiding is zwaar en het duurt een paar jaar voor mensen zelfstandig kunnen werken.

Maar ook de uitstroom is groot, zeggen de bronnen van de NOS. Een belangrijke oorzaak lijkt te liggen in het enorme salarisverschil tussen Defensiepersoneel en collega's bij commerciële luchtverkeersorganisaties zoals de Luchtverkeersleiding Nederland.

Hierdoor vertrekken regelmatig militaire luchtverkeersleiders om ergens anders soms wel het dubbele te verdienen. Uit een rapport dat organisatie- en adviesbureau Deloitte schreef in opdracht van Defensie, blijkt dat in alle vergelijkbare functies het maximumsalaris van de militairen lager ligt dan het minimumsalaris van luchtverkeersleiders bij de LVNL. In de meeste functies is het salaris van de civiele luchtverkeersleiders meer dan drie keer zo hoog.

Dienstopdracht

De personeelstekorten hebben ook vervelende bijeffecten voor de verkeersleiders: collega's moeten vaak voor elkaar invallen en moeten er altijd rekening mee houden dat ze opgeroepen worden om te kunnen werken als iemand ziek wordt.

Het is voorgekomen dat collega's een dienstopdracht kregen om te werken, zo vertellen ze: een formele opdracht die ze als militair niet mogen weigeren. De luchtverkeersleiders vertellen dat ze er zo klaar mee zijn, dat ze de telefoon niet meer opnemen als ze op een vrije dag gebeld worden door een onbekend nummer.

Een ander effect van het tekort is dat ze niet mogen solliciteren binnen Defensie, zeggen ze. Hoewel het normaal is om binnen Defensie van functie te veranderen en carrière te maken, moeten zij blijven waar ze zitten omdat ze onmisbaar zijn. Commandanten van verschillende krijgsmachtonderdelen maken daarover onderling afspraken, zo wordt gezegd.

NOS
  zondag 18 februari 2018 @ 17:24:32 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177281591
Heel gek idd dat er zo'n gigantische uitstroom is, sinds ze op Schiphol naast de burgercollega's zitten die 144.000 euro op jaarbasis opstrijken kom je er natuurlijk wel heel bekaaid vanaf met je luitenantssalaris van pak hem beet 36.000 euro per jaar voor exact dezelfde werkzaamheden... :')
  zondag 18 februari 2018 @ 17:38:24 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_177281905
Telefoon niet opnemen, wat is dat nou weer voor onzin.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:11:19 #219
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_177282726
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:24 schreef AchJa het volgende:
Heel gek idd dat er zo'n gigantische uitstroom is, sinds ze op Schiphol naast de burgercollega's zitten die 144.000 euro op jaarbasis opstrijken kom je er natuurlijk wel heel bekaaid vanaf met je luitenantssalaris van pak hem beet 36.000 euro per jaar voor exact dezelfde werkzaamheden... :')
Maar die secundaire arbeidsvoorwaarden!!!! :')
  zondag 18 februari 2018 @ 18:24:18 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 februari 2018 @ 18:33:48 #221
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_177283152
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh fuck, die was ik even vergeten, welke waren dat ook alweer? :')
Je mag een aantal jaren langer bij ons blijven werken :D
  zondag 18 februari 2018 @ 18:35:59 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 18 februari 2018 @ 18:51:16 #223
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 18 februari 2018 @ 18:55:39 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177283578
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:11 schreef detaris het volgende:

[..]

Maar die secundaire arbeidsvoorwaarden!!!! :')
die zijn minder want je valt ook nog onder de krijgstucht
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:56:42 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')