dat probleem is er ook voor de ears teams (genie) die op zondag voor 4,11 broto mogen komen werken. Iedereen is daar gewoon vertrokken en nu hebben we deze capaciteit niet meer beschikbaar. Idem AMV-ers, ICT-ers, etcpquote:Op zondag 18 februari 2018 17:24 schreef AchJa het volgende:
Heel gek idd dat er zo'n gigantische uitstroom is, sinds ze op Schiphol naast de burgercollega's zitten die 144.000 euro op jaarbasis opstrijken kom je er natuurlijk wel heel bekaaid vanaf met je luitenantssalaris van pak hem beet 36.000 euro per jaar voor exact dezelfde werkzaamheden...
1 bezoekje bij mn oude eenheid en ik wil weer terug. Voor t werk en de collegas, maar verder...quote:Op zondag 18 februari 2018 19:19 schreef detaris het volgende:
Dit was het jaar van verandering. Toch?
Alsof generaals zich daar druk om zouden moeten maken, die krijgen toch doorbetaald tot de pensioenleeftijd...quote:Op zondag 18 februari 2018 19:28 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
1 bezoekje bij mn oude eenheid en ik wil weer terug. Voor t werk en de collegas, maar verder...
Ik snap niet dat er bij de top niemand een vuist maakt. Misschien dat dan de 3e ster dr niet bijkomt, maar elke oud generaal kan zo aan de bak buiten de poort.
Zie bv ook dit over het zg. "Generaalsontslag" (Topmilitair met riant salaris achter de geraniums)quote:a. Aan de militair behorend tot het beroepspersoneel die de rang van commandeur, brigade-generaal of commodore bekleedt, of die een hogere rang bekleedt, kan voorts ontslag worden verleend.
1°. op voordracht van Onze minister-president en Onze Minister, wanneer het belang van de dienst dit noodzakelijk maakt;
2°. op andere gronden;
b. In deze gevallen wordt bij koninklijk besluit - in het geval bedoeld onder a, ten eerste, op de gezamenlijke voordracht van Onze minister-president en van Onze Minister - een regeling getroffen waarbij aan de betrokkene een uitkering wordt toegekend welke met het oog op de omstandigheden redelijk is te achten. Die regeling zal in geen geval nadeliger mogen zijn dan die volgens welke de uitkering ingevolge de Uitkeringswet gewezen militairen zou zijn toegekend, waarop de betrokken militair aanspraak zou hebben kunnen maken, indien hem, in plaats van vorenbedoeld ontslag, op grond van het tweede lid onder a, ontslag zou zijn verleend.
quote:Generaalsontslag
S. profiteert van het zogeheten generaalsontslag. Dit regelt dat militairen vanaf de rang van brigadegeneraal hun pensioen thuis kunnen afwachten, met een uitkering die hoger is dan 70 procent van het laatstverdiende loon. In het geval van S. zou dit minimaal 5500 euro per maand zijn.
Regeling
“De uitkering moet met het oog op de omstandigheden redelijk te achten zijn”, aldus het ambtenarenreglement voor de allerhoogste officieren. Maar voorzitter Erik Jurriėns van de Onafhankelijke Defensiebond stelt: “Veelal slepen ze er via handige advocaten regelingen uit die tot bijna 100 procent van het loon uitkeren.”
quote:Op zondag 18 februari 2018 19:19 schreef detaris het volgende:
Dit was het jaar van verandering. Toch?
Normaal is het: "You pay peanuts, you get monkeys" Maar bij defensie is het: "You pay nothing, you get nowt"quote:Op zondag 18 februari 2018 19:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
dat probleem is er ook voor de ears teams (genie) die op zondag voor 4,11 broto mogen komen werken. Iedereen is daar gewoon vertrokken en nu hebben we deze capaciteit niet meer beschikbaar. Idem AMV-ers, ICT-ers, etcp
Is dit sarcasme?quote:Op zondag 18 februari 2018 19:15 schreef Bouke-p het volgende:
Gelukkig verloopt de aanwas van nieuw personeel bij de klu voorspoedig. Voor ict'ers is zelfs geen plek meer
quote:Hij hoopt dat mensen, net als hijzelf, om andere redenen kiezen voor een baan bij de krijgsmacht.
Dan is t helemaal schandalig dat ze als een mak schaap vol blijven houden dat t wel meevalt allemaal.quote:Op zondag 18 februari 2018 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof generaals zich daar druk om zouden moeten maken, die krijgen toch doorbetaald tot de pensioenleeftijd...
[..]
Zie bv ook dit over het zg. "Generaalsontslag" (Topmilitair met riant salaris achter de geraniums)
[..]
wilde je terug dan?quote:Op zondag 18 februari 2018 20:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Letterlijke woorden van buro instroom klu. Ik kan je de mails laten lezen
Nou, de CIS club bij ons is niks meer van over...quote:Op zondag 18 februari 2018 20:24 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Letterlijke woorden van buro instroom klu. Ik kan je de mails laten lezen
Al een tijdje, maar niet zonder meer. Maar er is blijkbaar geen behoefte aan ict'ers. Aan de andere kant, als ik dan weer tegen die 30meter dikke muur aanloop dan ben ik dr ook alweer klaar mee.quote:
sinds 2006 is veel veranderd. Maar bij clas kun je denk ik nog zo terechtquote:Op zondag 18 februari 2018 20:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Al een tijdje, maar niet zonder meer. Maar er is blijkbaar geen behoefte aan ict'ers. Aan de andere kant, als ik dan weer tegen die 30meter dikke muur aanloop dan ben ik dr ook alweer klaar mee.
Ik heb n goede baan, maar mis Defensie echt. En dat had ik in 2006 nooit gedacht😂
Dat denk ik ook ja, maar dat wil ik niet. Bij de klu is t cis beter geregeld en heb je meer techniek.quote:Op zondag 18 februari 2018 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
sinds 2006 is veel veranderd. Maar bij clas kun je denk ik nog zo terecht
Defensie had (heeft nog steeds) bijzonder loyaal personeel. Eigenlijk verdient defensie het personeel dat ze hebben niet. Daarom laat ik er ook geen traan om.quote:Op zondag 18 februari 2018 22:29 schreef detaris het volgende:
Ik vraag mij af wat de uitstroomcijfers voor 2018 worden. We gaan de 6000 vacatured dit jaar wel ruim aantikken.
Ik denk dat we de 8000 nog wel gaan halen...quote:Op zondag 18 februari 2018 22:29 schreef detaris het volgende:
Ik vraag mij af wat de uitstroomcijfers voor 2018 worden. We gaan de 6000 vacatured dit jaar wel ruim aantikken.
Op een gegeven moment houd het gewoon op.quote:Op zondag 18 februari 2018 22:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat we de 8000 nog wel gaan halen...
Ik denk niet dat t elders zo erg is. Het lijkt misschien een beetje mee te vallen doordat er relatief weinig naar buiten komt.quote:Op maandag 19 februari 2018 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wat je hier leest speelt bij elke (semi) overheid. (De zorg/onderwijs idem.) Echter lijkt het bij defensie wel heel erg de spuigaten uit te lopen.
Verpleeghuizen en thuiszorg wel. Ik werk in die sector en weet dat wij daar personeelstekort geen nieuwe clienten kunnen aannemen. Zelfde speelt voor onze conculega's.quote:Op maandag 19 februari 2018 09:27 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik denk niet dat t elders zo erg is. Het lijkt misschien een beetje mee te vallen doordat er relatief weinig naar buiten komt.
Of worden er ook delen van scholen/zoekenhuizen gesloten omdat er geen personeel is?
Hier rijdt gewoon 50% van de voertuigen niet meer. Dat zou zijn als de helft van de bedden in een verpleeghuis gewoon niet bediend wordt.quote:Op maandag 19 februari 2018 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Verpleeghuizen en thuiszorg wel. Ik werk in die sector en weet dat wij daar personeelstekort geen nieuwe clienten kunnen aannemen. Zelfde speelt voor onze conculega's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |