Wel uit te spreken voor Nederlanders toch?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou er 'abdoeraaman' van maken, maar vind het echt geen mooie naam.
je gaat na 1 opmerking al in deze modus? Wauw.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
Lol. Wie zegt dat ik überhaupt zwanger ben. Hilarisch dit.
Ik ken er genoeg die er moeite mee zouden hebben. Denk eigenlijk vooral dat je het je kind lastig maakt. Mijn broertje en ik hebben allebei een moeilijke naam en ik heb daar altijd zo van gebaald. Steeds maar weer vertellen hoe ik heet, mensen corrigeren, spellen... Mijn kinderen krijgen dus per definitie makkelijke namenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wel uit te spreken voor Nederlanders toch?
Ja, wauw tegen hen die gelijk denken dat ik zwanger ben.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je gaat na 1 opmerking al in deze modus? Wauw.
Muah, heb zelf ook een heleeeeee moeilijke naam (vooral de schrijfwijze) en heb het eerlijk gezegd nooit als vervelend ervaren. Ik heb Nederlanders het gewoon geleerd uit te spreken.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die er moeite mee zouden hebben. Denk eigenlijk vooral dat je het je kind lastig maakt. Mijn broertje en ik hebben allebei een moeilijke naam en ik heb daar altijd zo van gebaald. Steeds maar weer vertellen hoe ik heet, mensen corrigeren, spellen... Mijn kinderen krijgen dus per definitie makkelijke namen
Ja, het is best een makkelijke naam vind ik. En anders maken ze er wel Ab of Appie vanquote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wel uit te spreken voor Nederlanders toch?
Oh nee, dat never nooit! Heb hekel aan het afkorten.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:38 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ja, het is best een makkelijke naam vind ik. En anders maken ze er wel Ab of Appie van
Yoes, Moes en Mo....quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh nee, dat never nooit! Heb hekel aan het afkorten.Anders maar gewoon Yusuf, Mussa of Mohammed.
Really? Is de poel met Arabische namen zo klein dat dat alles is? Ofwel Mohammed, óf iets wat Nederlanders niet kunnen uitspreken?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh nee, dat never nooit! Heb hekel aan het afkorten.Anders maar gewoon Yusuf, Mussa of Mohammed.
Ik vind Nizar een mooie naam, maar mijn ex-verloofde heette zo. Helaas.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:43 schreef Burdie het volgende:
[..]
Really? Is de poel met Arabische namen zo klein dat dat alles is? Ofwel Mohammed, óf iets wat Nederlanders niet kunnen uitspreken?
Berber vind ik idd een mooie naamquote:Op donderdag 5 oktober 2017 11:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Hoe mooi zijn de namen Afra, Afer, Idir en Yuba. Prachtige meisjesnaam (Berber) vind ik Dihyaaa!!
Compromis? Hij zijn Anna en jij je Bel... Annabel?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:03 schreef Mabawa. het volgende:
Ik vind zowel Finn als Vince wel oké.
Dat je vent je een bericht stuurt:"I have found THE name!"
En dat je dan thuiskomt en hij zegt:"Susanna"![]()
Ik wist dus niet of ik moest lachen omdat het schattig is dat hij er zo blij mee is, of huilen omdat het vreselijk is. Ik deed het dus maar tegelijk![]()
Elena
Isabel(la)
Lenora
Leana
Cecilia
Jillian/Jilian
Eliana
Lucille
Dit is wat ik vandaag opperde maar kreeg ook veto.
B'Elanna!quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:29 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Compromis? Hij zijn Anna en jij je Bel... Annabel?
Delilah.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:43 schreef Mabawa. het volgende:
Josephine heeft vriend ook al geopperd maar vind ik niet leuk.
Zinzi, leuk qua klank. Het klinkt zo lief. Maar teveel 'i' icm naam 1.
Kwak, Julie en Lucy vind ik beide heel leuk. Maar vriend niet en bovendien bekken ze niet lekker met naam 1.
Isabeau vind ik niet zo.
Ik zou Annabel zelf niet direct afschieten maar vriend deed dat zonet wel.
Mission impossible hier... echt.
Sowieso als ik alle opties zie, vind ik toch best veel leuk, maar twijfel ik of het iets voor ons is. Misschien toch nog iets internationaler? Wat betreft jongensnamen kwam ik steeds bij bijbelse namen uit. Bij meisjes heb ik dat nauwelijk, maar iemand daar nog een pareltje?
Nou, man heeft gezegd dat als jongen wordt hij de naam bepaalt. Dat wordt dan Mohammed en nog een tweede naam. Meisje mag ik beslissen.quote:
Daar ga je toch niet mee in, het is ook jouw kind.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou, man heeft gezegd dat als jongen wordt hij de naam bepaalt. Dat wordt dan Mohammed en nog een tweede naam. Meisje mag ik beslissen.
Scheelt wel weer een hoop denkwerk, wel makkelijkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou, man heeft gezegd dat als jongen wordt hij de naam bepaalt. Dat wordt dan Mohammed en nog een tweede naam. Meisje mag ik beslissen.
Eerlijke deal toch? Hij jongen en ik meisje. Vind Mohammed x een prima naam.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:47 schreef 8777 het volgende:
[..]
Daar ga je toch niet mee in, het is ook jouw kind.
Tja, ik ben voorstander van samen een geschikte naam kiezen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Eerlijke deal toch? Hij jongen en ik meisje. Vind Mohammed x een prima naam.
Esselinequote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:43 schreef Mabawa. het volgende:
Kwak, Julie en Lucy vind ik beide heel leuk. Maar vriend niet en bovendien bekken ze niet lekker met naam 1.
Isabeau vind ik niet zo.
Sowieso als ik alle opties zie, vind ik toch best veel leuk, maar twijfel ik of het iets voor ons is. Misschien toch nog iets internationaler? Wat betreft jongensnamen kwam ik steeds bij bijbelse namen uit. Bij meisjes heb ik dat nauwelijk, maar iemand daar nog een pareltje?
Ik vind Kaoutar altijd zo'n mooie naam. Maar ik kan ook alleen maar lieve zachtaardige meisjes die zo heten.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mooie naam inderdaad. Ik ben helemaal weg van Kenza. Louiza is ook een mooie.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind Kaoutar altijd zo'n mooie naam. Maar ik kan ook alleen maar lieve zachtaardige meisjes die zo heten.
Adam vind ik altijd wel leuk voor Marokkaanse jongens. En Hamza, Ouassim...
Zij kennen elkaar pas 2 weken, dan moet je het met zulke compromissen doenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:50 schreef 8777 het volgende:
[..]
Tja, ik ben voorstander van samen een geschikte naam kiezen.
Was meer gericht naar Mabawa. Nadira is Hindoestaans.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nadia! Zo heet m'n mama. Maar Nadira is geen Bijbelse naam?
Leah en Yara gaan op de inwerklijstquote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Esseline
Elisha
Elisa
Esra
Hanna
Jisca
Leah
Michal
Micha
Manasse (eigenlijk een jongensnaam geloof ik)
Mirte
Noëmi
Naomi
Febe
Rebecca
Ruth
Sifra
Aphra
Tamar
Thera
Tirza
Yara
Zara
Judith
Charlotte vind ik heel mooi, maar zo heet mijn nichtjequote:
Ooh gemist! Nadira vind ik niet zo. Nailah trouwens wel, die was ik vergetenquote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Was meer gericht naar Mabawa. Nadira is Hindoestaans.
Sarah is Bijbels.
Leuk! Beetje jammer dat mijn nichtje Jaël heet anders was het een serieuze kanshebber.quote:
Joëlle en Joëlla lijken er zeker ook nog teveel op?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:43 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Leuk! Beetje jammer dat mijn nichtje Jaël heet anders was het een serieuze kanshebber.
Toevallig net vergeven ook aan een vriendinquote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:54 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Joëlle en Joëlla lijken er zeker ook nog teveel op?
Dat lijkt me echt zo irritant.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:55 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Toevallig net vergeven ook aan een vriendin
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:55 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Toevallig net vergeven ook aan een vriendin
Zo'n inweeklijstje is wel handig, je moet een naam soms wat vaker horen om er warm voor te lopen.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:43 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Leah en Yara gaan op de inwerklijstDank je!
[..]
Charlotte vind ik heel mooi, maar zo heet mijn nichtje
[..]
Ooh gemist! Nadira vind ik niet zo. Nailah trouwens wel, die was ik vergeten
[..]
Leuk! Beetje jammer dat mijn nichtje Jaël heet anders was het een serieuze kanshebber.
quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:23 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Zo'n inweeklijstje is wel handig, je moet een naam soms wat vaker horen om er warm voor te lopen.
Mijn man had bij de oudste ook nee gezegd tegen haar naam toen ik 'm met 20 weken opperde, 10 weken later vond hij het ineens een erg leuke naam en kon hij het zich niet eens herinneren dat hij het daarvoor niks vond.
Werkt voor jezelf ook trouwens, want na 3 keer noemen staat Leah nu op je lijstje 😁
Ik ben op een ander forum Nínielquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 16:44 schreef Harvest89 het volgende:
Er zijn zoveel mooie namen om je kinderen te geven.
Heb een hele lijst, en zal moeilijk te kiezen zijn als ik kinderen zou krijgen.
Deze vind ik bijvoorbeeld geweldig.
Jongen: Túrin
Meisje: Nienor
Liefste geef ik de jongen twee voornamen, namelijk: Túrin Turambar.
Zoals Morgoth Bauglir ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:11 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
maar als je iets van Tolkien wil, zou ik toch voor de wat toegankelijkere namen gaan.
Ja zoiets, of Ilúvatar ofzo, of Adûnakhôr, of Voronwëquote:
Raïsa?quote:Op donderdag 5 oktober 2017 19:43 schreef Mabawa. het volgende:
Isabeau vind ik niet zo.
Zonde. Er zijn zoveel leuke, vlotte Islamitische namen.... Waarom nou Mohamed.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nou ja we zijn er gewoon over uit. Jongen gaat Mohamed Qays heten. Meisje wordt of Kenza of Asiya.
Vind ik ook. Maar we hebben afgesproken dat ik een meisje mag noemen en hij een jongen. Toen ik aangaf dat Mohamed niet nodig vond hij het vreemd en werd hij boos want ik zou zomaar de profeet niet echt mogen omdat ik ooit een keer wat twijfels heb opgebiecht. Dus toen maar gewoon mond gehouden en gezegd dat Mohamed prima is. Ik vind het diep van binnen niks. Mijn vader heet ook al zo. Mijn twee opa's, etc.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Zonde. Er zijn zoveel leuke, vlotte Islamitische namen.... Waarom nou Mohamed.
Mijn vriend kwam ook met dat idee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar we hebben afgesproken dat ik een meisje mag noemen en hij een jongen.
Mannen, serieus. Ik ben zo dom geweest om in beginstadium te zeggen ja prima. Dacht toen ach is toch nog zooo ver weg, maar helaas... maand later zwanger. En nu kan ik niks anders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijn vriend kwam ook met dat idee.
Ik heb hem uitgelachen.
Tuurlijk wel, gewoon niet akkoord gaan met de naamquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Mannen, serieus. Ik ben zo dom geweest om in beginstadium te zeggen ja prima. Dacht toen ach is toch nog zooo ver weg, maar helaas... maand later zwanger. En nu kan ik niks anders.
Heeft geen zin. Hij vindt het vreemd dat ik geen Mohammed wil en heeft me nog net niet uitgemaakt voor afvallige vanwege mijn andere smaak. Het is niet dat ik Mohamed een lelijke naam vind ( het is een mooie naam), maar ik zie mijn zoon niet zo heten.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gewoon niet akkoord gaan met de naam![]()
Ik zeg ook zo vaak ja en later nee, kan prima.
Ik duim sowieso voor je tijdens deze zwangerschap.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Heeft geen zin. Hij vindt het vreemd dat ik geen Mohammed wil en heeft me nog net niet uitgemaakt voor afvallige vanwege mijn andere smaak. Het is niet dat ik Mohamed een lelijke naam vind ( het is een mooie naam), maar ik zie mijn zoon niet zo heten.
Duim voor me dat het een meisje is, haha.
Ah zo lief!quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik duim sowieso voor je tijdens deze zwangerschap.
Is een troll johquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Klinkt niet bepaald als een gezonde relatie
Er is nog niet echt sprake van een relatie geweest toch, die moet nog eigenlijk echt beginnenquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Klinkt niet bepaald als een gezonde relatie
Het is echt al jaren geleden. Maar volgens mij schreef ze een boek.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zie die naam vakergeen idee wie het is.
Oude troll?
Yeah I remember! Zo lang lurk ik al, damn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is echt al jaren geleden. Maar volgens mij schreef ze een boek.
En viel ze na veel speurwerk door de mand.
quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:36 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Yeah I remember! Zo lang lurk ik al, damn.
Rajanquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 22:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar wat vind jij leuke vlotte namen?
Ambra, Afra, Amadi, Bisa, Delu, Imani, Igone, Jira, Sauda, Siti, Uma, Yuke, Zuri..quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:18 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja best oké, maar zit al in de familie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |