Dat zal de crux ook wel zijn met de verkoop. Je moet die dingen weer luchtwaardig maken, laten keuren en het land uit zien te krijgen.quote:Op vrijdag 22 september 2017 09:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zijn nog relatieve jonge toestellen ook, die echter wel de helft van hun leven stil hebben gestaan in een, wat op de foto's vochtige omgeving lijkt. Niet heel ideaal. En dan moet je je ze ook nog eens uit China zien te exporteren.
[ afbeelding ]
Lange landingsbaan een voldoende ruimte/faciliteitenquote:
quote:KLM-vliegtuig verliest vleugelpaneel bij opstijgen
Een Boeing 777 van KLM, onderweg van Japan naar Amsterdam, heeft vlak na opstijgen een vleugelpaneel verloren. Het paneel raakte een rijdende auto. Niemand raakte gewond.
Het toestel was op 2,5 km hoogte en vloog boven het Japanse Osaka toen het onderdeel van de vleugel werd gerukt. Het vallende paneel veroorzaakte een deuk in het dak van de auto en een gebroken achterruit. De inzittenden van zowel de auto als het vliegtuig kwamen er ongeschonden vanaf.
De vlucht bereikte Amsterdam zonder verdere problemen. Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van het incident.
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.quote:Op zondag 24 september 2017 11:53 schreef Stratotanker het volgende:
Een 'vleugel'paneel met dat liverypatroon. Hoe kan dat nou man. Geniuses.
Lijkt me dit stuk:quote:Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
Jep, dat dacht ik ook al. Op deze (enorm grote) foto kun je de vorm goed zien van dat paneel:quote:Op zondag 24 september 2017 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me dit stuk:
[ afbeelding ]
Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
Jup: https://gathering.tweaker(...)ge/52690967#52690967quote:Op zondag 24 september 2017 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Lijkt me dit stuk:
[ afbeelding ]
Bron van foto: https://www.flickr.com/photos/n-bphotography/35752841612/
Nou jongens; even steunen hè.quote:Air France-KLM and its partner GOL Linhas Aéreas Inteligentes will launch a third hub in Brazil with the new flights to Fortaleza operated by KLM and Joon, a destination also served by GOL to and from cities in the North and North East of Brazil such as Belém, Manaus, Natal, Recife and Salvador. This will also enable customers of both airlines to benefit from easier connections, seamless service and a wider choice of medium and long-haul destinations. With this new network, customers will also benefit from single check-in throughout their trip and a guaranteed baggage tracking service.
(...)
Pieter Elbers, President and CEO of KLM added: “Brazil is an important focus market for KLM. The addition of Fortaleza to our network, KLM’s third Brazilian destination, opens up new air routes between major cities in the north and northeast of Brazil. KLM’s partnership with the Brazilian airline GOL creates a new strategic hub, which firmly links Amsterdam and South America. Fortaleza fits perfectly into our network strategy and is a welcome addition to the South American destinations we are able to offer our customers.”
(...)
seats in Economy Comfort and 215 seats in Economy. Starting 2 July 2018, KLM will add an additional frequency.
KL0707: leaves Amsterdam-Schiphol at 12:50, arrives in Fortaleza at 17:20;
KL0708: leaves Fortaleza at 19:50, arrives at Amsterdam-Schiphol at 10:00 the following day.
Flight schedules in local time
quote:Een groep Canadese spotters smeekt KLM om de Boeing 747 PH-BFC met de naam ‘Calgary’ één keer naar de gelijknamige stad te laten vliegen. De Nederlandse maatschappij vliegt normaal gesproken met Airbus A330’s en Boeing 787 Dreamliners naar Calgary; de PH-BFC is er volgens de spotters nooit op reguliere basis geweest. Omdat KLM haar laatste Jumbojets in 2020 met pensioen stuurt, willen de spotters dat deze 747 naar Canada komt voordat het te laat is. De video die zij erover maakten is in een dag tijd al meer dan duizend keer bekeken.
Na 4 maanden schuift Malindo Air de 737 MAX toestellen door naar haar moederbedrijf; het Indonesische Lion Air.quote:Op woensdag 17 mei 2017 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft gisteren allereerste 737 MAX afgeleverd; een MAX 8 met registratie 9M-LRC aan Maleisische Malindo Air.
Eerste commerciële vlucht is volgende week maandag van Kuala Lumpur naar Singapore.
Na 9M-LRC moeten er (op dit moment) nog 3713 737 MAX toestellen volgen.
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat.quote:Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet alleen bij KLM gaat de Fokker weg; bij Austrian Airlines gaan de resterende 3 F100's de komende 2 maanden ook weg:
[ afbeelding ]
Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:02 schreef DeeBee het volgende:
Vergeet niet dat de order ook nog 2 extra 747-8F's bevat.
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.quote:Op maandag 25 september 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Niet alleen het Franse Joon maar ook KLM gaat volgend zomer vluchten naarr Fortaleza, Brazilië aanbieden.
Vanaf mei 2018 tweemaal per week een Airbus A330-200, vanaf 2 juli driemaal per week:
Fortaleza, a new Air France-KLM destination in Brazil
Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:45 schreef FredvZ het volgende:
Bijzonder, niet heel lang geleden staakte TUI de vluchten naar Natal en Forteleza omdat het onmogelijk was om 2 widebodies per week te vullen (en met een narrowbody niemand de oversteek naar Zuid-Amerika wil maken) voor de twee bestemmingen samen.
Ben benieuwd hoe de KLM dat dan wel denkt te gaan doen.
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zoals in de bron staat; van Fortaleza een hub maken van AF/KLM en GOL.
Ah ik heb het persbericht nog eens gelezen en het klopt hoe je het zegt ja.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat dacht ik gisteravond ook nog toen ik de boel live zat te volgen.
Maar deze twee 747-8F's die ze nu ontvangen waren officieel nog geen orders die aan Qatar toebehoorden; maar stonden in de orderlijsten onder "unidentified customer" Was aardig verwarrend in hun hele bewoording; naast het feit dat het best bijzonder is dat je een order aankondigt terwijl je letterlijk naast betreffende toestel staat terwijl die geleverd wordt.
Ze hebben nu dus 2 747-8F's in order staan waarvan 1 geleverd; die op dit moment ook onderweg is op haar delivery flight naar Doha: https://www.flightradar24.com/QTR3378/effdd29
De CEO van Qatar Airways (Akbar Al Baker) zat overigens wel te hinten naar een 3e order voor de 747-8F.
Bij TUI alleen Star Class en Premium. Economy en Comfort hebben geen stopcontact.quote:Op dinsdag 26 september 2017 17:50 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand of er op de 787 van Tui een stroomvoorziening aanwezig is om de laptop tijdens de vlucht te laden? De 747 van KLM heeft dat niet volgens mij of wel? Dat zou namelijk een afweging kunnen zijn met welke carrier we naar Curacao gaan.
Als je met een partner meerdere bestemmingen kunt aanbieden kun je natuurlijk wel de kisten beter vullen dan wanneer je alleen Fortaleza kunt aanbieden.quote:Op dinsdag 26 september 2017 16:19 schreef FredvZ het volgende:
Dan nog moet je wel een boel toerisme genereren. Die Brazilianen komen niet naar Europa en voor de voor rest zijn er in die regio alleen toeristische bestemmingen.
Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?quote:Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat ze precies 4 777-300ER besteld hebben. Ter vervanging van de vier afbestelde A350?
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope; die 4 A350's lijken ze gewoon af te nemen.
Lijkt me niet dus. Airbus heeft in haar orderboek (per 31 augustus) 39 A350-900 en 37 A350-1000 orders van Qatar; totaal 76 toestellen. Als Reuters gelijk heeft en Qatar dus deze 4 toestellen toch afneemt staan ze weer bij hun oorspronkelijke 80 toestellen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Die vier ja, maar er stond mij iets bij dat ze vier die later geleverd zouden worden niet af zouden nemen?
quote:·Aiming to bring a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission
·First test aircraft in the world combining a transonic laminar wing profile with a standard aircraft internal primary structure
Airbus’ A340 laminar-flow “BLADE” test demonstrator aircraft (A340-300 MSN001) has made its successful maiden flight for the EU-sponsored Clean Sky “Blade” project. The aircraft, dubbed “Flight Lab”, took off from the Tarbes aerodrome in southern France at local time 11:00, and after a series of successful tests it landed at Airbus’ facilities in Toulouse Blagnac. The overall flight time was 3hrs/38mins.
The BLADE project – which stands for “Breakthrough Laminar Aircraft Demonstrator in Europe” – is tasked with assessing the feasibility of introducing the technology for commercial aviation. It aims to improve aviation’s ecological footprint, bringing with it a 50% reduction of wing friction and up to five percent lower CO2 emission. Airbus’ A340 Flight Lab is the first test aircraft in the world to combine a transonic laminar wing profile with a true internal primary structure.
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:43 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie altijd al zijn "eigen" MD-11 wilde hebben: http://www.upinthesky.nl/(...)1-voor-sint-maarten/
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?quote:Op woensdag 27 september 2017 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is het geen DC10? De MD11 werd in '86 gepresenteerd, eerste vlucht was in 1990.
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aanquote:Op woensdag 27 september 2017 20:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het model is wel een MD11, misschien ooit gemaakt als model van de DC10 en later omgebouwd naar MD11?
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/quote:Op woensdag 27 september 2017 20:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, een md11 is een stuk langer toch? Messing las je ook niet zomaar een stukje bij aan
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uitquote:Op woensdag 27 september 2017 21:23 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Op de site van de veiling claimen ze dat ze het toestel in 1973 in het park hebben gezet én volgens de originele tekeningen gebouwd te hebben: https://www.troostwijkauc(...)/03-25302-0-4571099/
De MD11 werd echter pas 1986 aan het publiek gepresenteerd
Ik ben benieuwd . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden .quote:Op woensdag 27 september 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het Facebook team van KLM gaat op onderzoek uit
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...quote:Op donderdag 28 september 2017 00:27 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren (26 september) heeft KLM CEO Pieter Elbers persoonlijk de nieuwste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen.
PH-BVU heeft de naam "Grand Canyon National Park" gekregen en is de 14e 777-300ER in de KLM vloot en de 29e 777.
Het is tevens ook de allerlaatste 777 voor de maatschappij en ook de laatste 777 voor de AF/KLM-groep.
De groep heeft nu 99 Boeing 777's in haar vloot en is hiermee na Emirates de grootste gebruiker van de 777.
Vandaag is de 777 bij de Boeing delivery center afgeleverd samen met Air France's 3e 787-9.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/KLM9866/f05c195
Verwachte aankomst op Schiphol is morgenvroeg om 09:40 uur.
Hij past hier op zich mooi in de voortuin, ben alleen bang dat de baas thuis dat niet ziet zitten...quote:Op donderdag 28 september 2017 01:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd . Overigens wel echt gaaf om in huis te hebben, als ik het kon betalen zou ik meebieden .
Lijkt te gaan landen op de Polderbaanquote:Op donderdag 28 september 2017 09:00 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nu op 41.000 ft boven Schotland eta 09.47 en het is helaas te bewolkt om hem hier over te zien komen...
Oostbaan dusquote:Op donderdag 28 september 2017 09:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt te gaan landen op de Polderbaan
Een romponderdeel als vleugelonderdeel classificeren.quote:Op zondag 24 september 2017 11:58 schreef OEM het volgende:
[..]
Is een paneel van de wing fairing, dus ergens klopt het nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de Rolling Stones zijn in Nederland voor hun concert in de Amsterdam Arena zaterdagavond.quote:Luchtgevecht over Schiphol
Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol. Rick Nieman onderzoekt de lobby rond Schiphol. Tussen KLM en Schiphol lijkt een strijd losgebarsten over de groei van Schiphol.
't is wachten op de eerste band die de A380's van Hi Fly gaat huren.quote:Op donderdag 28 september 2017 23:46 schreef flipsen het volgende:
Tks, een 767. Deed Iron Maiden toch een stukkie beter
Grappigquote:Op vrijdag 29 september 2017 00:04 schreef Iemand91 het volgende:
Ook leuk: Lufthansa gaat vanwege grote vraag in de gehele maand november de 747-400 inzetten op de route Frankfurt - Berlin Tegel.
63 retourvluchten zullen in de 30 dagen plaatsvinden met de Jumbo i.p.v. de reguliere A320.
En nu?quote:Op donderdag 28 september 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
1988 belde:
[ afbeelding ]
En Finow 1992 ook:
[ afbeelding ]
Jep, dat vliegveldje wat volgens het (niet-bindend) referendum afgelopen zondag gewoon open zou moeten blijven. Dat is dan wel weer een leuk side-effect van dat de boel zo lang doorsukkelt.quote:Op vrijdag 29 september 2017 09:41 schreef LintuxCx het volgende:
Tegel, oh Tegel ... dat kleine vliegveldje dat in 2012 zou sluiten toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |