De islam is geen entiteit die tot handelen in staat is, tenzij je in god de almachtige vader gelooft, dus kan per definitie geen mensenrechten schenden.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oh sorry. De islam is tolerant en schend geen mensenrechten. Nee.
Maal 7.274.102
https://www.nu.nl/binnenl(...)act-met-moslims.htmlquote:Op donderdag 21 september 2017 12:31 schreef FlippingCoin het volgende:
'Meeste Nederlanders hebben en willen geen contact met moslims'
Je snapt er ook niks van jij, het gaat Wilders om de Islam, niet om de moslims. Islam is het kwaad.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De islam is geen entiteit die tot handelen in staat is, tenzij je in god de almachtige vader gelooft, dus kan per definitie geen mensenrechten schenden.
Dat ik dit nog uit moeten leggen
Maar waarom zou dit dan in Nederland erger zijn dan in de andere onderzochte landen?quote:Op donderdag 21 september 2017 12:32 schreef LelijKnap het volgende:
Je gediscrimineerd voelen is niet hetzelfde als gediscrimineerd worden. In deze klaag en -slachtoffer-cultuur (van en voor de minderheden) zou het mij niet verbazen als men continue discriminatie-spoken ziet waar ze niet zijn. Daarnaast is de het trekken van de discriminatie/'ik ben zielig'-kaart een vaak aangegrepen middel tot het verwerven van geld/voordeeltjes/invloed. Waar die tactiek succesvol is zullen logischerwijze veel/meer 'ik voel me gediscrimineerd'-moslims/mensen rondlopen.
Misschien moet je verder naar de oorzaak kijken waarom ze zich niet verbonden voelen met Nederland.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Moslims in Nederland voelen zich ook het minst verbonden met hun thuisland Nederland. Misschien dat we daar de oorzaak moeten zoeken?
[ afbeelding ]
Lijkt mij een goed idee.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien moet je verder naar de oorzaak kijken waarom ze zich niet verbonden voelen met Nederland.
Ho ho, we zoeken naar vage causale verbanden tot we ons eigen straatje schoongeveegd hebben en niet verder hequote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien moet je verder naar de oorzaak kijken waarom ze zich niet verbonden voelen met Nederland.
Alsof jij niet begrijpt dat hij een goed punt ongelukkig formuleerde. En dan lekker 'slim' lopen doen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De islam is geen entiteit die tot handelen in staat is, tenzij je in god de almachtige vader gelooft, dus kan per definitie geen mensenrechten schenden.
Dat ik dit nog uit moeten leggen
Waarschijnlijk omdat ze niet meedraaien met de maatschappij en via de schotel voormiddeleeuwse denkbeelden de woonkamer binnen krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van jouw bijdragen moet dit topic het niet hebben in ieder geval.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef timmmmm het volgende:
Echt, wat een intens dom topic weer. Dit soort meuk geeft legitieme kriiek op de moslimgemeenschap en de integratie van allochtonen in het algemeen een slechte naam
Oke.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ho ho, we zoeken naar vage causale verbanden tot we ons eigen straatje schoongeveegd hebben en niet verder he
Het is nogal dom een geloof de schuld te geven van de daden van mensen. Net als het nogal dom is de moslimgemeenschap in Nederland zijdelings aan te spreken op de mensenrechtenschendingen in de apenlanden van het midden oosten.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Alsof jij niet begrijpt dat hij een goed punt ongelukkig formuleerde. En dan lekker 'slim' lopen doen.
Moslimparticipatie in de media, entertainment, politiek, publieke debat, maatschappelijke evenementen ( denk hierbij aan etentjes organiseren, opendagen voor moskeeën / clubhuizen, vuilnis opruimen ) en ondernemerschap is nog nooit zo hoog geweest in Nederland als nuquote:Op donderdag 21 september 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze niet meedraaien met de maatschappij en via de schotel voormiddeleeuwse denkbeelden de woonkamer binnen krijgen.
Amalia draagt geen hoofddoek.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allemaal net zo dom om westerse landen aan te spreken om hun wandaden maar niet landen als Saoedi-Arabië die in Jemen massaal doelbewust burgers aan het bombarderen is.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is nogal dom een geloof de schuld te geven van de daden van mensen. Net als het nogal dom is de moslimgemeenschap in Nederland zijdelings aan te spreken op de mensenrechtenschendingen in de apenlanden van het midden oosten.
We hebben het hier over Nederlanders. Ik zie graag hoe die mensenrechten schenden, dan moeten ze vast eens voor de rechter gesleurd zijn oid.
Oke, ik ben om.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Amalia draagt geen hoofddoek.
Het wetboek heet niet 'sharia'.
Nederlanders zijn Nederlanders.
quote:Op donderdag 21 september 2017 11:35 schreef Ludachrist het volgende:
Eindelijk weer een topic waarin we kunnen uitleggen dat die zandnegers helemaal niet gediscrimineerd worden want zo zijn wij Nederlanders niet, en als ze dat toch vinden moeten ze hun bek houden en dankbaar zijn dat wij ze toestaan in ons land. Zo niet, dan flikkeren ze maar op naar hun eigen land in oegelieboegeliestan of waar in de zandbak ze ook vandaan komen.
Nee, discriminatie in Nederland, daar geloof ik niet in.
Wij hebben dat toegeven aan gejank tot een kunst verheven. Nee, ik weet het niet. Misschien toch een stukje integratie; het overnemen van klagen an sich.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Stranger het volgende:
[..]
Maar waarom zou dit dan in Nederland erger zijn dan in de andere onderzochte landen?
Mede-mogelijk gemaakt door het Westen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Allemaal net zo dom om westerse landen aan te spreken om hun wandaden maar niet landen als Saoedi-Arabië die in Jemen massaal doelbewust burgers aan het bombarderen is.
Het is wel apart dat de moslims zich het minst gediscimineerd voelen in landen waar de rest van de bevolking ze het liefst niet naast zich hebben wonen....quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk want die rijke olielanden hebben een aardige vinger in de pap.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mede-mogelijk gemaakt door het Westen.
Vaak aan de kleding wel, of ze vermelden het alvast bij een sollicitatie met de vraag of ze mogen bidden onder werktijd en/of, voor vrouwen, een hoofddoek of hijaab mogen dragen.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe worden moslims eigenlijk gediscrimineerd vanwege hun geloof? Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, ik kan immers aan hun neus niet zien of ze religieus zijn en wat voor religie ze hebben.
Inderdaad, ik denk dat discriminatie op basis van afkomst groter zal zijn dan op basis van geloof.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:12 schreef Ludachrist het volgende:
Eerder in dat je buurman Mo geen baan krijgt omdat de recruiter slechte ervaringen had met een andere Marokkaan.
Zonder Islam zouden al die aanslagen niet gepleegd zijn en hadden, bijvoorbeeld, de Twin Towers er nog gestaan. Dus, er zit wel wat in dat Islam het kwaad is.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:35 schreef Triggershot het volgende:
Je snapt er ook niks van jij, het gaat Wilders om de Islam, niet om de moslims. Islam is het kwaad.
Op zich ben ik daar wel benieuwd naar. Maar daar komt nooit goed antwoord op.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:36 schreef Triggershot het volgende:
Dat zie je wel vaker inderdaad, ik deed gewoon mijn werk als ambtenaar - ja, i knowquote:Op donderdag 21 september 2017 12:44 schreef DrDentz het volgende:
Het klopt dat ze zich vaak gediscrimineerd voelen. Ik heb in Duinrell gewerkt, wanneer er geen plek meer was in de achtbaan en ze een rondje moesten wachten was dat al discriminatie. Ik heb van Nederlanders nooit te horen gekregen dat ik aan het discrimineren ben als er toevallig een paar hoofddoekjes voor- of achterin zaten, maar andersom was dat wel zo: wij willen voorin, want anders is het discriminatie etc.
Zou 'een' oorzaak kunnen zijn want ik herken het beeld dat geschetst wordt in het onderzoek niet.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze niet meedraaien met de maatschappij en via de schotel voormiddeleeuwse denkbeelden de woonkamer binnen krijgen.
Straattuig en overlast is gewoon kut, daar moet je niet al te moeilijk over doen, maar als je simpelweg een stage-sollicitant beoordeelt simpelweg op z'n naam moeten we daar ook niet al te moeilijk over doen als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 21 september 2017 12:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is wel apart dat de moslims zich het minst gediscimineerd voelen in landen waar de rest van de bevolking ze het liefst niet naast zich hebben wonen....
En ik snap het verhaal over segregatie ook niet helemaal. Ik zou wel willen weten hoeveel tijd mensen doorbrengen met niet-moslims. En hoeveel huwelijken en relaties er gemengd zijn. Er wordt wel heel gemakkelijk geroepen dat er geen segregatie is doordat men ook vrienden lijkt te hebben van andere afkomst en religie. Ik zou wel eens willen weten in hoeverre dit dan ook afwijkt van andere groepen. En bijvoorbeeld ook wel willen weten hoeveel vrienden 'buiten' de groep men heeft.
Overigens denk ik wel dat moslims inmiddels vaker gediscrimineerd worden dan voorheen. Of dat komt door hun religie, afkomst of een combinatie van gedrag, religie en uiterlijk..... dat weet ik niet.
Zelf denk ik wel te zien dat goed aangepaste moslims amper opvallen. Terwijl de overduidelijke hoofddoeken (vooraf de wat meer bedekkende) + bontkraagjes (niet religieus, maar wel wannabee gangster) en djellaba's wel ontweken worden. Denk dan dat het voor hoofddoeken het minst geldt.
Mijn arabische collega's zijn voor mij gek genoeg veel westerser dan veel mensen in Nederland. Lijkt wel of die hun religie meer loskoppelen van de rest van hun cultuur en gedrag. Ze zijn wel moslim, maar ze klampen zich er niet zo aan vast. Ze tonen het niet, behalve dan dat ze geen varken eten en een wijntje afslaan. Dit itt de straatuigjongeren die alles doen wat god verboden heeft maar met Ramadan wel de wijk terroriseren. Waar komt dit toch vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |