abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:46:46 #151
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174134772
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:31 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Maar die 'status' raak je toch niet zomaar kwijt :')
Je mag niet te lang over je studie doen.
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:50:11 #152
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174134831
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je mag niet te lang over je studie doen.
Ik weet niet wat jouw toekomstplannen zijn maar als een werkgever er al naar vraagt, kun je toch uitleggen hoe of wat?

En uit mijn ervaring blijkt dat je een hele rits opleidingen en bestuurlijke ervaring kunt hebben maar je moet gewoon goed zijn in wat je doet en een fatsoenlijke werkhouding hebben.
With the stars as her umbrella
pi_174135096
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2017 11:45 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Tja het hangt er vanaf wat je opleidingsniveau is, de branche en de functie.

Als je directeur bent van een multi-national vind ik het wel wat aan de karige kant.
gewoon werknemer loondienst. mbo 4
  maandag 2 oktober 2017 @ 12:24:55 #154
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_174135531
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:02 schreef r0dawa het volgende:

[..]

gewoon werknemer loondienst. mbo 4
Ik vind het ruim prima voor een mbo 4 functie.. Best veel eigenlijk. Dit is een normaal hbo salaris.

Ik vraag me vooral af hoe je 40-53 uur in 4 dagen stopt. Dan werk je echt 12 uur per dag.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_174136771
quote:
11s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:24 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ik vind het ruim prima voor een mbo 4 functie.. Best veel eigenlijk. Dit is een normaal hbo salaris.

Ik vraag me vooral af hoe je 40-53 uur in 4 dagen stopt. Dan werk je echt 12 uur per dag.
Ja klopt 10 tot 14 uur per dag
  maandag 2 oktober 2017 @ 13:37:36 #156
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174137165
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:21 schreef r0dawa het volgende:

[..]

Ja klopt 10 tot 14 uur per dag
Pittige dagen, maar prima salaris denk ik zo.
With the stars as her umbrella
  maandag 2 oktober 2017 @ 15:49:19 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_174139986
Ligt wel 'n beetje aan de branche waar je op mbo niveau werkt. Techniek verdient over het algemeen veel beter dan bijv maatschappelijk werk ofzo...
Hallon!
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:04:00 #158
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174144621
Joeee!

Vorige maand startte ik met een outplacementtraject, ik krijg dus begeleiding bij het vinden van een nieuwe baan. Ik heb nog ruim 6 maanden de tijd maar mijn coach raadde mij aan om z.s.m. actie te ondernemen. Eén van die acties is netwerken, netwerkborrels bezoeken, jeuj! Help! :')
Ik ben best sociaal, ik kan een gesprek voeren maar ik vind netwerken een beetje ongemakkelijk omdat het zo overduidelijk is dat ik iets wil :+
Ik probeer het nu anders te benaderen, natuurlijk wil ik iets maar ik heb daadwerkelijk ook iets te bieden :7

Doen jullie aan netwerken en zo ja, hoe pak je zoiets aan en tot welke connecties en resultaten heeft dat geleid?

Voor geïnteresseerden zie hier een overzicht van netwerkborrels bij jou in de buurt:
https://vacatureluurs.com/agenda/
With the stars as her umbrella
pi_174145721
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:04 schreef -Miauw- het volgende:
Joeee!

Vorige maand startte ik met een outplacementtraject, ik krijg dus begeleiding bij het vinden van een nieuwe baan. Ik heb nog ruim 6 maanden de tijd maar mijn coach raadde mij aan om z.s.m. actie te ondernemen. Eén van die acties is netwerken, netwerkborrels bezoeken, jeuj! Help! :')
Ik ben best sociaal, ik kan een gesprek voeren maar ik vind netwerken een beetje ongemakkelijk omdat het zo overduidelijk is dat ik iets wil :+
Ik probeer het nu anders te benaderen, natuurlijk wil ik iets maar ik heb daadwerkelijk ook iets te bieden :7

Doen jullie aan netwerken en zo ja, hoe pak je zoiets aan en tot welke connecties en resultaten heeft dat geleid?

Voor geïnteresseerden zie hier een overzicht van netwerkborrels bij jou in de buurt:
https://vacatureluurs.com/agenda/
Ik ben gewoon naar carrièrebeurzen gegaan. Er is geen garantie dat het iets oplevert, maar je hebt eigenlijk altijd wel dingen die verder uitgewerkt kunnen worden, bijv dat je een uitzendbureau ontmoet via welke je weer een stuk of 3 nieuwe sollicitatieprocedures in kunt. Ik heb mijn huidige werkgever tevens ook op een carrièrebeurs ontmoet, en dan ook nog een waar ik nou niet bepaald had verwacht dat het iets op zou leveren. Van tevoren heb ik ook meestal wel een doel, zo van ik wil minimaal 1 zogenaamde "lead" hebben (oftewel een verder uit te werken mogelijkheid). Of meer leads als ik tot een specifieke doelgroep behoorde.

Het voordeel van een carrièrebeurs is dat werkgevers daar ook gewoon staan voor acquisitie van nieuwe potentiële werknemers. Dat verlaagt de drempel om daadwerkelijk contact te maken enorm.
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:59:31 #160
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174146605
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik ben gewoon naar carrièrebeurzen gegaan. Er is geen garantie dat het iets oplevert, maar je hebt eigenlijk altijd wel dingen die verder uitgewerkt kunnen worden, bijv dat je een uitzendbureau ontmoet via welke je weer een stuk of 3 nieuwe sollicitatieprocedures in kunt. Ik heb mijn huidige werkgever tevens ook op een carrièrebeurs ontmoet, en dan ook nog een waar ik nou niet bepaald had verwacht dat het iets op zou leveren. Van tevoren heb ik ook meestal wel een doel, zo van ik wil minimaal 1 zogenaamde "lead" hebben (oftewel een verder uit te werken mogelijkheid). Of meer leads als ik tot een specifieke doelgroep behoorde.

Het voordeel van een carrièrebeurs is dat werkgevers daar ook gewoon staan voor acquisitie van nieuwe potentiële werknemers. Dat verlaagt de drempel om daadwerkelijk contact te maken enorm.
Wat tof dat je daar je huidige werkgever bent tegengekomen :o Hmm dat geeft de burger weer moed :+

Ik heb me nu opgegeven voor twee carrièrebeurzen maar ik verwacht er helemaal niets van, de branche die ik interessant vind, is er waarschijnlijk niet eens vertegenwoordigd, maar je weet maar nooit wat het oplevert . En inderdaad, lagere drempel, misschien leidt dat bij mij wel tot andere of betere gesprekken.

Goede tip om een doelstelling te hebben ^O^
With the stars as her umbrella
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:35:51 #161
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_174156739
Welke branche en regio zoek je -Miauw-?
Hallon!
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:57:54 #162
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174161506
quote:
10s.gif Op maandag 2 oktober 2017 19:04 schreef -Miauw- het volgende:
Joeee!

Vorige maand startte ik met een outplacementtraject, ik krijg dus begeleiding bij het vinden van een nieuwe baan. Ik heb nog ruim 6 maanden de tijd maar mijn coach raadde mij aan om z.s.m. actie te ondernemen. Eén van die acties is netwerken, netwerkborrels bezoeken, jeuj! Help! :')
Ik ben best sociaal, ik kan een gesprek voeren maar ik vind netwerken een beetje ongemakkelijk omdat het zo overduidelijk is dat ik iets wil :+
Ik probeer het nu anders te benaderen, natuurlijk wil ik iets maar ik heb daadwerkelijk ook iets te bieden :7

Doen jullie aan netwerken en zo ja, hoe pak je zoiets aan en tot welke connecties en resultaten heeft dat geleid?

Voor geïnteresseerden zie hier een overzicht van netwerkborrels bij jou in de buurt:
https://vacatureluurs.com/agenda/
Ik heb wel netwerkgesprekken gevoerd, valt best mee.
pi_174165490
Bij ons in het bedrijf zijn altijd wel PHP, Java of .NET programmeurs/engineers gezocht. Hebben vestigingen in Twente, omgeving Eindhoven en omgeving Dordrecht.

Mocht iemand zich geroepen voelen, kun je me altijd een PBtje doen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:57:57 #164
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174165956
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 06:35 schreef BlueMage het volgende:
Welke branche en regio zoek je -Miauw-?
Ik heb nu een communicatiefunctie bij de overheid maar ik wil graag uit de overheidshoek, dat als eerste. Communicatie/redactie vind ik leuk dus daar richt ik me voorlopig ook weer op.

Intussen ben ik ook op zoek naar een creatieve functie *iets met concepten en brainstormen* Maar ik heb nog niet concreet welke functie dat is. Wordt aan gewerkt :+
With the stars as her umbrella
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:58:30 #165
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174165968
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:57 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb wel netwerkgesprekken gevoerd, valt best mee.
Hoe bereid je je voor? Wat vertel je over jezelf en wat vraag je?
With the stars as her umbrella
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:28 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174168137
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:58 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Hoe bereid je je voor? Wat vertel je over jezelf en wat vraag je?
Ik gebruik vragen die ik online Google via 'netwerkgesprek vragen'. Die schrijf ik van te voren op.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:55:35 #167
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174168199
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik gebruik vragen die ik online Google via 'netwerkgesprek vragen'. Die schrijf ik van te voren op.
Het ging me vooral om je persoonlijke ervaring.
Maar thanks ^O^
With the stars as her umbrella
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:46:26 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174170721
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:55 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Het ging me vooral om je persoonlijke ervaring.
Maar thanks ^O^
Ik heb ooit een cursus netwerken gedaan. Dat is sowieso een aanrader! Voor sommige banen moet je goed kunnen netwerken - om bijv aan leuke opdrachten te komen - maar ook als je "gewoon" een baan zoekt is het handig om beter in netwerken te worden. Je komt sneller op de radar.

Beetje paradoxaal maar ik zou een "echte" cursus verkiezen boven de meeste internethandleidingen, die lijken te zijn geschreven voor en door malloten.

Paar tips om toch even tegen bovenstaande advies in te gaan: netwerken is lekker geforceerd dus schroom niet om het een beetje geforceerd te doen. Het is ook een vaardigheid en bijna niemand wordt er mee geboren, dus het is een kwestie van doen en leren. In het begin is onwennig en kut, en later wordt het extreem leuk en gezellig en gaaf. Heeft tijd nodig.

Ten eerste:

Een goede voorbereiding is het halve werk. Als je naar een bijeenkomst gaat met een netwerkmogelijkheid dan is het handig om je goed voor te bereiden. Meestal heeft de bijeenkomst een thema of staan er sprekers en gasten aangekondigd. Op basis daarvan kan je al een inschatting maken wie en wat voor een soort mensen er komen. Als je bijvoorbeeld naar de receptie van de lokale tuindersclub gaat en de directeur van een grote tuinbouwconcern gaat spreken, dan weet je al dat hij er is en weet je ook dat mensen uit zijn netwerk (klanten, leveranciers, medewerkers, collega's en concurrenten) zullen komen. Het is handig om daar dan onderzoek naar te doen en twee mensen op te schrijven die je sowieso wil spreken. Waarschijnlijk ga je naar die bijeenkomst omdat je een carrière in de tuinbouwwereld nastreeft en heb je al een beeld bij wie boeit en wie niet boeit.

Mensen gaan naar dergelijke bijeenkomsten en recepties niet voor de gezelligheid, maar om functionele contacten op te doen. Ga dus niet aan het bier en blijf ook niet te lang met mensen kleppen over te random dingen. Het gaat niet om de persoonlijke klik maar om de zakelijke klik. Een nieuwe partner zoek je maar via Tinder. Voor de meeste mensen voelt dit een tikkeltje onnatuurlijk, maar dat is het verschil tussen zakelijke en persoonlijke gesprekken.

Op een receptie leg je alleen contact en verder eigenlijk niets. Je maakt echt met elkaar kennis tijdens een koffiemomentje en je gaat pas zakendoen tijdens de serieuzere gesprekken die daarna komen. Als je dus een LInkedin of een telefoonnummer van een interessant persoon weet te ritselen ben je al klaar. Gesprekken duren soms maar enkele minuten en zeker "belangrijke" mensen praten met heel veel mensen maar heel kort. Het is handig om te oefenen om je wat je zoekt en wat je te bieden hebt in een verhaaltje van anderhalve minuut te proppen. Oefening baart ook kunst. Het verhaal moet je ook kunnen afstemmen op de persoon met wie je spreekt.

Kap zelf "zinloze" gesprekken asap af op een beleefde manier. Als iemand naar je toekomt met een verhaal dat zijn bedrijf zo goed als failliet is, dan heb je daar als werkzoekende weinig aan. Deze man is op zoek naar een financier en niet naar een nieuwe werknemer. Je kan wel punten scoren door hem (beleefd) te verwijzen naar een persoon die hem verder kan helpen.

Het doel is dus om contact te leggen. Je hoeft niet heel gedetailleerd je levensverhaal kwijt te kunnen of heel concreet te weten wat je van iemand wil.Dat kost te veel tijd / is het niet de plek voor. Een korte, positieve kennismaking en het uitwisselen van kaartjes of :LinkedIn gegevens is voldoende. Neem daarna weer beleefd afscheid en hoppakkee ga door naar de volgende. Blijf nooit als laatste over. In sommige kringen is dat not done.

Stuur asap een berichtje via LinkedIn of via de mail naar een potentieel interessant persoon na het event. Het liefst binnen 1 of 2 dagen. Vraag voor een plekje in de agenda om eens koffie te gaan drinken. Pas tijdens dat gesprek ga je kijken of er wederzijdse mogelijkheden zijn.

Als iemand niet direct voor jou interessant is, kan hij/zij best mensen kennen die voor jou wel interessant zijn. Verwijs dus door en/of vraag om doorverwezen te worden. Als een directeur geen idee heeft of zijn afdeling communicatie nog versterking kan gebruiken, kan hij je wel in contact brengen met de afdelingshoofd aldaar. Een doorverwijzing van de directeur zelf maakt ook meer indruk dan als je zelf zou hebben gebeld.

Heb er lol in. Mensen die niet ontspannen naar een netwerkbijeenkomst gaan, halen er behoorlijk minder uit dan mensen die met plezier en lekker relaxed daarheen gaan. Pas daarnaast op voor events die zich nadrukkelijk "netwerkevents" noemen. Je hebt er weinig aan om op een borrel te staan met allemaal andere mensen die ook werkzoeken. Wel gezellig, niet heel nuttig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174228863
Na een eerste gesprek wil het bedrijf een assesment afnemen. Hoe bereiden jullie dit voor en hebben jullie tips and tricks?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:52:29 #170
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174229124
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb ooit een cursus netwerken gedaan. Dat is sowieso een aanrader! Voor sommige banen moet je goed kunnen netwerken - om bijv aan leuke opdrachten te komen - maar ook als je "gewoon" een baan zoekt is het handig om beter in netwerken te worden. Je komt sneller op de radar.

Beetje paradoxaal maar ik zou een "echte" cursus verkiezen boven de meeste internethandleidingen, die lijken te zijn geschreven voor en door malloten.

Paar tips om toch even tegen bovenstaande advies in te gaan: netwerken is lekker geforceerd dus schroom niet om het een beetje geforceerd te doen. Het is ook een vaardigheid en bijna niemand wordt er mee geboren, dus het is een kwestie van doen en leren. In het begin is onwennig en kut, en later wordt het extreem leuk en gezellig en gaaf. Heeft tijd nodig.

Ten eerste:

Een goede voorbereiding is het halve werk. Als je naar een bijeenkomst gaat met een netwerkmogelijkheid dan is het handig om je goed voor te bereiden. Meestal heeft de bijeenkomst een thema of staan er sprekers en gasten aangekondigd. Op basis daarvan kan je al een inschatting maken wie en wat voor een soort mensen er komen. Als je bijvoorbeeld naar de receptie van de lokale tuindersclub gaat en de directeur van een grote tuinbouwconcern gaat spreken, dan weet je al dat hij er is en weet je ook dat mensen uit zijn netwerk (klanten, leveranciers, medewerkers, collega's en concurrenten) zullen komen. Het is handig om daar dan onderzoek naar te doen en twee mensen op te schrijven die je sowieso wil spreken. Waarschijnlijk ga je naar die bijeenkomst omdat je een carrière in de tuinbouwwereld nastreeft en heb je al een beeld bij wie boeit en wie niet boeit.

Mensen gaan naar dergelijke bijeenkomsten en recepties niet voor de gezelligheid, maar om functionele contacten op te doen. Ga dus niet aan het bier en blijf ook niet te lang met mensen kleppen over te random dingen. Het gaat niet om de persoonlijke klik maar om de zakelijke klik. Een nieuwe partner zoek je maar via Tinder. Voor de meeste mensen voelt dit een tikkeltje onnatuurlijk, maar dat is het verschil tussen zakelijke en persoonlijke gesprekken.

Op een receptie leg je alleen contact en verder eigenlijk niets. Je maakt echt met elkaar kennis tijdens een koffiemomentje en je gaat pas zakendoen tijdens de serieuzere gesprekken die daarna komen. Als je dus een LInkedin of een telefoonnummer van een interessant persoon weet te ritselen ben je al klaar. Gesprekken duren soms maar enkele minuten en zeker "belangrijke" mensen praten met heel veel mensen maar heel kort. Het is handig om te oefenen om je wat je zoekt en wat je te bieden hebt in een verhaaltje van anderhalve minuut te proppen. Oefening baart ook kunst. Het verhaal moet je ook kunnen afstemmen op de persoon met wie je spreekt.

Kap zelf "zinloze" gesprekken asap af op een beleefde manier. Als iemand naar je toekomt met een verhaal dat zijn bedrijf zo goed als failliet is, dan heb je daar als werkzoekende weinig aan. Deze man is op zoek naar een financier en niet naar een nieuwe werknemer. Je kan wel punten scoren door hem (beleefd) te verwijzen naar een persoon die hem verder kan helpen.

Het doel is dus om contact te leggen. Je hoeft niet heel gedetailleerd je levensverhaal kwijt te kunnen of heel concreet te weten wat je van iemand wil.Dat kost te veel tijd / is het niet de plek voor. Een korte, positieve kennismaking en het uitwisselen van kaartjes of :LinkedIn gegevens is voldoende. Neem daarna weer beleefd afscheid en hoppakkee ga door naar de volgende. Blijf nooit als laatste over. In sommige kringen is dat not done.

Stuur asap een berichtje via LinkedIn of via de mail naar een potentieel interessant persoon na het event. Het liefst binnen 1 of 2 dagen. Vraag voor een plekje in de agenda om eens koffie te gaan drinken. Pas tijdens dat gesprek ga je kijken of er wederzijdse mogelijkheden zijn.

Als iemand niet direct voor jou interessant is, kan hij/zij best mensen kennen die voor jou wel interessant zijn. Verwijs dus door en/of vraag om doorverwezen te worden. Als een directeur geen idee heeft of zijn afdeling communicatie nog versterking kan gebruiken, kan hij je wel in contact brengen met de afdelingshoofd aldaar. Een doorverwijzing van de directeur zelf maakt ook meer indruk dan als je zelf zou hebben gebeld.

Heb er lol in. Mensen die niet ontspannen naar een netwerkbijeenkomst gaan, halen er behoorlijk minder uit dan mensen die met plezier en lekker relaxed daarheen gaan. Pas daarnaast op voor events die zich nadrukkelijk "netwerkevents" noemen. Je hebt er weinig aan om op een borrel te staan met allemaal andere mensen die ook werkzoeken. Wel gezellig, niet heel nuttig.
Oh wauw, wat een goede tips Ryon :D Dit is precies wat ik wilde weten!
Vragen kan ik inderdaad zelf wel Googelen :') maar deze aanpak is goed om te weten.
Het is dus een must om mijn 'elevator pitch' goed in elkaar te draaien voor ik zoiets ga doen en écht iets te doen aan voorbereiding. Mezelf kennende ga ik er al freewheelend naar toe :') Niet handig.

Thanks!
With the stars as her umbrella
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:53:56 #171
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174229154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Na een eerste gesprek wil het bedrijf een assesment afnemen. Hoe bereiden jullie dit voor en hebben jullie tips and tricks?
Tips en tricks weet ik niet maar er zijn volgens mij genoeg boeken en online tests waar je mee kunt oefenen? Oefenen zou ik sowieso doen.

Misschien heb je hier iets aan.
https://www.123test.nl/assessment-oefeningen/
With the stars as her umbrella
pi_174239969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Na een eerste gesprek wil het bedrijf een assesment afnemen. Hoe bereiden jullie dit voor en hebben jullie tips and tricks?
Zorg dat je weet welke onderdelen aan bod komen en oefen online. Eventueel is er ook een boekje (van Bloemers) waarmee je kan oefenen maaar ik heb daar geen ervaring mee. Probeer als het even kan ook via de site van het bureau zelf te oefenen. Dan heb je een veel beter beeld van het niveau van de echte test. Succes!
pi_174240034
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Na een eerste gesprek wil het bedrijf een assesment afnemen. Hoe bereiden jullie dit voor en hebben jullie tips and tricks?
Je kan hier kijken of je bedrijf er tussen staat, dan kan je zien welke assessments ze afnemen.
pi_174259784
Moet nu voor mijn bijstandsuitkering allemaal workshops volgen, heb er zin in, bijna meester in de rechten en ga nu leren CVs en motivatiebrieven te schrijven *O*
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:44:28 #175
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174260807
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 19:06 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Je kan hier kijken of je bedrijf er tussen staat, dan kan je zien welke assessments ze afnemen.
Wauw, mooie!
With the stars as her umbrella
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')